@mooz
Ja wiem, że mogę oślepiać, ale co ja Ci na to poradzę.. I tak jestem lepszy niż te nowe auta z laserami, które świecą sobie jak im się żywnie podoba.
@Gambini Ponieważ obciążasz mocno tył, który się obniża jednocześnie dźwigając przód w tedy światła świecą wyżej z kolei przy komplecie pasażerów waga rozkłada się powiedzmy równo na całe auto.
Polecam zwłaszcza teraz wymienić żarówki i jechać na SKP ustawić światła. Za ustawienie nie wezmą więcej jak 15zł a widoczność w nocy znacznie lepsza i nie oślepia innych kierowców. Tylko mi nie kupować żarówek typu chiński xenon super 160% itp. bo to świeci gorzej niż zwykła żaróweczka Boscha lub Philipsa za 15zł.
jadę sobie kiedyś drogą, a za mną Sprinter i świeci mi po oczach jak słońce. okazało się, że ma CB. stwierdził, że on takiego pokrętełka nie ma, a poza tym nie możliwe, żeby świecił mi po oczach, bo ma tył dociążony ładunkiem :)
No i tak jechaliśmy 40-50km/h bo się bałem, że przy takiej widoczności kogoś przejade.
@franciszekkimono Jest prosty trik (nie powinno się tak robić, ale w szczególnych przypadkach może zadziałać..). Otóż jak ktoś jedzie za tobą długi czas, trzymając ci się dupy i cię oślepia to włącz na chwilę tylne przeciwmgłowe. Gościu odpuści i zwiększy dystans. ;)
@kuchar1 tak to się robi, jak gościu nie kuma o co biega i nie ma mu jak wyjaśnić. A jak ma CB i się mówi debilowi, że świeci po oczach, żeby obniżył światła a on brednie odpowiada, no bo on zawodowo jeździ i wie, że nie może oślepiać jak ma dupe załadowaną to co zrobić.
N szczęście jeden mi się taki trafił. Innym jak się przeciwmgielne włączy to sami odstęp robią. A sporo zawodowych kierowców jak ich poprosiłem, żeby trochę większy odstęp zrobili, bo mi po oczach świecą to bez żadnego problemu robili, bo oni mieli wysoko światła a ja w miarę niski samochód i po całym dniu pracy być może raziło mnie światło, które które ustawione jest poprawnie.
Z SUVami też jest problem bo ich "dobrze" ustawione światła świecą często na poziomie głowy w normalnych samochodach osobowych:( Kiedyś myślałem, żeby zrobić naklejki na tył samochodu z oznaczeniem linii poniżęj której powinny być światła i jakiś podpis czytelny dla kierowcy z tyłu. Np. (zielone matowe) "PRAWIDŁOWA LINIA ŚWIATEŁ" pod kreską i (czerwone odblaskowe) "OPUŚĆ ŚWIATŁA" ponad kreską. A sama kreska np. odblaskowa biała.
@Cysiek1991 uwierzę, że ktoś ma długie jak sie jedzie poza zabudowanym. ale jak jedziesz w mieście i co drugi samochód wali światłami prosto w twarz to wątpię aby miał długie.
Nigdy, mam samopoziomujące xenony :)
OdpowiedzŁał
@Nighthawk7
Ja też nie mam takiego pokrętła :(
@Nighthawk7 To ja jeszcze lepiej, całe auto mi się poziomuje i utrzymuje stały prześwit niezależnie od obciążenia.
@mooz
Ja wiem, że mogę oślepiać, ale co ja Ci na to poradzę.. I tak jestem lepszy niż te nowe auta z laserami, które świecą sobie jak im się żywnie podoba.
Nie rozumiem dlaczego 4 ustawiamy przy mniejszym obciążeniu niż 2.5
Odpowiedz@Gambini Ponieważ obciążasz mocno tył, który się obniża jednocześnie dźwigając przód w tedy światła świecą wyżej z kolei przy komplecie pasażerów waga rozkłada się powiedzmy równo na całe auto.
@zeusq No przecie! Coś mam dzisiaj słabszy dzień z kojarzeniem. Lepiej się już położę. Dzięki za wyjaśnienie.
patrząc na rozpiskę - praktycznie zawsze pozycja 0?
OdpowiedzRazisz innych a na przeglądzie zawsze masz dobrze ustawione. Nawet jak nie masz.
OdpowiedzPolecam zwłaszcza teraz wymienić żarówki i jechać na SKP ustawić światła. Za ustawienie nie wezmą więcej jak 15zł a widoczność w nocy znacznie lepsza i nie oślepia innych kierowców. Tylko mi nie kupować żarówek typu chiński xenon super 160% itp. bo to świeci gorzej niż zwykła żaróweczka Boscha lub Philipsa za 15zł.
Odpowiedzjadę sobie kiedyś drogą, a za mną Sprinter i świeci mi po oczach jak słońce. okazało się, że ma CB. stwierdził, że on takiego pokrętełka nie ma, a poza tym nie możliwe, żeby świecił mi po oczach, bo ma tył dociążony ładunkiem :)
OdpowiedzNo i tak jechaliśmy 40-50km/h bo się bałem, że przy takiej widoczności kogoś przejade.
@franciszekkimono Jest prosty trik (nie powinno się tak robić, ale w szczególnych przypadkach może zadziałać..). Otóż jak ktoś jedzie za tobą długi czas, trzymając ci się dupy i cię oślepia to włącz na chwilę tylne przeciwmgłowe. Gościu odpuści i zwiększy dystans. ;)
@kuchar1 tak to się robi, jak gościu nie kuma o co biega i nie ma mu jak wyjaśnić. A jak ma CB i się mówi debilowi, że świeci po oczach, żeby obniżył światła a on brednie odpowiada, no bo on zawodowo jeździ i wie, że nie może oślepiać jak ma dupe załadowaną to co zrobić.
N szczęście jeden mi się taki trafił. Innym jak się przeciwmgielne włączy to sami odstęp robią. A sporo zawodowych kierowców jak ich poprosiłem, żeby trochę większy odstęp zrobili, bo mi po oczach świecą to bez żadnego problemu robili, bo oni mieli wysoko światła a ja w miarę niski samochód i po całym dniu pracy być może raziło mnie światło, które które ustawione jest poprawnie.
srał pies to pokrętło, koszmarem są białe zimne światła!!
OdpowiedzZ SUVami też jest problem bo ich "dobrze" ustawione światła świecą często na poziomie głowy w normalnych samochodach osobowych:( Kiedyś myślałem, żeby zrobić naklejki na tył samochodu z oznaczeniem linii poniżęj której powinny być światła i jakiś podpis czytelny dla kierowcy z tyłu. Np. (zielone matowe) "PRAWIDŁOWA LINIA ŚWIATEŁ" pod kreską i (czerwone odblaskowe) "OPUŚĆ ŚWIATŁA" ponad kreską. A sama kreska np. odblaskowa biała.
OdpowiedzA moze po prostu maja włączone długie a tpbie sie wydaje ze są rozlegulowane mijania
Odpowiedz@Cysiek1991 uwierzę, że ktoś ma długie jak sie jedzie poza zabudowanym. ale jak jedziesz w mieście i co drugi samochód wali światłami prosto w twarz to wątpię aby miał długie.
No to dziwnie u was tam macie niewychowanych :D