Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
1219 1251
-

Zobacz także:


CRISTEROS
+3 / 21

@DTYRTUYRUR56U5 spokojnie kolego bo walnie ci jakaś żyłka a żeby zaorać socjalistyczny związek ojropejski potrzebnych będzie tona ludzi i to żywych ludzi. a jako starszy człowiek sugeruję abyś skupił się na swoich poglądach a nie rodziców, aczkolwiek fakt głosowania przeciwko nowej komunie bardzo dobrze o nich swiadczy. pozdrów rodziców.

D dawidsznurek
+3 / 11

@CRISTEROS Akurat tutaj nie o kasę chodzi, a o ziemię. Czasami wielkie koncerny chcą zainwestować w jakieś części świata, wtedy wysyłają do kilku państw z okolicy wymagania co do działki pod inwestycje, państwa im te działki oferują, a koncern wybiera tą, która najlepiej im pasuje i bierze za darmo w zamian za postawienie i utrzymanie (zazwyczaj przez 10-30 lat) swojej fabryki. Taka fabryka daje setki jak nie tysiące miejsc pracy więc inwestycja państwa dość szybko się zwraca w podatkach. Czasami państwa stosują jeszcze zwolnienia podatkowe na pewien okres. Dlatego właśnie LG ma dwie fabryki w Polsce (tak samo dostali ziemię jak Mercedes), a KIA ma na Słowacji, bo ich oferta była korzystniejsza dla KIA. Takie rzeczy się normalnie stosuje i to nie tylko w UE, praktycznie na całym świecie. Bardzo znani z tego są Chińczycy którzy w ten sposób zbudowali swoją gospodarkę, aczkolwiek oni dawali już gotowe fabryki i w ten sposób ściągali do siebie inwestorów. Także spokojnie ludziska, my nie dajemy kasy Mercedesowi, tylko ziemię i chyba zwolnienie podatkowe w zamian za masę miejsc pracy i na pewno na tym nie stracimy. W ten sposób działa wiele wielkich fabryk u nas.

~jk
+1 / 9

@CRISTEROS Niema gwarancji ze te miejsca pracy będą dla polaków, mogą przecież zatrudnić ukraińców.

D dawidsznurek
+2 / 6

@testeusz takie zwolnienia podatkowe są zazwyczaj na 5 lat, to po pierwsze. Po drugie, wielkie fabryki mebli zatrudniają max 100 ludzi. Po trzecie, często w takich kontraktach są klauzury zabezpieczające przed wypływem podatków. Po czwarte, ludzie już tam będą pracować, a co za tym idzie będą mieli płacone podatki i ten 1000 ludzi niech odprowadzi miesięcznie po średnio 1500 PLN podatków, do tego jeszcze dolicz VAT jaki będą nabijać i już masz niezły zwrot, ziemia się zwraca po miesiącu lub dwóch. Po piąte, po zakończeniu kontraktu firmy zazwyczaj się nie zwijają, bo się to nie opłaca. Samo wyszkolenie kadr trwa ok 5 lat, dopiero po tym czasie mamy 100% wydajności. Poza tym, pozostaje pytanie co z fabryką itd. Człowiekowi nie znającemu się na biznesie łatwo powiedzieć, że można się zwinąć, jednak takiej firmie ciężko to wykonać i trzeba robić to z niezłymi nakładami finansowymi.

J jark0
-2 / 4

@Dawidsznurek, jakiej wysokości i na jaki okres uzyskało ulgę podatkową 1000 polskich właścicieli firm jednoodobowych? Oni wypracowane zyski w większości zostawiliby w Polsce.

tytusz
+4 / 6

@testeusz Bo inwestorów owszem zwalnia się z podatku dochodowego od osób prawnych, ale Polska ciągnie profity z podatku dochodowego od osób fizycznych, z ZUS, z VAT, z podatku od nieruchomości, z akcyzy, z tego, ze ludzie mają pracę (nie trzeba płacić zasiłków), z podatków płaconych przez dostawców etc. etc. Polsce to się opłaca.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 5 February 2017 2017 20:32

aio
-2 / 2

@CRISTEROS Chciałem Unię a nie Cesarstwo Niemieckie

~Meph
+1 / 3

@CRISTEROS @testeusz @jark0 Fabryka Mercedesa to nie fabryka mebli. Nie chodzi o ilość zatrudnianych osób, zwrot pieniędzy w podatkach, prestiżową markę czy inne bzdety na które patrzą internetowi eksperci - laicy. To jest pikuś. To co jest istotne, to know-how wygenerowane przez nią. Żeby rozwiać wątpliwości - to nie Mercedes buduje fabrykę - on daje tylko pieniądze na nią, jakiś 1 mld euro. Projektem i wykonaniem zajmują się wielkie przedsiębiorstwa konstrukcyjne, one zaś dzielą to zlecenie na dziesiątki kolejnych firm specjalistycznych. Planiści obiektu, projekty i wykonanie stacji roboczych, matryc, symulacja procesu linii, systemy plc, elekrtyki, pneumatyki, safety i pełno innych elementów. Każdy taki obiekt jest unikatowy i stoją za nim tysiące wysoko wyspecjalizowanych inżynierów, którzy wykonali swoją pracę przed wmurowaniem kamienia węgielnego w fundamenty. Tutaj leży najwieksza część tego 1mld euro od Daimlera. Pan Władek, który będzie ostatecznie pracował przy montażu jest niezauważalnym ogniwem w tym wszystkim, i to już w zasadzie nieistotne czy będzie polakiem, czy ukraińcem, czy będzie zarabiał 2k albo 4k na rękę. Najistotniejsze jest to, że zawsze największa część tych firm specjalistycznych pochodzi właśnie z kraju macierzystego docelowej fabryki. I to jest inwestycja w ich rozwój i ich know-how. Tak się po prostu najbardziej opłaca logistycznie. Na koniec, drodzy internetowi specjaliści, zachowajcie trochę pokory w poglądach, bo jeżeli nie jesteście częścią tego biznesu, to naturalne jest, że macie znikome pojęcie o jego działaniu.

~mrk1234
+19 / 57

w czasie gdy likwidowano stocznie u nas budowano w Niemczech :) A myślisz, że Tusk tak za frajer został szefem rady europy ??

Odpowiedz
rafik54321
+1 / 7

@yazid86 czytałem że polskie statki były bardzo cenione w świecie. @~pppppp23344 twierdzi że nawet przynosiła zyski. Poza tym - teraz te stocznie też są w prywatnych rękach i jakoś działają, skoro działają to się opłaca... Koniec tematu.

tytusz
+6 / 10

@mrk1234 Co za głupoty? Które stocznie zlikwidowano? Gdańska istnieje. Stocznia remontowa - też. Szczecińska Gryfia też. Szczecińska - "Warski" - również istnieje. Jedynie Szczecińska nova kjest w likwidacji, ale to chyba za mało, by pleśc banialuki o Tusku i "likwidacji stoczni" (w liczbie mnogiej). Kondycji stoczni nie zagroziły nawet kradzieże ojca rydzyka!

rafik54321
+16 / 30

@kolorowatolerancja Mercedes wykona sprzeda, zarobi i prawie całą kasę wyeksportuje do niemiec. Stocznia wykona, SPRZEDA, wypłaci pracownikom i dochód zostanie w kraju... Pamiętaj że stocznia w PL to konkurencja dla innych państw, państw które budują za większą kasę! Dzięki upadkowi polskich stoczni mają już monopol... A jeśli uważasz inaczej to mam pytanie - ile teraz opozycja płaci za wpis?

A Agnen01
-3 / 23

Bo z logiką ma tyle wspólnego co krzesło z krzesłem elektrycznym.

~pppppp23344
+3 / 11

@kolorowatolerancja stocznia szczecińska kiedy została zaorana przynosiła już zyski i miała kontrakty na wiele lat, stała się konkurencją dla niemieckiej więc została eurokomuszym dekretem zlikwidowana

O olbracht
+2 / 2

@Agnen01 A co w niej nielogicznego?
Jedyne czego ewentualnie można się przyczepić, to faktu, że w domyśle popiera formy dofinansowywania z publicznych pieniędzy, prywatnych biznesu. Co jest absolutnie karygodne.
PS. Jeżeli masz zacząć bluzgać, to od razu sobie daruj :) Niedziela jest.

V vsv88
0 / 14

Zawszę chodzę z parasolką,nawet jak jest słoneczny dzień.Po to aby wsadzić ją w d u p e Tuskowi jak go kiedyś spotkam...tak wsadzę mu ją tam i otworzę :)

Odpowiedz
A adawo
0 / 8

Bo Mercedes jest firmą prywatną, a nie państwową.

Odpowiedz
D dncx
+8 / 18

Stocznie były państwowe i dostawały kasę prosto z budżetu państwa. To "dofinansowanie", które jakoby dostał Mercedes, to była wartość działki, uzbrojenia, oraz ulgi podatkowe. UE nie ma z tym nic wspólnego. Tę kasę daje rząd, ale także samorząd lokalny. Mercedes buduje w strefie specjalnej fabrykę. Ta strefa jest inaczej traktowana. Warto tez zwrócić uwagę, że stocznie w Polsce nadal istnieją, ale nie budują dziś wielkich statków, ale małe jachty i okręty turystyczne. Zwracam uwagę, że pewien ojciec z Torunia zbierał na ratowanie stoczni w Gdańsku i jakoś pieniędzy pracownicy nie zobaczyli. Widzę także, że wielu nie rozumie, że budowanie statku to wielka inwestycja, która wymaga nakładów. My ich nie mieliśmy nigdy. Nawet za PRL stocznie nie były rentowne bo budowano dla naszego wschodniego sąsiada, który płacił w rublach transferowych. A jakość była dostosowana do ceny. Większość dzisiejszych statków budowanych jest na dalekim wschodzie. Nawet w Europie stocznie się wyspecjalizowały. Tak jak nasze stocznie, które produkują dla bogatego klienta. Pragnę przypomnieć, że kiedy ta znienawidzona PO zrezygnowała z fabryki Jaguara, to wtedy był jazgot, że właściciel czyli Tata, chce za dużo i nie ma co się jarać. Ale kiedy "dobra zmiana" podpisała umowę z Mercedesem, to nagle obwinie się nie rząd, który podpisał umowę, ale UE, jakby to ona była odpowiedzialna za umowy między rządami i prywatnymi firmami.

Odpowiedz
Komandos1990
-2 / 6

ohho... widzę, pisowskiego trolla. Najpierw się zorientuj w temacie, a nie najeżdżaj na Tuska. Owszem Tusk nie był najlepszy, ale k*r*a miał łeb na karku i rządził dobrze Polską, w przeciwieństwie do broszki i kloaki!

Komandos1990
+1 / 5

@lasek0110 co to jest ZSRE? xD żadna firma państwowa nie jest rentowanie. Zawsze tak było w PRL i teraz! Więc lepiej sprzedać te firmy niż dopłacać na te ciepłe stołki z podatków. Przecież lepiej jest zostawić i tracić miliony złotych na te firmy państwowe, no bo to Polskie firmy, a wiadomo, ze jak Polskie to Polskie. Nigdy was nie zrozumiem, chcecie iść za zachodem a komunizm dalej w dupie siedzi... pajace, wszędzie pajace....

S Sajles92
0 / 2

@Komandos1990 no Tusk łeb na kartu to miał ale do dbania o własną d.pę a nie o kraj. Słuchałeś "taśm prawdy" ? Tak dobrze Polską Donek rządził :P Krótką pamięć masz.

Komandos1990
0 / 2

@Sajles92 Jpr wspomniałem, że nie był idealny, ale bezapelacyjnie jest/był lepszy od kaczyńskiego...

S Sajles92
-1 / 1

@Komandos1990 Lepszy? W czym? Chyba w kłamaniu. Kaczor kłamać dobrze nie potrafi dlatego ma takie problemy teraz. Tusk z Rostowskim za to tak pięknie przez lata budżet księgowali że mało kto się zajarzył że kilkukrotnie pobijali własny rekord wielkości dziury budżetowej. No i jeszcze Tusk lepiej właził w dolną część pleców europejskiej "elicie" dlatego teraz rujnuje nie tylko Polskę a całą UE ;P

Komandos1990
-1 / 1

@Sajles92 eh.. ty i twój wyprany propagandą mózg. Tusk, nie był przynajmniej donosicielem jak TW Balbina. Zobacz sobie na gospodarkę, za głębokiego kryzysu Polska gospodarka miała się lepiej niż teraz xD a jesteśmy w największej hossie gospodarczej! Tusk nabrał pożyczek na maksymalnie 70 mld złotych i to w czasie kryzysu. kaczyński nabrał 76 mld złoty pożyczek, by utrzymać się w sondażach! Tusk podniósł tylko VAT o 1%, a pis nie dość, ze ten podatek taki sam, to podnosi i tworzy nowe podatki (sic!). I chyba nie trzeba wspominać o wchodzenie w dolną część ciała rydzykowi i czarnej sekcie i dawania tu 20 milionów, tam 76 milionów na kościół! Nie wspominając o kłamcach i złodziejach macierwiczach, piotrowiczach, misiewiczach! WSTYD, że jesteś Polakiem!

S Sajles92
0 / 0

Komandos1990 to ty mnie stawiasz po stronie kaczora i mówisz że ja mam wyprany mózg? Weź może wyłącz tv to ci troche tych głupot z łba odparuje. Jak już tak bawimy i wyciągamy różne syfy to warto byłoby pamiętać kto miał dziadka w wermachcie...? :P Możesz gloryfikować ryżego na siłę ale co mądrzejszy zauważy bez problemu jaką opcje i interesy reprezentujesz.

~caveman88
+7 / 11

W podobnym czasie ratowano niemiecką stocznie i przedstawili plan naprawczy wraz z dopłata z państwa . w Polsce przedstawiono plan naprawczy tylko z pieniędzy unijnych taka była różnica . Nie widzę żadnego podobieństwa z dopłatą do stocznie a fabryką Mercedesa
.
1. Fabryka jest prywatną inwestycją.
2. Państwo dopłacając zachęca by fabryka powstała na terenie Polski.
3. Polska zobowiązała się dopłacić określony % inwestycji (tak jak w nowej fabryce VW w Wrześni)
4. Mięsiąc temu jak się orientowałem Mercedes jeszcze nie skorzystał z tej możliwości otrzymania pieniędzy od rządu i się nie określił czy tak zrobi.
5. Gdy Mercedes skorzysta z tych pieniędzy zobowiąże się do spełnienia warunków tj. czas przez jaki fabryka nie może się zamknąć ilość minimalna zatrudnionych ludzi itp.

Odpowiedz
~wfsa1
+6 / 8

Proste jak drut, państwo nie może finansować upadających przedsiębiorstw. Czy słyszałeś kiedyś, że firma pana Mirka bankrutuje i pan Mirek składa wniosek o pieniądze do rządu, a rząd daje panu Mirkowi te pieniądze? Co innego jest pożyczyć a co innego dać. A polski rząd chciał dać.

Odpowiedz
L Lomion
+7 / 7

1. Unia nie zabrania wspierania polskich stoczni
2. Polskie stocznie za zgodą Unii dostały miliardy złotych wsparcia
3. Warunkiem udzielenia pomocy jest stworzenie planu naprawczego gwarantującego odzyskanie rentowności przez przedsiębiorstwo
4. Z takiej formy pomocy korzysta i korzystało wiele polskich firm, m. in. górnictwo czy PLL LOT
5. W przypadku polskich stoczni plan naprawczy nie był realizowany - przeciwne były związki zawodowe, a rząd się przed nimi ugiął
6. Efektem nie wykonania planu naprawczego była utrzymująca się ujemna rentowność przedsiębiorstwa
7. Przedsiębiorstwo generujące straty ma dwie możliwości: skorzystać z dofinansowania (tą opcję wyczerpano już wcześniej) lub zbankrutować.
8. Wobec wyczerpania się pierwszej opcji pozostała jedynie druga
9. Podczas przeprowadzania procesu naprawczego polski rząd odrzucił wszystkie oferty zakupu i restrukturyzajci stoczni przez prywatnych inwestorów (w myśl zasady - lepiej aby upadło będąc polskim, niż żeby trafiło do obcych)
10. Warunki udzielania pomocy firmom są identyczne w całej Unii

L Lomion
0 / 0

@alveryn Co konkretnie jest lepszego? Restrukturyzacja NRDowskich zakładów już dawno się skończyła, jedyne co tak istnieje to specjalne strefy ekonomiczne, a te są i u nas.

L Lomion
+1 / 1

@alveryn Bardzo proszę:

2. Zgodna z rynkiem wewnętrznym jest:
a) pomoc o charakterze socjalnym przyznawana indywidualnym konsumentom, pod warunkiem, że jest przyznawana bez dyskryminacji związanej z pochodzeniem produktów,
b) pomoc mająca na celu naprawienie szkód spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi zdarzeniami nadzwyczajnymi,
c) pomoc przyznawana gospodarce niektórych regionów Republiki Federalnej Niemiec dotkniętych podziałem Niemiec, w zakresie, w jakim jest niezbędna do skompensowania niekorzystnych skutków gospodarczych spowodowanych tym podziałem. Pięć lat po wejściu w życie Traktatu z Lizbony Rada, na wniosek Komisji, może przyjąć decyzję uchylającą niniejszą literę.

Nie ma tam nic o tym że ta pomoc jest inna niż dla jakiegokolwiek innego regionu. Owszem, taki wpis upraszcza papierologię, ale nie zmienia to faktu że pomoc dla (niektórych) landów wschodnich jest identyczna jak np. dla Podkarpacia.

L Lomion
0 / 0

@alveryn Mylisz politykę spójności (tzn. dofinansowanie regionów) z pomocą dla upadających zakładów. W przypadku restrukturyzacji o której mowa popatrz na przykład LOTu: państwo najpierw udzieliło pomocy, a potem dopiero załatwiało formalności i tworzyło program restrukturyzacyjny. O żadnej nierówności w takim przypadku nie może być mowy.

E Elathir
+7 / 7

I znowu standardowa nieznajomość tematu. Unia nie zakazała dofinansowania stoczni w Polsce. Zresztą, stocznie z grupy Mars są na bieżąco dofinansowywane. To o co poszło to forma dofinansowania. Otóż Unia udaje strukturę wolnorynkową, więc oficjalnie uważa, że dofinansowania firm są złe (i z tym się zgadzam w sumie). Jednak ponieważ wszyscy chcą w UE dofinansowywać rodzinne firmy stworzono na to możliwość, czyli bezzwrotne pożyczki celowe. I tak podobnie jak z dofinansowanie UE można dofinansować daną działalność pod określonymi warunkami, inwestycja musi przejść tak zwany test prywatnego inwestora (musi mieć rynkowe uzasadnienie), musi być przeznaczona na konkretny cel i musi to być cel inwestycyjny (np. mogę kupić za to nowy sprzęt ale nie mogę wypłacić premii pracownikom czy opłacić rachunków). Czemu Gdańskiej nakazano zwrot dofinansowania? To proste, bo był to zastrzyk gotówki przekazany bez konkretnego celu, który ówczesny prezes stoczni, Jaworski (obecnie poseł PiS) przeznaczał na premie i kosmiczne wynagrodzenia dla siebie i swoich kolegów, oraz opłatę zaległości finansowych stoczni. Jakoś Naucie czy Cristowi nikt dofinansowania na zakup i modernizację infrastruktury po stoczni Gdynia nie cofnął.

Odpowiedz
J justnoonee
+1 / 3

@Elathir niestety, demoty to tuba propagandowa wszelkiej maści spiskowców. Co do Stoczni Gdańskiej - mówimy o zakładzie, który dzięki związkowcom miał problem ze zwodowaniem przez trzy lata kadłubu gazowca (gdzie Chińczycy takie statki budują w miesiąc. MIESIĄC). Do tego Jaworski działał w celu przekazania zakładu stronie ukraińskiej - i tu największa wpadka - już po przekazaniu zakładu "braciom ze wschodu" kasa z budżetu nadal była weń pompowana - i drenowana przez ISD.

~pomysltroch
+5 / 5

Nasze stocznie i inne przedsiębiorstwa upadają tylko i wyłącznie przez nas samych. Brak poszanowania dla cudzej własności oraz lepkie ręce do wszystkiego co firmowe (głównie w firmach państwowych). Jak się samemu rozkrada kraj to nie może być dobrze. Ta mentalność różni nas od Niemców oraz innych narodowości. Tylko narzekamy wytykamy innym, ale spiąć dupę i pracować uczciwie na lepsze jutro to już ciężko.

Odpowiedz
Komandos1990
+1 / 1

Naciągane w ciul! I co z tego, że polska nie produkuje kurde dużych okrętów, lotniskowców. Za to produkujemy świetne jachty... najpierw proponował bym zaznajomić się sytuacją polaczki cebulaczki, zamiast najeżdżać Tuska i wychwalać kaczora!

Odpowiedz
aio
-2 / 2

Bo unia to cesarstwo niemieckie a cała Bruksela to mapety namaszczone przez Merkel i wykonujące jej wolę.

Odpowiedz
~dentrrr
+2 / 2

Nasze stocznie budowały ststki i zbiorniki z popdedniej epoki. Kto mial kase by to restrukturyzowac?
Na Mercedesa masz zamowienia jeszcze przed rozpoczeciem produkcji.

Odpowiedz
~gosc1234321
0 / 0

bo stocznia jest nierentowana a zagrniczni inwestorz bardzo: dają pracę dobrze płątną, pełen socjal - generalnie same korzści. a stocznia: zadłuzenie, pogłębia sie tylko kryzys,

Odpowiedz
D daclaw
+2 / 2

Że tak spytam - widziałeś kiedyś na własne oczy te stocznie, po których tak płaczesz? Przyjedź kiedyś do Gdańska i zobacz. Około połowa Stoczni Gdańskiej jeszcze stoi (drugą zdążyli wyburzyć). Co ty tu chcesz dofinansowywać? To się (bardzo ewentualnie) na lofty nadaje. Taniej byłoby stocznię od nowa zbudować, w szczerym polu, niż te ruiny dźwigać.

Odpowiedz
E Elathir
0 / 0

@daclaw w sumie to poniekąd tak zrobiono. Przecież na terenie byłej północnej działa remontowa. Najlepiej widać jak się Motławą w kierunku zatoki popłynie.

~Yowisee
-1 / 1

Ba. 7 krajów Unii podpisała sojusz przeciwko Polskiemu transportowi. Źródło : fakty [ unijny sojusz drogowy ]

Widać jak jesteśmy traktowani.. Jak wróg ,a nie sojusznik.

Odpowiedz
~zbychu_obiektywny
0 / 0

To co się dzieje na świecie to prawo biznesu.Polska to kraj w stosunku świata nie taki biedny i słaby lecz mamy potężnych rywali w regionie z którymi musimy się liczyć...żeby zobrazować jak daleko jesteśmy od zachodniej top 5 to faktem jest to że PKB Bawarii w Niemczech ma większe PKB niż Polska a to TYLKO taki odpowiednik województwa np takiego mazowieckiego.Więc mały dostaje wpi..ol ekonomiczny od dużego...

Odpowiedz
~zbychu_wiki
0 / 2

Bawaria należy do najbogatszych regionów współczesnych Niemiec. Wysoko rozwinięty jest tam przemysł elektroniczny, maszynowy (w tym samochodowy), lotniczy, włókienniczy, rafineryjny (ropa dostarczana jest rurociągami z portów Morza Śródziemnego). Produkt krajowy brutto Bawarii wynosi łącznie 544 mld USD i jest większe niż PKB całej Polski.
Nazwa znanego producenta samochodów – BMW – znaczy „Bawarska Fabryka Silników” (Bayerische Motoren-Werke).
Inne znane przedsiębiorstwa z Bawarii: Siemens, Audi (samochody osobowe), MAN (autobusy i samochody ciężarowe), MTU (silniki lotnicze i czołgowe), Airbus Group (europejski koncern militarny i lotniczy), o2 Germany (operator komórkowy), HypoVereinsbank, Munich Re (jedna z dwóch największych firm reasekuracyjnych na świecie), Allianz SE (grupa ubezpieczeniowo-finansowa), Sky Deutschland (niemiecka płatna telewizja), ProSiebenSat.1 Media (koncern mediowy). Bawaria nazywana jest również doliną krzemową Niemiec.
Wysoko rozwinięte i wydajne jest też bawarskie rolnictwo. Bawaria szczyci się największą w Niemczech produkcją mleka, serów i wyrobów mleczarskich.
Na terenie Bawarii znajdują się trzy elektrownie atomowe: Isar w Essenbach, Grafenrheinfeld, Gundremmingen. W miejscowości Garching bei München (15 km na północ od Monachium) znajduje się reaktor badawczy.

Źródło WIKIPEDIA

Odpowiedz
hermanbruner
0 / 0

Żeby mogli produkować ten szajs co po 100 tys kilometrów się rozlatuje. Niestety dzisiejsze auta są produkowane na 6-7 lat życia tyle ile wynosi leasing. Potem złom po kredyt i nowe, tak ma się to kręcić. Takich samochodów jak Mercedes w124 czy BMW e39 juz nie będzie nigdy.

Odpowiedz