Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
243 284
-

Zobacz także:


~Obscuri
-3 / 51

Easy. Nalewam do pełna butelkę 5l, przelewam do 3l i w 'pięciolitrówce' zostają 2 litry. Czynność powtarzam dwukrotnie i mam 4 litry. :D

Odpowiedz
S Samgwa
+16 / 18

Sajmon mówi że można i bomba nie wybuchła.

~mój_nickk
+13 / 21

a w co te dwa litry odlejesz co ci zostało??

O8s3rv3r
+15 / 27

Nie masz 3 pojemnika żeby przechować odmierzone 2 litry.

Gambini
0 / 12

@ChasingCars czyli, do 3l lejemy z 5l zostają 2l które wypijamy, czynność powtarzamy i rzygamy z powrotem do butelki wypite wcześniej 2l.
",,jak tylko dzięki nim odmierzysz"

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 February 2017 2017 16:13

Gambini
-2 / 2

@ChasingCars Przeczytaj jeszcze raz.

Y yearning90
+2 / 2

Tylko dzięki butelki odmierzasz, jednaj jak robisz no ciasto to do odmierzania 100 ml mleka jest ci potrzebna tylko miarka a nie miarka i miska.

V VaniaVirgo
+4 / 4

@ChasingCars Ale w ten sposób masz odmierzone dwa razy po dwa litry, a nie cztery. Rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy, to identyczne z tym przedstawionym przez @Denerwujemnieto. 5 litrowy pojemnik napełniłabym raz 3 litrówką, potem znowu z 3 litrówki przelałabym do 5, dwa litry, zostałby mi litr. Opróżniłabym 5, przelała tam pozostały litr. Napełniłabym znowu 3 i przelała do dużego baniaczka. Miałabym 4 litry w 5 litrowym i gotowe.
Za to czytając tutaj znalazłam jeszcze dwa działania doprowadzające do 4 litrów w jednym pojemniku.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 February 2017 2017 7:47

B Bolek20
0 / 0

Hest napisane, ze 2 butelki to 2 butelki. Nie chce sie pomyslec to kombinujecie, a proste to jak nasze drogi.

~afsdfasdfa
+4 / 4

Podaje jajogłowym rozwiązanie: napełniamy 3 litrową butelkę do pełna i przelewamy zawartość do butelki 5l. Następnie jeszcze raz napełniamy do pełna butelkę 3 litrówą i wlewamy tyle ile się da do butelki 5l. W butelce 3l mamy teraz 1l. Opróżniamy butelkę 5l i przelewamy do niej ten 1 litr. Następnie napełniamy butelkę 3l i przelewamy do butelki 5l. Finito. W butelce 5l mamy 4litry.

V VaniaVirgo
0 / 2

@ChasingCars Mi się wydaje, że to już takie szukanie luk na siłe. Ogólnie szukanie innych rozwiązań jest dobre, ale jeśli coś da się zrobić normalnie, to czy jest sens w przesadnym kombinowaniu? Przykład podany przez Obscuri, nie daje nam odmierzonych czterech litrów. Tylko raz odmierzone dwa i drugi raz odmierzone dwa. Więc na moje oko, to nie spełnia dokładnie wymogów.

~Diogenessss
+2 / 2

@VaniaVirgo dlatego, że najlepsze jest to rozwiązanie które jest najprostrze! Przelewanie 3l do 5l na początku jest bardziej skomplikowanym calościowo procesem niż przelanie 3l z 5l baniaka do pustego 3l. w 5 zostaja 2 litry. wylewasz 3l pojemnik i przelewasz do niego pozostale 2l z 5l baniaka. Uzupelniasz 5l i przelewasz 1 brakujacy litr do 3l. Po pierwsze marnujesz mniej wody, po drugie mniej przelewania i proces jest szybszy. @Obscuri dokladnie tak jak mowisz.

P PitBull9010
+1 / 1

nalewasz 5l, przelewasz 2x do 3l, za trzecim razem zostaje 4l w 5-litrówce :)

V VaniaVirgo
0 / 0

@~Diogenessss, ale rozwiązanie Obscuri wymaga dodatkowego naczynia, lub jak to już tutaj padło wlania wody w usta :P
Nie twierdzę, że moje rozwiązanie jest najszybsze, nie jest, to było pierwsze które mi przyszło do głowy i tyle. Natomiast juz niżej w komentarzach natknełam sie na szybsze i nie naruszające reguł.

dziwny997
+4 / 4

1.Napełniasz 3l butelkę i wlewasz do 5l
2.Znowu napełniacz 3l butelkę i znowu wlewasz do 5l
3. Mamy pełna 5l butelkę i 1 litr w butelce 3l
4.Wylewamy zawartość 5l butelki i wlewamy 1 litr z 3l
5.Napelniamy 3l butelkę wlewamy do 5l gdzie znajduje się 1 litr i mamy 4 litry proste

V VaniaVirgo
0 / 0

@ChasingCars Wiem skąd wzięły się twoje wnioski. Tu właściwie chodzi o to, że ty dostrzegasz w treści możliwość przelania wody w inne miejsce a ja nie. Ja uważam, że kiedy jest napisane "tylko" dzięki tym 2 butelkom, to nakłada to ograniczenie do jedynie tych dwóch naczyń i potrzebne jest odmierzenie w jednym czasie 4 litrów. A ty uważasz, że można odmierzyć 2 litry, wylać i znowu odmierzyć 2 litry, ponieważ treść zagadki na to pozwala. Może zwyczajnie mam za wąskie horyzonty, ale ja nie widzę tutaj aż takiej swobody działania. :)

V VaniaVirgo
0 / 0

@ChasingCars Nie, nie, nie pierdyknęłabym zadaniem. Spokojnie, po prostu twoje argumenty mnie nie przekonują, to wszystko. Moje nie przekonują ciebie i będziemy dalej szczęśliwie żyć :D

S Samgwa
0 / 0

I to mnie martwi, co teraz oglądać? Sajmona poznałem jeszcze z VHS a oglądany 20 razy dorobił się nawet FullHD, jest teraz cokolwiek co można obejrzeć kilka razy bez odruchu wymiotnego?
Aaaaa wiem, oni ciągle oglądają to samo, w każdych trudnych sprawach jakaś głupia pipa drze japę i tak co odcinek :D , emocje sięgają zenitu ;)

Reinert
-3 / 3

Nie łatwiej zapełnić obie butelki do połowy?

D Denerwujemnieto
+99 / 105

Napełniam butelkę 3L i przelewam do 5L, za drugim razem w butelce 3L zostaje mi litr wody. Wylewam wszystko z 5L, przelewam litr z 3L, następnie nalewam do pełna do 3L, przelewam do 5L. GOTOWE

Odpowiedz
szczerbus9
+21 / 23

@Denerwujemnieto albo w drugą stronę, do pełna 5l, z tego ile się zmieści do 3l, opróżniamy 3l i wlewamy resztę wody z 5l, ponownie 5l do pełna i z tego dopełniamy 3l, a w 5l zostaje nam 4 litry...

D Denerwujemnieto
+4 / 6

@szczerbus9 Masz rację :) i chyba nawet mniej roboty.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 February 2017 2017 17:19

R RASOWYxLUCJAN
0 / 2

Po prostu są dwa sposoby, bez różnicy, od której butli zaczniesz :-)

A ACTAstop
0 / 0

@Denerwujemnieto skoro do bańki 5 litrowej ej miałeś litr dolejesz całą małą to masz 4 litry

K kiro13
+3 / 3

@Denerwujemnieto Ja dodam, że wystarczy do tego jedna butelka. Wystarczy wyciągnąć całkę z bryły obrotowej (butelki 5L) i obliczyć objętość dla 4L :)

~wodnik666
+2 / 2

@Denerwujemnieto

Proste. Poza tym, podobne zadanie miał John McClane w filmie 'Szklana pułapka 3'.

D Denerwujemnieto
0 / 0

@kiro13 Podane przez Ciebie rozwiązanie jest oczywiste!!! (czytaj: nawet nie wiem jak sprawdzić czy masz rację...)

~wodnik666 Chyba nawet użyli rozwiązania, które podał szczerbus9

P Pychoski
+3 / 3

@Denerwujemnieto można też zrobić to tak:
w tabelce, żeby mieli łatwiej:
0 0
5 0
2 3
2 0-wylewam
0 2
5 2
4 3
GG WP ;)

R RASOWYxLUCJAN
+1 / 1

@kiro13 a jak znajdziesz funkcję podcałkową dla konkretnie danego kształtu butli? :-)

T truebaran
+2 / 2

@Denerwujemnieto brawo! Co wiecej, nie wiem czy zauwazyles, ale Twoja metoda jest "uniwersalna" w pewnym sensie. Jak sie trzymamy obrazka z butelkami, wlewaniem/wylewaniem to sytuacja wydaje sie troche zagmatwana ale idea jest prosta: napelniaj butelke 3 litrowa do pelna->wlewaj wode do 5 litrowej->gdy 5 litrowa jest pelna wylewaj z niej cala wode i kontynuuj nalewanie z butelki 3 litrowej->powtarzaj czynnosc. Wtedy ilosc wody w butelce 5 litrowej po k krokach wynosi 3k (mod 5). Mozna stosowac te metode do dwoch butelek a i b litrowych: np. niech a
EDIT: nie mam sily edytowac ponownie, jak sie wstawi znak "mniejszosci" to ucina post. Widocznie na demotach nie lubia mniejszosci hehe

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 28 February 2017 2017 22:34

~easyasfart
0 / 4

nalewasz do pełna 3l i przelewasz do pustej 5l. znowu napełniasz do pełna 3l i przelewasz do 5l (wejdą tylko 2l i w 3-litrowej zostaje 1l). Wylewasz wszystko z 5l i ten 1l wlewasz do 5l. Znowu napełniasz 3l do pełna i wlewasz do 5l. W ten sposób masz 4l w 5-litrowej butli. Łatwe jak twoja dziewczyna

Odpowiedz
~Trzsyta
+10 / 10

Szwagier przy wódce zawsze mówi, lej po pół :)

Odpowiedz
~SQRT
-5 / 9

Przecinam obie butle na pół i napełniam na full 2,5+1,5=4

Odpowiedz
P papuv
+1 / 5

Rozwiązanie w krokach :
1. Nalewam wodę do butelki 5l z kranu.
2. Przelewam wodę do butelki 3l z butelki 5l.
3. Wylewam wodę z butelki 3l.
4. Przelewam wodę do butelki 3l z butelki 5l.
5. Nalewam wodę do butelki 5l z kranu.
6. Przelewam wodę z butelki 5l do butelki 3l.
W butelce 5l mam dokładnie 4l wody.

Nie obrażaj inteligencji Polaków takim prostym zadaniem przyjacielu ...

Odpowiedz
Gambini
+3 / 3

@papuv To teraz tak, żeby nie wylać ani kropli.
Ten sposób powinien być rozwiązaniem.

~xx
+3 / 5

Napełniam obie w całości i z każdej odlewam po pół: 2,5 + 1,5 =4

Odpowiedz
Fragglesik
+1 / 1

Oglądało się filmik z Willisem i szpanuje?.......:)

Odpowiedz
Gototoilet
-1 / 1

Wlewam całą wodę do butelki 5l i 3l i w sumie mam 8 litrów, a wy tylko 4. Potem sprzedaję wodę po zawyżonej cenie i tak rozkręcam interes.

Odpowiedz
LocosPPG
+1 / 1

Patrzę na licznik wody i leję. Po co utrudniać sobie życie?

Odpowiedz
~Bruce Willis
0 / 0

proste - ogladam dokladnie szklana pulapke 3 a pozniej rozwiazuje zadanie. :)

Odpowiedz
~wygryw_przegrywy
0 / 0

napełniam 3l wlewam do 5, nalapełniam 3l, 2l wlewam do piatki bo jest juz pełna w mniejszej butelce jest 1l

Odpowiedz
~wygryw_przegrywy
0 / 0

pozniej 5 opróżniamy wlewamy ten litr i napełniamy 3l i wlewamy do 5 i jest rowne 4l

M matttte
-1 / 1

Kto grał w Tomb raider IV The Last Revelation ten wie :)

Odpowiedz
~Kromkownica
-2 / 2

Zadanie można w pewnym sensie wykonać bo dostanie się "około" 4 litry po pewnych manipulacjach. Niemniej nie jest wykonalne zgodnie z formuła zadana bo butelka (jako miarka) ma za małą dokładność by określić że masz w ostateczności dokładnie 4litry,,,, (zawsze będzie to ciut mniej lub ciut wiecej) więc użycie frazy "dokładnie 4 litry" powoduje że taka dokładność nie jest osiągalna za pomocą posiadanych przyrządów :)

Odpowiedz
M mapotek
-2 / 2

Z 3l do 5l za drugim razem w 3l
zostanie 1l 5l wylewamy przelewamy z 3l 1l do 5l następnie całą 3l do 5l

Odpowiedz
R radzionnu
0 / 0

Nalewamy do pełna but. 3 l i przelewamy do 5l
Następnie ponownie nalewamy 3l i przelewamy do but 5 l. W butelce 3 litrowej pozostaje nam dokładnie 1 l bo przy drugim przelewaniu do but 5l przelaliśmy tam tylko 2 l bo 3 już byly wcześniej. Wylewamy całą wodę z but 5l i przelewamy do niej pozostały w butelce 3litrowej jeden litr wody. Na koniec ponownie wypełniamy 3 litrową i przelewamy do but. 5l gdzie jest już 1 litr. W ten sposób mamy 4l. Proste. Simon mówi że to zagadka m.in. z 3 czèści Szklanej Pułapki

Odpowiedz
K kam3lkob
0 / 0

Proste. Nalewasz 3l wlewasz do butelki 5l potem nalewasz jeszcze raz 3l i do pełna butlke 5 l i zostaje Ci litr w butelce 3l, potem wylewsz cała 5l wlewasz do niej ten pozostały litr i jeszcze jedna pełna 3l butelkę i w butelce 5l masz dokładnie 4l :)

Odpowiedz
Klebern
0 / 0

Wystarczy obie butelki zalać do połowy. Ale w rozwiązaniu chodzi może o to, że nie wiemy gdzie jest połowa. Kolejny sposób też jest banalny. Zalewamy wodą butelkę 3l i przelewamy z niej do butelki 5l. W butelce 5l zostanie miejsca tylko na 2l. Znów zalewamy wodą butelkę 3l i przelewamy do butelki 5l tyle ile się da, czyli 2l. W butelce 3l zatem zostanie 1l. Wylewamy wszystko z butelki 5l, przelewamy z butelki 3l pozostawiony w niej 1l wody. Teraz wystarczy ponownie zalać wodą butelkę 3l i przelać do butelki 5l, w której jest już 1l wody. Finito. W butelce 5l mamy 4l wody.

Odpowiedz
B Bartek4296
0 / 0

Wleje do pełna butelkę 3 litrowa i przeleje do 5 litrowej. Wtedy w 5 litrowej będę miał 3 litry. Zrobię to samo jeszcze raz. W 5 litrowej będę miał 5 litrów, a w 3 litrowej zostanie litr. Wyleje wszystko z 5 litrowej, a ten litr z 3 litrowej wleje do 5 litrowej. W 5 litrowej będzie litr, a 3 litrowa będzie pusta. Zaleje znowu do pełna 3 litrowa i przeleje do 5 litrowej i w ten sposób w 5 litrowej będą 4 litry wody

Odpowiedz
~gary1
0 / 0

napełniasz 3 l butle i przelewasz do 5 l i znowu napełniasz 3 l butle i wlewasz do 5 l ....zostaje ci 1l w 3 l.....wylewasz wszystko z 5 litrowej i wlewasz 1 l z 3 litrowej i znowu napłęniasz 3 litrową i wlewasz do 5 l

Odpowiedz
K kacper173173
+1 / 1

Zamiast kombinować, przelewać, odmierzać, wylewać to po prostu napełniłbym butelkę 5l w 4/5...

Odpowiedz
L LUPUS1962
+1 / 1

zadanie banalne... a ktoś pomyślał, że tylko po to by odmierzyć 4 litry zużywa de facto 10?

Odpowiedz
josel1
+1 / 1

można napełnić po połowie butelki 1.5l+2.5l=4
0

Odpowiedz
B bula6595
0 / 0

A ja to widzę tak:
Napełniamy 5l Przelewamy do 3l ( w 5l zostaje 2 litry wody ) wylewamy wszystko z 3l i przelewamy 2 pozostałe litry wody z 5l do 3l. następnie napełniamy 5l i z tej dopełniamy 3l butelkę. skutkiem tego zostaje nam 4l wody w 5 litrowej butelce i pełna 3 litrowa.

Chyba będzie nie ?

Założenia są takie że mamy tylko 2 butelki w tu piszą takie rozwiązania że trzeba 4 butelki...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 February 2017 2017 11:35

Odpowiedz
L LoL303
0 / 0

nalewasz do pojemnika 5 litrowego wody do 4/5

Odpowiedz
B Buchaj
0 / 0

Napełniam butelkę 3L do 1/3 objętości i przelewam do butelki 5L czynność powtarzam 4 razy

Odpowiedz
~ewauka
0 / 0

Do połowy butelki 5l dolewam połowę 3l. Kurtyna.

Odpowiedz
P Pychoski
0 / 0

a więc:
w tabelce, żebyście mieli łatwiej:
0 0
5 0
2 3
2 0-wylewam
0 2
5 2
4 3
GG WP ;)

Odpowiedz
Z zuzaaw
0 / 0

Najłatwiej to nalać wody po połowie butelki i da nam to równe 4litry (2,5 + 1,5)

Odpowiedz
~Pendulo_Studios
0 / 0

Taka sama zagadka była w jednej z gier z serii przygodówek Runaway. Polecam.

Odpowiedz
~AnKaamae
+1 / 1

Loly ! Omg.... Napelnic trzeba butelke 3L, przelac wode do butelki 5L. Teraz w butelce 5-litrowej mamy 3 litry wody. Nastepnie ponownie napleniam butelke 3L. W butelce 5L w ktorej znajduje sie obecnie 3 litry wody, dolewam jeszcze dwa, tak aby butelka 5L stala sie pelna. W butelce 3L zostaje mi dokladnie litr wody. Wylewam wode z butelki 5L zeby byla pusta i wlewam ten litr z butelki 3L. Nastepnie napelniam butelke 3L do pelna i przelewam do 5L w ktorej znajduje sie juz litr wody, i tak oto dostaje 4 litry w 5 litrowej butelce :)

Odpowiedz
M majonez94
-1 / 1

Butelkę 5l napełniamy do połowy=2,5l. Butelkę 3l napełniamy do połowy=1.5l. Wodę z butelki 3l przelewamy do butelki 5l. 2,5l+1.5l=4l Najprościej i używamy tylko butelek.

Odpowiedz
R Rysiek18
0 / 0

A teraz czary. Napelnij 3L i przelej do 5l. Napelnij ponownie 3l. I lej do butelki 5l aż będzie pełna. Wylej 5l wody i przelej do niej litr z tej butelki 3l. Bo tyle zostało. No i 3 l pełne wlewamy do 5 l butelki i w sumie macie 4l.

Odpowiedz
D Danek192
0 / 0

napelniamy butelkę 3l do pełna i przelewamy do 5l potem jeszcze raz napelniamy 3l do pełna i znów przelewamy do 5l i zostaje nam w 3 l tylko 1l z 5l wylewamy wszystkio i wlewamy do niej ten jeden litr potem tylko napelniamy 3l do pełna i przelewamy do 5l i mamy 4l

Odpowiedz
~brewa7
0 / 0

napełniam butelkę 3l i zawartość jej przelewam do 5l, następnie znów napełniam 3l i dopełniam 5l do pełna. W 3l zostaje mi 1l. Ten 1l przenoszę do innego naczynia. Następnie napełniam 3l i jej zawartość przelewam znów do naczynia. I mamy 4l
Lub
Napełniam butelkę 5l przelewam jej zawartość do butelki 3l reszta z 5l to 2l i przelewam do naczynia. Następnie czynność powtarzamy i mamy znów 4l

Odpowiedz
~jakjak
0 / 0

Nalewamy do butelki 5 l wody, jej zawartość przelewamy do butelki 3 l, w butelce 5 l zostaje 2 l wody, wylewamy wodę z butelki 3 l a 2 litry z butelko 5 l wlewamy do 3 l, następnie do pełna lejemy 5 l i wlewamy je do pojemnika 3 l w którym są 2 l, wtedy zostaje w 5 l butelce tylko 4 l.

Odpowiedz
G groszek1011
0 / 0

obcinam obie butelki w polowie i napelniam obie polowki wodą. 2,5l + 1,5l daje razem 4l czy nie?

Odpowiedz
~Diego_Monako
0 / 0

Ale wy kombinujecie, wystarczy wlać wodę do połowy obu butelek 2,5 + 1,5 = 4l
dziękuję.

Odpowiedz
~Dar0_Pb
0 / 0

Wleje połowę do 5 i połowę do 3 4 jak w morde strzelił, nigdzie nie jest napisane że butelki są napełnione

Odpowiedz
B blablabla5
0 / 0

Hah :D To samo było w grze Star Wars KotOR, jak trzeba było dupną maszynę rozsadzić :P

Przy 4(jakiejś jednostki miary) maszyna traciła stabilność pracy i ją rozsadzało :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 February 2017 2017 16:19

Odpowiedz
~Amfetamatyk
0 / 0

Nalewam do każdej z nich do pełna i wylewam po połowie. 5+3=8 8:2=4 alsdflafasmkdfla

Odpowiedz
M mpa1986
+1 / 1

było w szklanej pułapce 3 w parku :D
autor tym się kierował?

Odpowiedz
Mattiu56
0 / 0

Napełniam butelkę 5l. Wlewam do 3 litrowej. Zostają mi dwa litry w 5litrowej. Wylewam zawartość 3 litrowej. Przelewam dwa litry, które mam w 5 litrowej do 3 litrowej butelki.Napełniam całkowicie 5 litrową, a następnie dopełniam 3 litrową jednym litrem.

Odpowiedz
vivakielce
0 / 0

Nalewam wody do połowy butelki 5 litrowej i 3 litrowej. 5+3=8 8/2=4 Gotowe

Odpowiedz
P pochyly
0 / 0

nalewamy do pełna butelkę 3 litrowa przelewane jej zawartość do butelki 5 litrowej nalewane ponownie do pełna butelkę 3 litra zalewamy do pełna butelkę pięciolitrowy w butelce 3 litrowej zostaje nam równy litr wody Easy

Odpowiedz
T Turin_Turambar_Dagnir_Glaurunga
0 / 0

Z pełnej piątki odlewamy 3l do trójki, wylewamy wszystko z trójki i nalewamy tam 2litry z piątki, następnie nalewamy do pełna do 5 litrówki i odlewamy z niej tyle żeby zapełnić trójkę w której są 2 litry - w ten sposób w 5 litrówce zostają 4 litry

Odpowiedz
~Radekki
0 / 0

A nie lepiej odlać z każdej butelki połowę i przelać wszystko do jednej :D

Odpowiedz
~xxxll
0 / 0

napełniamy 5 litrowy baniak. przelewamy do 3l. w duzym zostały 2 litry. opróżniamy mniejszy i przelewamy 2 litry z duzego do małego. ponownie napełniamy 5 litrowy i dolewamy do małego brakujący litr. w duzym zostały 4 litry.

Odpowiedz
~ASoiree
0 / 0

Napełnić butelkę 5 l do połowy i 3 l do połowy :) 2,5 l + 1,5 l = 4 l

Odpowiedz
~mkmkmk71
0 / 0

do każdej trzeba nalać po pół i razem będzie 4 litry

Odpowiedz
M Migacz9977
0 / 0

Proste nalewasz do 5 litrowej butelki wodę przelewasz z niej do 3 litrowej i zostają Ci 2 litry opruzniasz 3 litrowa butelke i przelewasz do niej 2 litry napelniasz znow 5litrowa butelkę i odlewasz 1litr ktory zostal wolny w 3litrowej butelce i w 5 litrowej zostają 4 litry kozystasz tylko z 2 naczyń ;)

Odpowiedz
~Aidmesa
0 / 0

Obie butelki napełniasz do połowy
Nie rozumiem koncepcji ludzi z przelewaniem

Odpowiedz
~Artox
0 / 0

1.Nalewam 3 litry, przelewam do 5, powtarzam, w butelce 3l zostaje litr, więc wylewam wszystko z butelki 5l, wlewam tam ten litr i dolewam kolejne 3 litry, co daje 4l.
2.Nalewam 5 litrów, 3 z nich przelewam do mniejszej butelki, wylewam i pozostałe 2l znów przelewam do mniejszej butelki. Znów nalewam 5 litrów, odlewam brakujący litr do butelki 3l i w większej zostają 4l.

Odpowiedz
J jark0
0 / 0

Napełniam obie butelki do połowy, 2,5l+1,5l=4,0l, voila.

Odpowiedz
L Ligure
0 / 0

Jedynym slusznym podejsciem do sprawy powinien byc program + dla pracujacych, zaraz sie odezwa burki twierdzace ze korwinista sie odezwal albo biednym trzeba pomagac, oczywiscie ze trzeba ale jak sami sie staraja, pracujesz masz cos od panstwa, proste. Sytuacja nie obejmuje samotnych matek lub tez ojcow ale to trzeba sprawdzic, wyslac urzedasow niech sprawdza czy nikt nie naciaga i jezeli wymagaja pomocy pomagac, bezplatne zywienie, edukacja, podreczniki i leki dla dzieci i pomoc material a czy finansowa w granicach mozliwosci sprawdzenia na co to idzie ale jezeli nie pracuja a tylko ciagna, zabrac wszystko. Nie mowie o zabraniu dzieciakom bo im sie powinno nalezec to o czym mowilem wczesniej bezapelacyjnie od urodzenia ale nie ma bo kasa idzie na 500+, pijackie renty i inne bzdury

Odpowiedz
L Ligure
0 / 0

Ja pierd.... kto was matmy uczyl jak z ta siostra 2 razy mlodsza, az musialem sie zalogowac. Banka 5 do pelna przelewasz do 3, w 5 zostaja 2litry, wylewasz z 3 wszystko, wlewasz zawartosc 5, w 3 masz 2 litry. Zalewasz 5 do pelna, przelewasz z 5 do 3 zeby zalac ja do pelna, dla debili byly 2l w 3 litrowej bance jak dopelnisz to z 5 zabierzesz litr czyli w 5l bance zostaly cztery litry, zagadka

Odpowiedz
S Silhje
0 / 0

1. Napelniam butelke 5 litrowa.
2. Z butelki 5 l. przelewam do pelna do 3l.
3. W but. 5l zostaja 2l. Wlewam te 2 l do but. 3 l.
4. ponownie wlewam do 5l do pelna i uzupelniam but. 3l. w ktorej sa tylko 2 l wody jednym litrem.
5. w but. 5 l zostaha rowne 4 l.

Odpowiedz
N Neustettin
0 / 0

1. Zalewamy 3l butelkę
2. zawartość z wodą w 3l wlewamy do pustego pojemnika 5l
3. Ponownie zapelniamy 3l pojemnik.
4. z 3l pojemnika wlewamy wodę do pojemnika 5l do maximum. zostaje 1l wody w 3l pojemniku
5. wylewamy wode zezbiornika 5l
6. dolewamy pozostały 1l zezbiornika 3l do zbiornika 5l
7. Ponownie zalewamy pojemnik 3 litrowy i wlewamy do pojemnika 5l
8. W pojemniku 5l mamy 4l wody

Odpowiedz
~cvxc
0 / 0

Jedno z zadań Johna McClane-a i jego kompana w Szklanej Pułapce 3. Musieli zrobić coś podobnego żeby rozbroić bombę Tyle, że na filmie pojemność była w galonach, ale o to samo chodziło. Więc każdy kto oglądał ten film wie jak rozwiązać tą zagadkę. ;)

Odpowiedz
T tadzikg
0 / 0

Wlewam wodę do butelki 3l i przelewam do 5l. Następnie czas, w którym napełniłem butelkę 3l dzielę na 3 i mam czas potrzebny na 1l xD

Odpowiedz
C chines88
0 / 0

nalewam 5l, przelewam 3l i wylewam, wlewam 2l do 3l, napełniam 5l i odlewam 1l do 3l. w ten sposób mamy 4l w 5l butelce.

Odpowiedz
~Boni1978
0 / 0

1. 5 litrowa pusta , nalewamy do pełna 3 litrowa i przelewamy do 5 litrowego ( w 5 litrowej znajduje sie teraz 3 litry a zostaje miejsca na 2 litry)
2. wlewamy do pelna 3 litrowa i przelewamy do 5 litrowego gdzie sa poprzednie 3 litry plynu. Wchodzi jedynie 2 litry wiec w butelce zostaje litr.
3. wylewamy wszystko z 5 litrowego i przelewamy do niego ten 1 litr co nam zostal z poprzedniej operacji w butelce 3 litrowej.
4. wlewamy na nowo 3 litry do 3 litrowej i przelewamy do 5 litrowej wiec 1+ 3 litry daje 4 litry w duzej :)

Odpowiedz
M MaL3K
0 / 0

Nalewam pelna 5l, przelewan do 3l i zostaje mi 2l w butelce 5l. Zaznaczam na butelce poziom dwoch litrow. Wylewam wszystko. Znow nalewam pelna 5l, przelewan do 3l i zostaje mi 2l w butelce 5l. Wylewam wszystko z butelki 3l i przelewam tam 2l ktore sa w butelce 5l. Nastepnie butelke 5l napelniam do poziomu 2l ktory zaznaczylem wczesniej i wlewam 2l ktore sa w butelce 3l.
Naokolo, ale da sie :)

Odpowiedz
~mesual
0 / 0

do tego rozważania są 2 kombinacje:
1 kominacja:
-napełniam butelkę 5l do pełna
-za pomocą 5l butelki napełniam 3l do pełna w 5l butelce pozostaje 2l
-opróżniam butelke 3l i przelewam z 5litrowej butelki 2 litry
-napełniam butelke 5l do pełna i przelewam z niej wode do butelki 3l w której jest juz 2 litry wody więc zmieści sie tylko 1 l a w 5 litrowej pozostaje 4l

2 kombinacja:
-napełniam butelke 3l i przelewam do butelki 5l
-kolejny raz napełniam butelkę 3l do pełna i dolewam do 5l w butelce 3l pozostaje litr
-opróżniam butelkę 5l i wlewam do niej ten litr co pozostał w 3l butelce
-kolejnie napełniam poraz kolejny 3l butelkę do pełna i przelewam do 5 litrowej butelki w której juz jest litr wody, w wyniku otrzymuje 4 litry

a teraz pozostawiam wam do oceny który sposób lepszy ( w którym sposobie mniej wody zmarnuje)

Odpowiedz
izka8520
-1 / 1

nalewam 5 litrów, odlewam 3 do małej butelki i w duzej zostają 2. wylewam 3 litry, i do tej butelki odlewam 2. napełniam ponownie dużą butelkę i odlewam z niej jeden litr, który zmieści się w małej

Odpowiedz
T truebaran
+1 / 1

Ludzie, co jest z Wami nie tak? "Nalewam do polowy" "przecinam butelki w polowie", "kupuje 4 litrowa butelke" "taka dokładność nie jest osiągalna za pomocą posiadanych przyrządów :)" "pójdę do kuchni i wezme miarke" "na oko". Czy naprawde tak trudno zrozumiec jakie sa zasady tej gry? Sa takie zwroty, jak "eksperyment myslowy" oraz "model (np.) matematyczny" to jest porazka systemu edukacji, ze tego sie nie uczy w szkolach.
Model z reguly opisuje sytuacje wyidealizowana w ktorej czyni sie pewne uproszczenia, tylko po to zeby dalo sie cos policzyc. Opisujesz ruch planet wokol slonca, czynisz zalozenie ze planety (w tym ziemia, cala wielka planeta na ktorej zyjemy!) sa punktami, chcesz policzyc drgania struny robisz zalozenie, ze jest ona jednorodna i nie wzgledniasz zaklocen wynikajacych z tego, ze sasiad za sciana wali mlotkiem! Jak liczysz czas przejazdu autobusem z warszawy do grojca to nie uwzgledniasz poprawek relatywistycznych! Model jest po to, zeby moc cos policzyc: jak policzysz, to sprawdzasz czy wynik zgrubsza zgadza sie z obserwacja, jak nie-to wtedy sie martwisz i zastanawiasz, czy nie nalezy zmienic czegos w danym modelu.
Przedstawione tutaj zadanie to tylko i wylacznie lamiglowka i czy serio trzeba wszystkim pisac jakie sa zasady gry: ze nie wolno nalewac do polowy, ze nie wolno poslugiwac sie miarkami, przecinac butelek ani liczyc objetosci z calek potrojnych?
Byleby tylko wyroznic sie "blyskotliwym" komentarzem, byleby tylko wypowiedziec sie, niewazne, ze sie nie powie nic madrego.

No to, zeby nie bylo, ze tylko tocze piane z pyska a nie napisalem nic konstruktywnego, to dodam, ze uzywajac butelek a i b litrowej (a,b-liczby naturalne) mozna odlac c litrow (c mniejsze od a i mniejsze od b) dokladnie wtedy gdy c jest wielokrotnoscia najwiekszego wspolnego dzielnika a i b, stosujac caly czas metode ktora zaprezentowal @Denerwujemnieto

Odpowiedz
M marisko
0 / 0

Prosze bardzo
1 napelniam trzylitrowy pojemnik i przelawam zawartosc do pieciolitrowego
2 ponownie napelniam trzylitrowy pojemnik i przelewam tyle ile sie da do pieciolitrowego. Wejdzie tam dwa litry czyli w trzylitrowym zostaje jeden
3 wylewam wszystko z pieciolitrowego i przelewam litr z trzylitrowego
4 napelniam trzylitrowy i przelwam do pieciolitrowego

Prosze bardzo, cztery litry w pieciolitrowym pojemniku

Odpowiedz
M marisko
0 / 0

Napisane z telefonu