1 i 2. Ustaw się, jak najbliżej pojazdu zaparkowanego z przodu. 3. Podjedź tak, by tylne koła twojego auta znajdowały się w jednej linii z tyłem poprzedzającego samochodu. 4 i 5. Skręć maksymalnie koła i pomału zacznij cofać tak żeby przednie światła twojego auta były na wysokości tylnych świateł zaparkowanego obok samochodu. 6. Odkręć kierownicę maksymalnie w drugą stronę i cofnij, a następnie wyrównaj pojazd do krawężnika.
Jeśli nie masz uchwytu do telefonu, a potrzebujesz włączyć GPS, wystarczy biurowy klips i gumka recepturka.
Wielu kierowców uważa, że lewy pas jest do wyprzedzania i szybszej jazdy. Pamiętaj, jeśli chcesz jechać ze stałą prędkością np. 50 km/h w miejscu, gdzie dozwolona jest prędkość 70 km/h, nie blokuj przejazdu innym kierowcom i zjedź na prawy pas. Powolna jazda lewym pasem może spowodować wypadek, ponieważ inni kierowcy, którzy chcieliby Cię wyprzedzić muszą minąć Cię prawą stroną, co może spowodować kolizję z innym pojazdem jadącym prawym pasem.
1. Gdy chcesz zaparkować, pamiętaj o odpowiedniej prędkości. Zwolnij i jedź maksymalnie 20 km/h. 2. Pojedź do przodu, rak aby tył twojego auta zrównał się z lusterkiem samochodu zaparkowanego po prawej stronie. Włącz prawy kierunkowskaz, aby zasygnalizować innym kierowcom, że chcesz zaparkować. 3. Lekko skręć koła i cofnij tak, aby stać prostopadle do samochodu zaparkowanego po lewej stronie w odległości ok. 0.5-2 m. 4. Skręć lekko koła w lewo i powoli zacznij jechać do przodu. 5 i 6. Wyprostuj koła i cofnij.
Nie zasłaniaj widoczności i nie utrudniaj wyjazdu innym kierowcom. Zawsze parkuj w wyznaczonych liniach.
Każdy z nas może być w pośpiechu, dlatego nie blokuj innym wyjazdu. Parkując równolegle pamiętaj, aby zostawić odstęp od samochodu stojącego przed lub za Tobą, tak aby inni kierowcy mogli bez problemu wyjechać.
Piesi to także uczestnicy ruchu drogowego, pozostawiając swój samochód pamiętaj, żeby zaparkować w taki sposób, aby nie utrudniać im ruchu.
Zasygnalizuj innym kierowcom, że będziesz wyjeżdżał z danego miejsca. W ten sposób nie dojdzie do kolizji, a inni kierowcy będą wiedzieli, że zwalniasz miejsce parkingowe.
Niestety, ale o tej zasadzie nie wszyscy pamiętają. Parkuj tylko tam, gdzie jest przeznaczone miejsce na postój, w innym wypadku Twój samochód może zostać odholowany lub porysowany przez poirytowanych kierowców lub pieszych.
Jeśli nie wiesz jak trzymać ręce na kierownicy, pomyśl o zegarze. Dłonie powinny znajdować się na wysokości godziny 2 i 10. Dzięki takiemu ułożeniu rąk w przypadku poślizgu najlepiej zapanujesz nad samochodem. Jeśli dojdzie do kolizji poduszka powietrzna, znajdująca się w kierownicy, swobodnie się otworzy.
Upewnij się, że lusterka są w Twoim polu widzenia i pozwalają Ci na zobaczenie tego co jest za Twoim pojazdem.
Jeśli masz problem z parkowaniem w garażu i już zdarzyło Ci się wjechać w ścianę budynku, zamontuj przy suficie piłeczkę tenisową. Wymierz bezpieczną odległość, zrób otwór w suficie i umieść piłeczkę na długim sznurku. Parkując piłeczka powinna lekko uderzyć o przednią szybę dzięki czemu będziesz wiedzieć, że jesteś w wystarczającej odległości od ściany.
PARKOWANIE ROWNOLEGLE I PARKOWANIE TYLWM ROZBAWILO MNIE DO LEZ. JAK KTOS POTRZEBUJE TAKIEGO PORADNIKA NIECH LEPIEJ NIE WSIADA DO SAMOCHODU.
Odpowiedz@viper_ Tobie z kolei potrzeba wymontowanie Capsa w klawiaturze.
@BlaisePL Parafrazując jego słowa, jeśli ktoś nie potrafi pisać bez używania kapitalików niech lepiej nie zabiera się za komentowanie w necie.
@viper_ A TY CO, ŚMIERĆ?
@viper_ Bardzo przydatne jest wyjaśnienie takiego sposobu podczas kursu na prawo jazdy.
@Cascabel O ile na równoległe to jest oficjalny sposób, którego nie załapiesz, jeżeli nie poznasz doskonale swojego samochodu, by wiedzieć, gdzie i pod jakim kątem znajdują się koła... Ja to robię zwykle na wyczucie i żaden z tych sposobów mi nie wychodzi...
A parkowanie prostopadłe... obawiam się, że to na egzaminie nie przejdzie... pomysł nie jest zły, ale jest za bardzo skomplikowany, można trochę się przełamać przy dojeżdżaniu do miejsca (mniejszy kąt do wjechania), lub narzucić go na ręcznym... efekt podobny, a ile mniej skomplikowany...
Co do reszty, niektóre pomysły są dość nieprzemyślane, inne to czysta kultura na drodze, oraz są oczywistości (niektóre nawet przestarzałe)
Parkowanie prostopadłe tyłem
Odpowiedzktoś mi wytłumaczy przeznaczanie manewrów 3 i 4?
Co więcej zwykle nawet tak się nie da zrobić. U mnie w hali garażowej samochód nawet się nie zmieści w poprzek (taki normalny).
moze jeszcze instrukcja Akladania skarpetek rano?? ja pier....
OdpowiedzA gdzie pro tip, że przed wyjazdem warto zrobić prawko?
OdpowiedzTriki z cyklu "Aby ruszyć autem należy uruchomić silnik".
OdpowiedzOooo. Jak ja bym chciał by mieć tyle miejsca do parkowania równoległego. Zazwyczaj jest tak, że miejsca jest na 1 auto plus po dwa palce. A jak nie zaparkujesz w tym miejscu to nie zaparkujesz nigdzie. Porady z cyklu "droga idealna". A niema takiej możliwości by mieć zawsze i wszędzie dużo miejsca i zawsze bezproblemowe parkowanie.
OdpowiedzMiło by było gdyby chociaż budowali szersze drogi aby takie manewry ułatwić. W rzeczywistości mamy drogi gdzie często trzeba narzucić przy parkowaniu prostopadłym, a 2 ciężarówki mają problem z mijaniem przez co często łamią krawędzie jezdni.
OdpowiedzMógłbym prosić o usunięcie tego obrazka z godziną 10 i 2? Więcej w tym szkody, niż pożytku. Kierownice trzymamy na "za piętnaście trzecia".
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 7 March 2018 2018 8:55
OdpowiedzKtoś tu chyba zdaje kurs na prawo jazdy... Teraz to się zwie "trikami"? Polecam dorzucić do listy coś dla kierowców BMW - w twoim aucie jest wajcha, która służy do informowania innych o tym, że zmieniasz kierunek jazdy. Ludzie mówią na to kierunkowskazy.
OdpowiedzSkoro już zdajesz prawo jazdy, to jeśli instruktor nakazuje ci włączać kierunek w lewo gdy dojeżdżasz do ronda, zmień szkołę. Po takim kursie będziesz kolejnym pawianem drogowym a to elitarne grono to już prawie 90% naszej ludności. Wciąż wzrasta też liczba patologii w postaci agresji drogowej. Gonimy Rosję, może już czas przestać być mentalnie lewakiem?
Ostatnio prowadzę eksperyment. Lubię i umiem parkować kopertą (jestem kobietą!), mam mały samochód. Przy parkowaniu kopertą muszę minąć miejsce gdzie chcę zaparkować i ustawić się równolegle do pojazdu przed tym miejscem. Jeśli jest ruch to zazwyczaj kierowca jadący za mną musi zachować odstęp ode mnie tak żebym mogła wykonać manewr parkowania. I cóż się okazuje. jak na razie mężczyźni kierowcy jadący za mną widzą, że mam włączony kierunkowskaz i zostawia mi miejsce do manewru. Kobieta za kierownicą pojazdu za mną podjedzie pod mój zderzak i zacznie trąbić bo cofam. Eksperyment trwa i jak na razie wszyscy mężczyźni kierowcy zachowują odstęp a kobiety nie czają co ja chcę zrobić.
OdpowiedzTo tylko pokazuje że kobiety Nie mają wyobraźni i nie potrafią przewidywać sytuacji na drodze . Co może tłumaczyć dlaczego jada wolniej i wykonują koszmarnie wolno manewry Oraz Nie potrafią skoncentrować się na jeździe i tym co się dzieje na drodze i myślą o tysiącach innych spraw , np czy torebka pasuje do koloru paznokci , czy szef zauważy że mam nowa fryzurę i temu podobne bzdury
ostatni trik nie zadziała jak wjedziesz 30 na godzinę do garażu. Sprawdzone. lepszym rozwiązaniem jest trzymanie opon na końcu garażu .
OdpowiedzJak się to czyta to człowiek się zastanawia czy to pisał ktoś dla debila czy po prostu debil to sporządził. Cytat "Wielu kierowców uważa, że lewy pas jest do wyprzedzania i szybszej jazdy", ignorancie przepisów, tak stanowi kodeks drogowy i każdy kto ma prawo jazdy musi to wiedzieć, a nie że wielu tak uważa. Za takie bzdury z automatu demot powinien być skasowany, a nie wrzycany na główną.
OdpowiedzZa to zakaz wyprzedziania prawym pasem dotyczy tylko jednojezdniowej, dwupasmowej drogi na terenie niezabudowanym.
To nauka jazdy a nie triki...
OdpowiedzNie tylko każdy posiadający samochód powinien to wiedzieć, ale i każdy posiadający w ogóle prawo jazdy.
Odpowiedztriki XD
OdpowiedzJeśli nie wiesz jak trzymać ręce na kierownicy, to pomyśl o zegarze i wyjdź odpowiednio wcześniej na autobus.
OdpowiedzParkowania równoległego tyłem chyba nigdy się nie nauczę. Trudno. Mam schizę, że zaraz uderzę tyłem w auto za mną i o. Prostopadle tyłem to pikuś, przodem umiem też i tak i tak, no ale... Jakoś żyję bez tej umiejętności.
OdpowiedzTo nie są triki na jazdę autem tylko instrukcja jak nie być debilem...
OdpowiedzA parkowanie w garażu się ogarnia na podstawie przednich świateł jak ktoś nie czuje przodu wozu...
W lusterkach bocznych powinno być widać bok samochodu, co nie jest pokazane na tej jakże uroczej ilustracji.
Odpowiedz