William Bullock był wynalazcą pierwszej nowoczesnej prasy drukarskiej. Podczas instalacji maszyny w Philadelphia Public Ledger Bullock próbował nałożyć pasek na rolkę prasy, kopiąc ją nogą, jednak w efekcie jego noga została zmiażdżona przez poruszający się mechanizm. Szybko rozwinęła się gangrena i nogę trzeba było amputować. Podczas operacji 12 kwietnia 1867 r. Bullock zmarł z powodu powikłań
Marie Curie-Skłodowska za swoje pionierskie badania nad radioaktywnością dwukrotnie otrzymała Nagrodę Nobla. Prócz tego zaproponowała teorię promieniowania, odkryła dwa nowe pierwiastki, przyczyniając się do wynalezienia radiografii i promieniowania rentgenowskiego. Curie zmarła 14 lipca 1934 r. we francuskim sanatorium na niedokrwistość aplastyczną powstałą wskutek długotrwałej ekspozycji na promieniowanie. Prawdopodobnie z powodu zwyczaju przenoszenia probówek plutonu w kieszeniach
Sylvester H. Roper był pierwszym na świecie wynalazcą motocyklu. Nazwał go velocipedem i w rzeczywistości był to rower przerobiony na napęd silnikiem parowym. 1 czerwca 1896 r. Roper testował urządzenie na rowerowym torze wyścigowym, osiągając prędkość ponad sześćdziesięciu kilometrów na godzinę. Nagle podczas jazdy zmarł. Sekcja zwłok wykazała, że przyczyną śmierci był atak serca, ale nie wiadomo, czy to on spowodował wypadek, czy odwrotnie. Miał siedemdziesiąt dwa lata
Franz Reichelt był chyba najbardziej szalonym wynalazcą w historii. Był znany jako Flying Tailor i pracował nad wynalezieniem płaszcza – spadochronu. Aby udowodnić, że wynalazek działa przekonał strażników z wieży Eiffela, aby pozwolili mu zademonstrować efekty. W dniu 04 lutego 1912 r. Franz zorganizował event prasowy, zapraszając dziennikarzy, aby mogli być świadkami jego inauguracyjnego skoku. Skoczył z pierwszego poziomu, jednak grawitacja przejęła kontrolę. Tragiczny wyczyn został dokładnie udokumentowany na materiale filmowym jednego z dziennikarzy
Jean-Francoise Pilatre de Rozier był francuskim chemikiem i nauczycielem fizyki, jak również prawdziwym ojcem lotnictwa. Dokonał pierwszego lotu balonem napędzanym gorącym powietrzem w 1783 r. Był również pierwszym, który eksperymentował z użyciem wodoru jako środkiem napędu. Testy przeprowadzał, „łykając” wodór i wydmuchując go nad otwarty płomień. Po utracie włosów i brwi zrezygnował jednak z wodoru jako zbyt lotnej substancji – co później twórcy Hindenburga potwierdzili w swoim tragicznym locie. W dniu 15 lipca 1785 r. de Rozier usiłował przekroczyć kanał La Manche swoim balonem. Rozbił się, zabijając siebie i swoich pasażerów
Louis Slotin amerykański fizyk jądrowy, który pracował nad projektem Manhattan. Po wojnie Slotin nadal eksperymentował z plutonem i przypadkowo zainicjował w laboratorium reakcję rozszczepienia, która uwolniła silny wybuch promieniowania. Zdając sobie sprawę z tego, co uczynił, bohatersko zasłonił materiał swoim ciałem, podczas gdy inni rozpoczęli ewakuację. Zmarł 30 maja 1946 r., dwa tygodnie po ekspozycji
Thomas Andrews był głównym architektem Titanica i jego osobistym zaszczytem było odbycie podróży do Ameryki w czasie dziewiczego rejsu. Andrews był świadomy słabości Titanica i skutków ewentualnego zderzenia z górami lodu, dlatego początkowo zakładał, że statek powinien mieć podwójny kadłub i być wyposażony w czterdzieści sześć łodzi ratunkowych, a nie jedynie dwadzieścia, które finalnie zostały wykonane. Inwestycje te zostały jednak wstrzymane ze względu na ograniczenie kosztów. Gdy Titanic uderzył w górę lodową 15 kwietnia 1912 r., Andrews bohatersko pomagał dostać się ludziom na łodzie ratunkowe. Ostatni moment, kiedy go widziano, to gdy płakał w palarni pierwszej klasy. Jego ciała nigdy nie odnaleziono
Max Valier był austriackim inżynierem rakietowym, który wynalazł płynny napęd rakietowy. Ciesząc się odniesionym sukcesem, inżynier postanowił opracować również samochód z napędem rakietowym. Udało mu się, osiągając prędkość około 400 kilometrów na godzinę. Starając się uzyskać jeszcze lepszy wynik, Valier przeprowadzał eksperymenty z alkoholem jako paliwem. To jednak obróciło się przeciwko niemu, doprowadzając do eksplozji w warsztacie, która zabiła Valiera i spaliła cały warsztat
Aurel Vlaicu był rumuński wynalazcą, który samodzielnie pilotował swoje samoloty zwane Vlaicu WR I, II i III. Opracowując nowatorskie rozwiązania, osiągnął wiele znaczących sukcesów w dziedzinie lotnictwa, takich jak najdłuższy i najszybszy lot oraz wzniesienie się na najwyższą wysokość. W piątek, 13 września 1913 r., zabrakło mu jednak szczęścia. Gdy próbował osiągnąć najwyższą kiedykolwiek zanotowaną wysokość lotu, przekraczając szczyty Karpat. Przyczyny katastrofy nie zostały ustalone
Horace Lawson Hunley pracował nad prototypami łodzi podwodnej. Jego pierwszy model uwięził pod wodą siedmiu marynarzy i doprowadził ich wszystkich do śmierci. Po tej tragedii Hunley powrócił do deski kreślarskiej i opracował nowy, ulepszony model o wdzięcznej nazwie H.L. Hunley, którego mianował się kapitanem. W dniu 15 października 1863 r. Hunley testował ulepszoną wersję u wybrzeży Charleston w Południowej Karolinie. Niestety łodzi znowu nie udało się wyjść na powierzchnię, co kolejny raz doprowadziło do zabicia załogi – w tym również samego Hunleya
To multikonto admina, więc sprawa jest oczywista.
To jeszcze nic. Lepszy jest "płynny napęd rakietowy":D
Faceci nie zdają sobie sprawy jak męskie jest to, gdy pozwalają sobie na łzy. Łzy sa męskie!
OdpowiedzŁzy nawet u faceta, są normalne w niektórych sytuacjach.
Ale na pewno nie są męskie.
A promowanie ich jako takowych, co robisz - jest chore.
Po wydźwięku twojego komentarza zakładam, że robisz to celowo.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 9 March 2018 2018 15:33
Łzy to wydzielina z oka. Nie maja one żadnej płci. A łzawienie u ssaków jest odruchem bezwarunkowym, więc nie zależy od tego, czy ktoś sobie na nie "pozwala" czy "nie pozwala".
Co do ostatniego chyba nie za bardzo prawda
Odpowiedzhttps://pl.wikipedia.org/wiki/H.L._Hunley
ale jednak za trzecim razem H.L. Hunley w 1864 z sukcesem zatopił slup Hausdstonic mina morską . Co było ogromnym sukcesem. Verne wzorował Nautyliusa na pracy Hunleya . Bowiem na deskach kreślarskich posostawil projekt 10 krotnie większej jednostki
OdpowiedzJasne, Maria Curie-Skłodowska nosiła pluton w probówkach. No to chyba dysponowała wehikułem czasu, bo pluton uzyskano po praz pierwszy w historii w roku 1941, a więc już po śmierci Curie-Skłodowskiej. Kto pisze takie bzdety?
Odpowiedz@Quant
Nazywają się oni bzdeciarzami.
Jest ich najwięcej w internetach.