Dlatego w Rzymie w drodze via Appia Antica do dziś nie ma dziur, do dziś droga jest normalnie użytkowana, jeżdżą po niej skutery, samochody i autobusy !
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 17 September 2018 2018 15:28
Typowy układ makadamowy. Ale przy takim układzie warstw (jak na zdjęciu) koszt jednego km zwykłej drogi powiatowej kosztował by kilkakrotność tego co dziś. Problemem dzisiejszych dróg jest na pewno jakość stosowanych materiałów na podbudowy czego sam doświadczam bo na tyle pozwalają WT. Pobłażliwość inspektorów którzy przymykają czasem oko po odpowiednim argumencie. Po za tym same wytyczne do projektowania które są rodem z prlu gdzie jeździły zazwyczaj auta o ładowności do 20t. Dziś mamy duże samochody ciężarowe a nawet osobowe (które są o wiele szersze, cięższe i jest ich na drogach więcej) do których lokalna infrastruktura nie jest dostosowana (mówię tutaj o drogach gminnych powiatowych i w dużej części wojewódzkich). Drogi są wąskie przez co są również dewastowane.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 19 September 2018 2018 8:14
BaNeXyZ otóż to. Mnie uczyli że drogi asfaltowe muszą wytrzymać ok. 30 lat bez poważnych remontów natomiast betonowe 50 lat. Dziś składając przetarg na budowę drogi masz wymagany maksymalny okres gwarancji 60 m-cy. Myślę że okres odpowiedzialności za robotę powinien być dwa razy większy. ale tutaj trzeba zadziałać od podstaw zmieniając jak mówiłem parametry projektowe i wtedy możemy wymagać odpowiedniej trwałości wykonanej roboty.
Najlepsze że po 30 latach pamiętam z jakiej książki to zdjęcie:):):) Takich kolorowych książek było niewiele w dzieciństwie więc tą zapamiętałem.
Odpowiedzchyba tez oglądałem... ale ja akurat oglądałem wiele ... kolorowych ... książeczek xd
Kolekcja Świat Książki pt. "Starożytni Rzymianie"
Dlatego w Rzymie w drodze via Appia Antica do dziś nie ma dziur, do dziś droga jest normalnie użytkowana, jeżdżą po niej skutery, samochody i autobusy !
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 17 September 2018 2018 15:28
Odpowiedztaaa, teraz na łyżkach koparek mają po 2 odbiorniki GPS zamontowane(poważnie, widziałem) i pier...lą robotę....
OdpowiedzTypowy układ makadamowy. Ale przy takim układzie warstw (jak na zdjęciu) koszt jednego km zwykłej drogi powiatowej kosztował by kilkakrotność tego co dziś. Problemem dzisiejszych dróg jest na pewno jakość stosowanych materiałów na podbudowy czego sam doświadczam bo na tyle pozwalają WT. Pobłażliwość inspektorów którzy przymykają czasem oko po odpowiednim argumencie. Po za tym same wytyczne do projektowania które są rodem z prlu gdzie jeździły zazwyczaj auta o ładowności do 20t. Dziś mamy duże samochody ciężarowe a nawet osobowe (które są o wiele szersze, cięższe i jest ich na drogach więcej) do których lokalna infrastruktura nie jest dostosowana (mówię tutaj o drogach gminnych powiatowych i w dużej części wojewódzkich). Drogi są wąskie przez co są również dewastowane.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 September 2018 2018 8:14
Odpowiedz@Dragoo
I brak odpowiedzialności za źle wykonaną drogę.
BaNeXyZ otóż to. Mnie uczyli że drogi asfaltowe muszą wytrzymać ok. 30 lat bez poważnych remontów natomiast betonowe 50 lat. Dziś składając przetarg na budowę drogi masz wymagany maksymalny okres gwarancji 60 m-cy. Myślę że okres odpowiedzialności za robotę powinien być dwa razy większy. ale tutaj trzeba zadziałać od podstaw zmieniając jak mówiłem parametry projektowe i wtedy możemy wymagać odpowiedniej trwałości wykonanej roboty.
Jak oni te palety z kamoeniami przewozili? Na kłach mamuta czy nosorożcem?
Odpowiedz