Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Co za genialny pilot!

www.demotywatory.pl
+
272 277
-

Zobacz także:


~RC
+4 / 4

genialny pilot ... modelu RC

Odpowiedz
~625464354
+4 / 4

co nie zmienia faktu że trzeba tak umieć....

Q Quant
+6 / 8

Tak, genialnie kręci gałkami zdalnego sterowania. Przecież to jest model nie większy niż pół metra. Do takiej zabawki można wsadzić silnik umożliwiający dowolne manewry, z pionowym lądowaniem włącznie. Natomiast prawdziwym samolotem czegoś takiego nie da się zrobić bez względu na to jak dobry jest pilot. Po protu żaden silnik montowany w takich samolotach, nie ma wystarczająco dużego ciągu.

Odpowiedz
Bimbol
+2 / 2

@Quant Raczej żaden pilot nie wytrzyma przeciążeń w korkociągu płaskim.

P pajda3
+2 / 2

@Quant i tu się mylisz - nowsze migi mają ciąg silnika większy od masy własnej i mogą stać "na ogniu". Co innego z korkociagiem płaskim, z którego trudno wyjść na takiej wysokości i utrzymać stabilność. Pokazy "stania na ogniu" zadziwiały konstruktorów amerykańskich od samego początku (w tamtych czasach żaden amerykański samolot nie mógł zrobić tego samego co te ruskie).

Q Quant
0 / 0

@pajda3 - chyba jednak nie. Sprawdźmy: do zawieszenia w powietrzu masy 1 kg potrzeba ciągu 10 Niutonów (zaokrąglam przyśpieszenie ziemskie do 10 m x s2).
1) Mig-31 ciąg 93.000 Niutonów (na dopalaczu 152.000 N), masa własna samolotu (bez paliwa) 21.850 kg. Do zawieszenia go w powietrzu potrzeba by co najmniej 218.000 N, więc nawet na dopalaczu i z pustym bakiem brakuje 66.000 Niutonów

2) Mig-35 ciąg 49.400 N (na dopalaczu 91.230 N) masa własna (bez paliwa) 11.000 kg - brakuje ponad 18.000 Niutonów

Wcześniejszych Migów nie sprawdzam, bo to nie ma sensu. Osiągi z pewnością miały gorsze. Być może budowany obecnie Mig-41 będzie to potrafił, bo ma osiągać nawet Mach4, będzie zatem musiał mieć naprawdę potężne silniki. Niestety nie znalazłem danych odnośnie jego planowanej masy i ciągu. Jest to zrozumiałe skoro to dopiero budowany samolot, więc takie dane są z pewnością tajne.

Myślę, że wiem skąd wziąłeś pomysł, że rosyjskie samoloty to potrafią. Otóż na pokazach lotniczych Rosjanie lubią robić takie sztuczki. Jednak to są sztuczki, a nie faktyczne zawieszenie samolotu w pionie. Sztuczka polega na tym, że samolot wykonuje manewr, który można by określić jako 1/4 bardzo ciasnej beczki. Leci normalnie, po czym podrywa się dziobem do pionu i odpala dopalacz na pełnej mocy. Z dołu wygląda to jakby stanął pionowo i się zatrzymał, jednak w rzeczywistości ma wciąż całkiem sporą prędkość poziomą. Dzięki specyficznemu usterzeniu rosyjskich samolotów i odpowiedniego oprogramowania, samolot może lecieć w ten sposób nawet do kilkunastu sekund. Najlepsi piloci potrafią to zrobić nawet z ruchem poziomym wstecz. Co prawda to, co opisuję wyżej dotyczy raczej samolotów Suchoj, niż Migów, ale być może właśnie coś takiego widziałeś.

P pajda3
0 / 0

@Quant Chyba jednak tak. Trzeba było sprawdzić właśnie starsze - bo to właśnie migi i su'ki mogły lecieć pionowo w górę przyspieszając a nie zwalniając. Choćby mig-29 z małym zapasem paliwa może stanąć na ogniu, robili to rosyjscy piloci stając i podskakując na nad płytą lotniska co powodowało "palpitacje serca" u amerykańskich lotników i dowódców, bo ich maszyny nie mogły tego zrobić.
Mig 31 - DWA silniki z dopalaczem dają ok 300kN, masa własna 21.850 z małą ilością paliwa (np. 1/3) spokojnie może stać na ogniu
Mig 35 który przytoczyłeś - wikipedia podaje, że ma dwa silniki a nie jeden czyli ciąg pomnóż razy dwa - znów stoi na ogniu
Mig-29 - znów DWA silniki z dopalaczem łącznie ok 163kN czyli 15 ton ciągu; masa własna (bez paliwa) 10,9t; dołóż 2t paliwa i spokojnie możesz stać na ogniu.
Su-27 - masa własna startowa z pełnymi bakami 22700kg, ciąg silników 245kN (łączny ciąg obu silników z dopalaczem) - z pełnymi bakami jest w stanie stanąć na ogniu, z połową baków tym bardziej. Tym samolotem możesz zrobić 100% kobrę pugaczowa (o której piszesz na samym końcu) czyli dokonać również odwracalnego przechyłu do tyłu - a sama kobra możliwa do zrobienia tylko na niektórych samolotach (wektorowany ciąg i tzw. chrapy).