Jeżeli to by były budowy (a nic na to nie wskazuje) to wieszczę spore problemy stoczni bo nie widzę nigdzie kolejnych rozpoczętych budów więc w najbliższym czasie nadchodzi kryzys finansowy.
Istnieje, po rozpadzie stocznictwa - kadry przeszły do gałęzi jachtowej i Polska obecnie jest potęgą w produkcji jachtów. Na całe szczęście rząd nie zauważył, że rośnie taka potęga, bo by to zniszczył. Dowód jest to na to, że biznes prywatny ZAWSZ|E działa lepiej niż państwowy, Państwowy upadł a prywatny wyrósł na sporego giganta. Podobnie byłoby z kopalniami gdyby zechciano je sprywatyzować, albo zaczęto by wydawać koncesje na podziemne zgazowywanie węgla.
@Zibioff Co Ty chciałbyś tam prywatyzować?? PRL-owski przemysł stoczniowy (i większość każdego innego) składał się z tego, co zostało od przedwojny (np. po Niemcach na tzw. Ziemiach Odzyskanych) i czego nie wywieźli Sowieci. Potem trochę "odkupiliśmy" tej technologii od Ruskich, za onuce i ziemniaki, resztę połatali panowie Ździsio i Henio i tak to się bujało.
W większości przypadków, na przełomie lat 80/90, jedyne, do czego to się wszystko nadawało, to wywiezienie na złom i ewentualne zagospodarowanie budynków. A często tylko samej ziemi. I tak też wyglądała prywatyzacja, bo inna nie miała sensu.
30 lat po komunie, może już czas porzucić MRZONKI o jej potędze przemysłowej?
@Zibioff, sprawdzałeś dane z pierwszego kwartału? Zobacz jaki zysk notują spółki skarbu państwa zanim chlapniesz kolejną zmyśloną informację.
@daclaw, weź idź zobaczyć jak stocznia stałą zanim zachodowi zależało na ich zrujnowaniu, żeby nie ekipa Tuska to niemieckie stocznie były by na skraju bankructwa, jeśli jeszcze by nie były zamknięte. Zresztą sami Niemcy przyznają że zamknięcie stoczni gdańskiej było najlepszym prezentem dla nich.
@edzsledz , taaaaa....., a stocznie w Danii, Szkocji, Francji, i innych państwach to kto zniszczył? Może Solidarność albo Balcerowicz? Ty chyba nie dopuszczasz do wiadomości FAKTU ogólnoświatowego kryzysu w przemyśle stoczniowym jaki miał miejsce w latach 80 i 90tych
@adamis62, tyle że stocznię w Gdańsku zrujnowano i rozkradziono po 2000 roku, więc nie wiem co ma kryzys z przed 20 lat do tego. Zapomniałeś o inwestorze z internetu czy nie masz bladego pojęcia o tym wciskaniu kitu przez ekipę Tuska?
@edzsledz u nas na siłę przeciągano upadek stoczni. Ciągle były nadzieje na inwestora. Kryzysy od zawsze przewalają się przez różne branże na świecie, tylko u nas zawsze jest to albo spisek, albo jakieś prywatne interesy. Bo przecież u nas wszystko jest tak wspaniałe, że kryzys jest nie możliwy. W ogóle socjalizm był wspaniały, tylko Solidarność go rozwaliła. Nawet w Mongolii.
@edzsledz Mylisz pojęcia. To, że spółki skarbu państwa zarabiają np. mając monopol na sprzedaż butów w całym kraju, nie znaczy, że to dobrze, że nie ma konkurencji w sektorze obuwniczym.
W USA nawet przemysł zbrojeniowy i elektrownie jądrowe są prywatne i panuje w nim konkurencja i dzięki temu mają najlepsze uzbrojenie na świecie. Nawet Hitler nie był taki durny, żeby nacjonalizować np. przemysł zbrojeniowy - wprowadził konkurencję i w ten sposób i Messerschmitt i Junkers ze sobą konkurowali powodując rewolucyjny skok technologiczny w dziedzinie uzbrojenia.
Wprowadź upaństwowienie np. gier komputerowych to za chwilę Wiedźmin będzie gejem ( jeśli zacznie rządzić PO et consortes ) zwalczającym "potwory" w postaci narodowców, albo będzie działaczem PISu rozdającym socjal samotnym matkom. W rok by rozwalili całą branżę....Tam w rok...W miesiąc.
Gdzieś tam, poza kadrem, rośnie w siłę od trzydziestu lat przyszła duma naszej floty, ORP Gawron. Sądząc po czasie i kosztach, to musi być kolejna generacja USS Enterprise.
To są pływające doki z remontowanymi statkami.
W Szczecinie od paru lat "pycha i szmal" ściemnia, że buduje prom, a tymczasem nie ma ani planów budowy, ani stoczni z certyfikatami, projektantami i pracownikami. Jest tylko 1 zardzewiała "stępka", a raczej coś co udaje stępkę i na dodatek zostało pożyczone z innego zakładu.
Za chwilę padną również firmy remontujące statki ponieważ nie mają w tym roku zleceń (doki stoją puste, poza paroma przypadkami); padnie również firma, która miała budować offshore czyli fundamenty pod elektrownie wiatrowe stawiane na morzu.
Wygląda to raczej na remont, a nie na budowę co stanowi poważną różnicę. Na stronie stoczni brak informacji o budowie tak dużych jednostek.
OdpowiedzJeżeli to by były budowy (a nic na to nie wskazuje) to wieszczę spore problemy stoczni bo nie widzę nigdzie kolejnych rozpoczętych budów więc w najbliższym czasie nadchodzi kryzys finansowy.
OdpowiedzIstnieje, po rozpadzie stocznictwa - kadry przeszły do gałęzi jachtowej i Polska obecnie jest potęgą w produkcji jachtów. Na całe szczęście rząd nie zauważył, że rośnie taka potęga, bo by to zniszczył. Dowód jest to na to, że biznes prywatny ZAWSZ|E działa lepiej niż państwowy, Państwowy upadł a prywatny wyrósł na sporego giganta. Podobnie byłoby z kopalniami gdyby zechciano je sprywatyzować, albo zaczęto by wydawać koncesje na podziemne zgazowywanie węgla.
Odpowiedz@Zibioff ale na prywatyzacji kopalń najbardziej stracą związki a rządowi o to chodzi żeby związki trzymać w kieszeni :)
@Zibioff Co Ty chciałbyś tam prywatyzować?? PRL-owski przemysł stoczniowy (i większość każdego innego) składał się z tego, co zostało od przedwojny (np. po Niemcach na tzw. Ziemiach Odzyskanych) i czego nie wywieźli Sowieci. Potem trochę "odkupiliśmy" tej technologii od Ruskich, za onuce i ziemniaki, resztę połatali panowie Ździsio i Henio i tak to się bujało.
W większości przypadków, na przełomie lat 80/90, jedyne, do czego to się wszystko nadawało, to wywiezienie na złom i ewentualne zagospodarowanie budynków. A często tylko samej ziemi. I tak też wyglądała prywatyzacja, bo inna nie miała sensu.
30 lat po komunie, może już czas porzucić MRZONKI o jej potędze przemysłowej?
@Zibioff, sprawdzałeś dane z pierwszego kwartału? Zobacz jaki zysk notują spółki skarbu państwa zanim chlapniesz kolejną zmyśloną informację.
@daclaw, weź idź zobaczyć jak stocznia stałą zanim zachodowi zależało na ich zrujnowaniu, żeby nie ekipa Tuska to niemieckie stocznie były by na skraju bankructwa, jeśli jeszcze by nie były zamknięte. Zresztą sami Niemcy przyznają że zamknięcie stoczni gdańskiej było najlepszym prezentem dla nich.
@Zibioff Mówisz o polskim Galeonie?
@Zibioff nie tylko: w Szczecinie na terenie dawnej stoczni są firmy remontujące statki i chyba też coś czasem budują...
@edzsledz , taaaaa....., a stocznie w Danii, Szkocji, Francji, i innych państwach to kto zniszczył? Może Solidarność albo Balcerowicz? Ty chyba nie dopuszczasz do wiadomości FAKTU ogólnoświatowego kryzysu w przemyśle stoczniowym jaki miał miejsce w latach 80 i 90tych
@adamis62, tyle że stocznię w Gdańsku zrujnowano i rozkradziono po 2000 roku, więc nie wiem co ma kryzys z przed 20 lat do tego. Zapomniałeś o inwestorze z internetu czy nie masz bladego pojęcia o tym wciskaniu kitu przez ekipę Tuska?
@edzsledz u nas na siłę przeciągano upadek stoczni. Ciągle były nadzieje na inwestora. Kryzysy od zawsze przewalają się przez różne branże na świecie, tylko u nas zawsze jest to albo spisek, albo jakieś prywatne interesy. Bo przecież u nas wszystko jest tak wspaniałe, że kryzys jest nie możliwy. W ogóle socjalizm był wspaniały, tylko Solidarność go rozwaliła. Nawet w Mongolii.
@warszawiaczanka Galeon, Delphia Yachts, Sunreef, Ostróda Yacht, Balt Yacht, Ślepsk, i masa innych, mniejszych firm.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 June 2019 2019 15:57
@edzsledz Mylisz pojęcia. To, że spółki skarbu państwa zarabiają np. mając monopol na sprzedaż butów w całym kraju, nie znaczy, że to dobrze, że nie ma konkurencji w sektorze obuwniczym.
W USA nawet przemysł zbrojeniowy i elektrownie jądrowe są prywatne i panuje w nim konkurencja i dzięki temu mają najlepsze uzbrojenie na świecie. Nawet Hitler nie był taki durny, żeby nacjonalizować np. przemysł zbrojeniowy - wprowadził konkurencję i w ten sposób i Messerschmitt i Junkers ze sobą konkurowali powodując rewolucyjny skok technologiczny w dziedzinie uzbrojenia.
Wprowadź upaństwowienie np. gier komputerowych to za chwilę Wiedźmin będzie gejem ( jeśli zacznie rządzić PO et consortes ) zwalczającym "potwory" w postaci narodowców, albo będzie działaczem PISu rozdającym socjal samotnym matkom. W rok by rozwalili całą branżę....Tam w rok...W miesiąc.
ile z tych jednostek co tam stoją są polskie?
OdpowiedzGdzieś tam, poza kadrem, rośnie w siłę od trzydziestu lat przyszła duma naszej floty, ORP Gawron. Sądząc po czasie i kosztach, to musi być kolejna generacja USS Enterprise.
OdpowiedzStocznictwo?? Przemysł stoczniowy.. Jak się buduje statki patrz Meyer werft Papenbhrg!!!
OdpowiedzJakiś POPiSowy troll który wierzy w to co się dzieje od 30 lat w tym kraju.
OdpowiedzTo są pływające doki z remontowanymi statkami.
OdpowiedzW Szczecinie od paru lat "pycha i szmal" ściemnia, że buduje prom, a tymczasem nie ma ani planów budowy, ani stoczni z certyfikatami, projektantami i pracownikami. Jest tylko 1 zardzewiała "stępka", a raczej coś co udaje stępkę i na dodatek zostało pożyczone z innego zakładu.
Za chwilę padną również firmy remontujące statki ponieważ nie mają w tym roku zleceń (doki stoją puste, poza paroma przypadkami); padnie również firma, która miała budować offshore czyli fundamenty pod elektrownie wiatrowe stawiane na morzu.
"Stocznictwo" może istnieje, ale jak widać, szkolnictwo już nie.
OdpowiedzPrzedstawione zdjecie to jest Stocznia Remontowa w Gdansku wszystkie te statki sie remontuje nie buduje
OdpowiedzRemonty nie budowa!! Wstydź się Autorze publicznie ujawnionego nieuctwa!
OdpowiedzOj, działa. Miało nie działać bo tak chcieli Niemcy.
OdpowiedzNa szczęście polityka PiS powstrzymała ten proces!