Demotywatory.pl

Menu Szukaj

W Holandii budowa tunelu pod autostradą zatrzymała na niej ruch tylko na dwa dni

www.demotywatory.pl
+
643 649
-

Zobacz także:


rafik54321
+6 / 8

Budżet - to wszystko. Niby w Polsce nie dałoby się takiego projektu wykonać w takim czasie? Dałoby się, ale jeśli ma być dobrze i szybko, to nie będzie tanio. Jak ma być tanio i szybko to nie będzie dobrze. A jak ma być dobrze i tanio, to nie będzie szybko :) .

Odpowiedz
P Pomylilem_Strony
+2 / 2

@rafik54321 no właśnie zasadniczym problemem jest to, że w Polsce budżet jest wszystkim i nie ma nic poza budżetem. Zakupy sprzętu dla wojska "200 miliardów do 2026" wołają głośno, ale ile trzeba kupić samolotów (jakich?), helikopterów (jakich?). czołgów (jakich?) itp. i jak ma się to doktryny wojennej Polski (której nie ma...) nikogo nie obchodzi. Ma być 200 miliardów! Podobnie ze służbą zdrowia ma być 6% PKB! Sześć procent ma być! A czy rozwijać diagnostykę, szpitale specjalistyczne, poradnie specjalistyczne, czy jedzenie dla pacjentów itp. też nikogo nie obchodzi. Najważniejsze jest 6 procent! Nie mam doświadczenia w budowlance, ale sądząc po stanie dróg nie stanowi ona chlubnego wyjątku. Kasa na stół, ma "coś powstać", ale specyfikacji nie ma, a nawet jak jest to nikt nie zrobi odbiorów z prawdziwego zdarzenia, planów nie ma, a nawet jak są to i tak nikt tego nie pilnuje. Do tego zapewne jakiś "cashflow" pod stołem idzie. I tak leci sobie sielanka, co 1,5 km robotnik oparty o łopatę, albo na przerwie na fajka i naglę zaczyna się robić pół roku do wyborów! Szybko, szybko malujemy trawę! Albo kończy się okres rozliczeniowy i trzeba wydać "bo pieniądze się zmarnują", a stan zaawansowania prac? Komu to potrzebne? A dlaczego?

rafik54321
0 / 0

@Pomylilem_Strony Kwestia budowy drogi i zakupu sprzętu wojskowego jest troszkę różna (jak sądzę).
Bo droga jaka ma być? Taka jaka została zaprojektowana, państwo wybiera jedynie firmę która to wykona wg projektu, zgodnie z technologią.
Co do zbrojeniówki, to faktycznie trzeba wiedzieć co kupić, a nie wybrać jedynie firmę która to wykona.

R rodzynek777
0 / 0

W Polsce wykonano taki projekt. W Warszawie na trasie świętokrzyskiej wstrzymano ruch pociągów i wykonując tunel w taki sam sposób jak na tym filmiku. Tam potrwało to co prawda kilka dni, ale jak widać u nas też się da.

P pawlon1
0 / 0

@rafik54321
jeszcze bys sie zdziwil ze i tak by sie nie dalo... niestety to tez kwestia kultury pracy. w Polsce kazdy sciemnia, kombinuje i generalnie im dluzej robi tym wiecej dniowek a sie nie narobi...nadzor nad inwestycjami na tym samym poziomie. pieniadze to nie wszystko, u nas kazde pieniadze moga nie byc wystarczajace :P

K killerxcartoon
+4 / 4

I to tylko na jednym pasie.
A u mnie remont w postaci wkopania rury wodnej na długości kilometra wzdłuż chodnika trwa od zeszłego roku i jeszcze się nie skończył. Z kolei robiąc w zeszłym roku kanalizacje na majora Łupaszki pięknie wylali nowy asfalt. W tm roku już zdążyli rozkopać nowy asfalt bo podłączają nową parcelę i robią odnogę do bazy materiałowo budowlanej.

A jak budują Chińczycy mosty
https://www.youtube.com/watch?v=X6bQIEJ5eIM
https://www.youtube.com/watch?v=GjpJP5-QXP8
i jak w Chinach można wybudować most i estakadę nad węzłem kolejowym nie zatrzymując ruchu na więcej niż parę godzin
https://www.youtube.com/watch?v=OHZ6iW3agDA

Odpowiedz
D DruidTadeusz
-3 / 5

Ale czy duchowny poświęcił za odpowiednią opłatą "co bóg zapłać"?

Odpowiedz
Fragglesik
+1 / 1

Cóż, tak u nas bywa, gdy przetarg na budowę autostrady wygrywa u nas firma mająca dwóch ludzi i angażująca na odcinku 400 metrów jeną koparkę, jedną wywrotkę i trzech budowlańców opartych o łopaty, pracująca przez osiem godzin na dobę.

Odpowiedz
A konto usunięte
+2 / 2

Bo tam jest wszystko zorganizowane logistycznie. Oni na budowach nie posiadają zbędnego człowieka.

Odpowiedz
J justnoonee
+1 / 1

W Gdańsku wykonano tunel drogowy pod remontowaną linią kolejową - bez wstrzymywania ruchu na tejże linii (jedynie pojawiały się miejscowe ograniczenia)

Odpowiedz
P pafcio80
+2 / 2

w polsce począwszy od biurokracji i papierologii byłoby to jakieś 2 lata.

Odpowiedz
P pawlon1
0 / 0

@pafcio80
2 lata to na organizacje i rozstrzygniecie przetargu (wlaczajac odwolania). kolejne 2-3 na budowe ktora i tak sie nie skonczy w terminie bo firma zejdzie z placu i tak w kolo macieju.

B BartoszNowacki
+2 / 2

No tak, u nas to trwało aż 63 godziny, a nie około 60 godzin (bo na pewno więcej niż 48 godzin). I nie ma znaczenia, że tunel był kilka razy większy. Tunel kolejowy w ciągu A2 - Poznań - Luboń. No i u nas to robili ponad 15 lat temu. A wtedy jeszcze nie było to tak filmowane, więc się nie liczy.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 13:07

Odpowiedz
Klebern
0 / 0

U nas podobnie było. W 9 dni rozebrano stare rondo Starzyńskiego w Warszawie i zbudowano od zera nowe, łącznie z trakcją tramwajową, chodnikami itd.

Niech państwo czy samorząd sypnie groszem, nie wybierze najtańszego tylko najlepszego jakościowo wykonawce, to nagle się okaże, że i u nas potrafią firmy robić szybko i dobrze.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 19:56

Odpowiedz
M Majster1942
0 / 0

Praca w urzędach np wojewódzkim, gminy powinny być też rozstrzygne jak konkurs. Kto chce mniej pieniędzy niech pracuje, obligujac że przez rok się nie zwolni.

Odpowiedz
L Leon775
-1 / 1

Tekst do pani kasjerki w Lidlu: niech pani wolniej skanuje bo kogoś zwolnią. Nie budujemy lepiej i szybciej bo mniej ludzi będzie miało pracę ;) a zyskują tylko miliarderzy

Odpowiedz
S_Jupiter
0 / 0

da się? da się! a u nas jak jakas firma wygra przetarg na remont, to potem to pierd0la i dziubziaja się z tym 1,5 roku, potem jest duży paraliz komunikacyjny przez budowe glupiego ronda, wstyd wlodarze, wstyd

Odpowiedz