Budżet - to wszystko. Niby w Polsce nie dałoby się takiego projektu wykonać w takim czasie? Dałoby się, ale jeśli ma być dobrze i szybko, to nie będzie tanio. Jak ma być tanio i szybko to nie będzie dobrze. A jak ma być dobrze i tanio, to nie będzie szybko :) .
@rafik54321 no właśnie zasadniczym problemem jest to, że w Polsce budżet jest wszystkim i nie ma nic poza budżetem. Zakupy sprzętu dla wojska "200 miliardów do 2026" wołają głośno, ale ile trzeba kupić samolotów (jakich?), helikopterów (jakich?). czołgów (jakich?) itp. i jak ma się to doktryny wojennej Polski (której nie ma...) nikogo nie obchodzi. Ma być 200 miliardów! Podobnie ze służbą zdrowia ma być 6% PKB! Sześć procent ma być! A czy rozwijać diagnostykę, szpitale specjalistyczne, poradnie specjalistyczne, czy jedzenie dla pacjentów itp. też nikogo nie obchodzi. Najważniejsze jest 6 procent! Nie mam doświadczenia w budowlance, ale sądząc po stanie dróg nie stanowi ona chlubnego wyjątku. Kasa na stół, ma "coś powstać", ale specyfikacji nie ma, a nawet jak jest to nikt nie zrobi odbiorów z prawdziwego zdarzenia, planów nie ma, a nawet jak są to i tak nikt tego nie pilnuje. Do tego zapewne jakiś "cashflow" pod stołem idzie. I tak leci sobie sielanka, co 1,5 km robotnik oparty o łopatę, albo na przerwie na fajka i naglę zaczyna się robić pół roku do wyborów! Szybko, szybko malujemy trawę! Albo kończy się okres rozliczeniowy i trzeba wydać "bo pieniądze się zmarnują", a stan zaawansowania prac? Komu to potrzebne? A dlaczego?
@Pomylilem_Strony Kwestia budowy drogi i zakupu sprzętu wojskowego jest troszkę różna (jak sądzę).
Bo droga jaka ma być? Taka jaka została zaprojektowana, państwo wybiera jedynie firmę która to wykona wg projektu, zgodnie z technologią.
Co do zbrojeniówki, to faktycznie trzeba wiedzieć co kupić, a nie wybrać jedynie firmę która to wykona.
W Polsce wykonano taki projekt. W Warszawie na trasie świętokrzyskiej wstrzymano ruch pociągów i wykonując tunel w taki sam sposób jak na tym filmiku. Tam potrwało to co prawda kilka dni, ale jak widać u nas też się da.
@rafik54321
jeszcze bys sie zdziwil ze i tak by sie nie dalo... niestety to tez kwestia kultury pracy. w Polsce kazdy sciemnia, kombinuje i generalnie im dluzej robi tym wiecej dniowek a sie nie narobi...nadzor nad inwestycjami na tym samym poziomie. pieniadze to nie wszystko, u nas kazde pieniadze moga nie byc wystarczajace :P
I to tylko na jednym pasie.
A u mnie remont w postaci wkopania rury wodnej na długości kilometra wzdłuż chodnika trwa od zeszłego roku i jeszcze się nie skończył. Z kolei robiąc w zeszłym roku kanalizacje na majora Łupaszki pięknie wylali nowy asfalt. W tm roku już zdążyli rozkopać nowy asfalt bo podłączają nową parcelę i robią odnogę do bazy materiałowo budowlanej.
Cóż, tak u nas bywa, gdy przetarg na budowę autostrady wygrywa u nas firma mająca dwóch ludzi i angażująca na odcinku 400 metrów jeną koparkę, jedną wywrotkę i trzech budowlańców opartych o łopaty, pracująca przez osiem godzin na dobę.
W Gdańsku wykonano tunel drogowy pod remontowaną linią kolejową - bez wstrzymywania ruchu na tejże linii (jedynie pojawiały się miejscowe ograniczenia)
@pafcio80
2 lata to na organizacje i rozstrzygniecie przetargu (wlaczajac odwolania). kolejne 2-3 na budowe ktora i tak sie nie skonczy w terminie bo firma zejdzie z placu i tak w kolo macieju.
No tak, u nas to trwało aż 63 godziny, a nie około 60 godzin (bo na pewno więcej niż 48 godzin). I nie ma znaczenia, że tunel był kilka razy większy. Tunel kolejowy w ciągu A2 - Poznań - Luboń. No i u nas to robili ponad 15 lat temu. A wtedy jeszcze nie było to tak filmowane, więc się nie liczy.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 13:07
U nas podobnie było. W 9 dni rozebrano stare rondo Starzyńskiego w Warszawie i zbudowano od zera nowe, łącznie z trakcją tramwajową, chodnikami itd.
Niech państwo czy samorząd sypnie groszem, nie wybierze najtańszego tylko najlepszego jakościowo wykonawce, to nagle się okaże, że i u nas potrafią firmy robić szybko i dobrze.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 19:56
Praca w urzędach np wojewódzkim, gminy powinny być też rozstrzygne jak konkurs. Kto chce mniej pieniędzy niech pracuje, obligujac że przez rok się nie zwolni.
Tekst do pani kasjerki w Lidlu: niech pani wolniej skanuje bo kogoś zwolnią. Nie budujemy lepiej i szybciej bo mniej ludzi będzie miało pracę ;) a zyskują tylko miliarderzy
da się? da się! a u nas jak jakas firma wygra przetarg na remont, to potem to pierd0la i dziubziaja się z tym 1,5 roku, potem jest duży paraliz komunikacyjny przez budowe glupiego ronda, wstyd wlodarze, wstyd
Budżet - to wszystko. Niby w Polsce nie dałoby się takiego projektu wykonać w takim czasie? Dałoby się, ale jeśli ma być dobrze i szybko, to nie będzie tanio. Jak ma być tanio i szybko to nie będzie dobrze. A jak ma być dobrze i tanio, to nie będzie szybko :) .
Odpowiedz@rafik54321 no właśnie zasadniczym problemem jest to, że w Polsce budżet jest wszystkim i nie ma nic poza budżetem. Zakupy sprzętu dla wojska "200 miliardów do 2026" wołają głośno, ale ile trzeba kupić samolotów (jakich?), helikopterów (jakich?). czołgów (jakich?) itp. i jak ma się to doktryny wojennej Polski (której nie ma...) nikogo nie obchodzi. Ma być 200 miliardów! Podobnie ze służbą zdrowia ma być 6% PKB! Sześć procent ma być! A czy rozwijać diagnostykę, szpitale specjalistyczne, poradnie specjalistyczne, czy jedzenie dla pacjentów itp. też nikogo nie obchodzi. Najważniejsze jest 6 procent! Nie mam doświadczenia w budowlance, ale sądząc po stanie dróg nie stanowi ona chlubnego wyjątku. Kasa na stół, ma "coś powstać", ale specyfikacji nie ma, a nawet jak jest to nikt nie zrobi odbiorów z prawdziwego zdarzenia, planów nie ma, a nawet jak są to i tak nikt tego nie pilnuje. Do tego zapewne jakiś "cashflow" pod stołem idzie. I tak leci sobie sielanka, co 1,5 km robotnik oparty o łopatę, albo na przerwie na fajka i naglę zaczyna się robić pół roku do wyborów! Szybko, szybko malujemy trawę! Albo kończy się okres rozliczeniowy i trzeba wydać "bo pieniądze się zmarnują", a stan zaawansowania prac? Komu to potrzebne? A dlaczego?
@Pomylilem_Strony Kwestia budowy drogi i zakupu sprzętu wojskowego jest troszkę różna (jak sądzę).
Bo droga jaka ma być? Taka jaka została zaprojektowana, państwo wybiera jedynie firmę która to wykona wg projektu, zgodnie z technologią.
Co do zbrojeniówki, to faktycznie trzeba wiedzieć co kupić, a nie wybrać jedynie firmę która to wykona.
W Polsce wykonano taki projekt. W Warszawie na trasie świętokrzyskiej wstrzymano ruch pociągów i wykonując tunel w taki sam sposób jak na tym filmiku. Tam potrwało to co prawda kilka dni, ale jak widać u nas też się da.
@rafik54321
jeszcze bys sie zdziwil ze i tak by sie nie dalo... niestety to tez kwestia kultury pracy. w Polsce kazdy sciemnia, kombinuje i generalnie im dluzej robi tym wiecej dniowek a sie nie narobi...nadzor nad inwestycjami na tym samym poziomie. pieniadze to nie wszystko, u nas kazde pieniadze moga nie byc wystarczajace :P
I to tylko na jednym pasie.
OdpowiedzA u mnie remont w postaci wkopania rury wodnej na długości kilometra wzdłuż chodnika trwa od zeszłego roku i jeszcze się nie skończył. Z kolei robiąc w zeszłym roku kanalizacje na majora Łupaszki pięknie wylali nowy asfalt. W tm roku już zdążyli rozkopać nowy asfalt bo podłączają nową parcelę i robią odnogę do bazy materiałowo budowlanej.
A jak budują Chińczycy mosty
https://www.youtube.com/watch?v=X6bQIEJ5eIM
https://www.youtube.com/watch?v=GjpJP5-QXP8
i jak w Chinach można wybudować most i estakadę nad węzłem kolejowym nie zatrzymując ruchu na więcej niż parę godzin
https://www.youtube.com/watch?v=OHZ6iW3agDA
Dwie doby?? Ilu Polaków?? Zioło pomaga????
OdpowiedzAle czy duchowny poświęcił za odpowiednią opłatą "co bóg zapłać"?
OdpowiedzCóż, tak u nas bywa, gdy przetarg na budowę autostrady wygrywa u nas firma mająca dwóch ludzi i angażująca na odcinku 400 metrów jeną koparkę, jedną wywrotkę i trzech budowlańców opartych o łopaty, pracująca przez osiem godzin na dobę.
OdpowiedzU nas pasy na jezdni dłużej malują...
OdpowiedzBo tam jest wszystko zorganizowane logistycznie. Oni na budowach nie posiadają zbędnego człowieka.
OdpowiedzW Gdańsku wykonano tunel drogowy pod remontowaną linią kolejową - bez wstrzymywania ruchu na tejże linii (jedynie pojawiały się miejscowe ograniczenia)
Odpowiedzw polsce począwszy od biurokracji i papierologii byłoby to jakieś 2 lata.
Odpowiedz@pafcio80
2 lata to na organizacje i rozstrzygniecie przetargu (wlaczajac odwolania). kolejne 2-3 na budowe ktora i tak sie nie skonczy w terminie bo firma zejdzie z placu i tak w kolo macieju.
No tak, u nas to trwało aż 63 godziny, a nie około 60 godzin (bo na pewno więcej niż 48 godzin). I nie ma znaczenia, że tunel był kilka razy większy. Tunel kolejowy w ciągu A2 - Poznań - Luboń. No i u nas to robili ponad 15 lat temu. A wtedy jeszcze nie było to tak filmowane, więc się nie liczy.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 13:07
OdpowiedzU nas podobnie było. W 9 dni rozebrano stare rondo Starzyńskiego w Warszawie i zbudowano od zera nowe, łącznie z trakcją tramwajową, chodnikami itd.
Niech państwo czy samorząd sypnie groszem, nie wybierze najtańszego tylko najlepszego jakościowo wykonawce, to nagle się okaże, że i u nas potrafią firmy robić szybko i dobrze.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 June 2019 2019 19:56
OdpowiedzPraca w urzędach np wojewódzkim, gminy powinny być też rozstrzygne jak konkurs. Kto chce mniej pieniędzy niech pracuje, obligujac że przez rok się nie zwolni.
OdpowiedzTekst do pani kasjerki w Lidlu: niech pani wolniej skanuje bo kogoś zwolnią. Nie budujemy lepiej i szybciej bo mniej ludzi będzie miało pracę ;) a zyskują tylko miliarderzy
OdpowiedzTechnologia jest dla ludzi, cudze chwalicie swego nie znacie, takie rzeczy w Polsce były już w 2001 roku
Odpowiedzhttps://pl.m.wikipedia.org/wiki/Tunel_autostrady_A2_pod_lini%C4%85_kolejow%C4%85_w_Luboniu
da się? da się! a u nas jak jakas firma wygra przetarg na remont, to potem to pierd0la i dziubziaja się z tym 1,5 roku, potem jest duży paraliz komunikacyjny przez budowe glupiego ronda, wstyd wlodarze, wstyd
Odpowiedz