@kibishi No i właśnie tak też powinno być u nas. Ktoś udowodni, że dany lek nie działa tak jak w reklamie - odszkodowanie oraz konkretne kary. A nie, że plotą w reklamach co chcą...
@kondon Co prawda to się nigdy nie zmieni bo to telewizja ale poszedłbym o krok dalej. Jak w reklamie statysta bo aktorem go nie nazwę, przedstawia się jako lekarz to powinien albo być lekarzem albo nie mówić o sobie lekarz. Wiem, dość idealistyczne ale pomarzyć zawsze można. Pozdro
@kondon A jakie ty masz IQ, że łykasz bzdury w reklamach i nie potrafisz sie przy takich reklamach z politowania usmiechnąć? W USA to się nie dziwię, tam muszą ostrzegać że gorąca kawa jest gorąca, bo 90% Amerykanów to idioci.
@BecouseLife Nie chodzę do apteki, tak więc reklamy lekarstw nie mają na mnie wpływu, natomiast są denerwujące i ogólnie nie podoba mi się oszukiwanie ludzi - z zasady. Jeśli coś mi się nie podoba to nie znaczy, że dotyczy mnie bezpośrednio.
W USA chodzi o pozwy sądowe, nie o głupotę. A idioci są wszędzie, nie tylko w USA, jednak mają oni mały wpływ na losy świata. O tym decydują ci najlepsi, a tych w USA jest nieporównywalnie więcej niż w Polsce (wśród nich też są Polacy, którzy stąd wyjechali).
@kibishi W USA takie sprawy są zazwyczaj pozwami grupowymi (tzw. class action lawsuit), gdzie pozwany niby dostanie po kieszeni, ale pozywający zobaczą z tego najwyżej kilka dolców, a większość i tak zgarnie adwokat reprezentujący grupę.
I bardzo dobrze. Dosyc klamstwa w reklamie. To co teraz sie wyprawia to przechodzi ludzkie pojecie. Niech wlepia jakas solidna kare, a najlepiej pozew zbiorowy. Niech w koncu wezma odpowiedzialnosc koncerny za wmawianie ludziom kitu i naciaganie ludzi
W USA takie spawy wygrywa pozywający i dostaje grubą kasę więc firmy w reklamach nie mogą kłamać w Polsce to niestety tak nie działa.
Odpowiedz@kibishi No i właśnie tak też powinno być u nas. Ktoś udowodni, że dany lek nie działa tak jak w reklamie - odszkodowanie oraz konkretne kary. A nie, że plotą w reklamach co chcą...
@kondon Nie przy naszym prawie i sądach. Też uważam że w reklamach nie powinni móc kłamać a robią to często.
@kondon Co prawda to się nigdy nie zmieni bo to telewizja ale poszedłbym o krok dalej. Jak w reklamie statysta bo aktorem go nie nazwę, przedstawia się jako lekarz to powinien albo być lekarzem albo nie mówić o sobie lekarz. Wiem, dość idealistyczne ale pomarzyć zawsze można. Pozdro
@Uhtred To też w końcu kłamstwo. A sami lekarze chyba występować w reklamach nie mogą.
@kondon A jakie ty masz IQ, że łykasz bzdury w reklamach i nie potrafisz sie przy takich reklamach z politowania usmiechnąć? W USA to się nie dziwię, tam muszą ostrzegać że gorąca kawa jest gorąca, bo 90% Amerykanów to idioci.
@BecouseLife Nie chodzę do apteki, tak więc reklamy lekarstw nie mają na mnie wpływu, natomiast są denerwujące i ogólnie nie podoba mi się oszukiwanie ludzi - z zasady. Jeśli coś mi się nie podoba to nie znaczy, że dotyczy mnie bezpośrednio.
W USA chodzi o pozwy sądowe, nie o głupotę. A idioci są wszędzie, nie tylko w USA, jednak mają oni mały wpływ na losy świata. O tym decydują ci najlepsi, a tych w USA jest nieporównywalnie więcej niż w Polsce (wśród nich też są Polacy, którzy stąd wyjechali).
@kibishi W USA takie sprawy są zazwyczaj pozwami grupowymi (tzw. class action lawsuit), gdzie pozwany niby dostanie po kieszeni, ale pozywający zobaczą z tego najwyżej kilka dolców, a większość i tak zgarnie adwokat reprezentujący grupę.
@amarthar https://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/red-bull-idzie-na-ugode-zaplaci-13-mln-dolarow-bo-nie-dodaje-skrzydel,475051.html
Tutaj masz pozew jednej osoby i 13mln dolarów mimo że w tekscie później pada że milion poszkodowanych to tylko 1 osoba złożyła pozew.
@kibishi i tak najlepsze to sa reklamy biur turystycznych, ktore nie pokazuja autentycznych miejsc...
I bardzo dobrze. Dosyc klamstwa w reklamie. To co teraz sie wyprawia to przechodzi ludzkie pojecie. Niech wlepia jakas solidna kare, a najlepiej pozew zbiorowy. Niech w koncu wezma odpowiedzialnosc koncerny za wmawianie ludziom kitu i naciaganie ludzi
OdpowiedzTego typu kwestie od ponad 7 lat są materiałem dla Marka Hofmanna - Adbuster.
Odpowiedz