@olamakotki To jest kwestia pojemności i typu silnika.
W BMW jest pewnie jakiś R6 o pojemności maks 3L z wtryskiem. W Challengerze jest V8 o pojemności minimum 5,2L (318 ci) a najpewniej 7L (426 ci) albo 7,2(440 ci) na gaźnikach które dodatkowo generują głęboki bas z dolotu. W takim silniku to już nawet z wydechem nie trzeba nic kombinować bo dźwięk sam się rodzi.
@Ktostamskadstam Serio, w dźwięku silnika głównym czynnikiem jest.... silnik? No przecież wiem że silnik, ale tutaj było powiedziane że czynnikiem jest rok a mi chodzi o to że w stanach do dej pory produkuje się takie silniki.
@Ktostamskadstam
Obraz jest trochę zbyt ciemny żeby określić konkretny model tego BMW. Generalnie jest to E92, pytanie tylko z jakim motorem. Jeśli to M3 to jest 4.0 V8, jeśli cokolwiek innego to tak jak mówisz - R6 maksymalnie.
@olamakotki Produkuje sie jeszcze silnik V6 i V8 ale już nie takie.
Silnik w tym Challengerze to silnik praktycznie wyjęty z ciężarówki i nieco zmodyfikowany.
Silnik o niskim stopniu sprężania, długim skoku tłoka niewielkiej mocy w stosunku do pojemności i ogromnym momencie obrotowym. Charakterystyką pracy bardziej przypomina diesla niż obecne wysokoobrotowe benzyniaki o krótkim skoku tłoka. Zresztą dziś za duży silnik uważa się silnik o pojemności 5,7 L który w czasach produkcji tego Challengera był nazywany small block i był uważany za silnik dla biedoty. Miał podobny status jak nasz silnik od kaszlaka. Czyli pędzidła do wszystkiego co miało sie po prostu turlać a od czego nie wymagało się żadnych osiągów.
Dzisiaj to mega wielki silnik.
@olamakotki Produkuje sie jeszcze silnik V6 i V8 ale już nie takie.
Silnik w tym Challengerze to silnik praktycznie wyjęty z ciężarówki i nieco zmodyfikowany.
Silnik o niskim stopniu sprężania, długim skoku tłoka niewielkiej mocy w stosunku do pojemności i ogromnym momencie obrotowym. Charakterystyką pracy bardziej przypomina diesla niż obecne wysokoobrotowe benzyniaki o krótkim skoku tłoka. Zresztą dziś za duży silnik uważa się silnik o pojemności 5,7 L który w czasach produkcji tego Challengera był nazywany small block i był uważany za silnik dla biedoty. Miał podobny status jak nasz silnik od kaszlaka. Czyli pędzidła do wszystkiego co miało sie po prostu turlać a od czego nie wymagało się żadnych osiągów.
Dzisiaj to mega wielki silnik.
@Ktostamskadstam słychać że w BMW jest V8 a nie silnik rzędowy. Na dźwięk sie składa wiele czynników. Pojemność, ilość cylindrów a w przypadku ukłądu V jeszcze kąt rozwarcia cylindrów, rzędowe inaczej brzmią, boxery tak samo. Lata produkcji nie mają większego znaczego tylko budowa samego silnika
@Ktostamskadstam
Mechanikiem nie jestem, a na takim starym sprzęcie nie znam się praktycznie w ogóle. W "nowych" autach wiadomo co taki dymek oznacza. Jeśli jest tak jak mówisz to dobrze dowiedzieć się czegoś nowego od kogoś kto wie więcej ;) Niemniej jakiegoś starego Big Blocka na weekendowe przejażdżki bym przytulił ;)
W czasach, kiedy paliwo w USA było za "półdarmo" - konstruktor olewał, czy paliwo jest spalane całkowicie, czy nie, czy hałasuje niemiłosiernie, czy nie, dlatego powstawały takie warczące i smrodzące potworki techniczne. Oczywiście powstawały też perełki motoryzacji, w których można było czuć się, jak w fotelu bujanym na werandzie. Jak mówi porzekadło: jeden lubi, jak mu skarpety śmierdzą, inny lubi kwiaty.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 26 January 2020 2020 15:03
To jest jest kwestia roku produkcji, tylko miejsca...
Odpowiedz@olamakotki To jest kwestia pojemności i typu silnika.
W BMW jest pewnie jakiś R6 o pojemności maks 3L z wtryskiem. W Challengerze jest V8 o pojemności minimum 5,2L (318 ci) a najpewniej 7L (426 ci) albo 7,2(440 ci) na gaźnikach które dodatkowo generują głęboki bas z dolotu. W takim silniku to już nawet z wydechem nie trzeba nic kombinować bo dźwięk sam się rodzi.
@Ktostamskadstam Serio, w dźwięku silnika głównym czynnikiem jest.... silnik? No przecież wiem że silnik, ale tutaj było powiedziane że czynnikiem jest rok a mi chodzi o to że w stanach do dej pory produkuje się takie silniki.
@Ktostamskadstam
Obraz jest trochę zbyt ciemny żeby określić konkretny model tego BMW. Generalnie jest to E92, pytanie tylko z jakim motorem. Jeśli to M3 to jest 4.0 V8, jeśli cokolwiek innego to tak jak mówisz - R6 maksymalnie.
@olamakotki Produkuje sie jeszcze silnik V6 i V8 ale już nie takie.
Silnik w tym Challengerze to silnik praktycznie wyjęty z ciężarówki i nieco zmodyfikowany.
Silnik o niskim stopniu sprężania, długim skoku tłoka niewielkiej mocy w stosunku do pojemności i ogromnym momencie obrotowym. Charakterystyką pracy bardziej przypomina diesla niż obecne wysokoobrotowe benzyniaki o krótkim skoku tłoka. Zresztą dziś za duży silnik uważa się silnik o pojemności 5,7 L który w czasach produkcji tego Challengera był nazywany small block i był uważany za silnik dla biedoty. Miał podobny status jak nasz silnik od kaszlaka. Czyli pędzidła do wszystkiego co miało sie po prostu turlać a od czego nie wymagało się żadnych osiągów.
Dzisiaj to mega wielki silnik.
@olamakotki Produkuje sie jeszcze silnik V6 i V8 ale już nie takie.
Silnik w tym Challengerze to silnik praktycznie wyjęty z ciężarówki i nieco zmodyfikowany.
Silnik o niskim stopniu sprężania, długim skoku tłoka niewielkiej mocy w stosunku do pojemności i ogromnym momencie obrotowym. Charakterystyką pracy bardziej przypomina diesla niż obecne wysokoobrotowe benzyniaki o krótkim skoku tłoka. Zresztą dziś za duży silnik uważa się silnik o pojemności 5,7 L który w czasach produkcji tego Challengera był nazywany small block i był uważany za silnik dla biedoty. Miał podobny status jak nasz silnik od kaszlaka. Czyli pędzidła do wszystkiego co miało sie po prostu turlać a od czego nie wymagało się żadnych osiągów.
Dzisiaj to mega wielki silnik.
@olamakotki https://www.youtube.com/watch?v=JcqJmwaDfYE&feature=emb_logo Układ wydechowy ma też ogromne znaczenie.
@Ktostamskadstam słychać że w BMW jest V8 a nie silnik rzędowy. Na dźwięk sie składa wiele czynników. Pojemność, ilość cylindrów a w przypadku ukłądu V jeszcze kąt rozwarcia cylindrów, rzędowe inaczej brzmią, boxery tak samo. Lata produkcji nie mają większego znaczego tylko budowa samego silnika
Porównuj podobne - https://www.youtube.com/watch?v=3hHFLC9uNkw
OdpowiedzAle ten Amerykaniec ładnie olejem poddymia :D
Odpowiedz@Nighthawk7 To raczej nie olej tylko niedopalone paliwo. W tych silnikach więcej wachy idzie w wydech niż jest spalane :) Taki urok.
@Ktostamskadstam
Mechanikiem nie jestem, a na takim starym sprzęcie nie znam się praktycznie w ogóle. W "nowych" autach wiadomo co taki dymek oznacza. Jeśli jest tak jak mówisz to dobrze dowiedzieć się czegoś nowego od kogoś kto wie więcej ;) Niemniej jakiegoś starego Big Blocka na weekendowe przejażdżki bym przytulił ;)
Ładnie mruczy :3
Odpowiedzbmw to kał a sebix czy inny kevinex mysli ze ma auto z duszom
OdpowiedzW czasach, kiedy paliwo w USA było za "półdarmo" - konstruktor olewał, czy paliwo jest spalane całkowicie, czy nie, czy hałasuje niemiłosiernie, czy nie, dlatego powstawały takie warczące i smrodzące potworki techniczne. Oczywiście powstawały też perełki motoryzacji, w których można było czuć się, jak w fotelu bujanym na werandzie. Jak mówi porzekadło: jeden lubi, jak mu skarpety śmierdzą, inny lubi kwiaty.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 January 2020 2020 15:03
Odpowiedz@2020 Jakiś mocny z budowy silników nie jestem ale wydaje mi sie że jak nie spala sie cale paliwo to prędzej czy później zaleje świece i auto zgaśnie.
Nie ma to jak porównywać osmio litrową fałkę z może trzy litrową rzędówką...
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 January 2020 2020 15:56
Odpowiedzdajcie tu BMW z silnikiem V8 a nie starą E90 z 3 litrowym v6
Odpowiedz@Bora2003 BMW NIE POSIADA silników V6.