Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
618 631
-

Zobacz także:


A Ahlol
+21 / 27

"Bezpłatnym" w sensie "opłaconym przez podatników". Czyli jeździsz czy nie - i tak płacisz za transport publiczny.

Odpowiedz
A arca
+2 / 12

@Ahlol drugi publiczne też są opłacane przez podatników.

A awjfgwehfg
+13 / 13

ekhm... ponad połowa ceny paliwa to podatki...

P polimerowiec
-2 / 2

@arca Kierowcy nie są podatnikami? Co z opłatą drogową w cenie paliwa? A opłaty za autostrady?

A arca
0 / 0

@polimerowiec @awjfgwehfg a żebyście wiedzieli, że większość hajsu na drogi w miastach pochodzi od podatków wszystkich obywateli. Podatek drogowy idzie na głównie na drogi wojewódzkie i wzwyż.

R raven000
-1 / 5

@tristan3i5 u nas nawet tak małego województwa nie ma. Coś jak aglomeracja warszawska, wielki mi wyczyn.

P Paszkwilant
+7 / 11

Pół miliona ludzi mieszkających na powierzchni 5 razy większej od Warszawy, z czego optymistycznie 10% skorzysta czasem z transportu publicznego, normalnie planeta odetchnęła.

Odpowiedz
R raven000
+1 / 3

@Paszkwilant Luksemburg to odpowiednik aglomeracji warszawskiej z 5x mniejszą populacją oficjalną, bo jak policzyć tak nieoficjalnie to 10x mniej.

J jens1
+4 / 8

europejski raj podatkowy i największy truciciel Europy w przeliczeniu na 1 mieszkańca.... jacy oni wspaniali hahahaha

Odpowiedz
olmajti
+5 / 7

@Hyberius świetny pomysł! zastanawia mnie czy urzędnicy którzy przepchną to rozwiązanie będą zapie****ać do pracy na rowerkach? :D

H Hyberius
-2 / 8

@olmajti Powinni, ale to tylko takie gdybanie gdyż ani jedna ani druga rzecz nie stanie się prawdą bo wszyscy krzyczą o zmianach klimatu a nikt nie chce zrezygnować z wygodnego poruszania się samochodem.

olmajti
+3 / 7

@Hyberius problem polega na tym że po mieście poruszanie się samochodem wygodnie nie jest. sam wolałbym jeździć do pracy autobusem ale w moim mieście władze w ramach walki ze smogiem obcięły ilość połączeń autobusowych. tak właśnie wygląda ekologia kiedy kasa się zgadza :)

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 3 March 2020 2020 14:47

stokro5
+1 / 5

@Hyberius A ja bym zakazał idiotów.

D dncx
+1 / 5

@Hyberius Zgadam się .Całkowicie i absolutnie. Żadnych autobusów, firm transporotowych, dostawców do sklepów punktów handlowych i spożywczych. Zero taksówek, kurierów, listonoszy, policji, straży i karetek. Skoro nie wpuszczamy to wszystkich. Wtedy to ma sens. Uwolnilibyśmy miasta od motoryzacji i oddali ludziom. Tylko czy takie miasto przeżyje chociaż tydzień?

M michkrak
-2 / 2

W Luksemburgu transport w ogóle nie jest potrzebny! W takim mikro-państewku powinni z korzyścią dla środowiska chodzić na piechotę.

Odpowiedz
M mwa
0 / 0

"Z korzyścią dla środowiska"?
W Luksemburgu jedynie 12% energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Luxembourg
Więc obawiam się że transport publiczny generuje tam więcej CO2 na pasażera niż indywidualny, zwłaszcza że tramwaje i autobusy raczej nie są tam zbyt przeładowane.

Odpowiedz
F konto usunięte
-1 / 1

Przy takiej powierzchni państwa i chyba najwyższym w Europie PKB można sobie pozwolić na takie małe szaleństwa:) Aha, nie mają tam Pinokia Morawieckiego.

Odpowiedz
N nihatX
0 / 0

1/5 drogi do pracy pokonuje autem. koszt 200zl miesiecznie. 4/5 pokonuje pociagiem. koszt 250zl. tak to wygląda w realu. do pracy mam 45km w jedna strone

Odpowiedz
S sokolasty
+1 / 1

@nihatX
Ile Cię kosztuje utrata wartości, ile serwis (klocki, oleje, naprawy), ile ubezpieczenie itp.?

Dopiero wówczas warto liczyć koszt

N nihatX
0 / 0

nie możesz tak liczyć, ponieważ autem jadę wszędzie, nie mam samochodu tylko do pracy, śmigam do rodziny, na zakupy, gdzie tylko chce. tutaj podałem koszty tylko do pracy, z kalkulacji wynika, że pociągiem się opłaca bo on i tak jedzie. pozdrawiam

EdwardMeczywor
0 / 0

Nie ma czego takiego jak "za darmo" zapłaci każdy bez względu na to czy będzie jeździł czy nie. No ale tak działa socjalizm.

Odpowiedz