Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
219 248
-

Zobacz także:


PMY
+6 / 6

@arkadiusz716 A mnie fafnaście.

A arkadiusz716
+17 / 17

czyli się pomyliłem, mój błąd, a teraz spadam płakać w poduszkę, pozdro

V VaniaVirgo
+3 / 5

@arkadiusz716 skąd to przekonanie, że mnożenie jest przed dzieleniem to nie wiem (zakładam, że stąd ten błąd)

V vistopad
-3 / 9

@VaniaVirgo ze szkoły, kolejność działań

V VaniaVirgo
0 / 0

@vistopad jakiej szkoły? Kolejność działań to mnożenie/dzielenie przed dodawaniem/odejmowaniem. Ale samo mnożenie - dzielenie są równoważne, decyduje kolejność. Zapamiętaj więc, mnożenie nie jest przed dzieleniem. W takich przypadkach robisz po kolei... Jeszcze będzie mi tu wyskakiwał, że ze szkoły kolejność działań, no trzymajcie mnie XD

E konto usunięte
+5 / 5

@IwanBardzoGrozny Pierwsza osoba z dobrym rozwiązaniem dostanie plusik na demotach i milion baksów.

F Famo18t
+10 / 10

11 najpierw mnożenie lub dzielenie w zależności co jest pierwsze w kolejności potem dodawanie

Odpowiedz
L lech2
+12 / 12

Pewne rzeczy są umowne, ale przy mnożeniu i dzieleniu zaczynamy od lewej. Czyli 2+(6/2)*3=11 uczą tego w 3czy 4klasie podstawówki.

Odpowiedz
L lech2
+3 / 3

@Koszowy ma znaczenie jeżeli zrobisz 2*3.

Koszowy
-5 / 7

@lech2 Ale czemu mam robić 2*3? Tam jest kreska ułamkowa – ten znaczek poziomek kreski i kropeczki nad i pod, który oznacza, że 6 ma trafić nad kreskę, a 2 ma trafić pod kreskę. I masz zapis ułamka w postaci 1 linii.

L lech2
0 / 0

@Koszowy to proste, jeżeli umówisz się że czytasz od prawej strony to w mianowniku tego ułamka znajdzie się 2x3. Nie do końca rozumiem twój problem. Sytuacja podobna 12:4:2. Kolejność działań jest taka że w pierwszej kolejności jest działanie z lewej jeżeli działania są równie ważne. I to ma znaczenie. W przypadku dzielenia. To decyduje o tym co jest w liczniku a co w mianowniku.

Koszowy
+3 / 3

@lech2

Ja nie mam żadnego problemu.

Jest tam 6 znak kreski ułamkowej 2. Więc wiadomo, że 2 trafia na dół, a 6 na górę.

I czy najpierw zrobisz 6*3 na górze, a potem mianownik 2 czy najpierw skrócisz ułamek, a potem *3 to jest wynik ten sam

L lech2
-2 / 2

@Koszowy ręce opadają. Rozmowa jak ze ślepym o kolorach. Ogólnie sprowadza się do tego, że czytasz od lewej, kłócisz się, że nie, tylko widzisz tam ułamek. To jak rozwiążesz przykład 6*2/3/2*6/2/3

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 April 2020 2020 12:48

Koszowy
+2 / 2

@lech2 Panie, jeśli pan nie znasz znaku ułamka, to co ja poradzę?

> To jak rozwiążesz przykład 6*2/3/2*6/2/3

Normalnie, tak samo. 2 jest nad 3 w ułamku. Ten ułamek jest nad 2 w ułamku. Całość jest mnożona z ułamkiem, który ma w liczniku ułamek 6 nad 2 a w mianowniku 3.

Ciężko tak tekstowo opisywać. Więc spróbuję zaraz dołączyć obrazek

Koszowy
+2 / 2

@lech2 Wstawiłem obrazkowe wyjaśnienie. Nabazgrane, bo rysowane na kompie odręcznie, ale może teraz zaczaisz, jak działa ułamek, czyli dzielenie. Ma formę pionową albo poziomą

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 April 2020 2020 14:01

L lech2
0 / 2

@Koszowy to ile ci wyszło? Jezeli dobrze odczytuje co napisałeś to prawidłowo czytasz od lewej do prawej, tylko upierasz się, że znak dzielenia to "poziomy ułamek" i stąd znasz kolejność. Jak zwał tak zwał. Możesz nawet to kwikiem nazywać. Pytanie czemu licznik twojego ułamka to 2/3, mianownik 2, (2/3)/2, a nie licznik 2 a mianownik2/3 czyli 2/(3/2). Czytasz od lewej do prawej. To cała tajemnica uzyskania wyniku. I po co te wszystkie komplikacje

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 21 April 2020 2020 14:15

Koszowy
+2 / 2

@lech2

Wikipedia: Znak dzielenia – znak matematyczny równoznaczny z kreską ułamkową.

A jak wyjaśnienia słowne ci nic nie mówią, to jak myślisz, czemu ten znak składa się z poziomej kreski oraz kropeczek nad i pod kreską? Ja myślisz, co reprezentują te kropeczki?


>czemu licznik twojego ułamka to 2/3, mianownik 2

Bo takie są zasady matematyczne. Co ja ci poradzę? Bierzesz element z lewej i wrzucasz na górę kreski. Bierzesz element z prawej i wrzucasz na dół kreski. W miejsca symbolizowane kropeczkami.

Możliwe, że w twojej szkole jeszcze nie doszliście do ułamków, do znaku poziomek kreski z dwoma kropkami na górze.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_dzielenia

L lech2
0 / 2

@Koszowy ja znam zasady matematyczne. Ty nawet nie dostrzegasz w czym jest problem. Chyba robisz prawidłowo, choć nie podałeś wyniku, ale nawet nie rozumiesz skąd to się bierze. W działaniu 6/2/3 masz dwa dzielenia czy poziome ułamki czy jak to tam nazywasz. Pytanie które dzielenie zrobisz pierwsze. Czy 6/2 czy 2/3. To że jak przekształcają znak dzielenia w ułamek to liczbę na lewego znaku dzielenia bierzesz do licznika. Tyle że robiąc to wg. Twojej zasady, bez trzymania się kolejności od lewej do prawej możesz uzyskać 2 skrajnie różne wyniki. Bo możesz zrobić to(6/2)/3 albo 6/(2/3)

Koszowy
+2 / 2

@lech2 Nie znasz zasad, skoro nie znasz symbolu ułamka.

>W działaniu 6/2/3 masz dwa dzielenia czy poziome ułamki czy jak to tam nazywasz.

No tak, masz ułamek w liczniku i liczbę 3 w mianowniku. Normalna matematyka. Ułamki mogą być „piętrowe”.

> Pytanie które dzielenie zrobisz pierwsze.

To jest jasne. Jeżeli chcę zamienić piętrowy ułamek na jednopoziomowy, to zamienię to na mnożenie dwóch ułamków.

Ułamek pierwszy: 6 nad 2 razy ułamek drugi: 1 nad 3.

Oczywiście w tym wypadku nie ma takiej potrzeby, bo można ułamek z licznika po prostu skrócić do 3 całości. Więc licznik ułamka, który przed skróceniem zawierał 6 nad 2, skraca się do 3 i pozostaje jeden ułamek 3 nad 3. I ten znów się skraca do 1. Ale to jest taki przypadek mocno specyficzny.


Jeżeli będziesz miał zadanie:


1÷3÷4

to wsadzasz 1 na górę ułamka, 3 na dół ułamka i całość sadzasz na górę ułamka, którego dołem jest 4.

(góra nazywa się fachowo mianownikiem, dół fachowo licznikiem).

W efekcie powstaje ci taki piętrowy ułamek, ale to nic nietypowego w matematyce bardziej złożonej niż prosta matematyka szkolna.


I teraz tak – aby uniknąć tych piętrowych ułamków , możesz to rozbić na mnożenie dwóch ułamków:

Zapisane poziomo: 1÷3 * 1÷4

Zapisane pionowo:

1 1
-- * --
3 4


Nie wiem czy zapis pionowy się nie rozjedzie, ale spróbuj to sobie wyobrazić:

1 nad 3 mnożenie 1 nad 4






Koszowy
0 / 0

@lech2 To co piszę, to jest taka podstawowa matematyka i na etapie np. liceum możesz takie rzeczy mieć wyjaśniane. Ułamki zwykłe są już w szkole podstawowej, ale na tym etapie jeszcze się nie tworzy piętrowych, stąd może być zdziwienie, gdy masz ułamek w ułamku.

Rozpisałem poprzedni mój list graficznie, bo niestety te ułamki pionowe w TXT się rozłażą, bo tu są czcionki o zmiennej szerokości.

L lech2
0 / 2

@Koszowy widzę, że się nie dogadamy. Robisz prawidłowo, tyle, że wciąż nie rozumiesz dlaczego tak robisz. Nie musisz tego przekształcać w ułamki. Najpierw wykonałeś dzielenie po lewej 1:3 a dopiero wynik tego dzielenia podzieliłeś przez 4. Zrobiłeś to zgodnie z zasadą od lewej od prawy. Ale jest to zasada umowna. Można sobie wyobrazić że wprowadzamy zasadę wykonywania działań od prawej do lewej . Wówczas najpierw 3 podzielisz przez cztery, a następnie jeden przez otrzymany wynik i zamiast 1/12 uzyskasz 4/3.

Koszowy
+2 / 2

@lech2

A wprowadzajcie sobie co chcecie. Możecie nawet robić w pionie. Ja nie mam więcej sił tłumaczyć że znak ułamka działa tak a nie inaczej i że takie zasady matematyczne ktoś ustalił.

Mnie to nie dziwi, bo już w latach 90 widywałem ludzi na 1 roku studiów matematycznych, którzy nie ogarniali ułamków.

Jeżeli nie przekonuje cię cytat z wikipedii, jeżeli nie przekonuje cię wizualna postać znaku ÷ która niemalże 1:1 obrazuje ułamek, to umawiaj się jak chcesz, licz jak chcesz. Ja wysiadam


Ja dobrze rozumiem, jak działają ułamki, jakie się na nich wykonuje operacje etc. Więc ze swoją niewiedzą i uporem, nie wmawiaj mi, że nie wiem skąd się biorą wyniki mojego działania. One są podstawą prostych obliczeń matematycznych.

L lech2
-3 / 3

@Koszowy omg. Misiu ty to się obudź, bo nie masz elementarnej umiejętności czytania ze zrozumieniem. Z matematyki też masz poważne braki. Dyskutowałem w tym roku z płaskoziemcami, antyszczepionkowcami , ale ty przebijasz ich wszystkich. Zasada jest prosta. Czytasz od lewej do prawej. I to ma znaczebie. Ty to robisz jak trzeba, ale jesteś tak mało kumaty, że nawet nie wiesz, że tą regułę stosujesz Nawet nie potrafisz wyobrazić sobie, że musi być taka reguła, bo inaczej zapis byłby niejednoznaczny. Przedstawienie zapisu dzielenia na różne sposoby to jest masło maślane. Idiotyczne jest to, że to robisz, bo to nic nie wnosi w powyższych przypadkach. Zapisanie dzielenia w postaci ułamka zwykłego nic nie wnosi. To, że się tak gimnastykujesz, piszesz na kartce, robisz zdjęcia, jest idiotyczne. Wygląda to tak jakbyś opanował ułamki, ale innaczej zapisanego dzielenia już wykonać nie potrafisz, więc przekształcają sobie w ułamki. To jak w dowcipie o milicjantach, którzy chodzą zawsze w parach bo jeden potrafi czytać, a drugi pisać.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 21 April 2020 2020 16:58

Koszowy
+2 / 2

@lech2 geniuszu matematyki, pisząc 6/2 udajesz kreskę ułamkową znakiem ukośnika, czyli robisz to samo, tylko nie ogarniasz ułamków, więc nie umiesz sobie tego wyobrazić.

Zapis 6/2 się wziął z tego, że nie ma znaku ÷ na klawiaturze, a w czasach przed Unicode nie było go w czcionkach. Więc 6/2 to to samo co 6÷2, taki sam ułamek, zapisani w linii tekstu, tylko na prymitywnym urządzeniu bez ÷. Na kalkulatorach natomiast już raczej masz znak ułamka ÷ niż znak /

W niektórych miejscach piszesz : co jest kolejną prowizorką. Braniem znaku z języka mówionego, który jest jakoś tam podobny, bo ma te kropki ułamkowe, ale dla odmiany nie ma kreski. No ale trzeba sobie radzić. Więc tak można zapisać. Ale to wciąż ten sam znać i wciąż ta sama operacja.

To tak jak ludzie używający znaku cala: " zamiast cudzysłowów. Nie potrafią napisać tak: „Koszowy”, to piszą tak "Koszowy"


A jak dalej nie wierzysz, że dzielenie to jest ułamek, to przeczytaj sobie to: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielenie

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 21 April 2020 2020 19:13

L lech2
0 / 2

@Koszowy dobra rada ogarnij się. Uparcie obalasz tezy, których nigdzie nie postawiłem, dajesz linki do wikipedii itp.. Nigdzie nie twierdziłem, że ułamek to nie jest inny zapis dzielenia. Ale to że 6:2*3 wynosi 9, a nie 1, nie wynika z tego, że 6:2 to poziomy ułamek. Nie wynika z tego, że dzielenie ma jakiś priorytet przed mnożeniem. W jakiś taki dziwny sposób to próbowałeś tłumaczyć. Wynika z prostej zasady wykonywania działań w kolejności od lewej do prawej. Dlatego mnożysz wynik dzielenia 6/2 razy trzy, a nie dwa*3. To że we sobie przekształcasz dzielenie w ułamek zwykły, a dopiero później mnożysz oznacza tyle, że trzymasz się tej reguły. Twoje tłumaczenia są absurdalne.

Koszowy
+1 / 1

@lech2

> Nigdzie nie twierdziłem, że ułamek to nie jest inny zapis dzielenia.

Nie, to nie jest inny zapis dzielenia. TO JEST WŁAŚNIE DZIELENIE. Dzielenie to jest znak kreski ułamkowej. Dzielna nad dzielnikiem, licznik nad mianownikiem. Dodawanie zapisuje się poziomo, odejmowanie zapisuje się poziomo, mnożenie zapisuje się poziomo. A dzielenie zapisuje się pionowo.

Tylko pionowo nie zawsze pasuje, zwłaszcza w TXT, dlatego stosuje się znak ÷ który obrazuje ułamek i kropeczki pokazują to co powinno się mieć pionowo. A jeśli nie ma znaku ÷, bo nie piszemy ołówkiem, tylko komputerowo/na maszynie do pisania, to wtedy stosuje się znaki sztucznie dostosowane do przypadku. Albo / który trochę udaje poziomą kreskę, albo : który trochę udaje górę i dół tylko brakuje mu kreski.


Tak samo jak z potęgowaniem. Zapis matematyczny jest pionowy, ale nie da się zapisać pionowo w TXT na komputerze, więc wymyślono takie zapisy jak x^2 albo x**2, żeby spłaszczyć potęgowanie do linijki tekstu.


>To że we sobie przekształcasz dzielenie w ułamek zwykły

Nie, nie przekształcam niczego, tak ta operacja działa. To ty spłaszczasz dzielenie do poziomu, a jak ja wyjaśniając przywracam mu naturalną wizualną postać, która jasno mówi co przez co dzielimy, to marudzisz.

Ułamek to tak naprawdę dzielenie, którego nie wykonaliśmy. Na przykład dlatego, że się nie da. Np. 6÷2, co powinno być zapisane 6 nad 2 daje w wyniku 3 i idziemy do domu. Ale już wynik 1÷3, co powinno być zapisane 1 nad 3, nie jest liczbą wymierną, dlatego zostawiamy to w postaci ułamka, bo w dalszych operacjach może się skrócić.

L lech2
-3 / 3

@Koszowy sorry, ale jesteś jakiś upośledzony. Coś z tobą jest nie tak. Dyskusja jest bez sensu. Życzę powodzenia w życiu, ale nie bierz się za matematykę, bo kiepsko ci idzie. Twoje tłumaczenia są absurdalne. Trochę na zasadzie. Kierowca zawodowy tłumaczy, że w trakcie wyścigu przed skrętem trzeba wyhamować, aby dostosować prędkość. Wtedy kursant prawa jazdy się wychyla i krzyczy, a właśnie nie trzeba. Najpierw naciskasz pedał przy podłodze, a później kręcisz kierownicą przy skręcie. Wcale nie musisz przed skrętem dostosowywać prędkości. A później ten kursant próbuje objaśniać jak on widzi budowę samochodu. Że no jest ta... Kierownica,. I jest taki pedał przy podłodze ...do hamowania. O w wikipedii nazywają go hamulcem. To to samo widzisz, widzisz. Miałem rację.
Tak mniej więcej wygląda dyskusja z tobą o matematyce.

Koszowy
+2 / 2

@lech2
Rozumiem, że masz na e-nauczaniu już matematykę i dzielenie za sobą, ale nazywanie upośledzonym kogoś, kto ci tłumaczy podstawowe prawidła matematyki, a których ty nie ogarniasz, to dość słabe jest.

To ty właśnie nie rozumiesz co to jest dzielenie, co to jest kreska ułamkowa i co oznacza znak ÷. Masz jakieś uproszczone pojęcie i matematyce, bo w szkole podstawowej się od razu wszystkiego nie wyjaśnia, tylko upraszcza.

Ale to nie znaczy, że jak ktoś ci fachowo wyjaśnia koncept dzielenia, to musisz go od razu wyzywać. Powiedz zwyczajnie – stary, dla mnie to za skomplikowane, ja sobie zostanę przy uproszczonym myśleniu moim, mi z tym dobrze.

No i super. Możesz stosować sobie uproszczone swoje myślenie, skoro wyniki masz poprawne. To i egzamin ósmoklasisty z tym zdasz i potem nawet maturę masz szansę, jeśli matematykę będziesz na niej mieć na poziomie podstawowym.

L lech2
-3 / 3

@Koszowy ja stawiam ci diagnozę. Coś jest z tobą mocno nie tak. Najzwyczajniej mądrzysz się w temacie o którym nie masz pojęcia, co chwila pisząc bzdurę. To jak z pasją próbujesz dojść co to jest ułamek i dzielenie jest fascynujące. To jak kierujesz do mnie te rozważania sugerując że nie wiem co to dzielenie, ułamek rozbawiło mnie. Co chwila walisz czymś tak bzdurnym że ciężko uwierzyć, że robisz to na poważnie. Ale to nie ma związku z tematyką dyskusji. To nie dlatego w przykładzie wykonujesz najpierw dzielenie 6/2 i to nie dlatego nie mnozysz 2*3. Wynika to z kolejności wykonywania działań. To że sobie mnożysz 6*3 a dopiero dzielisz przez dwa to dalej wnika z kolejności działań i wykonywania ich od lewej do prawej. Ale wytłumaczenie czegoś tak abstrakcyjnie komuś o IQ najwyraźniej dużo poniżej normy jest poza moim zasięgiem.

Koszowy
+1 / 1

@lech2 Nie, nie wykonujemy działań od lewej do prawej. Wynikiem 2+6*2 nie jest 16 tylko 14. Istnieje bardziej złożona matematyka, której nie chcesz przyjąć, dlatego uciekasz w obrażanie rozmówcy i „stawienie diagnoz”. Matematycy nie stawiają diagnoz, panie lekarzu. Dla mnie EOT.

Jasne, podpuściłem cię, bo widząc, jak się miotasz na poziomie podstawówki, a jednocześnie kreujesz na Guru Demotków, poleciałem z wyjaśnieniami na poziomie szkoły wyższej, bez uproszczeń do SP. Wiedziałem, że polegniesz :) To taka kara była za to, jak się mądrzysz.

L lech2
-1 / 3

@Koszowy ?? OMG. Ale ty głupi jesteś. Ale tak jestem lekarzem. Matematykiem też. Wygoogluj sobie kolejność działań. Tak wykonujemy działania od lewej do prawej, jednak zasadą ważniejsza jest to, że najpierw robisz mnożenie,dopiero później dodawania. Tyle że w przykładzie z demota kontrowersje dotyczyły odczytu zapisu 6/2*3. Mnożenie i dzielenie są na tym samym poziomie, więc należy wykonywać od lewej do prawej. Ale to szczegół. To, że możesz najpierw mnożyć 6*3 wynika z przemienności mnożenia (/2 to przecież *1/2)tyle że znowu tu nie chodzi co możesz tylko o syntaktykę- wzajemne relacjeo. O to czy zapis 6/2*3 odczytasz jako (6/2)*3, czy jako 6/(2*3). W sumie nie wiem po co się produkuje. I tak tego nie załapiesz. Ale trochę głupio żebyś się niczego nie nauczył.

Koszowy
+1 / 1

@Buka1976

no tak, ja wiem, że to to samo, bo na tym po prostu polega dzielenie. Ale on się uparł od początku z twierdzeniem, że ja liczę dobrze przez przypadek :) Bo nie rozumie, że dzielenie jest zapisywane w pionie, a poziomy zapisy jest tylko uproszczeniem technicznym.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 23 April 2020 2020 11:07

A Angiotensyna2
+2 / 2

@lech2 Mam wrażenie, że koszowemu cały czas chodziło o to, że dzielenie jest równoznaczne z mnożeniem przez odwrotność. Jak wiadomo mnożenie jest przemienne, więc nie trzeba stosować żadnej zasady czytania od lewej do prawej. Wtedy działanie 6/2*3 zamieniamy na 6*(1/2)*3 i voilà - nie można już się pomylić.
Wiem, że teraz możesz powiedzieć, że rozwiązuję dobrze tylko dzięki zasadzie czytania od lewej do prawej przez to, że 1/2 od prawej do lewej to 2/1. W takim razie zamieńmy 1/2 na 0,5. Wtedy mamy 6*0,5*3. Kto się jest w stanie pomylić nie powinien być nazwany homo sapiens.

L lech2
-1 / 1

@Angiotensyna2 tak tylko że takie przekształcenie wymaga najpierw przeczytania od lewej do prawej. Bo czemu 6*(1/2)*3 a nie 6*(1/(2*3)). W zasadzie kolejność wykonywania zadań mówi o wzajemnych powiązaniach elementów, a nie to, że musisz coś zrobić. Możesz wykonywać przekształcenia jakie chcesz. To nie jest przymus. Koszowemu zdaje się chodziło o to że nie zna, a się mądrzy. Później nie chciał przyznać się do błędu i coraz większe bzdury wypisywał.

A Angiotensyna2
0 / 0

@Sevivo Zgadzam się. Mój przykład ma na celu pokazanie, że da się wykonać proste działania matematyczne zamieniając dzielenie na mnożenie, jeśli ktoś ma rzeczywiście problemy z występowaniem obu obok siebie.

A Angiotensyna2
0 / 0

@lech2 Czemu 6*(1/2)*3, a nie 6*(1/(2*3))? ZAWSZE dzielisz przez pierwszą liczbę, która występuje po znaku dzielenia. W tym przypadku pierwszą liczbą po znaku dzielenia jest liczba 2. Jeśli chcielibyśmy podzielić przez wyrażenie 2*3, które nota bene składa się z dwóch liczb, musielibyśmy je zapisać w nawiasie, aby było taktowane jako jedna liczba

L lech2
-1 / 1

@Angiotensyna2 tylko inaczej zapisałaś zasadę wykonywania działań w kolejności od lewej do prawej. Masło maślane.

A Angiotensyna2
0 / 0

@lech2 Niezupełnie. Wykonywanie działań od lewej do prawej jest tylko uproszczeniem wynikającym z zasad mnożenia i dzielenia. Tj mnożenie sprowadza się do podania iloczynu pierwszych liczb po lewej i prawej stronie znaku, a dzielenie do do podania ilorazu z dwóch liczb, gdzie dzielna jest pierwszą liczbą po lewej stronie znaku, a dzielnik pierwszą liczbą po prawej stronie znaku. Można to sprowadzić do stwierdzenia - wykonuj działania od lewej do prawej i będzie dobrze. Będzie dobrze, ale niekoniecznie optymalnie. Bo jak mamy np działanie a*b/c*d*e*f/g*h*0. To można dojść do wyniku nie rozwiązując wszystkich działań od lewej do prawej. Wystarczy mieć świadomość czym jest mnożenie a czym dzielenie.

L lech2
-1 / 1

@Angiotensyna2 właśnie że zupełnie. Kolejność wykonywania działań to nie jest rozkaz wg. którego masz coś robić, tylko zasada ustalania wzajemnych relacji liczb. Tworzysz jakieś szczegółowe reguły, a one wynikają z tej jednej prostej - jeżeli masz działania na równym poziomie ważności kolejność jest od lewej do prawej. Sorry, ale po dyskusji z koszowym nie mam sił i chęci na kolejną dyskusję z kimś kto nie ogarnia tematu, a wydaje mu się że wie co robi. Podstawa metody naukowej nakazuje najpierw czegoś się dowiedzieć, zanim zacznie się coś robić. Proponuję poszukać w internecie o kolejności działań, ewentualnie zasad opuszczania nawiasów

A Angiotensyna2
0 / 0

@lech2 Czytając o regułach opuszczania nawiasów natknąłem się na taki fragment "W druku dla oszczędności miejsca kreska ułamkowa bywa zapisywana skośnie (slash /). Symbol typu a/b/c odpowiada ułamkowi piętrowemu i w tym zapisie nie wiadomo, która kreska jest główna, toteż w takim przypadku nawias jest konieczny: a/(b/c) bądź (a/b)/c". Dlatego jeśli istnieje zasada wykonywania działań od lewej do prawej, to nawias jest konieczny?

L lech2
-1 / 1

@Angiotensyna2 filozofujesz. Poważnie nie potrafisz odszukać jej w internecie? Kolejność działań na tłumaczoną na poziomie uniwersyteckim znalazłaś, a o kolejności od lewej do prawej nie znalazłaś? W tym cytacie rozpatrują ułamek piętrowy, w którym kolejność określa położenie kreski ułamkowej. Przy zapisie piętrowym ciężko mówić o regule z lewej do prawej. Stąd wniosek, że jeżeli zapisujesz ułamek za pomocą "/" i traktujesz go jako kreskę ułamkową to nie pozwala określić kolejności i powinno dopisywać się nawiasy. Nie jest to jednak przypadek opisywany w democie.

A Angiotensyna2
0 / 0

@lech2 Oczywiście, że znalazłem (jestem facetem). Chcę tylko żebyś podał wynik działania 6/2/3.

L lech2
0 / 0

@Angiotensyna2 czyli już wiesz, że w temacie dyskusji mam rację, ale zamiast jak człowiek przyznać mi rację teraz próbujesz łapać się słówek. Ok. Odpowiedź jest prosta - jeden. W Polsce znak "/" jest uznawany na równi z ":" a mi na komórce łatwiej się pisze "/". Jeżeli znajdziesz gdzieś na jakiejkolwiek uczelni w Polsce profesora matematyki, który zinterpretuje to inaczej to daj znać. Ale w sumie miło, że posłuchałeś mojej rady i zacząłeś czytać. Zaczynasz posługiwać się standardami topowych anglosaskich pism naukowych w zakresie zapisu ułamków, a przed chwilą nie wiedziałeś o istnieniu reguły której uczą na poziomie 3-4 klasy podstawówki.

B BartoszNowacki
0 / 0

@lech2 by w mianowniku było 2x3, to by musiało być w nawiasie …

L lech2
0 / 0

@BartoszNowacki pytanie brzmiała dlaczego musi być w nawiasie. Odpowiedź na to fascynujące pytanie masz w pierwszym moim komentarzu. Tyle, że niektórzy jakoś tego nie mogą przyjąć. Nie potrafią jednak podać sensownego alternatywnego wyjaśnienia.

2 2020
+2 / 2

Człowieku, przecież o kolejności wykonywania działań "uczą" w szkole podstawowej, równocześnie z uczeniem operacji na tych działaniach.
W następnym demotywatorze zrób zagadkę na działaniach z tabliczki mnożenia zaznaczając, że to dla licealistów i studentów.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 April 2020 2020 21:03

Odpowiedz
P profix3
+1 / 1

@2020 I na takich działaniach wywalają się dorośli ludzie. Już po szkole. Nawet nie wiesz jak dużo.

2 2020
+1 / 1

@profix3 Jeśli ktoś chodził na lekcje, to dlaczego ma nie zapamiętać kolejności 4 - słownie czterech - działań?
Po stu powtórzeniach na głos kolejności działań (to sposób uczenia się na pamięć) - tylko debil lub idiota nie zapamięta, a leń wcale nie będzie chciał powtarzać, dołączając do debila i idioty.
https://www.tygodnikprzeglad.pl/lem-juz-przewidzial/

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 April 2020 2020 21:14

P profix3
+1 / 1

@2020 I też mnie to właśnie dziwi. Specjalnie wrzuciłem tutaj, żeby przekonać się jak to będzie. Na fejsie, większość odpowiedzi było złych, no może tak 55 %.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 April 2020 2020 21:25

Xar
+1 / 1

@profix3 ludzie ktorych IQ mozna wskazac na palcach? Obojetnie czy sie policzy 2+ 6*3/2 czy 3*6/2 wynik wychodzi taki sam. Chyba, ze ktos najpierw pomnozy 3*2 ale to znaczy ze jest idiota ktory nie wie do czego sluzy nawias (bo zeby zrobic 6/6 musialo by byc 6/(2*3) a tak przeciez nie ma)

P profix3
0 / 0

@Xar Ale przykład jest inny. 2+6/2*3 = 11, a większość uważa że 3. Cały pic polega na tym, że pierwsze w zadaniu jest dzielenie i już ludzie się gubią, bo myślą że mnożenie. Wynik wychodzi inny, jak się zrobi najpierw mnożenie, a inny jak się zrobi (prawidłowo) dzielenie.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 20 April 2020 2020 23:35

perskieoko
-1 / 1

Może łatwiej byłby obliczyć gdyby zapisać to w inny sposób: 2+6/2*3= ?

Odpowiedz
efek
+4 / 4

@zaxon czyli źle nauczyli :P. Mnożenie/dzielenie i dodawanie/odejmowanie są równorzędne i wykonywane wg kolejności występowania w równaniu. ;)

O obysiu
+4 / 4

@zaxon no to trochę nie uważałeś na lekcjach :)

Xar
0 / 2

@zaxon chyba Cie nie nauczyli, bo mnozenie i dzielenie sa w tej samej kolejnosci - dzielenie to mnozenie przez odwrotnosc (jak nie wiesz co to jest odwrotnosc to wygoogluj liczba odwrotna)
Zwykle za korki kilkadzisiat zl za godzine, ale masz lekcje za darmo:
Najpierw dzialania w nawiasie w ktorym nie ma innego nawiasu. Pozniej potegowanie i pierwiastkowanie, nastepnie mnozenie i dzielenie, a na koncu dodawanie i odejmowanie.
Czyli 1+(2+3)*2^3 robimy w kolejnosci;
1+ przepisujemy, wykonujemy dzialanie w nawiasie i mamy: 1+5*2^3
Teraz potegujemy a reszte przepisujemy
1+5*8 teraz mnozymy
1+40 i na koncu dodajemy
41

R Rogulek12
+4 / 6

Źle cię nauczyli. Mnożenie jest na równi z dzieleniem a dodawanie z odejmowaniem.

Odpowiedz
zjebmaker
0 / 2

@kate5 raczej 11 bez silni.

Xar
+1 / 5

Kazdy kogo intelektualnie przeroslo zapamietanie w 3 klasie podstawowki kolejnosci wykonywania dzialan i przez conajmniej 8 kolejnych lat nie zdolal tego pojac, powinien dozywotnio byc pozbawiony praw wyborczych. Nie dlatego, ze nie umie czegos co sie w zyciu nie przydaje, ale dlatego, ze jest tlukiem ktory przez co najmniej 8 lat matematyki nie zdolal pojac czegos tak prostego - jak kogos przerasta cos takiego, to jakie takie ktos ma kompetencje do rzadzenia krajem?

Odpowiedz
P profix3
+1 / 1

@Xar To samo myślałem jak widziałem odpowiedzi.

K karolina1128
+4 / 6

Spoko odmiana. Będę wredna i wytknę Ci pewien drobiazg. To nie jest równanie, a działanie. W równaniach mamy podane obie strony.

Odpowiedz
P profix3
+1 / 1

@karolina1128 No wiem, ale jak się powtórzy blisko siebie 2 razy wyraz "działanie" , to średnio brzmi. Tu wyszedł ze mnie filolog. Ale dziękuje za uwagę, mea culpa. Zmieniłem. Pozdr.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 April 2020 2020 23:41

K karolina1128
-1 / 1

@profix3 Wow, zaimponowałeś mi, niewiele osób tak fajnie reaguje na komentarz typu tego mojego. Dziękuję i życzę miłego dnia :)

P profix3
0 / 0

@karolina1128 Rzadko mi się zdarza być miłym, ale bywa:)

D Devilkris
+2 / 2

Proste. Dzielenie i mnozeniena tym samym poziomie, a podejmowanie i dodawanie później więc robimy po kolei.
6÷2=3
3×3=9
2+9=11

Wynik 11

Dziekuje

Odpowiedz
V vistopad
-2 / 2

@Devilkris wynik dobry, ale zapis niepoprawny, powinno być 6x3=18, potem 18:2=9, potem 2+9=11

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 23 April 2020 2020 13:55

G Gavron88
-1 / 3

@vistopad Nie, najpierw robimy w tym przypadku dzielenie "6:3". Nie wiem po kiego grzyba bawisz się w używanie w tym przypadku kreski ułamkowej.

V vistopad
-2 / 2

@Gavron88 żeby uzmysłowić, że kolejność działań jest niepodważalna...inaczej zwykła arytmetyka leży!

G Gavron88
-2 / 2

@vistopad Po wprowadzeniu ułamka mnożysz CAŁY UŁAMEK razy 3, a nie tylko "6". Kolejność działań zostaje więc zachowana!

A AriBoss
-1 / 1

@Gavron88 po co wprowadzać ułamek to prostego działania z liczbami całkowitymi ? widać trolling na kilometr a Ty się dajesz jak małe dziecko :)

V vistopad
-1 / 1

@AriBoss jaki trolling? ułamek nie jest tu potrzebny i zresztą w źródłowym działaniu nie ma go. Powtarzam -tu chodzi o kolejność działań w arytmetyce. Najpierw mnożenie potem dzielenie. Ułamek jest dla tych co o tym zapomnieli.

G Gavron88
-1 / 3

@vistopad Powtarzam, mnożenie i dzielenie jest na tym samym poziomie i wykonuje się po kolei. Mnożenie NIE JEST wykonywane przed dzieleniem. Twój sposób też to potwierdza, bo w twoim rozwiązaniu mnożymy CAŁY UŁAMEK, a nie tylko licznik. Ustosunkujesz się do tego?

G Gavron88
-2 / 2

@AriBoss Jakby to był trolling to bym nie odpisywał, ale on mówi serio.

A AriBoss
0 / 0

@Gavron88 beke sobie ciśnie :)

K k_radek
+1 / 1

Może bardziej rozsądnie, jak ktoś ma.problem z rozwiązaniem to polecam książkę do matematyki klasa 4.

Odpowiedz
J Julie_1491
+1 / 1

2+6/2*3= 2+3*3= 2+9= 11
Kolejność wykonywania działań

V vistopad
-5 / 5

@Julie_1491 skoro kolejność działań to najpierw mnożenie, potem dzielenie

G Gavron88
+1 / 5

@vistopad Nie, w kolejności wykonywania działań mnożenie i dzielenie jest na tym samym poziomie, więc w takim przypadku wykonujemy działania po kolei. Nie wiem skąd się urwałeś że uważasz że mnożenie jest przed dzieleniem...

V vistopad
-1 / 3

@Gavron88 no tak, racja - to pewnie nawyk z dawnych czasów

Drozdaa
0 / 0

@Gavron88 wiem rozpędziłem się za szybko :D dopiero po chwili doszedłem do tego i chciałem poprawić, ale przez aplikacje mobilna nie mogłem tego posta edytować i zapomniałem o tym na 3 dni i tak oto właśnie pisze. Przyznając się do swojego roztargnienia wynik oczywiście to 11

G Gavron88
-1 / 3

@Drozdaa Spoko, zdarza się. Pozdrawiam :D

P profix3
0 / 0

@Slawawa 11:) Też w pewnym momencie zgłupiałem jak widziałem po raz pierwszy na innej stronie większość odpowiedzi na "3", ale można sprawdzić w "google kalkulator":)

R Radek83
0 / 0

Łatwe 11. Dajcie coś normalnego, a nie działania z 4 klasy

Odpowiedz
M konto usunięte
0 / 2

Czemu się dziwicie? 3/4 społeczeństwa nauczono kiedyś, że kolejność działań jest taka:
1 Mnożenie
2 Dzielenie
3 Dodawanie
4 Odejmowanie

Później nastąpiła zmiana i teraz jest ta zasada, że jeśli mamy dzielenie i mnożenie, to od lewej do prawej.

Odpowiedz
P profix3
+2 / 2

@Meszuge Jaka zmiana i kiedy? Ja do podstawówki chodziłem 30 lat temu i było cały czas tak samo.

M mieteknapletek
+1 / 1

tak mi sie przypomnial dowcip, o tym jak kiedys gdzies rekrutowali do jedynej slusznej partii
pytanie bylo ile to jest 2+2
pierwszy kandydat odpowiedzial 5
nie przyjeli go, bo glupek

drugi kandydat odpowiedzial 4
nie przyjeli go, bo inteligent

trzeci kandydat odpowiedzia "a ile ma byc?"
przyjeli go bez wachania

Odpowiedz
C ciomak12
+1 / 1

We wszystkich tego typu zadaniach należy pamiętać że dzielenie to mnożenie przez odwrotność.

I przy równaniu "2+6*0.5*3=x" mało kto miałby jakikolwiek problem.

Odpowiedz
B basiek666
0 / 0

@dosy82 Zgadza sie, = 3 to sa proste zasady matematyki i nie rozumie ,ze innym wychodza jakies inne wyniki

severh
+2 / 2

Ok... wykombinował ktoś jak to spierniczyć żeby wyszło 1,33 ?

Odpowiedz
A AriBoss
+2 / 2

@severh to proste.. (2+6)/(2*3)=8/6=1.33 :)

severh
+1 / 1

@AriBoss o dzizas... aż mnie oczy zabolały że ktoś mógł na to wpaść :D Padłęm xD

A AriBoss
+1 / 1

@severh jeszcze może wyjść 15 która nie padła w odp 2+(6/2)x3 = (2+3)x3=5x3=15 :)

takich demotów było pełno tutaj i każdy to olał a nagle tyle odp? podejrzanie dużo.. (multikont?)

P profix3
0 / 0

@AriBoss O multikontach nic nie wiem. Raczej za dużo demotów o koronawirusie, sam się zdziwiłem, że mi to puścili, bo już podróżowało w stronę archiwum.

H HaSen
+2 / 2

Zastanawiam sie ile z odpowiedzi "3" to trolle. Nie wierze ze tylu ludzi nie zna kolejności wykonywania działań

Odpowiedz
P profix3
+2 / 2

@HaSen Jak przykład był na fejsie to ponad połowa twierdziła, że 3 (około 180 osób), na próbę wytłumaczenia, że nie 3 tylko 11, reagowali agresją. Więc to nie trolle. Ludzie na prawdę nie radzą sobie z tak prostymi zadaniami. To nie żart.

H HaSen
0 / 0

@profix3 To przykre.... Bardzo przykre

L Liderpracekstremalnych
+2 / 2

Takie proste zadanie powinni dawać przed przystąpieniem do wyborów...
Odpowiedział źle - > skreślony na 6*2/8+5-4/7 lat.

Odpowiedz
S Silhje
0 / 2

Geniusze :-))) Sami geniusze. Nie wiem co z czym by trzeba by było żeby wyszło 3. Jak Wy to robiliście?? Serio pytam o tok rozumowania.
Dla geniuszy, którym wyszło wszystko poza 11 (jedyna słuszna) polecam to działanie do kalkulatora w telefoniku wpisać. :-)))

Odpowiedz
D Dragoo
0 / 0

Jak ktoś ma problem z takim działaniem to nie powinien dostać karty wyborczej.

Odpowiedz
V vermythe
+1 / 1

11
W systemie w jakim my "robimy" matematykę to w tym przypadku dzielenie, mnożenie, dodawanie. BO w sytuacji gdy są działania równoważne (dzielenie i mnożenie) o kolejności działań decyduje KOLEJNOŚĆ ZAPISU. Tyle.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 23 April 2020 2020 20:40

Odpowiedz
B basiek666
-2 / 2

kolejnos dzialania ; ;mnozenie,dzielenie,dodawanie,odejmowanie...Czyli wynik 3

Odpowiedz
P profix3
+1 / 1

@basiek666 A ty tak na poważnie nawet teraz. Czytałaś pierwszy komentarz i inne mówiące o zasadach liczenia w matematyce?

B basiek666
0 / 0

@profix3 widze,ze jestes tu bardzo aktywny.....No cöz...Twoja racja möj spoköj...

P profix3
-1 / 1

@basiek666 No cóż, mój demotywator, Wstawiony specjalnie po to, żeby zobaczyć ma ile wiedza z podstawówki zostaje na później. Widać dla sporej liczby ludzi nie do ogarnięcia. Ale jak teraz przyjdzie ci pomóc w lekcjach dzieciom, a może wnukom, to będziesz wiedziała, co i jak.
Pozdrawiam.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 24 April 2020 2020 23:47

LocosPPG
-1 / 1

Bez różnicy- w życiu umiejętność rozwiązywania takich łamigłówek do niczego się nie przydaje.

Odpowiedz