Tak jest,jak banda przekupnych urzędników zezwala na budowę barierek rzekomo energochłonnych z wadą konstrukcyjną.
Autobus ma środek ciężkości około 1-1,2m od jezdni. Barierki sięgają na wysokość około 0,6m.
To oznacza, że w momencie uderzenia zachowuje się jak podcięty i powstaje siła dokonująca obrót wokół osi i autobus lub ciężarówka robi coś w rodzaju fikołka.
Te barierki, aby były skuteczne powinny mieć około 1,5 wysokości.
Ale są klepane takie konusowate i wszystkim się wmawia, że zapewniają bezpieczeństwo.
Jak widać na tym democie, od 30 lat nikt się niczego nie nauczył....
@Ortomen nie dlatego... zwróć uwagę gdzie spadł..
Barierki chronią od zjechania z drogi przy otarciu się o nie ... niestety tu się zaczynały bo były widełki odbitki .. zadziałały jak wyrzutnia. Zresztą wszędzie jak najedziesz na sam początek barierek to cię wyrzuca bo masz wręcz rampę . Dlatego w USA ta takich widełkach mas postawione 3 czy 6 beczki z wodą jakie hamują pojazd by nie nejechał na początek barierek energochłonnych i się ne nie nadział czy przeskoczył ....
W USA stosuje się energochłonne zakończenia. Mają formę stalowej prasy, która jedzie wzdłuż barierki zwijając ją w rulon albo tnąc na paski. W ten sposób wytracasz energię uderzając w zakończenie bariery. Beczki stawia się tam, gdzie nie ma takich barier, chociażby przed betonowymi zaporami.
Teoryje spiskowe zaraz będą się tworzyć
OdpowiedzTyle że ten był nowy
OdpowiedzTamten też miał rok wg mema. Przecinek świadczy o tym. No i poszedł do kasacji, bo spadł z mostu.
Tak jest,jak banda przekupnych urzędników zezwala na budowę barierek rzekomo energochłonnych z wadą konstrukcyjną.
OdpowiedzAutobus ma środek ciężkości około 1-1,2m od jezdni. Barierki sięgają na wysokość około 0,6m.
To oznacza, że w momencie uderzenia zachowuje się jak podcięty i powstaje siła dokonująca obrót wokół osi i autobus lub ciężarówka robi coś w rodzaju fikołka.
Te barierki, aby były skuteczne powinny mieć około 1,5 wysokości.
Ale są klepane takie konusowate i wszystkim się wmawia, że zapewniają bezpieczeństwo.
Jak widać na tym democie, od 30 lat nikt się niczego nie nauczył....
@Ortomen nie dlatego... zwróć uwagę gdzie spadł..
Barierki chronią od zjechania z drogi przy otarciu się o nie ... niestety tu się zaczynały bo były widełki odbitki .. zadziałały jak wyrzutnia. Zresztą wszędzie jak najedziesz na sam początek barierek to cię wyrzuca bo masz wręcz rampę . Dlatego w USA ta takich widełkach mas postawione 3 czy 6 beczki z wodą jakie hamują pojazd by nie nejechał na początek barierek energochłonnych i się ne nie nadział czy przeskoczył ....
W USA stosuje się energochłonne zakończenia. Mają formę stalowej prasy, która jedzie wzdłuż barierki zwijając ją w rulon albo tnąc na paski. W ten sposób wytracasz energię uderzając w zakończenie bariery. Beczki stawia się tam, gdzie nie ma takich barier, chociażby przed betonowymi zaporami.
Ortomen. hm... Dobrze prawisz. Fizyki nie oszukasz.
OdpowiedzTo na pewno mały Rafałek Trzaskowski był winien. Wtedy uszło mu na sucho, więc teraz powtórka. Jutro będzie o tym w ''Wiadomościach'':-D
Odpowiedz@Jezuita
6 lat w roku 66
hmmm polecam serial Dark na Netflix
OdpowiedzTamten też miał rok.
OdpowiedzZ mema dowiadujemy się, że autobus miał tylko rok, więc był prawie nowy i poszedł do kasacji (no bo spadł z mostu).
Odpowiedz