Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Jednym z najbardziej poruszających momentów w filmie Titanic była scena w której orkiestra pokładowa postanowiła dalej grać na instrumentach, podczas gdy statek zaczął tonąć. Zrobili oni to aby uspokoić pasażerów i zapobiec panice. Rzeczywiście takie wydarzenie miało miejsce. Muzyka rozbrzmiewała na statku do końca

Ogromna góra lodowa, która prowadziła Titanica na dno w nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, pływała po Oceanie Atlantyckim od aż ok. 1000 roku przed naszą erą!

Titanic znany był ze swoich czterech kominów. Zaskakujące jest, że czwarty z nich był tylko dekoracją, a nie rzeczywistym elementem konstrukcji

Gdyby góra lodowa została zauważona o 30 sekund wcześniej kapitanowi udałoby się jeszcze zmienić kurs i uniknąć katastrofy. Tylko pół minuty dzieliło ponad 1500 ofiar od ocalenia!

Ponad połowa szalup ratunkowych użytych do ewakuacji nie była zapełniona w całości - były w nich wolne miejsca, jednak rozbitkowie woleli uciekać i ratować swoje życie niż czekać na kolejne osoby

Jeden z Japończyków, który zdołał uciec z tonącego Titanica po powrocie do ojczyzny został uznany za człowieka ze splamionym honorem. Stwierdzono, że lepiej byłoby, gdyby poszedł na dno razem ze statkiem - wtedy zachowałby swoją godność.

The Californian - inny transatlantyk znajdował się tego dnia na Oceanie Atlantyckim, niedaleko miejsca katastrofy Titanica. Jednak komunikacja w tych czasach między dwoma statkami była mocno opóźniona i Californian nie mógł przybyć z pomocą

A co gorsza - na statku Californian widziano flary wystrzelone z Titanica. Zostały one jednak pomylone z fajerwerkami

Budżet filmu Titanic był wyższy niż rzeczywisty koszt budowy Titanica

Tylko jeden liniowiec kursujący przez oceany został zatopiony przez górę lodową - był to właśnie Titanic

W dzień katastrofy planowano przeprowadzić na statku ćwiczenia ewakuacji ze statku w razie wypadku. Niestety, ćwiczenia odwołano. A zapewne pomogłoby to ocalić życia większej liczbie osób

Na pokładzie statku miał znajdować się Milton Hershey - twórca jednej z najbardziej znanych firm produkujących słodycze w Stanach Zjednoczonych - w ostatniej chwili zmienił on jednak zdanie. Dzięki temu mamy teraz Kit-Katy

Szef kuchni Titanica był jednym z ocalałych z katastrofy. Jego przetrwanie w zimnej wodzie przypisuje się ilości alkoholu, który wypił. Nie odczuwał on tak zimna - co pomogło mu dłużej walczyć o życie, doczekał się w końcu ratunku

Niezidentyfikowane ciała, które udało się odnaleźć zostały pochowane w miejscowości Halifax w Kanadzie

+
154 160
-

Zobacz także:


trusty
+6 / 16

"Tylko jeden liniowiec KURSUJĄCY przez oceany..." - Titanic nie kursował, to był jego dziewiczy rejs.

Odpowiedz
inkognitko
+6 / 10

@trusty poza tym można tak wymieniać różne statki tam pływające jako: jedyny, który zatonął bo się zapalił, jedyny któremu wybuchł silnik, jedyny, który był przeładowany, jedyny porwany przez UFO...

D dncx
+1 / 1

@inkognitko .."jedyny porwany przez UFO..." A był taki?.

inkognitko
+2 / 2

@dncx Ufojki nie przyznały się do porwania ale wszelakie wskazówki nie pozostawiają wątpliwości ;)

misteriusz
+5 / 9

@balard Titanic nie jest nawet w pierwszej piątce największych katastrof morskich. Nie wiem kto Cię zminusował.Najwięcej osób zginęło na MV Wilhelm Gustloff oficjalna lista to 6050 osób ale niektóre źródła mówią nawet o 10000 ofiarach.

Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 9 July 2020 2020 20:32

Trepan
+7 / 11

@misteriusz to nie byłą katastrofa tylko udany atak torpedowy. Na Gustlofie nie byli niewinni turyści, lecz sił Trzeciej Rzeczy. Nie myl więc regularnych działań wojennych z tragicznym wypadkiem.

Klebern
-1 / 3

@Trepan

Na Gustloffie byli cywile, personel pomocniczy oraz kadeci. Zatopienie Gustloffa jest tak samo wątpliwe moralnie jak zbombardowanie Drezna.

I to jest katastrofa morska.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 July 2020 2020 11:32

W warszawiaczanka
+1 / 3

@Klebern Tu jest mała wątpliwość. podobno Gustloff był eskortowany przez statek wojenny więc miał prawo być potraktowany jak statek wojenny i zatopiony. Jeszcze słyszałam, że na pokładzie przewożono broń. Nie wiem czy nurkowie potwierdzili tę informację.
@misteriusz Gustloff zatonął w wyniku działań wojennych, a nie wypadku. Puki co wypadek Titanica jest największą cywilną katastrofą morską.

misteriusz
+1 / 1

@warszawiaczanka To poczytaj sobie np. o MV Le Joola w katastrofie zginęło prawie 4000 ludzi. Katastrofa miała miejsce w 2002 roku koło Gambii.

Klebern
+1 / 1

@warszawiaczanka

O nikt nie mówi, że dowódca łodzi S-13 Aleksander Marineska jest winny zbrodni wojennej. Gustloff miał malowanie okrętu szpitalnego, ale poza tym miał uzbrojenie przeciwlotnicze i wyrzutnie bomb głębinowych. Dodatkowo szedł w konwoju.

@warszawiaczanka
Lista największych katastrof morskich odliczając te podczas działań wojennych:
1. MV Dona Paz
2. SS Kiangya
3. SS Mont- Blanc
4. MV Le Joola
5. SS Sultana
6. Tej Sing
Dopiero na 7 miejscu wstaw Titanica.

Klebern
0 / 2

@baniapfdq

Oj były bardziej spektakularne katastrofy. Le Joomla poszła na dno w 5 minut. SS Mont Blanc jak walnął w norweskiego parowca SS Imo poszedł na dno w widowiskowej eksplozji, która nie tylko zniszczyła 2 jednostki ale też dużą część Halifaksu.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 July 2020 2020 19:23

Herr_Otto_Flick
+6 / 8

Hmm, góra lodowa pływająca sobie po Atlantyku 2900 lat...
Żeby taki "fakt" wymyślić, to trzeba debilem być.

Odpowiedz
gstrzeg
+3 / 5

2. Ciekawe jak to stwierdzili. Wieku lodu nie oznacza, że od początku była to góra lodowa...
4. Gdyby nie próbował jej ominąć a tylko dał całą wstecz i uderzył w górę dziobem konstrukcja statku wytrzymałaby zderzenie.
5. Wolne miejsca w szalupach wynikały z tego, że pasażerowie 1 klasy chcieli siedzieć w luksusie i nie mieszać się z "motłochem".
13. Bzdura. Wychłodzenie organizmu następuje niezależnie od odczuwania chłodu.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 July 2020 2020 9:34

Odpowiedz
gstrzeg
0 / 0

@gminnik O ile w takiej sytuacji do katastrofy by wogóle doszło. Ale w świetle ówczesnej wiedzy i procedur zapewne masz rację. Panika przeszkolonego personelu? Nie sądzę. Zwłaszcza, że informacje o takim a nie innym zachowaniu załogi i pasażerów (zwłaszcza tych najbogatszych płynących 1 klasą) zostało potwierdzone zeznaniami świadków w trakcie oficjalnego dochodzenia. Nie jest to więc, jak sugerujesz, moja opinia.

gstrzeg
+1 / 1

@Dordi Chyba trochę sam sobie zaprzeczasz. Spuszczenie pary i zamknięcie kotłów sprawiło, że statek stracił napęd, a co za tym idzie płynął tylko siłą rozpędu. Opór wody i wzrastający w związku z wtargnięciem wody do wnętrza ciężar Titanica stosunkowo szybko zatrzymał statek. Zwłaszcza, że po zauważeniu góry lodowej została wydana komenda "Cała wstecz". Ponadto spuszczenie szalup z płynącego statku jest niemożliwe. No i ostatnia sprawa: wg najnowszych badań rozmiar rozdarcia kadłuba i pęknięcie grodzi, które nie wytrzymały naporu wody było skutkiem pożarem w składzie węgla, który osłabił konstrukcję statku. Nie wiem skąd wziąłeś teorię o podajniku węgla skoro był on ręcznie wrzucany do kotłów przez ok. 170-osobową grupę palaczy.

gstrzeg
+1 / 1

@Dordi Nie twierdzę, że wiem lepiej. Podaję fakty z filmów dokumentalnych i naukowych analiz, które oglądałem. W dużej mierze opieram sie na dokumencie National Geographic "Titanic. Nowe dowody", w którym analizowane są zdjęcia Titanica zrobione tuż przed wypłynięciem i zeznania ocalałego strażaka pokładowego (kwestia pożaru). Wydanie rozkazu "Cała wstecz" jest rónież całkowicie udowodnione i udokumentowane. Możesz podać tytuł filmu, o którym mówisz? Z chęcią obejrzę.

gstrzeg
0 / 0

@Dordi Dzięki. Poszukam, obejrzę.

D daclaw
0 / 0

@gstrzeg

"4. Gdyby nie próbował jej ominąć a tylko dał całą wstecz i uderzył w górę dziobem konstrukcja statku wytrzymałaby zderzenie."

Odruch jest taki, żeby próbować uniknąć jakiejkolwiek kolizji. Z tego samego powodu kierowca karetki zmasakrowanej ostatnio przez pociąg nie staranował szlabanu.

W warszawiaczanka
0 / 0

@Dordi Nie mogę tego znaleźć. Tylko na cda jakiś gniot jest pod tym tytułem.
@gstrzeg Znalazłeś ten film?

K KabaretZLO
-1 / 1

@gstrzeg Danie całej wstecz na takich jednostkach, zwłaszcza z tamtych czasów (choć i na całkiem współczesnych...) może trwać długo. Bardzo długo. Na niektórych statkach wymaga zatrzymania silników, podpięcia przekładni rewersowych i ponownego ich uruchomienia. Titanic miał kotły, więc chociaż odpada kwestia zamiany paliwa (wypompować mazut, wpompować ON, odpalić i dopiero zacząć hamować silnikami - tak by to wyglądało przy wielu współczesnych statkach na pełnym morzu, jak już przejdą na tańsze paliwo).

gstrzeg
0 / 0

@warszawiaczanka Też niestety nie.

balard
0 / 0

@Trepan nie były tam żadna siły. to byli cywile ( co prawda większość-to zwolennicy III rzeszy) ale wszyscy ci, którym w ucieczce Armia Czerwona odcięła drogę ucieczki. I jak by patrzeć, to jest wiele innych tragedii morskich ( nie ważne czym spowodiwanych) bardziej drastycznych, czy z większą liczba ofiar. I jak by nie patrzeć, to nasz prom Heweliusz, miał procetowo więcej ofiar, niż tytanik.

Odpowiedz
R Rothelos
+3 / 3

5. Z tego co kiedyś czytałem, to pierwsze szalupy były tak słabo załadowane, ponieważ załoga bała się, że łodzie nie wytrzymają większej ilości pasażerów, dopiero przy ostatnich zaryzykowano i ładowano nawet więcej niż się powinno. Dodatkowo kiedy spuszczano pierwsze szalupy to sytuacja nie wyglądała poważnie i pasażerowie nie chcieli wsiadać do łodzi a o tym, ze statek nie ma szans wiedziała niewielka część załogi. No a potem nie wracali z obawy przed tym, ze panikujący ludzie rzucą się na łodzie i jest zatopią.

7. Tak, bo statki będące w odległości nawet 1000 mil lub kilometrów odbierały a Californian będący w odległości 20 mil miał opóźnienia... Dżyzys... Californian nie reagował, bo miał wyłączoną radiostacje, dopiero po katastrofie Titanica zmieniono przepisy i radiostacje musiały być włączone całą dobę. Podobnie z racami, po katastrofie uznano, że jakiś kolor rac (biały bądź czerwony) będzie służył tylko i wyłącznie do wzywania pomocy

Odpowiedz
R Rothelos
0 / 0

@Dordi Bardziej chodziło mi o sytuację kiedy statek wciąż był na powierzchni.Jakby taka łódź przypłynęła w pobliże statku to spanikowany tłum by się na nią rzucił. Bo po zatonięciu to wiadomo, że nawet nie było za bardzo kogo ratować.

R Rothelos
0 / 0

@Dordi Co do kwesti dostania się an szalupę to się kłócił nie będę, bo takiej wiedzy nie posiadam. Natomiast nie nazywał bym nie wracania wygodnictwem. W pierwszych szalupach znajdowały się głowie kobiety z I klasy natomiast na statku pozostali ich mężowie, synowie itp. Dlatego wątpię, że nie chciały z powody własnej wygodnictwa. No i Titanic toną ponad 2h więc mieli od groam czasu na powrót.

PS. Z tego co pamiętam, to część szalup opuszczano nie pełne ponieważ miały one zabierać pasażerów z drzwi burtowych, ale czemu tego nie robiono to nie wiem

P psx
-1 / 1

ŻART ? Gdzie przepraszam informacje o John Jacob "Jack" Astor IV oraz dwóch innych bardzo wpływowych i tak samo niezależych osobach, których nie potrafiły wykupić żadne banki przez co nie mogło dojść do scentralizowania bankowość Ameryki, która obecnie tam panuje i grabi cały świat ? Co z J. P. Morganem, który pozapraszał największych przeciwników politycznych oraz tych powyżej i w ostatniej chwili sam zrezygnował z rejsu ? Titanic był nazywany niezatapialnym tylko dlatego,że tak go nazwali, a nie dlatego,że przepłyną bez szwanku kilka milionów mil morskich. Obecnie stosowane szczepionki mają podobny problem. Czy przyniosą więcej dobrego niż złego dowiemy się niestety z czasem.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 10 July 2020 2020 16:39

Odpowiedz
M michall1
0 / 0

W filmie Titanic głównej bohaterce udaje się przeżyć dzięki temu że znalazła drzwi na które weszła. Zastanawia mnie czemu taki ratunek nie ogarnieto dla pasażerów którzy nie znaleźli miejsca na łodziach? Przecież drzwi czy szaf na pokładzie pewnie było więcej niż pasażerów.

Odpowiedz
B Bubu2016
+1 / 1

Z tym alkoholem to ewidentna bzdura - prędzej zamarznie ktoś pijany niż trzeźwy - rozszerzenie naczyń krwionośnych w skórze --> szybsza utrata ciepła.

Odpowiedz
~Krzyś
0 / 0

A jeden Titanic sobie stoi w Starogardzie Gdańskim, a co tam się odpierd.... :D

Odpowiedz
maggdalena18
0 / 0

Jakoś na nagrobkach widać nazwiska.
"Zostały one jednak pomylone z fajerwerkami" - no jak można być takim głupim?

Odpowiedz