@momo6 albo zna matematyke tak dobze jak ja I nie umie policzyc :P
edit: Skomentowalem i dostalem minusy, ciekaw jestem czy za moj "sarkazm" czy poprostu latwiej kogos olac bo czegos nie wie niz pomoc...? I czy w kazdej sytuacji bylaby taka sama reakcja...
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 15 April 2021 2021 19:24
@polm84 Po prostu, mimo niemożności obliczenia banalnego zadania, masz prawa wyborcze i możesz współdecydować o przyszłości milionów ludzi. To bardzo niepokojące.
@yarkoos nie urzywam matematyki od okolo 18 lat, a to co musze obliczac nie ma nic wspolnego z nawet 2 niewiadomymi. Wiec wszystko mozna zapomniec jak sie nie potrzebuje. Tak samo z Rosyjskim, uczylem sie przez 8 lat i teraz nawet chyba liter wszystkich nie pamietam, To, ze ktos czegos nie pamieta albo nie umie nie oznacza, ze w zyciu bedzie podejmowac zle decyzje.
@polm84 tylko widzisz, to jest zadanie na myślenie. Czemu na myślenie a nie matematykę? Bo masz obrazek z boku i wystarczy się skumać, że 1 to całość bez drugiego kwadracika, a 3 to całość bez pierwszego. Czyli odejmowanie i rozumienie obrazka.
@Elathir czyli myslenie plus matematyka, a bede szczery nawet nie spedzilem 10minut nad mysleniem o tym zadaniu. Moze bym wczesniej czy pozniej wymyslil jak to ma byc ;)
@ZONTAR a jak to sie ma do mojego komentarza?
@Glaedr Chyba tylko jeden przecinek za duzo postawilem w zlym miejscu, a i tak nie rozumiem jak moja pisownia i ortografia ma sie do meritum tego co napisalem?
Ale napewno plusikow nazbieracie napewno oboje za wytykanie bledow.
@mapeciaki Nie każdy pamięta, nie każdy umie... a niektórzy kombinują bo myślą że trudne mocno... więc czas rozwiązania może się różnić... poprawność również :) to nie wyścig szczurów... nie konkurs.. Fajnie że niektórzy rozwiązali to w 10 sekund... fajnie też że niektórzy w 30.. fajnie też że niektórzy w 5 minut ale fajnie też dla tych którym się nie udało rozwiązać albo się nie chciało... czy każda z tych osób jest z jakiegoś powodu gorsza lub lepsza?
@yarkoos A może ma inne zdolności, o których Ty nie masz pojęcia? Świat nie kończy się na rozwiązywaniu zadań matematycznych czy znajomości ortografii z którą @polm84 też jest na bakier. Mój kolega jest totalnym antytalenciem matematycznym, ale z dziedziny biologii to by Cię zapewne zajechał swoją wiedzą... no chyba że jestes jakimś nauczycielem biologii, wykładowcą na uczelni.. albo bardzo się nie interesujesz
Dokładnie tak. Przecież to banalne zadanie. Matematyka jest fajna i prosta, tylko nauczycieli nie ma dobrych to raz, a dwa tu trzeba myśleć, a szkoła nie uczy myśleć tylko uczy uległości i tego żeby się słuchać.
To jest bardzo proste zadanie, nie wymagające nawet liczenia. Po prostu widać po nim czy ktoś potrafi pomyśleć, pogłówkować, czy niestety nie. Typowe zadanie na zrozumienie. Serio. Wszyscy którzy nie umieją akurat tego zadania zrobić powinni się czuć glupio.
@BrickOfTheWall Pamiętaj że to 3-cia klasa podstawówki - nie mają układów równań!
To częsty problem zadań matematycznych z podstawówki: trzeba wybrać metodę rozwiązania adekwatną do programu nauczania / wiedzy ucznia.
To trzeba/można policzyć prościej i szybciej:
I = 900 - 500
III = 900 - 700
II = 900 - (I + III)
albo tak jak opisała @karolina1128
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 16 April 2021 2021 22:45
Dzieci zazwyczaj rozumują tak: 700+500=1200 tzn. jest 300 górki nad 900, więc to będzie II klomb, bo na rysunku jest w obu pętelkach. Wtedy I klomb daje 700-300=400, a III klomb: 500-300=200.
jprdle, rodzice zamiast pomagać dzieciom to idą na łatwiznę i wstawiają zadania z podstawówki na demotywatory, żeby im ktoś to rozwiązał. Albo w sumie robią to same dzieci. A ludzie w komentarzach oczywiście te zadania roziwązują, żeby się dowartościować jacy to są mądrzy, bo potrafią rozwiązać zadanie z podstawówki xD Nic dziwnego, że naród głupieje.
Pytając kuzynkę z trzeciej klasy, która jest noga z matmy doszłyśmy do wniosku, że zadanie jest troszkę źle sformułowane.
Niby idzie się domyślić o co chodzi, zwłaszcza, że rysunek to prawie że gotowa odpowiedz, ale stwierdziła, że dla niej treść jest myląca i żeby to miało odpowiedni sens powinno być: np. m.in."Na pierwszy i drugi klomb wysypano ŁĄCZNIE/RAZEM 700kg ziemi..." (albo coś w tym stylu) bo inaczej rozumie to jakby i na pierwszy i na drugi klomb wysypano po 700kg, a następnie na trzeci i drugi po 500kg, przez co przywiezione 900kg ni jak jej nie starczało(stwierdziła, że jak jej tego nie dowiozą to nie robi tego zadania bo u niej w książce tego nie ma, więc nie musi tego wiedzieć). :)
To jest zadanie dla dzieci(które powinny je zrozumieć bez żadnej pomocy), więc tak jak jest sformułowane, może faktycznie być dla nich troszkę trudniejsze do zrozumienia- dobrze, że jest rysunek.
Po krótkim wyjaśnieniu załapała o co chodzi(a naprawdę matma u niej to tragedia), ale nie wszyscy mają kogoś, kto jest im w stanie wyjaśnić zadanie zwłaszcza jeśli dziecko zatnie się, że nie rozumie polecenia.
I 400kg, II 300kg, III 200kg.
Odpowiedz@rafik54321 400, 300, 200 - jakieś 20 sekund liczenia.
Ale myślę, że jakiś dzieciak nas podpuścił, bo mu się nie chciało liczyć, a tak dostał za darmo rozwiązanie.
@momo6 albo zna matematyke tak dobze jak ja I nie umie policzyc :P
edit: Skomentowalem i dostalem minusy, ciekaw jestem czy za moj "sarkazm" czy poprostu latwiej kogos olac bo czegos nie wie niz pomoc...? I czy w kazdej sytuacji bylaby taka sama reakcja...
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 April 2021 2021 19:24
@momo6
20 sekund to za dużo...
Widać od razu na rysunku - 900-500 da pierwszy
900- 700 da trzeci
i zostanie 300 na środek...
@polm84 Po prostu, mimo niemożności obliczenia banalnego zadania, masz prawa wyborcze i możesz współdecydować o przyszłości milionów ludzi. To bardzo niepokojące.
@yarkoos nie urzywam matematyki od okolo 18 lat, a to co musze obliczac nie ma nic wspolnego z nawet 2 niewiadomymi. Wiec wszystko mozna zapomniec jak sie nie potrzebuje. Tak samo z Rosyjskim, uczylem sie przez 8 lat i teraz nawet chyba liter wszystkich nie pamietam, To, ze ktos czegos nie pamieta albo nie umie nie oznacza, ze w zyciu bedzie podejmowac zle decyzje.
@rafik54321 ch..wo jest, klomby będą nie równe i będzie to paskudnie wyglądać.
@polmo84 Słownika zapewne też.
@polm84 tylko widzisz, to jest zadanie na myślenie. Czemu na myślenie a nie matematykę? Bo masz obrazek z boku i wystarczy się skumać, że 1 to całość bez drugiego kwadracika, a 3 to całość bez pierwszego. Czyli odejmowanie i rozumienie obrazka.
@polm84 bo pewnie jesteś "humanistą". Tylko skąd wówczas "urzywam", "Rosyjski" i burdel z przecinkami?
@Elathir czyli myslenie plus matematyka, a bede szczery nawet nie spedzilem 10minut nad mysleniem o tym zadaniu. Moze bym wczesniej czy pozniej wymyslil jak to ma byc ;)
@ZONTAR a jak to sie ma do mojego komentarza?
@Glaedr Chyba tylko jeden przecinek za duzo postawilem w zlym miejscu, a i tak nie rozumiem jak moja pisownia i ortografia ma sie do meritum tego co napisalem?
Ale napewno plusikow nazbieracie napewno oboje za wytykanie bledow.
@mapeciaki Ja to inaczej...
1200-900=300, czyli II ma 300, bo ten klomb jest podwojony. No i potem 700-300 i 500-300.
@mapeciaki Nie każdy pamięta, nie każdy umie... a niektórzy kombinują bo myślą że trudne mocno... więc czas rozwiązania może się różnić... poprawność również :) to nie wyścig szczurów... nie konkurs.. Fajnie że niektórzy rozwiązali to w 10 sekund... fajnie też że niektórzy w 30.. fajnie też że niektórzy w 5 minut ale fajnie też dla tych którym się nie udało rozwiązać albo się nie chciało... czy każda z tych osób jest z jakiegoś powodu gorsza lub lepsza?
@yarkoos A może ma inne zdolności, o których Ty nie masz pojęcia? Świat nie kończy się na rozwiązywaniu zadań matematycznych czy znajomości ortografii z którą @polm84 też jest na bakier. Mój kolega jest totalnym antytalenciem matematycznym, ale z dziedziny biologii to by Cię zapewne zajechał swoją wiedzą... no chyba że jestes jakimś nauczycielem biologii, wykładowcą na uczelni.. albo bardzo się nie interesujesz
Dokładnie tak. Przecież to banalne zadanie. Matematyka jest fajna i prosta, tylko nauczycieli nie ma dobrych to raz, a dwa tu trzeba myśleć, a szkoła nie uczy myśleć tylko uczy uległości i tego żeby się słuchać.
To jest bardzo proste zadanie, nie wymagające nawet liczenia. Po prostu widać po nim czy ktoś potrafi pomyśleć, pogłówkować, czy niestety nie. Typowe zadanie na zrozumienie. Serio. Wszyscy którzy nie umieją akurat tego zadania zrobić powinni się czuć glupio.
@momo6: Jedni robią z demotów fapfolder a inni (spryciarze) www.pracedomowe.pl
I+II=700 -> I=700-II
II+III=500 -> III=500-II
I+II+III=900 -> 700-II+II+500-II=900
1200-II=900 / -1200
-II=900-1200
-II=-300
II=300
I=700-300=400
III=500-300=200
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 April 2021 2021 23:57
Też mi wyszło 400, 300, 200
Odpowiedzpoproszę jeszcze odpowiedź na drugie pytanie, bo mi nauczycielka nia zaliczy zadania;)
Odpowiedz@kozaalfa dzięki za szczere chęci, ale 1000 to błędna odpowiedź
@kozaalfa założyłem, że drugie pytanie jest związane z danymi z pierwszej części zadania
I = 400 kg
OdpowiedzII = 300 kg
III = 200 kg
Kto nie umie, ten nie umie.
Wynik to jedno ale jeszcze musi pokazać obliczenia
OdpowiedzKolega się przeraził że to będzie na maturze, powiedziałem mu że to na 3 klasę podstawówki, odetchnął z ulgą
OdpowiedzPrzecież to trywialne na poziomie podstawówki. Klomby A B C
A + B = 700
B + C = 500
A + B + C = 900
C = (A+B+C) - (A+B) = 900 - 700 = 200
A = (A+B+C) - (B+C) = 900 - 500 = 400
400 + B = 700 ==> B = 300
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 April 2021 2021 21:13
Odpowiedz@BrickOfTheWall Pamiętaj że to 3-cia klasa podstawówki - nie mają układów równań!
To częsty problem zadań matematycznych z podstawówki: trzeba wybrać metodę rozwiązania adekwatną do programu nauczania / wiedzy ucznia.
To trzeba/można policzyć prościej i szybciej:
I = 900 - 500
III = 900 - 700
II = 900 - (I + III)
albo tak jak opisała @karolina1128
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 16 April 2021 2021 22:45
@tyygrysek no to:
"wszystkie tszy klomby razem majo 900 kg, a pierwszy i drugi razem majo 700, czyli ile zostało na tszeci?"
pozostałe analogicznie
Dzieci zazwyczaj rozumują tak: 700+500=1200 tzn. jest 300 górki nad 900, więc to będzie II klomb, bo na rysunku jest w obu pętelkach. Wtedy I klomb daje 700-300=400, a III klomb: 500-300=200.
OdpowiedzTo jest to samo. A+2B+C=700+500
A+B+C=900
Od razu widać odpowiedź.
@ZONTAR zgadza się, tylko dzieci na tym etapie szkolnym nie znają jeszcze równań :)
Jednak jestem matematycznym tłumokiem.
Odpowiedzjprdle, rodzice zamiast pomagać dzieciom to idą na łatwiznę i wstawiają zadania z podstawówki na demotywatory, żeby im ktoś to rozwiązał. Albo w sumie robią to same dzieci. A ludzie w komentarzach oczywiście te zadania roziwązują, żeby się dowartościować jacy to są mądrzy, bo potrafią rozwiązać zadanie z podstawówki xD Nic dziwnego, że naród głupieje.
OdpowiedzZadanie banalne, (400-300-200), nawet nie trzeba liczyć, ale sformułowane tragicznie. Wstydzić powinien się Autor tego zadania/podręcznika.
OdpowiedzAle o co chodzi? Że nie napisali że nic nie zostało?
OdpowiedzProste: I - 400kg, II - 300kg i III - 200kg
OdpowiedzJeśli to Polska to trzeba uwzględnić ile tej ziemi ukradli po kolei, politycy, kierowcy, robotnicy, ogrodnicy.
OdpowiedzPoliczyć było łatwo, ale jak to zapisać, żeby trzecioklasista mógł sam policzyć tą metodą, musiałam się już zastanowić
OdpowiedzPytając kuzynkę z trzeciej klasy, która jest noga z matmy doszłyśmy do wniosku, że zadanie jest troszkę źle sformułowane.
OdpowiedzNiby idzie się domyślić o co chodzi, zwłaszcza, że rysunek to prawie że gotowa odpowiedz, ale stwierdziła, że dla niej treść jest myląca i żeby to miało odpowiedni sens powinno być: np. m.in."Na pierwszy i drugi klomb wysypano ŁĄCZNIE/RAZEM 700kg ziemi..." (albo coś w tym stylu) bo inaczej rozumie to jakby i na pierwszy i na drugi klomb wysypano po 700kg, a następnie na trzeci i drugi po 500kg, przez co przywiezione 900kg ni jak jej nie starczało(stwierdziła, że jak jej tego nie dowiozą to nie robi tego zadania bo u niej w książce tego nie ma, więc nie musi tego wiedzieć). :)
To jest zadanie dla dzieci(które powinny je zrozumieć bez żadnej pomocy), więc tak jak jest sformułowane, może faktycznie być dla nich troszkę trudniejsze do zrozumienia- dobrze, że jest rysunek.
Po krótkim wyjaśnieniu załapała o co chodzi(a naprawdę matma u niej to tragedia), ale nie wszyscy mają kogoś, kto jest im w stanie wyjaśnić zadanie zwłaszcza jeśli dziecko zatnie się, że nie rozumie polecenia.
|A u B| = |A| + |B| - |A n B|
Odpowiedz|A| = 700 kg
|B| = 500 kg
|A u B| = 900 kg
|A| + |B| - |A n B| = 700 + 500 - |A n B| [kg]
700 + 500 - |A n B| = 900 [kg]
|A n B| = 300 kg
Klomb 1 = 700 - 300 = 400 kg
Klomb 2 = 300 kg
Klomb 3 = 500 - 300 = 200 kg
a+b+c=900
Odpowiedza+b=700
b+c=500
a+500=900
a=900-500=400
400+b=700
b=700-400=300
400+300+c=900
c=900-400-300=200
a=400
b=300
c=200
A dajmy na to czy odpowiedź typu:
OdpowiedzI - 450
II - 250
III - 250
też jest prawidłowa?
Warunki wydają się być spełnione.
dobra... nie było tematu
Odpowiedz