Dodawałem, odejmowałem, dzieliłem, mnożyłem, próbowałem tworzyć działania z nawiasami, prawie lapka za okno wy..łem i nigdy bym nie wpadł, że trzeba policzyć zasrane kółeczka...
@JestemRolnik kółeczka? Ja podszedłem jak do szyfru. 9 i 6 mają wartość 1, tak samo jak 0, natomiast 8 ma wartość 2. Pozostałe cyfry nie mają wartości (wartość 0).
Stąd oczywiście, odpowiedź wyszła mi 2, bo wartość liczbowa 8-ki wynosi 2, a pozostałych cyfr 0, ale na to, że tak naprawdę to te wartości to ilość kółeczek nie wpadłem aż nie przeczytałem Twojego komentarza.
@JestemRolnik Oczywiście było, jednak należy próbować sposobów rozwiązywania dostępnych dla przedszkolaków. Tak więc dzielenie i mnożenie, a zwłaszcza nawiasy, to trochę przesadzone opcje ;]
Informacja o przedszkolach skłoniła mnie by niczego nie próbował liczyć. Na wstępie wiedziałam, że wynik to ilość "jakiś" cufr lub ich części, więc zorientowanie się że chodzi o kółeczka zajęło mi mniej niż minutę (najpierw pomyślałam że chodzi o "zamknięte" cyfry np 3 to otwarta, 6 to zamknieta, i to już był właściwy trop, dalej poszło w sekundę)
Podejrzewam, że gdyby nie info o przedszkolakach, siedziałabym nad tym kij wie ile
@BurakRasyPolskiej Oczywiście że stare :) dużo starsze niż internet. Pokazano to nam jeszcze w szkole podstawowej (nie pamiętam w której klasie) z informacją że jest to jedno z zadań testu na inteligencję z początku wieku, podobno lata dwudzieste XX wieku - czy to prawda, nie wiem.
Nie, nie udało mi się wtedy tego rozwiązać :)
W klasie tylko trzy osoby to rozwiązały. Wszystkie metodą podstawiania :) kółeczek nikt nie policzył.
Kluczowa informacja jest taka, że przedszkolaki rozwiązują to w kilka minut.
Czyli, jakiekolwiek skomplikowane operacje matematyczne odpadają, pozostają najprostsze - dodawanie i to najlepiej pojedynczo i do dziesięciu.
Zacznijmy od tego, że zapis jest błędny. Jak mamy y=x, gdzie x będzie jakąkolwiek liczbą różną od y, to jest to nieprawda choćbyś niewiadomo jak się gimnastykował. Jakby zamiast znaku "=" była np. strzałka, czy myślnik to może. Moim zdaniem, w tym przypadku to ciężko wymagać od wykształconych ludzi, żeby z góry zakładali, że zapis jest zły i trzeba kombinować w taki sposób jakbyś umiał policzyć tylko kółeczka. Serio nie róbcie z niewiedzy czegoś z czego trzeba się chwalić.
2?
Odpowiedz@cichy_desperat oczywiście że 2
Dodawałem, odejmowałem, dzieliłem, mnożyłem, próbowałem tworzyć działania z nawiasami, prawie lapka za okno wy..łem i nigdy bym nie wpadł, że trzeba policzyć zasrane kółeczka...
Odpowiedz@JestemRolnik kółeczka? Ja podszedłem jak do szyfru. 9 i 6 mają wartość 1, tak samo jak 0, natomiast 8 ma wartość 2. Pozostałe cyfry nie mają wartości (wartość 0).
Stąd oczywiście, odpowiedź wyszła mi 2, bo wartość liczbowa 8-ki wynosi 2, a pozostałych cyfr 0, ale na to, że tak naprawdę to te wartości to ilość kółeczek nie wpadłem aż nie przeczytałem Twojego komentarza.
@JestemRolnik Oczywiście było, jednak należy próbować sposobów rozwiązywania dostępnych dla przedszkolaków. Tak więc dzielenie i mnożenie, a zwłaszcza nawiasy, to trochę przesadzone opcje ;]
@kondon Dlatego było to dla mnie podejrzane i nie mogłem "rozkminić" jak to zrobić.
@JestemRolnik i na pewno przedszkolaki by to ogarnęły ... potrafiące liczyć do 10
Informacja o przedszkolach skłoniła mnie by niczego nie próbował liczyć. Na wstępie wiedziałam, że wynik to ilość "jakiś" cufr lub ich części, więc zorientowanie się że chodzi o kółeczka zajęło mi mniej niż minutę (najpierw pomyślałam że chodzi o "zamknięte" cyfry np 3 to otwarta, 6 to zamknieta, i to już był właściwy trop, dalej poszło w sekundę)
Podejrzewam, że gdyby nie info o przedszkolakach, siedziałabym nad tym kij wie ile
@JestemRolnik jakim cudem? Fakt, że najszybciej robią to małe dzieci to informacja, że to nie są żadne dodawania mnożenia itd.
@JestemRolnik Bo trzeba uważnie czytać treść zadania. Kluczem jest pierwsze zdanie że: rozwiązują to przedszkolaki.
@Syphar Wartość? Jaką wartość?
A to już stary obrazek.
stare
Odpowiedz@BurakRasyPolskiej Oczywiście że stare :) dużo starsze niż internet. Pokazano to nam jeszcze w szkole podstawowej (nie pamiętam w której klasie) z informacją że jest to jedno z zadań testu na inteligencję z początku wieku, podobno lata dwudzieste XX wieku - czy to prawda, nie wiem.
Nie, nie udało mi się wtedy tego rozwiązać :)
W klasie tylko trzy osoby to rozwiązały. Wszystkie metodą podstawiania :) kółeczek nikt nie policzył.
2
OdpowiedzStare...... Liczba kółeczek......
OdpowiedzKluczowa informacja jest taka, że przedszkolaki rozwiązują to w kilka minut.
OdpowiedzCzyli, jakiekolwiek skomplikowane operacje matematyczne odpadają, pozostają najprostsze - dodawanie i to najlepiej pojedynczo i do dziesięciu.
2
Odpowiedznie przypominam sobie żebym miał z tym kiedyś styczność, ale zajęło mi to jakieś 2 min, oczywiście bez czytania komentarzy ;)
Odpowiedz2
Odpowiedz2
OdpowiedzJestem przeszkolakiem?
Zacznijmy od tego, że zapis jest błędny. Jak mamy y=x, gdzie x będzie jakąkolwiek liczbą różną od y, to jest to nieprawda choćbyś niewiadomo jak się gimnastykował. Jakby zamiast znaku "=" była np. strzałka, czy myślnik to może. Moim zdaniem, w tym przypadku to ciężko wymagać od wykształconych ludzi, żeby z góry zakładali, że zapis jest zły i trzeba kombinować w taki sposób jakbyś umiał policzyć tylko kółeczka. Serio nie róbcie z niewiedzy czegoś z czego trzeba się chwalić.
Odpowiedz2, zajęło mi to minutę i nie jestem przedszkolakiem oraz mam wyższe wykształcenie, zatem minusik.
Odpowiedzwszystkie równania są błędne a na ostatnie to 2581 żeby było prawdziwe
OdpowiedzOdp 2. I rzeczywiście zadanie dla przedszkolaka. W liczbie 2581, cyfra 8 ma 2 O.
Odpowiedz2, banał. Jestem chyba skretyniałym dzieckiem ze żłobka bo zajęło mi to coś koło 1/4 minuty. Chociaż podobno mam wyższe, ciekawe za co ;)
OdpowiedzWow! Faktycznie... mam wyzsze wyksztalcenie i nawet minuty mi to nie zajelo. Co za post z dupy...
Odpowiedz2 chodzi o liczbę kółek
OdpowiedzPokażcie te legendarne przedszkolaki co to w 10min rozwiążą.
Odpowiedz