Uprzejmie przypominam, że po przekopie Mierzei Wiślanej będzie łatwiejszy dostęp do wód Bałtyku.
Jak się komuś będzie chciało pokazać lokalny patriotyzm to nadłoży parę kilometrów. Teraz też jeżdżą dookoła..
@pyrkacz
Dla kajaków i rowerów wodnych. Optymiści twierdzą, że inwestycja zwróci się po 350 latach, realiści, że nigdy, bo koszt utrzymania będzie wyższy niż ewentualne zyski.
@tomekbydgoszcz @pyrkac Tym bardziej, że optymistyczne wyliczenia brały pod uwagą wtedy planowaną o później zarzuconą modernizację i rozbudowę portu w Elblągu, który zamiast rozbudowy jest powoli raczej wygaszany.
Tak robią przekop dla portu, który powoli zamykają (tonaż towarów w 2020 było o prawie 77% niższy niż w 2014 - 358 vs 84 tyś. ton. by nie było w 2019 było 89 tyś., ton. więc to nie wina pandemii.
Problemem portu w Elblągu nie jest dodatkowa droga przez wody Rosyjskie bo po zakończeniu kryzysu 2008-2009 w którym port w zasadzie stał to tonaż stale rósł z 4 tyś. ton w 2009 przez 113 w 2011 do 358 w 2014 a problemy są trzy:
- rosnący rozmiar statków operujących na Bałtyku, przez co jednostek mogących do niego zawijać jest coraz mniej, konieczna jest modernizacja nabrzeża, pogłębienie kanałów itd.
- konflikt z PKP i niezbędna modernizacja bocznicy kolejowej, na która to modernizację port nie ma pieniędzy a PKP nie chce jej pokryć co bardzo ogranicza przeładunek towarów
- lokalizacja portu blisko centrum, co doprowadziło do protestów. Małe porty tego typu niestety ale przeładowują głównie sypkie towary masowe (węgiel, zboże) czasem drewno itp. To nie są towary, które ludzie chcą mieć przeładowywane blisko swoich domów.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 31 May 2021 2021 9:31
@Elathir @pyrkac
Za ten przekop powinien ktoś trafić do pierdla i zwarzywszy na straty jakie ponieśliśmy, kilka mld zł plus zniszczone środowisko z tego pierdla nie powinien już nigdy wyjść. Od samego początku ten przekop nie miał żadnego uzasadnienia ekonomicznego ani militarnego, to zwykła obsesja, że niby uniezależnimy się od Rosji, a jakie to było uzależnienie jak tam pływają tylko lekkie łódeczki, kajaki i rowery wodne?
Co do portu w Elblągu też od początku było wiadomym, że to nie wypali, bo duży statek i tak tam nie wpływanie, a barki nie mają specjalni po co wpływać. Port w Gdańsku i Gdyni spełniają swoje role i nikt nie ma zamiaru przenosić się do Elbląga.
@tomekbydgoszcz akurat Elbląg miał mieć swoja nisze: węgiel. Tylko, że
a) wymagało to inwestycji w port, czego nikt nie chciał zrobić
b) nie chciało tego samo miasto, bo to niewiarygodnie uciążliwe.
Tyle, że i tak byłby to import z Rosji idący niewielkimi statkami na krótkim dystansie, więc przekop bez sensu bo Rosjanie popłynęliby własnym przejściem.
Skąd ta nisza?
1) rośnie import węgla
2) port w Gdyni chce ograniczyć przeładunek węgla bo jest zbyt uciążliwy dla mieszkańców
3 port we Gdańsku kontenerami stoi (DTC to największy port kontenerowy na Bałtyku) a port Gdański robiący masówkę i tak ma ograniczoną przepustowość (względem masówki Gdyński jest większy).
Podsumowując, jedyna droga dla oplacalnego działania portu w Elblągu nie ma nic wspólnego z tym co jest robione i tym czego cchą mieszkancy.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 31 May 2021 2021 9:49
Zawsze mnie bawi ten argument o zaoraniu stoczni za PO A jak się człowiek zapyta takiego fanatyka PiS jakie dokładnie stocznie zostały zamknięte i jaki procent produkcji one obejmowały to cisza.
Szczecin upadł jeszcze w 2002, od tamtej pory była sztucznie utrzymywana i w zasadzie tylko czekała na zakręcenia kurka bo nie produkowała niema nic a jak już to ze spora stratą. Gdańską sprzedał PiS jeszcze, PO zamknęło tą w Gdyni też będącą na deficycie i w praktyce nieprodukującą już statków.
Problem był taki, ze te stocznie chciały konkurować na rynku na którym nie miały szans z Azjatycką konkurencją. Dużych, powtarzalnych okrętów.
Remontowa poszła po rozum do głowy i uderzyła w mniejsze specjalistyczne okręty (jak ekologiczne promy dla Norwegów i Kanadyjczyków) i nagle się okazało, że statki opłaca się budować i da się to robić bez dopłat.
Jeżeli ktoś jest w partii PiS, to już oznacza że brak mu wstydu, więc nie oczekujmy że za cokolwiek będą się wstydzić.
Odpowiedz@perskieoko Dokładnie tak!
Uprzejmie przypominam, że po przekopie Mierzei Wiślanej będzie łatwiejszy dostęp do wód Bałtyku.
Jak się komuś będzie chciało pokazać lokalny patriotyzm to nadłoży parę kilometrów. Teraz też jeżdżą dookoła..
@pyrkacz
Dla kajaków i rowerów wodnych. Optymiści twierdzą, że inwestycja zwróci się po 350 latach, realiści, że nigdy, bo koszt utrzymania będzie wyższy niż ewentualne zyski.
@tomekbydgoszcz @pyrkac Tym bardziej, że optymistyczne wyliczenia brały pod uwagą wtedy planowaną o później zarzuconą modernizację i rozbudowę portu w Elblągu, który zamiast rozbudowy jest powoli raczej wygaszany.
Tak robią przekop dla portu, który powoli zamykają (tonaż towarów w 2020 było o prawie 77% niższy niż w 2014 - 358 vs 84 tyś. ton. by nie było w 2019 było 89 tyś., ton. więc to nie wina pandemii.
Problemem portu w Elblągu nie jest dodatkowa droga przez wody Rosyjskie bo po zakończeniu kryzysu 2008-2009 w którym port w zasadzie stał to tonaż stale rósł z 4 tyś. ton w 2009 przez 113 w 2011 do 358 w 2014 a problemy są trzy:
- rosnący rozmiar statków operujących na Bałtyku, przez co jednostek mogących do niego zawijać jest coraz mniej, konieczna jest modernizacja nabrzeża, pogłębienie kanałów itd.
- konflikt z PKP i niezbędna modernizacja bocznicy kolejowej, na która to modernizację port nie ma pieniędzy a PKP nie chce jej pokryć co bardzo ogranicza przeładunek towarów
- lokalizacja portu blisko centrum, co doprowadziło do protestów. Małe porty tego typu niestety ale przeładowują głównie sypkie towary masowe (węgiel, zboże) czasem drewno itp. To nie są towary, które ludzie chcą mieć przeładowywane blisko swoich domów.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 31 May 2021 2021 9:31
@Elathir @pyrkac
Za ten przekop powinien ktoś trafić do pierdla i zwarzywszy na straty jakie ponieśliśmy, kilka mld zł plus zniszczone środowisko z tego pierdla nie powinien już nigdy wyjść. Od samego początku ten przekop nie miał żadnego uzasadnienia ekonomicznego ani militarnego, to zwykła obsesja, że niby uniezależnimy się od Rosji, a jakie to było uzależnienie jak tam pływają tylko lekkie łódeczki, kajaki i rowery wodne?
Co do portu w Elblągu też od początku było wiadomym, że to nie wypali, bo duży statek i tak tam nie wpływanie, a barki nie mają specjalni po co wpływać. Port w Gdańsku i Gdyni spełniają swoje role i nikt nie ma zamiaru przenosić się do Elbląga.
@tomekbydgoszcz akurat Elbląg miał mieć swoja nisze: węgiel. Tylko, że
a) wymagało to inwestycji w port, czego nikt nie chciał zrobić
b) nie chciało tego samo miasto, bo to niewiarygodnie uciążliwe.
Tyle, że i tak byłby to import z Rosji idący niewielkimi statkami na krótkim dystansie, więc przekop bez sensu bo Rosjanie popłynęliby własnym przejściem.
Skąd ta nisza?
1) rośnie import węgla
2) port w Gdyni chce ograniczyć przeładunek węgla bo jest zbyt uciążliwy dla mieszkańców
3 port we Gdańsku kontenerami stoi (DTC to największy port kontenerowy na Bałtyku) a port Gdański robiący masówkę i tak ma ograniczoną przepustowość (względem masówki Gdyński jest większy).
Podsumowując, jedyna droga dla oplacalnego działania portu w Elblągu nie ma nic wspólnego z tym co jest robione i tym czego cchą mieszkancy.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 31 May 2021 2021 9:49
@Elathir Po prostu pełna amatorszczyzna czyli dokładnie to co w całej Polsce od 2015 roku.
Tu nie ma co przepraszać, tu trzeba zapłacić rachunek.
OdpowiedzZawsze mnie bawi ten argument o zaoraniu stoczni za PO A jak się człowiek zapyta takiego fanatyka PiS jakie dokładnie stocznie zostały zamknięte i jaki procent produkcji one obejmowały to cisza.
OdpowiedzSzczecin upadł jeszcze w 2002, od tamtej pory była sztucznie utrzymywana i w zasadzie tylko czekała na zakręcenia kurka bo nie produkowała niema nic a jak już to ze spora stratą. Gdańską sprzedał PiS jeszcze, PO zamknęło tą w Gdyni też będącą na deficycie i w praktyce nieprodukującą już statków.
Problem był taki, ze te stocznie chciały konkurować na rynku na którym nie miały szans z Azjatycką konkurencją. Dużych, powtarzalnych okrętów.
Remontowa poszła po rozum do głowy i uderzyła w mniejsze specjalistyczne okręty (jak ekologiczne promy dla Norwegów i Kanadyjczyków) i nagle się okazało, że statki opłaca się budować i da się to robić bez dopłat.
@Elathir
http://demotywatory.pl/uploads/comments/5e8b/5e8b72eb14a44faf2ad033c78fb15d50.jpeg
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 31 May 2021 2021 9:51
No, przecież on musiał się bardzo zaangażować w przytulenie tych 14 mln. I ma chłop wiarę, że go nie skażą!
OdpowiedzCzego można oczekiwać od drobnego złodziejaszka Jojo? Przecież ten pisiak nie ma za grosz honoru. Więcej, on nie zna takiego pojęcia jak honor.
Odpowiedz