Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Francuska kampania społeczna: martwe punkty kierowcy ciężarówki. Warto obejrzeć do końca

www.demotywatory.pl
+
698 712
-

Zobacz także:


M MoroCFC
-3 / 39

tzn że ma kiepski system lusterek a nie że reszta ma uważać bo ciezarowka

Odpowiedz
J konto usunięte
+8 / 18

@MoroCFC Twoje życie, twoja sprawa, ale ja wolę żyć, niż się stawiać masie, która w razie najechania na mój brzuch wystrzeli moje wnętrzności na kilka metrów, albo jak najedzie na głowę, to mi po prostu wystrzeli jej zawartość w różową mgiełkę.

ZONTAR
+1 / 1

Chcesz więc uzależniać swoje życie od tego, czy w danej ciężarówce zmodernizowano układ lusterek?

W woyciechgwgx
0 / 2

@Moher_przez_samo_h wtedy już nie będzie Twój problem. Twoje problemy magicznie przeniosą się na innych.

Laviol
+7 / 29

Jak to się stało, że z takim kiepskim pojęciem co się dzieje ciężarówki są dopuszczone do ruchu?

Odpowiedz
J konto usunięte
+11 / 23

@Laviol Kiedyś było mniej debili i nikt się nie pchał pod taką masę rowerem lub pieszo. Teraz okazuje się, że w skutek nadmiernej troski o debili, debile się pchają.

Bo to oni są bardziej poszkodowani, bo to takie smutne, bo to takie przykre, a poza tym, debilom się należy. Bo miasto niby ich.

ZONTAR
0 / 0

Przede wszystkim dawniej na ulicy były tylko większe pojazdy. Jak już ktoś jechał rowerem czy motorem, to bardzo uważał, bo żadnych szans nie miał.
Uważam, że mieszanie transportu cięższego (samochody, motocykle, ciężarówki) z lekkim (rowery, hulajnogi) to zupełna głupota, która nie ma żadnego sensu. Należy robić niezależne szlaki rowerowe dla wszystkich hulajnóg, rowerów elektrycznych i całej reszty tego gabarytu, a pieszych łoić za wtargnięcie tak samo, jakby byli na jezdni między samochodami. Takie ścieżki są małe, mają małą nośność, są tanie w budowie i przede wszystkim jest to transport bezemisyjny i cichy. Nie ma powodu, aby taka ścieżka szła parkiem, bulwarem, przez środek rynku czy osiedlem mieszkalny. A co oni robią? Zakaz jazdy rowerem na rynku. Tak samo jaki jest sens wciskania ścieżki rowerowej między samochody na drodze zaprojektowanej do ruchu ciężarowego, która ledwo się mieści między zabudowaniami? Nikomu to nie pomaga. Jest droższe, kierowcom przeszkadza i zabiera miejsce, rowerzystów spycha w smród i hałas często nadrabiając drogi. Po co? Bo tak łatwiej?

E ewmario
+47 / 65

To nie martwe pola ciężarówki.
Po pierwsze na potrzeby nagrania filmu lustra zostały specjalnie ustawione tak, aby nie widziały naczepy oraz jezdni. Tzn patrzą w poziomie. A powinny być ustawione minimalnie na naczepę i w dół. Prowokacja.
Po drugie są dodatkowe lustra likwidujące martwe strefy.
Po trzecie, co so przodu się zgodzę. Trzeba być idiotą, aby po pierwsze wejść przed ciężarówkę i po drugie, aby jako kierowca lekko się nie wychylić i nie spojrzeć, co jest przed maską na pasach.
Ogólnie film z dupy. Ale na tzw nowoczesnym zachodzie to dobry film. Tam skretynienie społeczeństwa jest znacznie wieksze niż u nas.

Odpowiedz
B bwieczorek
+26 / 32

Prawda jest taka, że ciężarówki są wyposażone w 6 lusterek. Jak się je dobrze ustawi, to widać wszystko. Jedynie bezpośrednio za naczepą jest martwa strefa, ale to chyba nikogo nie dziwi.

Inną sprawą jest fakt, że nie da się w krótkim czasie ogarnąć wszystkich sześciu lusterek. Także traktujcie ciężarówki jakby ten filmik pokazywał prawdę.

M mudia
+7 / 9

@ewmario Film przesadzony, ale IMHO ma, ta przesada, za zadanie uczulić innych uczestników ruchu drogowego - wyolbrzymia problem, ale może dzięki temu będą bardziej uważni, bo lepiej działa na wyobraźnie jak widzisz 30 "niewidzialnych" osób niż gdybyś widział ich tylko 5.

J konto usunięte
+7 / 13

@ewmario Gdzie widzisz tam naczepę? Film nie jest z dupy. Ludzie nie myślą i pchają się pod manewrujące czy też ruszające ciężarówki.

J konto usunięte
+2 / 2

@mieteknapletek Ta, tym niemyślącym by pomogły nagrania z Azji, jak wygląda z bliska ofiara takiego czegoś. Oraz są nagrania, jak proces takiego kontaktu przebiega. Wstrząsnęło by to może nimi odpowiednio mocno.

S sonko86
0 / 2

@J_R ludzie się pchają pod wszystkie pojazdy. Raz na parkingu(osobowe auto) mając włączony silnik i światła cofania pan z małą dziewczynką na rowerku taką 2-3 latką przechodził za moim autem, nawet metra odległości nie zachował. Ja też mam do ogarnięcia 3 lusterka. Minimalnie cofnęłam , a ten pacan był wkurzony. No ludzie, kto pcha dziecko za auto, które ma ruszyć. Idiotów nie sieją.

N NWOhell
0 / 0

@ewmario
Ty widać wolisz wschód to zobacz jak jest w porządnej rosji tam to znajdziesz bystrych ludzi. Bystrych inaczej

G grzesik_w
0 / 0

@ewmario To jest film pokazujący, jakie potencjalnie może być najmniejsze pole widzenia kierowcy ciężarówki. Jeśli uważasz, że każdy kierowca ma idealnie ustawione lusterka, wszystko robi idealnie zgodnie z procedurami i w ogóle jest wypoczęty, w pełni skupiony itp. to jesteś w błędzie. Zbliżając się do takiego pojazdu, zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania trzeba wyjść z założenia, że nie wszystko po stornie ciężarówki jest idealne. Tak to pokazuje ten film i w ten sposób właśnie ma działać na wyobraźnię. Wiesz jakie były ostatni słowa Jamesa Deena przed śmiercią? "Spokojnie stary - koleś się zatrzyma, przecież nas widzi".

M mike2206
+2 / 26

Bzdura! Chyba kampania naucz kierowce ustawiac lusterka

Odpowiedz
P profix3
+2 / 16

Mamy XXI wiek. Niech na ciężarówkach montują choć 4 kamerki i nie będzie martwych punktów. Poza tym jak ktoś już napisał lusterka są źle ustawione.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 June 2021 2021 23:22

Odpowiedz
m11
+2 / 12

@profix3 No właśnie mamy XXI w... A tu np. piesi zachowują się jak ludzie pierwotni, wgapieni w ekrany srajfonów, jakby je pierwszy raz widzieli.
Ludzie przestali myśleć. Zdali się się tylko na technikę. Zresztą mocno zawodną...
Takie filmy są niezwykle potrzebne, jeśli choć jeden człowiek zastanowi się nad swoim postępowaniem (i jednocześnie "wczuje się w rolę przeciwnika", którym tu jest kierowca ciężarówki) i ujdzie z tego starcia z życiem.

P Pasqdnik82
-2 / 2

@profix3 albo od razu 8 kamer.. i niech kierowca ogarnia widok każdej z nich.. juz pomijam że w tym filmiku lusterka są źle ustawione.. ale sam jako pieszy czy rowerzysta czy kierowca osobówki raczej zachowuję ostrożność w pobliżu samochodów ciężarowych czy to cofających, manewrujących, czy wyprzedzając je.

K Kokokoko0912
+8 / 12

Kamera ustawiona hyba z pkt widzenia kierowcy o wzroście 120cm.
Dlaczego pokazano widok tylko z jednego lusterka, głównego, a panoramiczne są omijanie?
Od wielu wielu lat obowiązkowo ciężarówki są wyposażane w lusterka panoramiczne po prawej i lewej stronie.
I z przodu.
Amatorzy łykną ten filmik i będę prowadzić gownoburze i przekonywać tych co jeżdżą ciężarówkami że filmik nie kłamie.
Takie czasy

Odpowiedz
Y yankers
0 / 0

@Kokokoko0912 Zrozum że filmik jest nie po to aby uczyć kierowców tylko żeby pokazać debilom że pchanie się obok pojazdu może oznaczać to że on go nie widzi.
Debilom się należy więc to kierowca ma się martwić jak wejdzie idiota przed samą maskę wpatrzony w srajfona.

Co do wymagalności lusterek panoramicznych. Sorki, na solówkach we Francji nie są wymagane :)

K kula6
+11 / 11

to jest bzdura totalna. fatalnie ustawione lusterka a kamer nie oddaje widzenia kierowcy. a jeżeli chodzi o to czy ty jako pieszy, rowerzysta czy ktokolwiek inny na drodze musi uważać to odpowiem tak. nie nie musisz tylko u świętego Piotra na bramie powiedz że to nie twoja wina. bo może być za późno.

Odpowiedz
DonSalieri
+13 / 15

Jest prosta metoda. Spójrz na kierowcę. Widzisz go? To on pewnie widzi ciebie. Nie widzisz? To najpewniej on ciebie też nie

Odpowiedz
S sceptykiem_sie_urodzic
+2 / 10

Teraz wiem...... Jedzie sobie kierowca Tira, patrzy w lusterka, pusto, mogę wyprzedzać innego tira. Po 10 min wyprzedzania korek za tirem 10 km.

Szacun panowie. Ślepy więcej "widzi" swoją łaską

Odpowiedz
M mudia
0 / 0

Przydał by się system jak dla pilotów F-35. Wbudowany w kask system AR pozwala widzieć "przez samolot".

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 June 2021 2021 8:16

Odpowiedz
solarize
+5 / 5

W osobówce też potrafię tak naregulować sobie lusterka, aby mieć wszystko w martwym polu.

Odpowiedz
I Indalo
+3 / 3

Źle ustawione lustra - zbyt pionowo. Brak luster 'patrzących' w dół, a one są już praktycznie standardem przy ciężarówkach i autokarch. Poza tym film nie zakłada dynamiki - ci ludzie i pojazdy nie znajdowałyby się cały czas w tych samych miejsach, co sprawia, że kierowca wie, że ktoś jest blisko. Generalnie lekki fake...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 June 2021 2021 12:42

Odpowiedz
M madass07
+3 / 3

ta kampania powinna mieć tytuł jak nie ustawiać lusterek. Serio jakiś kierowca jeździłby z tak odchylonymi lusterkami żeby nie widzieć nic poza skrajem drogi. kretynizm

Odpowiedz
voot1
+5 / 5

Nie widziałem jeszcze tak kijowo poustawianych lusterek w ciężarówce.
Ta kampania społeczna jasno mówi, że ciężarówki są niebezpieczne i nie nadają się do jazdy po drogach na których mogą znajdować się piesi i mniejsze pojazdy. Zapomniano jednak powiedzieć o poprawnym ustawieniu lusterek, o dodatkowych lusterkach, o czujnikach martwego pola, które poprawiają widoczność i bezpieczeństwo, sprawiając, że ciężarówki nie są jednak aż takim zagrożeniem i kierowcy nie jeżdżą nimi po omacku.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 June 2021 2021 17:32

Odpowiedz
F fxbleed
0 / 0

trzeba gościa namierzyć i zabrać mu prawko, a dać taczkę bo ewidentnie on tu stwarza zagrożenie na drodze a nie martwe pole

Odpowiedz
BaloniX
+3 / 3

Kto jeździ ten wie. Tylko błagam, nie podjeżdżajcie gdy cofa po łuku, lub nie tulcie się na rondach. Jeśli wy nie widzicie lusterek ciężarówki, kierowca nie widzi was.

S saxiu
+2 / 2

dlatego ja trzymam się z daleka na drodze. jego martwe punkty są jego ale martwy ja jestem mój

Odpowiedz
R rogeros123
0 / 0

to nie martwe pola tylko ch...we lusterka... żyjemy w dobie techniki, kierowca tira powinien mieć w budzie 17 calowy ekran z widokiem z kamer na okolice auta + ostrzeżenia dźwiękowe.

Odpowiedz
J jakisgoscanonim
0 / 0

prosciej dac sensory ruchu, zeby te wykrywaly ruch i ostrzegaly kierowce. tak jest ekonomicznie, praktycznie i najlepiej. to co o czym piszesz wymaga sporej ilosci kasy i czasu. w dodatku cos takiego jest awaryjne. naprawde myslisz, ze takie rzeczy beda dobrze dzialac po przejechaniu wielu dziesiatek tysiecy kilometrow? w koncu tiry maja jezdzic caly czas, wiec jezdza caly czas i daleko. drogi nie sa zawsze dobre. kamery, ekran, tego typu elektronika mocno ucierpi po przejechaniu sporego dystansu. sensory i glosniki nie bo sa duzo trwalsze. maja tez sens bo sa praktyczniejsze i bardziej ekonomiczne. w pojazdach, ktorymi sie trzesie nie powinno sie uzywac laptopa bo to nieporownywalnie szybko degraduje jego dyski hdd. czasami serwisanci w przypadku uszkodzenia dysku przez podroz ostrzegaja, zeby nie uzywac laptopow z dyskami hdd podczas podrozy. ale oczywiscie nie tylko dysk sie uszkadza podczas podrozy, no ale jednak bez watpienia dyski hdd to najbardziej awaryjna czesc podczas podrozy. jednak nie tylko dyskj hdd staje sie awaryjny podczas podrozy.

J jakisgoscanonim
0 / 0

pomyslalem sobie, ze czemu nie moga normalnie ustawic lustra? nie da sie? to po kija tak robia l stra? i co ludzie z tylu tira maja do rzeczy? dla cofania sie stosuje sie sygnal dzwiekowy. taki sygnal dzwiekowy jest bardzo glosny, trudno tego nie uslyszec. sciema.

Odpowiedz
A arki_91
+1 / 1

Kampania kampanią a sprzedaż naklejek w milionach idzie:P

Odpowiedz
T taksiarz
0 / 0

Jeżeli od stu lat ludzie nie zauważyli ciężarówki na drodze, żadna naklejka nie pomoże.

Odpowiedz