@jonicek No właśnie, takie gesty mają znaczenie gdy są spontaniczne, szczere, okazywane z własnej, nieprzymuszonej woli, wynikają z wewnętrznej, emocjonalnej potrzeby. A nie, że muszę się ukłonić klientom bo inaczej mnie z roboty wywalą albo muszę kleknąć przed murzynem, bo jak nie to mnie oskarżą o rasizm.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 26 July 2021 2021 10:57
@BurakRasyPolskiej dokładnie, po zdjęciu widać, że pasażerowie kompletnie mają gdzieś ich ukłony, wiedzą że to pokazówka, która wyszła od kierownictwa.
@jonicek Popieram! Co winny jest pracownik przy kasie że samolot się spóźnia. Powinien tam stać prezes tego cyrku w pierwszym rzędzie i najniżej się kłaniać!
@MadeMyDay Napluć we własne gniazdo przy temacie o Japonii....bezcenne! Nie wiem po jaki uj się udzieliłeś ale proponuje wyciągnąć kij z dupki bo mówimy o społeczeństwie robotów japońskich :)
Nie znając kultury tak odmiennej od europejskiej i przykładać do niej europejską miarkę, a potem z tej miarki wyciągać wnioski jest śmieszne. Japończyk składając ci ukłon wcale nie mówi, że cię szanuje. Uśmiechając się do ciebie wcale nie mówi, że cię lubi. Nawet siorbiąc przy jedzeniu nie mówi, że jest niekulturalnym prymitywem. To po prostu całkiem inna i niezrozumiała dla Europejczyków kultura
@Antyboanty Chyba mam w sobie coś z Japończyka: im bardziej jestem wkurzona, tym bardziej przestrzegam form grzecznościowych, a im smutniejsza jestem, tym bardziej uśmiechnięta. A najsłodsze gadki-szmatki z usmiechem nr sześć odstawiam z tymi, którymi gardzę, ale społeczeństwo wymaga jakichś interakcji. A jeść lubię (również jak wielu Japończyków) w towarzystwie oogui-eaterów z internetu.
Zachowania wymagane przez pracodawców do kultura korporacyjna a nie osobista. Kultura osobista to zachowania ludzi z własnego wyboru.
Osobiście wolę kulturę korporacyjną gdzie jest mniej pokłonów i lizania butów przełożonym czy klientom (Japonia, Korea, Singapur) a większa orientacja na wyniki i bycie najlepszym (USA) albo solidność (Niemcy) albo wydajność i równowagę (UK) albo choćby po prostu jest większy luz i siesta (Hiszpania).
Znajomi Koreańczycy opisują kulturę pracy u siebie jako koszmarnie stresującą. Znajomi Japończycy mają bardziej mieszane doświadczenia, bo widzą też sporo zalet. Znajomi Europejczycy w Japonii raczej narzekają.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 30 July 2021 2021 13:18
A nie powinien przeprosić ten kto zawinił opóźnieniu? Ale jeśli to była pogoda, katastrofa, zamach terrorystyczny... to też przepraszają mimo że nie mają za co?
No tak, przepraszają... A następny też będzie spóźniony, bo obsługa zamiast pracować kłaniała się pasażerom... Aczkolwiek trzeba przyznać, że szacunek do klienta jest, ciekawe tylko czy odwzajemniony.
Ucięło komentarz. Osoba, która zrobiła to zdjęcie wyraźnie nie rozumiała kontekstu sytuacji i podpisała po swojemu to, co jej się wydawało, że widzi.
Po pierwsze - zdjęcie nie zostało zrobione w Japonii tylko na lotnisku Tan Son Nhat w mieście Ho Chi Minh w Wietnamie i przedstawia wietnamską załogę VIAGS (Vietnam Airport Ground Services Company Limited) odpowiedzialną za obsługę lotniska, w tym za odprawę bagażową.
Po drugie - sytuacja przedstawiona na zdjęciu nie ma nic wspólnego z przepraszaniem za opóźnienie samolotu. To jest standardowy ukłon na powitanie pasażerów przy otwarciu check-inu i ma miejsce nie tylko przy lotach do Japonii, ale również innych lotach międzynarodowych. Tutaj możecie zobaczyć jak to wygląda w akcji (około 45s) https://youtu.be/wWtGlp-sPEE
W przypadku opóźnień samolotu jest po prostu nadawany komunikat przez głośniki jak w każdym innym kraju.
No ta, jak im wyprali poczucie godności osobistej już w dzieciństwie to się kłaniają. To jest żałosne widowisko.
OdpowiedzŻałosny to jest polak roszczeniowy na każdym kroku, nie mający szacunku do nikogo wokół.
@jonicek No właśnie, takie gesty mają znaczenie gdy są spontaniczne, szczere, okazywane z własnej, nieprzymuszonej woli, wynikają z wewnętrznej, emocjonalnej potrzeby. A nie, że muszę się ukłonić klientom bo inaczej mnie z roboty wywalą albo muszę kleknąć przed murzynem, bo jak nie to mnie oskarżą o rasizm.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 July 2021 2021 10:57
@MadeMyDay moje współczucie, ciężko ci z tym na co dzień?
@BurakRasyPolskiej dokładnie, po zdjęciu widać, że pasażerowie kompletnie mają gdzieś ich ukłony, wiedzą że to pokazówka, która wyszła od kierownictwa.
@jonicek Pewnie Wiocha na każdym kroku.
@jonicek Popieram! Co winny jest pracownik przy kasie że samolot się spóźnia. Powinien tam stać prezes tego cyrku w pierwszym rzędzie i najniżej się kłaniać!
@MadeMyDay Napluć we własne gniazdo przy temacie o Japonii....bezcenne! Nie wiem po jaki uj się udzieliłeś ale proponuje wyciągnąć kij z dupki bo mówimy o społeczeństwie robotów japońskich :)
@jonicek za to ty masz wyprane poczucie myslenia i normalnego zycia, czemu o tym nie wspomnisz
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 30 July 2021 2021 13:04
Nie znając kultury tak odmiennej od europejskiej i przykładać do niej europejską miarkę, a potem z tej miarki wyciągać wnioski jest śmieszne. Japończyk składając ci ukłon wcale nie mówi, że cię szanuje. Uśmiechając się do ciebie wcale nie mówi, że cię lubi. Nawet siorbiąc przy jedzeniu nie mówi, że jest niekulturalnym prymitywem. To po prostu całkiem inna i niezrozumiała dla Europejczyków kultura
Odpowiedz@Antyboanty Chyba mam w sobie coś z Japończyka: im bardziej jestem wkurzona, tym bardziej przestrzegam form grzecznościowych, a im smutniejsza jestem, tym bardziej uśmiechnięta. A najsłodsze gadki-szmatki z usmiechem nr sześć odstawiam z tymi, którymi gardzę, ale społeczeństwo wymaga jakichś interakcji. A jeść lubię (również jak wielu Japończyków) w towarzystwie oogui-eaterów z internetu.
Zachowania wymagane przez pracodawców do kultura korporacyjna a nie osobista. Kultura osobista to zachowania ludzi z własnego wyboru.
Osobiście wolę kulturę korporacyjną gdzie jest mniej pokłonów i lizania butów przełożonym czy klientom (Japonia, Korea, Singapur) a większa orientacja na wyniki i bycie najlepszym (USA) albo solidność (Niemcy) albo wydajność i równowagę (UK) albo choćby po prostu jest większy luz i siesta (Hiszpania).
Znajomi Koreańczycy opisują kulturę pracy u siebie jako koszmarnie stresującą. Znajomi Japończycy mają bardziej mieszane doświadczenia, bo widzą też sporo zalet. Znajomi Europejczycy w Japonii raczej narzekają.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 30 July 2021 2021 13:18
OdpowiedzA nie powinien przeprosić ten kto zawinił opóźnieniu? Ale jeśli to była pogoda, katastrofa, zamach terrorystyczny... to też przepraszają mimo że nie mają za co?
OdpowiedzTo jest głupota a nie szacunek.
OdpowiedzNo tak, przepraszają... A następny też będzie spóźniony, bo obsługa zamiast pracować kłaniała się pasażerom... Aczkolwiek trzeba przyznać, że szacunek do klienta jest, ciekawe tylko czy odwzajemniony.
OdpowiedzTo nie wina lotniska, a przewoźnika, więc po co pracownicy lotniska przepraszaj? Bez sensu
OdpowiedzUważam, że to przesada. Wystarczyłoby przeproszenie przez megafon albo jedna kłaniająca się osoba w imieniu wszystkich
OdpowiedzTo akurat nie jest związane z kulturą.
OdpowiedzRozumiem przeprosiny, jak pociąg/samolot/autobus itp. spóźni się godzinę np. Ale przepraszanie za 5 minut to jakieś nieporozumienie.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 1 August 2021 2021 0:45
OdpowiedzAż założyłem konto żeby skomentować, bo strasznie wali orientalizmem
OdpowiedzUcięło komentarz. Osoba, która zrobiła to zdjęcie wyraźnie nie rozumiała kontekstu sytuacji i podpisała po swojemu to, co jej się wydawało, że widzi.
Po pierwsze - zdjęcie nie zostało zrobione w Japonii tylko na lotnisku Tan Son Nhat w mieście Ho Chi Minh w Wietnamie i przedstawia wietnamską załogę VIAGS (Vietnam Airport Ground Services Company Limited) odpowiedzialną za obsługę lotniska, w tym za odprawę bagażową.
Po drugie - sytuacja przedstawiona na zdjęciu nie ma nic wspólnego z przepraszaniem za opóźnienie samolotu. To jest standardowy ukłon na powitanie pasażerów przy otwarciu check-inu i ma miejsce nie tylko przy lotach do Japonii, ale również innych lotach międzynarodowych. Tutaj możecie zobaczyć jak to wygląda w akcji (około 45s) https://youtu.be/wWtGlp-sPEE
W przypadku opóźnień samolotu jest po prostu nadawany komunikat przez głośniki jak w każdym innym kraju.