Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
539 561
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
J jonicek
-2 / 28

No ta, jak im wyprali poczucie godności osobistej już w dzieciństwie to się kłaniają. To jest żałosne widowisko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
+9 / 25

Żałosny to jest polak roszczeniowy na każdym kroku, nie mający szacunku do nikogo wokół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BurakRasyPolskiej
+11 / 17

@jonicek No właśnie, takie gesty mają znaczenie gdy są spontaniczne, szczere, okazywane z własnej, nieprzymuszonej woli, wynikają z wewnętrznej, emocjonalnej potrzeby. A nie, że muszę się ukłonić klientom bo inaczej mnie z roboty wywalą albo muszę kleknąć przed murzynem, bo jak nie to mnie oskarżą o rasizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 10:57

J jonicek
-3 / 7

@MadeMyDay moje współczucie, ciężko ci z tym na co dzień?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonicek
+1 / 9

@BurakRasyPolskiej dokładnie, po zdjęciu widać, że pasażerowie kompletnie mają gdzieś ich ukłony, wiedzą że to pokazówka, która wyszła od kierownictwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 3

@jonicek Pewnie Wiocha na każdym kroku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Deffrau
+2 / 4

@jonicek Popieram! Co winny jest pracownik przy kasie że samolot się spóźnia. Powinien tam stać prezes tego cyrku w pierwszym rzędzie i najniżej się kłaniać!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Deffrau
0 / 6

@MadeMyDay Napluć we własne gniazdo przy temacie o Japonii....bezcenne! Nie wiem po jaki uj się udzieliłeś ale proponuje wyciągnąć kij z dupki bo mówimy o społeczeństwie robotów japońskich :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gracek1135
+1 / 3

@jonicek za to ty masz wyprane poczucie myslenia i normalnego zycia, czemu o tym nie wspomnisz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2021 o 13:04

avatar Antyboanty
+22 / 24

Nie znając kultury tak odmiennej od europejskiej i przykładać do niej europejską miarkę, a potem z tej miarki wyciągać wnioski jest śmieszne. Japończyk składając ci ukłon wcale nie mówi, że cię szanuje. Uśmiechając się do ciebie wcale nie mówi, że cię lubi. Nawet siorbiąc przy jedzeniu nie mówi, że jest niekulturalnym prymitywem. To po prostu całkiem inna i niezrozumiała dla Europejczyków kultura

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Riesling
0 / 0

@Antyboanty Chyba mam w sobie coś z Japończyka: im bardziej jestem wkurzona, tym bardziej przestrzegam form grzecznościowych, a im smutniejsza jestem, tym bardziej uśmiechnięta. A najsłodsze gadki-szmatki z usmiechem nr sześć odstawiam z tymi, którymi gardzę, ale społeczeństwo wymaga jakichś interakcji. A jeść lubię (również jak wielu Japończyków) w towarzystwie oogui-eaterów z internetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Albiorix
+6 / 6

Zachowania wymagane przez pracodawców do kultura korporacyjna a nie osobista. Kultura osobista to zachowania ludzi z własnego wyboru.

Osobiście wolę kulturę korporacyjną gdzie jest mniej pokłonów i lizania butów przełożonym czy klientom (Japonia, Korea, Singapur) a większa orientacja na wyniki i bycie najlepszym (USA) albo solidność (Niemcy) albo wydajność i równowagę (UK) albo choćby po prostu jest większy luz i siesta (Hiszpania).

Znajomi Koreańczycy opisują kulturę pracy u siebie jako koszmarnie stresującą. Znajomi Japończycy mają bardziej mieszane doświadczenia, bo widzą też sporo zalet. Znajomi Europejczycy w Japonii raczej narzekają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 lipca 2021 o 13:18

avatar Bimbol
+3 / 3

A nie powinien przeprosić ten kto zawinił opóźnieniu? Ale jeśli to była pogoda, katastrofa, zamach terrorystyczny... to też przepraszają mimo że nie mają za co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TrinityKiller
0 / 4

To jest głupota a nie szacunek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Firewolf_Jess
+1 / 1

No tak, przepraszają... A następny też będzie spóźniony, bo obsługa zamiast pracować kłaniała się pasażerom... Aczkolwiek trzeba przyznać, że szacunek do klienta jest, ciekawe tylko czy odwzajemniony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masti23
0 / 0

To nie wina lotniska, a przewoźnika, więc po co pracownicy lotniska przepraszaj? Bez sensu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bilutek
+1 / 1

Uważam, że to przesada. Wystarczyłoby przeproszenie przez megafon albo jedna kłaniająca się osoba w imieniu wszystkich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
0 / 0

To akurat nie jest związane z kulturą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
+1 / 1

Rozumiem przeprosiny, jak pociąg/samolot/autobus itp. spóźni się godzinę np. Ale przepraszanie za 5 minut to jakieś nieporozumienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2021 o 0:45

avatar mono_pl
0 / 0

Aż założyłem konto żeby skomentować, bo strasznie wali orientalizmem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mono_pl
0 / 0

Ucięło komentarz. Osoba, która zrobiła to zdjęcie wyraźnie nie rozumiała kontekstu sytuacji i podpisała po swojemu to, co jej się wydawało, że widzi.

Po pierwsze - zdjęcie nie zostało zrobione w Japonii tylko na lotnisku Tan Son Nhat w mieście Ho Chi Minh w Wietnamie i przedstawia wietnamską załogę VIAGS (Vietnam Airport Ground Services Company Limited) odpowiedzialną za obsługę lotniska, w tym za odprawę bagażową.

Po drugie - sytuacja przedstawiona na zdjęciu nie ma nic wspólnego z przepraszaniem za opóźnienie samolotu. To jest standardowy ukłon na powitanie pasażerów przy otwarciu check-inu i ma miejsce nie tylko przy lotach do Japonii, ale również innych lotach międzynarodowych. Tutaj możecie zobaczyć jak to wygląda w akcji (około 45s) https://youtu.be/wWtGlp-sPEE
W przypadku opóźnień samolotu jest po prostu nadawany komunikat przez głośniki jak w każdym innym kraju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem