Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
53 75
-

Zobacz także:


M mamut3003
+24 / 24

Nauczyciele razem z uczniami są obsikani z radości, o niczym innym nie marzyli.

Odpowiedz
T Tomasz1977
+12 / 14

oczywiście obecni nauczyciele historii będą musieli zrobić kursy kwalifikacyjne (płatne)

Odpowiedz
M marcinn_
+5 / 5

@Tomasz1977 chyba, że noszą koloratkę to pewnie będzie upust...

P pawel89def
+4 / 4

@Tomasz1977 Oczywiście kursy te będą prowadzone na KUL, Collegium Intermarium i uczelni ojca Rydzyka i dotowane z budżetu państwa. I odpowiedni ludzie zadbają, by nauczyciele niesprzyjający obecnej władzy nie zaliczyli tych kursów, a w konsekwencji by uczniowie na HiT mogli poznać jedyną prawomyślną interpretację historii najnowszej.

T Tomasz3652
+2 / 2

@marcinn_ Raczej 'odpust', płatne bez podatku, do kieszeni proboszcza..

D deltoro
+15 / 15

Trzeźwy na pewno nie jest, wystarczy spojrzeć na zdjęcie

Odpowiedz
P pyrkacz
+8 / 14

Mali konsumenci 500+ wzorem z Korei będą obchodzić na cotygodniowym apelu czołobitne hołdy Prezesowi. Program Czarnka polega na wdrożeniu poczucia iż bez 500 + pomarli by z głodu.

Odpowiedz
F falsen
+8 / 8

"Tradycją nazwać niczego nie możesz. I nie możesz uchwałą specjalną zarządzić, ani jej ustanowić. Kto inaczej sądzi, świeci jak zgasła świeczka na słonecznym dworzu! Tradycja to dąb, który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza! Tradycja naszych dziejów jest warownym murem. To jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza, to jest ludu śpiewanie, to jest ojców mowa, to jest nasza historia, której się nie zmieni. A to co dookoła powstaje od nowa, to jest nasza codzienność, w której my żyjemy.”

Odpowiedz
bedajaja
+2 / 6

I prawidłowo, może w końcu ludzie nauczą się do czego może doprowadzić skłócenie się ze wszystkimi do koła i pogonią ten rząd gdzie jego miejsce

Odpowiedz
F falsen
+3 / 3

@bedajaja
nauczą się tego, czego im każe się nauczyć program - skąd założenie, że nagle pis zrobi jakąś rzecz dobrze, zgodnie z prawdą i bez ideologizowania? Próżne nadzieje. Sukces i tak oklaszczą, nagrody i premie rozdadzą, a ciemnota będzie się szerzyć pod etykietą wspaniałej nazwy wspaniałego pomysłu wspaniałego ministra.
"Uczelnia" rydzyka już ma zakontraktowany kierunek dla nauczycieli przygotowujących do tego przedmiotu na wyłączność, a Sasin kilku bezrobotnych jeszcze "ekspertów" w rodzinie, którzy podręczniki napiszą...

M mieteknapletek
0 / 4

ja wiem ze wyleje sie zaraz hejt na czarnka, nota bene sluszny

ale jezeli przedmiot bedzie sie skupial na pokazaniu wydarzen historycznych i wplywu jaki wywarly na terazniejszosc, to moze byc naprawde wartosciowy przedmiot

Odpowiedz
F falsen
+4 / 4

@mieteknapletek
taa, tylko przy ocenie wydarzeń z ostatniego stulecia wszystko zależy od ideologii wykładającego, tudzież tworzącego podręczniki... A wiemy, jak pis chce historię pisać od nowa, to co dopiero zrobi z wydarzeniami współczesnymi...

T tobimadara
+2 / 2

@mieteknapletek Ale wydaje mi się, że właśnie taki jest cel historii w ogóle, żebyś lepiej rozumiał świat, który Cię otacza. A jeśli Czarnek się za coś zabiera, to strach pomyśleć czego tam zamierzają uczyć. Stawiam na to, że będzie to narodowo-katolicka propaganda.

P pawel89def
+2 / 2

@mieteknapletek tylko że taka treść jest bardzo podatna na interpretację polityczną, i ciężko mi uwierzyć, że nie zostanie wykorzystana jako przedstawienie historii najnowszej na potrzeby propagandy prawicowej.

Adrian1234
+1 / 1

@mieteknapletek Nazwa przedmiotu niby brzmi w porządku i można by pomyśleć, że faktycznie jest to coś czego dotąd w programie edukacji brakowało... jednak należy pamiętać kim jest Czarnek: pisior całkowicie lojalny partii i fanatyk religijny więc zapewne w rzeczywistości ten przedmiot będzie równie naszpikowany propagandą jak TVP.

M mieteknapletek
-1 / 1

@falsen
ja nie mowie o ich ocenianiu, tylko o tym jaki mialy wplyw na ksztaltowanie rzeczywistosci

@tobimadara
tylko ze historii sie nie uczy analizujac ja, tylku wykuwajac na pamiec daty wydarzen i tego jak sie do nich nalezy ustosunkowac.

F falsen
+1 / 1

@mieteknapletek
to, co będzie stało w podręcznikach, nie zależy od tego, jaki rzeczywiście wpływ miały różne wydarzenia na kształtowanie rzeczywistości, tylko od tego, kto będzie pisał podręcznik i ten wpływ oraz rzeczywistość opisywał na podstawie narzuconej oceny. Jaśniej się nie da.
Oczywiście, że 1+1=2, ale jak zapytasz "dobrego" księgowego ile to jest 1+1, to zapyta "a ile ma być"

M mieteknapletek
0 / 0

@falsen
w sumie jak sie nad tym zastanowic to masz racje,

na pytanie dlaczego polska jest biedna?
mozna odpowiedziec bo nas grabiono przez stulecia
mozna mowic o miedzynarodowym spisku przeciwko polsce
a mozna tez mowic o to ze spora czesc polakow ma mentalnosc homosovietusa

tak ze faktycznioe, znajdzie sie caly wachlarz odpowiedzi i odpowiednich faktow ktore je potwierdza

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 October 2021 2021 19:47

F falsen
+1 / 1

@mieteknapletek
a nauczyciel powinien omówić wszystkie powyższe oraz na przykładzie państwa, które się z tym uporało pokazać, jak się do takich zamian dochodzi i co jest konieczne. niezależnie od tego, w jaką opcję polityczną by to uderzało. Bo szkoła ma dawać wiedzę, a nie ideologię jednej czy drugiej grupy

B boomfloom
+1 / 3

Dlaczego uważamy, że to zły pomysł? Maturę robiłam w 2001. Zarówno w podstawówce jak i w liceum historia kończyła się na omówieniu drugiej wojny światowej. Nie wiem czy taka była podstawa programowa, czy czasu brakło.

Odpowiedz
B bazyl73
+3 / 3

@boomfloom
Maturę pisałem w 1997 i wtedy historia najnowsza wchodziła w zakres "Wiedzy o Społeczeństwie". Nawet można to było na maturze zdawać.

M mieteknapletek
+1 / 1

@boomfloom
z jednej strony braklo czasu (z tego co pamietam to w moim podreczniku do historii bylo min o solidarnosci, a mature zdawalem w 2000)
z drugiej sa to na tyle wspolczesne czasy, ze trudno o historyczna obiektywnosc, wiesz trudno mowic o faktach komus kto zywi personalne animozje do ktorejs ze stron

D daclaw
0 / 0

@boomfloom @mieteknapletek Obaj macie rację. W szczególności, to stawianie granicy na II Wojnie Światowej ma dalsze konsekwencje - nawykowo przyjmuje się, że to jest też granica wartości zabytkowej lub archiwalnej. Niebawem będziemy mieli 100 lat traktowane tak, jakby w tym czasie nic wartościowego i wartego ochrony nie powstało.

Tyle, że Wasze postulaty powinny być zrealizowane w ramach prowadzonego już w szkołach kursu historii. Nie widzę potrzeby mnożenia bytów.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 October 2021 2021 11:52

P pawel89def
+2 / 2

@boomfloom Dlatego, że na kilometr wygląda to na próbę umieszczenia indoktrynacji idelogiczno-politycznej w szkole.

Jeśli w szkole brakuje czasu / programu na przerobienie historii najnowszej, to można to zmienić w ramach przedmiotu historia. Jeśli na fizyce brakowałoby czasu na przerobienie elektromagnetyzmu to nikt by nie wpadł na pomysł na wprowadzenie nowego przedmiotu "elektromagnetyzm".

P pawel89def
+1 / 3

Obstawiam, że do nauczania tego przedmiotu będzie wymagane ukończenie studiów na prawomyślnej uczelni kościelnej, a uczelnie te będą w tym celu dotowane przez państwo.

Dokładnie tak samo jest z etyką. (patrz: Collegium Intermarium) Dzięki temu upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu: państwo może legalnie wyprowadzać pieniądze do środowisk kościelnych, a w szkołach można przeprowadzać indoktrynację ideologiczną.

Nietrudno domyślić się co może być przedmiotem nauki na przedmiocie Historia i Teraźniejszość - Polska jako ostoja cywilizacji chrześcijańskiej, Unia Europejska jako strefa interesów niemieckich itp...

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 October 2021 2021 12:11

Odpowiedz
navysilan
+1 / 1

Obawiam się że o ile pomysł jest dobry i właściwie nawet potrzebny to niestety skończy się na tym że podstawą programową będzie życiorys Kaczyńskiego jednego i drugiego dział poświęcony papieżowi, dział poświęcony temu że Smoleńsk to był zamach i dział poświęcony na zdrajców narodu: w roli głównej oczywiście Tusk...
I tak kolejny raz olewamy przedmioty ścisłe....

Odpowiedz
maggdalena18
+1 / 1

A ja tutaj, po raz 1 w życiu, zgodzę się z nim. Uczniowie mają ogromne luki w wiedzy, jeśli chodzi o drugą połowę XXw. Dlaczego? Bo te tematy zawsze były pod koniec szkoły, więc nie było czasu na ich porządne omówienie. Tłuką nam do głowy faraonów i inne Mezopotamie, a nie wiemy potem nic o obaleniu komuny itd. Ja więcej o tym dowiedziałam się z serialu "Dom", niż z lekcji historii.

Odpowiedz
A konto usunięte
0 / 0

Spójrzcie na zdjęcie tego kolesia.
A teraz pomyślcie, że koleś jest ministrem nauki i edukacji.
Bareja miałby co robić

Odpowiedz