Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
215 224
-

Zobacz także:


F falsen
+2 / 6

"zysku" wynikającego ze zmniejszenia kosztów wymiany nawierzchni na przestrzeni dekady... jak przepustowość większa zbędna, to wszystko gra - lepiej mieć gdzie zaparkować, niż móc zapie*dalać na dwa pasy w centrum miasta...

Odpowiedz
R Rydzykant
+6 / 8

Zyskiem mogą tu też być bilety parkingowe.
Na podstawie zdjęcia trudno ocenić poziom ruchu na tej ulicy. Jeśli jest niewielki, to OK. Natomiast jeśli w szczycie tworzą się korki, to kilka drzew nie zredukuje ilości spalin generowanych przez zatrzymujące się i startujące samochody. Nie znając lokalnej sytuacji trudno wyrokować, czy decyzja miasta była słuszna.

rafik54321
+1 / 3

@falsen tylko czy gdyby ta przepustowość była zbędna, to ktokolwiek, kiedykolwiek budowałby tak szeroką drogę? Po co?

Y yankers
+1 / 1

@rafik54321 Przed kryzysem paliwowym w USA, w miastach drogi budowano głównie dwupasmowe i nie miało to związku z ówczesnym natężeniem ruchu a po prostu spodziewano się ciągłego wzrostu ilości samochodów, takiego samego jaki miał miejsce między ~1940 a ~1960 rokiem. Chwila poszukiwania i na stronie "urzędu miasta" Lancaster w Kalifornii, można znaleźć informację o tym że posiadają (po przeliczeniu na km) ~612 km dróg dwupasmowych i po odliczeniu autostrady, ~121,5 km dróg trzypasmowych :)
Lancaster to ~150 tys miasto. W USA planowanie miasta ogranicza się do "robienia kwadratów", cała siatka dróg w Lancaster to dwu i trzypasmówki. Aż wrzucę screena z gugle maps, prawie każda ulica w tej siatce to dwupasmówka.

rafik54321
0 / 0

@yankers tylko że USA ma bardzo luźną zabudowę. Przez to ludzie jeżdżą dłużej i dalej aby załatwić tę samą sprawę. Przez co ruch jest proporcjonalnie wyższy.

F falsen
-1 / 1

@rafik54321
po to samo, do czego służy im dzisiaj obwodnica miasta.

H humman
0 / 2

W Europie by na środku wstawili aleje z ławkami i drogą rowerową

Odpowiedz
A adamis62
-1 / 1

W dużych miastach Rosji mają ogromne problemy z miejscami parkingowymi, ale za to chodniki mają o szerokości trzech pasów. Ciekawe, kiedy dojdą do tego, żeby z chodników wydzielić część pod parkingi. Zresztą, te chodniki i tak samiejscami parkingowymi tyle, że nie legalnymi.

Odpowiedz