@marcinn_ To może być żyła złota dla tego kraju, impuls rozwojowy, jak COP przed wojną, ale bez obaw, wszystkich, którzy się z tym nie zgadzają uspokajam, wróci Tusk i zrobi z tym porządek, nie będą Polaki robić Niemcom konkurencji, my możemy budować, ale aquaparki i parki rozrywki
@memik432 łyknij pigułkę realizmu i spróbuj sięgnąć poza PiSowską propagandę sukcesu rodem z PRL. Co wiemy o tym projekcie? Że w pierwszym etapie przepustowość może sięgnąć 45mln pasażerów rocznie. OK, ale pytanie: skąd ci pasażerowie się wezmą? Jest jakiś biznes plan wg którego uda nam się przekonać jakiegokolwiek znaczącego światowego przewoźnika, że właśnie z naszego lotniska powinien korzystać do swoich transferów? Ma do wyboru Kopenhagę, Berlin i Hamburg (żeby wymienić tylko te w odległości nie robiącej samolotom żadnej różnicy) - naprawdę profesjonalnie zarządzane i odpowiednio zorganizowane lotniska prowadzone przez ludzi znających się na rzeczy. W czym CPK będzie od nich lepsze? Jak u nas podchodzi się do takich inwestycji widać w Radomiu - też miało być super kolorowo - miliony pasażerów, ożywienie gospodarcze regionu i inne cuda na kiju. I co? I goowno.
Jedyny sposób na konkurowanie CPK z dużymi graczami to zapewnienie jakości tych dużych graczy po niższej cenie - a to niestety spowoduje, że to nie będzie żadna żyła złota tylko kolejna czarna dziura na publiczne pieniądze. Już mamy jedną "inwestycję", która będzie się zwracała (jeśli w ogóle) przez 1000 lat. Wątpię, żeby nasz budżet mógł udźwignąć następną.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 9 November 2022 2022 0:29
@Vinyard Radom to świetny przykład. Takie rewelacyjne lotnisko, że odprawia przez cały rok tyle pasażerów ile Modlin w ciągu jednego dnia. No ale do Egiptu bliżej xD
Tak, Kierwiński odwołał, Visitorek-propagandysta, pierwszy w kreowaniu fake newsów
OdpowiedzSama nie widzę sensu budowy CPK ale informacje o jego odwołaniu wydają się nie być prawdziwe:
OdpowiedzCytując za: https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/8583481,cpk-rezygnuje-rzad-ciecia-wydatkow-muller.html
"Müller poinformował też, że rząd nie rezygnuje z inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny.
"Z tej inwestycji (CPK - PAP) się nie wycofujemy. Uważamy ją za jedną ze strategicznych inwestycji pod kątem rozwoju Polski, pod kątem transportowym.
Źródło informacji?
OdpowiedzCPK buduje niejaki Horała. Zastanowiłem się nad etymologią tego nazwiska i oto co podpowiedział tłumacz wujka Gugla:
http://demotywatory.pl/uploads/comments/1cc6/1cc6bd6ac2afe932fd0a394610f96eb8.jpg
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 8 November 2022 2022 12:10
OdpowiedzTo jest żyła złota dla pisowskich pociotków, będą bronili zębami...
Odpowiedz@marcinn_ To może być żyła złota dla tego kraju, impuls rozwojowy, jak COP przed wojną, ale bez obaw, wszystkich, którzy się z tym nie zgadzają uspokajam, wróci Tusk i zrobi z tym porządek, nie będą Polaki robić Niemcom konkurencji, my możemy budować, ale aquaparki i parki rozrywki
@memik432 łyknij pigułkę realizmu i spróbuj sięgnąć poza PiSowską propagandę sukcesu rodem z PRL. Co wiemy o tym projekcie? Że w pierwszym etapie przepustowość może sięgnąć 45mln pasażerów rocznie. OK, ale pytanie: skąd ci pasażerowie się wezmą? Jest jakiś biznes plan wg którego uda nam się przekonać jakiegokolwiek znaczącego światowego przewoźnika, że właśnie z naszego lotniska powinien korzystać do swoich transferów? Ma do wyboru Kopenhagę, Berlin i Hamburg (żeby wymienić tylko te w odległości nie robiącej samolotom żadnej różnicy) - naprawdę profesjonalnie zarządzane i odpowiednio zorganizowane lotniska prowadzone przez ludzi znających się na rzeczy. W czym CPK będzie od nich lepsze? Jak u nas podchodzi się do takich inwestycji widać w Radomiu - też miało być super kolorowo - miliony pasażerów, ożywienie gospodarcze regionu i inne cuda na kiju. I co? I goowno.
Jedyny sposób na konkurowanie CPK z dużymi graczami to zapewnienie jakości tych dużych graczy po niższej cenie - a to niestety spowoduje, że to nie będzie żadna żyła złota tylko kolejna czarna dziura na publiczne pieniądze. Już mamy jedną "inwestycję", która będzie się zwracała (jeśli w ogóle) przez 1000 lat. Wątpię, żeby nasz budżet mógł udźwignąć następną.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 November 2022 2022 0:29
@Vinyard Radom to świetny przykład. Takie rewelacyjne lotnisko, że odprawia przez cały rok tyle pasażerów ile Modlin w ciągu jednego dnia. No ale do Egiptu bliżej xD