Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Z każdym rokiem coraz bardziej bawi

www.demotywatory.pl
+
141 150
-

Zobacz także:


CoGitare
+15 / 15

Od Muzyka do polityka a potem do kabareciarza, widać że kryzys jest jak ludzie zmieniają robotę częściej niż kreml kłamie.

Odpowiedz
P PitBull9010
+2 / 2

@Olka1245
BYŁ, bo już nie jest...

S szteker
+1 / 1

@PitBull9010 teraz jest szmatą

O konto usunięte
0 / 0

@PitBull9010 Mozliwe, w sumie ja go znam bardziej z dawnych lat

dokturbasen
+9 / 29

zagłosujcie na konfederację, dajcie pisowi 3 kadencję - ilu posłów kupi sobie pis ?

Odpowiedz
K konto usunięte
+1 / 21

@dokturbasen Zasłyszane w sieci.
Najbliżej koalicji jest PO z PiSem. Jedni chcą kredytów 2% drudzy 0%. Jedni prowadzili 500+ na drugie dziecko to od razu drudzy postulują że na pierwsze również. Jedni dają sołtysowe drudzy chcą dać babciowe. Jedni i drudzy zgadzają się na wszytko co daje UE.

Tam naprawdę nie ma dużo różnic. Sikorski był w PiSie jest w PO. Morawiedzki był w PO jest w Pisie. A jeszcze lepszy przykład janusza Kowalskiego. Był w Pisie potem w PO a teraz znów w PiSie.

Po co im szukać jakiejś konfederacji. Tam powiedzą jedno czy dwa zdaniach o nich i się podniecacie. Tusk mówi ciągle o Kaczyńskim i morawieckim natomiast w PiSie nawija się jedynie o Tusku.

Jak małżeństwo gdzie jedno gada na drugie ale żyć bez siebie nie mogą.

dokturbasen
-3 / 3

@kikurenty bredzisz a coś konkretnego ? za kilka miesiecy fundamentalne wybory - zagłosujesz na katotaliban i 3 kadencję pis-u , czy na KO i opozycję ?

A Aqq300
-2 / 4

Konfederaści nie są lekarstwem. Oni wraz z PiSlamistami będą ostatnim gwoździem do trumny świeckiego i w miarę wolnego państwa.

M mikv
+1 / 7

@kikurenty Bosak był w LPR a co za tym idzie w koalicji z PiS, natomiast Mentzen, jak mówił, ma dług wdzięczności w stosunku do Wiplera ( PiS, Republikanie) i dzięki niemu został wciągnięty do polityki :)

Parafrazując Twoje porównanie do małżeństwa: konfederacja z pisem to małżeństwo, które razie ma tylko ' ślub kościelny", ale będzie zabiegać o więcej :) ślub nierozerwalny.

K konto usunięte
+1 / 3

@dokturbasen Co chcesz konkretnego? Bo wszystko zależy co dla kogo jest ważniejsze - gospodarka czy światopogląd. Gospodarczo PiS i PO niczym się nie różnią - obie partie poszły w socjalizm i będą się licytować kto więcej rozda pieniędzy pracujących polaków, oraz kto szybciej zarżnie Polska gospodarkę socjalem. Zobaczysz jaki będzie teraz festiwal spierd##nia podczas najbliższej kampanii wyborczej.
Co od światopoglądu - oczywiscie że do PiSu najbliżej jest konfederacji. Ale nie nazwał bym PO partią antyklerykalną. Jakoś za ich rządów kościół też doił kasę z państwa ile wlazło, tak samo było za SLD. Ba, nawet sam donald wziął ślub kościelny przed którymiś wyborami aby nabić sobie punktów na wyborczych.
Ale pocieszę cie kościół i episkopat nawet sam PiS kopnie w du#ę jeżeli dojdzie do wniosku że nie jest mu potrzebny do ogłupiania motłochu. I nad tym kościół z PiSem pracuje odpędzając młodych ludzi z kościoła, więc rola kościoła pod rządami PiS będzie słabła. Dlatego nie do końca zgadzam się z teorią @Aqq300 .

PS. Tak jak wspominałem i jak wypominał @mikv te podziały polityczne to jest teatr dla motłochu. Najlepiej to było widać na imprezie u red. mazurka. Taki polityk doskonale odnajdzie się w PiS, PO, SLD, konfederacji bo jedyne spoiwo to jest kasa i dojenie Polski.

dokturbasen
-1 / 3

@kikurenty mylisz się, Chcesz wygrać wybory ? mówisz do debili. nie możesz powiedzieć że zabierzesz socjal, czy za czasów PO socjal był w rozkwicie ? Dzisiaj musisz coś debilom powiedzieć o socjalu . ciołki z konfederacji dobrze o tym wiedzą, nie chcą rządzić, chcą pobierać darmową kasę z sejmu dlatego mówią że zabiorą socjal- ktoś na nich zagłosuje ? przygłupy podobne do karyta plus widzące tylko kasę co z ich światopoglądem ? Dzisiaj zostaje ci tylko Tusk, za jego rządów nie było socjalu, albo 3 kadencja pis-u w koalicji z konfederacją . Jeżlei teraz wygra pis, zmieni tak Polskę że za 4 lata nie będziesz miał żadnego wyboru- dla własnego dobra dzisiaj zostaje ci tylko tylko Tusk, za 4 lata będziesz szukał programu i może konfederacja zdobędzie 11 %

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 April 2023 2023 11:59

kondon
0 / 2

@mikv Wipler chciał zmienić PiS - z jakim skutkiem sama widzisz. Do tego już od dawna nie ma go w polityce.
Nie mam pojęcia jak ten "argument" można traktować poważnie...

@kikurenty Konfederacji nie było u Mazurka chyba?
„tacy sami ludzie jesteśmy, jak ci w PO czy SLD, niczym się nie różnimy i każdy jest pazerny, każdy by coś chciał, tylko różnimy się szefami” - fragment nagranej rozmowy

@mikv
https://www.youtube.com/shorts/kkjrluSVG6Q

M mikv
0 / 0

@kondon " z jakim skutkiem sama widzisz" - mówisz o zafajdanej koszulce ? :) ja nie wiem jak takiego człowieka można traktować poważnie, a pan Mentzen chyba nadal nim zafascynowany.

Co do filmiku, Kukiz kiedyś zwyzywał dziennikarkę od pisowskich.... czy to zmieniło bieg wydarzeń ?

kondon
0 / 0

@mikv Mówię o tym jak PiS rządzi i jak masowo rozdaje pieniądze.

Biorąc pod uwagę, że nie kojarzę wypowiedzi Mentzena o Wiplerze wydaje mi się, że mocno przesadzasz z tą fascynacją.

M mikv
0 / 0

@kondon opowieści o zmianach w rozdawaniu pieniędzy włóż miedzy bajki. Politycy, zwłaszcza z konfederacji powiedzą wszystko co chcesz usłyszeć (kojarzysz 'wykład" Mentzena o piątce konfederacji, czy tez nie ? ). Raz badania wykażą ze bardziej chwytliwy jest sprzeciw przeciwko unii, innym razem, przeciwko rozdawaniu pieniędzy, ale tak naprawdę chodzi o światopogląd. O jeszcze większe ingerowanie kościoła w życie obywateli : nierozerwalne śluby itp.

Prawdę mówiąc, nie wiem tez, gdzie oni robią te badania, bo np ostatnie pokazują, ze 75 % ankietowanych jest za, lub raczej za utrzymaniem 500+, 13-tych i 14-tych emerytur, o poparciu do unii nie wspominając, więc nie ma mowy o żadnych zmianach na tym polu, tylko o wyłowienie elektoratu, który pozwoli im zasiadać w sejmie nie mając żadnego realnego wpływu na gospodarkę.

"nie kojarzę wypowiedzi Mentzena o Wiplerze" - wrzucasz mi 'materiały poglądowe" z yt, a nie potrafisz tam wpisać frazy "Mentzen i Wipler" ?

kondon
0 / 0

@mikv Ludzie mają swoje poglądy i czasami widać, że w coś wierzą. Jeśli ktoś całe życie mówi to samo na dany temat i jest to spójne, to można mieć nadzieję, że mówi zgodnie z własnymi wierzeniami.
Ludzie z wolnościowej strony Konfederacji od zawsze są przeciw rozdawnictwu i przeciw unii, nic się w tej sprawie nie zmienia, pomimo sondaży mówiących o chęci Polaków do pozostania w niej.
Szukasz czegokolwiek, żeby się tylko przyczepić, bo ich po prostu nie lubisz i nie jesteś w stanie im przyznać racji.

"ale tak naprawdę chodzi o światopogląd"
Na jakiej podstawie ten wniosek? W jednej kwestii wygodnie Ci ocenić, że to tylko polityczna gadka, ale w drugiej już im wierzysz?
Nierozerwalne śluby to tylko dodatkowo opcja i nikt nie byłby do nich zmuszany. Ostatnio Mentzen powiedział, że państwowych ślubów w ogóle nie powinno być i z tym się zgadzam.

"75 % ankietowanych jest za, lub raczej za utrzymaniem 500+, 13-tych i 14-tych emerytur"
Źródło?

Jakoś tam śledzę Mentzena (m.in.) i nie kojarzę, żeby ostatnio coś mówił o Wiplerze. Po prostu tej fascynacji nie widać i zapewne to tylko Twoja wesoła interpretacja, która niczego nie wnosi.

M mikv
0 / 0

@kondon odniosę się tylko do ostatniego akapitu, żeby nie kopać się z koniem. Sledzisz, a założę się, ze do tej pory nie znalazłeś, bo nie chciałeś znac wypowiedzi o której pisałam wyżej, choć to pewnie pierwsza minuta wywiadu Mentzena z Wiplerem sprzed 2 lat " o gospodarce i powrocie do polityki" . Wolisz opierać się na swoich 'wierzeniach' jak to napisałeś.

Pamiętaj, ze gospodarka nigdy nie opiera się na ' wierze" bez względu na to w co tam sobie chcesz. A ta krowa co dużo ryczy zazwyczaj mało mleka daje. Dawałam przykład Kukiza. Projektujesz na mnie swoje wierzenia, i oczekujesz, ze podam Ci coś na tacy. Tymczasem, diametralnie się różnimy. Nie przekonuje mnie Mentzen czy Bosak o którym cudownie zapomniałeś a przecież był w LPR a co za tym idzie w koalicji z PiS, więc cala narracja, ze konfederacja nigdy i w ogóle się sypie. Tak samo nie przekonywał mnie Kukiz, choć byłam fanka kilku jego utworów, zwłaszcza z Yugopolis. Sama szukam różnego rodzaju, również ich wypowiedzi i nie przeczę, ze czasami udaje im się powiedzieć coś z sensem. Co nie zmienia faktu, ze czasami, bo mentalnie siedzą w średniowieczu. A połączenie podatków, kościoła i państwa zwykle jest tragiczne co pokazała historia np Irlandii, Kanady itp. W mojej 'interpretacji" poczynań tych panów nie ma nic wesołego, to raczej troska o to, żebyśmy nie szli tam, skąd wiele krajów już wróciło. Tobie nie wnosi i nic na to nie poradzę. Ale może ktoś inny się zainteresuje tematem.

kondon
0 / 0

@mikv "sprzed 2 lat"
Pisałem wyraźnie, że ostatnio. Kiedyś mogłem i oglądać.
Jeśli masz coś konkretnego na myśli, to nie ma sensu żebym sam sobie tego szukał, bo mogę znaleźć coś innego i dalej się nie dogadamy.

Gospodarka opiera się na przedsiębiorcach i pracownikach, pracy i oszczędzaniu. Nie na dotacjach, zasiłkach i podatkach. No i na ogół tak mówi Konfederacja, a już na pewno Mentzen i jego partia. Nikt inny w sejmie czegoś takiego nie powie.
Bosaka nie za bardzo śledzę, więc staram się do niego nie odnosić, bo po prostu nie mam pewności co on sobie tam planuje.

"mentalnie siedzą w średniowieczu"
Jeśli już mam wybierać, to wolę to "średniowiecze" (co jest kolejną Twoją wesołą interpretacją), niż lewicową "nowoczesność".

"połączenie podatków, kościoła i państwa"
?

"Tobie nie wnosi i nic na to nie poradzę."
Wipler nie jest PiSowcem i nie mam pojęcia co jego osoba wnosi do tematu.

M mikv
0 / 0

@kondon "na ogół tak mówi Konfederacja, a już na pewno Mentzen i jego partia" - ta krowa co dużo ryczy, mało mleka daje. Mentzen zapytany przez Rymanowskiego, czy pobiera 500+ odpowiedział : "nawet nie wiem, być może tak. Jestem doradca podatkowym, za rządów pis doradcy podatkowi zyja naprawdę dobrze." Na Twitterze : "sprawdziłem, korzystam :)"
Czyli co teraz ma gdzieś gospodarkę, i doi 500+ pomimo, ze przecież PiS apelował żeby Ci co nie potrzebują nie pobierali :) a nagle po wyborach mu się odmieni ? I nie będzie przedkładał własnego interesu nad gospodarkę państwa ?

Ja tez jestem przeciwnikiem 500+, 13 i 14-tych emerytur. Z prostego powodu: nie jestem beneficjentem. Ale nie jestem tez ślepa i głucha. Zgadzam się z Mentzenem, ze 500+ nie jest programem demograficznym. To powinien być zasiłek rodzinny, jak w innych państwach, ulga podatkowa dla osób wychowujących dzieci. Natomiast 13 i 14 emerytura to normalnie byłaby waloryzacja, która opiera się na prawdziwym wskaźniku inflacji zapisanej w budżecie. I żadna partia, łącznie z Konfederacja tego nie zabierze, żeby zlikwidować jakiś podatek. Zreszta Mentzen powiedział, ze chce te pieniądze przeznaczyć na elektrownie jądrowa. Rozdwojenie jaźni ? zabierze 500+, żeby obniżyć podatki, które miałyby finansować elektrownie ? :)

Nie dogadamy się nie dlatego, ze w szukaniu nie ma sensu - wręcz przeciwnie. Nie dogadamy się, bo Tobie podoba się mentalne średniowiecze a mnie nie. Nie rozumiem, dlaczego masz problem z nowoczesnością nawet lewicowa.

"połączenie podatków, kościoła i państwa" - to takie streszczenie 5-tki Konfederacji. Coś pogmeramy w podatkach, w zamian skonfliktujemy z unijnymi partnerami i generalnie demokratycznymi państwami, bo nie lubimy 'lewicowej nowoczesności', za to podobają nam się klauzule sumienia, małżeństwa nierozerwalne itp

kondon
0 / 0

@mikv Absolutnie nie. Idiotyzmem byłoby płacenie podatków i nie korzystanie z tego, co za te podatki można dostać. Gdyby miał możliwość nie płacić podatków i nie pobierać świadczeń, ale mimo to je płacił i pobierał, to jak najbardziej miałabyś rację. Tylko takiej możliwości nie ma i tutaj wchodzi Konfederacja np. z dobrowolnym ZUSem dla przedsiębiorców.

"PiS apelował żeby Ci co nie potrzebują nie pobierali"
To jest jakiś argument, czy tylko żartujesz sobie z PiSu?

"To powinien być zasiłek rodzinny, jak w innych państwach"
Nie kojarzę, żeby Mentzen coś takiego postulował. Nie wiem też dlaczego ludzie bez dzieci mieliby płacić na tych, którzy je posiadają.

"Natomiast 13 i 14 emerytura to normalnie byłaby waloryzacja, która opiera się na prawdziwym wskaźniku inflacji zapisanej w budżecie"
Tutaj się zgadzam. Chodzi tylko o to, aby pokazać, że PiS "daje". Mniej istotne jest już to, że emerytów stać na mniej...

"Z prostego powodu: nie jestem beneficjentem."
Mnie to nie obchodzi, czy na czymś zyskam. Obchodzi mnie to, czy jest to słuszne i moralne. W drugiej kolejności jak na tym wyjdzie społeczeństwo czy państwo.

To z elektrownią trochę brzmi jak żart, natomiast faktem jest, że musimy ją mieć i powinniśmy ją zbudować dawno temu. W głównej mierze ten problem jest spowodowany unią...
Dlaczego żadna z poprzednich ekip tego nie załatwiła?

Nie jest problem w szukaniu, tylko odniesieniu się do konkretnego argumentu. Jeśli go nie znam, to bez sensu żebym sam go sobie szukał.

Nie wiem o jakim znowu średniowieczu mówisz, natomiast wiem, że takie pojęcie jest dla Ciebie bardzo wygodne, aby zdyskredytować moje zdanie, przez co łatwiej Ci swoje uznać za słuszne.
Z nowoczesnością nie mam problemów, a nawet ją lubię. Tylko fakt, że coś jest nowoczesne, wcale nie oznacza, że jest słuszne, czy choćby lepsze. Zdecydowanie to widać przy lewackich idiotyzmach, których na zachodzie pełno, a do nas trafiają powoli. No nie mamy np. 56 płci.

Nie istnieje coś takiego jak 5 Konfederacji. To pojęcie czyste teoretyczne, tłumaczące jak działa polityka. Każda osoba się do niej odnosząca jest jedynie dowodem, że Mentzen wypowiadając te słowa miał rację.

Konfliktuje z wszystkimi to się PiS. Konfederacja mówi o rozsądniejszym podejściu, przy czym nie wiem jak by to realnie wyglądało i nie bardzo jest w tej kwestii się na czym oprzeć, aby ich ocenić.
Sam termin "klauzula sumienia" mi się nie podoba, natomiast nie uważam, że przedsiębiorca ma obowiązek wszystkim świadczyć swoje usługi i z tego co kojarzę, to Konfederacja myśli podobnie. Te małżeństwa mi się nie podobają, natomiast jako opcja nie przeszkadzają mi. W ogóle ktoś poza Mentzenem popiera ten pomysł?

M mikv
0 / 0

@kondon czy zapłacisz podatek i skorzystasz z ulgi jaka jest np 500 +, czy de facto nie zapłacisz podatku to żadna różnica. Zmiana nazwy to tylko kosmetyka. Ale zdecyduj się czy chodzi o własny interes i korzystanie z tego co można dostać, czy o gospodarkę, elektrownie itp bo sam sobie zaprzeczasz w dalszej części wypowiedzi. Moralności do tego nie mieszaj. Dla Mentzena słuszne i moralne jest, ze pobiera 500+ przy wysokich zarobkach a dla kogoś kto ledwo wiąże koniec z końcem nie. Ba dla niektórych niemoralnym jest sam fakt, ze ktoś inny dużo zarabia.
Podobnie byłoby z dobrowolnym ZUSem. Ktoś kto wolałby przebalować ZUS, w sytuacji kiedy nie miałby żadnych dochodów i tak skorzystałby z jakieś karty medycznej, renty socjalnej itp, bo inaczej miałbyś wysyp bezdomnych, chorych ludzi na ulicy. Dla kogoś, kto płacił ZUS to nie byłoby moralne, ale dla kogoś, kto chce temu bezdomnemu, choremu człowiekowi pomoc i nie pyta go, jak do takiej sytuacji doszło, niemoralnym byłoby pomocy od państwa nie udzielić.

"tylko żartujesz sobie z PiSu?" - tak, tak samo jak i z Konfederacji, ten sam poziom cynizmu.

"Mentzen coś takiego postulował" - nie postulował, tylko tak to traktuje. Dla mnie nieważne są słowa, terminy itp tylko czyny. Bo mówić o czymś, czego jak ciagle powtarzasz nie można ocenić, może każdy, o ile jest wygadany. Gorzej kiedy wysokiej klasy specjalista od podatków mówi, ze musi sprawdzić, czy pobiera 500+, które jak znowu powiedział u Renaty Grochal traktuje " to jako mały zwrot płaconych (...) podatków ". Ja nie miałabym zaufania do takiego doradcy, który może nie pamiętać lub nie wiedzieć o należnych zwrotach podatków i musi to extra sprawdzać.

"Dlaczego żadna z poprzednich ekip tego nie załatwiła?" - zapytaj Bosaka :) PO/PSL załatwiła lotniska, stadiony, gazoport itp pomimo światowego kryzysu finansowego. Czym może się pochwalić 'ekipa Bosaka" ? :)
rozpisanymi wyborami po 2 latach rządzenia ?

"Jeśli go nie znam" - znałeś go, bo go napisałam i od niego zaczęła się nasza dyskusja, tyle, ze zamiast sprawdzić od początku próbowałeś dewaluowac.

"No nie mamy np. 56 płci." - mamy ? w czyim imieniu mówisz? Nie lepiej zająć się swoją płcią, a nie ciagle obsesyjnie interesować cudzymi ? Ja mam jedna płeć i prawdę mówiąc nawet Twoja mnie nie obchodzi, jak będziesz chciał mieć 56-ta, to nadal nie będzie mnie interesowała, a tym bardziej przeszkadzała. Natomiast w kwestii świeckich ślubów nierozerwalnych, w takim małżeństwie może pojawić się np przemoc i tak, przeszkadzałoby mi, ze np moja sąsiadka, której mąż jest przemocowcem np ekonomicznym, nie może się od niego uwolnić, bo będąc młoda, zakochana osoba ten przemocowiec ja zmanipulował i namówił, na taki ślub.

"Nie istnieje coś takiego jak 5 Konfederacji." - dziś to już nawet nie istnieje " 100 ustaw Mentzena" :)

Z tego co kojarzę, to lekarze mogą korzystać z klauzuli sumienia i Mentzen jest na tak, czy jak są jednocześnie przedsiębiorcami to nie mogą ?



kondon
0 / 0

@mikv Co Ty wymyślasz...
Ma płacić podatki, ale nie korzystać z tego, co państwo mu oferuje?
Niemoralne jest to, że państwo zabiera jednym, żeby dać drugim i tu jest problem. Nie w tym, kto bierze od państwa, tylko że państwo daje taką możliwość, no i że na to pod przymusem zabiera pieniądze wszystkim pracującym.
(dotyczy dalszego fragmentu) No i tak, jest to zwrot płaconych podatków. Tylko naiwniak lub idiota by nie brał.
Widocznie ma na głowie ważniejsze sprawy niż składanie wniosku o 500 zł...

Nie kojarzę takich idiotycznych apeli ze strony Konfederacji.

Znaczy Bosak był szefem rządu i od niego wszystko zależało?
Nie jest Ci głupio tak manipulować?

Załatwianie stadionów to akurat konsumpcja i żadna z tego inwestycja.
"Decyzję o budowie gazoportu podjął rząd Kazimierza Marcinkiewicza w 2006 r."

"znałeś go"
Wiplera tak, ale nie wiedziałem o jaki filmik Ci chodzi. Nie znałem argumentu.
No i dalej nie wiem po jaką cholerę o nim wspominałaś... W sumie nieistotne.

"Nie lepiej zająć się swoją płcią, a nie ciagle obsesyjnie interesować cudzymi ?"
Nie lepiej zająć się swoim małżeństwem, a nie ciągle obsesyjnie interesować cudzymi?
Poza tym według chyba większości wolnościowców i podobnych nie powinno w ogóle być małżeństw państwowych. Mentzen też tak twierdzi.

No nie istnieje, masz rację. To był tylko głupi zakład.

Nie wiem dokładnie co Mentzen myśli, natomiast przy podpisywaniu umowy o pracę zgadzasz się na pewne warunki, a na pewne nie. Pewne mogą podlegać negocjacjom. Przedsiębiorca (np. właściciel zakładu medycznego) ma pewną ofertę i też może mieć pewne warunki. Nikt nikogo do niczego nie zmusza.

M mikv
0 / 0

@kondon czytaj ze zrozumieniem. Za co ma budować elektrownie jak nie chce płacić podatków ? Z pustego i Salomon nie naleje.

Mentzen nawet przeliczył wydatki na 500+ na polowe elektrowni, ą wiesz co jest najśmieszniejsze w tym "żarcie" ? Ze potem chce te elektrownie wykorzystać do ogrzewania szkoły :) a co kogoś, kto nie ma dzieci, obchodzi, ze dzieci Mentzena czy inne marzną w szkole, ze ma się zrzucać na elektrownie ? A może i beneficjenci 500+ wola naukę zdalna dla swoich dzieci i kasę za która kupią sobie fotowoltaike i pompę ciepła niż elektrownie atomowa ? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

"ma na głowie ważniejsze sprawy niż składanie wniosku o 500 zł..." - jakby miał ważniejsze sprawy niż składanie wniosku, to by nie dostał kasy. Po prostu kiepsko przygotował się do wywiadu :)

Znałeś argument, który przedstawiłam i do niego się odniosłeś. Czytaj ze zrozumieniem to co napisałeś a ja zacytowałam.

"Nie lepiej zająć się swoim małżeństwem" - nie, jeśli chodzi o przemoc w innym, nie ma miejsca na bierność i bezduszność i bezczynność. Jeśli ktoś nie chce ślubu cywilnego, to niech po prostu żyje na kocia łape, zamiast skakać ze skrajności w skrajność 0 ślubów cywilnych - ślub nierozerwalny.

Skoro wszystko zależy od szefa rzadu, to zamiast zabierania ludziom "zwrotu podatku" w postaci 500+ lepiej ograniczyć liczbę posłów, ministrów, wiceministrów itp. a nie czekaj... będzie się wtedy ciężej podzielić stołkami...

kondon
0 / 0

@mikv Ty pomyśl, zanim walniesz kolejną głupotę.
Państwo zabiera jakieś 80% wypracowanych pieniędzy. Nie starczy na elektrownię?

Nie wiem o co tam chodziło. Jak pamiętasz gdzie to słyszałaś, to podrzuć.

Ale wiesz, że wniosek ten mogła złożyć żona, czy jego pracownik?
Zajmowanie się takimi głupotami przez osoby mające spore kompetencje i mnóstwo obowiązków jest marnowaniem ich cennego czasu i energii.

Nie znałem i nie znam żadnej wypowiedzi Mentzena, która by wskazywała na fascynację Wiplerem.

"zamiast skakać ze skrajności w skrajność 0 ślubów cywilnych - ślub nierozerwalny"
Kto coś takiego proponuje?
W obecnej sytuacji dodatkowa opcja, ale optymalnie to żadnych.

Cieszę się, że się zgadzasz w tej kwestii z Konfederacją, bo oni właśnie mówią o zmniejszeniu rządu, a Mentzen kilka razy powtarzał, że w ministerstwach jest marnowana kupa pieniędzy i bez żadnych zmian dla zwykłych ludzi można wygospodarować ich trochę.
Co oczywiście nie wyklucza ograniczenia wydatków w innych dziedzinach, jak np. rozdawnictwo.

M mikv
0 / 0

@kondon "Nie starczy na elektrownię?" - jak widać nie starcza. A konfederacja chce jeszcze uszczuplić wpływy z podatków.

"to podrzuć." - sorry ale wystarczy wpisać frazę w Google. Lokal wyborczy tez będą musieli Ci podrzucić ? Czy sam znajdziesz ? Mówił to u Rymanowskiego w tej samej rozmowie, w której nie pamiętał czy pobiera 500+.
Przed chwila obejrzałam inny wywiad z nim u Rymanowskiego. I ciekawostka nr 1. Na pytanie, czy konfederacja zlikwidowałaby 13-tki i 14-ki odpowiedział : " nie " , nr 2. Na pytanie czy Konfederacja zlikwidowałaby 500+ powiedział, ze on jest za likwidacja, ale to jest jego prywatne zdania, a z uśmieszkiem na twarzy dodał, ze konfederacja się jeszcze zastanawia, nr 3 czy konfederacja chciałaby referendum w sprawie wystąpienia z unii, odpowiedz brzmiała " nie w tym momencie, ponieważ takie referendum zakończyłoby się prawdopodobnie zwycięstwem zwolenników unii" . I niech to będzie moim podsumowującym komentarzem do naszej dyskusji o likwidacji rozdawnictwa i społecznego poparcia dla unii. To świeży wywiad, więc skoro śledzisz....
Tak, tak, Morawiecki tez się cieszył jak zapowiadał zmniejszenie rzadu kilka lat temu o 25-30 % , a ja sie z tych zapowiedzi śmiałam. Dlatego poczekajmy do wyborów i po owocach poznamy :) Natomiast sprytnie pominales zmniejszenie ilości stołków w sejmie. Po co tylu posłów, skoro na nic nie maja wpływu ?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 15 April 2023 2023 16:30

kondon
0 / 0

@mikv To może zabierajmy ludziom wszystko i niech rząd dysponuje naszymi pieniędzmi?
Wtedy na wszystko starczy, nie?

Chcesz mi coś pokazać, to podaj. Nie mam czasu szukać nie wiadomo czego.
Konfederacja to połączenie kilku partii, więc 1 osoba nie ma prostych odpowiedzi na wszystko.
Jak partia mająca kilku posłów może cokolwiek zlikwidować? Na tę chwilę sporo rzeczy blokują lub nagłaśniają. Więcej w obecnym układzie się nie da. Jak będzie w przyszłym jeszcze nie wiadomo. Obiecać wszystko to mogą Morawiecki z Tuskiem.
Z tym referendum to jaki zarzut masz? Obecnie jest kompletnie bez sensu i to byłoby tylko zmarnowanie pieniędzy.
Tego jeszcze nie oglądałem.
Nie wiem jak wszyscy, przykładowo Berkowicz i Korwin są za zmniejszeniem sejmu. Za poprzednich rządów niewiele się w tej kwestii zmieniło na +.
"Dlatego poczekajmy do wyborów i po owocach poznamy :)"
Tutaj się zgadzam.

M mikv
0 / 0

@kondon : To może zabierajmy ludziom" - no właśnie próbuje od Ciebie wyciągnąć jak starczy, kiedy nie będziesz zabierał a chcesz realizować takie ambitne plany jak budowa elektrowni atomowej. Zwłaszcza, ze Twoja teoria o likwidacji rozdawnictwa właśnie padła. ( 13, 14 emerytura - nie zlikwidują. 500+ - zastanawiają się, ale po uśmieszku domniemam, ze pan Bosak czy inni może i prywatnie zrezygnowaliby z tych 500 zł, ale jak uszczupla budżet rodziny wyborcy, to mogą się przejechać )

Naprawdę trudno zrozumieć o co Ci chodzi. Z jednej strony wykłócasz się ze Konfederacja nie chce koalicji z pisem, a z drugiej podajesz przykład Korwina, który takiej koalicji nie wyklucza - to również jedno z pytan w tym wywiadzie Rymanowskiego z Mentzenem.
Skoro oni nawet w Konfederacji nie mogą się dogadać co do 500+, koalicji z PiSem itp to o czym w ogóle rozmawiamy ? Chcesz w przyszłym ewentualnym rządzie takiego samego bałaganu jak przy prawyborach Konfederacji ( widziałeś filmik, czy tez nie? ). Tak jest najłatwiej, każdy ma inne zdanie, więc mogą powiewać jak choragiewki raz w te , a raz w tamta stronę i mówić pod publiczkę co kto chce usłyszeć i kiedy chce ( badania do 5 konfederacji wykazały, ze Polacy są przeciwko unii, ale referendum w sprawie wyjścia z uniii Konfederacja by przegrała ? helloooolll, zaprzeczacie sami sobie :)
Jest ok 10% prawicowych fanatyków, którzy zdecydowaliby się na wyjście z unii, czy inne pomysły, ale generalnie łączy ich tylko jedno : aborcja, sprzeciw do in vitro, religia itp. Dlatego w tym wywiadzie padło nawet zdanie 'przed wyborami nie powiem" - już nie pamietam czego dotyczyła, a nie mam czasu sprawdzać.
Bo wszystkie inne tematy są niewygodne. Podatki zwłaszcza po nowym ladzie chce uprościć każdą partia, ale tez więcej ryczą niż mleka dają.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 14 April 2023 2023 7:30

kondon
0 / 0

@mikv Przede wszystkim trzeba obniżyć wydatki państwa. Jest mnóstwo kompletnie zbędnych. Ostatnio właśnie Mentzen mówił o liczbie ministerstw i ministów, jako przykład podał Szwajcarię - pytałaś o to.
Emerytury to kwestia ich waloryzacji. Problemem jest sposób jej przeprowadzenia - po pisowskiemu - ma być widać, że to my dajemy. Mentzen jest przeciw 500+, Bosak nie wiem, ale to nic nowego. Za to obaj obiecali, że nie będą niczego rozdawać, kiedy reszta cały czas ma nowe pomysły kogo by tu przekupić. Znajdź mi w tej kwestii lepszą partię.

Zdanie Korwina już jest mniej istotne. Ja nie widzę punktów wspólnych i na tej płaszczyźnie ze wszystkimi innymi PiSowi byłoby się łatwiej dogadać. Poziom braku sympatii myślę, że wszędzie jest podobny. Mentzen to samo mówił, nie wiem po co mnie pytasz. Korwin to nie kwestia dogadania się, tylko jego sposobu bycia. On zawsze musi po swojemu sobie gadać. Należy słuchać ze sporym dystansem.

"badania do 5 konfederacji wykazały, ze Polacy są przeciwko unii, ale referendum w sprawie wyjścia z uniii Konfederacja by przegrała ?"
Z pamięci - zależy jak zadasz pytanie. W referendum pytanie byłoby proste - tak czy nie. No i tutaj jest sprawa oczywista, że Polacy chcą być w unii.
Nie ma żadnej 5 Konfederacji, jeśli do tej pory tego nie zrozumiałaś, to ja chyba nie będę w stanie wytłumaczyć. Natomiast powtarzanie tego na okrągło świadczy o racji Mentzena, że takie teksty się sprzedają.

"Jest ok 10% prawicowych fanatyków"
Brzydkie szufladkowanie, które ma na celu odczłowieczenia przeciwnika, którego po tym zabiegu można z czystym sumieniem nie lubić, albo i gorzej.
No i całe to stwierdzenie jest okropną bzdurą, bo to nie są tematy, które by wyborcy Konfederacji szczególnie często poruszali.

Zarówno PiS jak i opozycja mieli mnóstwo możliwości do upraszczania i obniżania podatków. Co z tego wyszło? To co zawsze - komplikacje i podwyżki...
Mentzen mówi, że jego ludzie już tworzą propozycję ustaw o PIT, VAT itd.
https://www.youtube.com/watch?v=MiJlHOlzQR4
W 1 komentarzu jest spis treści - sprawdź sobie interesujące pozycje, zamiast mnie pytać. A najlepiej to sama wejdź na live i pytaj :)

melblue
+8 / 8

Cytując wieczną Marylę Rodowicz:
"Bo to co nas podnieca,
To się nazywa kasa,
A kiedy w kasie forsa,
To sukces pierwsza klasa

Bo to co nas podnieca,
To czasem też jest seks,
A seks plus pełna kasa,
To wtedy sukces jest"

Odpowiedz
R Ricochet69
+24 / 24

Mnie od dawna to już nie bawi. Co bowiem zabawnego jest w tym, że mamy tak żałosnych "polityków", a taka sytuacja jest w pewnym sensie odzwierciedleniem stanu polskiego społeczeństwa ?

Odpowiedz
dokturbasen
+7 / 11

@Ricochet69 nie mamy żałosnych polityków , mamy żałosne społeczeństwo ,politycy to przekrój społeczeństwa i trzeba przyznać rację morawieckiemu " ludzie są tacy głupi że to działa"

P PitBull9010
+1 / 1

@dokturbasen
no nie do końca...
obena Nam Niemiłościwie "Panująca" (ale nad niczym) Fuaca nie odzwierciedla niczego poza najbardziej zuchwałym, beczelnym i niepohamowanym złodziejstwem, najgorszymi od 20-kilku lat stosunkami międzynarodowymi, aferami, oszustwami i porażkami śmierdzącymi na kilometr, ogólnym zepsuciem i deprawacją, a ponadto totalnym beztalenciem politycznym i gospodarczym...

...to, że ich popiera ok. 30% społeczeństwa wyniKa TYLKO I WYŁĄCZNIE Z DWÓCH GŁÓWNYCH PRZYCZYN:
1. wielu ludzi wgl nie głosuje, bo tak naprawdę wybieramy międy wilkiem a hieną (wilk=PO, hiena=PIS...),czyli nieważne, kto u koryta, i tak jesteśmy okradani, ośmieszani, poniżani i niszczeni...

2. ci, co głosują, albo są kupieni (pieniądze, posadki, układy...), albo mają już tak wyprane mózgi (radyjko maryjka, TVPropsy, TZ Diabłem), głównie starsi; a trzecia grupa to tacy, którzy z awiści, że sami mają źle, więc dopie*olą innym, a co!

OSOBIŚCIE JEDNAK NIE WIERZĘ W TO, ŻEBY PISDUSIE MIAŁY NAWET 5% POPARCIA, BO ROZSIERDZIŁY DOSŁOWNIE KAŻDĄ GRUPĘ SPOŁECZNĄ, KAŻDĄ SIŁĘ POLITYCZNO-GOSPODARCZĄ, KAŻDEGO PRACOWNIKA I PRACODAWCĘ W KAŻDEJ BRANŻY...

...JESTEM SKŁONNY POWIEDZIEĆ, E SĄ ZDOLNI NAWET DO FAŁSZOWANIA WYBORÓW, SKORO BEZ SKRUPUŁÓW OBSADZAJĄ BYLE GDZIE I BYLE KOGO, PRZEYEBUJĄ OLBRZYMIE PIENIĄDZE W BŁOTO, LEKCEWAĄ NAWET UNIĘ I NATO...

dokturbasen
-1 / 3

@PitBull9010 wszystko sprowadza się do jednego Polacy to debile, nie wszyscy ,ale wielu, dlatego najlepiej będzie dla nas jak za nas będzie decydować EU lepsze to jak rządy Niemców czy rosjan

P PitBull9010
0 / 0

@dokturbasen
ale EU to właśnie szwabiki głównie, więc ten tego
...co prawda, nie jestem jakimś skrajnie lewicowym (tudzież prawicowym, jedna "parafia"...) preciwnikiem/wrogiem Unii, ale co tera tam się odjaniepawla, to akrawa na skrajny debilim...

...a na wszystkim muszą zarobić niemiaszki, prawda?...

dokturbasen
0 / 6

@PitBull9010 EU to interes EU, także Francuzów i Niemców,dlatego potrzebujemy jednego państwa EU , nic nie stoi na przeszkodzie by był to interes także Polaków, Niemcy i francuzi patrzą w przyszłość my tylko grzebiemy się w przeszłości . Nie umiesz sie rządzić ,daj innym jak robią to mądrze

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 9 April 2023 2023 11:54

Xar
0 / 2

@Ricochet69 Takie sa efekty,jak sie zacheca do udzialu w wyborach idiotow ktorzy maja problem napisac poprawnie zdanie w jezyku niby ojczystym...

Dinaeel
+2 / 2

Internet nie zapomina, ludzie to już inna bajka.

Odpowiedz
M marcusB16
0 / 0

Jest takie przysłowie'' Kto z kim przystaje takim się staje''

Odpowiedz