Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
146 175
-

Zobacz także:


Xar
+25 / 27

Rozumiem, ze nie beda sie przebijac pomiedzy dwoma pasami stojacych samochodow? I skrecajac w lewo jak beda dojezdzac do lewej krawedzi jezdni?

Odpowiedz
A Alicorn
+23 / 39

Przesiądźmy się na rowery żeby zajmować mniej miejsca na ulicy, a potem doczepmy sobie przedłużenie dzięki któremu bedziemy zajmować więcej miejsca

Odpowiedz
Y yankers
+5 / 17

@Tomasz1977 Minimalna, zalecana to 1,5m. Z tym że Konwencja Wiedeńska i późniejsze akty zmieniające, których Polski rząd nie wypowiedział, mówi o 1,5m, a tak tylko przypomnę że Konwencja Wiedeńska jest prawem nadrzędnym w stosunku do PoRD, ale nawet policja leje na Konwencję Wiedeńską i stosuje PoRD który w wielu aspektach jest z nią niezgodny :)

No ale Polscy kierowcy mają problem nawet z tym jednym metrem :/

T Tomasz1977
+4 / 6

nie do końca jest nadrzędnym - należy dostosować prawo do konwencji

A Agitana
-1 / 1

@yankers Ta konwencje to maja gdzies wszyscy i wszedzie, tzn. wszyscy rowerzysci i kierowcy we wszystkich krajach.

Y Yahu1983
-1 / 3

@yankers Od kiedy to konwencja jest prawem nadrzędnym? Myślę, że nie do końca rozumiesz czym jest Konwencja. Konwencja nie jest żadnym prawem. Jest porozumieniem, wyrażeniem woli sygnatariuszy, do dostosowania swoich lokalnych przepisów. Dopóki to nie nastąpi, przepisy lokalne pozostają jedynym obowiązującym prawem.
Konwencja jest często formą wywierania politycznej presji. Bez żadnych skutków prawnych.

L Laufer
-2 / 2

@Yahu1983
Konwencja jest prawem nadrzędnym, od kiedy jest ratyfikowana, czyli kiedy jest umową międzynarodową.
Konwencja jest prawem, nadrzędnym wobec ustaw. Z pełnymi skutkami prawnymi.

Y Yahu1983
-3 / 3

@Laufer Konwencja nie jest prawem. Jest umową - "wolą" sygnatariuszy, by swoje przepisy dostosować do wspólnych standardów. I dopiero gdy państwo zmieni/przyjmie ustawę, staje się to prawem. Państwo może podpisać konwencję, ale dostosowanie prawa może trwać latami. Dopóki tego nie zrobi, konwencja nie jest źródłem prawa stosowanego.

Y Yahu1983
-3 / 3

@Laufer Tak? Można podać setki przykładów, gdzie Kodeks Ruchu Drogowego różni się od treści Konwencji. I policja wystawia mandaty na podstawie Kodeksu, czy Konwencji?

L Laufer
-2 / 2

@Yahu1983
To, że jesteś ignorantem, to nie moja sprawa. To twój problem. Nie jesteś prawnikiem, by interesowały mnie twoje błędne opinie.

Jak przyjmujesz mandat, to może być on nawet na podstawie prawa marsjańskiego. Za to jak nie przyjmiesz i sprawa trafi do sądu, to w przypadku konfliktu, wygrywa ratyfikowana umowa międzynarodowa.

Y Yahu1983
-3 / 3

@Laufer Synku, zejdź na ziemię. Mandat na podstawie prawa marsjańskiego? Chcesz powiedzieć, że policja może wystawić mandat na podstawie przepisów z innego kraju?
Nieźle popłynąłeś dzieciaku.

Sprawa w Sądzie?
Bywam w Sądzie dość często. Nigdy nie słyszałem o akcie oskarżenia czy o wyroku, wydanego na podstawie Konwencji.
Każdy akt oskarżenia czy wyrok, wyraźnie wskazuje który artykuł i którego kodeksu zostały złamane.
Choćby było sto konwencji, to dopóki w polskim Kodeksie Karnym i Kodeksie Wykroczeń jakiś czyn nie był zabroniony, to żaden sąd nie może kogokolwiek skazać,.
Widziałeś w swoim życiu choć jeden akt oskarżenia lub wyrok?
Sądzę, że nie.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 26 October 2023 2023 20:26

Y Yahu1983
-3 / 3

@Laufer Póki co, to jesteś jedyny który się kompromituje. Już pierwsze zdanie wydaje się dla Ciebie niezrozumiałe. "Umowa międzynarodowa określająca ogólne zasady ruchu drogowego obowiązujące w krajach będących jej sygnatariuszami."
Rozumiemy już? Umowa. A umowa nie jest źródłem prawa. Jeżeli uważasz, że jest, to napisz to wprost.
Umowa polega na tym, że sygnatariusze się zobowiązują do dostosowania swoich przepisów i dopiero one są źródłem prawa.
To jest WOS z podstawówki, jakie są źródła prawa. Ty uważasz, że jednym z tych źródeł jest umowa? Spoko.

L Laufer
-3 / 3

@Yahu1983
Tak, jednym ze źródeł prawa są umowy międzynarodowe. Tak, to WOS z podstawówki.
Tak, kompromitujesz się, i jesteś nawet zbyt głupi, by to pojąc. Przeczytaj całość, choć może mieć to mały sens, jak pierwszego zdania nie rozumiesz.

S Schneemil
+10 / 14

Szkoda, że ogromna część rowerzystów nie uważa, że potrzebuje czegoś takiego również z prawej strony.

Odpowiedz
K kudlata111
+20 / 24

I to powoduje że kierowcy samochodów ich "bardziej lubią"

Odpowiedz
Y ysub3334
+9 / 11

proponuję obowiązkowo montować to wszystkim rowerzystom, ciekawe kto pierwszy z tego zrezygnuje - kierowcy czy rowerzyści.

Odpowiedz
E El_Polaco
+4 / 4

Bałbym się. Zwyczajnie bym się bał, że ktoś specjalnie mnie potrąci.

Odpowiedz
T Tomasz1977
+8 / 8

niech tak jeżdżą, przynajmniej nie będą omijać z prawej "na żyletki"

Odpowiedz
K KENJI512
+11 / 11

Bardzo dobry pomysł. Proponuję wprowadzić jeszcze tablice rejestracyjne dla rowerów i obowiązkowe OC, w razie jak coś zarysują itp.

Odpowiedz
A abaddon81
+8 / 10

1,5 metra ma być z obu stron. Rower ma szerokość 0,6 m. to razem daje 3,6 m. Maksymalna szerokość samochodu w Polsce 2,55 m. :D

Odpowiedz
X xargs
0 / 0

@abaddon81 a minimalna szerokość pasa ruchu to 3.5m :>

Cagenicolas
+2 / 2

rowerzyści oczekują ze zrobimy im 1.5m miejsca przy wyprzedzaniu/wymijaniu a sami nie stosuja sie do swoich zasad. wciskaja sie pomiedzy auta na styk i jeszcze sapią

Odpowiedz
S Skar2k19
+8 / 8

ciekaw jestem jak się minie z drugim rowerzystą na ścieżce rowerowej

Odpowiedz
L lahtex
+1 / 5

gdyby jeszcze nie jeździli drogą obok ścieżki rowerowej ... powinien być przepis zezwalający potrącić rowerzystę na drodze gdy ten jedzie obok ścieżki rowerowej

Odpowiedz
stokro5
-1 / 1

Po co im 1,5 m skoro typowa DR ma szerokość 1,5m czyli : jak jedzie środkiem drogi rowerowej to ma do jej skraju 75 cm.

Odpowiedz
P pan_grajek92
+1 / 1

Jestem za takimi ogranicznikami, nie ma problemu. Oczywiście pod warunkiem że rowery będą mieć tabliczkę rejestracyjną i obowiązkowe ubezpieczenie OC :)

Odpowiedz
M ManDZiO
+1 / 1

Och, żeby rowerzyści tak dobrze wywiązywali się ze swoich obowiązków, jak mocno dbają o prawa i przywileje.

Odpowiedz