Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
100 112
-

Zobacz także:


saz06
+5 / 11

@agronomista Przecież on nie jest jakoś super ukryty. Bez większego problemu można znaleźć dane, ile było pożyczone przez te wszystkie "fundusze".

pawelkolodziej
+2 / 4

@agronomista To jest problem numer jeden. To w ogóle nie jest problem.

J jonaszewski
+6 / 6

@agronomista Zdecydowanie tak. I szerzej: stworzeniem rzetelnego bilansu otwarcia, takiego jaki - notabene - zapowiadał PiS na początku swoich rządów i którego nigdy nie stworzył.
Jeśli dobrze udokumentują punkt startowy, nie będzie można im później zarzucać, że np. rozdmuchali deficyt.

N nielubiepisu
+12 / 32

1-TVPIS bez tego wraca mafia
2-spawiedliwość-obajtek i inni
3-KPO
4

Odpowiedz
Y Yeno
+11 / 15

Ex aequo: bezpieczeństwem energetycznym i wyprostowaniem sądownictwa.

Odpowiedz
K karolina1128
+12 / 24

1. Rozeznaniem w planowanych wydatkach i cięciem tych zbędnych, by przyszłoroczny budżet nie był deficytowy.
2. Uregulowaniem gównogennych tematów, np. zrobieniem referendum w sprawach typu aborcja. Niech Polacy nie mają się już o co kłócić.
3. Relacjami z UE i Ukrainą, ale tu się niestety spodziewam nadmiernej pobłażliwości, żeby tylko polubili nowy rząd :(
4. Zbieraniem dowodów, na podstawie których będzie można rozliczyć dotychczasowych aferzystów (ale to pewnie tylko strefa marzeń).

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 October 2023 2023 14:26

Odpowiedz
S Sylweriusz83
+6 / 12

@karolina1128 Problem w tym, że skoro PiS nie rozliczył swoich poprzedników za najazd policji na redakcję Wprost, nie drążył konotacji politycznych z aferą Amber Gold, przepadnięciem części pieniędzy z OFE do ZUS - to pewnie ich zostawią w spokoju. A afer było również niemało. Chociaż mam nadzieję, że się mylę i rzeczywiście zabiorą się za wyprostowanie tego, co PiS spartolił.

K karolina1128
+7 / 7

@Sylweriusz83 dotychczasowa opozycja tak bardzo wałkowała temat rozliczania PiSu, że przewiduję wybranie kilku drobnych koziołków ofiarnych i odtrąbienie sukcesu.

M mieteknapletek
+5 / 11

@Sylweriusz83
"nie drążył konotacji politycznych z aferą Amber Gold,"
drazyl, przestal jak sie okazalo ze AG jest powiazana z ich skokami

"przepadnięciem części pieniędzy z OFE do ZUS"
mozesz rozwinac ten watek, bo nie slyszalem o tym zeby jakiekolwiek pieniadze zniknely podczas tego transferu, natomiast juz kilka razy widzialem wzmianke na ten temat na demotach

A askson
-3 / 7

@Sylweriusz83 Jak nie, Tusk jeździł zeznawać, targali go ile mogli, ale nic na niego nie było. Taki tzw. slapp suit. W przeniesieniu z OFE do ZUS nic nie przepadło. Przyznam, że tez nabrałam się na głupią histerio-propagandę 'łojezu, łokradli nas z OFE!', a dopiero potem zrozumiałam bardziej, o co tam chodziło i że to w sumie był sensowny pomysł. Wstyd mi w sumie za to, że się dałam wpuścić wtedy w kanał przez pro-PiSowskich krzykaczy.

E eref88
+1 / 1

@mieteknapletek Okazuje się, że pieniądze nie zginęły, a ta różnica między kwotą 153 miliardów zabranych z OFE, a 134 miliardów złotych, o które spadł dług publiczny wynika z wcześniejszego... kuglowania przez byłego ministra finansów Jacka Rostowskiego.

Mówiąc najprościej: wczoraj rząd zabrał z OFE obligacje o wartości 153 miliardy złotych. Ich wartość nominalna, czyli ta która jest zapisana na papierze, wynosi 146 miliardów złotych. Z tej kwoty ponad 130 miliardów rząd zabrał w Skarbowych Papierach Wartościowych i tę kwotę odjął od długu publicznego. Resztę, tę brakującą ponoć kwotę (dokładnie 15,6 mld zł) rząd zabrał z OFE w formie obligacji Krajowego Funduszu Drogowego. Ich od długu publicznego odjąć się już nie dało, bo kilka lat temu minister Rostowski wyjął je poza definicję długu publicznego, żeby ukryć to, jak szybko zadłuża państwo. Te "zagubione" pieniądze trafiły więc do Funduszu Rezerwy Demograficznej

M mieteknapletek
+1 / 1

@eref88
ok czyli w skrocie, zadne pieniadze nie zostaly ukradzone, tylko zostaly inaczej zaksiegowane?

E eref88
0 / 0

@mieteknapletek 19 mld nie poszło do zus czyli zostaly ukradzione nam i mało istotne jest gdzie poszły bo już i tak ich nie odzyskamy ^^

S Sylweriusz83
0 / 0

@mieteknapletek W dużym skrócie - poszukaj sobie "Bajki o królu Zusie, część 2" i poczytaj sobie o likwidacji OFE oraz o przeniesieniu środków tam zgromadzonych do ZUSu.

S Sylweriusz83
0 / 0

@karolina1128 Też się tego obawiam.

M mieteknapletek
0 / 0

@Sylweriusz83
jestem za stary na czytanie bajek, skupmy sie na faktach a nie ich interpretacjach

A awator
-4 / 8

Zrobisz z tego projekt i prześlesz premierowi? ;)

Odpowiedz
Cammax
+6 / 8

@awator w sumie... Jaka już opozycja stworzy rząd, to można zrobić projekt takiej ustawy. Tylko trzeba te 100 tys podpisów.

M mieteknapletek
+4 / 4

@Cammax
zebrac 100tys podpisow nie stanowi problemu, problemem bedzie jeden podpis nalezacy do dudy
bez niego to rzad nic nie zrobi, a ja stawiam ze bedzie to powtorka rzadow tuska pod prezydentura kaczynskeigo. czyli wszystko bedzie vetowane

Cammax
+3 / 3

@mieteknapletek niestety. Duda to hamulcowy. Będzie blokował budowanie pokoju o dobrobytu oraz wszelki postęp. Najbardziej będzie mu jednak zależało na zablokowaniu pojednania z Niemcami i Ukrainą oraz na zablokowaniu powrotu do UE.

M mieteknapletek
+2 / 2

@Cammax
swoja droga jest to cos o czym nalezy pamietac przy rozliczaniu rzadow obecnej opozycji, bo gwarantuje ci ze przez kolejne 2 lata pisowskie trolle beda zarzucac opozycji to ze nic nie robia

Cammax
-3 / 3

@mieteknapletek niestety im tego nie przetłumaczysz. Już się prują, że nie ma KPO, choć UE wyraźnie powiedziała, że KPO dopiero po zmienię rządu, póki PIS przy władzy, to ani centa nie zobaczymy, bo jesteśmy totalitarnym krajem wspierającym Putina i represjonującym wszelkie mniejszości. Trudno się nie zgodzić. Smutne tylko jest to, że uważają nas za proputinowskich, mimo że opozycja tak bardzo pomagała Ukrainie.
PO oficjalnie nie rządzi i w teorii nie ma nawet pewności, że będzie. Więc UE nie zaryzykuje w ciemno i da kasę dopiero jak będzie mieć pewność, że PIS nie dostanie tej kadencji.

Szkoda, że ludzie byli tak zaślepieni nienawiścią, że nie wybrali Trzaskowskiego. Dlatego też w 2025 trzeba głosować na kandydata PO, ktokolwiek by to nie był.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 November 2023 2023 14:44

otawa
+2 / 6

Wymiar sprawiedliwości, a więc prokuratura i sądownictwo. Po pierwsze zmiana prawa a po drugie weryfikacja kadr.

Odpowiedz
TheAvatar322
+4 / 20

Po co? Cokolwiek sensownego wymyślicie i o czym pomyślicie, oni się tym nie zajmą. A jak zajmą to tak, by było gorzej. I tak od dwudziestu lat...

Odpowiedz
B Birk
+7 / 17

Najprędzej zajmie się obsadzaniem spółek i stanowisk.

Odpowiedz
Cammax
+10 / 22

1. Przywrócenie niezależności sądów i obu trybunałów, a następnie rozliczenie PIS
2. Prywatyzacja TVPIS,
3. Wywalenie PISowców ze spółek
4. Likwidacja wszelkich socjali
5. Delegalizacja PIS na podstawie art.13 konstytucji
6. Pojednanie z Niemcami, UE i Ukrainą. Tylko boję się, że PO kompletnie odpuści rozliczenie Wołynia i ekshumacje, a ich pierwsza decyzja będzie sprowadzenie zboża
7. zerwanie relacji z Węgrami na tak długo, jak długo rządził będzie Orban
8. Delegalizacja ONR, Młodzieży Wszechpolskiej, tych od Bąkiewicza i reszty nazistów. Razem z nimi można zająć się różnej maści Rycerzami Maryi itd.
9. Powrót do kompromisu aborcyjnego, który każda strona musi szanować (ewentualnie referendum w tej sprawie, opcja kompromisu w pierwotnym kształcie, a nie tylko zakaz, czy całkowite pozwolenie)
10. Odcięcie KK od władzy
11. Świeckie szkoły
12. Usunięcie HITu i zmiana podstawy programowej na taką, która będzie uczyła tolerancji i otwartości (tylko bez jakichś skrajności typu "piszemy historię na nowo", "usuwamy książki historyczne, bo źle pokazują np. Niemców")
13. Odejście od węgla i inwestycje w atom i OZE
14. Zaprzestanie marnowania kasy na wydatki typu Rydzyk, TVPIS, organizacje nazistowskie

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 18 October 2023 2023 12:48

Odpowiedz
Cammax
-2 / 2

@awator niestety, czuję że większości takich reform nikt z nas nie dożyje (przynajmniej tych związanych z energetyką i odsunięciem KK, bo inne to może się uda ogarnąć w ciągu jednej/dwóch kadencji).
Patrząc na tempo naszych sądów, to wcale mnie nie zdziwi, jak rozprawa delegalizująca PIS będzie trwała z kilka lat (bo najpierw to musimy mieć niezależny TK, a żeby mieć kogo tam wybrać, to inne sądy i KRS też muszą być w miarę niezależne).

Reforma szkolnictwa też zajmie kilka lat.

Najbardziej przeraża fakt, że do wieku z tych zmian trzeba zmiany mentalności. A to już serio potrwa pokolenia, bo np. nadal wielu panicznie boi się atomu.

Slawa238
+3 / 5

@Cammax obecnie jedynymi przeciwnikami elektrowni jądrowych są Zieloni, którzy wchodzą w skład KO/PO. Miejmy nadzieję, że są na tyle nieznacząca frakcją, że nie będą mogli wymusić zatrzymania zatrzymania budowy tych elektrowni.

Cammax
-2 / 2

@Slawa238 szczerze mówiąc, ja o partii Zielonych w Polsce nie słyszałam (słyszałam jedynie o takiej partii w Niemczech, ale też jakoś szerzej nie znam, bo nie śledzę aż tak niemieckiej polityki), więc raczej nie są tam jakaś znaczącą siła. Jedyne czego się obawiam, to to, że mogą się wybić, bo zawsze to skrajności z obu stron są najgłośniejsze. No a ich propaganda może paść na podatny grunt, bo sporo ludzi boi się atomu. I im obojętne, czy elektrownii nie będzie, "bo ekologia", czy "bo Czarnobyl i to niebezpieczne".

Slawa238
+2 / 4

@Cammax "Partia Zieloni – polska partia polityczna powołana w lutym 2004 roku. Pierwszymi współprzewodniczącymi formacji byli Magdalena Mosiewicz i Jacek Bożek. Obecnymi liderami są Marek Kossakowski i Małgorzata Tracz. Partia Zieloni jest członkiem Europejskiej Partii Zielonych – europejskiej partii politycznej zrzeszającej 44 "zielone" partie z całej Europy, zarówno w ramach Unii Europejskiej, jak i poza jej granicami. Należy też do Global Greens - ogólnoświatowej sieci współpracy "zielonych" partii i ruchów politycznych, która zrzesza organizacje z ponad 100 krajów."
https://oko.press/instytucje/partia-zieloni

Zieloni startowali z list PO, do sejmu z ich ramienia na pewno dostała się Urszula Zielińska i Klaudia Jachira być może ktoś jeszcze. Urszula Zielińska zaraz po wyborach dała wywiad w radiu Zet polecam, jest na YouTube



Cammax
+1 / 3

@Slawa238 dzięki za informacje, ale patrząc na niektóre ich pomysły (chociażby sprzeciw wobec atomu), to mam wrażenie, że oni bardziej szkodzą stronnictwom, do których się dołączają niż pomagają. Np. jak Jachira palnie coś dziwnego, to propagandowe media od razu przypisują to całej PO, tak jak wypowiedzi np. Spurek przypisują całej Lewicy.

F Fim
-1 / 1

Od punktu 3 chyba zaczną. Niektórzy już się boją o stołki. Podejrzewam, że stanowiska są już przydzielone.

M mieteknapletek
+1 / 1

@Cammax
ad 1)
wg srodowiska prawniczego, zeby zrobic to zgodnie z prawem, to wcale nie bedzie takie latwe

ad 2)
to moze skonczyc sie tym ze mniejsze ugrupowania straca dostep do tradycyjnych mediow, co odbije sie na jakosci naszej demokracji

ad 3)
o to nie musisz sie martwic, to zrobia jak tylko bedzie taka mozliwosc:)

ad 4)
jak dla mnie to troche populistyczne haslo, jak zdefiniujesz socjal? bo teoretycznie pod pojeciem swiadczenia socjalne kryja sie wszystkie swiadczenia wyplacane z ubezpieczenia socjalnego

ad 5)
delegalizacja pisu nie rozwiaze problemu, problemem w polsce nie jest istnienie partii ktore maja retoryke narodowo socjalistyczna czy generalnie autorytarna, ale tym ze takie partie sa w mainstreamie polskiej polityki. delegalizacja pisu problemu nie rozwiaze, bo skoro jest zapotrzebowanie na takie partie to dosc szybko pojawi sie pis 2.0

ad 6)
co masz na mysli mowiac rozliczenie wolynia?

ad 7)
zarowno my jak i wegry jestesmy w ue, wiec raczej trudno bedzie zerwac relacje

ad 8)
tak samo jak w punkcie nr 5

ad 9)
tez nie bedzie to takie proste, bo technicznie rzecz biorac pis nie zmienil ustawy, tylko interpretacje istniejacej.

ad 10)
odciac kk od wladzy moga tylko wyborcy, to przez nich politycy sa na lasce kosciola

ad 11)
w teorii sa swieckie:)

ad 12,13,14
w pelni sie zgadzam

Cammax
-1 / 1

@mieteknapletek 1. No i w tym problem. Nie da się w pełni legalnymi sposobami usunąć bezprawia. Zastanawia mnie tylko, czy mogliby się powołać na stan wyższej konieczności, czy coś tego typu. W teorii wystarczy tylko anulować ustawy PIS i przywrócić to co było. Ale co z sędziami i prokuratorami z nadania PIS?
A z rozliczeniem PISu będzie taki problem, że jak chcemy stawiać ich przed Trybunał Stanu, to trzeba aż 2/3 sejmu (a żeby Dudę postawić, to 2/3 Zgromadzenia Narodowego).

2. I tak tych małych ugrupowań mało widać. Ja w TV zazwyczaj widzę albo PIS, albo PO. Czasem ewentualnie PSL, Hołownię i Lewicę. Konfę to też najczęściej jak któryś coś palnie i ich za to wszyscy krytykują (lub zapamiętają jedno zdanie, jak "będziesz wisiał!" Z przemówienia o nieudacznictwie PIS podczas pandemii).

3. Oby tylko wsadzili tam kompetentnych ludzi, a nie że po prostu wymienią na swoich, którzy mają takie same "kompetencje" jak ci z PIS.

4. Te wszystkie plusy, trzynastki i czternastki. Przede wszystkim. Tylko zabranie tego jest ryzykowne, bo ludzie mogą wyjsc na ulicę i wywieźć na taczkach takiego polityka. To co wymieniam, to akurat można zlikwidować. Zamiast tego zacząć pomagać biednym w inny sposób, np. tworząc miejsca pracy, organizując jakieś kursy. A zamiast zasiłków, to lepiej ulgi podatkowe (pod warunkiem, że choć jeden rodzic pracuje).

5. Dlatego oprócz delegalizacji potrzeba nam też edukacji. Tak, by ludzie widzieli jakim złem są takie poglądy i do czego prowadzą. To przerażające, że w XXI wieku takie poglądy nadal są. Choć nawet Niemcy mają AFD.

6. Przeprosiny, ekshumację ofiar, porządny pomnik i zakaz kultu tych zbrodniarzy. Oczywiście pod zastrzeżeniem, że u nas też nie będzie kultu wyklętych.

7. Ale jakoś Niemcy, czy Francja z Węgrami nie utrzymują żadnych relacji. Jedynie konsulaty i ambasady mają i na tym kończą się te relacje. Tak jak my z Niemcami na ten moment (bo póki co PO jeszcze nie rządzi, więc pojednania na razie nie było).

8. Też to samo co w 5.

9. Obawiam się, że jak koalicja się za to zabierze, to się o to pokłócą. Bo mamy tak- Lewica i PO- za aborcją. PSL i Hołownia- za kompromisem. Dlatego lepiej referendum i niech się dzieje wola wyborców. Protesty pokazały, że większość nie jest za całkowitym zakazem. Tu by była duża frekwencja, bo sprawa światopoglądową, do niedawna używana jako temat zastępczy. Za bezwzględnym zakazem to w sumie jest tylko PIS i Konfederacja.

10. zgadzam się. Ale to pewne pokolenie musi wymrzeć. Póki 99% to katolicy, a innowiercom co do zasady nawet nie wolno wjechać (PO to raczej uchyli i każdy bez względu na wiarę i kolor będzie wjeżdżał), to nic się nie zmieni.

11. Słowo klucz- w teorii.

M mieteknapletek
0 / 0

@Cammax
1) problem w tym ze stosujac nielegalne metody, autoryzujesz nielegalne metody ktore moga stosowac przyszle rzady. pamietasz jaka byla retoryka pisu jak majstrowali przy tk? ze oni nie robia nic czego wczesniej nie zrobilo po

2) generalnie tvpis jest calkowitym zaprzeczeniem tego jak powinna wygladac telewizja publiczna, wiec jest to slaby przyklad

3) oby:) z drugiej strony czy mamy kompetencje zeby oceniac tych ktorzy do zarzadu wejda?

4) w tym rzecz, odbieranie swiadczen nie jest takie proste, z drugiej strony tworzenie miejsc pracy rowniez. pamietaj ze rzad nie jest od tworzenia miejsc pracy tylko od stwarzania warunkow w ktorych sie je oplaca tworzyc. a to wymaga zeby nasza gospodarka byla konkurencyjna, a tego nie da sie zmienic z dnia na dzien jedna ustawa

5) postawilbym bardziej na edukacje, przy dobrej edukacji delegalizacja nie bedzie potrzebna

6) problem z wolyniem jest taki ze jak zaczniemy drazyc to rozne rzeczy zaczna wychodzic. wiesz sytuacja w ktorej ludzie ida mordowac swoich sasiadow raczej nie jest wynikiem wydarzen jednej nocy, tylko czyms co sie budowalo w nich od pokolen. a drazenie tego spotka sie z duza niechecia obu stron

7) ok kwestia tego co masz na mysli mowiac "utrzymywanie relacji"

9) tutaj sie zgadzam, moim zdaniem wszystkie kwestie swiatopogladowe powinny byc rozstrzygane w referendum powtarzanym co kilkanascie lat

10) i tak juz jest jakis progres, porownaj sobie co sie dzialo 20 lat temu a co jest dzisiaj

Cammax
0 / 0

@mieteknapletek 1. Jak więc to rozwiązać? Szczerze, nie mam pomysłu i nie czuje się aż tak kompetentna. Gdybym ja miała ich rozliczać, to zasięgnęła bym pomocy konstytucjonalistów, by pomogli mi podkręcać to co PIS wprowadziło w legalny sposób.

2. tu się zgadzam.

3. Niby nie, ale po niektórych, tych co teraz jeszcze mają ostatnie dni w spółkach, to gołym okiem widać brak kompetencji. Już pierwszy lepszy użytkownik, który skomentował ten post równie dobrze mógłby tam zasiąść i na jedno by wyszło.

4. No i tu mamy problem, to jest program na całe dekady, może nawet na kilka pokoleń.a ludzie zazwyczaj nie rozumiane takich rzeczy, tylko jak jakiś polityk powie, że zrobi wszystko, co w jego mocy, by nasza gospodarka konkurowała z zachodnimi i miała szansę,to myślą że w jeden dzień będziemy bogatsi niż Niemcy.

5. A ja na jedno i drugie. Według mnie dla takich partii nie powinno być miejsca. To samo w innych krajach,gdybym mogła,to AFD byłaby zaraz obok PIS do delegalizacji.
Jak już takich partii nie będzie, to pora na edukację, by ludzie rozumieli jak wielkim złem są takie poglądy i by nie było powtórki z rozrywki.

6. Szczerze? Moim zdaniem bez rozliczenia wzajemnych krzywd nie uda się zbudować prawdziwego i trwałego pojednania. Czemu z Niemcami się udało (pojednanie trwało od 1989 do 2005 i potem od 2007 do 2015)? Bo Niemcy przeprosili i żałuja. Oprócz AFD nikt tam nie czci Hitlera.

7. Spotkania, wizyty zagraniczne.

9. Jestem za. Tylko ważne,aby dawać też do wyboru opcje bardziej kompromisowe, nie np. albo całkowity zakaz, bo to zabójstwo, albo do 9.miesiaca z dowolnego powodu, bo to jak usunięcie zęba. Trzeba też uszanować, że większość ma bardziej umiarkowane poglądy.

10. Cóż,kiedyś tych innowierców serio nie było. Teraz są, bo wjechali za PO i czasem są tu tak długo, że mają obywatelstwa i PIS nie może nic zrobić, bo polskiego obywatela nie deportują z Polski.
Powoli pojawiają się też ateiści i tacy, którzy wierzą w Boga, ale nie w KK i księży.

M mieteknapletek
0 / 0

@Cammax
1) mamy w takim razie w tej sprawie podobne kompetencje:) natomaist srodowisko prawnicze w tej sprawie jasno stwierdza ze to nie jest cos co mozna latwo odkrecic. i na tym polega problem.

3) z drugiej strony warto tez sie zastanowic ile z tych osob ma tak naprawde jakakolwiek funkcje sprawcza, wiesz mozemy niby ich oceniac przez pryzmat osiagniec firmy, ale ich wplyw tez zalezy po czesci ile udzialow w danej spolce ma panstwo

4) jest takie przyslowie "myslal indyk o niedzieli a w sobote leb ucieli" i teraz mi powiedz jak narod wychowany na takich przyslowiach ma myslec o przyszlosci?

5) pis mialo poparcie 1/3 populacji ludzi glosujacych. jezeli zdelegalizujesz pis, to pojawi sie kolejna partia podobna do pisu z takimi samymi politykami, ktorzy nie dosc ze beda bardziej radykalni to jeszcze beda mowic o tym jak to sa przesladowani za poglady, dlatego edukacja jest wazniejsza, a jeszcze wazniejsza jest analiza zeby dojsc do tego dlaczego ludzie sa sklonni do glosowania na takie partie w pierwszej kolejnosci

6) masz racje, tylko rzecz w tym ze niemcy przeprosili nas nie wymagajac jednoczesnie przeprosin od nas. w przypadku relacji z ukraina polacy tez maja troche za uszami, wiec jezeli strona ukrainska bedzie sie tez domagac przeprosin to w polsce gdzie nasza historia jest wyidealizowana zacznie sie awantura

7) sa, google mowi ze np scholz spotkal sie z orbanem w zeszlym roku

10) w polsce niekatolicy byli jeszcze zanim po i pis zostalo zalozone, tylko raczej sie z tym ludzie nie afiszowali

Cammax
0 / 0

@mieteknapletek 1. pewnie nawet tu będą potrzebni już profesorowie, bo nawet zwykli prawnicy nie mają aż takiej wiedzy. Bo większość z nich szła do zawodu z przekonaniem, że po co im wiedzą o rozliczeniu polityków, jak tego się u nas nie robi, więc im się nie przyda. Nie znaczy to jednak, że nie przydadzą się do rozliczania PISowców za zwykle przestępstwa i przekręty. A odkręcaniem ich ustaw to będą musieli się zajmować ci najwybitniejsi.

4. U nas większość nie myśli o tym, jaki kraj zostawi dzieciom. Emeryci zaraz umrą, więc dla nich nie ma znaczenia, że my będziemy po PIS sprzątać, że zajmie nam to dekady. Dla nich liczy się, by im było "dobrze", by ich poglądy były brane pod uwagę.

5. Lepiej jednak takie poglądy i partie pacyfikować w zarodku. Gdyby od razu zareagowano na poglądy NSDAP, to może udałoby się uniknąć masowego ludobójstwa, może nawet wojny. Tyle że wtedy nie było mechanizmów zakazujących takich poglądów. Wprowadzono je dopiero po wojnie.
No i boję się, że PIS to taka polska NSDAP. Też narodowi socjaliści.

6. Stąd pewnie będzie trzeba stopniowo ujawniać te ciemne karty naszej historii i najpierw dać ludziom się z nimi oswoić, pogodzic, że też mamy sporo za uszami, a potem przepraszać tych, którzy poczuli się skrzywdzeni.
Tylko to znowu program na pokolenia, bo obecnie ludzie reagują histerią jak oowiesz, że wyklęci to zbrodniarze.
Z drugiej strony- banderowskich metod zabijania nic nie usprawiedliwia.

M mieteknapletek
0 / 0

@Cammax
1) tak beda sie tym zajmowac konstytucjonalisci i profesorowie prawa, rzecz w tym ze nie bedzie to latwe i nie bedzie to zrobione jedna ustawa, to bedzie proces ktory bedzie troche trwal

4) nie rozpedzalbym sie z tymi emerytami, bo patrzac sie po sondarzach faktycznie pis wygral w grupach wiekowych 50+ ale w grupie 40-49 lat mial niewiele mniejsze poparcie od ko

5) proba likwidacji nsdap w latach 30tych kiedy miala takie samo poparcie jak pis teraz, skonczyla by sie zamieszkami rozlewem krwi a final by zalezal od tego kto by sie dalej posunal
dlatego mowie edukacja, edukacja i edukacja. nie tylko narodu ale i rzadzacych. sytuacja w ktorej ludzie popieraja rozne "rewolucyjne" skrajne ugrupowania to zazwyczaj akt desperacji ludzi ktorzy nie maja juz nic do stracenia

6) tak, dokladnie o tym mowie. biorac pod uwage jaka awantura byla w przypadku wydarzen w jedwabnym, tak nic nie usprawiedliwia wolynia, z drugiej strony niejedna ukrainska wiec w tamtym regionie byla pacyfikowana przez polskie wojsko kilka dekad wczesniej

Cammax
0 / 0

@mieteknapletek 1. Mogę czekać i 10 lat, byle ich rozliczono i byle udało się przywrócić demokratyczne zasady. Co do rozliczeń, to niektórym przedawnienie liczy się od teraz, gdy stracili swoje funkcje. Niektórzy takiej mają immunitety. Ale zwykłego posła to wystarczy skazać zwykłym wyrokiem, nie trzeba robić wielkich pokazówek.

4. Mnie uderzyło jedno: pokolenie pamiętające wojnę potępia PIS, wybaczyli Niemcom i wie, do czego takie poglądy prowadzą. Pokolenie urodzone po wojnie nienawidzi tych Niemców i popiera PIS.

5. Zastanawia mnie tylko jedno: PIS takie poglądy ma od zawsze. Czemu wtedy dano im pozwolenie na założenie partii? Kaczyńscy zawsze słynęli z nienawiści do Niemców i UE.

6. Wcześniej jednak ludzie ci żyli obok siebie. Do póki do głosu nie doszli fanatycy pokroju Bandery, to rozumieli, że to nie jest wina ich sąsiadów, że skrajną prawica od Dmowskiego (a wcześniej to raczej religijni fundamentaliści, bo nie było prawicy, czy lewicy) ich dyskryminuje za pochodzenie i wiarę.
Wołyń i Jedwabne to pół biedy, wyobraź sobie kwik, gdyby ktoś powiedział, że powinniśmy odpowiadać za wypędzenie Niemców. Dziś byłoby to bardzo poważne naruszenie prawa międzynarodowego. Wtedy jakoś przymykali na to oko, bo uważali to za usprawiedliwione moralnie. Czy nas to jednak usprawiedliwia?

M mieteknapletek
0 / 0

@Cammax
1) problem ze skazaniem zwyklego posla (masz na mysli zwyklego w cudzyslowiu czy bez?) jest taki ze trzeba mu najpierw postawic jakies zarzuty, czyli wskazac jakie prawo zlamal. popieranie ustawy niezgodnej z konstytucja nie jest zlamaniem prawa

4) nie do konca sie z tym zgodze, wspolczesna niechec do niemcow jest bardziej wynikiem wspolczesnej propagandy tvpis niz wojny czy propagandy komunistycznej. straszenie niemcami zaczelo sie w momencie kiedy unia zaczela krytyke rzadow pisu, a wsrod eurosceptykow od dawna jest retoryka ze unia to 4ta rzesza niemiecka wiec po co wymyslac cos na nowo jak mozna wykorzystac istniejace hasla

5) nie pis nie ma takich pogladow od zawsze, np w 2005r roznice programowe miedzy po a pisem byly naprawde marginalne.

6) nie do konca masz racje, konflikt miedzy ludnoscia polska a ukrainska siegal jeszcze okresow sprzed zaborow, wolyn to wlasnie kulminacja tych relacji. bomba ktora wybuchla bo nie zostala rozbrojona na czas.
i nie mam zamiaru nikogo usprawiedliwiac, zwracam tylko uwage ze zanim zaczniemy rozliczenia trzeba sie przyjrzec uwaznie jak te ralacje wygladaly.

Cammax
0 / 0

@mieteknapletek 1. Serio, zwykłego. Takiego którego większość nawet nie zna, bo jest jakimś tam zwykłym szarakiem. Gorzej będzie z "zwykłym posłem" Kaczyńskim. Chociaż on to może nawet nie dożyje końca rozliczeń.

4. Nie do końca się zgodzę, bo PIS nienawidzi Niemców i UE odkąd ja pamiętam. Tyle że jak oni to robią, to jest to wolność słowa. Jakby robił to zwykły człowiek, to art.256 kk. Chociaż za PISu to nie, bo wtedy tego artykułu niby nie uchylono, ale go nie stosowano. A jak zastosowano, to Ziobro wyciągał z więzienia.
Nie wiem, jak to się stało, że ludzie zapomnieli, że PIS było przeciwko UE i NATO.

5. Że niby nie mieli wtedy w programie nienawiści do Niemców?

6. Dlatego tu rozliczone powinny być obie strony. Pamiętajmy tylko, by nie obwiniać tych ofiar. To nie ich wina, że Polska rządziła skrajną prawica mająca w programie Polskę bez mniejszości narodowych i religijnych.
Trochę mnie dziwi, że ci od Dmowskiego nie poprawki Hitlera. Ale potem przypominam sobie, że Dmowski nienawidził Niemców, za to był prorosyjski. Jak PIS... A niektórzy myślą, że PIS to bardziej Piłsudski...
My też czcimy zbrodniarzy (wyklętych) i tego też powinno się zabronić.

M mieteknapletek
0 / 0

@Cammax
1) postawienie posla przed sadem nie stanowi problemu, problemem jest miec za co go skazac. wbrew pozorom takie rzeczy jak korupcja nie sa wcale latwe do udowodnienia

4) to masz bardzo krotka pamiec, poszukaj wypowiedzi kaczynskiego sprzed akcesji polski do unii, zobaczysz ze nie byl jej przeciwny.

5) w programie jej nawet teraz nie maja, natomiast mowiac o retoryce, to przed 2015 wrogiem pisu numer 1 byla rosja

6) tak dlatego uwazam ze najlepiej bedzie zaczekac jedno dwa pokolenia zeby mozna bylo o tym rozmawiac bez emocji.

mietek888
+4 / 8

Ograniczyć socjal... a nie czekaj, oni chcą jeszcze bardziej zwiększyć.

Odpowiedz
perskieoko
0 / 4

Trzeba sprawdzić od czego zaczął PiS, i odkręcać to w takiej samej kolejności.

Odpowiedz
H Hamlet669
+2 / 14

Składam uroczyste przyrzeczenie, że dzień po wyborach pojadę i odblokuję pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy i wszyscy to odczujemy - powiedział w niedzielę 27.08.23 szef PO Donald Tusk.
Złożył uroczyste przyrzeczenie. No i pierwsze co obiecał zrobić. Wyborcy już nie pamiętają i dalej nic nie wymagają

Odpowiedz
L LUPUS1962
-3 / 7

@Hamlet669 Przecież pojechał. były memy, ze ściemniał latając zwykłą linią. Nie zauważyłeś? Tylko rezydentowi pałacu prezydenckiego nie pasowało, to namaścił matołusza krzywoustego...

O Obiektywny1
+1 / 3

@LUPUS1962 Czyli składał obietnice, których nie był w stanie spełnić.

J jonaszewski
-2 / 4

@LUPUS1962 A czym miał polecieć, że się tak przyczepię? Przypominam, że flota rządowa przysługuje tylko rządowi. A Tusk nawet posłem wtedy nie był.

@Hamlet669 Sformułowanie było niefortunne, ale różnica między Tuskiem a Morawieckim jest taka, że Morawieckiemu Unia nie ufała nawet wtedy, kiedy coś podpisywał, a Tuskowi zaufają na słowo. Dlatego należy oczekiwać, że wymogi wobec nowego rządu w sprawie KPO będą o wiele mniej restrykcyjne (o co już się zresztą pluje PiS, bo nie może przeboleć, że Polska wstaje z kolan).

L LUPUS1962
0 / 0

@jonaszewski Ja się nie czepiam linii komercyjnych. Tak tylko przypomniałem, że pisiory się czepiają, a sami się pluli, że ściemnia i nie lata rządowym.

E eref88
-1 / 1

@jonaszewski akurat co do kpo to Bruksela powiedziała że mimo zmiany rządu to nie będzie takie łatwe i napewno nie zawierzą na słowo, rudy lis może być twoim "przyjacielem" ale nigdy nie wolno mu ufać i oni tam dobrze o tym wiedzą:)

J jonaszewski
-1 / 1

@eref88 Trudność wynika raczej z pisowskich złogów. Wiadomo, że prezydent zawetuje wszystko jak leci, więc powrót do praworządności trzeba przeprowadzić z rozmysłem. Mimo to przynajmniej część transzy da się z pewnością odblokować.

K konto usunięte
+5 / 5

Wprowadzić ustawę, która automatycznie odbiera mandat poselski posłom, którzy nie spełniają obietnic wyborczych.
Obiecałeś obniżyć podatek i tego nie zrobiłeś? Papa, następny!

Odpowiedz
C ChrChr
+1 / 5

@Kunta_Kinte
To mógłby być dobry plan. Ale taki polityk łatwo się 'wyprze' z takich obietnic bo umowy 'na gębę' nie mają żadnej wartości.
Musieliby oficjalnie stworzyć dokument pod którym się dany polityk podpisuje i wtedy byłoby oficjalne zawarcie umowy na podstawie której mógłby być rozliczany.
Co i tak pewnie nie było wiążące bo polityk mógłby powiedzieć że cały czas pracuje nad spełnieniem obietnic, i mógłby tak mówić aż do końca trwania kadencji a potem i tak w wyborach wszystko od nowa

K konto usunięte
+2 / 2

@ChrChr
Ja i tak poruszam się w sferze marzeń. Daj mi pomarzyć o rzeczach wielkich:)

C cincinmj57
+2 / 2

Budżetem na nowy rok, bo czasu jest bardzo mało i dość niebezpieczne jest widmo rozwiązania tego sejmu i zarządzenie nowych wyborów. Przyszłość jest najważniejsza, na wszystko inne przyjdzie jeszcze czas.

Odpowiedz
marcin1410
-4 / 8

1: Pełny raport stanu finansów w państwie. Ile pieniędzy na co poszło (kościół, narodowcy, rydzyk, koledzy itd.)
2: Odsunięciem kościoła od państwa, zaprzestanie finansowania z budżetu wszelkich ruchów religijnych
3: Wyciągnięcie szkolnictwa z zapaści, zmiana religii w szkole na religioznawstwo (już widzę ten bul szynki :)
4: Wyciągnięcie służby zdrowia z zapaści
5: Zmienić świadczenie 500+ na ulgę podatkową :)
6: Zaprzestać masowej wycinki lasów.
7: Przyspieszyć program budowy elektrowni jądrowych w Polsce.
8: Likwidacja TVP
9: Przywrócenie sądownictwa do stanu przed dyktatorem
10: Uproszczenie przepisów podatkowych, zmniejszenie obciążeń finansowych dla małych przedsiębiorstw, uproszczenie ustawy o VAT, itd.
11: Górna granica wieku dla posłów i senatorów, Stary beton won.
12: Legalizacja związków partnerskich (bez możliwości adopcji, moim zdaniem społeczeństwo nie jest mentalnie na to gotowe)
13: Delegalizacja nacjonalistycznych organizacji. (ordo iuris, ONR, Młodzież Wszechpolska, Niklot, Ruch Narodowy itd.)
14: Unormowanie stosunków dyplomatycznych z UE i resztą cywilizowanego świata
15: Zamiast CPK budowa kolejnego gazo oraz ropo portu
16: Zmniejszenie biurokracji, cyfryzacja urzędów, przestrzeganie zasady, że raz wydana decyzja lub opinia nie może być zmieniona na niekorzyść obywatela lub przedsiębiorcy.
17: Wypowiedzenie umów pseudoekologicznych
18: Gruntowna reforma systemu ubezpieczeniowego, emerytalnego, edukacyjnego, zdrowotnego itd.

Na początek to chyba tyle.....

Odpowiedz
F Fim
+3 / 3

Z takimi pomysłami to trzeba było zakładać partię i startować w wyborach.

P Peppone
+2 / 2

Likwidacja 500+ i w zamian zwiększenie kwoty wolnej od podatku do 80 tys. PLN

Odpowiedz
A Ashardon
+2 / 4

Bawi mnie fakt, że ludzie są na tyle naiwni, że uważają, że teraz przyszli lepsi i uczciwsi xD

Każdy rząd będzie was ru**ał tak samo, bo taka jest idea władzy od zarania dziejów.

Odpowiedz
M michael112
0 / 0

1. Wywalenie Morawieckiego i innych PiSowców z ław rządowych.
2. Zniesienie zakazu handlu w niedzielę.
3. Wymiana ludzi w TVP.
Na razie tyle, w tej właśnie kolejności.

Odpowiedz
Bimbol
+1 / 1

Spraw ważnych jest tyle że nie wiadomo od czego zacząć. Ale ja tylko napiszę czym się zajmą - aborcją. ..uj że budżet napięty jak baranie jaja, ..uj że legislacyjna sraczka poprzedniej kadencji naprodukowała setki bubli prawnych - najważniejsza jest i zawsze będzie sprawa aborcji.

Odpowiedz
N Nicoc
0 / 0

Poinformowaniem durnego społeczeństwa, że nowy rząd może się zająć tym co podpisze prezydent. Reszta i tak idzie do kosza.

Odpowiedz
ab_be
0 / 0

Tolerancyjnie, z uśmiechem i miloscia niech ta nowa wiekszosc wypie*dala z Polski, ave!

Odpowiedz
P ping500
+1 / 1

Wyciągnięcie kościelnego ryja z państwowego koryta

Odpowiedz
S szteker
0 / 0

Wsadzeniem Kaczyńskiego do zakładu dla obłąkanych, ubezwłasnowolnić go i podpiąć pod wariograf.

Likwidacja komisji smoleńskiej i spółki zajmującej się organizacją igrzysk olimpijskich (tak, ona wciąż działa)

Likwidacja całkowita funduszu kościelnego.

Usunąć wszystkich prezesów z nadania ze spółek państwowych, jak i zlikwidować sztuczne stanowiska

Likwidacja NFZ.

Zmniejszenie VAT, CIT, lub likwidacja obu.





Odpowiedz
daro904
-2 / 4

Zabraniem wszystkich przywilejów społecznych ukraińcom i deportacja nawet za przejście na czerwonym świetle................................................................

Odpowiedz
dekaron0789
-2 / 6

sprawa tragicznej sytuacji mieszkaniowej młodych polaków.
Zakazać kupowania mieszkać przez fundusze/spółki/firmy i inne cudaczne formy prawne.
Kazdy obywatel może posiadać tylko 1 dom lub mieszkanie(2 w przypadku małżeństwa)
I każdy kto posiada więcej niz 1 mieszkanie, ma rok czasu na jego sprzedanie, za rok przepada na poczet państwa za 30% rekompensata, i przechodzi do puli mieszkań komunalnych.

Odpowiedz
D dominator156
-1 / 3

@dekaron0789 Budujcie komunalne za swoje. Mi pozwólcie kupować mieszkania za moje. Rynek zweryfikuje...

T trolik1
0 / 0

@dominator156 no problemo. Z pełną kontrolą finansów kupujących. Proste. Od razu wiele się wyjaśni.

D dominator156
0 / 0

@trolik1 zasadniczo nie mam problemów z kontrolą finansów podobnie jak wielu moich znajomych, którzy nie wierzą w emeryturę z ZUS i inwestują w pasywny dochód z mieszkań na wynajem. Potem pewnie zabronicie kupować na kredyt bo jak cię nie stać na mieszkanie to nie kupuj. Nie ważne, że masz zdolność i głowę na karku. Ale jestem zdecydowanie przeciwny wtrącaniu się państwa w każdy aspekt życia obywateli. W szczególności obawiam się obywateli, którzy dla naszego dobra chcą i potrzebują aby wszystko było zapisane w aktach prawnych:(

T trolik1
0 / 0

@dominator156 zabronicie? A co ja mam do zabraniania?
Chodzi mi tylko o przejrzystość finansów. Obawiasz się tego? Może prochy sprzedajesz? ;p

D dominator156
0 / 0

Powołaniem mnie na prezesa Orlenu. Mojej żony na prezesa PGE, Mojego Teścia na prezesa KGHM, A moją siostrę na prezesa PGNIG.

Odpowiedz
B believer18
0 / 0

Sprywatyzowaniem Orlenu, KGHMu, ENEI, PGE, PZU, PKO i wielu innych państwowych przedsiębiorstw. PiS świetnie udowodniło, że własność państwowa się nie sprawdz

Odpowiedz
D dominator156
0 / 0

@believer18 halo? a dlaczego się nie sprawdza. Wszystkie te spółki mają świetne wyniki finansowe więc gdyby to były wolnorynkowe spółki to ich ocena była by wysoka a inwestorzy biliby się na giełdzie aby kupić ich akcje.

H Haishenwai
-2 / 6

Aborcja - skoro PiS przegrało przez tę sprawę, to trzeba się nią zająć

Odpowiedz
D Ddrek
+2 / 2

Odciąć kk i rydzyka od budżetu i wywalić z kraju. Upaństwowić skradziony przez czarną mafię majątek. Pieniądze przeznaczyć na szpitale

Odpowiedz
C C1VenomMX321
+1 / 1

@Ddrek Przede wszystkim odciąć kościół od budżetu.
Zgadzam się w 100%

W walgav1
-1 / 3

Wsadzić absolutnie wszystkie osoby związane jakikolwiek sposób z polską polityką (tą krajową i samorządową) do pierdla na dożywocie.... ABSOLUTNIE...... WSZYSTKICH.... razem z całymi rodzinami i gronem znajomych

Odpowiedz
T trolik1
0 / 0

Zakupem granatów i rozrzucaniem odbezpieczonych po sali jak confetti. ;p

Odpowiedz
S Sasame
0 / 0

Anulowaniem WSZYSTKICH powyborczych dotacji, bonusików, zmian w kadrach ważnych dla państwa instytucji. A potem WYWALIĆ ZIOBRO ZE STOŁKA.

PODSTAWA PODSTAW.

Odpowiedz
P Pawel_S
0 / 0

proponuje wprowadzic ZAKAZ wywieszania dekoracji swiatecz, puszczania muzki itp
przynajmniej do poczatku grudnia! ;)

Odpowiedz
Nidwer
0 / 0

chcę aby najbardziej tępy i zakłamany obywatel dowiedział się prawdy. I nauczył się jej bardziej niż ,,ojcze nasz,, żeby napiętnowali patologię

Odpowiedz
C C1VenomMX321
0 / 0

A czy jest już nowy rząd?
Nie?
No to może byście k%€#a poczekali.

Odpowiedz
K krys89
0 / 0

Likwidacją socjali takich jak 500+ razem z podatkiem dochodowym. Likwidacja ustawy antyprzemoc owej. Wprowadzenie możliwości usuwania niepłacących lokatorów, czy innych niechcianych przez właściciela osób.Podwyższyć powinni też wiek emerytalny do 70-lat dla mężczyzn i 74 dla kobiet. Ale znając życie to będzie odwrotnie.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 13 November 2023 2023 22:55

Odpowiedz
Y Yahu1983
-2 / 2

No jak to... Obietnicami wyborczymi. Dobrowolny ZUS, kwota wolna od podatku...
Czy te obietnice to były tylko przenośnie?

Odpowiedz