Demotywatory.pl

Menu Szukaj

Szacunek za umiejętności i zimną krew dla polskiego kierowcy

www.demotywatory.pl
+
329 348
-

Zobacz także:


R Ricochet69
+1 / 9

@Moher_przez_samo_h Na lód są opony, ale nie wszędzie można ich używać.

J jurand65
+8 / 12

@AleksandraCz Zimowe w ciężarowych to rzadkość! Najczęściej spotykane to M+S czyli w zasadzie wielosezonowe. Respektują je kraje skandynawskie i inne tam gdzie góry. Norwegia zimą zasuwa na kolcach.

A adamis62
+1 / 1

@Moher_przez_samo_h, tam nie ma lodu.

A adamis62
+2 / 2

@Moher_przez_samo_h, najechał na pas śnieżnego błota, a na nim bardz łatwo spada przyczepność. A potem, przy kiepskich oponach, to już leci. No i ogromny wpływ na problemy z utrzymaniem toru jazdy ma też to, co ciągnie z tyłu.

Jak przejeżdżam osobówką (stały 4x4 + bardzo dobre zimówki) przez taki pas śniegu, to też czuję chwilowy poślizg, a co dopiero TIR na kiepskich oponach.

M Moher_przez_samo_h
+19 / 23

Jak opanował pierwszy taki balet, to miszczu. Ale że dopuścił do drugiego i trzeciego, zamiast wziąć ostrzeżenie do serca i dostosować prędkość do warunków na drodze, to nieprofesjonalne.

Odpowiedz
V vertumnus
+1 / 1

@Moher_przez_samo_h To jest zapętlony filmik z jednego poślizgu a nie kilka zdarzeń następujących po sobie.

BrickOfTheWall
+6 / 8

Jak mówi księga Ulicy:

'kto po świeżym śniegu driftem nie polata
ten nie jest drajwer tylko szmata'

Odpowiedz
S seybr
0 / 0

@BrickOfTheWall Spejson to ty?

A adamis62
-2 / 2

@mareks75 , jeśli myślisz o oponach z kolcami, to w Polsce są jak najbardziej dozwolone. Nie tylko na lodzie, ale na każdej białej drodze.

E El_Polaco
-3 / 9

Widać, że polscy drogowcy w formie. Przecież to jest autostrada albo droga szybkiego ruchu. Jak można dopuścić do tego, żeby tam był lód? Aż strach pomyśleć, co się dzieje na innych drogach, skoro na tych najważniejszych dochodzi do czegoś takiego.

Odpowiedz
T tudrut
0 / 0

@El_Polaco O! I kolejny ekspert wyskakuje z lodem...

H hokek
-2 / 12

zacznijmy od tego że powodem tańca nie był poślizg tylko to że (zapewne) kierowca nie patrzył się jak jedzie tylko na telefon (czy w/e) i zjechał na nieodśnieżoną część

Odpowiedz
J jurand65
-2 / 8

@hokek Jak mam hamować zestawem na takiej drodze to zawsze wjeżdżam na białe. Osobówką zresztą też. Zgadnij dlaczego geniuszu.

ZONTAR
+1 / 1

@jurand65 Zgadnij geniuszu co się stanie, jak przy takiej prędkości zaczniesz hamować tylko jedną stroną wjeżdżając na białe.

J jurand65
-1 / 7

@ZONTAR Kogo ćwoku chcesz uczyć i komu tłumaczyć??? Mając tyle lat i takie doświadczenie to JA uczę! Ślady najczęściej są takie jakie wyrobią ciężarówki. Jeśli jadąc ciężarówką zjadę na białe to na 99% dwoma kołami. Stosuję od lat, nie łamie mnie, zawsze hamuję na czas, aura mnie nigdy nie zaskakuje. Napisz jeszcze coś odkrywczego.

koszmarek66
+5 / 7

To. że kierowca wyprowadził samochód z poślizgu to dobrze. Ale moim zdaniem popełnił poważny błąd. Tak sądzę po tym co widać. Skręcił kierownicą, żeby zmienić pas ale auto nie zareagowało adekwatnie do kierownicy. Więc pojazd już był w ślizgu. Powinien mieć tego świadomość. Ale zamiast wycofać się z tego manewru i zwolnić jadąc na wprost, skręcił kierownicą jeszcze bardziej i już wtedy zmienił pas za szybko i już w widocznym drifcie.

Odpowiedz
J jurand65
-3 / 13

Widzę zlot "fachofcuf" w komentarzach!
Napiszcie proszę coś jeszcze to jako wieloletni zawodowy kierowca się trochę pośmieję!
Uczenie "tirowców" to ostatnio dyscyplina narodowa więc będzie co czytać.

Odpowiedz
M MG02
+5 / 7

@jurand65
Spoko. To wyjaśnij mi po kiego *uja zmieniał pas na oblodzonej drodze? Zbierał się do wyprzedzania prawym pasem sań mikołaja?

J jurand65
-4 / 12

@MG02 Mie zmieniał. Dodał gazu i zaczęło go znosić. Jak nikogo nie ma przed, za i obok, kiedy jest bardzo ślisko można poddać zestaw żeby swoim torem trochę poszedł. Korekta na siłę, odpuszczenie gazu, hamowanie i przyspieszenie powoduje utratę przyczepności. Ja bym prędzej z tego wyszedł bo już miałem mnóstwo takich sytuacji. Trzeba delikatnie na gaz aby ciągnik wyciągnął zestaw do prostego bo załadowana naczepa pcha całość. On odpuścił gaz ale potem wyprowadził. No i chwała za to!

M MG02
+2 / 2

@jurand65
Ja tam bardzo wyraźnie słyszę włączony kierunkowskaz. Po za tym po co miałby dodawać gazu, skoro samochody przed nim hamują?

K Kamilkamil30
-1 / 5

@jurand65 dlaczego w was jest tyle jadu? Włączyć cb radio to jakby obrady sejmu włączył, strasznie się bluzgają o byle pierdoły czym to jest spowodowane?

J jurand65
-3 / 7

@Kamilkamil30 Ty tak serio??? Jad jest ale z drugiej strony.

J jurand65
0 / 4

@MG02 A po co zmieniał pas? A może włączył awaryjki?

M MG02
+2 / 2

@jurand65 No właśnie o to pytam. Po co na oblodzonej drodze zmieniał pas ruchu? Zachciało mu się wyprzedzać samochody osobowe, które dopasowały prędkość do warunków na drodze?
Już nie wymyślaj o światłach awaryjnych, bo niby po co miałby je włączać? Włączył na krótko zanim wpadł w poślizg tylko po to, żeby je zaraz potem wyłączyć, jak tylko zrobił pierwszą kontre kierownicą? No ciekawa ta teoria.

J jurand65
0 / 4

@MG02 Nie wiem! Zgaduję. Był daleko od osobówek przed nim.

A adamis62
+3 / 3

@Kamilkamil30 , potwierdzam. Kierowcy tirów mają niesamowicie ubogie i prymitywne słownictwo. Nawet
prostego zdania nie potrafią zbudować bez bluzgów.

K Kamilkamil30
-1 / 3

@adamis62 no niestety strasznie się kłócą i do tego strasznie chamsko

K Kamilkamil30
-2 / 2

@jurand65 tak na serio, rozmowy kierowców na radio to czasem mogą się kończyć pojedynkami na klucze od zmiany kół

J jurand65
0 / 4

@Kamilkamil30 Dobre! Klucze do zmiany kół to sobie pożyczamy. Jak ostatnio używałem cb to kierowcy osobówek się produkowali. Kiedyś panowała kultura a potem zniesiono zezwolenia i się stało! Teraz nie mam cb-radia od kilku lat bo nie było kogo pytać i z kim pogadać. Ukraińskiego nie znam.

K Kamilkamil30
-2 / 2

@jurand65 to chyba na innych kanałach było bo jak kiedyś miałem to się kłócili strasznie

J jurand65
0 / 4

@Kamilkamil30 Zdarza się ale to nie zasada (?)

A AGATAXA
0 / 8

umiejętności ? a po cholerę zmieniał pas ? wyprzedzania mu się zachciało w takich warunkach ?
No to dostał małą lekcję pokory
Stop wariatom na drodze

Odpowiedz
T trolik1
+2 / 2

Ile to ma lat? Chyba się znów o brodę wyebie. ;p

Odpowiedz
A antyfrajer
+1 / 7

Jaki szacunek? Kierowca sam doprowadził do poślizgu zmieniając pas, a wszyscy inni jadą spokojnie prosto dalej. Tak poza tym to miał pewnie łyse opony

Odpowiedz
mooz
+1 / 3

Kierowca bohatersko walczył z problemem stworzonym przez siebie.

Odpowiedz
D Ddrek
+1 / 1

Czy tylko ja czekałem kiedy padnie słowo ku*wa? :)

Odpowiedz
K kambaku
+3 / 3

Jak to błąd kierowcy któremu udało się z niego wybrnąć.
Facet zmieniał pas na lewy, przejeżdżając przez ten pasek śniegu powinien puścić gaz a on dodał gazu bo przyśpieszał. Trzeba pamiętać o tym że przejeżdżając przez taki śnieg zawsze puszczamy gaz gdyż jedno koło będzie się ślizgać na śniegu a drugie koło ma przyczepność to zaczyna nas ściągać jak tylko jedno koło ciągnie.

Odpowiedz
F filarm
-4 / 4

widać sami znawcy i profesjonaliści. kierowca nie doprowadził do wypadku i chwała mu z to. widać opanowanie i doświadczenie. a powody poślizgu cóż jeśli ktoś nigdy nie jechał ciężarówka to niech się nie wypowiada bo wpaść w taki poślizg można zawsze. wystarczy źle rozłożony towar na co kierowca często nie ma wpływy i na dziurach w drodze zarzuci autem lekko w bok. na suchym wystarczy lekka korekta i się jedzie dalej ale już na śliskim może dojść do takiej sytuacji. kierunkowskaz włączyć się może przy szybkim kreceniu Kierownica bo się zachaczy o dźwignie. a opony zimowe są i dają baaaardzo dużo bo zwykle są mega śliskie. ale są drogie i w Polsce może z 10%procent przewoźników na nie stać i to głównie tych co jeżdżą za granicę. Sam jeżdżę na zimowych i to jest szok co robią z autem bez porównania do zwykłych nawet m+s.

Odpowiedz
S SrogiKutafon
0 / 0

Andżej jechał truckiem, całkiem amerykańskim, a halina siedziała obok i trzęsła ajfonem z pełną profesjonalizmu dramaturgią.
K*rwa, wygraliście tikotoki. Ale chyba te para.

Odpowiedz