Demotywatory.pl

Menu Szukaj
+
145 156
-

Zobacz także:


R rogeros123
+7 / 21

My tutaj mamy ciemnogród i nam ciężko jest zrozumieć, co dzieje się w cywilizacji... parafrazując nawiedzonego dyrektora katechetę. I to jest najlepszy dowód na to, że religia powinna natychmiast na kopach wyjechać ze szkół.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 March 2024 2024 11:39

Odpowiedz
B barteku
-1 / 7

@rogeros123
A co takiego dzieje się w cywilizacji?

"Obserwujemy nie tylko trwałość religii w epoce późnej nowoczesności, ale jej rozprzestrzenianie się zarówno w postaci tradycyjnej, w ramach wielkich religii, jak również w wielu nowych formach. »Nowa ewangelizacja« w chrześcijaństwie, fundamentalizm czy integryzm islamu, a równocześnie siła ruchów ekumenicznych akcentujących duchowość ponad podziałami religijnymi, zapełnianie się starych kościołów, a równocześnie wyłanianie się nowych zjawisk i ruchów parareligijnych określanych mianem New Age, kariera religii Wschodu w krajach zachodnich – to wszystko fenomeny i tendencje wskazujące raczej na postępującą sakralizację niż sekularyzację naszego współczesnego świata. Takie zagadnienia stoją w centrum uwagi i badań dzisiejszej socjologii religii."
P. Sztompka, Socjologia. Analiza społeczeństwa

A Altos
-1 / 5

@rogeros123 Dokładnie powinniśmy się opamiętać i robić pokazy mody erotycznej u dzieci jak w postępowej Hiszpanii... Sam nie jestem wierzący ale powiem szczerze, że tu zwyczajnie nie macie się już do czego przywalić. Jakby kółko teatralne wystawiło kabaret to też byłoby tak straszne?

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 19 March 2024 2024 20:06

BrickOfTheWall
+1 / 3

@Altos
To że ktoś nie chce by łamano mu rękę wcale nie oznacza automatycznej zgody na łamanie nogi.
Jeżeli nie chcę być okradany przez Sebka to nie znaczy że chcę być krojony przez Mańka.

Z tego, że ktoś uważa religię za szkodliwą nie wynika zgoda na indoktrynację jakąś inną ideologią.
To w PRL wciskano: "jeżeli socjalizm padnie wrócą Niemcy i burżuje i wszystko wam zabiorą"
Obecnie kościół pociska: "Albo nasza religia albo islam i obowiązkowe LGBT+".

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 March 2024 2024 1:34

A Altos
0 / 0

@BrickOfTheWall ale czy taką inscenizację można nawet nazwać czymś szkodliwym? Jak nie jesteś wierzący to traktujesz to tak samo jak przedstawienie teatralne, mylę się? Plus czy na demotywatorach ludzie nie lubią tego typu logiki? Jak nie podoba ci się władza PO to od razu jesteś pisowcem albo kupujesz uran od ruskich.

Zmodyfikowano 3 razy Ostatnia modyfikacja: 20 March 2024 2024 15:03

BrickOfTheWall
0 / 0

@Altos
Religia jest jak penis: możesz być z niego dumny, może dawać ci szczęście i nic nikomu do tego jakie masz z nim relacje.... ale gdy zaczynasz nim wymachiwać innym ludziom (a zwłaszcza dzieciom) przed twarzą to jesteś zwykłym zbokiem.

X xman2020
+6 / 8

Topienie Marzanny to dopiero hardcor. Utopić kobietę, zrzucając nieraz z mostu i jeszcze podpalić dla pewności.

Odpowiedz
Ashera01
+1 / 3

@xman2020 ale przynajmniej nasze, rodzime a nie import z obcego kręgu kulturowego. A swoją drogą, to trzeba koniecznie utopić w tym roku, bo coś wiosna zrezygnowała z przyjścia

C claragna
+1 / 1

@xman2020 Osobiście w topieniu Marzanny najbardziej mnie wpiernicza zanieczyszczanie zbiornika wodnego.

M movah02h
0 / 0

@claragna to trzeba wrzucać słomiane

M movah02h
+2 / 2

Sama droga krzyżowa w której aktorami są dzieci mnie nie razi. Tylko tego nie powinno być w szkole publicznej.

Bardziej razi mnie ukrywanie przed dziecmi faktu istnienia śmierci, cierpienia i zła na świecie. Uważam, że to nieodpowiedzialne, bo nie przygotowuje do życia. Co nie znaczy, że można wszystkim dzieciom, niezależnie od wieku, indywidualnego rozwoju psychicznego i stopnia wrażliwości prezentować takie same treści.

BrickOfTheWall
+3 / 3

@xman2020

To jest tylko POŁOWA RYTUAŁU

Płonąca Marzanna - ucieleśnienie zimy i śmierci - wpadała do rzeki; była zabijana przez dwa żywioły: ogień i wodę.
Z rzeki wychodziła odrodzona (ostatecznie była nieśmiertelną Boginią) jako Dziewanna i zaprowadzała na świecie wiosnę - jej symbolami były właśnie bazie, jajka, kurczaki i inne świeżo narodzone zwierzęta.

W tradycji ludowej przetrwała tylko pierwsza część bo katolikom całość za bardzo przypominała katolicki mit o zmartwychwstaniu.

Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 March 2024 2024 1:43

M konto usunięte
+2 / 14

Kościół wykorzystuje do swoich celów nieświadomych dzieci tak samo jak świadkowie Jehowy. W sumie nawet jak żebrajacy wykorzystujący wizerunek uroczego dziecka na kolanach. Żyjemy w tych trudnych czasach gdzie takich kompromitujących zdjęć nie da się wymazać z internetu, a śmierdząca opinia nie ciągnie się już tylko lokalnie, ale na większą skalę nie pozostawiając dzieciom możliwości ucieczki gdy już dorosną i zrozumieją swój obciach. Niestety takie praktyki bardzo nadwyrężają zdrowie psychiczne młodych ludzi co może się nawet tragicznie skończyć. Szkoda że w szkołach nie pokazują dzieciom praktyk religijnych ze wszystkich kultur, bo wtedy można sobie wyobrazić jak inni nas też odbierają za śmiesznych dziwaków wierzących w głupoty.

Odpowiedz
M mario391978
+2 / 10

Zgadzam się ....religia musi wrócić do salek katechezy przy kościele. Zgadzam się z Psychologiem iż dzieci nie powinny odgrywać tak głębokich ról.

Odpowiedz
R Rydzykant
+3 / 13

A co powiesz o inscenizacjach z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego albo Powstania w Gettcie? Czy to nie traumatyzuje dzieci? W takim razie najlepsze były przedstawienia robione w czasach Stalina - "pokój", internacjonalizm...
...a jak się nie podoba to gułag, ale o tym ani słowa dzieciom.

Odpowiedz
Z ZdzichuMalek
+3 / 5

produkcja wiejskich mocherow. dziwic sie potem ze dorosla osoba napitala na kolanach do czestochowy. to duze miasto ....

Odpowiedz
P PeterGabriel44
+1 / 3

Zróbcie w tych szkołach jeszcze inscenizację jak sęp wyjadał Prometeuszowi wątrobę. Po co ograniczać się do jednego mitu.

Odpowiedz
C claragna
+2 / 2

Obrazić nikogo nie obrazili, zgoda, ale mała społeczność zapomina, że szkoła jest od nauczania, nie od szerzenia wiary, magii czy zabobonów, bo podatnik płaci za przeprowadzenie lekcji, a nie za przebieranki w trakcie zajęć. Jeżeli lokalny proboszcz jest wierzący, to na pewno pozwoli dzieciom robić inscenizacje na parafii i nikt nie będzie robić problemu, ani nie będzie hejtować nikogo.

Odpowiedz
SteveFoKS
0 / 0

A mnie komentowanie już strasznie nudzi. Jakby ktoś chciał się kierować symetrią to polecam zakazać każdej religii w szkole, dosłownie każdej bez mówieniu o konieczności tolerancji czy wyrozumiałości kodu kulturowego i bez powoływania się na "oni też płacą podatki" skoro nie lubią pracować a ja nic nie miałbym z ich jakby podatków.

Odpowiedz
BrickOfTheWall
0 / 0

@SteveFoKS
A któraż to jeszcze religia wykorzystuje nieodpłatnie infrastrukturę szkolną i nauczycieli do propagowania swej ideologii???

SteveFoKS
0 / 0

@BrickOfTheWall np religia pokoju

1 1989kuba
0 / 0

Komu przeszkadza takie cos? Przeciez wszyscy chodzilismy do szkoly i byly tam rozne przedstawienia/teatrzyki, malo z tego pamietam, ale najwazniejsze bylo to ze jak byly proby to automatycznie nie bylo lekcji i to bylo najwazniejsze. A tak poza wszystkim- nie rozumiem tej naglej nagonki na kosciol i religie.

Odpowiedz