@Sok__Jablkowy Nie. Na razie zimą te cudne wozidła robią w porywach 200 do 300 km. Ja robię poczciwym dieslem 1200 z klimą z soplami w nosie latem bądź zimą z ogrzewaniem aż pot gdzieś spływa ;-)
Póki co małpy niedawno zlazły z drzewa i chcą mieć wszystko elektryczne. Falstart!
I póki nie nastąpi rewolucja w magazynowaniu energii oraz wydajnych jej źródłach tego typu wynalazki są kosmiczną bzdurą wpychaną na siłę.
@jurand65 Biorąc pod uwagę że ponad 90% kierowców w Polsce pokonuje dziennie nie wiecej niz 100km to to gadanie o słabym zasięgu elektryków to zwykłe bredzenie, chyba kazdy ma dzis zasieg minimum 300km.
@Xerk A w swoim geniuszu wziąłeś po uwagę takich jak ja, którzy lubią być mobilnymi a czasem muszą i do pracy jadą 1200 km a ich ulubionymi regionami urlopowymi są kraje południa? Takich kierowców w naszym kraju jest baaardzo dużo! Wystarczy prześledzić A2 i A4 na początek i koniec weekendu oraz w okresie urlopowym drogi na południe. Elektrykiem??? Jeszcze długo nie!
@Erecer @jurand65 Dlatego pisałem że ponad 90% a nie że wszyscy, Oczywiście że sporo jest osób które potrzebują takiego zasięgu, to samo dotyczny sprzetu budowlanego itd itp. niemniej wciąż ok 90% nie potrzebuje takiego zasięgu, czytałem kiedyś taki raport jak znajde to wkleje ale bodajże 70% kierowców nie robi dziennie wiecej niż 50km, a 90% wiecej niż 100km.
@Xerk większość ludzi pracuje i mieszka w tym samym mieście. Ilość km robionych w ciągu dnia przez każdego z nas jest inna. Sam dojazd i powrót z pracy pewnie daje z 50km reszta to zajęcia po pracy skep, szkoła czy przedszkole. Im dalej tym więcej km. 100km to moim zdaniem zbyt mało.
Według informacji, którą znalazłem gdy temperatura spada poniżej zera, wpływ na zasięg samochodów elektrycznych wynosi około 10 do 20%.
Testy oszczędności paliwa pokazują, że podczas jazdy miejskiej, średnie zużycie paliwa konwencjonalnego samochodu benzynowego jest około 15% wyższe.
Śmieszą mnie takie rozmowy, bo raz ktoś podał liczbę. Podałem mu linka do nowości, która przekroczyła jego poprzeczkę i zaraz znalazł kolejne powody. Więc mam prośbę, jeśli nie masz zamiaru praktywować co piszesz, to oszczędź innych.
Zmodyfikowano
2 razy
Ostatnia modyfikacja: 20 April 2024 2024 19:57
@Sok__Jablkowy A ten ciągle o osiągach labolatoryjnych. Rzeczywistość jest inna i mnie śmieszy podawanie teoretycznych danych kiedy ja znam rzeczywistość z autopsji. Nie posiadam elektryka. Znajomi je posiadają i letni entuzjazm zamarzł wraz z nadejściem zimy. Tłusta Tesla, która latem robiła ponoć 600 km zimą wyrabiała ledwie nieco ponad 200 km.
Coś wspomniałeś o jakimś linku. Gdzie?
@Erecer Jesteś w mniejszości, ni znam nikogo kto dojeżdza do pracy wiecej niż 15km. co zreszta potwierdzja statystyki,, przecietny Polak robi rocznie 12 tyś km, czyli 33km dziennie.
Zmodyfikowano
1 raz
Ostatnia modyfikacja: 20 April 2024 2024 17:05
@Sok__Jablkowy "Podałem linka..." - czego miałem nie zrozumieć? Anegdotyczne dowody są prawdziwe w przeciwieństwie do tego co obiecują producenci. ZAWSZE opieram się na dowodach faktycznych a nie ma reklamach czy pobożnych życzeniach producentów.
Tyle że ta rewolucja się właśnie dzieje. Elektryczne auta z twoimi wymaganymi osiągami niedługo wchodzą do produkcji. Toyota* teraz się skupia na 1,500 i nad odejściem od litu. Jak znam życie za dwa lata przeczytam, że Twoje wymagania to 1,500, bo tyle osiąga twoje auto.
* która nie jest tą „Teslą twoich znajomych”, która jest reprezentatywną wszystkich marek i aut elektrycznych.**
@Sok__Jablkowy Oj Ty niepoprawny fantasto! Wszak 2 lata to nie tak wiele. Mój smartfon intensywnie używany też będzie trzymał tak ze 3 dni? Aha, ważne! Żeby potem murzyniątka w Afryce nie musiały po tym pozyskiwać substancji na wysypiskach gdzie od lat wywożony jest elektrozłom a ostatnio nawet zużyte akumulatory z tych "ekologicznych" wozideł.
samochód spalinowy można by było naprawiać aż się znudzi - i rozbijać i naprawiać - ale to jest nie ekologiczne - elektryk cyk lekkie stuknięcie - i naprawa nie opłacalna - to jest ekologiczne!
Baterie lit-ion to fatalna technologia, ale są lepsze i elekrtyki to przyszłość.
Odpowiedz@Xerk Jak przejadę minimum 1200 km jak moim 2-itrowym hdi to tak.
@jurand65
Jak przejdą 1,200 to podniesiesz do 1,500.
@Sok__Jablkowy Nie. Na razie zimą te cudne wozidła robią w porywach 200 do 300 km. Ja robię poczciwym dieslem 1200 z klimą z soplami w nosie latem bądź zimą z ogrzewaniem aż pot gdzieś spływa ;-)
Póki co małpy niedawno zlazły z drzewa i chcą mieć wszystko elektryczne. Falstart!
I póki nie nastąpi rewolucja w magazynowaniu energii oraz wydajnych jej źródłach tego typu wynalazki są kosmiczną bzdurą wpychaną na siłę.
@jurand65 Biorąc pod uwagę że ponad 90% kierowców w Polsce pokonuje dziennie nie wiecej niz 100km to to gadanie o słabym zasięgu elektryków to zwykłe bredzenie, chyba kazdy ma dzis zasieg minimum 300km.
@Xerk A w swoim geniuszu wziąłeś po uwagę takich jak ja, którzy lubią być mobilnymi a czasem muszą i do pracy jadą 1200 km a ich ulubionymi regionami urlopowymi są kraje południa? Takich kierowców w naszym kraju jest baaardzo dużo! Wystarczy prześledzić A2 i A4 na początek i koniec weekendu oraz w okresie urlopowym drogi na południe. Elektrykiem??? Jeszcze długo nie!
@Xerk no nie wiem transport ludzi i towarów chyba więcej pokonuje dziennie. Jak mówisz o korpoludkach to może i masz rację.
@Erecer @jurand65 Dlatego pisałem że ponad 90% a nie że wszyscy, Oczywiście że sporo jest osób które potrzebują takiego zasięgu, to samo dotyczny sprzetu budowlanego itd itp. niemniej wciąż ok 90% nie potrzebuje takiego zasięgu, czytałem kiedyś taki raport jak znajde to wkleje ale bodajże 70% kierowców nie robi dziennie wiecej niż 50km, a 90% wiecej niż 100km.
@Xerk większość ludzi pracuje i mieszka w tym samym mieście. Ilość km robionych w ciągu dnia przez każdego z nas jest inna. Sam dojazd i powrót z pracy pewnie daje z 50km reszta to zajęcia po pracy skep, szkoła czy przedszkole. Im dalej tym więcej km. 100km to moim zdaniem zbyt mało.
@jurand65
Myhy, jasne i już szukasz kolejnej poprzeczki.
Według informacji, którą znalazłem gdy temperatura spada poniżej zera, wpływ na zasięg samochodów elektrycznych wynosi około 10 do 20%.
Testy oszczędności paliwa pokazują, że podczas jazdy miejskiej, średnie zużycie paliwa konwencjonalnego samochodu benzynowego jest około 15% wyższe.
Śmieszą mnie takie rozmowy, bo raz ktoś podał liczbę. Podałem mu linka do nowości, która przekroczyła jego poprzeczkę i zaraz znalazł kolejne powody. Więc mam prośbę, jeśli nie masz zamiaru praktywować co piszesz, to oszczędź innych.
Zmodyfikowano 2 razy Ostatnia modyfikacja: 20 April 2024 2024 19:57
@Sok__Jablkowy A ten ciągle o osiągach labolatoryjnych. Rzeczywistość jest inna i mnie śmieszy podawanie teoretycznych danych kiedy ja znam rzeczywistość z autopsji. Nie posiadam elektryka. Znajomi je posiadają i letni entuzjazm zamarzł wraz z nadejściem zimy. Tłusta Tesla, która latem robiła ponoć 600 km zimą wyrabiała ledwie nieco ponad 200 km.
Coś wspomniałeś o jakimś linku. Gdzie?
@jurand65
Myhy, tak. Twoje anegdotyczne dowody są wiarygodne i podważają laboratyjne badania. Nie zrozumiałeś to co napisałem, że pytasz się o linka?
@Erecer Jesteś w mniejszości, ni znam nikogo kto dojeżdza do pracy wiecej niż 15km. co zreszta potwierdzja statystyki,, przecietny Polak robi rocznie 12 tyś km, czyli 33km dziennie.
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 20 April 2024 2024 17:05
@Sok__Jablkowy "Podałem linka..." - czego miałem nie zrozumieć? Anegdotyczne dowody są prawdziwe w przeciwieństwie do tego co obiecują producenci. ZAWSZE opieram się na dowodach faktycznych a nie ma reklamach czy pobożnych życzeniach producentów.
@jurand65
Tyle że ta rewolucja się właśnie dzieje. Elektryczne auta z twoimi wymaganymi osiągami niedługo wchodzą do produkcji. Toyota* teraz się skupia na 1,500 i nad odejściem od litu. Jak znam życie za dwa lata przeczytam, że Twoje wymagania to 1,500, bo tyle osiąga twoje auto.
* która nie jest tą „Teslą twoich znajomych”, która jest reprezentatywną wszystkich marek i aut elektrycznych.**
** sarkazm
@Sok__Jablkowy Oj Ty niepoprawny fantasto! Wszak 2 lata to nie tak wiele. Mój smartfon intensywnie używany też będzie trzymał tak ze 3 dni? Aha, ważne! Żeby potem murzyniątka w Afryce nie musiały po tym pozyskiwać substancji na wysypiskach gdzie od lat wywożony jest elektrozłom a ostatnio nawet zużyte akumulatory z tych "ekologicznych" wozideł.
@jurand65
O i mamy już kolejną poprzeczkę. Dawaj następną.
Tyle że tu miał miejsce wypadek. W aucie spalinowym może się zdarzyć wyciek paliwa w wyniku zderzenia. Chociaż trzeba naprawdę mocno w coś uderzyć.
Odpowiedzoj drogo będzie jak namierzą sprawcę .... jeśli w ogóle się tym zajmą
Odpowiedzsamochód spalinowy można by było naprawiać aż się znudzi - i rozbijać i naprawiać - ale to jest nie ekologiczne - elektryk cyk lekkie stuknięcie - i naprawa nie opłacalna - to jest ekologiczne!
Odpowiedz