Głównej nie będzie(chociaż powinna być), bo Admin to ciota i słucha Linkin Parków i Jonasów. Nie spotkałem się z demotami z Ryśkiem na głównej. Nie docenia się dziś prawdziwej muzyki. Poza tym podpis może i dobry, ale jakoś do mnie nie trafia
Fistachio, prawda jest taka, że do pewnej grupy ludzi to i tak trafi. To mój 1 demot i nie zależy mi na głównej aż tak bardzo, jak na tym, pewni ludzie to oglądnęli i wzięli do siebie. Bo nie każdy musi lubić Dżem; ważne, żeby nie opluwać nie rozumiejąc i oddać hołd bezwarunkowemu kunsztowi.
P.S. piszę to słuchając Whisky
A teraz dzieci będą minusować, bo słuchają hanjek montajnek i braci dżo spółka zoo,a nie wiedzą co dobry blues, jazz itp. znaczą. p.s piszę to w pokoju w którym na ścianie jest namalowany rysiek, słuchając dzień w którym pękło niebo.
Moim zdaniem nie ma jego postaci niczego nadzwyczajnego. Bo niby co ma być? Że się zaćpał? Że jego teksty są żenujące do granic możliwości? Nie rozumiem, na prawdę :| Jest tyle zajebistej muzyki, a wy się jakimiś ryśkami jaracie... Oczywiście szanuję go jako artystę, ale bez przesady. Jakiś specjalnie wybitny to on nie jest... chociaż, na festiwal i tak pojadę :D byłem w zeszłym roku i świetnie się bawiłem
Bo niby co ma być? Że się zaćpał?
Wiesz Ty wogóle co to jest walka z nałogiem? On niejednokrotnie apelował, przekonywał, żeby ludzie nie brali narkotyków. Ale czy zastanawiałeś się, czemu sięgnął po prochy? To, że wolisz inną muzykę, to szanuję. Ale że jego teksty są żenujące? Dla mnie ujawniają całą prawdę o życiu, a że potrafi ubrać w słowa swój żal i cierpienie to tylko pokazuje, jaki jest genialny.
Ale jak już mówiłem wcześniej, to jest demotywator niszowy. Jeśli się komuś nie podoba, nie będę rozpaczał
A prawda jest taka, że nie on pisał wszystkie teksty, a głownie tekstami ludzie się jarają. Dla przykładu słów do whisky, które sam wcześniej wspomniałeś nie napisał on. Bardzo lubię dżem, ale moim zdaniem ćpanie to była jego znacząca wada. Na zwykłego gościa wciągającego klej pod dworcem powiesz, że jest śmieciem, że zmarnował sobie życie, a na Ryśka, że to biedny człowiek z problemami zniszczony przez nałóg. Sam zaczął ćpać niezależnie od pobudek, więc było to na jego własne życzenie. Każdy sam odpowiada za swoje nałogi i błędy oraz czyny pod wpływem których ich dokonał.
Czy on jeden na świecie przekonywał do nie brania narkotyków? A co do tekstów- na jaką cholerę mam słuchać marudzenia jakiegoś gostka? Po prostu to do mnie nie trafia. Wolę np Kaczmarskiego, który był moim zdaniem geniuszem. Aż mam dreszcze, kiedy słucham jego utworów, które mają głębię i dobrze brzmią i co najważniejsze nigdy nie jęczał w piosenkach o tym, jak mu źle. I chwała mu za to...
JanekSzatanaek - dla każdego muzyka jest czymś innym. Dla jednego samą rozrywką albo tłem imprez, dla innego całym światem albo wzorcem postępowania. 'Czy on jeden na świecie przekonywał do nie brania narkotyków?' - jest jednym z niewielu, którzy wiedzieli co to nałóg narkotykowy. Wszystkie te gwiazdki, które mówią, że to zuo to mają gówno do powiedzenia. Rysiek walczył sam, nikogo do pomocy nie chciał. Mówił ludziom, że to zło. I przemówił do większości ludzi, niż nie jedna grupa gwiazdeczek. Jego teksty odzwierciedlają nieraz nasze piekło w życiu, ale katastroficzny stan ducha. To trzeba czuć, i tyle.
Nie jestem fanem Dżemu, ale uważam, że współczesne gwiazdki (o ile oczywiście potrafiłyby coś takiego zrobić w ogóle), to nie zasługują nawet na rozstawienie mu sprzętu.
A to są jakieś super gwiazdy popu? Na pewno nie dotyczy to wszystkich 'artystów', ale poziom niektórych osiąga znacznie niższe wartości niż dzisiejsze wskazania termometru...
wezcie odbijcie z tym j***nym dzemem, ten ćpun nawet mylil znaczenia wyrazow w piosenkach, juz nie bede wspominal o jego skrzeczacym glosie jakby kto go chlostal, ale zyjcie sobie dalej przeszloscia leszczyki, nie znacie dzisiejszej dobrej muzyki, bo wam sie nie chce sciagac, tylko na NK siedzicie i demotywatorach. pozdro.
manq i NoName66 - po waszych wypowiedziach widze że jesteście fanami Peji i innych tego typu zjebów... sorry ale jak ktoś tak mówi o Ryśku to nie mam szacunku dla Tej osoby i jej muzyki
lubie wywyzszanie sie fanow takich zespolow jak dzem, coma, happysad czy pidzama porno - uwazaja, ze ich muzyka jest ambitna, a wszyscy pozostali sluchaja 'gownianego popu'. OCKNIJCIE SIE! wiem, ze dostane dziesiatki minusow, bo nie mozecie sie pogodzic z faktem, ze ktos moze uwazac waszych ulubiencow za slabych. otoz ja tak uwazam - dzem nie byl jakis wybitny, mial charyzmatycznego lidera i tyle. bylo i jest w polsce duzo lepszych wykonawcow, jak chocby nujazzowy skalpel czy rockowy something like elvis - ale dla was i tak kazdy kto nie slucha dzemu, slucha dody. zdarza sie :)
Najlepszy komentarz to oczywiście ten, gdzie kolega mówił, że ten ćpun zrobił więcej za życia niż ty z całą swoją rodzinką.
oczywiście plus, gratulacje dla admina!
I nie mówcie ciągle o ćpaniu bo sami nei macie pojęcia czym jest heroina, z tym nie jest tak łatwo zerwać, a Rysiek próbował
Jedyne co mnie dziwi to ci wszyscy internetowi fani. Fan nie powinien wielbić zespołu na necie, tylko raczej jeździć na ich każdy koncert, grać i śpiewać jego piosenki, itp itd :)
Pozdrawiam prawdziwych fanów ;P
rightstuff1 - po tekstach 'leszczyki' 'j***nym' 'pozdro' i 'bo wam się nie chce ściągać' (wiesz, że ściąganie z neta to piractwo? ;] ) domyślam się że jesteś niestety kolejnym dzieckiem słuchającym Firmy. I to TY nie znasz dobrej muzyki. Aczkolwiek gusta są różne i o gustach się nie dyskutuje. Pozdrawiam.
Demot jak najbardziej na plus :) Patrzcie na swoje życie jak je marnujecie, a nie czepiajcie się Ryśka, który starał się wyjść ze swojego nałogu i przekonać innych aby nie sięgali po narkotyki. Ci, którzy wypowiadają się, że nic wielkiego nie zrobił gadają głupoty. Porównajcie go chociażby do siebie. Co zrobiliście w swoim życiu ? Pewnie jedno wielkie gówno i nic więcej. A ten człowiek, mimo iż nie żyje już tyle lat, dalej jest pewnego rodzaju autorytetem dla wielu ludzi, nadal go kochają i szanują jego muzykę. A czym będzie za kilkanaście lat np taka Doda ?? Różowym kawałkiem obwisłej skóry i silikonu, który był ogromnym autorytetem dla młodych dziewczyn. Sztuką jest, nie zdobywanie fanów poprzez pokazywanie dupy, lecz przekazania czegoś ważniejszego, takiego jak Rysiek. Taka Doda mogłaby mu wycierać buty ścierką, bo nawet sprzętu by nie potrafiła ustawić :) Ps. Właśnie włączam swój ukochany kawałek - Wehikuł czasu :)
Co po niektórzy mają dziwne rozumowanie. On przekonywał do brania? Chyba jego życie jak najbardziej do brania zniechęca. Rysiek nie jarał się tym, że bierze, nie namawiał, wiedział, że niszczy tym siebie i rodzinę, i walczył z tym, to, że poległ w tej walce, pokazuje tylko jak wielkim syfem są dragi. Poza tym jego muzyka jest świetna, prosto z serca, bez nadętości i patosu, ale też bez jarania się brykami i cyckami, jak to teraz śpiewają młode gwiazdki. Ja mam do Ridla wielki szacun, nie każę lubić jego muzyki,bo wiadomo, każdy ma inny gust, ale też nie powinniście mówić o jego życiu, skoro nie macie o nim pojęcia.
Rysiek śpiewał o tym co go boli co go cieszy,śpiewał prosto z serducha,śpiewał o problemach które dotyczą nas wszystkich.
a teraz ? powiedzcie mi kto teraz śpiewa prosto z serca ? teraz jest tylko komercja,żeby zarobić na tym hajs.wystarczy popatrzeć np.na taką rihanne która śpiewa,ze chciałaby mieć chłopaka z dużym penisem ooomg.
Jest mnóstwo zespołów śpiewających o tym co leży im na sercu i na dodatek z lepszą aranżacją muzyczną i wokalem a nie tak jak ten Rysiek drze jape jakby ktoś obdzierał kota ze skóry.Ale co ja tam wiem, przecież skoro nie lubie ryśka trzeba mój komentarz okamieniować minusami ale przyjme je na klate dawać mi je dzieciaki.
kilgoretrout tutaj się mylisz, bo słucham różnej muzyki, nie jestem ograniczona tylko do Dżemu, nawet byś się zdziwił jak różnorodnej muzyki słucham, ale prawda jest taka, że największymi idolami są teraz takie "gwiazdeczki" jak właśnie Doda ... A to jest przykre.
On był większym człowiekiem niż większość was! A nawet jeśli nie uważacie go za gwiazdę, to po prostu macie inny tok myślenia. Popieram ten demotywator.
dzastis89 - mowilem ogolnie, nie konkretnie do ciebie czy kogokolwiek. tylko ze nie rozrozniasz chyba muzyki pop od innych gatunkow. to tak jakbys buntowala sie, ze jakis jazzowy artysta nie jest w polsce idolem nastolatek i nie sprzedaje 100 tys. albumow. tylko, ze to nie jest jego cel! muzyka popowa to muzyka wybitnie rozrywkowa, ma byc dobra do tanca, do zabawy i dlatego wykonawcy maja taki image jaki maja. jesli swoje zadanie wykonuja to chwala im za to! taka muzyka tez jest potrzebna. nie wiem wiec, dlaczego ich gnoicie mowiac ze to 'komercja'. oczywiscie ze to komercja, takie jest zamierzenie! a idolami sa, owszem, ale nastolatkow max 16 lat, wyrosna z tego. a muzyka typu jazz, rock i inne - powinna bronic sie sama, a nie byc pamietana przede wszystkim przez pryzmat lidera, ktory cpal i juz nie zyje. blagam was, nie gloryfikujcie go, bo on nic takiego nie zrobil. ze cpal i staral sie z tym walczyc? nie widze jakos, zebyscie tak samo wynosili na piedestal jakichs 'ziomkow' z osiedla, ktorzy sa w podobnej sytuacji.
Przepraszam, nie uważam żebym miał jakis inny tok myślenia, czy był upośledzony muzycznie choć nie słucham Dżemu i nie lubię ich muzyki. Słucham rocka, i to nie typu Jonasów jak pewnie zaraz się wam w główkach zakotłuje lecz Radiohead, Smashing Pumpkins itp. Nie podoba mi się Dżem i już, nikt mi nie wmówi, że to świetna muzyka bo mi się nie podoba. Ryśka nie znałem, nie obchodzi mnie jak żył co brał i co pił tylko jak śpiewał. A jego twórczość nie przypada mi do gustu.
ech, widzę, że niepotrzebne zamieszanie tylko wywołałem. do wszystkich tych, którzy uważają ten demot za słaby - moim celem nie była gloryfikacja czy wywyższanie go. pewnie, że są inni dobrzy twórcy, kto wie czy nie lepsi. to już zależy od gustów. ale to, że takich ludzi jest więcej, to nie znaczy, że nie należy o nich pamiętać. nie chcę umniejszać innych artystów, nie twierdzę, że Dżem jest najlepszy. W końcu innych zespołów też słucham. Ale jeśli ja mam pozostać obiektywny, to wy też tacy bądźcie, bo słyszę zniesmaczone głosy tylko tym, ze dostało się na główną coś, co się im nie podoba. czy ja obrażam wasze poglądy? Rysiek może nie był najlepszym z najlepszych, ale zdecydowanie pozostaje wartym wspomnienia
oj ludzie, ludzie. zakochani wszyscy w Rysiu. bo Rysiu był taki super, taki oh ah. wszyscy są źli, a Rysiu był dobry. Rysiu jest Bogiem... a prawda jest taka,że największą karierę zrobił po śmierci. gdyby nie ćpał, dalej by żył i nie byłby takim fenomenem. ćpun z dobrym głosem, taka prawda. też kiedyś się nim "jarałam" i po latach muszę przyznać,że to było żałosne. ;-) Frank Sinatra - jemu mogliby rozkładać sprzęt. a z polskiej sceny? Mieczysław Fogg. prawda jest smutna - g ó w n o się znacie :*
Zapewne zostanę za ten komentarz zminusowany, jednakże chciałem napisać co myślę o tym wykonawcy. Otóż zacznę od pozytywów. Rysiek był niewiarygodnym geniuszem wokalnym, jego utwory takie jak "Whisky" czy "Wehikuł Czasu" dogłębnie mnie poruszyły. Niestety Riedel był hipokrytą... Na swoich koncertach nie jednokrotnie nawoływał, (jak było wcześniej wspominane w komentarzach) iż dragi to nie wyobrażalne zło, które niszczy życie, a z drugiej strony sam zażywał takie ilości, że nie mógł się podnieść. I proszę mi tu nie zarzekać się, że z nałogiem nie można sobie tak łatwo poradzić. Jakby na prawdę chciał, znalazł by sposób by przestać. Ponadto pewnie większość z was wie, że Dżem posiadał dużą gamę piosenek bez wokalu, a dlaczego ponieważ Riedel nie jednokrotnie olewał fanów i koncerty nie zjawiając się na nie po prostu. Nie wyobrażam sobie co musieli czuć w tedy jego fani. Nie wspomnę tu nawet o zaćpaniu się, bo nie ma sensu. Więc z całym szacunkiem dla twórcy demota, ale dam minusa.
"prawda jest smutna - g ó w n o się znacie :*"
prawda jest taka, że ja nie obrażam tego, czego ty słuchasz. jak napisałem powyżej, nie uważam go za najlepszego, tylko osobę wartą wspomnienia. a że go nie lubisz, to nie znaczy, ze musisz opluwać. dla mnie to przejaw braku szacunku i tolerancji.
Czasem lubie posłuchać dżemu, jak leci w tle, ale bez przesady. Na pewno lepszy "artysta" (słowo raczej przesadzone jak na czasy XX i XXI wieku), niż większość dzisiejszych gwiazd, ale człowiekiem był słabym, skoro sięgnął po narkotyki. Wręcz odnoszę wrażenie, że niektórzy wielbią go, za to, że ćpał i walczył z tym. A czy zrobiłem więcej dobrego od niego? Zależy co to znaczy czynić dobro, bo śpiewać od tym jak życie jest złe nie będę, ani na pewno nie zacznę ćpać, żeby później przekonywać jakie to jest złe i niedobre. Reasumując, piosenki dobre, ale idola można sobie wybrać lepszego.
Do tych co mnie jada-nie chcialo mi sie uzywac pieknej polszczyzny, by skomentować ten żenujący demot. DajMiSpokoj, nie utozsamiaj mnie z zadna firma czy peja, to jest jeszcze gorsze od tego rysia. Mam 33 giga muzyki na kompie i pewnie o 3/4 nie masz pojecia co to, bo sluchasz tylko staroci i RMFu. kubolex- ty nie lepszy. ja ide do przodu, nawet w tym rocku, ktorego nie slucham na codzien jest duzo mlodych artystow, ktorych muzyka naprawde jara, a wy sie podniecacie jakas psycho-dentka, co nagrywala 100 lat temu. Pusccie jego piosenki od tylu to znajdziecie ukryty przekaz, w ktorym jest koniec swiata hahaha.
"I proszę mi tu nie zarzekać się, że z nałogiem nie można sobie tak łatwo poradzić. Jakby na prawdę chciał, znalazł by sposób by przestać."
a czy wiesz, że on nie miał żadnego wsparcia od strony bliskich i znajomych? nawet żona na detoks mu działkę przyniosła
do wszystkich, którzy próbują Go umniejszyć mówię po raz ostatni: nie uważam go za boga, ale oszczędźcie sobie tę krytykę. nie zmuszam was do słuchania tego, więc i wy zdobądźcie się na tolerancję względem moich poglądów. i nie ważne co napiszecie, ja pozostanę przy swoim zdaniu, SZANUJĄC WASZE PODEJŚCIE
aventil - skoncz juz. nie wszystkie komentarze sa tu do ciebie. ty nie uwazasz go za boga, ale niektorzy tutaj widocznie tak, wiec m.in. ja staram sie sprowadzic ich na ziemie.
skoro riedel jest waszym idolem bo tak wielu ludziom pomogl swoja osoba wyjsc z narkomanii, to rozumiem ze marek kotanski jest dla was swietoscia? macie koszulki z jego podobizna?
Dlaczego porównujecie go do Dody? Porównajcie Dżem do polskiego Riverside, ale nie... bo taki Rysio przy nich jest zbyt malutki. A przecież to wasz bóg. Ideał. Jak to ktoś napisał "witruoz"! Kim w takim razie jest np. Krzesimir Dębski? Ludzie ogarnijcie się. Bronicie swojego - to zrozumiałe, ale żeby się kłócić, spierać z kimś nie mając racji? To jest już tylko czysta głupota.
Lubię dżem i lubię blues. Ale gwiazdki popu muszą istnieć, ponieważ gazetki nie będą miały o czym pisać. Nie porównujmy dody z ryśkiem. Człowiek oprócz ambitnych tekstów, potrzebuje również takiej muzyki przy której będzie mógł kręcić tyłkiem. Pozdrawiam.
Aventil - weź pod uwagę to, że dla niektórych (np. dla mnie) jest on nikim (tzn. równie dobrze mogłoby go nie być ale nie mam nic do niego). Nie interesuje mnie ani muzyka jaką tworzył, a co za tym idzie ani jego teksty, ani jego życiorys... ani ten demot.
Można z tego wywnioskować, że przeze mnie ten demot zostanie zminusowany. Wolałbym w tym miejscu ujrzeć inną gwiazdę. Prawda jest taka, że umieszczanie demota o konkretnym muzyku/filmie/czymkolwiek co jest kwestią gustu, nie zostanie zaakceptowane przez pewną grupę osób, która ma opisywaną rzecz gdzieś lub jej nie lubi.
Demot świetny, należała się główna jak nic! Jeszcze słówko do tych, którzy najeżdżają na Ryśka, że cpał: po 1. w latach 70, kiedy pierwszy raz sięgnął po narkotyki, nikt nie wiedział jeszcze jakie to świństwo ma skutki uboczne i co dzieje się z uzależnionym człowiekiem. Rysiek też tego nie wiedział. Kiedy już się uzależnił, było za późno. I tak jak napisał Aventil: Rysiu nie miał żadnego wsparcia w rodzinie. Skaradziński w swojej książce stwierdził, że 'gdyby na stole częściej była zupa niż kompot, Rysiek wyszedłby z tego" i to jest święta prawda. po 2. czemu nie zauważacie tego jakim był wspaniałym artystą, tylko od razu mieszacie go z błotem "bo cpał"? Czy ktokolwiek słysząc o np. jakims wspaniałym lekarzu od razu skreśla go, bo w przeszlości siedział w więzieniu czy miał kochankę? Nie wydaje mi się. Każdy ma prawo do prywatności.
Ja osobiscie uwazam go za wybitnego artyste, poniewaz spiewal calym soba, calym sercem, slowa piosenek bral z zycia. Wlasnie te slowa, chociaz niekiedy proste zawieraja prawdy zyciowe, ktore pomogly wielu ludziom. Wg. mnie nie mozna calkowicie patrzec na artystow przez pryzmat ich zycia.
Ale sluchajcie czego tam chcecie ;] co osoba to inny gust
Szkoda mi Was jak czytam niektóre komentarze. Rysiek był wielkim artystą. Uważacie że jego teksty nie miały sensu? Jeśli ich nie rozumiecie to tak. Dla Was pewnie większe przesłanie mają teksty w stylu "jeb*ć policje" albo "hwdp". Albo słuchacie zagranicznych piosenek których tłumaczenia nawet nie znacie i nie wiecie o czym są. Oczywiście nie kieruje tego do wszystkich tylko do tych którzy tak najeżdżają na Ryśka. Fakt, każdy ma inny gust, nie musicie słuchać Dżemu, ale trochę szacunku...
Aventil wielki + dla Ciebie za tego demota.
"lubie wywyzszanie sie fanow takich zespolow jak dzem, coma, happysad czy pidzama porno - uwazaja, ze ich muzyka jest ambitna, a wszyscy pozostali sluchaja 'gownianego popu'. OCKNIJCIE SIE! wiem, ze dostane dziesiatki minusow, bo nie mozecie sie pogodzic z faktem, ze ktos moze uwazac waszych ulubiencow za slabych. otoz ja tak uwazam - dzem nie byl jakis wybitny, mial charyzmatycznego lidera i tyle. bylo i jest w polsce duzo lepszych wykonawcow, jak chocby nujazzowy skalpel czy rockowy something like elvis - ale dla was i tak kazdy kto nie slucha dzemu, slucha dody. zdarza sie :) "
kilgoretrout - najlepszy komentarz pod tym calym, smiesznym obrazkiem.
to jest Rysiu kolego wyżej :D podobni są ale na pewno nie jest to Niemen, zwlaszcza ze na gorze widniej "dzem.com.pl" a co do tych matolow ktorzy pisza ze to zwykly cpun: moze i cpal ale nie zachecal do tego innych i mowil ludziom zeby tego nie robili, zalowal tego ze zaczal cpac... a dzisiejsze gwiazdki nie zasluguja nawet na to zeby mu rozstawic sprzet czy nastroic gitare...
jeżeli używacie słów takich jak wyjec, charczący głos i innych określeń to świadczy to tylko o tym, że nigdy jego nie słuchaliście a z Dżemu znacie tylko Whisky. Riedel miał prawdopodobnie najwspanialszy wokal w historii polskiej muzyki rozrywkowej, stwierdził to nawet sam Niemen kiedy ludzie okrzyknęli go królem polskiej muzyki, abdykował z tego tytułu na rzecz właśnie tego Ryśka. Proszę bardzo, posłuchajcie sobie wyjca http://www.youtube.com/watch?v=jq1XIEnIwqI
Tuminure,
Tu nie chodzi o gust. Są artyści którym hołd się oddaje niezależnie od gustu, Mozart, Hendrix, Presley, Clapton...
Podobnie jest z Riedlem, był genialnym tekściarzem, wokalistą. Teksty to nie pisanie o dupie marynie, to często poezja, dlatego wielu ignoruje Dżem i Riedla. Z drugiej strony - gwiazdki popu, sorry, można słuchać sobie radyjka, nie mam nic do tego, ale nazywanie tego muzyką to przesada, są jakieś granice. Społeczeństwo wam wpieprzyło zasadę, że koniecznie musisz słuchać muzyki? Nie, uznaj tą granicę, odróżnij Muzykę od muzyczno-radiowego-shitu ,szanuj innych Artystów (nie mylić z gwiazdą popu) lub po prostu zignoruj, lecz się nie wtrącaj.
W Polsce niewiele Muzyki jest ambitnej. Dżem, Niemen...kilku innych, to wszystko.
mam pytanie, takie maciupeńkie, ile razy jeszcze autorzy demotów podniecać że są tacy alternatywni bo nie słuchają Dody? weźcie sie walnijcie w ten swój głupi łeb i przestańcie w końcu z robieniem demotów typu "(tu wciśnij klasycznego artystę) jest dużo lepszy niż dzisiejsze gwiazdy popu" bo było ich już dwa tysiące. a admini to już kompletne imbecyle że temu przyklaskują. jesteście normalnie rakiem tej strony.
Rozstawiać sprzęt? Żeby koncert się nie odbył? Nawiązując do jeden z wypowiedzi wyżej - każdy niech słucha tego co mu się podoba, muzyka sama w sobie, jaka by nie była, jest sztuką. Większość moich zbiorów to punk rock i gatunki jemu pokrewne, ale przeglądając je znalazłoby się tam trochę hip-hopu, popu, metalu, poezji śpiewanej, art rocka, muzyki poważnej i wielu innych. Osobiście uważam dzisiejsze zespoły komercyjne za w większości marne g*wno dla goopich peezd, ale trafiają się w tym ścieku i perły. Za Dżemem przepadam nie ze względu na lidera, a teksty i brzmienie podobne do The Doors, które jest dla mnie wyznacznikiem dobrego smaku. Słuchając Dżemu nie uważam, że wszyscy, którzy go niezbyt lubią fascynują się Dodą czy JP. Agresywne nastawienie, natomiast, w rozmowach o muzyce, czy w ogóle sztuce szeroko pojętej rozumiem jako przejaw ignorancji lub wąskotorowego postrzegania tematu przez pryzmat własnego gustu zamiast podejścia empatycznego. Muzyka jest najpowszechniejszym rodzajem sztuki więc zamiast prowadzić głupie spory o prym jednych gatunków nad drugimi po prostu się jej poświęćmy, bo przecież zadaniem sztuki jest odchamianie.
bardzo lubię Dżem i Riedla. z podpisem się zgadzam. Ale daję minus bo nie jest to moim zdaniem ani demotywujące, ani zabawne, ani nie robi specjalnego wrażenia w żaden inny sposób, myślę że znalazło się na głownej tylko dlatego że duża grupa 14-letnich fanów Ryśka automatycznie zagłosowała na + widząc go na zdjęciu :P
Dobry demot!! Rysiek jest wielki!! Główna się należała demotowi, gratuluje frekwencji:) pierwszy demot i od razu główna :) PS: pisze to mając na sobie koszulkę linkinów i nic to nie zmienia :D :P
Ktoś tu powiedział że dzieci będą to minusować.
Mam 13 lat więc pewnie zaliczam się do grona tych 'dzieci'.
Mimo to ja kocham Dżem i ich muzykę a nie cierpię tej Cyrus i całej bandy Disney`a.
Świetny demot.
dobra każdy wie że on był świetny , ja takiej muzyki nie słucham ale szacun dla niego i + leci
a co do komentarzy niektórych : taka gwiazda popu np.
Lady gaga nie śpiewa na koncertach za pomocą playbacku czy też innych badziewnych komputerowych efektów i ma wspaniały głos ;]
____________________________________________
i tak mój komentarz bedzie zminusowany :P
Rysiu jest postacią ponadczasową!jeden z najlepszych o ile nie najlepszy polski muzyk! to ze sie zacpal to inna sprawa, poza tym to byl dlugotrwaly proces.mysle ze teraz by z tego wyszedl, wtedy jeszcze lezcenei takich uzaleznien bylo w powijakach.polecam dokument "sie macie ludzie" warto obejrzec by lepiej poznac historie Ryśka. Poza tym nie tylko Rysiek był uzalezniony, jego koledzy równiez...
Cenie go za muzykę, ale to że zmarnował swoje życie i jak ostatni idiota zaćpał się gdzieś w kącie czyni go dla mnie śmieciem. Faktem jest jednak, że to w jaki sposób piosenki oddają żal i smutek, jest godny pozazdroszczenia.
Do znawców biografii Ryśka. Ćpanie z jego śmiercią miało tylko tyle wspólnego, że osłabiło układ odpornościowy, który nie był w stanie poradzić sobie z odparciem zapalenia płuc ;].
dobra dzieciarnio, jeden bzdury gada, drugi poprawiajac jeszcze wieksze gada, przeczytajcie sobie parę książek o nim (nomen omen zaden polski artysta nie doczekal sie tylu ksiazek na swoj temat) jak to z nim bylo, na czym polegalo uzaleznienie i jak zmarł, zapalenie płuc?? pod koniec lipca?? śmierć była spowodowana rozległym zawałem serca w szpitalu, gdzie leżał w stanie agonalnym ważąc około 40kg, organizm był całkowicie wyniszczony wieloletnim braniem narkotyków
Mój tata mi opowiadał jak jeszcze jako kawaler w tychach mieszkał jak siedzieli pod sklepem i brzdąkał na gitarce pod sklepem z jakimś tanim winkiem a jak się dorobił sukcesu mam do niego szacunek
genialny demot, chcialem wstawic cos o rysku ale nie mialem pomyslu. Bardzo smutne jest to ze tak wiele ludzi go obraza oraz nie docenia piekna jego muzyki, jakies rapy gdzie tylko sie przeklina,obraza innych,spiewa sie o r**chaniu itd. wlacznie myslenie i sprobojcie zrozumiec zycie, czy dla was to tylko łupu cupu ku*wa i je*ac policje? Rysiek to legenda polskiej muzyki jak bylo wczesniej powiedziane, 2 takiego nie bedzie choc szkoda, a tekst "sram na ryska" jest conajmniej nie na miejscu, w takim razie nic o nim nie wiesz, wedlug mnie (i nie tylko mam nadzieje) ze byl on najgenialniejszym wokalista oraz pisarzem piosenek w polskiej historii, jak kiedys M.Grechuta przyznal. wielki plus za tego demota.
+. A ćpun? - jak słyszę, że ktoś pojmuje go tylko w ten sposób, to mi się aż coś robi. niech sobie obejrzą nagranie wywiadu z Woodstocku chyba, gdzie dziennikarz ciągnął go za język o narkotyki i Rysiek zaczął bardzo stanowczo mówić, że nie można brać ŻADNYCH używek, bo to się może tylko źle skończyć. i on wiedział dobrze, co mówi...
Rysiek nie chciałby żeby te 'gwiazdy' robiły dla niego cokolwiek. siebie za gwiazdę nigdy nie uważał, więc jej z niego nie róbcie, bo nie na tym mu zależało.
I znowu rozpoczynamy obrady muzycznego kółka wzajemnej adoracji... znowu fani tej "niepowtarzalnej", "niszowej" muzyki będą niszczyć całą resztę... Nie mam nic do Dżemu, kilka lat temu ich dość namiętnie słuchałam, teraz jedynie sporadycznie, ale irytuje mnie ta mnogość demotów w, których jaśnie oświecona, undergroundowa młodzież udowadnia swoją wyższość nad całą resztą, bo zaczęła słuchać Dżemu, czy innej Nirvany. Tak jakby to co najmniej ostatni stopień w ich muzycznej edukacji był i szczęście ostateczne, więcej już nie trzeba szukać. No chyba, że faktycznie tak jest, to pozostaje tylko współczuć
Minusujcie bo mam inne zdanie :d sory ale sam go kiedyś sluchałem ale nigdy on nie będzie dla mnie autorytetem ...
Jest on legendą polskiej sceny muzycznej ale KUZWA MAĆ !ludzie
jakby żył to by o nim nikt tak nie pisał ... Było wielu innych piosenkarzy ale nikt ich nie pamięta bo nie ćpali! Taka jest prawda ,tak samo jak z Magikiem niby legenda polskiego rapu ,a to jest gówno prawda bo było wielu innych dobrych polskich raperów
rap jest o ćpaniu i ruchaniu ? gówno wiesz w dupie byłeś ...
Sam słucham rapu i Riedla jestem otwarty na wiele typów muzyki i do żadnego nie podchodzę ,że usłysze jeden zespół i od razu wiem ,że cała ta muzyka jest kijowa...
kilgoretrout, zgadzam się z tobą :/. Kurde nie tylko Dżem był dobrym zespołem na całym świecie, haaaaalo. Ludzie nie dzielą się na sluchających Dżemu oraz na słuchających popu i techno :////.
dla mnie wielki artysta, o którym większość słyszała nie ważne czy pozytywnie czy negatywnie.To jakie prowadził życie nie powinno nikogo obchodzić...Dzisiaj jakoś nie bulwersują się, że muzycy bądź "artyści" ćpają, dziwne...
Cenię go za muzykę i już ;]
@rightstuff1 debilu jeden jak szanujesz zespół to kupujesz jego oryginalne płyty mam wszystkie płyty comy, dżemu, ksu itd nawet winyle moskwy. Dzięki Ryśkowi odmówiłem kolesiom co dawali mi heroine bo wiedziałem z jego muzyki co znaczy brać heroine. Sie macie ludzie!
Hahaha jaka kłótnia ;D ja się także dołączę do niej ;D i powiem , że śmieszni jesteście. To że nie słucham dżemu oznacza że lubię Dodę, feela czy Jonas Brothers? NO LUDZIE!!! Nie wiem czy śmiać się czy płakać... A wy jesteście pewnie najcudowniejsi na świecie bo słuchacie dżemu. Hahaha ;D Poza tym O GUSTACH SIE NIE DYSKUTUJE (i tym bardziej nie obraża się kogoś kto ma inny gust bo to pokazuje poziom inteligencji danej jednostki)
Osobiście szanuję te wszystkie Dżemy,Nirvany,Happysady i inne zespoły. Jednak irytuje mnie to,że gdy mówię moim rówieśniczkom,które lubują się w muzyce tego typu (mam 15 lat),że za nią nie przepadam,to od razu słucham Dody :O
Dla niektórych artystą jest Riedel,a dla mnie np. Prince.
I nie chcę,aby ktokolwiek porównywał wokalistów swoich zespołów z moim ukochanym Steviem Wonderem czy Eltonem Johnem,bo to zupełnie coś innego >_>
Poza tym,gdy powiem komuś,że słucham pop'u,ludziom od razu przed oczami wyłania się Britney Spears,Justin Bieber czy Miley Cyrus...
Piszecie, że nie lubicie jak się porównuje np. dode do czegoś tam, bo jesteście tego fanami. Ok. Ale sorry, jak ktoś wyjeżdża z komentarzem 'dodzia jest super nikt jej nie dorówna!
ludzie, to, że umieściłem demota o Ryśku, to wcale nie znaczy, że was klasyfikuję jako słuchających dody... ten podpis nie jest skierowany do was, tylko właśnie do tych w moich oczach pseudoartystów. i tu też nie uogólniam, bo pewnie że w dzisiejszej muzyce też są nieźli wykonawcy.
dla mnie fakt, że jesteście tacy zniesmaczeni pokazuje, że po prostu tego nie zrozumieliście, oddajecie cios, który nie padł....
swirekk po Twoim komentarze widać że jesteś osobą mało inteligentną, nawet bym dodał, że niedorozwiniętą umysłowo, jak Ci matka umrze, to napiszesz też ze zdechła? Naucz sie dzieciaku szacunku do śmierci, bo ona Ciebie też spotka, a koledzy będą mówili, że zdechłeś... Skąd sie takie tępaki biorą?
Nkamil nic o nim nie wiesz.. Nie przejmuj się, nie Ty jeden widzę;]
Demot dobry, chociaż prawda Rysiek nie jest jedyną osobą która mogłaby być na zdjęciu:)
Najlepszy demot z wszystkich jakie tu widziałam! Mega plus [!] a zanim ktoś nazwie go po prostu ćpunem to proponuje najpierw obejrzeć ,,Skazanego na Bluesa". Dżem jest świetny. Dzisiejsze 'gwiazdki' popu mogłyby się od Niego dużo nauczyć i nagrać w końcu jakieś ambitne piosenki, bo takich ostatnio niestety powstaje bardzo mało. Super demot! Gratuluję!
Tylko mały problem Pan Rysiek nie żyje zatruł się narkotykami ale muzyka przetrwała i nigdy nie zniknie jak ja lubię tego wokalistę mam jego winylowe płyty ... ;)
Mam ochotę za***ać tym wszystkim, którzy Ryśka wyzywają od ćpunów i twierdzą, że miał ciulowe teksty. Może wam muzyka się nie podobać, ale nie obrażajcie zmarłego, który pisał wspaniałe teksty! ;/
W dzisiejszych czasach na topie jest Kupicha i gaga :-( wiec nie oczekujcie ze wszyscy docenia wspaniale teksty Ryska.Nie ujmując nikomu to moim zdaniem lansowana jest tandeta i tyle,choc nie powiem jest kilku dobrych wykonawcow.
Osobiście nie przepadam za jego muzyką, podoba mi się tylko "Do kołyski", ale szanuję tego człowieka niesamowicie za to, co potrafi stworzyć. Dobija mnie to,że ktoś ma czelność wyrażać się o nim tak okrutnie, jak niektórzy tutaj. Jak Wam się nie podoba, to nie krytykujcie, tylko wracajcie do słuchania swoich popowych kawałeczków Lady Gagi czy innej szmiry, wielcy znawcy muzyki. Nie każdemu musi się podobać, ale to nie znaczy,żeby obrażać go jako CZŁOWIEKA, bo go nie znacie.
Pozdrawiam fanów Dżemu. I COMY, mmmmmmmmmmmm, poezja, nie muzyka :)))
a co ten Ryszard soba prezentowal? byl słaby psychicznie i w kolko lamentowal, byl leniwy i nie potrafil sie odnalezc w otaczajacym go swiecie... to ma byc wzor do nasladowania? jest duzo prawdziwych artystow w Polsce, ktorzy powinni znajdowac sie na tym zdjeciu, bo nie dosc ze tworza i graja naprawde dobra muzyke, to do tego potrafią zyc w zgodzie z innymi
wiecie chociaz o kim mowicie? znacie chociaz czesc jego muzyki? ale spoko, rozumiem, wolicie jakies swoje rychu peja. Pan Ryszard prezentowal talent, blogoslawienstwo, a ze nie potrafil przestac to nie jego wina. miejcie czasem szacunku do niego
@grabixon - święta prawda.
@alexa - "Do kołyski" nie jest piosenką Ryśka, tylko późniejszego Dżemu z Balcarem na wokalu.
Ode mnie idzie [+], choć porównywanie kogoś tak wielkiego jak Rysiek do współczesnych gwiazdek popu jest co najmniej niewłaściwe. Tak samo zresztą, jak dyskusja powyżej. Każdy ma własny gust i dyskusja o tym, kto jest obiektywnie lepszy lub gorszy jest bez sensu. Można Ryśka nie lubić, ale nie można zaprzeczać temu, że ma on swoje miejsce w panteonie polskich twórców bluesa, obok np. Jana Skrzeka. Co do mnie... muzyka Dżemu zmieniła moje życie. Ludzie którzy twierdzą, że jego teksty są denne, zwyczajnie nie rozumieją, że piękno tkwi w prostocie.
I wiecie... przyjedźcie kiedyś 30 lipca na tyski Wartogłowiec, na grób Ryśka. Zobaczycie wtedy, czym jest prawdziwa magia międzyludzka, czym jest ta radość chwil, którą podarował innym ludziom Rysiek dzięki swojej muzyce.
Gdyby nie był KIMŚ nie pamiętano by o Nim 16 lat po śmierci. A ludzie pamiętają. Jego piosenki są niesamowite. Przy wielu piosenkach zakręci się łezka, gdyż odzwierciedlają rzeczywistość. A to czy ćpał czy nie ćpał, to była jego prywatna sprawa i jego życie. Przestrzegał przed tym i wiedział co mówi. Był prawdziwy, nie robił niczego pod publikę, tylko z miłości do muzyki.
Śmieszne to wszystko :) W piłce nożnej jeśli jakiś zespół wygrywa Ligę Mistrzów to nagle przybywa mu fanów - oczywiście część ludzi krzyczy ( i to bardzo głośno ) że są sezonowcami itd. tylko po to by podkreślić że oni nie są, mówią że są kibicami Leeds United i Nothingham Forrest bo to legendy, i jak im kibicują to są cool mimo że meczu jednego nie widzieli, ważne jednak że są lepsi od sezonowców. Analogicznie jest z muzyką. Jedni kochają się w Lady Gadze bo jest na topie a inni obrzucają ją błotem bo to też modne, podkreślają wtedy że są za dobrzy na to żeby poddawać się trendom i wtedy zaczynają słuchać Dżemu i innych staroci by podkreślić swoją inność - niestety nie widzą że właśnie jest moda na powrót do starości, do piosenek Dżemu. Najlepiej słuchać tego co się podoba i na nic się nie oglądać. A fani Dżemu niewiele się różnią od fanów Dody, te samo gówno tylko w innym opakowaniu. (Nie porównuję jednak tych wykonawców chociaż przyznam że Rieddla posłuchać można ale nie jest to żadna rewelacja).
Dla niewyrobionych znawców muzyki istnieją tylko dwa nazwiska- Riedel i Rogucki. Ludzie zrobili z Ryśka nie wiadomo jak wielkiego artystę, mimo że de facto muzyka którą tworzył nie wyróżniała się zupełnie niczym. Coś jak Magik/Tupac- przeciętni raperzy, jednak po śmierci wytworzyło się wokół nich coś na wzoru kultu. Riedel pisał przede wszystkim proste teksty, śpiewał o rzeczach wręcz oczywistych.
Znam fanów Ryśka i innych zmarłych muzyków, więc zrobię już krok w przód- nie zarzucajcie mi ignorancji muzycznej, albowiem posiadam szerokie spektrum zainteresowań. Słucham od progresywnego death metalu, przez drone ambient, na free jazzie kończąc.
11/11
Odpowiedzbędzie główna
Główna jak nic.
Odpowiedza ile z dzisiejszych gwiazd potrafi rozstawić sprzęt?
OdpowiedzMistrz :D Świetne podsumowanie ^ ^ Bez hordy technicznych i menedżerów nic nie zrobią :D
Główna powinna być!!
Odpowiedzgłówna!!
OdpowiedzGłównej nie będzie(chociaż powinna być), bo Admin to ciota i słucha Linkin Parków i Jonasów. Nie spotkałem się z demotami z Ryśkiem na głównej. Nie docenia się dziś prawdziwej muzyki. Poza tym podpis może i dobry, ale jakoś do mnie nie trafia
OdpowiedzP.S. Piszę to mając na sobie koszulkę z Ryśkiem
Fistachio, prawda jest taka, że do pewnej grupy ludzi to i tak trafi. To mój 1 demot i nie zależy mi na głównej aż tak bardzo, jak na tym, pewni ludzie to oglądnęli i wzięli do siebie. Bo nie każdy musi lubić Dżem; ważne, żeby nie opluwać nie rozumiejąc i oddać hołd bezwarunkowemu kunsztowi.
OdpowiedzP.S. piszę to słuchając Whisky
A teraz dzieci będą minusować, bo słuchają hanjek montajnek i braci dżo spółka zoo,a nie wiedzą co dobry blues, jazz itp. znaczą. p.s piszę to w pokoju w którym na ścianie jest namalowany rysiek, słuchając dzień w którym pękło niebo.
OdpowiedzMoim zdaniem nie ma jego postaci niczego nadzwyczajnego. Bo niby co ma być? Że się zaćpał? Że jego teksty są żenujące do granic możliwości? Nie rozumiem, na prawdę :| Jest tyle zajebistej muzyki, a wy się jakimiś ryśkami jaracie... Oczywiście szanuję go jako artystę, ale bez przesady. Jakiś specjalnie wybitny to on nie jest... chociaż, na festiwal i tak pojadę :D byłem w zeszłym roku i świetnie się bawiłem
OdpowiedzBo niby co ma być? Że się zaćpał?
OdpowiedzWiesz Ty wogóle co to jest walka z nałogiem? On niejednokrotnie apelował, przekonywał, żeby ludzie nie brali narkotyków. Ale czy zastanawiałeś się, czemu sięgnął po prochy? To, że wolisz inną muzykę, to szanuję. Ale że jego teksty są żenujące? Dla mnie ujawniają całą prawdę o życiu, a że potrafi ubrać w słowa swój żal i cierpienie to tylko pokazuje, jaki jest genialny.
Ale jak już mówiłem wcześniej, to jest demotywator niszowy. Jeśli się komuś nie podoba, nie będę rozpaczał
A prawda jest taka, że nie on pisał wszystkie teksty, a głownie tekstami ludzie się jarają. Dla przykładu słów do whisky, które sam wcześniej wspomniałeś nie napisał on. Bardzo lubię dżem, ale moim zdaniem ćpanie to była jego znacząca wada. Na zwykłego gościa wciągającego klej pod dworcem powiesz, że jest śmieciem, że zmarnował sobie życie, a na Ryśka, że to biedny człowiek z problemami zniszczony przez nałóg. Sam zaczął ćpać niezależnie od pobudek, więc było to na jego własne życzenie. Każdy sam odpowiada za swoje nałogi i błędy oraz czyny pod wpływem których ich dokonał.
Czy on jeden na świecie przekonywał do nie brania narkotyków? A co do tekstów- na jaką cholerę mam słuchać marudzenia jakiegoś gostka? Po prostu to do mnie nie trafia. Wolę np Kaczmarskiego, który był moim zdaniem geniuszem. Aż mam dreszcze, kiedy słucham jego utworów, które mają głębię i dobrze brzmią i co najważniejsze nigdy nie jęczał w piosenkach o tym, jak mu źle. I chwała mu za to...
Odpowiedzwasz autorytet= ćpun ,który nie mógł sobie życia ogarnąć :)
Odpowiedzmanq - dokładnie
OdpowiedzĆpun, który zrobił więcej za życia, niż Ty razem z Twoją rodzinką . Daje +.
OdpowiedzNajlepsze co widziałam! szacun!
Odpowiedzmanq i NoName66- wy macie go tylko za ćpuna i nieudacznika, dla mnie jest on wirtuozem, oddającym piękno muzyki..
OdpowiedzJanekSzatanaek - dla każdego muzyka jest czymś innym. Dla jednego samą rozrywką albo tłem imprez, dla innego całym światem albo wzorcem postępowania. 'Czy on jeden na świecie przekonywał do nie brania narkotyków?' - jest jednym z niewielu, którzy wiedzieli co to nałóg narkotykowy. Wszystkie te gwiazdki, które mówią, że to zuo to mają gówno do powiedzenia. Rysiek walczył sam, nikogo do pomocy nie chciał. Mówił ludziom, że to zło. I przemówił do większości ludzi, niż nie jedna grupa gwiazdeczek. Jego teksty odzwierciedlają nieraz nasze piekło w życiu, ale katastroficzny stan ducha. To trzeba czuć, i tyle.
OdpowiedzNie jestem fanem Dżemu, ale uważam, że współczesne gwiazdki (o ile oczywiście potrafiłyby coś takiego zrobić w ogóle), to nie zasługują nawet na rozstawienie mu sprzętu.
OdpowiedzA to Riedel był gwiazdą popu, żeby czynić takie porównanie? On raczej mógłby niektórym gwiazdom gitary stroić w chwilach, kiedy nie ćpał.
OdpowiedzA to są jakieś super gwiazdy popu? Na pewno nie dotyczy to wszystkich 'artystów', ale poziom niektórych osiąga znacznie niższe wartości niż dzisiejsze wskazania termometru...
Odpowiedzwezcie odbijcie z tym j***nym dzemem, ten ćpun nawet mylil znaczenia wyrazow w piosenkach, juz nie bede wspominal o jego skrzeczacym glosie jakby kto go chlostal, ale zyjcie sobie dalej przeszloscia leszczyki, nie znacie dzisiejszej dobrej muzyki, bo wam sie nie chce sciagac, tylko na NK siedzicie i demotywatorach. pozdro.
OdpowiedzO gustach się nie dysktuje. To, że wam się podoba taka muzyka, to nie znaczy, że wszystkim. Niektórzy nie lubią tego słuchać :P
Odpowiedzmanq i NoName66 - po waszych wypowiedziach widze że jesteście fanami Peji i innych tego typu zjebów... sorry ale jak ktoś tak mówi o Ryśku to nie mam szacunku dla Tej osoby i jej muzyki
OdpowiedzLaureno - zauważ, że żaden z wypisanych przez Ciebie wokalistów nie jest Polakiem...
Odpowiedzja pier*dole , ale zaczynają już być wkur*wiające demoty tego typu -_- kur*wa.
Odpowiedzlubie wywyzszanie sie fanow takich zespolow jak dzem, coma, happysad czy pidzama porno - uwazaja, ze ich muzyka jest ambitna, a wszyscy pozostali sluchaja 'gownianego popu'. OCKNIJCIE SIE! wiem, ze dostane dziesiatki minusow, bo nie mozecie sie pogodzic z faktem, ze ktos moze uwazac waszych ulubiencow za slabych. otoz ja tak uwazam - dzem nie byl jakis wybitny, mial charyzmatycznego lidera i tyle. bylo i jest w polsce duzo lepszych wykonawcow, jak chocby nujazzowy skalpel czy rockowy something like elvis - ale dla was i tak kazdy kto nie slucha dzemu, slucha dody. zdarza sie :)
OdpowiedzNajlepszy komentarz to oczywiście ten, gdzie kolega mówił, że ten ćpun zrobił więcej za życia niż ty z całą swoją rodzinką.
Odpowiedzoczywiście plus, gratulacje dla admina!
I nie mówcie ciągle o ćpaniu bo sami nei macie pojęcia czym jest heroina, z tym nie jest tak łatwo zerwać, a Rysiek próbował
Jedyne co mnie dziwi to ci wszyscy internetowi fani. Fan nie powinien wielbić zespołu na necie, tylko raczej jeździć na ich każdy koncert, grać i śpiewać jego piosenki, itp itd :)
Pozdrawiam prawdziwych fanów ;P
Chyba ładować igły w żyły ;D
Odpowiedzrightstuff1 - po tekstach 'leszczyki' 'j***nym' 'pozdro' i 'bo wam się nie chce ściągać' (wiesz, że ściąganie z neta to piractwo? ;] ) domyślam się że jesteś niestety kolejnym dzieckiem słuchającym Firmy. I to TY nie znasz dobrej muzyki. Aczkolwiek gusta są różne i o gustach się nie dyskutuje. Pozdrawiam.
Odpowiedz@hekate może jeszcze powiesz, że te teksty mają głębię? Prosta filozofia dla prostych rozumków- oto całe teksty Dżemu.
Odpowiedzrightstuff1 co jest dzisiejsza dobra muzyka?? Feel?? a moze Doda?
OdpowiedzDemot jak najbardziej na plus :) Patrzcie na swoje życie jak je marnujecie, a nie czepiajcie się Ryśka, który starał się wyjść ze swojego nałogu i przekonać innych aby nie sięgali po narkotyki. Ci, którzy wypowiadają się, że nic wielkiego nie zrobił gadają głupoty. Porównajcie go chociażby do siebie. Co zrobiliście w swoim życiu ? Pewnie jedno wielkie gówno i nic więcej. A ten człowiek, mimo iż nie żyje już tyle lat, dalej jest pewnego rodzaju autorytetem dla wielu ludzi, nadal go kochają i szanują jego muzykę. A czym będzie za kilkanaście lat np taka Doda ?? Różowym kawałkiem obwisłej skóry i silikonu, który był ogromnym autorytetem dla młodych dziewczyn. Sztuką jest, nie zdobywanie fanów poprzez pokazywanie dupy, lecz przekazania czegoś ważniejszego, takiego jak Rysiek. Taka Doda mogłaby mu wycierać buty ścierką, bo nawet sprzętu by nie potrafiła ustawić :) Ps. Właśnie włączam swój ukochany kawałek - Wehikuł czasu :)
Odpowiedz@kilgoretrout popieram całym sercem
OdpowiedzCo po niektórzy mają dziwne rozumowanie. On przekonywał do brania? Chyba jego życie jak najbardziej do brania zniechęca. Rysiek nie jarał się tym, że bierze, nie namawiał, wiedział, że niszczy tym siebie i rodzinę, i walczył z tym, to, że poległ w tej walce, pokazuje tylko jak wielkim syfem są dragi. Poza tym jego muzyka jest świetna, prosto z serca, bez nadętości i patosu, ale też bez jarania się brykami i cyckami, jak to teraz śpiewają młode gwiazdki. Ja mam do Ridla wielki szacun, nie każę lubić jego muzyki,bo wiadomo, każdy ma inny gust, ale też nie powinniście mówić o jego życiu, skoro nie macie o nim pojęcia.
OdpowiedzRysiek śpiewał o tym co go boli co go cieszy,śpiewał prosto z serducha,śpiewał o problemach które dotyczą nas wszystkich.
Odpowiedza teraz ? powiedzcie mi kto teraz śpiewa prosto z serca ? teraz jest tylko komercja,żeby zarobić na tym hajs.wystarczy popatrzeć np.na taką rihanne która śpiewa,ze chciałaby mieć chłopaka z dużym penisem ooomg.
Jest mnóstwo zespołów śpiewających o tym co leży im na sercu i na dodatek z lepszą aranżacją muzyczną i wokalem a nie tak jak ten Rysiek drze jape jakby ktoś obdzierał kota ze skóry.Ale co ja tam wiem, przecież skoro nie lubie ryśka trzeba mój komentarz okamieniować minusami ale przyjme je na klate dawać mi je dzieciaki.
kilgoretrout tutaj się mylisz, bo słucham różnej muzyki, nie jestem ograniczona tylko do Dżemu, nawet byś się zdziwił jak różnorodnej muzyki słucham, ale prawda jest taka, że największymi idolami są teraz takie "gwiazdeczki" jak właśnie Doda ... A to jest przykre.
Odpowiedzja słucham innej muzyki ale nalezy sie szacunek dla niego czasem lubie posluchac, a o dzisiejszych "gwiazdeczkach" lepiej nie bede sie wypowiadał
OdpowiedzJakim cudem to się znalazło na głównej? Chyba na demotach jesy za dużo psychofanów Ryśka...
OdpowiedzOn był większym człowiekiem niż większość was! A nawet jeśli nie uważacie go za gwiazdę, to po prostu macie inny tok myślenia. Popieram ten demotywator.
OdpowiedzDla mnie Rysiek to genialna Osoba. Już 3 pokolenie w mojej rodzinie słucha Jego utworów
Odpowiedzdzastis89 - mowilem ogolnie, nie konkretnie do ciebie czy kogokolwiek. tylko ze nie rozrozniasz chyba muzyki pop od innych gatunkow. to tak jakbys buntowala sie, ze jakis jazzowy artysta nie jest w polsce idolem nastolatek i nie sprzedaje 100 tys. albumow. tylko, ze to nie jest jego cel! muzyka popowa to muzyka wybitnie rozrywkowa, ma byc dobra do tanca, do zabawy i dlatego wykonawcy maja taki image jaki maja. jesli swoje zadanie wykonuja to chwala im za to! taka muzyka tez jest potrzebna. nie wiem wiec, dlaczego ich gnoicie mowiac ze to 'komercja'. oczywiscie ze to komercja, takie jest zamierzenie! a idolami sa, owszem, ale nastolatkow max 16 lat, wyrosna z tego. a muzyka typu jazz, rock i inne - powinna bronic sie sama, a nie byc pamietana przede wszystkim przez pryzmat lidera, ktory cpal i juz nie zyje. blagam was, nie gloryfikujcie go, bo on nic takiego nie zrobil. ze cpal i staral sie z tym walczyc? nie widze jakos, zebyscie tak samo wynosili na piedestal jakichs 'ziomkow' z osiedla, ktorzy sa w podobnej sytuacji.
OdpowiedzJaka radocha , że taka gwiada na głównej !!!
Odpowiedz`Bo z życiu piękne są tylko CHWILE !!! ` ;] Rysiek 4ever !
hahaha wlasnie,ciekawe,czy te gwiazdy popu umialyby sprzet rozstawic :D hehe, nie no dobry demot,bardzo dobry:)
OdpowiedzPrawdziwa legenda polskiej muzyki!
OdpowiedzPrzepraszam, nie uważam żebym miał jakis inny tok myślenia, czy był upośledzony muzycznie choć nie słucham Dżemu i nie lubię ich muzyki. Słucham rocka, i to nie typu Jonasów jak pewnie zaraz się wam w główkach zakotłuje lecz Radiohead, Smashing Pumpkins itp. Nie podoba mi się Dżem i już, nikt mi nie wmówi, że to świetna muzyka bo mi się nie podoba. Ryśka nie znałem, nie obchodzi mnie jak żył co brał i co pił tylko jak śpiewał. A jego twórczość nie przypada mi do gustu.
Odpowiedzech, widzę, że niepotrzebne zamieszanie tylko wywołałem. do wszystkich tych, którzy uważają ten demot za słaby - moim celem nie była gloryfikacja czy wywyższanie go. pewnie, że są inni dobrzy twórcy, kto wie czy nie lepsi. to już zależy od gustów. ale to, że takich ludzi jest więcej, to nie znaczy, że nie należy o nich pamiętać. nie chcę umniejszać innych artystów, nie twierdzę, że Dżem jest najlepszy. W końcu innych zespołów też słucham. Ale jeśli ja mam pozostać obiektywny, to wy też tacy bądźcie, bo słyszę zniesmaczone głosy tylko tym, ze dostało się na główną coś, co się im nie podoba. czy ja obrażam wasze poglądy? Rysiek może nie był najlepszym z najlepszych, ale zdecydowanie pozostaje wartym wspomnienia
Odpowiedzoj ludzie, ludzie. zakochani wszyscy w Rysiu. bo Rysiu był taki super, taki oh ah. wszyscy są źli, a Rysiu był dobry. Rysiu jest Bogiem... a prawda jest taka,że największą karierę zrobił po śmierci. gdyby nie ćpał, dalej by żył i nie byłby takim fenomenem. ćpun z dobrym głosem, taka prawda. też kiedyś się nim "jarałam" i po latach muszę przyznać,że to było żałosne. ;-) Frank Sinatra - jemu mogliby rozkładać sprzęt. a z polskiej sceny? Mieczysław Fogg. prawda jest smutna - g ó w n o się znacie :*
OdpowiedzZapewne zostanę za ten komentarz zminusowany, jednakże chciałem napisać co myślę o tym wykonawcy. Otóż zacznę od pozytywów. Rysiek był niewiarygodnym geniuszem wokalnym, jego utwory takie jak "Whisky" czy "Wehikuł Czasu" dogłębnie mnie poruszyły. Niestety Riedel był hipokrytą... Na swoich koncertach nie jednokrotnie nawoływał, (jak było wcześniej wspominane w komentarzach) iż dragi to nie wyobrażalne zło, które niszczy życie, a z drugiej strony sam zażywał takie ilości, że nie mógł się podnieść. I proszę mi tu nie zarzekać się, że z nałogiem nie można sobie tak łatwo poradzić. Jakby na prawdę chciał, znalazł by sposób by przestać. Ponadto pewnie większość z was wie, że Dżem posiadał dużą gamę piosenek bez wokalu, a dlaczego ponieważ Riedel nie jednokrotnie olewał fanów i koncerty nie zjawiając się na nie po prostu. Nie wyobrażam sobie co musieli czuć w tedy jego fani. Nie wspomnę tu nawet o zaćpaniu się, bo nie ma sensu. Więc z całym szacunkiem dla twórcy demota, ale dam minusa.
Odpowiedznawet tego nie są godne te nasze gwazdki i gwiazdeczki ;]
OdpowiedzPrawda!!!!!!
OdpowiedzMoim zdaniem Rychu jest zajebisty!!!
Odpowiedz"prawda jest smutna - g ó w n o się znacie :*"
Odpowiedzprawda jest taka, że ja nie obrażam tego, czego ty słuchasz. jak napisałem powyżej, nie uważam go za najlepszego, tylko osobę wartą wspomnienia. a że go nie lubisz, to nie znaczy, ze musisz opluwać. dla mnie to przejaw braku szacunku i tolerancji.
Czasem lubie posłuchać dżemu, jak leci w tle, ale bez przesady. Na pewno lepszy "artysta" (słowo raczej przesadzone jak na czasy XX i XXI wieku), niż większość dzisiejszych gwiazd, ale człowiekiem był słabym, skoro sięgnął po narkotyki. Wręcz odnoszę wrażenie, że niektórzy wielbią go, za to, że ćpał i walczył z tym. A czy zrobiłem więcej dobrego od niego? Zależy co to znaczy czynić dobro, bo śpiewać od tym jak życie jest złe nie będę, ani na pewno nie zacznę ćpać, żeby później przekonywać jakie to jest złe i niedobre. Reasumując, piosenki dobre, ale idola można sobie wybrać lepszego.
OdpowiedzPsychczny czlowiek i do tego Ćpun.
Odpowiedz"w życiu piękne są tylko chwile"
OdpowiedzDo tych co mnie jada-nie chcialo mi sie uzywac pieknej polszczyzny, by skomentować ten żenujący demot. DajMiSpokoj, nie utozsamiaj mnie z zadna firma czy peja, to jest jeszcze gorsze od tego rysia. Mam 33 giga muzyki na kompie i pewnie o 3/4 nie masz pojecia co to, bo sluchasz tylko staroci i RMFu. kubolex- ty nie lepszy. ja ide do przodu, nawet w tym rocku, ktorego nie slucham na codzien jest duzo mlodych artystow, ktorych muzyka naprawde jara, a wy sie podniecacie jakas psycho-dentka, co nagrywala 100 lat temu. Pusccie jego piosenki od tylu to znajdziecie ukryty przekaz, w ktorym jest koniec swiata hahaha.
Odpowiedz"I proszę mi tu nie zarzekać się, że z nałogiem nie można sobie tak łatwo poradzić. Jakby na prawdę chciał, znalazł by sposób by przestać."
Odpowiedza czy wiesz, że on nie miał żadnego wsparcia od strony bliskich i znajomych? nawet żona na detoks mu działkę przyniosła
Nie do wiary, dostało się na główną. Admin zaczynam wierzyć ze nie słuchasz Linkin Parka i Jonasów. Dżem na wieki
Odpowiedzdo wszystkich, którzy próbują Go umniejszyć mówię po raz ostatni: nie uważam go za boga, ale oszczędźcie sobie tę krytykę. nie zmuszam was do słuchania tego, więc i wy zdobądźcie się na tolerancję względem moich poglądów. i nie ważne co napiszecie, ja pozostanę przy swoim zdaniu, SZANUJĄC WASZE PODEJŚCIE
Odpowiedzdemot: Rysiek Riedel: Dzisiejsze gwiazdy popu mogłyby mu podgrzewać herę.
Odpowiedzaventil - skoncz juz. nie wszystkie komentarze sa tu do ciebie. ty nie uwazasz go za boga, ale niektorzy tutaj widocznie tak, wiec m.in. ja staram sie sprowadzic ich na ziemie.
Odpowiedzskoro riedel jest waszym idolem bo tak wielu ludziom pomogl swoja osoba wyjsc z narkomanii, to rozumiem ze marek kotanski jest dla was swietoscia? macie koszulki z jego podobizna?
Dlaczego porównujecie go do Dody? Porównajcie Dżem do polskiego Riverside, ale nie... bo taki Rysio przy nich jest zbyt malutki. A przecież to wasz bóg. Ideał. Jak to ktoś napisał "witruoz"! Kim w takim razie jest np. Krzesimir Dębski? Ludzie ogarnijcie się. Bronicie swojego - to zrozumiałe, ale żeby się kłócić, spierać z kimś nie mając racji? To jest już tylko czysta głupota.
OdpowiedzPozdrawiam antyfanów Ryśka.
Instrumentaliści Dżemu to naprawdę dobrzy muzycy, ale Rysiek? Grafoman i ćpun.
OdpowiedzLubię dżem i lubię blues. Ale gwiazdki popu muszą istnieć, ponieważ gazetki nie będą miały o czym pisać. Nie porównujmy dody z ryśkiem. Człowiek oprócz ambitnych tekstów, potrzebuje również takiej muzyki przy której będzie mógł kręcić tyłkiem. Pozdrawiam.
OdpowiedzRacja! Dzisiaj zagrają 3 nutki i ich "przebój" jest znany na całym świecie!!
Odpowiedzdzisiejsze gwiazdy popu, mogłyby też szykować mu strzykawki z narkotykami :/
OdpowiedzAventil - weź pod uwagę to, że dla niektórych (np. dla mnie) jest on nikim (tzn. równie dobrze mogłoby go nie być ale nie mam nic do niego). Nie interesuje mnie ani muzyka jaką tworzył, a co za tym idzie ani jego teksty, ani jego życiorys... ani ten demot.
OdpowiedzMożna z tego wywnioskować, że przeze mnie ten demot zostanie zminusowany. Wolałbym w tym miejscu ujrzeć inną gwiazdę. Prawda jest taka, że umieszczanie demota o konkretnym muzyku/filmie/czymkolwiek co jest kwestią gustu, nie zostanie zaakceptowane przez pewną grupę osób, która ma opisywaną rzecz gdzieś lub jej nie lubi.
dzisejsze gwiazdki nawet nie umywaja sie do ryska...
Odpowiedzw szczególności ze śpiewał rocka i bluesa które mają tyleeeeee wspólnego z popem.
OdpowiedzDemot świetny, należała się główna jak nic! Jeszcze słówko do tych, którzy najeżdżają na Ryśka, że cpał: po 1. w latach 70, kiedy pierwszy raz sięgnął po narkotyki, nikt nie wiedział jeszcze jakie to świństwo ma skutki uboczne i co dzieje się z uzależnionym człowiekiem. Rysiek też tego nie wiedział. Kiedy już się uzależnił, było za późno. I tak jak napisał Aventil: Rysiu nie miał żadnego wsparcia w rodzinie. Skaradziński w swojej książce stwierdził, że 'gdyby na stole częściej była zupa niż kompot, Rysiek wyszedłby z tego" i to jest święta prawda. po 2. czemu nie zauważacie tego jakim był wspaniałym artystą, tylko od razu mieszacie go z błotem "bo cpał"? Czy ktokolwiek słysząc o np. jakims wspaniałym lekarzu od razu skreśla go, bo w przeszlości siedział w więzieniu czy miał kochankę? Nie wydaje mi się. Każdy ma prawo do prywatności.
OdpowiedzCi od popu to się nawet nie powinny "Gwiazdami" nazywać!!!
OdpowiedzJa osobiscie uwazam go za wybitnego artyste, poniewaz spiewal calym soba, calym sercem, slowa piosenek bral z zycia. Wlasnie te slowa, chociaz niekiedy proste zawieraja prawdy zyciowe, ktore pomogly wielu ludziom. Wg. mnie nie mozna calkowicie patrzec na artystow przez pryzmat ich zycia.
OdpowiedzAle sluchajcie czego tam chcecie ;] co osoba to inny gust
ale dlaczego porowujesz gwiazde rocka do gwiazdy popu? Co ma jedno z drugim wspolnego? Nie kumam tych waszych porownan.
OdpowiedzGłówna jest to teraz do top10
Odpowiedz10/10
Dżem RLZ
Rysiek [*]
to ten ćpun?
OdpowiedzSzkoda mi Was jak czytam niektóre komentarze. Rysiek był wielkim artystą. Uważacie że jego teksty nie miały sensu? Jeśli ich nie rozumiecie to tak. Dla Was pewnie większe przesłanie mają teksty w stylu "jeb*ć policje" albo "hwdp". Albo słuchacie zagranicznych piosenek których tłumaczenia nawet nie znacie i nie wiecie o czym są. Oczywiście nie kieruje tego do wszystkich tylko do tych którzy tak najeżdżają na Ryśka. Fakt, każdy ma inny gust, nie musicie słuchać Dżemu, ale trochę szacunku...
OdpowiedzAventil wielki + dla Ciebie za tego demota.
"lubie wywyzszanie sie fanow takich zespolow jak dzem, coma, happysad czy pidzama porno - uwazaja, ze ich muzyka jest ambitna, a wszyscy pozostali sluchaja 'gownianego popu'. OCKNIJCIE SIE! wiem, ze dostane dziesiatki minusow, bo nie mozecie sie pogodzic z faktem, ze ktos moze uwazac waszych ulubiencow za slabych. otoz ja tak uwazam - dzem nie byl jakis wybitny, mial charyzmatycznego lidera i tyle. bylo i jest w polsce duzo lepszych wykonawcow, jak chocby nujazzowy skalpel czy rockowy something like elvis - ale dla was i tak kazdy kto nie slucha dzemu, slucha dody. zdarza sie :) "
Odpowiedzkilgoretrout - najlepszy komentarz pod tym calym, smiesznym obrazkiem.
(-)
dobre, dobre, bardzo dobre.
OdpowiedzSuper gwiazdy rzeczywiście moga mu skoczyć,choć był starym nudnym wyjcem.
Odpowiedz"I miał racje Riedel, liczą się już tylko chwile, te prawdziwe nie te, gdy wciągasz kokainę.... "
Odpowiedzto jest Rysiu kolego wyżej :D podobni są ale na pewno nie jest to Niemen, zwlaszcza ze na gorze widniej "dzem.com.pl" a co do tych matolow ktorzy pisza ze to zwykly cpun: moze i cpal ale nie zachecal do tego innych i mowil ludziom zeby tego nie robili, zalowal tego ze zaczal cpac... a dzisiejsze gwiazdki nie zasluguja nawet na to zeby mu rozstawic sprzet czy nastroic gitare...
Odpowiedzjeżeli używacie słów takich jak wyjec, charczący głos i innych określeń to świadczy to tylko o tym, że nigdy jego nie słuchaliście a z Dżemu znacie tylko Whisky. Riedel miał prawdopodobnie najwspanialszy wokal w historii polskiej muzyki rozrywkowej, stwierdził to nawet sam Niemen kiedy ludzie okrzyknęli go królem polskiej muzyki, abdykował z tego tytułu na rzecz właśnie tego Ryśka. Proszę bardzo, posłuchajcie sobie wyjca http://www.youtube.com/watch?v=jq1XIEnIwqI
OdpowiedzTuminure,
OdpowiedzTu nie chodzi o gust. Są artyści którym hołd się oddaje niezależnie od gustu, Mozart, Hendrix, Presley, Clapton...
Podobnie jest z Riedlem, był genialnym tekściarzem, wokalistą. Teksty to nie pisanie o dupie marynie, to często poezja, dlatego wielu ignoruje Dżem i Riedla. Z drugiej strony - gwiazdki popu, sorry, można słuchać sobie radyjka, nie mam nic do tego, ale nazywanie tego muzyką to przesada, są jakieś granice. Społeczeństwo wam wpieprzyło zasadę, że koniecznie musisz słuchać muzyki? Nie, uznaj tą granicę, odróżnij Muzykę od muzyczno-radiowego-shitu ,szanuj innych Artystów (nie mylić z gwiazdą popu) lub po prostu zignoruj, lecz się nie wtrącaj.
W Polsce niewiele Muzyki jest ambitnej. Dżem, Niemen...kilku innych, to wszystko.
mam pytanie, takie maciupeńkie, ile razy jeszcze autorzy demotów podniecać że są tacy alternatywni bo nie słuchają Dody? weźcie sie walnijcie w ten swój głupi łeb i przestańcie w końcu z robieniem demotów typu "(tu wciśnij klasycznego artystę) jest dużo lepszy niż dzisiejsze gwiazdy popu" bo było ich już dwa tysiące. a admini to już kompletne imbecyle że temu przyklaskują. jesteście normalnie rakiem tej strony.
OdpowiedzRYSIEK NA WIEKI !
OdpowiedzRozstawiać sprzęt? Żeby koncert się nie odbył? Nawiązując do jeden z wypowiedzi wyżej - każdy niech słucha tego co mu się podoba, muzyka sama w sobie, jaka by nie była, jest sztuką. Większość moich zbiorów to punk rock i gatunki jemu pokrewne, ale przeglądając je znalazłoby się tam trochę hip-hopu, popu, metalu, poezji śpiewanej, art rocka, muzyki poważnej i wielu innych. Osobiście uważam dzisiejsze zespoły komercyjne za w większości marne g*wno dla goopich peezd, ale trafiają się w tym ścieku i perły. Za Dżemem przepadam nie ze względu na lidera, a teksty i brzmienie podobne do The Doors, które jest dla mnie wyznacznikiem dobrego smaku. Słuchając Dżemu nie uważam, że wszyscy, którzy go niezbyt lubią fascynują się Dodą czy JP. Agresywne nastawienie, natomiast, w rozmowach o muzyce, czy w ogóle sztuce szeroko pojętej rozumiem jako przejaw ignorancji lub wąskotorowego postrzegania tematu przez pryzmat własnego gustu zamiast podejścia empatycznego. Muzyka jest najpowszechniejszym rodzajem sztuki więc zamiast prowadzić głupie spory o prym jednych gatunków nad drugimi po prostu się jej poświęćmy, bo przecież zadaniem sztuki jest odchamianie.
OdpowiedzDaje + zgadzam się z demotywatorem i pozdrawiam :)
Odpowiedznie mozna porównywac popu z bluesem, to jak porównywac krewetki z moza sródziemnego z kaszanka.
Odpowiedzbardzo lubię Dżem i Riedla. z podpisem się zgadzam. Ale daję minus bo nie jest to moim zdaniem ani demotywujące, ani zabawne, ani nie robi specjalnego wrażenia w żaden inny sposób, myślę że znalazło się na głownej tylko dlatego że duża grupa 14-letnich fanów Ryśka automatycznie zagłosowała na + widząc go na zdjęciu :P
Odpowiedzzgadzam się z b000mer'em .
Odpowiedz:/
poza tym teraz mało kto gra bluesa.
dzisiejsi muzycy, przynajmniej w połowie nie zasługują na miano muzyków
kto takie glowno dodaje? zajebiscie mnie to zdemotywowalo zeby juz tej strony nie odwiedzac...
OdpowiedzDobry demot!! Rysiek jest wielki!! Główna się należała demotowi, gratuluje frekwencji:) pierwszy demot i od razu główna :) PS: pisze to mając na sobie koszulkę linkinów i nic to nie zmienia :D :P
Odpowiedzzapewne połowa waszych ulubionych muzyków ćpa. taka prawda.
OdpowiedzJa jestem dźwiękowcem w szkole i chętnie bym mu ten sprzęt rozstawił :D
OdpowiedzJacek920 gówno to masz na ryju. Nie podoba Ci się to tu więcej nie wchodź. Proste
OdpowiedzDzisiejsze super gwiazdy mogłyby, co najwyżej, pastować buty ludziom rozstawiającym mu sprzęt.
OdpowiedzNo i?
OdpowiedzKtoś tu powiedział że dzieci będą to minusować.
OdpowiedzMam 13 lat więc pewnie zaliczam się do grona tych 'dzieci'.
Mimo to ja kocham Dżem i ich muzykę a nie cierpię tej Cyrus i całej bandy Disney`a.
Świetny demot.
śpiewał fajnie, ale sam sie zaćpał... na śmierć
Odpowiedzdobra każdy wie że on był świetny , ja takiej muzyki nie słucham ale szacun dla niego i + leci
Odpowiedza co do komentarzy niektórych : taka gwiazda popu np.
Lady gaga nie śpiewa na koncertach za pomocą playbacku czy też innych badziewnych komputerowych efektów i ma wspaniały głos ;]
____________________________________________
i tak mój komentarz bedzie zminusowany :P
Rysiu jest postacią ponadczasową!jeden z najlepszych o ile nie najlepszy polski muzyk! to ze sie zacpal to inna sprawa, poza tym to byl dlugotrwaly proces.mysle ze teraz by z tego wyszedl, wtedy jeszcze lezcenei takich uzaleznien bylo w powijakach.polecam dokument "sie macie ludzie" warto obejrzec by lepiej poznac historie Ryśka. Poza tym nie tylko Rysiek był uzalezniony, jego koledzy równiez...
OdpowiedzCenie go za muzykę, ale to że zmarnował swoje życie i jak ostatni idiota zaćpał się gdzieś w kącie czyni go dla mnie śmieciem. Faktem jest jednak, że to w jaki sposób piosenki oddają żal i smutek, jest godny pozazdroszczenia.
OdpowiedzOn ku*wa się nie zaćpał, tylko umarł w szpitalu na zawał, bo przestał brać -.-
Do znawców biografii Ryśka. Ćpanie z jego śmiercią miało tylko tyle wspólnego, że osłabiło układ odpornościowy, który nie był w stanie poradzić sobie z odparciem zapalenia płuc ;].
Odpowiedzpopieram seikadena, cpun
Odpowiedzdobra dzieciarnio, jeden bzdury gada, drugi poprawiajac jeszcze wieksze gada, przeczytajcie sobie parę książek o nim (nomen omen zaden polski artysta nie doczekal sie tylu ksiazek na swoj temat) jak to z nim bylo, na czym polegalo uzaleznienie i jak zmarł, zapalenie płuc?? pod koniec lipca?? śmierć była spowodowana rozległym zawałem serca w szpitalu, gdzie leżał w stanie agonalnym ważąc około 40kg, organizm był całkowicie wyniszczony wieloletnim braniem narkotyków
OdpowiedzMój tata mi opowiadał jak jeszcze jako kawaler w tychach mieszkał jak siedzieli pod sklepem i brzdąkał na gitarce pod sklepem z jakimś tanim winkiem a jak się dorobił sukcesu mam do niego szacunek
OdpowiedzTo tez był pop, tyle że z inną grupą docelową. W dodatku Riedel był zwykłym menelem i się zaćpał. Prawdziwy ideał.
Odpowiedzgrabixon - wiesz chociaz co to znaczy nomen omen? bo nie widze sensu, dla ktorego wplatalbys to wyrazenie do swojego komentarza
Odpowiedzdemot:Co z tego że ćpał ?:I tak zrobił więcej za życia niż ty z całą swoją rodzinką
OdpowiedzNie, nie zrobił on ze swoim głosem mógłby nam co najmniej koty odganiać.
@Geek Jaki ku**a pop ? Rysiek razem z Dżem'em tworzył Blues. + za Ryśka. Dżem bez niego to nie Dżem.
OdpowiedzNarkoman i Ślązak - może być coś gorszego?
OdpowiedzMasz coś do Ślązaków skur*ielu
genialny demot, chcialem wstawic cos o rysku ale nie mialem pomyslu. Bardzo smutne jest to ze tak wiele ludzi go obraza oraz nie docenia piekna jego muzyki, jakies rapy gdzie tylko sie przeklina,obraza innych,spiewa sie o r**chaniu itd. wlacznie myslenie i sprobojcie zrozumiec zycie, czy dla was to tylko łupu cupu ku*wa i je*ac policje? Rysiek to legenda polskiej muzyki jak bylo wczesniej powiedziane, 2 takiego nie bedzie choc szkoda, a tekst "sram na ryska" jest conajmniej nie na miejscu, w takim razie nic o nim nie wiesz, wedlug mnie (i nie tylko mam nadzieje) ze byl on najgenialniejszym wokalista oraz pisarzem piosenek w polskiej historii, jak kiedys M.Grechuta przyznal. wielki plus za tego demota.
Odpowiedz+. A ćpun? - jak słyszę, że ktoś pojmuje go tylko w ten sposób, to mi się aż coś robi. niech sobie obejrzą nagranie wywiadu z Woodstocku chyba, gdzie dziennikarz ciągnął go za język o narkotyki i Rysiek zaczął bardzo stanowczo mówić, że nie można brać ŻADNYCH używek, bo to się może tylko źle skończyć. i on wiedział dobrze, co mówi...
Odpowiedzdemot:Cała aktualna lista przebojów:Nie ćpała w życiu więcej niż on
OdpowiedzDobre ;)
Odpowiedzdzisiejsze super gwiazdy popu mogłyby mu lizać buty
demot:"Slucham bluesa":czesto oznacza "znam z tego gatunku tylko Dżem"
OdpowiedzMiał do dupy pioseni, nienawidzę tego zespołu minus!
OdpowiedzRysiek nie chciałby żeby te 'gwiazdy' robiły dla niego cokolwiek. siebie za gwiazdę nigdy nie uważał, więc jej z niego nie róbcie, bo nie na tym mu zależało.
Odpowiedzjendi Twoja opinia nas gowno obchodzi ;]
Odpowiedzwatpie. gwiazdy pop sa za tempe zeby sprzet rozstawiac i podlaczac ;)
OdpowiedzRozstawiać sprzęt... Chyba podawać strzykawki z herą... :s
Odpowiedzszacunek dla tego muzyka...
Odpowiedzale nie szanuje ludzi którzy są ćpunami/pijakami bez względu na to co robią!
wszystko pieknie, kawalkow slucham co nie zmienia faktu ze jednak TE DZISIEJSZE GWIAZKI POP przynajmniej nie zaćpają sie na smierc. MINUS!!
OdpowiedzJa jako muzyk uważam Ryśka za autorytet i nie chodzi mi o to ,że ćpał, bo każdy popełnia błędy. Jego muzyka ma w sobie coś.
Odpowiedzalbo sypać krechy :D
OdpowiedzI znowu rozpoczynamy obrady muzycznego kółka wzajemnej adoracji... znowu fani tej "niepowtarzalnej", "niszowej" muzyki będą niszczyć całą resztę... Nie mam nic do Dżemu, kilka lat temu ich dość namiętnie słuchałam, teraz jedynie sporadycznie, ale irytuje mnie ta mnogość demotów w, których jaśnie oświecona, undergroundowa młodzież udowadnia swoją wyższość nad całą resztą, bo zaczęła słuchać Dżemu, czy innej Nirvany. Tak jakby to co najmniej ostatni stopień w ich muzycznej edukacji był i szczęście ostateczne, więcej już nie trzeba szukać. No chyba, że faktycznie tak jest, to pozostaje tylko współczuć
Odpowiedzbez przesady
OdpowiedzDzisiejsze gwiazdki mogłyby mu nabijać strzykawe ;]
OdpowiedzMinusujcie bo mam inne zdanie :d sory ale sam go kiedyś sluchałem ale nigdy on nie będzie dla mnie autorytetem ...
OdpowiedzJest on legendą polskiej sceny muzycznej ale KUZWA MAĆ !ludzie
jakby żył to by o nim nikt tak nie pisał ... Było wielu innych piosenkarzy ale nikt ich nie pamięta bo nie ćpali! Taka jest prawda ,tak samo jak z Magikiem niby legenda polskiego rapu ,a to jest gówno prawda bo było wielu innych dobrych polskich raperów
maroog, Tyś jeb*ny kret. "Każdy kocha tak jak chce"
OdpowiedzToster21
Odpowiedzrap jest o ćpaniu i ruchaniu ? gówno wiesz w dupie byłeś ...
Sam słucham rapu i Riedla jestem otwarty na wiele typów muzyki i do żadnego nie podchodzę ,że usłysze jeden zespół i od razu wiem ,że cała ta muzyka jest kijowa...
nie lubie całej polskiej muzyki, żenada... P.S. piszę to słuchając blink-182
Odpowiedzkilgoretrout, zgadzam się z tobą :/. Kurde nie tylko Dżem był dobrym zespołem na całym świecie, haaaaalo. Ludzie nie dzielą się na sluchających Dżemu oraz na słuchających popu i techno :////.
Odpowiedzdla mnie wielki artysta, o którym większość słyszała nie ważne czy pozytywnie czy negatywnie.To jakie prowadził życie nie powinno nikogo obchodzić...Dzisiaj jakoś nie bulwersują się, że muzycy bądź "artyści" ćpają, dziwne...
OdpowiedzCenię go za muzykę i już ;]
Ludzie bez przesady,nie róbcie z Riedla maestro.
Odpowiedzalbo buty czyścić. oczywiście jakby się zgodził.
Odpowiedz@rightstuff1 debilu jeden jak szanujesz zespół to kupujesz jego oryginalne płyty mam wszystkie płyty comy, dżemu, ksu itd nawet winyle moskwy. Dzięki Ryśkowi odmówiłem kolesiom co dawali mi heroine bo wiedziałem z jego muzyki co znaczy brać heroine. Sie macie ludzie!
OdpowiedzGdybym ja był naćpany, to też bym prosił, by ktoś mi rozkładał sprzęt.
Odpowiedzmyślę, że głóna powinna być. !
Odpowiedzpomimo tego, że ćpał kocham go .. To jest legenda mojego rodzinnego miasta.
Jedna z najlepszych gwiazd europy tam tych czasów.
Hahaha jaka kłótnia ;D ja się także dołączę do niej ;D i powiem , że śmieszni jesteście. To że nie słucham dżemu oznacza że lubię Dodę, feela czy Jonas Brothers? NO LUDZIE!!! Nie wiem czy śmiać się czy płakać... A wy jesteście pewnie najcudowniejsi na świecie bo słuchacie dżemu. Hahaha ;D Poza tym O GUSTACH SIE NIE DYSKUTUJE (i tym bardziej nie obraża się kogoś kto ma inny gust bo to pokazuje poziom inteligencji danej jednostki)
OdpowiedzĆPUN a nie artysta, nagrał jedna piosenke i zmarł stosunkowo młodo to od razu uważa sie go za drugiego Kurta Cobaina.
OdpowiedzCegła (1985)
Zemsta nietoperzy (1987)
Numero Uno (1988 jako Tadeusz Nalepa + Dżem)
Najemnik (1989)
The Band Plays On... (1989, instrumentalna)
Dżem Session 1 (1990, MC)
Detox (1991)
Ciśnienie (1993 jako Sławek Wierzcholski + Dżem)
Autsajder (1993)
Akustycznie (1994)
Akustycznie – suplement (1994)
pewnie
demot:Prawdziwej muzyki:Już nikt nie doceni...
OdpowiedzRysiek
Powiedział 15 latek który uważa że jego życie jest ciężkie.
Dzisiejsza polska muzyka rozrywkowa pozostawia wiele do życzenia, aczkolwiek znajdzie się kilka perełek.
Odpowiedz///
Odpowiedz||||||||| ||||||||| || || ||\\ ||
|| || || || || || \\ ||
|| ||||||||| || || || \\ ||
|| || || || || \\ ||
||||||||| || |||||||||| || \\||
Osobiście szanuję te wszystkie Dżemy,Nirvany,Happysady i inne zespoły. Jednak irytuje mnie to,że gdy mówię moim rówieśniczkom,które lubują się w muzyce tego typu (mam 15 lat),że za nią nie przepadam,to od razu słucham Dody :O
OdpowiedzDla niektórych artystą jest Riedel,a dla mnie np. Prince.
I nie chcę,aby ktokolwiek porównywał wokalistów swoich zespołów z moim ukochanym Steviem Wonderem czy Eltonem Johnem,bo to zupełnie coś innego >_>
Poza tym,gdy powiem komuś,że słucham pop'u,ludziom od razu przed oczami wyłania się Britney Spears,Justin Bieber czy Miley Cyrus...
Demot - super. racja. biedny rysiek [*]
Odpowiedzjego teksty są tak zajebiście życiowe.
@ Fistachio - nigdy nie porównuj LINKIN PARK do JONASÓW, pało.
To jak niebo i ziemia.
ŻAŁOSNY ĆPUN I NIC PONADTO
OdpowiedzExactly... Pisząc to słucham lepszych zespołów niż Dżem.
gdybys powiedzial to przy mnie masz wpier@#$ na miejscu
Piszecie, że nie lubicie jak się porównuje np. dode do czegoś tam, bo jesteście tego fanami. Ok. Ale sorry, jak ktoś wyjeżdża z komentarzem 'dodzia jest super nikt jej nie dorówna!
Odpowiedzludzie, to, że umieściłem demota o Ryśku, to wcale nie znaczy, że was klasyfikuję jako słuchających dody... ten podpis nie jest skierowany do was, tylko właśnie do tych w moich oczach pseudoartystów. i tu też nie uogólniam, bo pewnie że w dzisiejszej muzyce też są nieźli wykonawcy.
Odpowiedzdla mnie fakt, że jesteście tacy zniesmaczeni pokazuje, że po prostu tego nie zrozumieliście, oddajecie cios, który nie padł....
swirekk po Twoim komentarze widać że jesteś osobą mało inteligentną, nawet bym dodał, że niedorozwiniętą umysłowo, jak Ci matka umrze, to napiszesz też ze zdechła? Naucz sie dzieciaku szacunku do śmierci, bo ona Ciebie też spotka, a koledzy będą mówili, że zdechłeś... Skąd sie takie tępaki biorą?
Odpowiedznie rozstawiać sprzet tylko przygotowywac działki...... Rysiek to najwieksza porazka...;/ bezmuslny cpun
OdpowiedzNkamil nic o nim nie wiesz.. Nie przejmuj się, nie Ty jeden widzę;]
OdpowiedzDemot dobry, chociaż prawda Rysiek nie jest jedyną osobą która mogłaby być na zdjęciu:)
Najlepszy demot z wszystkich jakie tu widziałam! Mega plus [!] a zanim ktoś nazwie go po prostu ćpunem to proponuje najpierw obejrzeć ,,Skazanego na Bluesa". Dżem jest świetny. Dzisiejsze 'gwiazdki' popu mogłyby się od Niego dużo nauczyć i nagrać w końcu jakieś ambitne piosenki, bo takich ostatnio niestety powstaje bardzo mało. Super demot! Gratuluję!
OdpowiedzRysiek był, jest i będzie wielki, ale kolejne demoty porównujące obecne gwiazdki do Riedla stają się nudne...
OdpowiedzP.S. Tak samo gwiazdki mogłyby wiązać buty Markowskiemu, Nalepie czy Panasewiczowi
OdpowiedzRysiek i ta muzyka... jak dobrze, że to nie poszło w las
OdpowiedzTylko mały problem Pan Rysiek nie żyje zatruł się narkotykami ale muzyka przetrwała i nigdy nie zniknie jak ja lubię tego wokalistę mam jego winylowe płyty ... ;)
Odpowiedz"Wspaniali ludzie nie powrócą, nie powrócą już..."
OdpowiedzHa nie wiem czy te popy nawet mogły by mu bilety na ulicy sprzedawać, może mogłyby mu sprzątać scenę najwyżej.
Odpowiedzdrugiej takiej postaci w polskiej muzyce nie będzie...
OdpowiedzMam ochotę za***ać tym wszystkim, którzy Ryśka wyzywają od ćpunów i twierdzą, że miał ciulowe teksty. Może wam muzyka się nie podobać, ale nie obrażajcie zmarłego, który pisał wspaniałe teksty! ;/
OdpowiedzW dzisiejszych czasach na topie jest Kupicha i gaga :-( wiec nie oczekujcie ze wszyscy docenia wspaniale teksty Ryska.Nie ujmując nikomu to moim zdaniem lansowana jest tandeta i tyle,choc nie powiem jest kilku dobrych wykonawcow.
OdpowiedzKtoś tu mówił o skrzekliwym głosie Ryśka... jak wolisz słuchać tych stiuningowanych głosów pseudo gwiazdeczek, to słuchaj dalej...
OdpowiedzPodpisuję się wszystkimi moimi kończynami pod tym. ;)
OdpowiedzRysiek był kimś.Niektórzy jeszcze widocznie muszą dorosnąć do jego muzyki.
OdpowiedzOsobiście nie przepadam za jego muzyką, podoba mi się tylko "Do kołyski", ale szanuję tego człowieka niesamowicie za to, co potrafi stworzyć. Dobija mnie to,że ktoś ma czelność wyrażać się o nim tak okrutnie, jak niektórzy tutaj. Jak Wam się nie podoba, to nie krytykujcie, tylko wracajcie do słuchania swoich popowych kawałeczków Lady Gagi czy innej szmiry, wielcy znawcy muzyki. Nie każdemu musi się podobać, ale to nie znaczy,żeby obrażać go jako CZŁOWIEKA, bo go nie znacie.
OdpowiedzPozdrawiam fanów Dżemu. I COMY, mmmmmmmmmmmm, poezja, nie muzyka :)))
sam byłby tak naćpany, że nie rozstawiłby sprzętu, -
Odpowiedza co ten Ryszard soba prezentowal? byl słaby psychicznie i w kolko lamentowal, byl leniwy i nie potrafil sie odnalezc w otaczajacym go swiecie... to ma byc wzor do nasladowania? jest duzo prawdziwych artystow w Polsce, ktorzy powinni znajdowac sie na tym zdjeciu, bo nie dosc ze tworza i graja naprawde dobra muzyke, to do tego potrafią zyc w zgodzie z innymi
OdpowiedzDokładnie, mój przedmówca ma rację. Pan Rysiu co najwyżej mógłby uczyć, jak dobrze dać w żyłę i tyle. Nie ma się co zachwycać.
OdpowiedzZwykły narkoman, nie podoba mi się taka muzyka. Żaden z niego autorytet...
Odpowiedzwiecie chociaz o kim mowicie? znacie chociaz czesc jego muzyki? ale spoko, rozumiem, wolicie jakies swoje rychu peja. Pan Ryszard prezentowal talent, blogoslawienstwo, a ze nie potrafil przestac to nie jego wina. miejcie czasem szacunku do niego
OdpowiedzRysiek byl zajebistym wokalista ale nudne juz sa demoty tego typu...
Odpowiedz@grabixon - święta prawda.
Odpowiedz@alexa - "Do kołyski" nie jest piosenką Ryśka, tylko późniejszego Dżemu z Balcarem na wokalu.
Ode mnie idzie [+], choć porównywanie kogoś tak wielkiego jak Rysiek do współczesnych gwiazdek popu jest co najmniej niewłaściwe. Tak samo zresztą, jak dyskusja powyżej. Każdy ma własny gust i dyskusja o tym, kto jest obiektywnie lepszy lub gorszy jest bez sensu. Można Ryśka nie lubić, ale nie można zaprzeczać temu, że ma on swoje miejsce w panteonie polskich twórców bluesa, obok np. Jana Skrzeka. Co do mnie... muzyka Dżemu zmieniła moje życie. Ludzie którzy twierdzą, że jego teksty są denne, zwyczajnie nie rozumieją, że piękno tkwi w prostocie.
I wiecie... przyjedźcie kiedyś 30 lipca na tyski Wartogłowiec, na grób Ryśka. Zobaczycie wtedy, czym jest prawdziwa magia międzyludzka, czym jest ta radość chwil, którą podarował innym ludziom Rysiek dzięki swojej muzyce.
Nawet do tego by się nie nadawały, +
OdpowiedzAlexa, "Do kołyski" to nie jest utwór Ryśka tylko Macka Balcara.
OdpowiedzSłabe.
Odpowiedzmogłyby mu buty czyścić i wiązać gdyby tylko potrafiły ;D
OdpowiedzDemot:Rysien Riedel:To żałosny menel i cieszę się, że już nie żyje
OdpowiedzSzacun za tego demota, najlepszy jak dla mnie do tej pory, wielki plus
Odpowiedzśpiewał fajnie skończył marnie i tyle ;(
OdpowiedzGdyby nie był KIMŚ nie pamiętano by o Nim 16 lat po śmierci. A ludzie pamiętają. Jego piosenki są niesamowite. Przy wielu piosenkach zakręci się łezka, gdyż odzwierciedlają rzeczywistość. A to czy ćpał czy nie ćpał, to była jego prywatna sprawa i jego życie. Przestrzegał przed tym i wiedział co mówi. Był prawdziwy, nie robił niczego pod publikę, tylko z miłości do muzyki.
Odpowiedzćpun na głównej. CO to się porobiło.
OdpowiedzŚmieszne to wszystko :) W piłce nożnej jeśli jakiś zespół wygrywa Ligę Mistrzów to nagle przybywa mu fanów - oczywiście część ludzi krzyczy ( i to bardzo głośno ) że są sezonowcami itd. tylko po to by podkreślić że oni nie są, mówią że są kibicami Leeds United i Nothingham Forrest bo to legendy, i jak im kibicują to są cool mimo że meczu jednego nie widzieli, ważne jednak że są lepsi od sezonowców. Analogicznie jest z muzyką. Jedni kochają się w Lady Gadze bo jest na topie a inni obrzucają ją błotem bo to też modne, podkreślają wtedy że są za dobrzy na to żeby poddawać się trendom i wtedy zaczynają słuchać Dżemu i innych staroci by podkreślić swoją inność - niestety nie widzą że właśnie jest moda na powrót do starości, do piosenek Dżemu. Najlepiej słuchać tego co się podoba i na nic się nie oglądać. A fani Dżemu niewiele się różnią od fanów Dody, te samo gówno tylko w innym opakowaniu. (Nie porównuję jednak tych wykonawców chociaż przyznam że Rieddla posłuchać można ale nie jest to żadna rewelacja).
OdpowiedzZapomniałam dopisać. Oczywiście plusik za demota:)
OdpowiedzO ile wiem to on klękał przed innymi bo mu brakowało kasy na ćpanie. Dla mnie to jedynie nie żywy ćpun. ;)
OdpowiedzKomentarze nie chcą się dodawać, cholera.
OdpowiedzMoże i nieżywy ćpun, ale pamięta się o nim. Ty będziesz kiedyś nieżywy i po miesiącu nikt nie będzie cię pamiętał...
OdpowiedzDla niewyrobionych znawców muzyki istnieją tylko dwa nazwiska- Riedel i Rogucki. Ludzie zrobili z Ryśka nie wiadomo jak wielkiego artystę, mimo że de facto muzyka którą tworzył nie wyróżniała się zupełnie niczym. Coś jak Magik/Tupac- przeciętni raperzy, jednak po śmierci wytworzyło się wokół nich coś na wzoru kultu. Riedel pisał przede wszystkim proste teksty, śpiewał o rzeczach wręcz oczywistych.
Odpowiedzświetny demot. Najlepszy jaki widziaałam. Pozdro. ;D
OdpowiedzZnam fanów Ryśka i innych zmarłych muzyków, więc zrobię już krok w przód- nie zarzucajcie mi ignorancji muzycznej, albowiem posiadam szerokie spektrum zainteresowań. Słucham od progresywnego death metalu, przez drone ambient, na free jazzie kończąc.
Odpowiedz