najlepszym dowodem jest otowrzyć w paincie, wyciąc kawałek pola B, przenieść je na białe tło, i obok niego przenieść kawałek pola A, wychodzi że FAKTYCZNIE to te same kolory. kiedy jeździłem wyciętym kawałkiem A lub B, i wjeżdżałem nim w cień, faktycznie nagle kolor wydawał się być inny. podobna iluzja jest z księżycem, który wydaje sie byc większy, kiedy jest nisko nad widnokręgiem, a mały kiedy ejst wysoko, a to wszystko, że widzimy go na tle budynków
Że działa -> proste "ciemne" pola w okolicy kwadratu B mają kolory ciemniejsze od kwadratu A. Dlatego wydaje Ci się, że kwadrat B nie ma tego samego koloru co A "no bo to jeden z tych >>jasnych
wystarczy nawet na ekranie rękami zasłonić inne kwadraty a zostawić odsłonięte tylko A i B i popatrzeć chwile, nasuwa sie tylko jedno słowo 'faktycznie ! ' ;D :p
Ale odcień jest inny. Znam lepsze iluzje, nasze oczy cały czas nas oszukują... dlatego to mnie nie demotywuje ani nie śmieszy, bo mam to na co dzień. Pozdro !
demot:ile rzeczy, które bierzesz: za pewnik jest tak naprawdę iluzją? Świat jaki dostrzegamy, to tylko impulsy w naszym mózgu. Świat jest iluzją. Życie jest stanem umysłu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 maja 2010 o 16:19
Kurde to nie prawda! Zobaczcie, widać to dobrze na tej linii łączącej dwa kwadraty, że im bliżej kwadratu B tym jaśniejszy odcień szarego. Pewnie za miesiąc wstawi demota jak to wszystkich oszukał!
Zauważ że wystarczyło kilka osób, żeby naskoczyć od razu na autora że jest 'ciotą i ma downa OJEJQQ'
to jest demotywujące, że ludzie są takimi idiotami i nie mają własnego zdania :D
synek, chodzi o to ze pole oznaczone litera B jest otoczone ciemnymi polami przez co wydaje sie jasniejsze niz pole otoczone bialymi ;-) zasada kontrastu. jasne jest bardziej jasne, bo kontrastuje z czarnymi
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 maja 2010 o 19:54
wystarczy zmrużyć oczy - wtedy widać dokładnie kolory, nie patrzy sie na to, co jest na obrazku tylko na plamy - tak się robi malując, żeby zobaczyć najjaśniejsze miejsca:)
ludzie, odpowiedz jest prosta patrzcie na to ze cien pada i przyciemnia te faktycznie ciemne kwadraty i kontrast sie zmienia, sam nie wierzylem doputy nie otworzylem w paincie ale to bylo juz jakis czas temu... niestety dzieci nie zrozumieja i nie sprawdza tylko wola sobie zminusowac i miec gidzes. Pozdro dla wytrwalosci. [+]
podziwiam was ludzie za autosugestie, mruzenei oczu i te wszystkie zezy... sila demtow i nagle caly narod sprawdza kolory i dotyka jezykiem nosa.... MEDIA CZWARTA WLADZA!!!!
to jest akurat fejk. zlap moment gdy tancerka obraca sie w lewo i krec glowa caly czas wraz z jej kierunkiem (okolo minuty). potem 'niespodziewanie' kierunek tancerki sie zmieni.
@matrixpro
po pierwsze -> mÓzg - brzmi znajomo?
po 2, tancerka zmienia kierunek, nie z racji twojego super extra mózgu, tylko dlatego, że tak jest ta animacja stworzona..
o ku*wa mać! nie wierzę! naprawdę ten sam :D o lol... ten pasek wygląda jakby przechodził z jednego koloru w drugi a jest jednolity. SZACUN NA MIEŚCIE BRADPITT :D:D:D:D
Nię widzę. nie wiem może nie skupiam się wystarczająco. Ale nie chce mi sie w to wierzyć choćby dlatego że cała ta podstawa jest szachownicą i pole A jest Czarne a B białe.
Skoro już się nie znacie to sobie darujcie :P. Plik jest w formacie jpg, a jpg to kompresja stratna. Co więcej wcale nie trzeba o tym wiedzieć, po powiększeniu obrazka wyraźnie widać, że kolory nie są jednolite. Na jednym polu jest cała gama odcieni. To jednak nie zmienia faktu, że dla oka jedno jest ciemno szare a drugie białe, tymczasem po skopiowaniu wycinka z A na pole B: http://img444.imageshack.us/img444/3320/72403042.png
Ty pieprzony terminatorze, to jest dla ludzkiego oka różnica tyle co nic! Optyka to zarąbista rzecz, szczególnie, gdy testować ją na takich dzieciach, jakie czasami tu wchodzą ;)
już czaje :) bo to typowe rozjasnienie obrazu, fajnie to wyszlo :)
to tak samo z biala kartka, co zrobic, zeby byla jeszcze bielsza? otoczyc ją czarnymi kartkami :P
Nadal nie wierze, na dolnym obrazku na lini łączącej oba pola widać, jak kolor zmienia sie na jaśniejszy , a powinien na ciemniejszy bo, wchodzi w cień.
j atez sprawdzałam w paincie i odcienie sie nie różnią, identyczny kolor, iluzja świetna i demot dobry, dałam mu plusa i jestem w szoku ze dostał się do archiwum
w photoshopie mozna pobrać kolor z obu kwadratów i porównać, nie ma różnicy - tzn różnią się MINIMALNIE ale to ze względu na słabą jakość zdjęcia. Obydwa kwadraty mają ten sam kolor.
ej ale wy jesteście durni... zamiast kłócić się o to co jest prawdą a co nie to najpierw to sprawdźcie... np. zasłońcie sobie mniej więcej wszystkie kwadraty a potem zobaczycie że kolory są takie same...:)
już to było wiele razy pisane, ale powtórzę niedowiarkom. Ten test ma na celu uświadomieniu ludziom, że to co widzimy może być kłamstwem. W końcu człowiek nie jest doskonały, i tutaj to widać, że da się oszukać oko ludzkie. przykryjcie sobie rękoma inne kwadraty, żebyście widzieli tylko to połączenie dwóch kontrowersyjnych kwadratów. Wtedy dopiero zobaczymy prawdę - że ich kolor jest taki sam.
Dlaczego na pierwszy rzut oka są one inne??
Dlatego, że przy jednym z nich są jaśniejsze kwadraty, a przy drugim ciemniejsze. I to właśnie myli nasze oko.
Dziękuję za uwagę ;]
ale zobaczcie ze to czarne jest w słońcu tak jakby. a to białe w cieniu. przez to staje się ciemniejsze. różnicy nie widzisz bo czarne tez jest o adekwatna liczbę tonów ciemniejsze ale tam jest prawda.
czarne w słońcu ma ten sam odcień co białe w cieniu.
stad powiedzenie ze ta sama rzecz inaczej wygląda w dzień inaczej w nocy;]
sprawdziłam w paint i są to te same kolory, a ja widzę ciągle dwa różne, nawet jak połączono je linia wydają się inne.
Masakra!
Czym jest prawda w takim razie? tym co widzę, czy czymś poza mną?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 maja 2010 o 22:00
zostałeś zarchiwizowany, bo Twó demot był iście badziewny. co w tym demotywującego... no, chociaż patrząc na niektóre demoty, które się ostnio pojawiają na głównej, twój mieści się w upodobaniach admina.
Dziwne, wydaję się, że są innego koloru. Wziąłem pipetę i faktycznie ten sam kolor, ale dalej w to nie wierzyłem, wziąłem więc gumkę i gumowałem okoliczne pola. Zdziwiłem się bo pole B nagle zmieniło kolor. Ludzkie oko nie jest idealne
Autor jest moim idolem :) Wielu z Was po nim jedzie bo dała się przerobić... proste... Nawet mnie to nie dziwi, no bo jak mózg Wasz mógł Was tak bez żadnych skrupułów oszukać!? Bo to nie oko, nie nie... Mózg moi drodzy, mózg...
minus za podpis. W ogole za taki podpis ztrzaskałbym cie na ulicy. Mam nadzieje ze jakies randomowe dresy wysla cie do szpitala na kilka miesiecy. w ogole zdechnij
oczywiscie ze ten sam. juz dawno to widzialem. wezcie zapiszcie obraz. edytujcie go w paincie. jest tam mozliwosc pobrania koloru. pobierzcie z jednego w wypelnijcie nim narysowane przez siebie jakies pole. potem pobierzcie kolor z drugiego i wypelnijcie inne pole. najlepiej jak oba beda obok siebie.
Ten demot udowodnił ilu wieśniaków i chamów tu przebywa. Pokorni odkryli, że rozwiązanie zagadki tkwi w nazwisku w dolnym lewym rogu , niestety jak to bywa z Polakami, kiedy treść jest uboga w obrazki to nie warto się zgłębiać :/
Nawiasem, byłoby lepiej gdyby zastąpić słowo ,,kolor" ,,barwą", albo ciekawiej- wrażeniem barwnym. Może wtedy parę osób zastanowiłoby się trochę dłużej nad tym co komentuje.
wy jestescie jacys chorzy?? przeciez A i B to zupelnie inne kolory a przynajmiej inne odcienie szarsci =/ ja nadal uwazam to za zupelny bezsens i ode mnie wielki [-]
nie wiem czy to mi coś nie teges ale jakbym nie patrzał na mojego laptopa to i tak nie widzę "tego samego koloru"
znając życie to i tak te pola są takie same itp itd
no ale cóż
PZDr dla autora obu demotów :)
zwracam honor ... zasłoniłem sobie palcami obraz żeby zostawić tylko TE pola i idealnie widać szary kolor/ magia pegaza jak dla mnie
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 maja 2010 o 1:59
Jak dla mnie to po prostu dno. . .
Wyjaśnię to wam - to mózg jest odpowiedzialny za cała interpretacje. . . Żyjąc nasz mózg rozpoznaje pewne schematy. Na tym złudzeniu płytki obok są ciemniejsze, dlatego ta wydaje nam się jaśniejsza. Nasz zmysł został oszukany, ale przez głupotę, ponieważ płytka B nie została do końca potraktowana cieniem. Nasz mózg odebrał obraz prawidłowo - w przyrodzie nie zaszło by coś podobnego.
Dzięki takim "odruchom" mózgu jesteśmy w stanie prawidłowo i szybko analizować sytuacje . . .
Podsumowanie:
- to nie oko zawiniło
- ten "fejk" nie jest do końca prawdziwy
- więcej mamy korzyści z owej interpretacji niż wad (natura zawsze wybiera lepsze rozwiązania)
Dam mocne, tylko dlatego, iż potwierdziłeś głupotę ludzką i to, że ile osób powie "to nie możliwe" bez żadnego zastanowienia się. Podam inny przykład: 0,(9)=1, ta równość jest prawidłowa, jednak 90% osób powie: "gówno prawda".
Tyle ode mnie.
W przyrodzie nie zaszło by coś podobnego? Przecież faktem jest, że mózg ten sam kolor widzi inaczej w zależności od jego otoczenia. Jednym słowem powstają właśnie takie iluzje. Nie ma tu nic nie prawdziwego. A czepianie się, że w realnym świecie kolor płytki był by inny są bez sensu. Fotony liczyłeś i badałeś jak odbijają się od farby którą pomalowana jest szachownica? Nie możliwe było by stworzenie pola o tym kolorze?
@smap100 . Nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to, że płytka b nie uległa cieniowi w takim stopniu jak pozostałe. To tak jakbyś przyciemnił wszystkie płytki dookoła a ją nie. Podam ci inny przykład. Skoro wspomniałeś o fotonach to pewnie wiesz, że światło może mieć każdy odcień tylko nie czarny. Więc skąd czarne elementy na naszym ekranie "wyłączony piksel ???". Nie, po prostu piksele dookoła owego czarnego pola świecą dużo jaśniej. Czyli ten walec nie rzuci cienia, który nie obiąłby płytki. Musiałby mieć dziurę i być dobrze ustawionym, co zdarza się rzadko i nie jest takie mylące.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
25 maja 2010 o 19:28
ma racje
haha gosciu wam glowy porysowal a wy piszecie ze to zal.pl :D
nie no, to prawda zwracam honor i [+] ode mnie ;)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2010 o 12:16
Obydwa są szare! Możesz nawet sprawdzić kolory RGB...
HAHAHAHAHA szkoda że nie widziałam tego w pierwotnej wersji xD
http://www.kasjo.net/iluzje.htm
przesyłam link, na prawdę ciekawy, po przeczytanou jestem w ciężkim szoku!!!
najlepszym dowodem jest otowrzyć w paincie, wyciąc kawałek pola B, przenieść je na białe tło, i obok niego przenieść kawałek pola A, wychodzi że FAKTYCZNIE to te same kolory. kiedy jeździłem wyciętym kawałkiem A lub B, i wjeżdżałem nim w cień, faktycznie nagle kolor wydawał się być inny. podobna iluzja jest z księżycem, który wydaje sie byc większy, kiedy jest nisko nad widnokręgiem, a mały kiedy ejst wysoko, a to wszystko, że widzimy go na tle budynków
Ta dzieciaki odrazu minusują ładne demoty
Racja. Bardzo dobrze, że udowodniłeś to nie mającym racji niedowiarkom! ;]
Że działa -> proste "ciemne" pola w okolicy kwadratu B mają kolory ciemniejsze od kwadratu A. Dlatego wydaje Ci się, że kwadrat B nie ma tego samego koloru co A "no bo to jeden z tych >>jasnych
wystarczy nawet na ekranie rękami zasłonić inne kwadraty a zostawić odsłonięte tylko A i B i popatrzeć chwile, nasuwa sie tylko jedno słowo 'faktycznie ! ' ;D :p
Wystarczy zrobić zeza by oko wyłapało, że to faktycznie dwa takie same kolory, nie tzreba na to specjalnych programów.
DZIECI ! Te dwa pola mają taki sam kolor, tak trudno to zrozumieć? I jeszcze jakiś debil Ci powie "żal.pl" :/
daje + i popieram, a sprawdzenie czy to jest prawda ejst bardzo proste wystarczy paint.
jestem w szoku, ze ten demot wcześniej nie trafił na główną... + i powodzenia z główną!
Ale odcień jest inny. Znam lepsze iluzje, nasze oczy cały czas nas oszukują... dlatego to mnie nie demotywuje ani nie śmieszy, bo mam to na co dzień. Pozdro !
Jaki inny odcień? Kolor jest TAKI SAM!
Potwierdzam. Ja, żeby dokładnie zobaczyć te kolory musiałem na nie 'odpowiednio' spojrzeć. Nie skupiałem na niczym wzroku, po prostu patrzałem : )
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 19:54
OMG, przecież ja nie mowie o samym złudzeniu optycznym ze zal.pl debile. Tylko o tonie w jakim cały demot jest przedstawiony. Skarżąco-tupiący-nóżką.
Naucz się co znaczy słowo ŻAL. Do słownika lub szkoły marsz!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2010 o 18:28
sam jesteś debil! (nie będę się wdawał z tobą w dyskusje)
Daltonizm
Jeżeli czegoś nie widzisz pozostaje tylko uwierzyć na słowo.
Nie zmienia to faktu, że zarówno ten, jak i poprzedni demot są słabe.
Oj straszne
demot:ile rzeczy, które bierzesz: za pewnik jest tak naprawdę iluzją? Świat jaki dostrzegamy, to tylko impulsy w naszym mózgu. Świat jest iluzją. Życie jest stanem umysłu.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2010 o 16:19
niezwykle oryginalne przemyślenie, gimbusku.
Nie widziałem tego wcześniej. Podoba mi się ten demot :)
demot:Demokracja:Jeśli większość uważa że 2+2=5 to i tak ma rację.
ja dalej nie kapuje. otworzylem w paintcie i te kwadraty maja dalej takie same kolory. nie rozumiem...
użyj zakraplacza. pobierz próbkę z każdego kwadratu, a później pędzlem zrób kropki. oby dwie będą miały identyczny kolor.
`białe` pole jest w cieniu tej figury a wiec biały kolor + cien = szary kolor :P
wystarczy zakryc zielony klocek i spojrzec okiem dominujacym na pozostala czesc obrazka :)
Wydaje mi się że nie wystarczy. Chodzi bardziej o kontrast - B jest otoczony ciemniejszymi polami niż A.
A mi wystarczyło przekręcenie monitora o 90 stopni w lewo. Co tu ma się wydawać - albo komuś wystarcza, albo nie. Mózgi są różne.
facepalm ;D zapraszam do mnie i zycze wszystkim glownej xd
Kurde to nie prawda! Zobaczcie, widać to dobrze na tej linii łączącej dwa kwadraty, że im bliżej kwadratu B tym jaśniejszy odcień szarego. Pewnie za miesiąc wstawi demota jak to wszystkich oszukał!
Ale ich zgasił xD
nie kminie tego dalej to dla mnie sa 2 rozne kolory!!!!!!!
Weź sobie ten obrazek do paint'a i użyj selektora kolorów na obu kwadratach. Wtedy się przekonasz.
dalej tego nei rozumiem ;/
Ja rozumiem zamysł autora i ogólnie doceniam, ale demot z tego żaden. Jak większość na tej stronie.
Zauważ że wystarczyło kilka osób, żeby naskoczyć od razu na autora że jest 'ciotą i ma downa OJEJQQ'
to jest demotywujące, że ludzie są takimi idiotami i nie mają własnego zdania :D
synek, chodzi o to ze pole oznaczone litera B jest otoczone ciemnymi polami przez co wydaje sie jasniejsze niz pole otoczone bialymi ;-) zasada kontrastu. jasne jest bardziej jasne, bo kontrastuje z czarnymi
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 19:54
Najlepszy a zarazem najlatwiejszy sposob to zakryc dlonmi pola wokol a i b i widac ze ten sam ;) szacunek za pogaszenie dzieciakow neo ;d
Hehe a Ci dalej nie wiedzą o co biega ;p
W paintcie macie coś takiego jak wybierz kolor.
Wielki plus ;)
zajebiste! dla nierozumiejących - otwórzcie w paincie i uzyjcie próbnika kolorów!
Bez painta widać że są te same kolory jeżeli zrobi się zez.
ale powinien byc ban za combobreakera ;P Ale to jest demotywujaca sprawiedliwosc...
A czytałeś regulamin dokładnie? :P
tak zrobić gradient łączący 2 pola i wciskać ludziom że to 2 takie same kolory !!
bravo
o kurde, ale jazda! mocarne ;D
wystarczy zmrużyć oczy - wtedy widać dokładnie kolory, nie patrzy sie na to, co jest na obrazku tylko na plamy - tak się robi malując, żeby zobaczyć najjaśniejsze miejsca:)
Nie trzeba nawet painta. Po prostu zasłońcie sobie rękoma wszystkie kwadraty za wyjątkiem tych dwóch i zobaczycie, że oba mają ten sam kolor:)
demot:Użytkownicy Demotów:głupsi od buta
a moze po prostu zminusowali Cie bo ten demot już kiedyś był ?! ... co prawda mnie również zaciekawił i też go wówczas sprawdziłem w paincie ^^
mózg mnie boli od patrzenia na ten obrazek
a ja poprostu zawsze widzialem ze admini demotow to idioci lub totalne dzieci neo(te z ostatniego porodu)...
Prt Sc otwórzcie w paincie, wytnijcie kawalek pola z A i przenieście w pole B a zobaczycie że to prawda
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 19:57
i dobrze że zostałem zminusowany, bo to gówno a nie demot
Świetne +
ludzie, odpowiedz jest prosta patrzcie na to ze cien pada i przyciemnia te faktycznie ciemne kwadraty i kontrast sie zmienia, sam nie wierzylem doputy nie otworzylem w paincie ale to bylo juz jakis czas temu... niestety dzieci nie zrozumieja i nie sprawdza tylko wola sobie zminusowac i miec gidzes. Pozdro dla wytrwalosci. [+]
sam zwątpiłem i sprawdziłem... Ten sam kolor...
Masz plusa
demot:poj*ebalo:sa rozne.
ja też :d
ale najbardzije irytuje mnie to że jest to combos jak wiele demootów na głównej, a jak ja wstawiam to od razu ban na tydzień...
Jeden z najlepszych demotywatów w ostatnim czasie - skretynienie i głupota użytkowników demotywatorów są PORAŻAJĄCE.
niezła maskara :D
Ludzie wpatrzcie się dokłądnie, a zobaczycie, ze to jest ten sam szary odcień, patrzcie się, aż zleją się oba kwadraty...
Powiększyłem sobie ten obraz i nie ma żadnej iluzji.
Bo jesteś KRETYNEM.
Nie wierzyłem puki sam nie sprawdziłem PS'em.
Hah, w boga może też dopiero uwierzę jak go zobaczę ^^
o qrwa!
lipny demot. kolo ma podniete, że się wymądrzył a wy go podziwiacie. O_o
Instrukcja:
Skup wzrok na linii łączącej punkty A i B (na dole demota). Pola A i B staną się takie same.
Jak się bliżej przyjrzeć to faktycznie ;]
[+]
Zakryjcie ten zielony walec , a jak dalej nie widzicie to zakrycie te ciemne pola do okoła. Te kolory na 100000000000000% sa takie same!
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 20:03
podziwiam was ludzie za autosugestie, mruzenei oczu i te wszystkie zezy... sila demtow i nagle caly narod sprawdza kolory i dotyka jezykiem nosa.... MEDIA CZWARTA WLADZA!!!!
Nie ma żadnej różnicy, paint nie płata figli
"moze chodzi o kolor samej litery" hahaha rozwalilo mnie o
geeeeeeeeeeeeezzz!
To jest iluzja! Prawdziwa i nie podważalna! Ludzkie oko nie jest doskonałe.
wystarczy malego zeza zrobic i widac ze takie same
O KUR*A, Pierwsza myśl gdy przekonałem się ze to prawda w paincie. Tu macie tez dość fajne http://www.joemonster.org/art/8030/Test_Sprawdz_czy_panujesz_nad_swoim_umyslem mi się udało
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 20:11
to jest akurat fejk. zlap moment gdy tancerka obraca sie w lewo i krec glowa caly czas wraz z jej kierunkiem (okolo minuty). potem 'niespodziewanie' kierunek tancerki sie zmieni.
@matrixpro
po pierwsze -> mÓzg - brzmi znajomo?
po 2, tancerka zmienia kierunek, nie z racji twojego super extra mózgu, tylko dlatego, że tak jest ta animacja stworzona..
o ku*wa mać! nie wierzę! naprawdę ten sam :D o lol... ten pasek wygląda jakby przechodził z jednego koloru w drugi a jest jednolity. SZACUN NA MIEŚCIE BRADPITT :D:D:D:D
szok, ale to rzeczywiście ten sam kolor. podziwiam wytrwałość w obronie własnego zdania! +
faktycznie :) to działa ;p
Faktycznie, tylko trzeba wszystkie inne pola dobrze zasłonić, np. kartką, to wtedy będzie widać.
demot:Tak? a ja myślalem: że wina leży po stronie odbioru informacji przez nasz mózg
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 20:17
Nię widzę. nie wiem może nie skupiam się wystarczająco. Ale nie chce mi sie w to wierzyć choćby dlatego że cała ta podstawa jest szachownicą i pole A jest Czarne a B białe.
pozdrawiam fachowców od kolorów i
wymażcie sobie w paincie te kwadraciki wokół pola B :] wtedy bedzie widac efekt :]
Piekne. Przyznaje, ze sam nie wierzylem :D
demot:masz tu demota na głównej:na pocieszenie
teraz widze to po raz pierwszy i szczerze to bylem na nie ale sprawdzilem w PS i zdębiałem :)
wystarczy zmrozyc oczy, nuby
Kolor to 787878, zgadza się :)
Nie mogłem dostrzec, powiększyłem demota i teraz widzę że są dokładnie takie same i ciężko spojrzeć tak, żeby były różne. :D
Wystarczy zasłonić rękoma inne kwadraty i co? I kolor ten sam
ja tam to zauważyłam i bez żadnego programu graficznego ;) wystarczy zmrużyć oczy/
geniaaaaaaalne!!!!!!!
Ja to zauważyłem na oko nie potrzebny mi paint.
pzdr
Od razu widać, że mają ten sam kolor równa liczba #787878, czyli prawie idealny szary. Dla laików podam R 120 G 120 B 120
Dzieki za wyjasnienie, ja poznaje kolory tylko po kodach ;)
oczywiście że sprawdziłam w paincie :D nie wiem jak nawet tam można tego nie widzieć
Nie ma tego samego koloru. W html'u mają inne oznaczenie. Zamiast painta polecam gimpa.
demot:Mindfuck:When you see it, you'll shit bricks
hell yeah
to jest złudzenie bo są podobne odcienie, wcale nie są takie same. Co to robi na głównej ??
Nie wiem jak to działa, ale to działa :D
Wystarczy zakryć ręką zielony walec i będzie widać wyraźnie - pola mają taki sam kolor.
Napisz o tej historii książkę.. wzruszyłem się wręcz ;p
Obydwa sa szare to prawda ale roznia sie nieznacznie jeden jest ciemniejszy:D Przynajmniej tak mowi Gimp po pobraniu kolorow z obydwu kwadratow
Skoro już się nie znacie to sobie darujcie :P. Plik jest w formacie jpg, a jpg to kompresja stratna. Co więcej wcale nie trzeba o tym wiedzieć, po powiększeniu obrazka wyraźnie widać, że kolory nie są jednolite. Na jednym polu jest cała gama odcieni. To jednak nie zmienia faktu, że dla oka jedno jest ciemno szare a drugie białe, tymczasem po skopiowaniu wycinka z A na pole B:
http://img444.imageshack.us/img444/3320/72403042.png
O dżist ale fajne :P
I nikt mi nie powie ze czarne jest czarne,a biale jest biale
Wystarczy oczy zmrużyć.
demot:Chciałem się popisać:ale wybrałem niewłaściwą stronę internetową.
Ty pieprzony terminatorze, to jest dla ludzkiego oka różnica tyle co nic! Optyka to zarąbista rzecz, szczególnie, gdy testować ją na takich dzieciach, jakie czasami tu wchodzą ;)
Zmrużcie oczy. Wtedy widać
masz rację :)
demot:Wystarczy zakryc zielony walec i popatrzec chwile.:Po chwili widac ten sam kolor.
demot:Niemaszglowy
To chyba, oprócz pewnej kręcącej się laseczki, najsilniejsza iluzja optyczna jaką widziałem!
Sprawdzałam w paintcie, bo wierzyć nie chciałam i w rzeczy samej kolor ten sam.
Rzeczywiście :) Sprawia to cień walca, ale szachownica dalej daje złudzenie ze jedno pole jest jaśniejsze ;)
Jak dla mnie Pole A i B sa takie same :D
Prawdziwe . Nie wszystko na pierwszy rzut oka jest takie , na jakie się wydaje . :)
już czaje :) bo to typowe rozjasnienie obrazu, fajnie to wyszlo :)
to tak samo z biala kartka, co zrobic, zeby byla jeszcze bielsza? otoczyc ją czarnymi kartkami :P
lol dobre (niedowiarki) :)
Zminusowali, bo to już BYŁO, a sam obrazek jest starszy nawet od demotów. Co to robi na głównej??
to widać po układzie szachownicy że b jest białe
Nie trzeba używać żadnego painta żeby to sprawdzić, wystarczy przymrużyć oczy na chwilę... ;p
zasłoncie pozostałe kwadraty i zobaczycie
Nadal nie wierze, na dolnym obrazku na lini łączącej oba pola widać, jak kolor zmienia sie na jaśniejszy , a powinien na ciemniejszy bo, wchodzi w cień.
amazing oO
ja robilam to na paint'cie, prawda kolor szary ale oddcienie sie roznia ...
łihihi nie chcę się chwalić ale zczaiłam sie od razu ;DDD ;>
j atez sprawdzałam w paincie i odcienie sie nie różnią, identyczny kolor, iluzja świetna i demot dobry, dałam mu plusa i jestem w szoku ze dostał się do archiwum
w photoshopie mozna pobrać kolor z obu kwadratów i porównać, nie ma różnicy - tzn różnią się MINIMALNIE ale to ze względu na słabą jakość zdjęcia. Obydwa kwadraty mają ten sam kolor.
Dalej widzę dwie różne barwy
ej ale wy jesteście durni... zamiast kłócić się o to co jest prawdą a co nie to najpierw to sprawdźcie... np. zasłońcie sobie mniej więcej wszystkie kwadraty a potem zobaczycie że kolory są takie same...:)
niesamowite :D:D
ooooooooooooooostro;] niedowiarkom polecam jednak zajrzeć do tego paita;)
już to było wiele razy pisane, ale powtórzę niedowiarkom. Ten test ma na celu uświadomieniu ludziom, że to co widzimy może być kłamstwem. W końcu człowiek nie jest doskonały, i tutaj to widać, że da się oszukać oko ludzkie. przykryjcie sobie rękoma inne kwadraty, żebyście widzieli tylko to połączenie dwóch kontrowersyjnych kwadratów. Wtedy dopiero zobaczymy prawdę - że ich kolor jest taki sam.
Dlaczego na pierwszy rzut oka są one inne??
Dlatego, że przy jednym z nich są jaśniejsze kwadraty, a przy drugim ciemniejsze. I to właśnie myli nasze oko.
Dziękuję za uwagę ;]
zamiast mieszać autora z błotem sami wymyślcie coś lepszego
Faktycznie to ten sam kolor, świetna iluzja!:D
Aaa to mi ryje psyche ;d. Czemu widzę różne kolory kiedy są identyczne? Wkurzyłam się ;d
ale zobaczcie ze to czarne jest w słońcu tak jakby. a to białe w cieniu. przez to staje się ciemniejsze. różnicy nie widzisz bo czarne tez jest o adekwatna liczbę tonów ciemniejsze ale tam jest prawda.
czarne w słońcu ma ten sam odcień co białe w cieniu.
stad powiedzenie ze ta sama rzecz inaczej wygląda w dzień inaczej w nocy;]
HaHa nawet ja tam jestem z moim komentarzem "O co kaman?" xd
Akurat nie oko tu oszukujemy tylko nasz wspaniały mózg...
sprawdziłem w photoshopie nawet, faktycznie to te same kolory....jak to mozliwe ? :)
sprawdziłam w paint i są to te same kolory, a ja widzę ciągle dwa różne, nawet jak połączono je linia wydają się inne.
Masakra!
Czym jest prawda w takim razie? tym co widzę, czy czymś poza mną?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 maja 2010 o 22:00
Wystarczy mocno przymrużyć oczy i już widać, że są takie same. Ale na pierwszy rzut oka bym się kłócił, że są inne ;]
bo to jest kur**a cień!
racja, elegancko
genialne
To są różne kolory. Nieznacznie, ale jednak. B to #787878 a A to #757575. Zależy o też od punktu pomiaru. Kwadrat nie jest jednolitego koloru.
musiałam sie nieźle skupić żeby to dostrzec, ale racja, kolor ten sam ! ; )
kolor ten sam, DZIĘKUJĘ DOBRANOC!
zostałeś zarchiwizowany, bo Twó demot był iście badziewny. co w tym demotywującego... no, chociaż patrząc na niektóre demoty, które się ostnio pojawiają na głównej, twój mieści się w upodobaniach admina.
zgadza się to dwa te same
Ludzie do ch*ja milego zacznijcie wrzucac demoty a nie referaty ;/
Dziwne, wydaję się, że są innego koloru. Wziąłem pipetę i faktycznie ten sam kolor, ale dalej w to nie wierzyłem, wziąłem więc gumkę i gumowałem okoliczne pola. Zdziwiłem się bo pole B nagle zmieniło kolor. Ludzkie oko nie jest idealne
Cool story bro
hahhah ładna beka ;)
ten sam kolorek ;]
Zajebiste ^^
hah faktycznie bylem przekonany na 100% ze to sciema ale w paincie zamazalem inne pola zostawilem tylko A i B i... szczena opada ;)
Ja dalej tego nie widze :(
Przysłoń dłońmi pola po bokach i przyjrzyj się tylko kwadratom A i B ;)
Zakryj sobie palcami szachownicę tak, by pozostał widok na zaznaczone pola.
Autor jest moim idolem :) Wielu z Was po nim jedzie bo dała się przerobić... proste... Nawet mnie to nie dziwi, no bo jak mózg Wasz mógł Was tak bez żadnych skrupułów oszukać!? Bo to nie oko, nie nie... Mózg moi drodzy, mózg...
ty... ale jaja :D
o zesz Zuzeinna dzieki!
Jak sie zasłoni rękami inne kwadraty to widać...ale tak bym nie wierzyła...
minus za podpis. W ogole za taki podpis ztrzaskałbym cie na ulicy. Mam nadzieje ze jakies randomowe dresy wysla cie do szpitala na kilka miesiecy. w ogole zdechnij
no przecież to oczywiste. tak samo czarny i biały to ten sam kolor, tylko czarny pochłania większą ilość światła, a biały większość odbija.
wystarczy zmrużyć oko i widać że kolor ten sam
oczywiscie ze ten sam. juz dawno to widzialem. wezcie zapiszcie obraz. edytujcie go w paincie. jest tam mozliwosc pobrania koloru. pobierzcie z jednego w wypelnijcie nim narysowane przez siebie jakies pole. potem pobierzcie kolor z drugiego i wypelnijcie inne pole. najlepiej jak oba beda obok siebie.
Ten demot udowodnił ilu wieśniaków i chamów tu przebywa. Pokorni odkryli, że rozwiązanie zagadki tkwi w nazwisku w dolnym lewym rogu , niestety jak to bywa z Polakami, kiedy treść jest uboga w obrazki to nie warto się zgłębiać :/
Nawiasem, byłoby lepiej gdyby zastąpić słowo ,,kolor" ,,barwą", albo ciekawiej- wrażeniem barwnym. Może wtedy parę osób zastanowiłoby się trochę dłużej nad tym co komentuje.
Tak dla ścisłości, to nie oko jest oszukane, tylko mózg. Oko widzi dobrze, tylko mózg źle interpretuje informacje przesyłane przez oko.
A ja tam miałam ten rysunek na wykładach z grafiki i mnie nie dziwi :P
PROSTE ZASLONCIE PALCAMI RESZTE PÓL< ZOSTAWIAJAC TYLKO A I B WTEDY WIDAC ZE MAJA TEN SAM KOLOR
wystarczy przymrużyc oczy.... i WIDAC!!!
Powiem szczerze że na początku nie wierzyłem dopóki nie sprawdziłem, bravo dla autora.
wy jestescie jacys chorzy?? przeciez A i B to zupelnie inne kolory a przynajmiej inne odcienie szarsci =/ ja nadal uwazam to za zupelny bezsens i ode mnie wielki [-]
co za idiota takie obrazki dodaje i robi z nas idiotów ;x
nie wiem czy to mi coś nie teges ale jakbym nie patrzał na mojego laptopa to i tak nie widzę "tego samego koloru"
znając życie to i tak te pola są takie same itp itd
no ale cóż
PZDr dla autora obu demotów :)
zwracam honor ... zasłoniłem sobie palcami obraz żeby zostawić tylko TE pola i idealnie widać szary kolor/ magia pegaza jak dla mnie
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2010 o 1:59
Jak ktoś dalej tego nie widzi radze zamalować w paincie wszystko oprócz tych dwóch kwadratów.
JEST RÓŻNICA 2 pkt odcienia! z palety 2444 odcieni
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2010 o 6:48
wystarczy mniej wiecej reka zasłonic na pierwszym obrazku pola bez literek i widac ;)
Wiecej takich demotów ! :]
NIC-NIE-WIDZĘ ! NIC-NIE-WIDZĘ !
Ojciec Mateusz dzięki takiej iluzji rozwiązał sprawę z zabójstwem
Jak dla mnie to po prostu dno. . .
Wyjaśnię to wam - to mózg jest odpowiedzialny za cała interpretacje. . . Żyjąc nasz mózg rozpoznaje pewne schematy. Na tym złudzeniu płytki obok są ciemniejsze, dlatego ta wydaje nam się jaśniejsza. Nasz zmysł został oszukany, ale przez głupotę, ponieważ płytka B nie została do końca potraktowana cieniem. Nasz mózg odebrał obraz prawidłowo - w przyrodzie nie zaszło by coś podobnego.
Dzięki takim "odruchom" mózgu jesteśmy w stanie prawidłowo i szybko analizować sytuacje . . .
Podsumowanie:
- to nie oko zawiniło
- ten "fejk" nie jest do końca prawdziwy
- więcej mamy korzyści z owej interpretacji niż wad (natura zawsze wybiera lepsze rozwiązania)
Dam mocne, tylko dlatego, iż potwierdziłeś głupotę ludzką i to, że ile osób powie "to nie możliwe" bez żadnego zastanowienia się. Podam inny przykład: 0,(9)=1, ta równość jest prawidłowa, jednak 90% osób powie: "gówno prawda".
Tyle ode mnie.
W przyrodzie nie zaszło by coś podobnego? Przecież faktem jest, że mózg ten sam kolor widzi inaczej w zależności od jego otoczenia. Jednym słowem powstają właśnie takie iluzje. Nie ma tu nic nie prawdziwego. A czepianie się, że w realnym świecie kolor płytki był by inny są bez sensu. Fotony liczyłeś i badałeś jak odbijają się od farby którą pomalowana jest szachownica? Nie możliwe było by stworzenie pola o tym kolorze?
@smap100 . Nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to, że płytka b nie uległa cieniowi w takim stopniu jak pozostałe. To tak jakbyś przyciemnił wszystkie płytki dookoła a ją nie. Podam ci inny przykład. Skoro wspomniałeś o fotonach to pewnie wiesz, że światło może mieć każdy odcień tylko nie czarny. Więc skąd czarne elementy na naszym ekranie "wyłączony piksel ???". Nie, po prostu piksele dookoła owego czarnego pola świecą dużo jaśniej. Czyli ten walec nie rzuci cienia, który nie obiąłby płytki. Musiałby mieć dziurę i być dobrze ustawionym, co zdarza się rzadko i nie jest takie mylące.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2010 o 19:28