ja mam CRT 19" wielkie i ciężkie bydle ale niezniszczalne, ma już 10 latek, przeżył 4 komputery mimo że jestem brutalny i czasem mu przywalę. LCD po ciosie z pięści w "szybkę" by umarł na miejscu a CRT jeszcze się odegra bo ma masę (tylko trochę rzeźby brakuje). Jedyne co mnie w nim boli to brak wyjścia HDMI i słaba czytelność jeśli słońce świeci prosto w monitor. Powiedziałem że będę go używać aż sam zdechnie, i chyba nie opuści mnie aż do śmierci.
Jesli działa to na monitory to pewnie też na wyświetlacze w telefonie.... ciach, ciach, ciach robimy czarną tapete i bateria na całyy miesiąc.. ale to jutro bo mnie teraz belka nośna przygniata
Kwestia techniczna: Kolor biały jest maksymalnym nasyceniem światła i jest kombinacja wszystkich kolorów (w przypadku monitora to max R+G+B), a kolor czarny jest de facto całkowitym brakiem tych kolorów. Jednak monitor by wzmocnić czarny kolor ekranu zużywa prąd! Jak kiedyś wynajdą monitor by nie emitował koloru czarnego to może ten demot będzie aktualny, puki co nie jest! I nie wiem czemu minusujecie elektro155 skoro technicznie próbuje wam przedstawić czemu demot jest bez sensu. Ja rozumiem minusiwać opinię czy inne wypowiedzi, ale fakty? Chociaż to pewnie ci ludzie co im nikt nie wmówi że: czarne jest czarne,a białe jest białe
@Qrvishon - minusują elektro155 (i też to zrobiłem), bo chyba w ogóle nie przeczytał treści demota. Jest jak byk napisane, że biały zużywa więcej prądu, a czarny mniej, tymczasem elektro155 POWTARZA dokładnie to samo, ale twierdzi, że demot jest bez sensu. Na Tej stronie przeważa czerń, a nie biel. Tymczasem elektro155 uparcie tłumaczy ludziom coś, co każdy dobrze rozumie - a to on nie rozumie treści demota. Tyle.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 listopada 2010 o 20:29
@Qrvishon - dobra wiadomość - monitory LED istnieją już od kilku lat. Istnieją też monitory LCD z podświetlaniem LED, w których jasność podświetlenia zmienia się dynamicznie. Co do "wzmacniania koloru czarnego" w monitorach LCD - w celu zmiany orientacji kryształów wystarczy przyłożyć napięcie, jednak prąd pozostaje zerowy, przez co również pobierana moc się praktycznie nie zmienia.
"Jak kiedyś wynajdą
monitor by nie emitował koloru czarnego to może ten demot będzie aktualny," Wynaleźli dziesiątki lat temu-wyświetlacze CRT i plazmowe. "w celu zmiany orientacji kryształów wystarczy
przyłożyć napięcie, jednak prąd pozostaje zerowy" Jakaś nowa fizyka? Przyłożone napięcie i nie płynie prąd?
artur6912, CRT w domu owszem, ale wielu grafików komputerowych do tej pory używa monitorów CRT. LCD są oszczędniejsze od CRT, ale coś za coś. Dobry monitor LCD kosztuje 2-3 razy więcej od zwykłego LCD-ka, a jak możesz kupić dobry CRT o dużej przekątnej za 200-300zł, to co się bardziej opłaca?
@Boncki - nie zapominaj, że wszystkie tanie monitory LCD mają matrycę TN. Matryce VA i IPS dają dużo lepszą jakość obrazu, ale kosztują też odpowiednio więcej.
Biorąc pod uwagę że aktualnie używamy monitorów LCD pobór mocy jest mniejszy nawet od tych 59W ;)plus za informacje z której nie zdawałem sobie sprawy:)
Niestety w przypadku monitorów LCD to kolor czarny zużywa więcej prądu (aby powstał kolor czarny wszystkie na trzy warstwy monitora ciekłokrystalicznego musi być przyłożone napięcie, zaś kolor biały powstaje naturalnie. Nie wiem niestety, jaki jest zysk energetyczny...). A obecnie większość internautów używa jednak monitorów płaskich...
Duży plus :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 listopada 2010 o 18:21
Zysk energetyczny jest zerowy, ponieważ przez kryształ nie płynie prąd, a moc jest iloczynem napięcia i prądu. Prąd płynie tylko podczas gromadzenia i rozładowywania ładunku na elektrodach, więc oszczędzać można tylko wyświetlająć statyczne obrazy.
No tak racja biały kolor powstaje naturalnie. Dziwne, że gdy mam wyłączony monitor to matryca jest czarna. Jednym słowem bredzisz. Fizyki nie da się oszukać - jak coś jasno świeci, grzeje się, lub się porusza to zużywa energię, oczywiście mowa o układach rzeczywistych. Jak coś jest ciemne, nie grzeje się, ani nie rusza, to energii nie zużywa.
tak przy okazji,zasada działania ekranów lcd jest troszke inna niż crt;) CRT "gasił" punkty by wyświetlić kolor czarny, LCD wyświetla jednocześnie wszystkie 3 podstawowe barwy w maksymalnym nasyceniu;) dlatego własnie ta różnica w poborze mocy przy wyświetlaniu:)mogę się mylić wiec popraw mnie ktoś w razie czego;)
CRT nie gasi punktów, ale wręcz przeciwnie - wszystko jest czarne, dopuki nie zostanie potraktowane strumieniem elektronów. Natopmiast w LCD podświetlenie jest aktywne cały czas (dlatego nawet czarny kolor jest jaśniejszy niż kiedy monitor jest wyłączony), natomiast barwę zmienia się poprzez ograniczanie ilości światła przepuszczaniego przez matrycę (poprzez zmianę orientacji ciekłych kryształów) - zupełnie tak jak w wyświetlaczach od kalulatorów z lustrem zamiast podświetlenia.
Dokładnie. Podświetlenie świeci cały czas tak samo lub (dynamiczny kontrast) dostosowuje się do wyświetlanego obrazu oraz do poziomu oświetlenia pokoju. A sam ciekły kryształ pobiera nieduży prąd.
No ale zauwazcie ze mimo iz niemal nikt nie korzystta z CRT ale oszczedniejszego LCD to kiedys norma byly monotory 17-19
calowe, teraz 22-24. Roznica w powierzchni jest ogromna, nawet jak na cm^2 LCD ciagnie duzo mniej pradu to potezny
monitor potrafi wyssac 60-80W.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 listopada 2010 o 19:06
Zgadza się, ale dziś częściej używa się monitorów LCD które zużywają więcej prądu gdy mają świecić na czarno. Jak masz monitor LCD przerzuć się na komixxy :P
W LCD jest odwrotnie. Biały kolor pobiera mniej, a czarny więcej energii. To przez to, że musi zakryć piksele malutkimi żaluzjami i utrzymywać je w tym położeniu. Tak przynajmniej gdzieś słyszałem.
Sama matryca pobiera energię tylko przy wygaszaniu piksela, kiedy ładowane są elektrody wymuszające "zasłonięcie żaluzlji" część tej energii jest później odzyskiwana, ale w praktyce ilość energii nie zależy od koloru.
Tak się składa, że dysponuję watomierzem i mój LCD Samsung 19" czy to kolor biały czy czarny zużywa 35w przy
maksymalnym podświetleniu. Jak przewijam stronę to skoczy do 36w 35,5w. Wyświetlacze AMOLED czy OLED zużywają najmniej prądu wyświetlając czarny obraz, a najwięcej przy białym. Co nie oznacza, że AMOLED ciągnie więcej prądu od LCD.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
15 listopada 2010 o 20:49
A kto używa jeszcze CRT, to czysty relikt przeszłości. Teraz każdy ma LCD, dla którego nie ma znaczenia kolor, zawsze bowiem zużywa tyle samo prądu (czyli mało).
otóż mam dla Ciebie ciekawostke, dla typowego uzytkownika LCD jest fajny bo jest cienki i w końcu jest LCD! CRT ma znacznie lepszą jakość obrazu, właśnie dlatgo że jest analogowy a nie cyfrowy, graficy majac wybór wybiorą monitor CRT. Podsumowywując CRT nie jest reliktem dla tych którzy znają jego prawdziwą wartość ;]
Co do tego co lepsze - przy LCD nie boli mnie nigdy leb co bylo normalne po paru godzinach z CRT, mam HP w2408h ktory dysponuje ta nablyszczana warstwa i kolorki w porownaniu ze zwyklym LCD sa REWELACYJNE [podobno to jest bezuzyteczne dla grafikow bo "wyostrza" [czyli przeklamuje] barwy bardziej niz "zwykly" LCD, ale ja siedze w necie, robie cos na studia i ogladam filmy i nie mam zadnych powodow do narzekan]. Z drugiej strony mam kolege co dalej siedzi na CRT bo na LCD nie moze ustawic wiekszej czestotliwosci odswierzania niz 60Mhz co bardzo wyraznie widzi i leb go od tego boli. Ale wracajac do sedna - fakt, masz racje, dla grafikow nie ma nic lepszego niz solidny CRT, ale do zastosowan domowych lepszy jest LCD. Chyba ze ktos ma superczule oko :P
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
16 listopada 2010 o 4:04
Z tymi monitorami CRT to trochę tak jak ze wzmacniaczami lampowymi czy też płytami winylowymi. Odeszły w zapomnienie? Nie prawda! Właśnie przeżywają drugą młodość. Nie wiem czy tak się stanie z monitorami CRT ale dają naprawdę świetny obraz biorąc pod uwag, że to stara technologia. LCD ma wiecznie jakieś problemy z kątami widzenia, smużeniem czy też wyświetlaniem czarnego koloru. Musi być naprawdę dobry LCD, żeby radził sobie z tymi problemami z klasą. LCD ma za to stabilny ostry obraz, nie męczy tak wzroku jak CRT. Tak czy tak wielu grafików dalej używa kineskopów i z pewnością jest to świadoma decyzja. Moje oczy gorzej znoszą obraz z CRT, bardziej się męczą ale i tak tęsknie za starym LG 17 cali kineskop :) (widzialne 16, niektórzy wiedzą o co chodzi :D)
Pozdrawiam :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 listopada 2010 o 22:05
No i po raz kolejny demot o mizernej wartości merytorycznej. Obecnie pisanie o monitorach CRT to nieporozumienie biorąc pod uwagę, że 95% monitorów to LCD, w których z zużyciem prądu jest dokładnie odwrotnie, tzn. czarny kolor zużywa więcej prądu niż biały.
Byłyby, gdyby CRT nie zostały wyparte przez LCD. Dzisiaj monitory CRT można znaleźć głównie w instytucjach publicznych które jeszcze nie zmodernizowały swojego sprzętu — nierzadko z powodu braku finansów, ale często też z braku potrzeby (np. katalog biblioteki moze być z powodzeniem obsługiwany przez stary komputer z monitorem CRT).
komixxy to narzędzie rządu do wyzyskiwania obywateli , zużywają one o 15W więcej . W przeliczeniu na rok da to
pewnie złotówke ale i tak dam plusa
@edit dałem komentarz jak demot miał ocene 17/17 :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 22:56
No to teraz róbmy Eko Demoty : czarny obrazek i czarny podpis
OMG DAL JESZCZE ZIELONY KOLOR MOZE ON ZABIERA 100W !!! NISZCZYCIELU
Kto dziś używa w domu monitorów CRT?! Pomijam jeśli zmusza do tego kwestia finansowa...
Atabis, ci, ktorym zależy na jakości
ja mam CRT 19" wielkie i ciężkie bydle ale niezniszczalne, ma już 10 latek, przeżył 4 komputery mimo że jestem brutalny i czasem mu przywalę. LCD po ciosie z pięści w "szybkę" by umarł na miejscu a CRT jeszcze się odegra bo ma masę (tylko trochę rzeźby brakuje). Jedyne co mnie w nim boli to brak wyjścia HDMI i słaba czytelność jeśli słońce świeci prosto w monitor. Powiedziałem że będę go używać aż sam zdechnie, i chyba nie opuści mnie aż do śmierci.
mnie od tych z "dupą" to głowa boli :)
kto w tych czasach uzywa monitora CRT?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 21:37
Jesli działa to na monitory to pewnie też na wyświetlacze w telefonie.... ciach, ciach, ciach robimy czarną tapete i bateria na całyy miesiąc.. ale to jutro bo mnie teraz belka nośna przygniata
@michalek1226
Akurat LCD pobiera mniej prądu wyświetlając biały ekran, więc demoty powinny być przedstawiane w negatywie.
Kwestia techniczna: Kolor biały jest maksymalnym nasyceniem światła i jest kombinacja wszystkich kolorów (w przypadku monitora to max R+G+B), a kolor czarny jest de facto całkowitym brakiem tych kolorów. Jednak monitor by wzmocnić czarny kolor ekranu zużywa prąd! Jak kiedyś wynajdą monitor by nie emitował koloru czarnego to może ten demot będzie aktualny, puki co nie jest! I nie wiem czemu minusujecie elektro155 skoro technicznie próbuje wam przedstawić czemu demot jest bez sensu. Ja rozumiem minusiwać opinię czy inne wypowiedzi, ale fakty? Chociaż to pewnie ci ludzie co im nikt nie wmówi że: czarne jest czarne,a białe jest białe
@Qrvishon - minusują elektro155 (i też to zrobiłem), bo chyba w ogóle nie przeczytał treści demota. Jest jak byk napisane, że biały zużywa więcej prądu, a czarny mniej, tymczasem elektro155 POWTARZA dokładnie to samo, ale twierdzi, że demot jest bez sensu. Na Tej stronie przeważa czerń, a nie biel. Tymczasem elektro155 uparcie tłumaczy ludziom coś, co każdy dobrze rozumie - a to on nie rozumie treści demota. Tyle.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2010 o 20:29
@Qrvishon - dobra wiadomość - monitory LED istnieją już od kilku lat. Istnieją też monitory LCD z podświetlaniem LED, w których jasność podświetlenia zmienia się dynamicznie. Co do "wzmacniania koloru czarnego" w monitorach LCD - w celu zmiany orientacji kryształów wystarczy przyłożyć napięcie, jednak prąd pozostaje zerowy, przez co również pobierana moc się praktycznie nie zmienia.
"Jak kiedyś wynajdą
monitor by nie emitował koloru czarnego to może ten demot będzie aktualny," Wynaleźli dziesiątki lat temu-wyświetlacze CRT i plazmowe. "w celu zmiany orientacji kryształów wystarczy
przyłożyć napięcie, jednak prąd pozostaje zerowy" Jakaś nowa fizyka? Przyłożone napięcie i nie płynie prąd?
Ale przeliczając to, ile dziennie spędzasz na demotach to... Wciąż dużo
Problem w tym, że "normalne" monitory CRT już jakiś czas temu umarły, a obecnie najpopularniejsze czyli LCD zużywają tyle samo prądu na każdy kolor.
Kto ma w domu jeszcze monitor CRT, niech da mi minusa, a kto ma LCD, niech da plusa.
artur6912, CRT w domu owszem, ale wielu grafików komputerowych do tej pory używa monitorów CRT. LCD są oszczędniejsze od CRT, ale coś za coś. Dobry monitor LCD kosztuje 2-3 razy więcej od zwykłego LCD-ka, a jak możesz kupić dobry CRT o dużej przekątnej za 200-300zł, to co się bardziej opłaca?
@Boncki - nie zapominaj, że wszystkie tanie monitory LCD mają matrycę TN. Matryce VA i IPS dają dużo lepszą jakość obrazu, ale kosztują też odpowiednio więcej.
a napis biały
o ty naciągaczu prądu.. to po co dodałeś zielony kolor tytułu ?
To się sprawdzi tylko w szkołach, bo tylko tam dostępne są jeszcze CRTki, więc co mi tam, będę siedzieć częściej na stronach z białym tłem :)
U mnie w szkole na 41 kompów jest jeden CRT - podłączony do serwera, wiec prawie nikt go nie uzywa.
Jasne nie ty płacisz za prąd to walisz białe napisy... Jak byś nie mógł zrobić energooszczędnych niebieskich. ;]
Biorąc pod uwagę że aktualnie używamy monitorów LCD pobór mocy jest mniejszy nawet od tych 59W ;)plus za informacje z której nie zdawałem sobie sprawy:)
Niestety w przypadku monitorów LCD to kolor czarny zużywa więcej prądu (aby powstał kolor czarny wszystkie na trzy warstwy monitora ciekłokrystalicznego musi być przyłożone napięcie, zaś kolor biały powstaje naturalnie. Nie wiem niestety, jaki jest zysk energetyczny...). A obecnie większość internautów używa jednak monitorów płaskich...
Duży plus :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 18:21
Zysk energetyczny jest zerowy, ponieważ przez kryształ nie płynie prąd, a moc jest iloczynem napięcia i prądu. Prąd płynie tylko podczas gromadzenia i rozładowywania ładunku na elektrodach, więc oszczędzać można tylko wyświetlająć statyczne obrazy.
Tu mnie masz...
Monitory LCD pobierają średnio około 40W ;)
Kto jeszcze ma CRT proszę o minusa do mojego komentarza, a kto ma LCD to plusa.
nic nie dam,mam oba;)
rajvie: Ja też! I to jeszcze do jednego komputera podłączone.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 19:14
ja też nic nie dam, nie posiadam monitora
No tak racja biały kolor powstaje naturalnie. Dziwne, że gdy mam wyłączony monitor to matryca jest czarna. Jednym słowem bredzisz. Fizyki nie da się oszukać - jak coś jasno świeci, grzeje się, lub się porusza to zużywa energię, oczywiście mowa o układach rzeczywistych. Jak coś jest ciemne, nie grzeje się, ani nie rusza, to energii nie zużywa.
tak przy okazji,zasada działania ekranów lcd jest troszke inna niż crt;) CRT "gasił" punkty by wyświetlić kolor czarny, LCD wyświetla jednocześnie wszystkie 3 podstawowe barwy w maksymalnym nasyceniu;) dlatego własnie ta różnica w poborze mocy przy wyświetlaniu:)mogę się mylić wiec popraw mnie ktoś w razie czego;)
CRT nie gasi punktów, ale wręcz przeciwnie - wszystko jest czarne, dopuki nie zostanie potraktowane strumieniem elektronów. Natopmiast w LCD podświetlenie jest aktywne cały czas (dlatego nawet czarny kolor jest jaśniejszy niż kiedy monitor jest wyłączony), natomiast barwę zmienia się poprzez ograniczanie ilości światła przepuszczaniego przez matrycę (poprzez zmianę orientacji ciekłych kryształów) - zupełnie tak jak w wyświetlaczach od kalulatorów z lustrem zamiast podświetlenia.
LCD tyle samo niezależnie czy kolor biały czy czarny jest wyświetlany. Podświetlenie i tak świeci się cały czas i to nie we wszystkich.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 18:30
Dokładnie. Podświetlenie świeci cały czas tak samo lub (dynamiczny kontrast) dostosowuje się do wyświetlanego obrazu oraz do poziomu oświetlenia pokoju. A sam ciekły kryształ pobiera nieduży prąd.
Kto teraz używa monitora crt?
Ja! Tyle, że jako drugi. Pierwszy mam LCD.
Ja używam, bo mam po bracie.
wikipedia też nie eco
Dodam, że większość używa monitorów LCD, CRT to już przeszłość, mało kto takie ma.
Rasizm
czyli wychodzi na to że, tylko bogaty student oglada komixxy :(
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 19:03
Student siedząc w akademiku ma koszt energii wliczony w czynsz, więc nie przejmuje się kolorami.
No ale zauwazcie ze mimo iz niemal nikt nie korzystta z CRT ale oszczedniejszego LCD to kiedys norma byly monotory 17-19
calowe, teraz 22-24. Roznica w powierzchni jest ogromna, nawet jak na cm^2 LCD ciagnie duzo mniej pradu to potezny
monitor potrafi wyssac 60-80W.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 19:06
Specjalnie sprawdziłem - pierwszy z brzegu monitor LCD 24 cale pobiera maksymalnie 45 watów.
Zmierzyłeś, czy przeczytałeś i skopiowałeś bajki napisane przez sprzedawcę?
Komixxy nadrabiają :d admin pomyślał jak zdemotywować ludzi nie robiąc tego na demotach
A kto jeszcze używa ceerteków? No ale były lepsze, jeśli chodzi o czas reakcji w stosunku do lcd
Tradycyjny, przeciętny monitor to od dłuższego czasu LCD a nie CRT.
Zgadza się, ale dziś częściej używa się monitorów LCD które zużywają więcej prądu gdy mają świecić na czarno. Jak masz monitor LCD przerzuć się na komixxy :P
a praca na czarno też zużywa więcej prądu ?
uzywanie monitora/telewizora crt jest nieoszczedne juz samo w sobie...
Fail. Dzisiaj większość ludzi korzysta z monitorów LCD - a te więcej zużywają na czarnym.
Kolega elektronik ^^ mam wlasnie na urzadzeniach elektronicznych zasady dzialania monitorow CRT ^^
W LCD jest odwrotnie. Biały kolor pobiera mniej, a czarny więcej energii. To przez to, że musi zakryć piksele malutkimi żaluzjami i utrzymywać je w tym położeniu. Tak przynajmniej gdzieś słyszałem.
Sama matryca pobiera energię tylko przy wygaszaniu piksela, kiedy ładowane są elektrody wymuszające "zasłonięcie żaluzlji" część tej energii jest później odzyskiwana, ale w praktyce ilość energii nie zależy od koloru.
Czarno to widze...
Biorąc pod uwagę popularność LCDków demotywatory nie sa takie "eco"
Tak się składa, że dysponuję watomierzem i mój LCD Samsung 19" czy to kolor biały czy czarny zużywa 35w przy
maksymalnym podświetleniu. Jak przewijam stronę to skoczy do 36w 35,5w. Wyświetlacze AMOLED czy OLED zużywają najmniej prądu wyświetlając czarny obraz, a najwięcej przy białym. Co nie oznacza, że AMOLED ciągnie więcej prądu od LCD.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 20:49
Jestem pro-ekologiem bo mam tapetę w szachownicę :D
sory, że tak ni z dupy ni z konia.
ile gofruw czeba zrobić by dostac sie na miszczów
bo potrułam całom rodzine, a dalej nie jestem na miszczach.
niestety na lcd jest odwrotnie ;p
A kto używa jeszcze CRT, to czysty relikt przeszłości. Teraz każdy ma LCD, dla którego nie ma znaczenia kolor, zawsze bowiem zużywa tyle samo prądu (czyli mało).
otóż mam dla Ciebie ciekawostke, dla typowego uzytkownika LCD jest fajny bo jest cienki i w końcu jest LCD! CRT ma znacznie lepszą jakość obrazu, właśnie dlatgo że jest analogowy a nie cyfrowy, graficy majac wybór wybiorą monitor CRT. Podsumowywując CRT nie jest reliktem dla tych którzy znają jego prawdziwą wartość ;]
Co do tego co lepsze - przy LCD nie boli mnie nigdy leb co bylo normalne po paru godzinach z CRT, mam HP w2408h ktory dysponuje ta nablyszczana warstwa i kolorki w porownaniu ze zwyklym LCD sa REWELACYJNE [podobno to jest bezuzyteczne dla grafikow bo "wyostrza" [czyli przeklamuje] barwy bardziej niz "zwykly" LCD, ale ja siedze w necie, robie cos na studia i ogladam filmy i nie mam zadnych powodow do narzekan]. Z drugiej strony mam kolege co dalej siedzi na CRT bo na LCD nie moze ustawic wiekszej czestotliwosci odswierzania niz 60Mhz co bardzo wyraznie widzi i leb go od tego boli. Ale wracajac do sedna - fakt, masz racje, dla grafikow nie ma nic lepszego niz solidny CRT, ale do zastosowan domowych lepszy jest LCD. Chyba ze ktos ma superczule oko :P
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2010 o 4:04
Z tymi monitorami CRT to trochę tak jak ze wzmacniaczami lampowymi czy też płytami winylowymi. Odeszły w zapomnienie? Nie prawda! Właśnie przeżywają drugą młodość. Nie wiem czy tak się stanie z monitorami CRT ale dają naprawdę świetny obraz biorąc pod uwag, że to stara technologia. LCD ma wiecznie jakieś problemy z kątami widzenia, smużeniem czy też wyświetlaniem czarnego koloru. Musi być naprawdę dobry LCD, żeby radził sobie z tymi problemami z klasą. LCD ma za to stabilny ostry obraz, nie męczy tak wzroku jak CRT. Tak czy tak wielu grafików dalej używa kineskopów i z pewnością jest to świadoma decyzja. Moje oczy gorzej znoszą obraz z CRT, bardziej się męczą ale i tak tęsknie za starym LG 17 cali kineskop :) (widzialne 16, niektórzy wiedzą o co chodzi :D)
Pozdrawiam :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 22:05
To ludzie jeszcze mają monitory CRT ?
No ale zielony tytuł
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 listopada 2010 o 22:10
LCD ZŻERA WIĘCEJ PRĄDU NA CZARNY NIŻ BIAŁY
Uff jestem uber eko. Moje 23" LED zjadają tylko 23W :)
demot:Wiekszosc uzywa LCD...:a z tymi jest dokladnie odwrotnie...
a ja dam + bo masz szczeciński login :]
No i po raz kolejny demot o mizernej wartości merytorycznej. Obecnie pisanie o monitorach CRT to nieporozumienie biorąc pod uwagę, że 95% monitorów to LCD, w których z zużyciem prądu jest dokładnie odwrotnie, tzn. czarny kolor zużywa więcej prądu niż biały.
słyszał z was ktoś o amoled? w większości lapków już są takie ekrany... jak jest wyswietlany czarny? przez wyłącznie pikseli...
taaa, ciekawe kto ma jeszcze monitory CRT...
Tylko szkoda, że większość teraz ma monitory LCD, a one działają wręcz przeciwnie.
http://demotywatory.pl/2286993/A-jak-myslisz
czarny nie jest kolorem!!!! Czarny = Brak koloru :)
coś ci sie popierdzieliło ;p to bialy nie jest kolorem
"Jednak Czarna Żarówka istnieje!!!" ™
@Melvin002 Mnie też od kobiet boli głowa :)
Byłyby, gdyby CRT nie zostały wyparte przez LCD. Dzisiaj monitory CRT można znaleźć głównie w instytucjach publicznych które jeszcze nie zmodernizowały swojego sprzętu — nierzadko z powodu braku finansów, ale często też z braku potrzeby (np. katalog biblioteki moze być z powodzeniem obsługiwany przez stary komputer z monitorem CRT).
chciałem napisać o LCD ale już napisano ;) +
Demoty były eco, dopóki nie napisałeś tej informacji na BIAŁO :D