Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
3875 4330
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Sword68
+12 / 40

A co w tym nienormalnego? Patriotyzm to naturalne uczucie, bezwarunkowe, takie jak miłość do matki (jakakolwiek by nie była).Niektórym tylko wmówiono, że lepiej myśleć tylko o swojej d*** a nie o kraju. Gdyby przed wojną nie było patriotów, tacy ludzie jak yoda73 pisali by po niemiecku albo wogóle nie pisali... A nienawiść do obcych? Oczywiście, że nienawidzi się tych, którzy są wrogami Twojej ojczyzny. AKowcy to też źli ludzie bo nienawidzili Niemców? Patriotyzm to nie są puste słowa "kocham Polskę", to poświęcenie dla niej i obrona jej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+9 / 23

Patriotyzm jest uczuciem odnoszącym się do ojczyzny (rodzinnego domu osiedla kraju). łac. patrio = ojczyzna.
Nacjonalizm oznacza, że w polityce najważniejszy jest naród, więc bardziej pasuje, bo zazwyczaj jeśli coś kochamy jest dla nas najważniejsze. Nienawiść bierze się zazwyczaj z tego, że jeśli coś/ktoś niszczy to co kochamy to tego nienawidzimy. Jakim uczuciem darzyłbyś osobę, która zabiła Ci rodziców? Patriotyzm również tego nie wyklucza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 19:10

G greml1n
+7 / 19

Ktoś Tu nie zna znaczenia słowa patriotyzm! Jeśli nienawidzimy obcych to już jest nacjonalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 17

W praktyce, nacjonalizm jest tylko skrajniejszą formą patriotyzmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+9 / 17

@messiah92- ta jasne a socjalizm w praktyce to komunizm?
Jeśli będę kochał swój dom i swoją matkę i uważał że ona jest najważniejsza (taka skala matka-naród dom-ojczyzna) to muszę od razu zamykać się na cały świat? wszystkich nienawidzić, bić wszystkich za inny kolor skóry i uważać, że jestem nie wiadomo jak zajebisty, bo jestem Polakiem? To nie kwestia poglądów tylko danego człowieka. Jeśli ktoś nie będzie się czuł lepszy, bo jest Polakiem to będzie tak czuł, bo jest interwencjonalistą, ateistą i uważa się za lepszego od szarego motłochu.
EDIT: fakt faktem patriotyzm utrwala podziały między ludźmi, ale są one naturalne i urozmaicają nam życie sprawiają, że świat jest ciekawy i fascynujący, bo kto by chciał pojechać do Chin i zobaczyć to co u nas i nic więcej? Ludzie zawsze znajdą powód aby się bić to pieniądz to ojczyzna to inny bóg ect.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 21:47

avatar messiah92
-5 / 13

Oczywiście że są naturalne, przecież Bóg sam nakreślił granice na mapie, i nawet specjalnie byśmy mogli się rozróżniać dał nam różne kolory skóry cnie ? By jeden nie wchodził, drugiemu w drogę. Toż to czysta natura.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+5 / 7

Naturalne bo różnorodne. Ludzie nie są identyczni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 11

No i co z tego ? Czy wy potraficie jedynie podkreślać te różnice ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
0 / 8

My bronimy ich zaniku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 11

Bo te różnice, są dla was największym argumentem, legitymizującym wasze fałszywe ideologie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+2 / 8

Te różnice sprawiają, że świat jest ciekawy, kolorowy i fascynujący.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 22:08

avatar messiah92
0 / 12

Popieram. Lecz jeśli chodzi o politykę, te różnice nie mają żadnego znaczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+2 / 8

Mają. Kultura rozwija się najlepiej kiedy państwo żyje w dostatku a zanika kiedy państwa brak. Tak jak to było pod zaborami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-1 / 9

Pod zaborami nie rozwijała się kultura ? Kurde, muszę wysłać list do ministerstwa edukacji, że nie mają racji :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-2 / 8

Nigdy nie mogłem rozszyfrować, jaką zależność widzicie między rozwijaniem kultury a istnieniem państwa. Tak się składa, że gdy ja np. pisałem wiersze, nie musiałem zgłaszać się po tą umiejętność do władz. Artystyczne aspiracje są w ludziach a nie w strukturach władz. Wolność jeszcze bardziej wyzwala rozwój kultury

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lizka
0 / 2

@messiah92, pamiętaj. Jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy. Nie póki państwo trwa.
A co do demota-zaczerpnięte z ,,Myśli nieuczesanych"? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 22:39

avatar Oki
+2 / 4

Nie napisałem, że się nie rozwijała tylko, że zanikała a to jest różnica. Również uważam,
że wolność jest najlepszym napędem rozwoju kultury. Jednak nie jest ona jednolita.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 22:45

avatar Sword68
+1 / 9

Czego się spodziewać po człowieku (messiah92) , który w pierwszym poście napisał, że Armia Czerwona nas wyzwoliła? Nie wiem czy to kompletny brak wiedzy czy tak duża nienawiść do Polski, ale w obu przypadkach nie warto dyskutować. To socjalizm zniewala, a kosmopolityzm sprawia, że naród staje się słaby i umiera. Bo czegoś głupszego niż "patriotyzm zniewala" w życiu nie słyszałem. Czy XX w. naprawdę był tak piękny, że takich ludzi jak on nie było albo byli marginesem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 0:49

avatar messiah92
-2 / 8

Napisałem że Armia Czerwona nas wyzwoliła ? Koleś o co ci chodzi? Weź odstaw te dragi xD
Wszystkiego na prawdę się mogłem spodziewać po zamkniętych nacjonalistycznych móżdżkach, ale nie tego że już z tej swojej głupoty, halucyny zaczynacie mieć.
Salut

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grunge
+1 / 5

@messiah: jest zasadnicza różnica między patriotyzmem a nacjonalizmem. Patriotyzm nie zakłada wrogości do innych państw, a nacjonalizm owszem. Nacjonalizmem był faszyzm i nazizm. EDIT: aż przejrzałem od początku wszystkie komentarze i za cholere nie moge znaleźć wzmianki o armii czerwonej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 8:31

R rafip141
-2 / 2

No nawet dresik jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buntpl
+1 / 3

@grunge Kłóciłbym się: nacjonalizm z definicji nie promuje wrogości do innych, mimo że dziś często tak jest. Nacjonalizm mówi "naród (mój) jest najważniejszy", czyli neguje np. UE. Wrogość do innych to szowinizm "mój naród jest lepszy, Twój niech w***". O komunistycznych "wyzwolicielach" z bratniego kraju Rad pisze ShakinYour, czyli Armii Czerwonej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S ShakinYour
+4 / 4

Przepraszam serdecznie...Ale kto nas wyzwolił w 1945 ? Wtedy gdy zostaliśmy oszukani i okłamani przez zachód, który obiecał nam pomoc ? Prawda jest taka że gdyby Stalin poczekał za bugiem kilka lat to wszystkich nas by tu niemcy wytłukli w obozach. Patrioci do końca wierzyli że pomoc nadejdzie z Anglii czy USA...ale ona nie nadeszła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buntpl
+4 / 4

@ShakinYour "kto nas wyzwolił w 1945" ja bym takie wyzwolenie wziął w cudzysłów - siłą "wyzwoliciele" zastąpili jeden totalitaryzm drugim, niewiele lepszym. "gdyby Stalin poczekał za bugiem" czekał za Wisłą w '44 aż hitlerowcy wyniszczą Powstanie Warszawskie. Stalin mógł udostępnić swoje lotniska aliantom z zachodu, ale jakoś nie kwapił się do tego. Poza tym wtedy wyzwolenie dla Polski przyszłoby z zachodu, III Rzesza chyliła się do upadku, słyszałeś o wyścigu do Berlina m.in. Żukowa, Pattona, Montgomerego? http://www.konflikty.pl/a,2062,II_wojna_swiatowa,Wyscig_do_Berlina.html

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N npkrxxx
+3 / 3

@messiah92 dzieciaku przywiązanie do własnej ziemi i własnego stada to najbardziej naturalne wśród stworzeń na ziemi, są ludzie którym patriotyzm nie jest w smak, ale bez tego dziedzictwa to powiedz mi kim byś był? Mam wielu przyjaciół za granicą w całej Europie Ameryce i Azji i olbrzymią przyjemność sprawiają mi podróże i obcowanie z innymi nacjami ale tylko dzięki temu że pięknie się różnimy a lokalni patrioci to najciekawsi rozmówcy w każdym miejscu gdzie zawitam. Ja im nie mam za złe że za najpiękniejszą uważają swoją ojczyznę a ich fascynuje moja miłość do kraju. czyli można i to jest piękne a ten cytat który przytoczyłeś ( nota bene dziwne słowa w ustach Żydówki ) nie ma specjalnej wartości bo znam wielu patriotów którzy nie są nacjonalistami i ich patriotyzm nam wszystkim wychodzi na dobre.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S ShakinYour
0 / 0

@buntpl Ale sam zauważ że okupacja stalinowska po 45 była o
niebo lepsza niż okupacja hitlerowska...Nie było łapanek, nikt nie zabijał w obozach, nikt nie niszczył polskiej kultury.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Aryjczyk
0 / 0

Jedno nie wyklucza drugiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jingo
+14 / 20

A ty sam już "szczekasz" w kierunku PiS'owców. Po co?! To nie jest demot tyczący się polityki i nikogo tutaj nie interesują twoje upodobania w tym zakresie. Podpis demota mnie nie dziwi, bo tak jest zawsze. Np. "walka" feministek o swoje prawa, to również często, jeśli nie przede wszystkim, chęć umniejszenia praw płci męskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar magda11270
+2 / 8

dokladnie, a poza tym jak ktos pisze jp na 100% i dodaje jestem patriota to jest dla mnie przedstawicielem gr spolecznej nazywanej dnem.....;/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyna
0 / 4

Magda, a nie przyszło ci do głowy, że JP to również akronim Jestem Patriotą, czy to już za ciężkie do ogarnięcia? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Demotywator18
+2 / 14

twórca demota chyba pomylił patriotyzm z nacjonalizmem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sword68
+6 / 16

Nacjonalizm też nie oznacza nienawiści bez powodu, ani wywyższania się ponad innych, czy uznawania za lepszych.Sam Romand Dmowski, ideolog polskiego nacjonalizmu bardzo krytykował polski naród i jego słabości względem innych. To o czym myślisz to szowinizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 18:55

avatar Oki
+3 / 7

@Sword68- Mu chodziło o to że za słowo patriotyzm powinno się wstawić nacjonalizm i ma poczęci racje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RudaPunk
+1 / 5

Nacjonaliści sami mylą patriotyzm z nacjonalizmem, więc...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar patryk100414
-1 / 3

to odwrotne pojecie jakim jest ksenofobia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pascal09
+1 / 9

To się nazywa NACJONALIZM, jak już

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sword68
+4 / 20

Nie. Nacjonanalizm nie zakłada nienawiści do innych. Poczytaj jakieś poważniejsze publikacje nt. nacjonalizmu, to się dowiesz. Nienawiść i uważanie innych narodów za gorsze to się nazywa szowinizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 18:57

M mroooczek
+5 / 9

Sword68, masz rację, nacjonalizm sam z siebie nie zakłada nienawiści do innych, niestety w dzisiejszym "zglobalizowanym" świecie, samo słowo zostało tak negatywnie nacechowane, że jak komuś powiesz, że jesteś nacjonalistą, to większość zaraz myśli o Młodzieży Wszechpolskiej albo innych tego typu grupach i ich działalności. A najgorzej, że nie jesteś w stanie nawet wytłumaczyć o co chodzi, bo Cię zakrzyczą, swoimi racjami... Przykre

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 7

Czuję że Sword jednak ma jakiś związek, z tego typu organizacjami xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Attila
0 / 2

@sword najlepszym przykladem nacjonalizmu to dla mnie Niemcy faszystowskie. Nacjonalizm ZAWSZE prowadzi do nienawisci innych narodow. Moim zdaniem szowinizm jest efektem ubocznym nacjonalizmu, ale zawsze ida w parze. Czy to nie Polske najbardziej dotknala najgorsza strona nacjonalizmu (socjalizm narodowy)? Przeciez Polska stala sie pierwsza ofiara nienawisci zrodzonej w II wojnie swiatowej (nie patrzac na Czechoslowacje, ktora sie bez obrony poddala). Moze masz racje i w gruncie nacjonalizm nie zaklada nienawisci do innych. Ale podam moj przyklad dlaczego jestem antyfaszyta: Urodzilem sie Niemczech, ale mam polskich rodzicow. Niemieccy nacjonalisci postrzegaja mnie za polaka - obcokrajowca, w najgorszym wypadku, jakiegos zlodzieja. Jak w Polsce powiem, ze sie w Niemczech urodzilem, to mnie spostrzegaja jako Niemca, ktory w 39' napadl Polske, co tez jest kompletnem absurdem, bo terazniejsze Niemcy nie maja nic wspolnego z napadem hitlerowskim. Zawsze jestem zlym czlowiekiem, bo ludzie wierza w jakies uprzedzenia. Nacjonalizm moim zdaniem nalezy zwalczac. Czy nie mozemy po prostu wszyscy zyc w zgodzie nie patrzac skad ktos pochodzi? Czy nie powinnismy wszyscy zniesc granice i dbac o wspolne dobro, nie patrzac na ktorym skrawku ziemi ktos sie urodzil?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LimitbreaKer
-2 / 2

demot:Patriotyzm nie równa się nacjonalizmowi:całe szczęście...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Emkaen
+2 / 8

I coś takiego na głównej? Autor pisze o nacjonalizmie a nie o patriotyzmie. Ehh.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dzingi
+7 / 9

Patriotyzm polega na miłowaniu i promowaniu swojej ojczyzny , bez negatywnych uczuć względem innych narodów . Więc nie może polegać na nienawiści obcych bo to jest jak wyżej kolega wspomniał szowinizm .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-3 / 7

Moje pytanie do fachowców - A nienawiść do gejów, to będzie patriotyzm czy nacjonalizm? Hint: Geje
to rodacy patriotów, bo to też są Polacy. I pytam poważnie, bo staje mi w oczach obraz angielskich nacjonalistów
i społeczeństwa LGBT postulujących razem ramię w ramię przeciwko muzułmańskim imigrantom. Jak ktoś chce to podeślę linka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 20:10

B buntpl
+5 / 5

@Grindor Ja bym tu ani patriotyzmu ani nacjonalizmu nie mieszał, mimo że większość narodowców nie toleruje LGBT - geje nie są osobną narodowością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+6 / 6

Sprzeciw wobec "mniejszości homoseksualnej" nie polega na najazdach na kogoś za względu na orientację, tylko sposób jej prezentacji, który jest zazwyczaj obrzydliwy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-4 / 10

@buntpl - Ja też bym nie mieszał, ale jest inne wyjście? Polscy narodowcy już chyba sami nie
wiedzą, dlaczego mają nie tolerować społeczeństwa LGBT - wszak to mogą być tacy sami patrioci
jak oni. MW i NOP kategoryzują ludzi, a potem się dziwią, że się ich nazywa faszystami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 21:29

avatar adirhaker
-1 / 7

Nie można oddzielać nienawiści do homo od nacjonalizmu. Nacjonaliści w swojej wielkiej miłości do ojczyzny chcą ją oczyścić ze "homoseksualnych śmieci". To samo robił pan Hitler. Tyle że uznał Polskę za część Niemiec. A na marginesie: Czy miłość do ojczyzny jest zatwierdzoną orientacją seksualną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-1 / 5

Covboy, a ty dalej ze swoim "Hitlerowi było bliżej do lewaków"? Sądziłem, że w poprzedniej rozmowie już wybiłem ci z głowy te bzdury.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 0:26

G Grindor
0 / 4

@Covboy - Są, co ci udowodniłem. Ale ty dalej swoje. Mądrze to tak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 7

Grindor ma rację, Hitler nie miał nic wspólnego z lewicą, podobnie Stalin. I jeden i drugi byli ciemno fioletowi, bo to wychodzi z pomieszania czerwonego i brunatnego. Hitler postulował jakiegoś rodzaju socjal, ale powoływał się z ogromnym fanatyzmem na dumę narodową i patriotyzm, Stalin wmawiał ludziom że buduje utopię, tymczasem walczył z każdym przejawem buntu prawdziwej lewicy w Europie (np Hiszpania 36). Sprawdźcie sobie hasła lewicy, jeśli nadal będziecie pewni że któryś z dyktatorów XX w miał zamiar wprowadzić w życie te ideały, to ja już wam nie pomogę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-2 / 6

@messiah92 - Według teorii Covboy'a, Hitlerowi było bliżej do lewicy bo zalegalizował aborcję. Więc moja teoria jest taka, ze Korwinowi-Mikke jest bliżej do lewicy, bo chce zalegalizować maryche. A najfajniejsze jest to, że Covboy dalej nie zauważa jakie brednie wypisuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BR231
+2 / 4

Sądzisz więc, że Hitlerowi i Stalinowi było bliżej do prawicy ;) żarty na bok..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar messiah92
-3 / 5

Komunizm może i tak, ale ta faszystowsko-komunistyczna parodia w ZSRR, miała tyle z komunizmu co ja z gorącej laski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buntpl
0 / 0

@grunge Jeśli wg Ciebie nazizm to lewica, to polecam
http://castaneda.salon24.pl/11350,nazizm-byl-lewicowy @messiah92 Stalin należał do prawicy? A
może komunizm jest skrajnie prawicowy czy tak troszeczkę? Nigdy nie było i nie będzie prawdziwego komunizmu, bo to jest utopia, co nie zmienia faktu, że ZSRR to kraj komunistyczny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 13:43

G Grindor
0 / 4

@BR231 - A czy mordowanie żydów i homoseksualistów w obozach koncentracyjnych, oraz chęć
stworzenia jednej wielkiej białej rasy pod rządami dyktatorstwa nazwałbyś lewicą? messiah92
dobrze powiedział, ten komunizm w ZSRR z prawdziwym komunizmem miał mało wspólnego. @buntpl - Mu chodziło o to, że stalinowski komunizm był komunizmem tylko z nazwy. Czysta totalitarka. Czy rządy dyktatorskie można nazwać skrajną prawicą, chociaż troszeczkę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 12:41

B buntpl
0 / 2

@Grindor "mordowanie żydów i homoseksualistów w obozach koncentracyjnych" a wg nazistów Żydzi, Słowianie itp. to byli ludzie jak Aryjczycy czy np. podludzie? "socjalizm" w nazwie NSDAP wkradł się przypadkiem i nic nie znaczy? Komunizm jest systemem absurdalnym (vide walka klas, rewolucja, kolektywizacja), nie jest możliwe stworzenie "idealnego" komunizmu, a nawet jeżeli to się nie utrzyma długo, na szczęście. "Czy rządy dyktatorskie można nazwać skrajną prawicą" owszem, jak również skrajną lewicą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
0 / 0

@buntpl - Nie zmienia to jednak faktu, że prawdziwa lewica walczy o prawa homoseksualistów i przeciwdziała antysemityzmowi, a za Hitlera w IIWW utworzono przecież obozy dla gejów. Komunizm jest systemem nie tyle co absurdalnym, co źle rozumianym i źle pokierowanym. Był przykrywką dla dyktatury w ZSRR, dlatego aktualnie propagowanie go się prawnie zakazuje. "owszem, jak również skrajną lewicą." - Ale to już chyba nie w Polsce. Przypominam o akcji Hiacynt, przy udziale MO i SB.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B buntpl
0 / 0

@Grindor Prawica i lewica to tak ogólne pojęcia, że nie można ich szufladkować np. wg stosunku do homoseksualistów. "prawdziwa lewica" wg Ciebie ta jest prawdziwa, jest to pojęcie względne, dla każdego "prawdziwa" lewica/prawica to co innego. "Komunizm jest systemem (...) źle rozumianym" więc jak mam rozumieć "prawdziwy" komunizm? Bez walki klas, rewolucji, centralnego planowania itp.?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
0 / 0

@buntpl - Oczywiście że prawica i lewica to bardzo ogólne pojęcia, ja bym jeszcze dodał że

to pojęcia strasznie wypaczone przez np. definiowanie lewaków jako komunistów i prawicowców
jako
faszystów. No cóż, takie to nasze polskie społeczeństwo - liżemy tyłki obcym, a toczymy
wojny
z samym sobą. Nie wiem jak masz rozumieć "prawdziwy" komunizm, bo nie wiem który jesteś
rocznik
i w jakich czasach dorastałeś. My nigdy nie mieliśmy do czynienia z prawdziwym
komunizmem, jak
się go wszędzie definiuje, bo był on tylko zasłona dymną dla ZSRR-owskiej
władzy, która
przylgnęła do Polski. Stąd też np. takie a nie inne postrzeganie
homoseksualistów. Gdyby nie
Stalin i wojny, to moglibyśmy być dzisiaj tak zlaicyzowanym i wolnym
krajem, jak Francja chociażby. Nasza mentalność jednakże nie pozwala na to, za bardzo trzymamy się czasów i myślenia przed '89. Czyż stereotypy to nie najgorsza rzecz na świecie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 16:49

B BR231
+3 / 3

To, czy nazwiemy coś lewicą czy prawicą zależy od wielu czynników. Gdyby brać pod uwagę tylko
aspekty gospodarcze i społeczne to III Rzesze i ZSRR skłaniają się ku lewicy. Ideowo też to
właściwie lewica, nazwa NarodowoSOCJALISTYCZNA Niemiecka Partia Robotników nie wzięła się z
nikąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 listopada 2010 o 11:19

F FalangaZG
+5 / 13

Ładną koszulę ma ten pan ;)niech żyje Wielka Polska!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar HakerBen
+2 / 8

Nienawiści obcych? Właśnie jak czytuję jakieś komentarze pod np osiągnięciami naszych sportowców jak dziś-o dyskwalifikacji Justyny Kowalczyk to aż mi się robi źle. Polaczki jadą po Pani Justynie zamiast ją dopingować. Ja się pytam-czy taki zazdrosny zakompleksiony zawistny Polaczek jest tym polakiem czy tylko tu się urodził?! Dlaczego gdy Polak osiąga sukces to musimy mu jechać?! Tak samo jak Kubicy zazdroszczą i jadą mu, że nie ma matury.. A zachwycają się gwiazdami z zagranicy jakby to byli profesorowie lub doktorzy habilitowani z licencją F1. Paranoja jakaś-tylko zgnoić zgnębić i wyżyć się, bo komuś jest lepiej, a nam samym nie chce się wypracować tego co inni osiągnęli wyrzeczeniami. Dlaczego nie potrafimy wczuć się w sytuację innych tylko opluwamy siebie?! Współobywatel powinien być jak brat/siostra, a nie wróg-przeszkadza Ci w czymś, w osiągnięciu sukcesu-nie! To Tobie nie chce się ruszyć!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Wandejczyk
+8 / 12

Co za bzdura na resorach. Szowinizm jest ideologią nienawiści. Patriotyzm to zupełnie inna sprawa. Wstydź się adminie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kaosmage777
0 / 0

Tu chodzi raczej o pseudopatriotów a właśnie prawdziwie szowinistów(którzy to obwołują sie patriotami).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nwn9
+4 / 14

Może zwróciliście uwagę na to, co się działo na marszu narodowców na 11 listopada. Jaką propagandę na nic napuściła GW, lewactwo i pedalstwo - że są faszystami, nazistami i tak dalej... Teraz ludzi, którzy kochają swój kraj i chcą pokazać swój patriotyzm się tak określa... Przykre.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-4 / 8

Zwróciliśmy na to uwagę, i wcale się nie dziwię dlaczego tak było. Jak się prezentujecie, tak
was oceniają. Kreujecie stereotypy, więc nie dziwcie się, że wszystkich was wrzuca się do
jednego wora zwanego "faszyzmem". Wy też propagujecie nienawiść do własnych rodaków o, na
przykład, innej orientacji - i to ma być patriotyzm?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 21:07

avatar nwn9
+3 / 11

Nie jestem narodowcem. Podejrzewam, że żaden z was nie pokusił się o przeczytanie o tym marszu w innych mediach, niż GW i telewizja. Ja znam fakty z obu stron - to ta różnica.
@messiah92 - Wybacz, ale nikt cię do niczego nie zmusza. Ani do chodzenia na marsze, ani do zgadzania się z takimi poglądami, ani tym bardziej do obrażania patriotów poprzez porównywanie ich do stada bydląt. To jest różnica pomiędzy nami - ja wolę kulturalnie z kimś pogadać, a nie jechać wyuczonymi formułkami. Nie popisałeś się - przeciwniku supremacji rasy białej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
+1 / 7

Ha, i to jest właśnie te stereotypowe wrzucanie do jednego wora, o którym wspomniałem - wszyscy którzy byli przeciwko Marszowi 11.11, przeczytali o nim w GW :-) "Lewactwo, pedalstwo" - nie wiem człowieku czy faktycznie nie jesteś narodowcem, bo wszak zachowujesz się tutaj dokładnie tak samo jak oni. Prawdziwa różnica polega na tym, że hipokryta dostrzeże tylko czyjeś błędy - a swoich nie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 21:51

B buntpl
+2 / 4

@Grindor "to jest właśnie te stereotypowe wrzucanie do jednego wora, o którym wspomniałem" przeczytaj swój komentarz wyżej, w którym niechęć do LGBT ironicznie uznajesz za patriotyzm. "Prawdziwa różnica polega na tym, że hipokryta dostrzeże tylko
czyjeś błędy - a swoich nie..." przyganiał kocioł garnkowi, a sam smoli...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-5 / 5

"przeczytaj swój komentarz wyżej, w którym niechęć do LGBT ironicznie uznajesz za patriotyzm" -
A czy w Polsce jest inaczej? Przecież całe środowiska MW i NOP nazywają siebie patriotami
(jednakże nie zawsze, ale mimo to), tym samym propagując nienawiść i dyskryminację do osób
LGBT. Stawiają siebie ponad innych. "przyganiał kocioł garnkowi, a sam smoli..." - Nie rozumiem gdzie i w jaki sposób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2010 o 22:17

avatar nwn9
-1 / 5

@Cowboy - ale Grindor oraz messiah92 i tak wiedzą lepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bronpij
+1 / 9

moim zdaniem autor demotywatora myli pojęcie patriotyzmu z nacjonalizmem,według mnie patriotyzm zawsze skupia się na miłości swoich,nacjonalizm natomiast sprowadza się głównie do nienawiści do innych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oki
+3 / 7

zapoznaj się z tematem (jakieś publikacje czy coś) a potem rzucaj takie pochodne oskarżenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordX
+3 / 5

Jak już napisałem niżej, nacjonalizm jest to nadkładanie dobra swojej ojczyzny nad dobro innych
państw czy społeczeństw, a więc lekki jest dobry, co innego faszyzm, który głosi wrogość i
nienawiść do innych idei, państw itd. Ktoś tu musi zacząć chodzić na WOS albo się na niego
wrócić... @Edit - no i jest jeszcze szowinizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 12:23

avatar xXLukasXx
0 / 0

Ktoś myli pojęcie patriotyzmu z socjalizmem, ewentualnie nacjonalizmem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordX
0 / 6

lekki nacjonalizm jest dobry (w końcu nie na darmo powstało określenie Ojczyzna do określania państwa na którym powinno ci bardziej zależeć niż na innych), ale nie powinno się wpadać w fanatyzm...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xXLukasXx
+3 / 3

No właśnie o tym mówię... To co Ty opisałeś - określenie miłości do swojej Ojczyzny to patriotyzm. Nacjonalizm to postawa podobna do tej, którą reprezentował sobą Hitler, chociaż to już jest skrajny nacjonalizm -szowinizm...

Będąc patriotą kochasz swoją Ojczyznę ponad wszystkie inne kraje, ale nie uważasz ludzi innych narodowości za gorszych od siebie, szanujesz ich i masz przyjacielskie nastawienie. Podczas gdy nacjonalista szufladkuje wszystkich ludzi z innych krajów, uważa ich za gorszych i słabszych od siebie, skrajny nacjonalista uważa nawet, że takowych ludzi trzeba się pozbyć, bo nie są godni życia na równi z nim.

Podsumowując: patriotyzm jest dobry, nacjonalizm - zły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BR231
-1 / 1

Nareszcie jakiś mądry komentarz !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordX
0 / 0

demot:Mylisz:Patriotyzm z faszyzmem, szowinizmem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 12:24

avatar xXLukasXx
0 / 0

Sam przeczysz temu, co napisałeś wcześniej - 'lekki nacjonalizm jest dobry'. Podczas gry zarówno faszyzm, jak i szowinizm to odmiana nacjonalizmu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordX
0 / 0

Zinterpretowałem po prostu "Nacjonalizm uznaje sprawy własnego narodu za najważniejsze." (Wiki) jako cechę, która do pewnego stopnia jest pozytywna. Najwyraźniej się myliłem, co nie zmienia faktu, że autor demota popełnił straszny błąd i demot ten nie powinien trafić na główną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar xXLukasXx
0 / 0

Bardzo się cieszę, że się przyznałeś do błędu, a nie próbowałeś za wszelką cenę udowadniać swojej racji. Za to szacunek dla Ciebie.
Wikipedia podaje, że nacjonalizm to uznawanie spraw własnego narodu za najważniejsze, ale nie pisze tam wprost, że kosztem innych narodowości. A tak właśnie jest. Jeśli zaś stawiamy swój kraj na 1 miejscu, ale nie nienawidząc tym samym ludzi innego pochodzenia, to możemy powiedzieć, ze jesteśmy patriotami.

I masz rację, autor popełnił błąd. Bo zestawił obok siebie dwa różne pojęcia pod tą samą nazwą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kim107
+1 / 1

Zabawne.. mialam o tym dzisiaj na wosie.
Btw nienawiść do innych narodow itp to nie patriotyzm ale szowinizm. oczywiscie taka osoba uwaza ze jest patriota ale tak naprawde to jest ogromna roznica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hagan
-4 / 4

Zależy do jakich narodów, bo są narody (szwaby, ruscy, mieszkańcy krajów islamskich), do których nienawiść jest w pełni uzasadniona. Generalnie: pogardzajmy tymi, którzy nienawidzą nas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RudaPunk
+2 / 2

Hagan, a nienawiść do idiotów twojego pokroju jest uzasadniona? Jak myślisz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hagan
0 / 0

A nienawiść do rudych punkowskich kur.ewek jak ty?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar adirhaker
-3 / 9

Dawno tak pięknego demotywatora nie widziałem. Bo o taki patriotyzm chodzi! Prawdę mówiąc, gdy tylko zobaczyłem tytuł "Patriotyzm" pomyślałem: "O, znowu jakaś Polska propaganda". Już miałem dać minusa, gdy przeczytałem resztę tekstu. Dziękuje autorowi za odzyskanie wiary w ludzi. :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Flijoye
0 / 8

Mówisz, że szlag cię trafia, gdy widzisz polskość? Wyzbycie się uczuć narodowych to ostateczna forma zezwierzęcenia. Dla mnie nie jesteś nawet zwierzęciem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zonqe
+1 / 1

Łał, to można przewiercić matkę wiertarką, zrobić z córki niewolnicę seksualną, żonę sprzedać na czarnym rynku - ale nie ośmielaj się nawet polubić Niemców, bo nawet zwierzęciem nie jesteś - fajno!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 19:07

avatar Flijoye
+4 / 6

@ShakinYour - "To nie patrioci nas wyzwolili spod niemieckiej okupacji. Tylko komuniści z ZSRR, oni
akurat są internacjonalistami"

Nie udawaj orwellowskiego psa, bo nie uwierzę, że istnieją tacy kretyni; komuniści "wyzwolili" nas spod niemieckiej okupacji (pozwalając Nam się wykrwawiać w powstaniu warszawskim) tylko po to, żeby samemu móc Nas okupować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nick11
-3 / 7

Górny Ślonsk! Tylko Oberschleisen! Autonomia dla Górnego Ślonska!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sword68
0 / 8

Morda szwabie. Sam jestem Ślązakiem i takie raśowskie bydlęta jak ty powinny wyjechac do Niemiec i nie wracać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grindor
-4 / 4

@Sword68 - Jesteś tak pustym człowiekiem z niesamowicie wąskim myśleniem i ciasnym umysłem, że
nie umiesz poznać się na najzwyklejszej w świecie prowokacji. Brawo. Nic tylko pogratulować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 2:44

avatar zonqe
0 / 0

Ta i co dalej z tym zrobimy? W większości miast władze są tak nieudolne, że tylko w czasie wyborów coś się dzieje. Motto państwa musiałoby brzmieć - NIE DA SIĘ!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiek47
0 / 2

zastanawiam się czy gdyby teraz tak jak w 1939 nagle wybuchła wojna w której nasz kraj byłby zagrożony, gdyby profesjonalna armia nie dawała już sobie rady, kiedy prezydent i cała władza by emigrowali (bo gdzie indziej bezpieczniej), ILU BY SIE ZNALAZŁO TAKICH KTORZY BY BRONILI OJCZYZNY?
demota wstawić albo napisać w komentarzach że ja bym bronił każdy potrafi, gorzej jak trzeba by było działać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2010 o 0:47

D dombek84
+2 / 2

daje wielkiego minusa, mieszasz strasznie pojęcia patriotyzm to miłość do swego kraju, nienawiść i pogarda do innych to już szowinizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wojtas1994
+2 / 2

Gdy patriotyzm przeradza się w nienawiść do obcych jest to szowinizm, rasizm lub narodowy radykalizm więc nie mylić tego z patriotyzmem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TenKtoryKroczy
+1 / 1

To racja patrotyzm powinien przejwiać się w miłości do swoich. ALe nutka nacionalizmu nigdy nie zaszkodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vanadain
+1 / 1

MYLISZ PATRIOTYZM Z NACJONALIZMEM.
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK PATRIOTYZM OPIERAJĄCY SIĘ NA NIENAWIŚCI DO INNYCH BO Z DEFINICJI JEST TO MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dianka9
0 / 0

wtedy to już nie jest patriotyzm...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gii
0 / 0

Wtedy to nie patriotyzm, tylko nacjonalizm. Jedyny problem to ludzie, którzy nie dostrzegają tej różnicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mygod
0 / 0

wtedy to nie patriotyzm, ale nacjonalizm, czasem stajacy się szowinizmem ;/
jak ktos nie wie co to znaczy, to niech sb sprawdzi w slowniku j polskiego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tlaloque
+1 / 1

o patriotyzmie nie powinna pisac osoba, ktora olewa zasady gramtyki wlasnego jezyka. "milosc swoich", "nienawisc obcych"???

co do roznicy miedzy patriotyzmem, nacjonalizmem i szowinizmem, to jest to dokladnie to samo uczucie, ale w roznym stopniu nasilenia. wszystkie sa zle, nienaturalne i niepotrzebne. najwazniejsza jest rodzina i przyjaciele. reszta niech mnie cmoknie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar madcow
0 / 0

nienawisc do swoich ftw

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zonqe
-1 / 1

No tak, faszole nauczyły się nowego słowa - szowinizm - i próbują usprawiedliwiać swoje faszystowskie hasła (my nic złego nie robimy, my nie jesteśmy szowinistami). Uroczo :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vaan
0 / 2

BRAWO!!! to jest text, który powtarzam czesto w komentarzach do nacjonalistycznych wpisow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem