Bigu,cala masa gimnazjalistow i osob po zawodowce nie rozroznia tych koncowek. Moze sie wreszcie czegos naucza(niektorzy by napisali "nauczom" ), a moze i nie. Jednakowoz, dla nich to zawsze jest "om", a pozniej sie dziwia, ze niektore osoby sa uwazane za glabow.
nauczą - nauczom wynikać może z gwary ale strasznie razi końcówka rzeczownika w celowniku "-ą", który odpowiada na pytania komu? czemu? W liczbie mnogiej celownik wyrazów o odmianie rzeczownikowej ma zawsze końcówkę -om!! Tak więc jest ludziom a nie ludzią, muchom a nie muchą, kobietom a nie kobietą, itp... A powyższe błędy wynikają już chyba tylko z ułomności piszącego
Dla niektórych polski to w ogóle czarna magia. Analfabetyzm wtórny jest plagą XXI wieku, ale przecież "mam dysleksję, mogę wszystko". Zresztą, większość i tak twierdzi, że nie muszą umieć pisać, bo gdy mówią to tego nie słychać.
nie chcem ale muszem byc prezydentem - mielismy prezydenta, u ktorego w mowie koncowki bledne bylo slychac. Mam dysleksje i dysgrafie, ale pisac umiem - nie z czasownikami piszemy oddzielnie(wyjatki to nienawidze, niedoslysze,niedowidze itd. gdyz nie ma slow nawidziec, dowidziec itd.), kiedy om a kiedy ą, ale kurde zdarza mi sie napisac dwa, no gura trzy w ten wlasnie sposob, mimo, ze swietnie wiem, ze "góra" bo od ros. "gora".
Xar, nie każdy dyslektyk jest taki sam. Mi byłoby po prostu wstyd pisać tak jak niektórzy. To język ojczysty, więc co tu mówić o obcych. Niektórzy nie zasługują na bycie Polakiem, ale polakiem. Bo sposób wyrażania się i pisania też może być świadectwem patriotyzmu. Więc najwyraźniej nie jesteś leniwym nieukiem ;] a i tak najśmieszniejsze jest to, jak bardzo ich wkurza nasze wytykanie błędów, ale dupy ruszyć i popracować nad tym już się nie chce.
pisz sms bez polskich znakow to wtedy jazda.np nie rob mi łaski ze pojdziesz do sklepu.lepiej brzmi nie rob mi laski ze nie pojdziesz do sklepu? albo t9 spij slodko czy napiszesz do dziewczyny ssji slodko
Jezyk polski jest jednym z trudniejszych jezykow - malo ktory jezyk ma tyle przypadkow(choc rekord to bodaj 48), w kazdej osobie liczby pojedynczej inna odmiana, rozne sposoby zapisu tej samej gloski, rozne sposoby czytania tych samych znakow( r-z-e-k-a czy ż-e-k-a specjalnie napisane przez "ż" aby bylo wiadomo, że ż a nie r-z), duza ilosc wyrazow pisanych np. przez "ó" dlatego, ze tak sie pisze i tyle. Dodatkowo, mamy podwojne zaprzeczenie "niektorzy nie umieja tego zrozumiec" - czego w wiekszosci jezykow europejskich sie nie spotyka. Jest jeszcze wiele innych przykladow.
Szłem łąką, kwiaty pachły, wiater wiał,ona mnie odepchła, więc wziołem weszłem do domu, trzasłem drwiami, pierdłem, żygłem i wyszłem. Bo hamstwa nie zniesę. Plus parę koszmarków: spadać w dół, cofać się do tyłu, tydzień czasu,włanczać, w cudzysłowiu.Wszystkim polonistom życzę miłych snów :D
Wielcy użytkownicy dodający Demotywatory - nauczcie się: najpierw tło w Paincie, potem tekst, by uniknąć takich fajnych "białych plamek" jak te w pouczeniu.
Starczy to jest wiąd. Mówi się wystarczy ;)
Wiąd to jest rdzenia kręgowego. Starczy jest uwiąd ;) ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Atrofia Sprawdź swoje informacje zanim mnie poprawisz :)
"WYSTARCZY". "Starczy" może być organizm :D (żart-obie formy są poprawne :))
Lepsze "jaja" są z końcówkami -om, -ą. Sporo ludzi nie potrafi ich odpowiednio zastosować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 stycznia 2012 o 23:36
...a wystarczy zapamietać że -om daje sie w liczbie mnogiej
Uhm, a mistrzostwo to "ludzią".
"Jak komus obojetnie,czy z kobietą czy z kobietom, to rownie dobrze moze to robic z oslem"
no trzeba już być imbecylem, żeby nie rozróżnić gdzie powinno być -ą a gdzie -om, mnie też to strasznie irytuje
Bigu,cala masa gimnazjalistow i osob po zawodowce nie rozroznia tych koncowek. Moze sie wreszcie czegos naucza(niektorzy by napisali "nauczom" ), a moze i nie. Jednakowoz, dla nich to zawsze jest "om", a pozniej sie dziwia, ze niektore osoby sa uwazane za glabow.
nauczą - nauczom wynikać może z gwary ale strasznie razi końcówka rzeczownika w celowniku "-ą", który odpowiada na pytania komu? czemu? W liczbie mnogiej celownik wyrazów o odmianie rzeczownikowej ma zawsze końcówkę -om!! Tak więc jest ludziom a nie ludzią, muchom a nie muchą, kobietom a nie kobietą, itp... A powyższe błędy wynikają już chyba tylko z ułomności piszącego
Dla niektórych polski to w ogóle czarna magia. Analfabetyzm wtórny jest plagą XXI wieku, ale przecież "mam dysleksję, mogę wszystko". Zresztą, większość i tak twierdzi, że nie muszą umieć pisać, bo gdy mówią to tego nie słychać.
nie chcem ale muszem byc prezydentem - mielismy prezydenta, u ktorego w mowie koncowki bledne bylo slychac. Mam dysleksje i dysgrafie, ale pisac umiem - nie z czasownikami piszemy oddzielnie(wyjatki to nienawidze, niedoslysze,niedowidze itd. gdyz nie ma slow nawidziec, dowidziec itd.), kiedy om a kiedy ą, ale kurde zdarza mi sie napisac dwa, no gura trzy w ten wlasnie sposob, mimo, ze swietnie wiem, ze "góra" bo od ros. "gora".
Xar, nie każdy dyslektyk jest taki sam. Mi byłoby po prostu wstyd pisać tak jak niektórzy. To język ojczysty, więc co tu mówić o obcych. Niektórzy nie zasługują na bycie Polakiem, ale polakiem. Bo sposób wyrażania się i pisania też może być świadectwem patriotyzmu. Więc najwyraźniej nie jesteś leniwym nieukiem ;] a i tak najśmieszniejsze jest to, jak bardzo ich wkurza nasze wytykanie błędów, ale dupy ruszyć i popracować nad tym już się nie chce.
Oni nie "mogom"?
Rzeczywiście zajebi*sta zasada, szkoda, że bezsensu.
Chyba już za późno. Gdy czytam jak ludzie piszą w necie, to mi ręce opadają...
Albo niektórzy piszą "Ci" w znaczeniu "ci ludzie"...
jo gotuja, czuja buduja !
ON ONA ONO - umiE
JA - .........................?
Zasada dotyczy liczby pojedynczej...
Nie wiedziałem że w języku polskim kończy się wyrazy dużą literą, dziękI że mniE uświadomiłeŚ.
pisz sms bez polskich znakow to wtedy jazda.np nie rob mi łaski ze pojdziesz do sklepu.lepiej brzmi nie rob mi laski ze nie pojdziesz do sklepu? albo t9 spij slodko czy napiszesz do dziewczyny ssji slodko
jak sie sp(/r)alo?
Autorze tego demotywatora...DOBRA ROBOTA! Może chociaż niektórzy internetowi analfabeci zapamiętają.
Jeszcze pasowałoby nauczyć się interpunkcji, bo Niemoge jak widzę np. przecinki po "kiedy".
A ja nie mogę, gdy widzę "niemoge".
Ja nie mogę patrzeć, kiedy ktoś zaczyna zdanie od "a".
Jednakowoz, mozna tak wymieniac nieomalze bez konca.
po co sobie komplikować już i tak trudny język? wersje ja maluję oraz ja maluje są jednakowo zrozumiałe ;)
"Polski Trudna Język"
każdy język jest równie trudny
P.S poza Esperantem oczywiście ;)
Jezyk polski jest jednym z trudniejszych jezykow - malo ktory jezyk ma tyle przypadkow(choc rekord to bodaj 48), w kazdej osobie liczby pojedynczej inna odmiana, rozne sposoby zapisu tej samej gloski, rozne sposoby czytania tych samych znakow( r-z-e-k-a czy ż-e-k-a specjalnie napisane przez "ż" aby bylo wiadomo, że ż a nie r-z), duza ilosc wyrazow pisanych np. przez "ó" dlatego, ze tak sie pisze i tyle. Dodatkowo, mamy podwojne zaprzeczenie "niektorzy nie umieja tego zrozumiec" - czego w wiekszosci jezykow europejskich sie nie spotyka. Jest jeszcze wiele innych przykladow.
Hmmm, "polskiego", czego polskiego? Samochodu, batona, mężczyzny?
Poprawiasz innych, a sam nie jesteś lepszy...
Szłem łąką, kwiaty pachły, wiater wiał,ona mnie odepchła, więc wziołem weszłem do domu, trzasłem drwiami, pierdłem, żygłem i wyszłem. Bo hamstwa nie zniesę. Plus parę koszmarków: spadać w dół, cofać się do tyłu, tydzień czasu,włanczać, w cudzysłowiu.Wszystkim polonistom życzę miłych snów :D
o tych końcówkach... nie przy dziewczynach :P
Starczy mamy uwiąd :/ - mówi/pisze się WYSTARCZY
Ucz się końcówków. Będziesz miał piątków jak mrówków. :D
Wielcy użytkownicy dodający Demotywatory - nauczcie się: najpierw tło w Paincie, potem tekst, by uniknąć takich fajnych "białych plamek" jak te w pouczeniu.
Ucząc innych starajcie się dbać o szczegóły :).
do adamj320 to ciekawi mnie jak bys napisał (siedzom)haha!!takze tez są wyjątki pisze się siedzą!!