Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Ostateczne zaoranie Platformy

www.demotywatory.pl
+
2228 2400
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar sraka12
+3 / 5

Uwaga leci od internauta masakra: sławomir neumann

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KotJarka
-1 / 5

jak widać jest jeszcze sporo naiwnych myślących, ze politykierzy dzielą się na lewych, prawych czy innych. Oni wszyscy ciągną tylko do koryta i będą obiecywać co tylko ktoś sobie zażyczy. Bo zgodnie z wyrokiem SN, oni nie muszą realizować swoich zobowiązań przed wyborczych. I oni wszyscy, PO (z przewałami), PiS (z 3 mln mieszkań), SLD (ze swoimi ministrantami), itp zrobią wszystko by zadowolić Watykan, Waszyngton, Brukselę i Berlin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Sajotyn
0 / 14

Korwin mnie tu prszysłał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ch47
+49 / 59

7 lat rządów ,gospodarka rozwalona ,bezrobocie najwyższe w Europie (niech doliczę 2 mln młodych emigrantów) a oni idą w zaparte że to robili dla nas,no śmiać się czy płakać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~CZUPERS
+28 / 30

@kamileo
Jaki wolny rynek? Problem polega na tym, że polscy przedsiębiorcy nie mają wolnej ręki w Polsce i są ograniczani przez rząd, natomiast zagraniczni są zwolnieni z podatków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+30 / 34

Drogi kamileo, w Rzeczypospolitej Polskiej wolnego rynku nie ma. To co mamy, to fasadowy kapitalizm. Niby stoją obok siebie trzy hipermarkety, niby masz tę czy inną firmę... ale podatki są jak w socjalizmie, redystrybucja, korupcja i ustawowe sterowanie gospodarką jak w socjalizmie, wszystko - od armii po sądownictwo - jest rozklekotane jak w socjalizmie. Oficjalnym ustrojem państwa jest "społeczna gospodarka rynkowa", jednak "społeczność" objawia się tu nienawiścią do wszystkiego co prywatne (patrz: tow. Ikonowicz i pobicie właściciela mieszkania dokonującego eksmisji), "gospodarka" jest w rozsypce, bo mamy system niewolniczy z państwem - właścicielem 38mln niewolników, a "rynek" nie jest wolny, tylko powolny. Gdzie tu kapitalizm? W niskich płacach? W kapitalizmie przedsiębiorstw byłoby za przeproszeniem jak nasrał, przez co z jednej strony biłyby się o konsumenta, z drugiej - o pracownika. Pracy nie mieliby tylko lenie, bo pracowici nie mogąc znaleźć zatrudnienia bez przeszkód w postaci miliarda urzędowych pozwoleń sami by się zatrudniali. Zarobki szły by w parze z umiejętnościami, a nie znajomościami w jakimś-tam urzędzie, czy członkostwem w tym czy innym związku zawodowym. U nas płace są niskie ze względu na kosmiczne podatki: Jeżeli zarabiasz niespełna 1200zł netto (minimalna krajowa na ten rok), to pamiętaj, że pracodawca wydaje na Twoją pensję niecałe 2000zł, bo musi opłacić jeszcze pierdyliard obowiązkowych składek i podatków - gdyby były wliczane do pensji brutto lub gdyby pracownik sam je opłacał, ludzie już dawno wyszliby na ulice i obalili rządy socjalistów spod tej czy innej bandery - a tak rząd może zrzucić winę na pracodawców i nakładać spokojnie kolejne podatki. Dodaj do tego, że ceny są wyższe ze względu na m.in VAT, a także podatki zawarte w kosztach ponoszonych przez wytwórcę towaru czy usługi (np. zużyte paliwo, płace pracowników, a także CIT). Gdyby odpuścić sobie te socjalne brednie i wprowadzić najdzikszy możliwy kapitalizm, ograniczony jedynie obowiązującym, surowszym niż obecnie, ale racjonalnym prawem (co oznacza, że państwo nie nakłada nawet obowiązku rejestracji firmy czy zezwala na handel bronią, ale bezlitośnie interweniuje gdy ktokolwiek nie wywiązuje się z zawartej umowy, np. nie spłacając rat kredytu lub nie wypłacając pensji) - siła nabywcza naszych zarobków znacząco wzrosłaby, dzięki czemu stać by nas było na znacznie więcej, choćby płace stały w miejscu - a i te w miarę wzrostu gospodarczego, takiego z prawdziwego zdarzenia, nie obecne 1-2%, wzrosłyby i ludzie wzbogaciliby się jeszcze bardziej. Jednostkom niezaradnym czy pokrzywdzonym przez los z powodzeniem pomogłyby organizacje dobroczynne, którym ludzie mogliby przekazywać więcej, niż obecnie - w dodatku DOBROWOLNIE, a nie płacąc przymusowy haracz. To by poprawiło także i samopoczucie ludzi, którzy przestaliby być chłopami pańszczyźnianymi, a stali się darczyńcami. Wystarczy tylko dać sobie spokój z socjalistycznymi utopiami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rastian
+15 / 17

@zaymoon jesli w Chinach jest gospodarka planowana to ja prosze o wprowadzenie takiej w Polce :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+10 / 14

Towarzyszu zaymoon skończcie już z tą lewacką propagandą. To prawda że w demokratyczno-socjalistycznym kraju to bogaci przekupują polityków i robią prawo pod siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 17:28

avatar blackhawk00
+10 / 12

@Karolina_Nowak Jak z gospodarką może być coraz lepiej skoro ludzie z tego kraju uciekają? Dług też rośnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 18:14

S seiryu777
+3 / 3

Wiecie, szkoda, że ten koleś od prawicy nie powiedział w studio tego co wy tylko bawił się w kotka i myszkę z tym politykiem. Jakby jasno powiedział to co tutaj część z was, to rząd by nie miał się jak wytłumaczyć z tego przez tego gościa do tego na żywo. Nie wiem, prawicowcy są jacyś głupi za przeproszeniem, że nie korzystają z takich okazji by dać politykom po ryju przed milionową widownią która to powtórzy dalej. Bo w końcu to zadziała, coś ruszy i jakaś grupa pójdzie na własną odpowiedzialność roznieść sejm, a jak jej się nie uda to media tego nie przemilczą i zaraz po niej ruszy kolejna, aż do skutku. [przez zamykanie młodych ludzi którzy chcą dobra kraju]

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 20:41

avatar ~krullogiki
-5 / 7

Korwin tylko proponuje zniesienie polskiego kapitalizmu, który w rzeczywistości jest socjalizmem, który powstał po upadku komunizmu i wprowadzenie w Polsce prawdziwego kapitalizmu, biorąc przykład z komunistycznych Chin. Oraz stworzenie ustroju, w którym wszędzie można otwierać sex shopy i burdele, oraz kupić sobie heroinę amfę i kokę w każdym spożywczaku, ale tylko z jednoczesnym zachowaniem tradycji katolickiej. Jest krytykiem demokracji, dlatego stawia sobie za wzór dobrze zarządzanego państwa jeden z najbardziej demokratycznych krajów świata Szwajcarię (tam w referendum decyduje się jaki budynek można postawić!). Krytykując socjalizm stawia za wzór dynamicznego rozwoju gospodarczego Niemcy pod rządami NSDAP (Narodowo-Socjalistycznej Niemieckiej Partii Robotników). Prawda, że logiczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+4 / 4

~krullogiki możesz brać co Ci się tylko podoba, ale wiedz że Ty za to poniesiesz odpowiedzialność - możesz ćpać ale nikt nie zapłaci za Twoje leczenie. Zgodnie z wiarą katolicką - jakbyśmy mogli być sądzeni na sądzie ostatecznym skoro nie mamy własnej wolnej woli? Za wzór gospodarki przedstawia kapitalistyczne XIX wieczne Stany Zjednoczone. Same bzdury żeś wypocił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 21:19

avatar anna26pikus
+17 / 17

Niech mu bedzie, ze nie jestesmy liderem w podatkach w Europie, ale w zarobkach tez daleko nie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 0

@solarize
Zarabiamy więcej niż Rumunii czy Bułgarzy. i mniej więcej tyle co Czesi, Zarabiamy kilka razy mniej niż na Zachodzie, ale nie 10 razy mniej. Poza tym ten wskaźnik dochodów państwa, jak poziom zarobków, całkowicie dewaluuje ten prymitywny wskaźnik jakim jest PKB, wedle którego mamy dochód gospodarczy na łebka PODOBNO połowę tego co Niemcy!! BUuuuuuuuuahahahahaha!! :oD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 0

@Screenshot
O czym ty pieprzysz! W USA służba zdrowia jest w 100% prywatna, w efekcie jest ona trzy razy droższa niż państwowa służba zdrowia w Europie i kilkanaście razy droższa niż na Kubie (a mimo to gorsza!). Dopiero teraz Obama próbuje pomóc biednym Amerykanom dając im państwowe ubezpieczenia i tworząc konkurencję państwową dla prywaciarskich złodziei i morderców (w XXI ograniczanie ludziom dostępu do opieki medycznej co uprawia prywatna służba zdrowia i prywatne ubezpieczenie, to poprostu masowe morderstwo). Dlatego prywaciarze tak protestują przeciw projektom Obamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Vhalak
+9 / 11

Jakiś rok temu p. Tusk chwalił się, że mamy najtańsze paliwo w Unii. Zapomniał wspomnieć, że w przeliczeniu na średnią pensję pracownika, tego paliwa starczy na tyle by w jego ilości wyprzedzić tylko Rumunię i Bułgarię.

-Podobna sytuacja :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~CZUPERS
+8 / 10

Fajnie, że porównujesz nasze podatki do EU, a nie mówisz o tym, że każdy kraj na zachód od nas jest niesamowicie zadłużony i koniec dobrobytu to tylko kwestia czasu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+18 / 18

Zwróć tylko uwagę na to, że Niemcy, Szwecja, Dania i Francja bogaciły się i budowały swój dobrobyt w czasach, gdy podatki były tam niskie, a szerzył się jakże zły i okropny kapitalizm - obecnie te kraje po prostu przeżerają to, co zostało w pocie czoła wypracowane przez ich przodków - wnukom obecnych Francuzów czy Szwedów pozostaną kraje na poziomie rozwoju obecnego Kongo czy Hondurasu. Co do Hondurasu, skrajna bieda popchnęła ichni rząd do podjęcia jakże irracjonalnych kroków uwalniania rynku: http://prokapitalizm.pl/startup-cities-w-hondurasie.html Jeżeli nie boli cię obowiązek płacenia wysokich podatków to pomyśl, że za wypłacenie ci 1200zł netto (minimalna krajowa) pracodawca wydaje 2000zł, bo państwo zdziera z niego 800zł różnych składek i podatków. Około 1/3 ceny (bezpośrednio - VAT + pośrednio - to co zawiera się np. w kosztach, np. płace innych) dowolnego towaru czy usługi to podatek. Dziwisz się, że ludzi na nic nie stać? Że pracodawcy płacą mało? Płacą mało, ale wydają na te niskie płace irracjonalnie dużo. I powiedz mi, czy tkwisz w swoim komunistycznym zacietrzewieniu tak głęboko, że wolisz pójść do lekarza "za darmo", choć wcześniej wyssano z twojej kieszeni 150zł różnych składek na NFZ - przy czym 25zł pójdzie na łapówki lub zostanie zmarnowane, 50zł pochłonie aparat urzędniczy który z czegoś musi przecież żyć, a lekarz dostanie ledwie 75zł, po czym pójdzie protestować bo chce dostać więcej (i zasługuje na więcej), niż pójść do lekarza, i prosto do ręki tego lekarza, osobiście, dokładnie wiedząc ile wydajesz i na co, dać 100zł, które w całości zostaną w jego kieszeni, bez krążenia w bezużytecznej biurokratycznej maszynie? Albo nie widzisz, albo nie chcesz widzieć że 45 lat socjalizmu realnego dało nam nie sprawiedliwy podział dóbr, lecz sprawiedliwy podział biedy - bo nic innego socjalizm nie jest w stanie wytworzyć! Im więcej uciskania ludzi podatkami czy kontrolami, tym więcej kombinują żeby jakoś przetrwać. A jak zaczniesz to zwalczać, to zapewne inwigilacją i terrorem, a to już propagowanie ideologii totalitarnych, czego zakazuje Konstytucja RP. Jeśli dalej obstajesz przy totalitarnych praktykach, obawiam się że konieczne będzie poinformowanie policji. Policji niedofinansowanej, bo przecież niemal wszystko przeżera aparat biurokracji, redystrybucji i propagandy. W efekcie armia nie może nas bronić, policja zapewniać bezpieczeństwa na co dzień, a sądownictwo egzekwować prawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+7 / 7

zaymoon: Chyba podałeś link, który nie ma wiele wspólnego z tezą najniższych podatków w Polsce. Ta mapa, to wpływy do budżetu per mieszkaniec. To znaczy, że jeśli nagle w Polsce każdy zarobi 10 razy więcej, to ta liczba tam zwiększy się razy 10, bo podatki w większości są liczone procentowo od zarobków. Ta liczba przy Polsce to nieudolność planowania budżetu i ustalania odpowiedniej wysokości podatków gwarantujących rozwój i wysokie zarobki ludzi (przypomnę też krzywą Laffera), a nie stosunek WYSOKOŚCI podatków, więc strzeliłeś sobie w kolano. :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+8 / 10

Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że za każdym razem, gdy w USA rząd zaczynał mieszać się w prywatną służbę zdrowia, tworząc jakieś plany finansowania czy obowiązkowe ubezpieczenia, koszty usług medycznych drastycznie rosły. Czasem 2-krotnie, innym razem 4-krotnie... w efekcie coraz mniej ludzi stać na prywatne leczenie. Konkluzja jest taka, że niebotyczne ceny opieki medycznej osiągane są przez państwowy interwencjonizm. Jeżeli uwolnimy rynek medyczny efekt będzie taki, że dwa stomatolodzy pracujący na dwóch końcach jakiegoś miasteczka będą obniżać ceny, żeby wydrzeć sobie klientów - a jeżeli się spikną, że obaj ustalą wysokie, to przyjdzie trzeci i ich wykończy swoimi cenami. Za to obecnie na prywatne leczenie stać nielicznych "dzięki" temu, że a) przez podatki koszty usług są nienaturalnie wysokie b) ludzie ogólnie są biedni bo połowę wypracowanych dochodów odbierane im są celem utrzymania biurokratycznego molocha i państwa opiekuńczego c) koncesje, pozwolenia, zezwolenia.. w efekcie - jedyną konkurencją jest badziewna, państwowa służba zdrowia, którą i pacjent, i stomatolog muszą z własnej kieszeni utrzymywać (TAK, LEKARZ UTRZYMUJE WŁASNĄ KONKURENCJĘ), to może śmiało mówić pacjentom "za jakość i szybkość trzeba niestety płacić..." EDIT: Aha, byłbym zapomniał. Wolę w myśl troski o własny zadek nakarmić, ubrać i posłać do dobrej szkoły moje dzieci (których póki co nie mam), niż finansować wieczne wakacje jakimś nierobom z drugiego końca kraju. Gdyby nie egoizm i dążenie do osiągania korzyści, do dziś leżelibyśmy do góry brzuchem w jaskiniach - o ile ludzkość by dotrwała, bo nikt by sam nie chciał iść na polowanie, za to każdy liczyłby, że w myśl dobra wspólnoty pójdzie kto inny. Zrozum to wreszcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 18:45

avatar zaymoon
-5 / 7

@solarize Zarabiamy więcej niż Rumunii czy Bułgarzy. i mniej więcej tyle co Czesi, Zarabiamy kilka razy mniej niż na Zachodzie, ale nie 10 razy mniej. Poza tym ten wskaźnik dochodów państwa, jak poziom zarobków, całkowicie dewaluuje ten prymitywny wskaźnik jakim jest PKB, wedle którego mamy dochód gospodarczy na łebka PODOBNO połowę tego co Niemcy!! BUuuuuuuuuahahahahaha!! :oD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 2

zaymoon: W USA nie funkcjonuje za mocno takie pojęcie jak "prywaciarz" czy "kapitalista", bo tam nie ma twardego podziału na kapitalistów i pracowników. Tam raczej każdy w pewnej mierze stara się być inwestorem, jak tylko sytuacja mu pozwala, co jest zdrowym podejściem, bez zbędnych podziałów społecznych. A co do ostatnich reform Obamy, to nie protestuje kilku jakichś tam "prywaciarzy", a masy zwykłych ludzi. 60% jest przeciwna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
0 / 8

@zaymoon komunisto, dobrze gadasz tylko źle zęby składasz. Kto Ci za ten bełkot płaci? Pożyteczny idiota - Twój autorytet czyli Lenin o takich jak Ty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 19:25

avatar K4mil
+3 / 7

@zaymoon - Polska ma jeden z najwyższych wskaźników wydatków socjalnych w Europie w skali budżetu. To, że mamy kiepski socjal nie wynika z niskich podatków, ale po pierwsze z tego, że po 50 latach realnego socjalizmu, na lepszy nas nie stać, a po drugie na skutek niegospodarności, której korzeni również należy doszukiwać się w ostatnim półwieczu. Nie mam nic przeciwko socjalnej polityce państwa, ale tylko w przypadku, gdy: a - państwo 'ma' na to pieniądze, b - państwo ma sprawną administrację publiczną, a co za tym idzie klarowny system prawny. My obecnie nie spełniamy żadnego z tych warunków, a na skutek zbyt dużych obciążeń socjalnych dusimy rozwój gospodarczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+7 / 9

Do budowy bunkrów, wieżowców i wszystkiego innego nie powinno się używać betonu czy żelbetu, ale łbów komunistów - tak twardego i opornego na czynniki zewnętrzne materiału świat nie widział, nanotechnologię i różne supermateriały można posłać z torbami. 3 powody, dla których służba zdrowia w USA nie jest już tak naprawdę prywatna: MedicAid, MediCare, ObamaCare. 3 Powody, dla których państwowa służba zdrowia nie może być lepsza i tańsza od prywatnej: Płacenie na nią jest przymusowe, czy korzystasz czy nie - więc cena nie gra roli, można windować; Kasa z przymusowych opłat idzie nie na inwestycje, czy "na czarną godzinę", lecz na wykarmienie armii urzędasów, idiotyczne pomysły decydentów, skorumpowane przetargi itd; Państwowa służba zdrowia nie musi konkurować z innymi podmiotami, w końcu i tak każdy przymusowo ją finansuje, to co się mają przejmować - na prywatnym rynku różni tam usługodawcy tłuką się o pacjenta, obniżając ceny, a podnosząc jakość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 19:31

avatar Vhalak
+4 / 4

Mamy ok. 1/4 tego co Niemcy. Ale po części masz rację bo PKB per capita Chińczyka jest chyba 2 razy mniejsza niż Polaka, a żółtkowi się żyje lepiej niż naszemu. :(
Widzę również, że faktycznie masz sporo poglądów komunistycznych, bo mówisz o wspólnym dobru, o wspólnych celach itp. Nie pomyślałeś, że np. narkoman idzie na odwyk opłacany przez podatników, którzy na przykład nie chcą opłacać jego głupoty? Mi jakoś taki wspólny cel nie pasuje, wiesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ania431534
+3 / 5

Oprócz obniżenia podatków, KNP postuluje zmniejszenie wydatków państwa do wojska, policji, sądów i małej liczby urzędników.
Polecam filmik na youtobe: watch?v=FSyxe1f81-U
Nowa Prawica nie nawidzi socjalu. To ludzie powinni pomagać sobie nawzajem. Państwo to nie fundacja charytatywna i nie może nikogo wspierać finansowo ponieważ nie ma własnych pieniędzy. Żeby jednej osobie coś dać, innej musi zabrać, a to jest zwyczajnie niemoralne.
To samo jest z emeryturami. Zarabiasz pieniądze, odkładasz sobie ile tam chcesz na starość, jak nie dożyjesz, nic nie przepadnie jak w ZUSie, a zostanie w rodzinie. Jak zabraknie, utrzymują cie dzieci, które mają moralny obowiązek wesprzeć osobę, która je urodziła/spłodziła i wychowała. Jak nie masz dzieci, zostają ci fundacje dobroczynne. Jak na nic się nie załapiesz to zdychasz z głodu tylko i wyłącznie ze swojej winy
Opieka zdrowotna wygląda jak wygląda. Pójdź sobie to publicznego szpitala, a później do prywatnego. Widzisz różnicę? Większość ludzi nie korzysta często ze szpitali (sama byłam raz w życiu). To dlaczego co miesiąc mają płacić za utrzymanie lekarzy mimo, że nie korzystają z ich usług? Jak ktoś jest chory to idzie do lekarza, lekarz go leczy, pacjent mu płaci.
Niektórzy faktycznie chorują całe życie i wiecznie potrzebują pomocy medycznej. Tak o nich napisałeś, że widzę iż interesuje cię los tych nie w pełni sprawnych ludzi. Jak tak się martwisz o tych, którzy potrzebują leczenia a ich na nią nie stać to wpłać na fundacje, ale nie każ innym tego robić. Kim ty jesteś, by decydować o pieniądzach innych?
To my mamy tworzyć społeczeństwo obywatelskie i pomagać sobie w potrzebie. Państwo nie powinno się do tego wtrącać bo tylko wszystko psuje!
Na zasadach wolnego rynku Stany Zjedoczone stały się światowym mocarstwem.
Zobacz zdjęcia jak wyglądał Honk Kong niecałe 100 lat temu, a jak wygląda teraz dzięki polityce, jaką chce wprowadzić również KNP

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ms
-5 / 9

zaymoon Chłopie chyba za wiele wymagasz od fanów Korwina. Jedynym "kontrargumentem" jaki oni potrafią użyć to: "jesteś komunistą". Ale najbardziej dziwi mnie to, że ludzie pomysły Korwina uznają za coś nowoczesnego. Przecież taki system gospodarczy jaki proponuje Korwin już był - w XIX wieku. Czy większości ludzi żyło się lepiej bez opieki lekarskiej, stałych umów o pracę, pensji minimalnej, emerytur, umiejętności pisania, czytania, liczenia itd... polecam sprawdzić na filmach takich jak Ziemia Obiecana lub w powieściach Karola Dickensa - naocznego świadka tego systemu. Czy nie było baniek spekulacyjnych, malwersacji, bezrobocia, biedy, krachów giełd towarowo-kapitałowych, a nawet głodu. Otóż było tego znacznie, znacznie więcej niż dziś. Można mnożyć miliony przykładów i danych statystycznych, oni są totalnie, podkreślam "totalnie" odporni na argumenty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+3 / 7

@~ms dokładnie zgadzam się bo komunistą jest każdy co zagląda do cudzej kieszeni. Jak bez opieki lekarskiej? Opieka lekarska była tylko, że prywatna. Czemu ludzie uciekali tam do tego kapitalizmu skoro byli wyzyskiwani? To socjaliści mają klapki na oczach i nie widzą co ich otacza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+2 / 4

@ms wolę pracować na śmieciówce za 800zł niż nie dostać pracy wcale, bo socjalista ubzdura sobie że nie wolno mi zarabiać mniej niż np. 2500zł - a nikt nie zechce mnie za tyle zatrudnić, bobym przynosił straty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zipper25
+2 / 4

Jako internauta: masakruję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+10 / 14

Nikogo, dlatego nie czytam Gazety Wyborczej i nie oglądam np. TVN-u, podobnie jak w PRL omijałbym z daleka Trybunę Ludu. Faszyzm to przekonanie, że państwu wszystko wolno - "Wszystko w państwie, nic poza państwem i nic przeciwko państwu" - B.Mussolini.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+5 / 7

Wiesz, czym się różnią partię pokroju KNP czy UPR od Bandy Czworga i ich Błazenka? To są masówki i partie nastawione na rządzenie i trzepanie z rządów grubej kasy (PSL chce się za wszelką cenę utrzymać w Sejmie i blokować likwidację subwencji, bo ma długi i jakoś musi je spłacić...), natomiast Nową Prawicę czy Unię Polityki Realnej cechuje bardzo konkretna ideologia, bardzo konkretne poglądy i nieustępliwość. KNP mówi - obniżymy VAT do 15% bo na niżej nie zezwala nam UE - z której jednak musimy wyjść jak najszybciej i ciąć podatki dalej. PO, PiS i inne rzucają tylko chwytliwe hasełka - "prawicowy" Jaruś obiecuje na przykład stawianie mieszkań jak za Gierka...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 0

Zgadzam się z Tobą, Lord_S w kwestii oporu społecznego do znoszenia socjalizmów (chyba to miałeś na myśli w ostatnim zdaniu). Od dłuższego czasu zastanawiam się co mogłoby nakłonić ludzi do lekkiej zmiany poglądów, do spróbowania czegoś innego niż tylko ciągle socjalizm i komuna. Hasło "wolę mieć pracę niż obietnicę zasiłku dla bezrobotnych" raczej ich nie przekonuje. :/ Może ktoś ma jakieś pomysły, jak można by informować społeczeństwo o wadach i zaletach różnego rodzaju polityk?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lol1111
0 / 4

korwinisci przejmują demoty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+4 / 10

Gdyby nie Korwin, KNP miałby siłę przebicia porównywalną z dogorywającym obecnie UPR. Stąd na skrajnych konserwatywnych liberałów mówi się "korwiniści", a nie "jóźwiakiści". Żeby nie rozpisywać się pod dwoma komentarzami, napiszę tu: Obniżkę podatków należy przeprowadzić na całej linii, nie w konkretnych przypadkach. Krzywą Laffera stosowano w praktyce na setki lat przed opisaniem jej w teorii. Skoro podwyżka akcyzy spowodowała spadek przychodów, to pewnie wzrósł obrót przemycanym towarem. Niejeden kierowca jeździ pewnie na lewej benzynie, więc warto by było obniżyć opodatkowanie paliw. Można wymieniać bez końca. A podatki należy obniżać do minimum - władzy ma wystarczyć hajsu na wojsko, policję, sądy, minimalną administrację - resztę bez trudu zapewni rynek, i to na lepszych dla konsumenta warunkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Azon
0 / 6

Wiem czym jest Krzywą Laffera, jednak nie jestem w stanie stwierdzić w którym jej miejscu jest obecnie Polska, podniesienie podatku VAT o 1pp przyniosła skarbowi państwa dochody, wiec myślę, że wciąż jesteśmy na wznoszącej stronie. Inna sprawa, że podatki jeśli mamy zamiar wyjść z "kryzysu" trzeba obniżyć te daniny dla państwa. Prawdę mówiąc gdy "tymczasowo" podnoszono podatek VAT to myślałem, że jest to naciągnięcie i zablokowanie sprężyny aby w odpowiednim momencie ją zwolnić (wrócić do starej wartości) i aby gospodarka ruszyła, teraz już jednak nie jestem pewien czy taki był plan, wręcz jestem przekonany, że yo nieudolna próba ratowania budżetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+3 / 5

Obniż podatki do niezbędnego minimum i zlikwiduj do zera socjal - z jednej strony ludzie będą mieli więcej pieniędzy na konsumpcję, z drugiej by zaspokoić wzrastający wraz z dochodami i siłą nabywczą waluty popyt trzeba będzie zwiększać produkcję, a to da idealną okazję do rozrostu rynku pracy, zwiększenia liczby przedsiębiorstw, konkurencji... Państwo socjalne przestanie być potrzebne właśnie dzięki temu, że zostanie zlikwidowane i zastąpione zwartym i silnym państwem-stróżem. Nieroby będą miały do wyboru pracę lub głód, a niezdolni do pracy - wsparcie dobrych ludzi. Skoro i tak Polacy przeznaczają dużo (jak na ich możliwości) na cele charytatywne, to co dopiero gdy zakończymy drenaż portfeli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K koles43
-1 / 1

@Screenshot - Najpierw trzeba ograniczyć wydatki i spłacić "dług publiczny" a potem zacząć myśleć o minimalizacji podatków (oczywiście w międzyczasie można stopniowo zmniejszać ale głównie tam gdzie według krzywej Laffera przychód będzie rosnąć). Za minimalne podatki kraju nie naprawisz jak to niektórzy korwiniści próbują wcisnąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
0 / 0

Państwo wciąż ma pokaźny majątek, który tylko marnuje się w lepkich rączkach urzędników. Trzeba go ROZSĄDNIE sprywatyzować - czyli sprzedawać za najwyższą kwotę, jaką uda się uzyskać, a nie opychać za bezcen ciotkom i bratankom. Uzbiera się na tyle, że powinno udać się uregulować najbardziej palące należności państwa - czyli zwrócenie ludziom tego, co ukradł im ZUS, który należy zlikwidować jako piramidę finansową. Tego nie da się sprywatyzować, bo jest gigantycznym klonem Amber Gold. Nadal pozostaną bilionowe długi - podatki trzeba obciąć i tak, jeśli mamy odbić się od dna, a co do spłaty zadłużenia... przymusowe nadwyżki, w ostateczności ogłoszenie bankructwa które zrujnuje i tak wątłe zaufanie do naszych finansów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 listopada 2013 o 17:58

K koles43
0 / 0

Naprawdę wierzysz że będą z tego 2 biliony + wszystkie pieniądze jakie ZUS powinien wypłacić wszystkim opłacającym składki? Tego majątku tyle nie ma a niektóre obiekty, instytucje itp. przynoszą zysk (choć banda czworga systematycznie od lat je wyprzedaje) więc ich sprzedaż jest głupotą. Oczywiście to co przynosi straty i nie da się tego w miarę szybko naprawić należy sprzedać a ZUS w ogóle zlikwidować ale tego nie zrobi się od razu ani nie pokryje w całości z prywatyzacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
0 / 0

W gruncie rzeczy ukrytego długu mamy nie 2, a 3 biliony (w tym zobowiązania ZUS) - dlatego mówię o spłacie wyłącznie najpilniejszych zobowiązań (czyli świadczenia dla emerytów, rencistów, osób którym niewiele do emerytury brakuje) z prywatyzacji przez LICYTACJĘ - a inwestor widząc potencjalny zysk bywa gotów zapłacić więcej niż wynosi wartość - warto przepłacić 20mln by zarobić później na tym 100mln, prawda? Trzeba brać najkorzystniejsze oferty, a zbierze się naprawdę pokaźna sumka (pamiętaj, że budżet Polski opiewa na przeszło 300mld PLN rocznie, łatwo sobie wyobrazić ile może być wart majątek państwa, szczególnie po prywatyzacji). Resztę podobnych zobowiązań można już bez takiego pośpiechu spłacać nadwyżkami budżetowymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K koles43
0 / 0

Tylko nie podałeś żadnej konkretnej liczby odnośnie wartości tego majątku zgodzę się że jest go trochę ale trzeba pamiętać że od "końca" komunizmu majątek ten jest systematycznie sprzedawany za grosze więc to co najcenniejsze zostało większości zagrabione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KL89
+3 / 5

Facet apelował, żeby to rozpowszechniać i jak widać, tak się właśnie dzieje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+8 / 10

Marne zrozumienie mechanizmów gospodarki mieli też Ojcowie Założyciele Stanów Zjednoczonych Ameryki - ich marne zrozumienie skłoniło ich do podejmowania marnych decyzji, przez które zadupie dojone przez Zjednoczone Królestwo w ciągu 150 lat przekształciło się w istną potęgę gospodarczą i militarną, a która teraz, gdy już władze USA zaczęły racjonalnie myśleć, upada.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M misiek89
+2 / 2

Chciałbym właśnie żeby ktoś zrobił zestawienie Jakie są podatki w różnych krajach w Europie i gdzie jest jaki wzrost/spadek PKB. Sądzę że takie zestawienie mogłoby co nieco powiedzieć o skuteczności polityki niskich bądź wysokich podatków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ThomasHewitt
+3 / 5

Pół życia będę pracował za nic, rewelacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+1 / 3

Obecnie pół roku pracujesz na podatki - dzień wolności podatkowej przypada bowiem w Polsce na koniec czerwca/początek lipca. W tym roku był to chyba 24.06, nie pamiętam dokładnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hybubgi
+10 / 12

W pierwszej części filmiku dowiadujemy się, iż świnia przy korycie "założył się" o 1000zł, a po kilku latach, gdy przegrał zakład nie ma po nim słuchu w polityce. Każda partia obiecuje cudy na kiju, a gdy przychodzi co do czego to nie jest obciążona jakąkolwiek odpowiedzialnością! Nie ma wielkiej różnicy, która partia wygra, bo i tak będzie jeszcze większe G. Mówienie, iż w Polsce są niższe podatki niż na zachodzie jest totalnym idiotyzmem. Kogo to obchodzi jakie podatku płaci Steven, Hans czy Fabienne, albo Ahmed, Ahmed i Abdullah. Ja jako przeciętny Kowalski chcę mieć wybór! Nie chcę płacić na kilkumilionową rzeszę facecików na stołkach, którzy mogą pierdzieć w nie do usranej emerytury. Zapewne tylko skarbówka cieszyła się z podniesienia wieku emerytalnego, bo i emerytura większa, a 2 lata dłuższego pierdzenia wielkiej różnicy mu nie zrobi. Chciałbym dzieci posłać do prywatnych szkół, bo te aktualne są na tak masakrycznie niskim poziomie, że zapewne dawna wiedza podstawowa jest teraz wykładana na studiach. Chciałbym zapłacić panu lekarzowi, gdy jestem chory za to, że mnie leczy. Chciałbym nie bać się dać po mordzie włamywaczowi bojąc się pozwu z jego strony. Teraz mam oświatę, która ma w rzyciu młode pokolenie. Mam służbę zdrowia z wizytami na za 2 lata i mam ogólny strach przed czymkolwiek. Nic tylko grzecznie odbierać zapłatę i nie martwić się tym, że połowa z niej leci na coś z czego nie korzystam, Nie jestem Korwinistą czy Prawicowcem, ale patrząc na te świnie kolejny rok nie miałbym przeciwko, aby ktoś inny się dorwał do korytka... a może będzie lepiej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LittleGregorian
0 / 2

chciwe swinie u koryta

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar miklow
+4 / 12

KNP macie moje poparcie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+2 / 8

Czym się różni socjalista/komunista od XIX-wiecznego fabrykanta? Fabrykant wyzyskiwał tych robotników, którzy się na to godzili godząc się na pracę u niego - natomiast socjaliści/komuniści pod przymusem, a nieraz i przy użyciu aparatu terroru doją cały kraj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+3 / 5

E tam od razu zastępować. Prawicę trzeba zwyczajnie dopuścić do głosu, bo póki co mamy poważny brak balansu i równowagi w polityce (100% partii w sejmie jest lewicowych lub z centrum).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+4 / 8

Nie, zastąpić Tuska Korwinem to jakby Stalina zastąpić Pinochetem. A jeżeli nie Pinochetem, to chociaż obsadzić rząd monetarystami czy przedstawicielami szkoły austriackiej. Hitler był narodowym SOCJALISTĄ, widać ktoś nie uważał na historii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+5 / 5

@zaymoon ja wiem, że ludzie z ciągotkami ku czerwonym ideologiom są wyjątkowo skłonni do reglamentacji życia i śmierci, ale wstrzymaj się. 100mln duszyczek złożonych na ołtarzu sierpa i młota to o 99 999 998 za dużo, wystarczyłoby gdyby Marks i Engels poszli szukać sprawiedliwości społecznej gdzieś w dalekiej dżungli, zanim zdążyliby się podzielić swymi przemyśleniami z ludem pracującym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+6 / 6

zaymoon: To jest rzeczowy komentarz? Widać, że Ty nie masz dosyć nieustającej koalicji ciągle-tego-samego-pod-stu-nowymi-nazami i niezbalansowanej polityki dwóch partii, która tylko przerzuca się gównem, gdzie nie ma miejsca na dysputę i wzajemne przekonywanie się _rzeczowymi argumentami_, a jest tylko myślenie z kim by się tu spiąć, aby posiedzieć dłużej na stołku i "wreszcie móc porządzić". Nie ma powiewu świeżości w polityce, to jest stagnacja i sytuacja patowa. Uważam, że wdrożenie prawicy do sejmu miałoby pozytywny wpływ na jakość rządów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 3

Co Ty opowiadasz? Aktualne rządy są lewicowe. Za dużo nałykałeś się mediów, które wciskają bzdury o tym, że tak wygląda prawica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Lord_S
+1 / 1

@Screenshot

[[[Wiesz, czym się różnią partię pokroju KNP czy UPR od Bandy Czworga i ich Błazenka? To są masówki i partie nastawione na rządzenie i trzepanie z rządów grubej kasy (PSL chce się za wszelką cenę utrzymać w Sejmie i blokować likwidację subwencji, bo ma długi i jakoś musi je spłacić...), natomiast Nową Prawicę czy Unię Polityki Realnej cechuje bardzo konkretna ideologia, bardzo konkretne poglądy i nieustępliwość. KNP mówi - obniżymy VAT do 15% bo na niżej nie zezwala nam UE - z której jednak musimy wyjść jak najszybciej i ciąć podatki dalej. PO, PiS i inne rzucają tylko chwytliwe hasełka - "prawicowy" Jaruś obiecuje na przykład stawianie mieszkań jak za Gierka...]]]

Powiedz mi, że wierzysz w to, że jakby przyszła wróżka i dała KNP większość konstytucyjną to owa partia przystąpiłaby do ścisłej realizacji własnych postulatów? Wyobrażasz sobie opór społeczny sierot po PZPR?
Liberalizm wymaga by społeczeństwo było dojrzałe. By człowiek wiedział, że "państwo mu nie da", że na swój dobrobyt musi zarobić sam. Własną wiedzą, pomysłowością, zaradnością, pracowitością.
Pokolenie "1200 brutto" pewnie zaraz mnie zminusuje, ale tak naprawdę kto broni tym ludziom zarabiać więcej?
No kto?
Czy jeśli ktoś zarabia owe "1200 brutto", bo ma za małą wiedzę, za niskie umiejętności itp. to do kogo taki człowiek powinien mieć pretensję? Pewnie, że zamiast do siebie to lepiej do rządu, "płaca minimalna jest za niska".

Poza tym UE wcale nie aż taka złą jak ją malują. Pewnie, że jest tam kupę absurdów, ale jednak wymusza na rządzących, powolną bo powolną, ale jednak: liberalizację gospodarki.

---

@solarize

[[[Zgadzam się z Tobą, Lord_S w kwestii oporu społecznego do znoszenia socjalizmów (chyba to miałeś na myśli w ostatnim zdaniu).]]]

Oczywiście. Moja omyłka. Pewnie, że socjalizmy miałem na myśli.

Co przekona? Nic.
Sieroty po PZPR (czyli elektorat PIS) muszą po prostu wymrzeć. To najbardziej zabetonowany i najbardziej wierny elektorat.

Liczę też na takie przetasowania na scenie politycznej by PO musiała realnie konkurować z jakąś inną partią o to, która z nich będzie szybciej i lepiej liberalizować nasz kraj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+4 / 6

Regulowanie dopuszczalnej mocy odkurzacza, określanie, jaką ilością wody mam spłukiwać w toalecie, jakiej żarówki wolno mi używać i co wolno mi myśleć na jaki temat nie jest ani odrobinę wolnorynkowe. A żeby ludzie radzili sobie w kapitalizmie, trzeba ich rzucić na głęboką wodę - a nie trzymać w ciasnej i płytkiej wanience "społecznej gospodarki rynkowej" licząc, że nauczą się pływać. Nie trzeba nic robić, chęć przetrwania i żądza zysku sprawią, że ludzie sami zrobią co trzeba. Selekcja naturalna wykopie z rynku nierozsądnych inwestorów czy przedsiębiorców, to chyba proste ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

Screenshot: Niestety, chyba to nie jest takie proste. Rzucenie na głęboką wodę może oznaczać globalne niezadowolenie społeczne osób przywykłych do socjalizmu, ich bezczynność zawodową, masową biedę i wybuchy manifestującej agresji. Ludzie jednak muszą mieć pełną świadomość na czym nowy system polega, a aktualnie tak nie jest. Stąd moje pytanie o sposoby promocji rzetelnych informacji o różnych gospodarkach. Nie poradzimy sobie z naprawą kraju mając tylko 5% ludzi, którzy kumają o co chodzi. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+1 / 1

Gdy bolszewicy przejmowali władzę, również mało komu podobał się nowy ład. Nie mieli nawet tych 5%. O ile to, co wprowadzili było szczytem skur*ysyństwa, to zdolności organizatorskich i paru innych odmówić im nie można. A gdy ludzi rzuci się na głęboką wodę, będzie za późno na protesty ;) Ludzie sobie poradzą, nie obawiaj się. A informowaniem o różnych rodzajach gospodarki zajął się już tow. zaymoon... lepiej nie kombinować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 19:54

avatar primo_victoria
0 / 2

"O mucha!?", jak to mówią... ciągnie muchę do gówna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B blagierka
0 / 2

Właśnie takie porównania bardzo mnie dziwią, każdy 'składnik' jest porównywany z innych państwem. Np. nie mamy najwyższych podatków w porównaniu do Norwegii ale proszę porównać z tym samym państwem wysokość zarobków czy też opiekę finansową jaką się otacza rodzinę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Galejro
+3 / 5

Kwestią poprawy życia I PRZEDE WSZYSTKIM ROZWOJU w Polsce nie jest wybór między PO a PISem tylko wybór alternatywy do PO i PISu. Złodziejstwo i sprzedajność PO z jednej strony, komuna zdewociała hegemonia z ambony w PISie i narodowe święto niepokalanego Smoleńska z drugiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+6 / 6

Zakaz zadłużania państwa jest jak najbardziej racjonalny - potomnym pragnę pozostawić pokaźny spadek, a nie horrendalne długi, czemu więc nie mam zastosować tego samego w odniesieniu do państwa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+4 / 6

Uargumentuj swoją wypowiedź. PiS to są wierzący socjaliści/lewicowcy. Wiesz czemu głównie młodzi? Bo nie są socjalizmem zarażeni jak starsze pokolenia i widzą co się dzieje. Każdy socjalizm w końcu zbankrutuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 19:47

Z ZbychuOstatni
0 / 0

hmm. Wyjdz z domu, wyjrzyj przez okno, rozejrzyj sie. A zobaczysz co w tym kraju jest nie tak. Zostało nam tylko czekać az zaorają nasz kraj.
Ostatnio usłyszałem w pewien reportaz/wywiad:
Redaktor powiedział ze mamy najnizsza krajowa w Europie, mowa o pensji. Ale nasz kochany polityk(nie pamietam kto to był) powiedział ze to nie prawda, stwierdził ze w przeciagu ostatnich lat odnotowano najwyzszy wzrost w Europie. No ja sie pytam i co z tego? Jak wzrorła nawet o 100%? Jak to jest i tak mniej niz w innych krajach o 300%?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 20:11

G grexter
0 / 0

Radze temu baranowi spojrzeć na stosunek zarobków do cen w innych krajach. Ot tak np w Belgii - wysokie podatki są ale porównywalnie za 1500 Euro tankuje 1100 litrów diesla! w Polsce za 1500zł tankuje 300 litrów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sway666
-4 / 8

Typowy Korwinowiec , potrafi tylko głośno krzyczeć i nie przedstawiać żadnej alternatywy nie mając z resztą żadnej wiedzy o prawach rynku i państwowości... Popracie KNP rośnie jak przed każdymi wyborami i jak w każdych wyborach skończy się na 1-2%.KNP=populizm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+3 / 3

Kończ waść, wstydu oszczędź - "alternatywy" masz powyżej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 20:35

avatar ~Sway666
-4 / 6

Niby jakie ?? Tylko populizm i populizm , w dodatku mało skuteczny... Twoje "alternatywy" nie mają nic do głównych problemów Polski-demografii i gospodarki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+3 / 7

Co jest dla Ciebie populistyczne? Np. zakaz zadłużania państwa? Chciałbyś żeby np. Twój sąsiad mógł Cię zadłużyć i Ty go spłacisz potem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Sway666
-4 / 6

Tak się składa że Twój sąsiad nie może zadłużyć państwa :) dług publiczy nie jest długiem pojedynczego obywatela

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+5 / 7

Chodzi mi o to, że jakbyś się czuł, jakby Twój sąsiad mógł Cię zadłużać np. kredyt wziął na Ciebie? To samo jest z naszym państwem tzn. rządem, który nas zadłuża i my to musimy spłacać, chociaż tego długu nie zaciągnęliśmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 21:25

avatar ~Sway666
-3 / 5

Nie chodzi o samo zadłużanie lecz o wykorzystywanie tych pieniędzy. Gdy firma bierze kredyt , robi to po to by zainwestować i przez to zarabiać , dzięki czemu stać ją na spłatę kredytu. Państwo musi dawać kase nie tylko na inwestycje , ale również na edukację , zdrowie , emerytury itp. Problem jest nie tyle w samym zadłużeniu , co raczej w wykorzystywaniu tych pieniędzy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+1 / 5

Jak grochem o ściane - to państwo lepiej wie (Ci złodzieje) od Ciebie na co chcesz wydać te pieniądze? Ułomny jesteś? Jeśli tak to Ci przyśle nr konta i mi wpłacaj swoje wynagrodzenie to je lepiej od Ciebie wykorzystam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 21:40

avatar ~Sway666
-2 / 4

Widzę że nie masz pojęcia jak działa państwo , więc rozmowa z Tobą nie ma większego sensu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar blackhawk00
+4 / 4

O czym tu wogóle rozmawiać? Jeśli nie potrafisz zrozumieć, że druga osoba NIGDY nie wyda lepiej od Ciebie Twoich pieniędzy, tylko komuniści tego nie rozumieją i chcą zabierać jednym tzn kraść żeby dawać drugim. Państwo może tylko zbierać podatki na cele wspólne (wojsko, policja, szczątkowa administracja) a nie nas zadłużać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
+2 / 2

Prawo rynku jest takie, że każdy chce uzyskać jak najwięcej korzyści. Sprzedawca chce sprzedać drogo, konsument kupić tanio, pracodawca zatrudniać za pół darmo i niech harują, a pracownicy - obijać się i trzepać hajs. I dopóki państwo nie zaczyna się w to wpierniczać, kształtuje się taka czy inna równowaga i wszystko idzie ku lepszemu, czasem jest kryzys (to naturalne i nieuniknione niestety) ale po nim musi siłą rzeczy nastąpić hossa. A jak państwo się zaczyna wtryniać to po kryzysie jest tylko głębszy kryzys...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2013 o 22:20

avatar ~Sway666
-4 / 8

Typowy Korwinowiec , dużo gada i nic nie ogarnia... W dodatku nie masz pojęcia czym jest komunizm i sam głosisz takie hasła jak w Rosji w 1917

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Alf17
+1 / 3

Ponieważ jest kryzys i ludziom żyje się ciężko to należy im ulżyć obniżając podatki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~falll
-2 / 2

A tam, pieprzycie tylko. Przyjdzie coś do czego i PO znowu będzie miało +40% poparcie. Walcie się na twarze "Polacy"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~druid2
-1 / 1

gdyby wszyscy którzy dali mocne zagłosowali na KNP to moze by sie cos zmieniło w tym kraju ale ludzi i tak odbijani są jak piłeczki na linii PIS-PO a pozniej narzekaja...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gabryjej
-1 / 3

każdy tak pierd..li zanim dojedzie do władzy. obniży to,da tym, zabierze tamtym. Jak już mnie mają okłamywać politycy, to wolę niech robią to ci sami cały czas, przynajmniej mnie już niczym nie zaskoczą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
0 / 4

Obawiam się, że obecnych może czekać Trybunał Stanu, więc trzeba znaleźć świeżych na zapas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~QEvolution
0 / 0

zal....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~spisekwyczuwam
0 / 0

Czy Wam też automatycznie włączyło widoczność udostępnionego postu 'Tylko ja' :O WYCZUWAM SPISEK

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~on
-3 / 3

Niestety ale przedstawiciel Uni Polityki Realnej człowiek Pana Mikke żyje w jakimś Matrixie. również uważam, ze PO nagrabiła sobie i nie powinna wygrac nastepnych wyborow, ale w jednym ma racje o zniesienie dofinansowania partii poliycznych z budżetu państwa. Oczywiście do tego przydaloby sie zniesienie Senatu, zniesienie diet i innych przywilejów poselskich.
z jednej strony Pan Mikke tworzy wizje państwa, takiego jkaie wymarzyliby sobie Polacy (ja tez), ale przypomnijmy sobie o Samoobronie. to tez była partia, która uważała ze wstapienie Polski do UE jest zbrodnia. Jednak członkowie partii (rolnicy) i sami eurodeputowani na tym skorzystali. Potem juz o UE nie mówili źle. Podobnie jest z Mikke, on uważa , ze podatki nie sa potrzebne, ale zapewne sam by je wprowadził, bo z realnego punktu widzenia polityka , a zycie społeczne rządzą sie swoimi prawami, niestety. Dlatego bede głosował na partie, która głosi realne zmiany, a nie obiecuje gruszki na wierzbie :). Zreszta oszołomów w sejmie już mam dość, a Mikke właśnie należy do tego typu ludzi......

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Muffin111
0 / 2

Nawet jeżeli, to czy ten jeden dobry uczynek odrabia całą resztę? Chyba nie. Poza tym, to jest tylko gadanie, jak sam powiedział Neumann - 'będziemy składali wniosek trzeci raz'. Przecież to normalne, że partie się na to nie zgadzają. PO natomiast nakradło tyle, że jest już bogatsze od billa gatesa więc hajs mają, a w ten przetną dopływ hajsu dla innych partii ... :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masb
0 / 2

Ehmm... Jestem rolnikiem. Na Unii cały czas tracę. Od momentu wejścia do tych chorych struktur ceny moich środków produkcji wzrosły o kilkaset procent, natomiast ceny moich produktów w niektórych przypadkach spadły, w innych wzrosły, ale i tak wolniej od inflacji. W zamian za to mam pod dostatkiem nienawiści od nie-rolników, którzy ciągle wierzą, że chłop śpi, a jemu rośnie i jeszcze dopłaty za to dostaje. Mam też całą masę nowych regulacji. Unia decyduje na przykład w którą stronę mogę kosić trawę na swojej łące czy jaki powinien być stosunek powierzchni okien do powierzchni użytkowej budynku.Muszę też zgodnie z unijnymi wytycznymi w określonym czasie kosić, siać (ale siać tylko odmiany zarejestrowane w UE i jeszcze płacić komuś za to, że sam sobie przygotowałem materiał siewny), czy nawozić. Unię nie obchodzi natomiast pogoda, która normalnie na rolniku wymusza konkretne działania: jak pada, to nie koszę, bo mi się plon zmarnuje, jak wieje, to nie nawożę, bo cały nawóz mi do sąsiada zwieje i po co mi taki interes, jak mam od dwudziestu lat tą samą odmianę pszenicy i jeszcze się na niej nie zawiodłem, to znaczy, że powinienem mieć pełne prawo do posiania jej po raz dwudziesty pierwszy. Ale nie w Unii. Także tyle o jej dobrodziejstwach dla rolnictwa...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S susza89
+1 / 1

Dobrze mowi latwo jest dysponowac cudzymi pieniedzmi bo ich strata tak nie boli . Dlatego jestem za prawica bedzie jak bedzie ,ale nie beda odbierali 80% zarobionej kasy na pseudo zasilki itp bo ich po prostu nie bedzie i bardzo dobrze . Prywatna opieka , ubezpieczenia wszystko bylo by tansze lepsze niz jest teraz . Mam nadzieje ,ze ludzie to zrozumieja w koncu zanim wrocimy do komuny ,ze nie ma wlasnosci prywatnej i wszyscy maja miec tyle samo czyli nic . Jest coraz blziej do tego ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
0 / 2

Pan Poseł nie słyszał o kraju, który w walce z kryzysem obniżyłby podatki. Ja słyszałem - są to Chiny, w których wzrost gospodarczy ponownie sięgnął 10% rocznie. Ale co Chińczycy wiedzą o gospodarce, nieprawdaż?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N net244
+1 / 1

gwarantuję Ci, że nie chciałbyś być przeciętnym pracownikiem w Chinach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M masb
0 / 2

Czemu? Tam klasa średnia rozrasta się najszybciej na świecie, a z tego co widzę u nas się cały czas kurczy... Ciekawe czemu? Czyżby przez zbyt skomplikowany system podatkowo-gospodarczy, w którym założenie własnej działalności przypomina przejście przez legendarny Labirynt i gdzie bez nici Ariadny w postaci znajomości nic nie idzie załatwić?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sdnakeoi
-2 / 2

Gdyby tylko Korwin umiał czasem powstrzymać język to miał by jeszcze więcej wyborców :) Cokolwiek by się nie działo i tak będę na nich głosował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
-1 / 1

Gdyby Korwin nie chlapnął od czasu do czasu czegoś kontrowersyjnego, to media głównego bajora nawet nie raczyłyby wspomnieć, że ktoś taki istnieje. A dzięki np, "argumentum ad hitlerum" zlatują się jak sępy, żeby obsmarować taką, siaką i owaką prawicę... ale wtedy można przynajmniej przemycić trochę postulatów i argumentów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N net244
0 / 2

nie widzę tu żadnego zaorania. Wyjaśnienia są dość logiczne i uzasadnione. Oczywiście można mieć swoje, zupełnie inne sposoby na kryzys, ale żeby je realizować trzeba wejść z większością do parlamentu. Łatwo się cwaniakuje z poziomu nie ponoszącego za nic odpowiedzialności. Oczywiście na waszych plusach mi nie zależy, ale na przemyśleniach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
-1 / 1

Wyjaśnienie jest takie, że jak ludziom jest źle, bo kryzys, to musimy dowalić im wyższymi podatkami, żeby było im jeszcze gorzej - bo najważniejsze jest przecież państwo, zupełnie jak w pewnym ustroju, którego rzekomych zwolenników zaciekle zwalcza min. Sienkiewicz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N net244
0 / 2

Screenshot, po pierwsze: bez przesady z tymi podatkami, po drugie: podatki to nie czarna dziura,a państwo to my.Budżet to zobowiązania wobec obywateli i rozwoju, skoro jest kryzys to są mniejsze dochody, a wymagania obywateli rosną i jakoś trzeba braki zrekompensować. Oczywiście jeśli masz lepszy sposób to na pewno Polacy Cię wybiorą, ale na razie odpowiedzialność ponosi ktoś inny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Screenshot
-1 / 1

Problem w tym, że swoje zobowiązania wobec obywateli państwo pokrywa z kieszeni obywateli - a przy okazji 600-tysięczna armia urzędników z czegoś musi żyć, więc do obywateli wraca mniej środków, niż zostało im zabrane. Innymi słowy, do diabła z taką pomocą państwa. Budżet ma być na tyle mały, by nie obciążać zbytnio obywateli, ale na tyle duży, by wydatki starczyły na wojsko, policję, wymiar sprawiedliwości i mocno okrojoną administrację - resztę ludzie są w stanie zorganizować sobie sami lepiej i taniej niż urzędas dysponujący odebranymi im środkami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N net244
+1 / 1

każdy taki mądry w opozycji, ale kiedy trzeba rządzić to nagle się okazuje, że jest multum ludzi potrzebujących wsparcia, których nie da się tak sobie olać. Poza tym pieniądze zużywane na rzeczy nieprodukcyjne typu urzędniczego to wbrew pozorom nie jest wielki problem. Pomijam ich pożyteczność, choć jeśli rzuci mi się w oczy jakiś nierób po znajomości to zapewne się tym zajmę. Ale chodzi o to, że są to ciągle pieniądze które krążą po naszym kraju i dobrze bo to obrót pieniądza jest jedną z najważniejszych rzeczy w sprawnej gospodarce. I zapewniam Cię, że dużo większą krzywdę robią jej zakupy u niemców i chińczyków, bo oddajemy im kasę na własne życzenie, a potem płacz, że mało kasy w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~mądry_Polak_po_niejednej_szkodzie
-2 / 2

...no i co z tego, że ktoś tam komuś nawtyka? Gościu wyjdzie z programu i dalej będzie miał wszystko w dupie, a jak nie dostanie głosu w wybory, to dostanie jego kolega, który będzie dalej ciągnął wątek rozpoczęty przez poprzedników...
a co do podatków:
- przy wypłacie odbijają nam około 36 % na rożne tam takie, m.in podatki
- to co zostaje wydajemy (np w sklepie), więc znowu płacimy podatek - 23 %
- wszelkiego rodzaju podatki akcyzowe, gdy palisz, pijesz, tankujesz paliwo itd, itp
w sumie można dobić do 70 %
To znaczy, że z każdej zarobionej stówki (100zł), państwo zabiera nam 70 zł
Nie wiem jak to nazwać w ogóle ???!!!
Może Wy wiecie.
JA NA PEWNO NIE PÓJDĘ NA WYBORY I OLEJE TO CAŁE GÓWNO, DOPÓKI NIE WPROWADZĄ OKRĘGÓW JEDNOMANDATOWYCH - ( BEZ MOŻLIWOŚCI GŁOSOWANIA PRZEZ INTERNET, CZY TELEFON, BO WTEDY BĘDĄ FAŁSZOWAĆ I BĘDZIE JESZCZE GORZEJ NIŻ JEST !!! )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gdgd
-1 / 3

KNP to jedyna alternatywa dla Polski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cwks
-1 / 1

czy wy myślicie że któraś z partii cokolwiek zmieni w tym kraju ??
każdej zależy tylko na tym by nakraść jak najwięcej a ludzi mają w d....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R retil
-1 / 1

PO ocenie widzę, że jeszcze nie wszyscy posłowie PO i ogólnie posłowie to oglądali za mało

Odpowiedz Komentuj obrazkiem