Nie "miało miejsce" tylko wciąż MA MIEJSCE, 100 000 000 chrześcijan na świecie cierpi prześladowania, to najbardziej gnębiona grupa społeczna. To, że na co dzień TVNy zajmują się tylko Grodzką, grajkiem z Bytowa oraz "sukcesami rządu" nie oznacza, że dany problem nie istnieje. NALEŻY przynajmniej apelować.
A czy odbiorcy czają tą różnicę?Jesteś poważny? Twierdzisz że licealiści nie powinni oglądać takich rzeczy? Przecież sami uważają się już za dorosłych ludzi, a główną aferę wywołali tu rodzice. Moim zdaniem nie ma nic niestosownego w pokazywaniu tego filmu młodzieży, pod warunkiem że się uprzedzi że będą sceny brutalne i kto nie chce ich oglądać, może wyjść, tak samo, jak powinno się pokazywać młodym ludziom akcje pierwszej pomocy -co się dzieje z człowiekiem który się dusi, albo uszkodził sobie żyły, sceny po wypadkach - jak się zachować gdy znajdziemy się na miejscu, jak ocenić czy poszkodowany jest trupem, czy ktoś przeżył i potrzebuje natychmiastowej pomocy, i jak się produkuje żywność, w szczególności jak przebiega cały proces w rzeźni, bo to są rzeczy, które są tak naprawdę ukryte, a jednak istnieją, co więcej dzieją się każdego dnia, nieustannie, ale nikt o nich głośno nie mówi, bo przecież nie wypada, bo ktoś mógłby zostać uświadomiony jak naprawdę wygląda świat!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 marca 2015 o 10:58
Tak tak, uczmy młodzież ze Święty Mikołaj jednak istnieje i że po afgańskich łąkach beztrosko biegają kucyki. ........ ......... ........ PS: nie ma to jak księżom zarzucać zakłamanie, a samemu będąc rodzicem, taić przed dziećmi prawdę. Podwójna moralność rulez!
Jeśli ktoś chce poznać tło tamtych wydarzeń i zrozumieć co działo się w latach 90 XX wieku, w krajach byłej Jugosławii, to warto przeczytać jeszcze http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,992 - przeczytajcie zanim Wam zabronią czytać
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 marca 2015 o 22:55
Wszyscy piszą o "różnicy" bo horror to film, fikcja, nie dzieje się naprawdę, a film z egzekucji jest prawdziwy, więc horror dziecko może oglądać, a filmu z egzekucji nie. Jest to straszna bzdura i hipokryzja niejednych gimboateistów (to oni przeważnie to piszą), jeśli jest tak jak wy mówicie, to dlaczego w stanach i europie filmy mają kategorie wiekowe, i np horrorów nie mogą oglądać 13 latkowie(ba, nawet filmów z nadmierną ilością przemocy) i nie jest to tylko usa, ale też europa. Ludzie śa mordowanie przez "islam" i to ten prawdziwy, ale wam gno*ki to nie przeszkadza bo to tylko przedstawiciele znienawidzonego przez was krzyża, więc szukacie byle powodu by skrytykować.
W stanch i europie horrory i brutalne filmy są dostępne dla dzieci? tylko dla tego, że są "na niby"? czy mają zakaz ich oglądania? ciekawe, znaleźli sobie demoateiści przyczółek by atakować księdza, nie było powodu by atakować za nieprawdę, to atakują za brutalność szukając argumentów totalnie z du*y, najstraszniejsze jest tylko to, jak wielu ludzi się nabiera na takie "argumenty".
Czyli morderstwa w horrorach to tylko fikcja? i nie dzieja sie w rzeczywistosci?.To nie ma roznicy co jest fikcja a co prawda,tu i tu ukazuje sie morderstwa,a ludzie rozumni wiedza ze na swiecie sie morduje/gwalci itd.Sa rozne gatunki filmow i horrorow,niektore sa na faktach i tam tez pokazuje sie smierc.Moze niech w mediach przestana mowic o gwaltach,morderstwach itd?najlepiej ocenzurowac wszystko,pozniej dzieciak zobaczy smiertelnh wypadek i bedzie myslal ze to fikcja,bedzie kaleka umyslowa i emocjonalna.
Albo jak mają dostęp do twardego porno, to jest ok? Jakby to było tylko fikcja, to nie byłoby przypadków, że po oglądaniu porno czy filmów z przemocą ludzie dokonują przestępstw.
Odnotowano próbę morderstwa po grze 3+ w klasyfikacja PEGI (konkretnie Iniemamocnych) i ksiażce "buszujący z zbożu", gdzie nie ma ani odrobiny przemocy. Nie jesteś wykwalifikowanym psychologiem, a do tego widać nie jesteś zbyt rozgarnięty, zęby wymyślić to sam, więc pouczam: umysły osób chorych psychicznie działają inaczej niż zdrowych i nie mogą być argumentem w dyskusji o tych ostatnich, ani satnowić materiału analizy tych ostatnich.
inkwizycja to ogólny termin na prokuraturę (również świecką z tego okresu), a paleniem czarownic na stosie zajmowali się głównie protestanci - katolicka doktryna odrzuca wiarę w czary
Raven000. Gdybys kiedykolwiek cos poczytal na ten temat i cokolwiek wiedzial o Inkwizycji, to mialbys swiadomosc, ze istnialy sady inkwizycyjne cywilne i koscielne, i ze to te cywilne skazaly na smierc 98% wszystkich ofiar stosu. "Swieta Inkwizycja" zas byla nastawiona na kase (tak, to samo, z czego, zdaniem gimboateistów slyna dzisiaj wszyscy ksieza...), wystarczylo jej w pelni gwizdnac delikwentowi czesc majatku i odprawic wyzej wymienionego z przyslowiowego kopa, nie wyrzadzajac mu najmniejszej krzywdy fizycznej; no chyba, ze juz naprawde przegial pale w jakis wybitnie antychrzescijanski sposób - i to byly te pozostale 2%...
Jeśli będą pokazywać takie rzeczy jak ta niby zła lekcja,czyli tego co kozolubcy wyprawiają z "innymi"(chrześcijanie,ateiści,buddyści,hindusi itp) u siebie,a nie jakieś tam wkuwanie sakramentów na pamięć nie wiadomo po jakiego grzyba to ja jak najbardziej jestem za...
Szkoda tylko,że musi się to odbywać na religii,a nie na lekcjach o społeczeństwie,na ale cóż poprawność polityczna...
@kolorowa - a kto jest za promowaniem homoseksualizmu w szkołach? Bo skoro to noramlne, to nie trzeba o tym mówić dodatkowo! Ale jest o tym mówione! Weźcie więc te swoją tęczową propagandę na jakieś salki, to i kościół się ze szkół wyniesie. Ot, równowaga. Zabierzecie swoje pieprzenie, kościół zabierze swoje.
Dlatego trzeba szukać informacji na własną rękę. Ten,kto liczy na to,że dostanie informacje na tacy,niech liczy się z tym,że zostaną one mu już doprawione przez kościół/poprawność polityczną/muslimów/korporacje itp.
Raport rayana? Mówisz o raporcie według którego ofiar pedofilii w irlandii było 35 tysięcy podczas gdy suma WSZYSTKICH dzieci we WSZYSTKICH placówkach w których oskarżeni mieli pracować wynosiła 25 tysięcy? Przypomina mi się jak czytałem gdzieś o setkach milionów ofiar spalonych na stosie przez inkwizycję podczas gdy setki milionów to była cała populacja europy... no ale czego się spodziewać po rzetelności antuteistów.
tomxy - odpowiem ci w ten sposób - ja nie twierdzę że żadne zło tam się nie działo... ale kiedy widze jak raport zmieniał sie w czasie to jakiś nie chce mi się wierzyć w autentyczność jego obecnych liczb... bo bądźmy szczerzy... jakbyś ty podszedł do rapotu według którego ofiar pedofilii w kościele na całym świecie było 5 ososób, potem by napisali że 50 osób a teraz piszą że 500? no jakbyś do niego pochodził? Ja nie twierdze że jego obecna forma jest nieprawdziwa ale miałem okazje zapoznać się z tym jak ewoluował on w czasie... skąd mam wiedzieć że teraz mówi prawde skoro wcześniej nie mówił? Skąd mam wiedzieć, że liczba ofiar ciągle nie jest zawyżona?
@tomxy - Liczby w raporcie były płynniejsze niż woda przy 20 stopniach celesjusza. Organy ścigania go ODRZUCIŁY nie bez powodu. Nie ufasz władzy świckiej? A może zarzucasz jej korupcję? Masz więc dowody? Nie masz? Więc łżesz, bo gdyby ten raport był prawdą - a nie zwykłą manipulacją - to by była masa skazanych. Ale nie jest on dowodem z powody braku wiarygodności. Czyli - coś jakbyś chciał skazać ludzi z imionami na A i B na podstawie graffiti "A+B=4ever" za wandalizm...
Raport Ryana (ang. Ryan Report) - popularna nazwa pięciotomowego dokumentu opublikowanego 20 maja 2009 przez irlandzką komisję Commission to Inquire into Child Abuse (CICA), prowadzącą śledztwo w zakresie wykorzystywania seksualnego dzieci w Irlandii począwszy od roku 1936. Nazwa dokumentu pochodzi od nazwiska jej przewodniczącego, sędziego Seána Ryana. Komisja została powołana w 1999 roku, zaś jej prace rozpoczęły się w roku 2000. Śledztwo wykazało systemowy charakter tortur, gwałtów, rytualnej przemocy fizycznej, seksualnej i poniżania dzieci[3] przez katolickich księży i zakonnice, zarządzających ośrodkami wychowawczymi w Irlandii, tzw. "Reformatory and Industrial Schools". Liczba poszkodowanych dzieci wynosiła ok. 30 000[4]. Komisja ustaliła, że sprawców było około 800. Z około 25,000 dzieci, które przebywały w sierocińcach w badanym okresie około 1090 osób przedstawiło komisji swoje skargi. Rejestr komisji zawiera zeznania chłopców o 474 przypadkach znęcania się i 253 przypadki molestowania seksualnego w tych instytucjach w tym okresie. 383 przypadki znęcania się i 128 przypadków seksualnego molestowania zostały opisane w zeznaniach dziewcząt dotyczących tego okresu.
@up Co z tobą nie tak ? Wyraźnie jest napisane ze od1936, nawet sobie nie zdajesz sprawy ile pokolen uczniów było przez te prawie 70 lat.... "25tyś wychowanków" no nie mogę XDDDD
Pokazał film. Ale czy była tam krew? Czy pokazano np: odpadającą głowę? A i tak wulgarni ateiści będą się spinać. Bo niby '' UKOCHANA LEWICA'' jest najlepsza.
Nie jest od tego, bo nie może przewiedzieć jaka osoba jaką ma wrażliwość. Nam kiedyś durna nauczycielka puściła Piłę - i tak oto dwie godziny przesiedziałam czytając pod ławką, żeby nie musieć jej oglądać. Poza tym na lekcjach przerabiałam chyba wszystkie hiszpańskie "horrory". A zresztą... i tak mówię cały czas o jednej i tej samej szkole, co ta ze skandalu...
Filmy był wyświetlony w LO , myślę że "dzieci"zdążyły się już oswoić z gorszymi scenami. Większego szoku rodzice mogli by doświadczyć odwiedzając profile FB swoich pociech...
Jeszcze większy szok przeżyliby rodzice śledząc aktywność swoich dzieci w internecie poza FB. Tatusiowie i mamusie mogliby się bardzo zdziwić, że ich niewinne córeczki pokazują gołe dupeczki. A syneczkowie przeszukują wyniki wyszukiwania do haseł: ....... tfu, wróć, już chciałem napisać kilka, ale się powstrzymam, żeby nikogo nie gorszyć.
Jak zginął Niemcow to jego obfotografowane ciało było pokazywane w naszych mediach, jak był zamach na charlie we Francji to media opowiadały z dokładnością co się działo, to wszystko budzi społeczny sprzeciw, jeśli jednak ludzie ginął tylko i wyłącznie za religię w którą wierzą, w bestialski sposób są mordowani - nikt o tym nie mówi. To jest dopiero podwójna moralność. A młodzi ludzie w liceum powinni znać rzeczywistość, to już nie są dzieci.
"nikt o tym nie mówi" Nie, do jasnej ku*wy - WSZĘDZIE się o tym mówi! W co drugim dzienniku jest materiał poświęcony temu, co się wyrabia w Iraku i Syrii - i tak, przede wszystkim o tym, jakie dokonują się tam prześladowania. Więc z łaski swojej przestań łgać.
Sprawa wcale nie jest taka prosta, ponieważ występują tu dwa aspekty, z jednej strony wiek licealistów, którzy nie zawsze są psychicznie gotowi na oglądanie drastycznych scen (do tego autentycznych). Z drugiej natomiast konieczność uświadamiana ludzi, czym jest Państwo Islamskie, czym jest śmierć, jak wygląda na prawdę. W filmach wszystko jest jedynie wyobrażeniem, fikcją. Natomiast sceny autentycznej egzekucji faktycznie potrafią wstrząsnąć (polecam samobójstwo Roberta Dwyer'a). Nie do końca popieram tego typu terapię szokową, jednak, jeżeli młodzież odbierze to jako przestrogę (6. Nie zabijaj) to środki nie grają roli, liczy się cel.
@PM11 - są różni ludzie. Ja też chodzę do liceum i nie wyobrażam sobie oglądać czegoś takiego. Horrorów nie oglądam, TVNu czy Polsatu też nie. Są ludzie, którym nie leży oglądanie brutalnych scen, wiek nie ma tu nic do rzeczy.
Odpowiem ci na to pytanie, bo sama też za takimi rzeczami bardzo nie przepadałam: książek dotyczących tego okresu nie tknęłam, z historii tylko suche fakty. Nie chciałam walczyć z mdłościami. Zdarzyło mi się też zasłabnąć na biologii, w momencie omawiania działania krwiobiegu i dostać ataku paniki przy zacięciu się papierem - fobia dotycząca krwi której nie potrafię zwalczyć.
@Anna.Przeciez uczniowie sami sie zgodzili.Jak ktos nie jest w tym wieku gotow psychicznie,to moze trzeba go zapisac do szkoly specialnej,zawsze mozna zaslonic oczy.
Problem leży właśnie w tym, o czym mówi Anna. Nieważne kto na co jest gotowy, niektórzy pewnych rzeczy po prostu nie życzą sobie oglądać i mają do tego prawo, a sceny drastyczne nie są czymś banalnym i przeznaczonym dla wszystkich, więc powinno się szanować cudze prawo wyboru treści, z jakimi chce mieć do czynienia. Szkoła nie jest od tego żeby oswajać ludzi z morderstwami i nie powinno to być w żaden sposób wcielane do programu którychkolwiek lekcji - jak komuś zależy, to może zorganizować seans dla chętnych poza zajęciami.
A i a propos, nikt się nie czepia dokumentów na temat holokaustu, pokazywanych w TV, gdzie nieraz widać równie szokujące sceny. Jeżeli historyk może pokazywać zbrodniarzy niemieckich, to czemu ksiądz nie może pokazać zbrodniarzy islamskich.
W przypadku telewizji możesz przełączyć na inny kanał albo wyjść z pokoju. W klasie - nie masz wyboru, nauczyciel nie może wypuścić cię za drzwi (a przynajmniej nie powinien, bo jest za ciebie odpowiedzialny)
Inaczej odbierasz film/grę/książkę niż autentyczne zdjęcia. Jako historyk wiem o tym dobrze, inaczej się ogląda film, w którym torturują kogoś a inaczej ogląda się ryciny z torturami. Jak na wycieczce szkolnej puszczono dzieciom w autobusie film ze sceną seksu to TVN nagłośnił sprawę aż za bardzo. Ale w Polsce ludzie nie oglądający TVN wypowiadają się o TVN a ludzie nie widzący na oczy Żyda są antysemitami taki chory naród.
@PM11 masz rację sam się wychowałem na brutalnych bajkach/filmach. Zresztą wystarczy poczytać baśnie w oryginale jakie były brutalne, dalej są a przecież teraz zostały złagodzone.
Nie wymagajmy od k*rwinisty umiejętności stosowania prostych zasad ortografii. Wystarczy, że rozumie on doskonale wszystko, co tyczy się ekonomii, gospodarki, polityki. Pod tym względem się nigdy nie myli i ma receptę na wszystko. A ortografia jest dla niego po prostu za trudna.
A może nie każdy ma ochotę być zmuszany do oglądania makabrycznych rzeczy, hmm? Może Tobie powinni puścić na lekcji albo np. na szkoleniu w robocie jakieś powiedzmy autentyczne nagrania z wielogodzinnych tortur jako coś obowiązkowego, a jak uznasz, że coś jest nie w porządku, to Cię objadę, że chyba się chcesz ukryć przed PRAWDĄ?
Dex... wiesz... ja osobiście uważam, że to rodzice powinni decydowac o programie nauczania swoich dzieci. Jeden posyłałby na lekcje religii a drugi nie i byłoby po problemie - ja osobiście chciałbym aby moje dziecko zobaczyło taki dokument o tym jak działają islamiści.
Czy na wszystkich lekcjach religii są pokazywane nagrania z egzekucji? Na moich jakoś nie było, więc wątpię, żeby wszyscy rodzice i uczniowie się tego spodziewali zapisując się na te lekcje - jeśli było inaczej i zostali uprzedzeni, to ok, ale szanse na to są niewielkie. To co Ty chcesz dziecku pokazywać to Twoja sprawa, bo i Twoje dziecko - chcesz to włącz mu w domu, ale nie wciskaj tego na siłę innym. A tak w ogóle to koncepcja wychowywania dziecka w nienawiści do pewnej religii wydaje mi się odrażająca, ale to już nie moja sprawa. @kokakola Nie wiem skąd Ci się wzięły jakieś straszne pedalskie przedszkola gender, ale jeśli by nawet były to chyba rodzic wie, gdzie dziecko zapisał. Natomiast lekcja religii ma w założeniu nauczać o wierze katolickiej, a nie o zabijaniu, więc element świadomej decyzji odpada.
Rozumiem że byłeś na wszytskich lekcjach religii i wiesz o czym tam rozmawiano a o czym nie rozmawiano? A może wychodzisz z założenia że każdy ksiądz zanim cokolwiek powie powinien puścić kilkugodzinny film z wszytskim złymi dokonaniami kościoła nawet jeżeli było to tysiąc lat temu tak? Podwójna morlanośc szanowy rozmówco byłaby wtedy gdyby ten ksiądz uważał za złe zabijanie ludzi przez muzłumanów a nie widział nic złego w tym jakby dzisiaj katolicy strzelaliu do ateistów... to jest podwójna morlaność... a nie to że na lekcji o której omawia się islam nie krzyczał na koniec że w innych miejsach też dokonywano mordów nie wyłaczając kościoła.
Następna katecheza - film z gwałtu. Pod płaszczykiem niezgody na gwałty. Przecież dziecko widziało już na filmach, że ludzie idą do łóżka.
Kolejny o pedofilii. Np. na Dominikanie. A nie, czekaj...
To mówisz, że pokazywanie seksu przedszkolakom przez LGBT jest OK, ale przez pokazywanie przez kościół gimnazjalistom i wzwyż jak wygląda zbrodnia już nie jest OK? Cóż... Bronisz więc teraz Muzułmanów. Tych samych, którzy wysadzili redakcję której nazwę masz w awatarze. Gratuluję, wspierasz morderców.
Bardzo dobrze, że pokazuje uczniom co te debile wyprawiają... Przynajmniej będą uważać na muzułmanów chociaż na księży też muszą uważać wiadomo dlaczego :)
Oglądałem ten filmik jak i wiele innych. Nie są takie brutalne w porównaniu do innych obrazów wojny, czy wypadków, ale do czego dążę. Wszyscy się oburzają, ojej, brutalność, ojej, krew i potem rosną takie pi*dy, wychowane w kolorowym świecie, które nie mają pojęcia co się na świecie dzieje i jedyne co im w głowie to kolorowe kucyki i słodkie koteczki. Ludzie są ogłupieni, robi im się pranie mózgu, pozbawia brutalnych doznań i potem mdleją na widok przejechanego kota, czy widoku krwi. Niech ludzie się dowiedzą wreszcie jak wygląda świat poza ich pokojami. Trzeba było im jeszcze pokazać rozrywane bombami dzieci w strefach wojny, czystki dziesiątek, setek młodych mężczyzn, którzy mogliby być zdolni do walki (a nie walczyli, po prostu byli młodzi), palenie żywcem w klatkach Kurdów itd. itd. Rozmawiasz z kimś potem i on myśli, że wojna, to bicie się poduszkami na tle tęczy i jednorożców. Idioci.
Ci izolowani nagraja sie w gry fps,a pozniej domagaja sie broni bo mysla ze to zabawa i bedzie tak fajnie jak w grach.To nie dzieci izolowane sa problemem,to ich durni rodzice robiace ze swoich pociech kaleki.
różnica polega na tym ,że dorosły,nauczyciel powinien dbać o to żeby młodzież nie oglądała obcinania głów.Czym innym jest własna projekcja horroru pod nieobecność rodziców( wszyscy tak robiliśmy)a czym innym kiedy człowiek odpowiedzialny za ciebie sam specjalnie puszcza ci krwawą jadkę.Po za tym kto powiedział ,że jak dziecko ogląda krwawy film w tv to nie ma problemu? w 95% domów jest problem i ban na tv dla dziecka
No ale co może szokować ludzi, którzy wizerunek swego Boga wieszają w mieszkaniu na krzyżach( a jakby znali wtedy gilotynę...?) a na mszach zjadają jego ciało i pija krew... DOBRY WSTEP DO NAUKI CO CZYNI RELIGIA Z LUDŹMI, teraz może łatwo przejść do tego co chrześcijaństwo wyprawiało i jakie tortury stosowało na osobach posądzonych o brak wiary, czary bluźnierstwo aż do 19 wieku nawet..
Moim skromnym zdaniem takich filmów raczej nie powinno się pokazywać, gdyż (dżihadyści niestety też czasem myślą) oni nagrali ten film po to byśmy (my świat nieco bardziej cywilizowany) oglądali ten film. Oni CHCĄ byśmy to oglądali, oni CHCĄ abyśmy widzieli te okrucieństwa, oni CHCĄ byśmy nienawidzili muzułmanów i muzułmanie nienawidzili nas - wyznawców innych religii, oni CHCĄ żebyśmy się zaczęli mordować kolokwialnie mówiąc przez co dokona się ich cel czyli rozkręcanie się dżihadu i wtedy "Wojujący miecz dżihadu, zawiśnie nad Europą" cytując tu jednego z prezenterów medialnych.
Z tego co pamiętam to horrory i inne treści nieodpowiednie dla małoletnich lecą po 23. Chyba że coś się zmieniło, ale nie wydaje mi się. Za puszczanie treści tylko dla dorosłych w dzień są kary. No chyba że to lekcja religii, wtedy klecha może pokazywać co chce, nawet ostre porno. Nikt mu nic nie zrobi, kuratorium powie że to nie ich sprawa a ministerstwo rozłoży rączki i dorzuci trochę publicznej kasy na ciąg dalszy.
Ta... a na wychowaniu do życia w rodzinie na filmach pokazują banany z pomarańczami oraz dziury w kartonie zamiast narządów płciowych aby dzieci nie gorszyć... Aku, aku... Byś ruszył częściej tą głową. Czasem ci się zdarza coś z sensem powiedzieć, ale to tylko od święta, raz na ruski rok.
moze odplacajaa wam chrzescijana wyprawy krzyzowe;)
a porownanie typu film na religii a film w domu jest z d..y wziety
rodzic albo pozwala ogladac film lub zakazuje
na lekcji religii dzieci chyba nie mialy wyboru czy chca ogladac
Ja na miejscu rodziców bym się nie obawiał, w ogóle to większość osób ma niewłaściwe przekonanie, że jak dziecko oglądnie materiał dla dorosłych samo to jest bezpieczniejsze dla jego psychiki niż z opiekunem, który pouczy swoim doświadczeniem życiowym, zaciekawi i ewentualnie ostudzi emocje,
Podwójna moralnosć. Jak dzieci graja w brutalne gry komputerowe to Kościół oburzony. Jak ksiądz pokazał egzekucję na religii to nessun problema.
{Poza tym człowiek inaczej reaguje na coś, o czym wie, ze to fikcja, inaczej na coś co się dzieje naprawdę.
Co innego jest jak pokarzesz nastolatkowi horror mówiąc : "Kupa zabawy! Nieistniejące wilkołaki atakują obóz harcerski!", a co innego jak pokażesz film z egzekucji mówiąc: "A to nagranie z tego jak źli panowie nie tak daleko stąd obcinają głowy swoim ofiarom"
A bo wy nic nie rozumiecie. Jakby ksiądz pokazywał jak katolicy żydów mordują ,to byłby przykład do naśladowanie,ale że pokazuje mordowanie katolików ,to fanatyk jakiś..
Jak chcą pokazywać filmy z egzekucji to niech pokazują ale swoje jak działała pieknie ich organizacja inkwizycji . Niech nie udają takiej wspaniałodusznej i pełnej dobroci religi. Niech pokazują swoje Katolickie grzechy bo wcale nie są lebszą religią.
Trzeba mieć poważne zaburzenia psychiczne, żeby film z egzekucji porównywać do horroru. Nawet najbardziej krwawy horror nie jest tak przerażający jak film z autentycznej egzekucji. Tutaj nie chodzi nawet o brutalność tylko o oglądanie strachu człowieka przed śmiercią, w momencie, gdy wie, że jest ona nieunikniona. Coś takiego naprawdę mocno działa na psychikę człowieka zdrowego psychicznie. Każdy powinien sam zdecydować, czy chce się zmierzyć z tym widokiem. Dawno się tak nie zdenerwowałam jak po zobaczeniu tego demotywatora, to była naprawdę demotywujące.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 marca 2015 o 19:41
Czyli zolnierze w jednostkach specialnych sa chorzy,oni widuja czesto takie sytuacje i nie moga sobie pozwolic na rozmyslaniu o nich,musza dzialac dalej jak by nic sie nie stalo.To wszystko to kwestia uodpornienia,tak samo jest podczas sekcji zwlok,ciala przychidza w roznym stanie i tylko mozna sobie wyobrazac co czula ofiara,czesc ludzi wycofuje sie ze studiow po 1-wszym widoku trupa,a reszta sie uodparnia z czasem i przestaje czuc obrzudzydzenie.Tutaj uczniowie sami zgodzili sie to ogladac,mnie fiomik tez jakos nie ruszyl.Co innego ogladac na zywo,a co innego w filmie ktory da sie przerobic.
Dziecko drogie, ja sama uczestniczyłam w kilku sekcji zwłok (taki zawód) i nigdy nie stwierdzę, że sekcję zwłok można porównać z egzekucją niewinnego człowieka. Powtórzę po raz kolejny- tu nie chodzi o brutalność czy lejącą się krew. Choć w sumie to nie wiem po co to powtarzam, każdy inteligentny człowiek zrozumiał to od razu.
A co z zolnierzami/jednostkami specialnymi?sa uodpornieni na to,nie moga sobie powolic na stres w sytuacjach niebezpiecznych.A co z filmami typu katyn?tam nie koloryzowali z egzekucja i czlowiek ma swiadomosc ze to mialo miejsce.Jak juz wspomnialem,mnie tego typu egzekucje nie ruszaja,jak by kazdy sie tak przejmowal brutalnoscia swiata,to by wyladowal w zakladzie zamknietym.Bardziej mnie porusza sytuacja wiezniow obozos koncetracyjnych,jest film przedstawiajacy ich traktowanie,a to wszystko dzieje sie w XXI wieku.
A jeszcze niedawno ludzie na demotach (i nie tylko) marudzili, że na lekcjach religii w szkołach nie uczymy się o innych religiach i kulturach...
Ale jak ksiądz pokazał jak wygląda islam to już się go czepiają.
Tym bardziej, że to byli LICEALIŚCI a nie mała dzieci...
Gimbusek który dodał tego demota widać nie rozumie że film to fikcja a tam chodziło o prawdziwe morderstwa. No ale gimby przecież myślą że wszystki co pokazują w tv to prawda...tyle w temacie
Filmy typu slasher,czy tez horrory nawiazujace do nielegalneto handlu narzadami,tez mi powiesz ze takie rzeczy sie nie dzieja?psychopaci,nielegalny handel narzadami,to wszystko prawda,tak samo okultyzm i skladanie ofiar.Nie kazdy film to zmyslone sytuacje,niektore moga nawiazywac do prawdziwych wydarzen,czy tez dziac sie naprawde.
Racja. Nie puszczajmy horrorów. Zakażmy wszystkiego. Żeby Polska była polska i katolicka! Tak na marginesie, niech książulko też opowie o krucjatach i szemranych interesach KK no i o tuszowanej pedofilii.
Absolutnie nie popieram zachowania księdza.
Ale osoby, którzy nie odróżniają scen prawdziwego morderstwa od wymyślonych scen w filmach, przy których nic złego nikomu się nie stało, nie powinni wypowiadać się publicznie.
Pokazywanie dzieciakowi jaki jest świat jest no cóż prawidłowe, ale nie w taki sposób. Nie powinniśmy od razu zaczynać od egzekucji chrześcijan. Niektóre horrory wydaje mi się, że są naprawdę gorsze (zwłaszcza dla dzieciaka który jeszcze nie za bardzo ogarnia co się dzieje na ekranie) tak więc muszę pozostać neutralny, z jednej strony dobrze z drugiej źle.
Nie tylko chrześcijanie cierpią na świecie, z tym, że jedynie chrześcijanie mają ten ból dupy, że są wiecznie prześladowani. Przez ISIS bardziej ucierpieli Jazydzi, ale o tym się u nas nie mówi.
Mógł pokazać co LGBT odprawia. Człowieku, przy tym procederze cały kościół razem wzięty to banda amatorów. LGBT gwałci i jeszcze im dzieci odszkodowania za homofobię płacą! Mówię jak jest! Nie kłamię! Nie mam dowodów! Dokładnie tak, jak ty!
ja wam mogę pokazać wpiszcie sobie na Google tytuł hasło: human beast massacre ukrainian forest będę gorszy niż ichni ksiądz oglądajcie sobie jak lubicie takie rzeczy mnie to wisi
Idac tym tokiem rozumowania: Czemu nie od razu polac dzieciakom pol litra w szkole - przeciez same moga sobie kupic w sklepie - a w niejednym domu nawet za przyzwoleniem rodzicow
Dobrze, że pokazał brutalną prawdę i prawdziwe życie. Młodzi żyją w przeświadczeniu, że na świecie nic złego się nie dzieje, mają gdzieś ludzkie cierpienie o którym trąbią codziennie w tv i widzą jedynie czubek własnego nosa. Dla mnie dobra lekcja, która też rusza za serce i potrafi odmienić myślenie człowieka. A rodzice niech nie będą tacy zszokowani.... Nie takie rzeczy wasze dzieci już pewnie widziały ;) .....
Witam Wszystkich. Na studiach napisałem pracę mgr pt. "Postawy młodzieży licealnej wobec agresji i ich korelacje z innymi cechami osobowości: poczuciem kontroli, atrybucjami agresji i inteligencją emocjonalną." Otrzymałem 2x Bardzo dobry. Do formularza dodałem 9 pytań o ilość oglądanych treści z dużą dozą agresji oraz granie w gry o tej treści.
Wiecie z czym "dopuszczalność zachowań agresywnych" miała najwyższe korelacje ? Z oglądanymi i odgrywanymi interaktywnymi treściami.
Zła ocena wobec księdza, ukazującego młodzieży prawdziwą rzeź chrześcijan, to nie jest podwójna moralność (jak w temacie). To chory i zły pogląd, że ludzie do pewnego wieku powinni być chronieni przed informacjami o złu na świecie. Czyli będą grać i interaktywnie zabijać, oglądać mordy i brutalne ataki w filmach, na historii uczyć się o wojnach - już od Starożytności; już Iliada jest brutalna; ale ukazanie z negatywną konotacją zachowań grupy terrorystycznej fałszywie religijnej i zagrożeń na świecie licealistom to zło? Ci którzy negatywnie oceniają zachowania tego księdza zapewne sami również pragną zignorować i odsunąć od siebie informacje o kalifatach i mordach na chrześcijanach, na ludziach "kultury zachodniej".
Ja bym się bulwersował jedynie, gdyby ksiądz im wciskał, że w kościele katolickim nie było podobnych historii. Bo były. To nie Muzułmanie zaatakowali chrześcijaństwo. To Bizancjum zaatakowało Medynę i chodziło o Szlak Jedwabny z Chin. To nie Muzułmanie użyli nazwy "Święta Wojna", tylko kościół katolicki.
A inna sprawa: Harcerze za ten kraj walczyli, od 12 roku życia, a wy twierdzicie, że 17 latki nie powinni wiedzieć co się dzieje na świecie? O seksie, zagrożeniach ze strony pornografii i zbyt wczesnego rozpoczęcia współżycia też im nie mówcie. Spoko, spoko. Sami się uświadomią, pograją w "słoneczko" na wycieczce...
Ksiądz nie pokazał im na pewno całej egzekucji, bo jej nie ma w internecie. Prowadzenie na rzeź i przesłanie ich przywódcy maja mieć może negatywny wpływ na młodzież? Jaki? Że będą mniej beztroskie? Że nie będą w wieku 17 lat mieli Świata za sielankę? Kogo wy wychowujecie? Dlaczego wychowujecie młodzież w kłamstwie? A może sami już nie żyjecie w realnym świecie? Może Słoiki, M jak Miłość, Na współnej i Szpital?... Może Hollywood? Gdzie żyjecie? Kim jesteście? Skąd wzięły się kalifaty i Wiosna Arabska? Czy Europa będzie kalifatem? Jakiego wyznania muzułmanów mamy u siebie w kraju i kto buduje u nas meczety? Czym naprawdę jest Arabia Saudyjska, skąd się wzięła i z czego korzysta? Wiecie? Nie wiecie. Ach... no tak. Jak młodzież zapyta "dlaczego", to nie odpowiecie... strata autorytetu... Ach. Dobra. Niech nie wiedzą za dużo. Synek/Córka: "Mamo, Tato, a dlaczego w tych kafatach mordują..." Mama/Tata: "Bo Islam zawsze był zły" Cóż, 'Na wspólnej' o tym nie mówili ...
A czaisz różnicę pomiędzy czymś co miało miejsce na prawdę, a fikcją filmową? Cyba nie.
Ja czaje, bo duza juz jestem.
Nie "miało miejsce" tylko wciąż MA MIEJSCE, 100 000 000 chrześcijan na świecie cierpi prześladowania, to najbardziej gnębiona grupa społeczna. To, że na co dzień TVNy zajmują się tylko Grodzką, grajkiem z Bytowa oraz "sukcesami rządu" nie oznacza, że dany problem nie istnieje. NALEŻY przynajmniej apelować.
A czy odbiorcy czają tą różnicę?Jesteś poważny? Twierdzisz że licealiści nie powinni oglądać takich rzeczy? Przecież sami uważają się już za dorosłych ludzi, a główną aferę wywołali tu rodzice. Moim zdaniem nie ma nic niestosownego w pokazywaniu tego filmu młodzieży, pod warunkiem że się uprzedzi że będą sceny brutalne i kto nie chce ich oglądać, może wyjść, tak samo, jak powinno się pokazywać młodym ludziom akcje pierwszej pomocy -co się dzieje z człowiekiem który się dusi, albo uszkodził sobie żyły, sceny po wypadkach - jak się zachować gdy znajdziemy się na miejscu, jak ocenić czy poszkodowany jest trupem, czy ktoś przeżył i potrzebuje natychmiastowej pomocy, i jak się produkuje żywność, w szczególności jak przebiega cały proces w rzeźni, bo to są rzeczy, które są tak naprawdę ukryte, a jednak istnieją, co więcej dzieją się każdego dnia, nieustannie, ale nikt o nich głośno nie mówi, bo przecież nie wypada, bo ktoś mógłby zostać uświadomiony jak naprawdę wygląda świat!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 marca 2015 o 10:58
Tak tak, uczmy młodzież ze Święty Mikołaj jednak istnieje i że po afgańskich łąkach beztrosko biegają kucyki. ........ ......... ........ PS: nie ma to jak księżom zarzucać zakłamanie, a samemu będąc rodzicem, taić przed dziećmi prawdę. Podwójna moralność rulez!
Ale o tym co działo się w Jasenovacu nikomu nie wolno mówić!!!
Religia powinna zostać całkowicie wycofana ze szkół.
@sliko - słabo coś ci idzie ;) http://pl.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_%28ob%C3%B3z_koncentracyjny%29
Proponuję raczej tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Jasenovac_concentration_camp - tu już nie działa tak intensywnie watykańska cenzura. Proszę porównać ilość informacji przed i po ocenzurowaniu
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 marca 2015 o 22:35
Jeśli ktoś chce poznać tło tamtych wydarzeń i zrozumieć co działo się w latach 90 XX wieku, w krajach byłej Jugosławii, to warto przeczytać jeszcze http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,992 - przeczytajcie zanim Wam zabronią czytać
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 marca 2015 o 22:55
Hmm, a co zrobili katolicy i KK by pomóc gnębionym tysiącom braci w wierze?
^^^ Pamiętaj że piszesz do ludzi wierzących w gadające węże i rodzące dziewice :) . Pozdrawiam!
Wszyscy piszą o "różnicy" bo horror to film, fikcja, nie dzieje się naprawdę, a film z egzekucji jest prawdziwy, więc horror dziecko może oglądać, a filmu z egzekucji nie. Jest to straszna bzdura i hipokryzja niejednych gimboateistów (to oni przeważnie to piszą), jeśli jest tak jak wy mówicie, to dlaczego w stanach i europie filmy mają kategorie wiekowe, i np horrorów nie mogą oglądać 13 latkowie(ba, nawet filmów z nadmierną ilością przemocy) i nie jest to tylko usa, ale też europa. Ludzie śa mordowanie przez "islam" i to ten prawdziwy, ale wam gno*ki to nie przeszkadza bo to tylko przedstawiciele znienawidzonego przez was krzyża, więc szukacie byle powodu by skrytykować.
myślą sobie - bo to na niby te horrory...
Nie, każdy rodzic pozwala dzieciom oglądać horrory. Ale przecież wcale nie oceniasz swoją miarą...
W stanch i europie horrory i brutalne filmy są dostępne dla dzieci? tylko dla tego, że są "na niby"? czy mają zakaz ich oglądania? ciekawe, znaleźli sobie demoateiści przyczółek by atakować księdza, nie było powodu by atakować za nieprawdę, to atakują za brutalność szukając argumentów totalnie z du*y, najstraszniejsze jest tylko to, jak wielu ludzi się nabiera na takie "argumenty".
myślę ze tak powinny wyglądać lekcje religii i opierać się na rozmowach.
No, niekoniecznie. Rozważenie sprawy na wielu płaszczyznach z katolickiego punktu widzenia: http://przedsoborowy.blogspot.com/2015/03/pokazywac-czy-nie.html
fakty a fikcja, mówi ci to coś?
że niby fakty trzeba przemilczeć? a fikcje zawsze można powiedzieć, że to wymysły...
Czyli morderstwa w horrorach to tylko fikcja? i nie dzieja sie w rzeczywistosci?.To nie ma roznicy co jest fikcja a co prawda,tu i tu ukazuje sie morderstwa,a ludzie rozumni wiedza ze na swiecie sie morduje/gwalci itd.Sa rozne gatunki filmow i horrorow,niektore sa na faktach i tam tez pokazuje sie smierc.Moze niech w mediach przestana mowic o gwaltach,morderstwach itd?najlepiej ocenzurowac wszystko,pozniej dzieciak zobaczy smiertelnh wypadek i bedzie myslal ze to fikcja,bedzie kaleka umyslowa i emocjonalna.
No dzieciom do pewnego wieku mówi niewiele.
Albo jak mają dostęp do twardego porno, to jest ok? Jakby to było tylko fikcja, to nie byłoby przypadków, że po oglądaniu porno czy filmów z przemocą ludzie dokonują przestępstw.
Odnotowano próbę morderstwa po grze 3+ w klasyfikacja PEGI (konkretnie Iniemamocnych) i ksiażce "buszujący z zbożu", gdzie nie ma ani odrobiny przemocy. Nie jesteś wykwalifikowanym psychologiem, a do tego widać nie jesteś zbyt rozgarnięty, zęby wymyślić to sam, więc pouczam: umysły osób chorych psychicznie działają inaczej niż zdrowych i nie mogą być argumentem w dyskusji o tych ostatnich, ani satnowić materiału analizy tych ostatnich.
Bo moze lewicowa poprawnosc polityczna zakłamując obraz muzulmanow zmusza innych do pokazywania prawdy.
cwaniak, bo jest pewny że nie ma nagrań z działań inkwizycji i palenia czarownic na stosie
inkwizycja to ogólny termin na prokuraturę (również świecką z tego okresu), a paleniem czarownic na stosie zajmowali się głównie protestanci - katolicka doktryna odrzuca wiarę w czary
Nie jestem fanem KK,ale jaki czas temu było to?
400 lat temu? A arabusy są takie jakie były...
raven000 tak super - nie mówmy o tym co dziś robią muzułmanie bo nie ma nagrań tego co robił ktoś zupełnie inny pół tysiąca lat temu... super logika.
Raven000. Gdybys kiedykolwiek cos poczytal na ten temat i cokolwiek wiedzial o Inkwizycji, to mialbys swiadomosc, ze istnialy sady inkwizycyjne cywilne i koscielne, i ze to te cywilne skazaly na smierc 98% wszystkich ofiar stosu. "Swieta Inkwizycja" zas byla nastawiona na kase (tak, to samo, z czego, zdaniem gimboateistów slyna dzisiaj wszyscy ksieza...), wystarczylo jej w pelni gwizdnac delikwentowi czesc majatku i odprawic wyzej wymienionego z przyslowiowego kopa, nie wyrzadzajac mu najmniejszej krzywdy fizycznej; no chyba, ze juz naprawde przegial pale w jakis wybitnie antychrzescijanski sposób - i to byly te pozostale 2%...
I co jest ktoś jeszcze za pozostawianiem lekcji religii w szkole?
Jeśli będą pokazywać takie rzeczy jak ta niby zła lekcja,czyli tego co kozolubcy wyprawiają z "innymi"(chrześcijanie,ateiści,buddyści,hindusi itp) u siebie,a nie jakieś tam wkuwanie sakramentów na pamięć nie wiadomo po jakiego grzyba to ja jak najbardziej jestem za...
Szkoda tylko,że musi się to odbywać na religii,a nie na lekcjach o społeczeństwie,na ale cóż poprawność polityczna...
@kolorowanazimnacja Ktoś jest jeszcze za promowaniem homonazizmu w szkołach?
@kolorowa - a kto jest za promowaniem homoseksualizmu w szkołach? Bo skoro to noramlne, to nie trzeba o tym mówić dodatkowo! Ale jest o tym mówione! Weźcie więc te swoją tęczową propagandę na jakieś salki, to i kościół się ze szkół wyniesie. Ot, równowaga. Zabierzecie swoje pieprzenie, kościół zabierze swoje.
W temacie podwójnej moralności - rozumiem że ów ksiądz pokazał uczniom także np. Raport Ryana ? Czy raczej nie ?
Dlatego trzeba szukać informacji na własną rękę. Ten,kto liczy na to,że dostanie informacje na tacy,niech liczy się z tym,że zostaną one mu już doprawione przez kościół/poprawność polityczną/muslimów/korporacje itp.
Raport rayana? Mówisz o raporcie według którego ofiar pedofilii w irlandii było 35 tysięcy podczas gdy suma WSZYSTKICH dzieci we WSZYSTKICH placówkach w których oskarżeni mieli pracować wynosiła 25 tysięcy? Przypomina mi się jak czytałem gdzieś o setkach milionów ofiar spalonych na stosie przez inkwizycję podczas gdy setki milionów to była cała populacja europy... no ale czego się spodziewać po rzetelności antuteistów.
Sugeruje gimbazie najpierw z owym raportem się zapoznać, potem polemizować... btw ,Jasenovac też był oszustwem ?
tomxy - odpowiem ci w ten sposób - ja nie twierdzę że żadne zło tam się nie działo... ale kiedy widze jak raport zmieniał sie w czasie to jakiś nie chce mi się wierzyć w autentyczność jego obecnych liczb... bo bądźmy szczerzy... jakbyś ty podszedł do rapotu według którego ofiar pedofilii w kościele na całym świecie było 5 ososób, potem by napisali że 50 osób a teraz piszą że 500? no jakbyś do niego pochodził? Ja nie twierdze że jego obecna forma jest nieprawdziwa ale miałem okazje zapoznać się z tym jak ewoluował on w czasie... skąd mam wiedzieć że teraz mówi prawde skoro wcześniej nie mówił? Skąd mam wiedzieć, że liczba ofiar ciągle nie jest zawyżona?
@tomxy - Liczby w raporcie były płynniejsze niż woda przy 20 stopniach celesjusza. Organy ścigania go ODRZUCIŁY nie bez powodu. Nie ufasz władzy świckiej? A może zarzucasz jej korupcję? Masz więc dowody? Nie masz? Więc łżesz, bo gdyby ten raport był prawdą - a nie zwykłą manipulacją - to by była masa skazanych. Ale nie jest on dowodem z powody braku wiarygodności. Czyli - coś jakbyś chciał skazać ludzi z imionami na A i B na podstawie graffiti "A+B=4ever" za wandalizm...
Raport Ryana (ang. Ryan Report) - popularna nazwa pięciotomowego dokumentu opublikowanego 20 maja 2009 przez irlandzką komisję Commission to Inquire into Child Abuse (CICA), prowadzącą śledztwo w zakresie wykorzystywania seksualnego dzieci w Irlandii począwszy od roku 1936. Nazwa dokumentu pochodzi od nazwiska jej przewodniczącego, sędziego Seána Ryana. Komisja została powołana w 1999 roku, zaś jej prace rozpoczęły się w roku 2000. Śledztwo wykazało systemowy charakter tortur, gwałtów, rytualnej przemocy fizycznej, seksualnej i poniżania dzieci[3] przez katolickich księży i zakonnice, zarządzających ośrodkami wychowawczymi w Irlandii, tzw. "Reformatory and Industrial Schools". Liczba poszkodowanych dzieci wynosiła ok. 30 000[4]. Komisja ustaliła, że sprawców było około 800. Z około 25,000 dzieci, które przebywały w sierocińcach w badanym okresie około 1090 osób przedstawiło komisji swoje skargi. Rejestr komisji zawiera zeznania chłopców o 474 przypadkach znęcania się i 253 przypadki molestowania seksualnego w tych instytucjach w tym okresie. 383 przypadki znęcania się i 128 przypadków seksualnego molestowania zostały opisane w zeznaniach dziewcząt dotyczących tego okresu.
@up Co z tobą nie tak ? Wyraźnie jest napisane ze od1936, nawet sobie nie zdajesz sprawy ile pokolen uczniów było przez te prawie 70 lat.... "25tyś wychowanków" no nie mogę XDDDD
Deetman, Adriaenssens też się mylili co ?
Pokazał film. Ale czy była tam krew? Czy pokazano np: odpadającą głowę? A i tak wulgarni ateiści będą się spinać. Bo niby '' UKOCHANA LEWICA'' jest najlepsza.
O ile dobrze wiem to owszem, była krew i były odpadające głowy, bo o tym właśnie mówili uczniowie...
@puncherpg.Jestem ateista,a popieram zachowanie ksiedza.
O ile mnie akurat nie rusza, że ksiądz to pokazał o tyle demot jest debilny. Ksiądz (i szkoła) nie jest od tego aby pokazywać takie rzeczy.
Bardziej niż sama zawartość filmu ciekawi mnie, co ksiądz miał na jego temat do powiedzenia.
Nie jest od tego, bo nie może przewiedzieć jaka osoba jaką ma wrażliwość. Nam kiedyś durna nauczycielka puściła Piłę - i tak oto dwie godziny przesiedziałam czytając pod ławką, żeby nie musieć jej oglądać. Poza tym na lekcjach przerabiałam chyba wszystkie hiszpańskie "horrory". A zresztą... i tak mówię cały czas o jednej i tej samej szkole, co ta ze skandalu...
Filmy był wyświetlony w LO , myślę że "dzieci"zdążyły się już oswoić z gorszymi scenami. Większego szoku rodzice mogli by doświadczyć odwiedzając profile FB swoich pociech...
Jeszcze większy szok przeżyliby rodzice śledząc aktywność swoich dzieci w internecie poza FB. Tatusiowie i mamusie mogliby się bardzo zdziwić, że ich niewinne córeczki pokazują gołe dupeczki. A syneczkowie przeszukują wyniki wyszukiwania do haseł: ....... tfu, wróć, już chciałem napisać kilka, ale się powstrzymam, żeby nikogo nie gorszyć.
Jak zginął Niemcow to jego obfotografowane ciało było pokazywane w naszych mediach, jak był zamach na charlie we Francji to media opowiadały z dokładnością co się działo, to wszystko budzi społeczny sprzeciw, jeśli jednak ludzie ginął tylko i wyłącznie za religię w którą wierzą, w bestialski sposób są mordowani - nikt o tym nie mówi. To jest dopiero podwójna moralność. A młodzi ludzie w liceum powinni znać rzeczywistość, to już nie są dzieci.
"nikt o tym nie mówi" Nie, do jasnej ku*wy - WSZĘDZIE się o tym mówi! W co drugim dzienniku jest materiał poświęcony temu, co się wyrabia w Iraku i Syrii - i tak, przede wszystkim o tym, jakie dokonują się tam prześladowania. Więc z łaski swojej przestań łgać.
Sprawa wcale nie jest taka prosta, ponieważ występują tu dwa aspekty, z jednej strony wiek licealistów, którzy nie zawsze są psychicznie gotowi na oglądanie drastycznych scen (do tego autentycznych). Z drugiej natomiast konieczność uświadamiana ludzi, czym jest Państwo Islamskie, czym jest śmierć, jak wygląda na prawdę. W filmach wszystko jest jedynie wyobrażeniem, fikcją. Natomiast sceny autentycznej egzekucji faktycznie potrafią wstrząsnąć (polecam samobójstwo Roberta Dwyer'a). Nie do końca popieram tego typu terapię szokową, jednak, jeżeli młodzież odbierze to jako przestrogę (6. Nie zabijaj) to środki nie grają roli, liczy się cel.
@PM11 - są różni ludzie. Ja też chodzę do liceum i nie wyobrażam sobie oglądać czegoś takiego. Horrorów nie oglądam, TVNu czy Polsatu też nie. Są ludzie, którym nie leży oglądanie brutalnych scen, wiek nie ma tu nic do rzeczy.
Odpowiem ci na to pytanie, bo sama też za takimi rzeczami bardzo nie przepadałam: książek dotyczących tego okresu nie tknęłam, z historii tylko suche fakty. Nie chciałam walczyć z mdłościami. Zdarzyło mi się też zasłabnąć na biologii, w momencie omawiania działania krwiobiegu i dostać ataku paniki przy zacięciu się papierem - fobia dotycząca krwi której nie potrafię zwalczyć.
@Anna.Przeciez uczniowie sami sie zgodzili.Jak ktos nie jest w tym wieku gotow psychicznie,to moze trzeba go zapisac do szkoly specialnej,zawsze mozna zaslonic oczy.
Problem leży właśnie w tym, o czym mówi Anna. Nieważne kto na co jest gotowy, niektórzy pewnych rzeczy po prostu nie życzą sobie oglądać i mają do tego prawo, a sceny drastyczne nie są czymś banalnym i przeznaczonym dla wszystkich, więc powinno się szanować cudze prawo wyboru treści, z jakimi chce mieć do czynienia. Szkoła nie jest od tego żeby oswajać ludzi z morderstwami i nie powinno to być w żaden sposób wcielane do programu którychkolwiek lekcji - jak komuś zależy, to może zorganizować seans dla chętnych poza zajęciami.
A i a propos, nikt się nie czepia dokumentów na temat holokaustu, pokazywanych w TV, gdzie nieraz widać równie szokujące sceny. Jeżeli historyk może pokazywać zbrodniarzy niemieckich, to czemu ksiądz nie może pokazać zbrodniarzy islamskich.
Bo to ksiądz pokazuje... lewakom to wystarcza.
W przypadku telewizji możesz przełączyć na inny kanał albo wyjść z pokoju. W klasie - nie masz wyboru, nauczyciel nie może wypuścić cię za drzwi (a przynajmniej nie powinien, bo jest za ciebie odpowiedzialny)
Niech wiedzą jak wygląda Islam i czym się kończy polityczna poprawność! Popieram Księdza!
Inaczej odbierasz film/grę/książkę niż autentyczne zdjęcia. Jako historyk wiem o tym dobrze, inaczej się ogląda film, w którym torturują kogoś a inaczej ogląda się ryciny z torturami. Jak na wycieczce szkolnej puszczono dzieciom w autobusie film ze sceną seksu to TVN nagłośnił sprawę aż za bardzo. Ale w Polsce ludzie nie oglądający TVN wypowiadają się o TVN a ludzie nie widzący na oczy Żyda są antysemitami taki chory naród.
@PM11 masz rację sam się wychowałem na brutalnych bajkach/filmach. Zresztą wystarczy poczytać baśnie w oryginale jakie były brutalne, dalej są a przecież teraz zostały złagodzone.
Pokazywanie PRAWDY jest w dzisiejszych czasach nie stosowne.
Nie wymagajmy od k*rwinisty umiejętności stosowania prostych zasad ortografii. Wystarczy, że rozumie on doskonale wszystko, co tyczy się ekonomii, gospodarki, polityki. Pod tym względem się nigdy nie myli i ma receptę na wszystko. A ortografia jest dla niego po prostu za trudna.
Tenfanatyk- gdy nie jesteś w stanie obalić argumentów rozmówcy czepiaj się ortografii interpunkcji albo dykcji...
A może nie każdy ma ochotę być zmuszany do oglądania makabrycznych rzeczy, hmm? Może Tobie powinni puścić na lekcji albo np. na szkoleniu w robocie jakieś powiedzmy autentyczne nagrania z wielogodzinnych tortur jako coś obowiązkowego, a jak uznasz, że coś jest nie w porządku, to Cię objadę, że chyba się chcesz ukryć przed PRAWDĄ?
Dex... wiesz... ja osobiście uważam, że to rodzice powinni decydowac o programie nauczania swoich dzieci. Jeden posyłałby na lekcje religii a drugi nie i byłoby po problemie - ja osobiście chciałbym aby moje dziecko zobaczyło taki dokument o tym jak działają islamiści.
Czy na wszystkich lekcjach religii są pokazywane nagrania z egzekucji? Na moich jakoś nie było, więc wątpię, żeby wszyscy rodzice i uczniowie się tego spodziewali zapisując się na te lekcje - jeśli było inaczej i zostali uprzedzeni, to ok, ale szanse na to są niewielkie. To co Ty chcesz dziecku pokazywać to Twoja sprawa, bo i Twoje dziecko - chcesz to włącz mu w domu, ale nie wciskaj tego na siłę innym. A tak w ogóle to koncepcja wychowywania dziecka w nienawiści do pewnej religii wydaje mi się odrażająca, ale to już nie moja sprawa. @kokakola Nie wiem skąd Ci się wzięły jakieś straszne pedalskie przedszkola gender, ale jeśli by nawet były to chyba rodzic wie, gdzie dziecko zapisał. Natomiast lekcja religii ma w założeniu nauczać o wierze katolickiej, a nie o zabijaniu, więc element świadomej decyzji odpada.
Czy ksiądz pokazał Gila w akcji na Dominikanie? To jest też podwójna moralność!
Rozumiem że byłeś na wszytskich lekcjach religii i wiesz o czym tam rozmawiano a o czym nie rozmawiano? A może wychodzisz z założenia że każdy ksiądz zanim cokolwiek powie powinien puścić kilkugodzinny film z wszytskim złymi dokonaniami kościoła nawet jeżeli było to tysiąc lat temu tak? Podwójna morlanośc szanowy rozmówco byłaby wtedy gdyby ten ksiądz uważał za złe zabijanie ludzi przez muzłumanów a nie widział nic złego w tym jakby dzisiaj katolicy strzelaliu do ateistów... to jest podwójna morlaność... a nie to że na lekcji o której omawia się islam nie krzyczał na koniec że w innych miejsach też dokonywano mordów nie wyłaczając kościoła.
Następna katecheza - film z gwałtu. Pod płaszczykiem niezgody na gwałty. Przecież dziecko widziało już na filmach, że ludzie idą do łóżka.
Kolejny o pedofilii. Np. na Dominikanie. A nie, czekaj...
To mówisz, że pokazywanie seksu przedszkolakom przez LGBT jest OK, ale przez pokazywanie przez kościół gimnazjalistom i wzwyż jak wygląda zbrodnia już nie jest OK? Cóż... Bronisz więc teraz Muzułmanów. Tych samych, którzy wysadzili redakcję której nazwę masz w awatarze. Gratuluję, wspierasz morderców.
Bardzo dobrze, że pokazuje uczniom co te debile wyprawiają... Przynajmniej będą uważać na muzułmanów chociaż na księży też muszą uważać wiadomo dlaczego :)
Oglądałem ten filmik jak i wiele innych. Nie są takie brutalne w porównaniu do innych obrazów wojny, czy wypadków, ale do czego dążę. Wszyscy się oburzają, ojej, brutalność, ojej, krew i potem rosną takie pi*dy, wychowane w kolorowym świecie, które nie mają pojęcia co się na świecie dzieje i jedyne co im w głowie to kolorowe kucyki i słodkie koteczki. Ludzie są ogłupieni, robi im się pranie mózgu, pozbawia brutalnych doznań i potem mdleją na widok przejechanego kota, czy widoku krwi. Niech ludzie się dowiedzą wreszcie jak wygląda świat poza ich pokojami. Trzeba było im jeszcze pokazać rozrywane bombami dzieci w strefach wojny, czystki dziesiątek, setek młodych mężczyzn, którzy mogliby być zdolni do walki (a nie walczyli, po prostu byli młodzi), palenie żywcem w klatkach Kurdów itd. itd. Rozmawiasz z kimś potem i on myśli, że wojna, to bicie się poduszkami na tle tęczy i jednorożców. Idioci.
Ci izolowani nagraja sie w gry fps,a pozniej domagaja sie broni bo mysla ze to zabawa i bedzie tak fajnie jak w grach.To nie dzieci izolowane sa problemem,to ich durni rodzice robiace ze swoich pociech kaleki.
różnica polega na tym ,że dorosły,nauczyciel powinien dbać o to żeby młodzież nie oglądała obcinania głów.Czym innym jest własna projekcja horroru pod nieobecność rodziców( wszyscy tak robiliśmy)a czym innym kiedy człowiek odpowiedzialny za ciebie sam specjalnie puszcza ci krwawą jadkę.Po za tym kto powiedział ,że jak dziecko ogląda krwawy film w tv to nie ma problemu? w 95% domów jest problem i ban na tv dla dziecka
No ale co może szokować ludzi, którzy wizerunek swego Boga wieszają w mieszkaniu na krzyżach( a jakby znali wtedy gilotynę...?) a na mszach zjadają jego ciało i pija krew... DOBRY WSTEP DO NAUKI CO CZYNI RELIGIA Z LUDŹMI, teraz może łatwo przejść do tego co chrześcijaństwo wyprawiało i jakie tortury stosowało na osobach posądzonych o brak wiary, czary bluźnierstwo aż do 19 wieku nawet..
Moim skromnym zdaniem takich filmów raczej nie powinno się pokazywać, gdyż (dżihadyści niestety też czasem myślą) oni nagrali ten film po to byśmy (my świat nieco bardziej cywilizowany) oglądali ten film. Oni CHCĄ byśmy to oglądali, oni CHCĄ abyśmy widzieli te okrucieństwa, oni CHCĄ byśmy nienawidzili muzułmanów i muzułmanie nienawidzili nas - wyznawców innych religii, oni CHCĄ żebyśmy się zaczęli mordować kolokwialnie mówiąc przez co dokona się ich cel czyli rozkręcanie się dżihadu i wtedy "Wojujący miecz dżihadu, zawiśnie nad Europą" cytując tu jednego z prezenterów medialnych.
jak ogląda horror w postaci ukrzyżowania to też jest spoko?
Od kiedy na TVN lecą horrory ?
Powinien puścić im Goya's Ghosts z Natalie Portman. Tam pokazane jest prawdziwe męczeństwo.
Z tego co pamiętam to horrory i inne treści nieodpowiednie dla małoletnich lecą po 23. Chyba że coś się zmieniło, ale nie wydaje mi się. Za puszczanie treści tylko dla dorosłych w dzień są kary. No chyba że to lekcja religii, wtedy klecha może pokazywać co chce, nawet ostre porno. Nikt mu nic nie zrobi, kuratorium powie że to nie ich sprawa a ministerstwo rozłoży rączki i dorzuci trochę publicznej kasy na ciąg dalszy.
Ta... a na wychowaniu do życia w rodzinie na filmach pokazują banany z pomarańczami oraz dziury w kartonie zamiast narządów płciowych aby dzieci nie gorszyć... Aku, aku... Byś ruszył częściej tą głową. Czasem ci się zdarza coś z sensem powiedzieć, ale to tylko od święta, raz na ruski rok.
Na wychowaniu do życia w rodzinie pokazują ostre porno? Skąd te info? (oczywiście wiem skąd ale nie powiem na głos bo mi znowu znikniesz komentarza)
to jedna palikociara to rozgłosiła, rodzicie jak i dzieci nie widzą problemu
moze odplacajaa wam chrzescijana wyprawy krzyzowe;)
a porownanie typu film na religii a film w domu jest z d..y wziety
rodzic albo pozwala ogladac film lub zakazuje
na lekcji religii dzieci chyba nie mialy wyboru czy chca ogladac
Ja na miejscu rodziców bym się nie obawiał, w ogóle to większość osób ma niewłaściwe przekonanie, że jak dziecko oglądnie materiał dla dorosłych samo to jest bezpieczniejsze dla jego psychiki niż z opiekunem, który pouczy swoim doświadczeniem życiowym, zaciekawi i ewentualnie ostudzi emocje,
Podwójna moralnosć. Jak dzieci graja w brutalne gry komputerowe to Kościół oburzony. Jak ksiądz pokazał egzekucję na religii to nessun problema.
{Poza tym człowiek inaczej reaguje na coś, o czym wie, ze to fikcja, inaczej na coś co się dzieje naprawdę.
Co innego jest jak pokarzesz nastolatkowi horror mówiąc : "Kupa zabawy! Nieistniejące wilkołaki atakują obóz harcerski!", a co innego jak pokażesz film z egzekucji mówiąc: "A to nagranie z tego jak źli panowie nie tak daleko stąd obcinają głowy swoim ofiarom"
A bo wy nic nie rozumiecie. Jakby ksiądz pokazywał jak katolicy żydów mordują ,to byłby przykład do naśladowanie,ale że pokazuje mordowanie katolików ,to fanatyk jakiś..
Ksiądz może swoim dzieciom puszczać takie rzeczy bez pytania. Cudzym, żeby puścić - musi zapytać.
Jak chcą pokazywać filmy z egzekucji to niech pokazują ale swoje jak działała pieknie ich organizacja inkwizycji . Niech nie udają takiej wspaniałodusznej i pełnej dobroci religi. Niech pokazują swoje Katolickie grzechy bo wcale nie są lebszą religią.
Sęk w tym nie każdy ogląda horrory, a niektórzy mają też słabe nerwy...
Trzeba mieć poważne zaburzenia psychiczne, żeby film z egzekucji porównywać do horroru. Nawet najbardziej krwawy horror nie jest tak przerażający jak film z autentycznej egzekucji. Tutaj nie chodzi nawet o brutalność tylko o oglądanie strachu człowieka przed śmiercią, w momencie, gdy wie, że jest ona nieunikniona. Coś takiego naprawdę mocno działa na psychikę człowieka zdrowego psychicznie. Każdy powinien sam zdecydować, czy chce się zmierzyć z tym widokiem. Dawno się tak nie zdenerwowałam jak po zobaczeniu tego demotywatora, to była naprawdę demotywujące.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 marca 2015 o 19:41
Czyli zolnierze w jednostkach specialnych sa chorzy,oni widuja czesto takie sytuacje i nie moga sobie pozwolic na rozmyslaniu o nich,musza dzialac dalej jak by nic sie nie stalo.To wszystko to kwestia uodpornienia,tak samo jest podczas sekcji zwlok,ciala przychidza w roznym stanie i tylko mozna sobie wyobrazac co czula ofiara,czesc ludzi wycofuje sie ze studiow po 1-wszym widoku trupa,a reszta sie uodparnia z czasem i przestaje czuc obrzudzydzenie.Tutaj uczniowie sami zgodzili sie to ogladac,mnie fiomik tez jakos nie ruszyl.Co innego ogladac na zywo,a co innego w filmie ktory da sie przerobic.
Dziecko drogie, ja sama uczestniczyłam w kilku sekcji zwłok (taki zawód) i nigdy nie stwierdzę, że sekcję zwłok można porównać z egzekucją niewinnego człowieka. Powtórzę po raz kolejny- tu nie chodzi o brutalność czy lejącą się krew. Choć w sumie to nie wiem po co to powtarzam, każdy inteligentny człowiek zrozumiał to od razu.
A co z zolnierzami/jednostkami specialnymi?sa uodpornieni na to,nie moga sobie powolic na stres w sytuacjach niebezpiecznych.A co z filmami typu katyn?tam nie koloryzowali z egzekucja i czlowiek ma swiadomosc ze to mialo miejsce.Jak juz wspomnialem,mnie tego typu egzekucje nie ruszaja,jak by kazdy sie tak przejmowal brutalnoscia swiata,to by wyladowal w zakladzie zamknietym.Bardziej mnie porusza sytuacja wiezniow obozos koncetracyjnych,jest film przedstawiajacy ich traktowanie,a to wszystko dzieje sie w XXI wieku.
A jeszcze niedawno ludzie na demotach (i nie tylko) marudzili, że na lekcjach religii w szkołach nie uczymy się o innych religiach i kulturach...
Ale jak ksiądz pokazał jak wygląda islam to już się go czepiają.
Tym bardziej, że to byli LICEALIŚCI a nie mała dzieci...
Gimbusek który dodał tego demota widać nie rozumie że film to fikcja a tam chodziło o prawdziwe morderstwa. No ale gimby przecież myślą że wszystki co pokazują w tv to prawda...tyle w temacie
Filmy typu slasher,czy tez horrory nawiazujace do nielegalneto handlu narzadami,tez mi powiesz ze takie rzeczy sie nie dzieja?psychopaci,nielegalny handel narzadami,to wszystko prawda,tak samo okultyzm i skladanie ofiar.Nie kazdy film to zmyslone sytuacje,niektore moga nawiazywac do prawdziwych wydarzen,czy tez dziac sie naprawde.
Racja. Nie puszczajmy horrorów. Zakażmy wszystkiego. Żeby Polska była polska i katolicka! Tak na marginesie, niech książulko też opowie o krucjatach i szemranych interesach KK no i o tuszowanej pedofilii.
w telewizji nie pokazywali jeszcze egzekucji przypadek?
Autor nie odroznia autentycznego morderstwa od sceny filmowej z morzem keczapu... polecam psychiatre!
A o jakiej grupie wiekowej mowa? To zmienia wszystko. Gimbusowi - ok. W podstawówce - absolutnie nie. Tak samo jak horrory.
Absolutnie nie popieram zachowania księdza.
Ale osoby, którzy nie odróżniają scen prawdziwego morderstwa od wymyślonych scen w filmach, przy których nic złego nikomu się nie stało, nie powinni wypowiadać się publicznie.
Bo ksiądz tak kpi z tych biednych ludzi tym niebem...
Pokazywanie dzieciakowi jaki jest świat jest no cóż prawidłowe, ale nie w taki sposób. Nie powinniśmy od razu zaczynać od egzekucji chrześcijan. Niektóre horrory wydaje mi się, że są naprawdę gorsze (zwłaszcza dla dzieciaka który jeszcze nie za bardzo ogarnia co się dzieje na ekranie) tak więc muszę pozostać neutralny, z jednej strony dobrze z drugiej źle.
Nie tylko chrześcijanie cierpią na świecie, z tym, że jedynie chrześcijanie mają ten ból dupy, że są wiecznie prześladowani. Przez ISIS bardziej ucierpieli Jazydzi, ale o tym się u nas nie mówi.
Mógł pokazać strony pedofilskie i kolekcje zdjęć, przy których fapują księża. Dopiero dzieci byłyby w szoku.
Mógł pokazać co LGBT odprawia. Człowieku, przy tym procederze cały kościół razem wzięty to banda amatorów. LGBT gwałci i jeszcze im dzieci odszkodowania za homofobię płacą! Mówię jak jest! Nie kłamię! Nie mam dowodów! Dokładnie tak, jak ty!
Był już taki przypadek w kościele - ksiądz zamiast prezentacji na rekolekcje wyświetlił zdjęcia z gejowskiej imprezy
ja wam mogę pokazać wpiszcie sobie na Google tytuł hasło: human beast massacre ukrainian forest będę gorszy niż ichni ksiądz oglądajcie sobie jak lubicie takie rzeczy mnie to wisi
Ksiądz i KK kojarzy mi się z pedofilią i stadami baranów, teraz można dodać jeszcze zwyrodnialcy umysłowi.
Idac tym tokiem rozumowania: Czemu nie od razu polac dzieciakom pol litra w szkole - przeciez same moga sobie kupic w sklepie - a w niejednym domu nawet za przyzwoleniem rodzicow
Dobrze, że pokazał brutalną prawdę i prawdziwe życie. Młodzi żyją w przeświadczeniu, że na świecie nic złego się nie dzieje, mają gdzieś ludzkie cierpienie o którym trąbią codziennie w tv i widzą jedynie czubek własnego nosa. Dla mnie dobra lekcja, która też rusza za serce i potrafi odmienić myślenie człowieka. A rodzice niech nie będą tacy zszokowani.... Nie takie rzeczy wasze dzieci już pewnie widziały ;) .....
Witam Wszystkich. Na studiach napisałem pracę mgr pt. "Postawy młodzieży licealnej wobec agresji i ich korelacje z innymi cechami osobowości: poczuciem kontroli, atrybucjami agresji i inteligencją emocjonalną." Otrzymałem 2x Bardzo dobry. Do formularza dodałem 9 pytań o ilość oglądanych treści z dużą dozą agresji oraz granie w gry o tej treści.
Wiecie z czym "dopuszczalność zachowań agresywnych" miała najwyższe korelacje ? Z oglądanymi i odgrywanymi interaktywnymi treściami.
Zła ocena wobec księdza, ukazującego młodzieży prawdziwą rzeź chrześcijan, to nie jest podwójna moralność (jak w temacie). To chory i zły pogląd, że ludzie do pewnego wieku powinni być chronieni przed informacjami o złu na świecie. Czyli będą grać i interaktywnie zabijać, oglądać mordy i brutalne ataki w filmach, na historii uczyć się o wojnach - już od Starożytności; już Iliada jest brutalna; ale ukazanie z negatywną konotacją zachowań grupy terrorystycznej fałszywie religijnej i zagrożeń na świecie licealistom to zło? Ci którzy negatywnie oceniają zachowania tego księdza zapewne sami również pragną zignorować i odsunąć od siebie informacje o kalifatach i mordach na chrześcijanach, na ludziach "kultury zachodniej".
Ja bym się bulwersował jedynie, gdyby ksiądz im wciskał, że w kościele katolickim nie było podobnych historii. Bo były. To nie Muzułmanie zaatakowali chrześcijaństwo. To Bizancjum zaatakowało Medynę i chodziło o Szlak Jedwabny z Chin. To nie Muzułmanie użyli nazwy "Święta Wojna", tylko kościół katolicki.
A inna sprawa: Harcerze za ten kraj walczyli, od 12 roku życia, a wy twierdzicie, że 17 latki nie powinni wiedzieć co się dzieje na świecie? O seksie, zagrożeniach ze strony pornografii i zbyt wczesnego rozpoczęcia współżycia też im nie mówcie. Spoko, spoko. Sami się uświadomią, pograją w "słoneczko" na wycieczce...
Ksiądz nie pokazał im na pewno całej egzekucji, bo jej nie ma w internecie. Prowadzenie na rzeź i przesłanie ich przywódcy maja mieć może negatywny wpływ na młodzież? Jaki? Że będą mniej beztroskie? Że nie będą w wieku 17 lat mieli Świata za sielankę? Kogo wy wychowujecie? Dlaczego wychowujecie młodzież w kłamstwie? A może sami już nie żyjecie w realnym świecie? Może Słoiki, M jak Miłość, Na współnej i Szpital?... Może Hollywood? Gdzie żyjecie? Kim jesteście? Skąd wzięły się kalifaty i Wiosna Arabska? Czy Europa będzie kalifatem? Jakiego wyznania muzułmanów mamy u siebie w kraju i kto buduje u nas meczety? Czym naprawdę jest Arabia Saudyjska, skąd się wzięła i z czego korzysta? Wiecie? Nie wiecie. Ach... no tak. Jak młodzież zapyta "dlaczego", to nie odpowiecie... strata autorytetu... Ach. Dobra. Niech nie wiedzą za dużo. Synek/Córka: "Mamo, Tato, a dlaczego w tych kafatach mordują..." Mama/Tata: "Bo Islam zawsze był zły" Cóż, 'Na wspólnej' o tym nie mówili ...
Zależy w jakim wieku byli ci uczniowie. Co innego pokazać egzekucję 8 latką co innego 16-leynim gimbusą.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 lutego 2016 o 18:40