Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2204 2486
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar ~Trędowaty
0 / 50

Święta prawda oczywiście mamy ogromne zasoby ale w chwili obecnej przy tych cenach nie opłaca się wydobywać dziękuje za uwagę pozdrawiam i proponuje nie wrzucać po raz setny tej samej gównoprawdy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+16 / 28

Taaa... zbudowanie całej infrastruktury od 0 to spory wydatek... spore koszty... jednak nie-opłaca to pojęcie względne... na pewno nie opłaca się to Rosji i Niemcom... Powoli i mądrze zbudowana infrastruktura, przemysł i wydobycie - sprawiła by że Polska gospodarka rosła w siłę i powoli doścignęła i przewyższyła niektóre zagraniczne potęgi... Natomiast szukanie szybkiego zarobku i wyprzedanie Polskich firm prowadzi do powolnego bankructwa i uzależnienia od innych państw..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightmareTheWorld
+14 / 22

@AVictor Nie zawsze chodzi o opłacalność stricte materialną. Niektóre złoża są płytkie, a jak jeszcze leżą pod parkiem narodowym to nie ma szans żeby to wybudować zwłaszcza jak region żyje z turystyki. Część złóż można wykorzystać ale nie wszystkie. http://www.wigry.win.pl/natura2000/ksop2.gif

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
0 / 12

@NightmareTheWorld, nie chodziło mi o gospodarkę rabunkową.. wszystko zrównane z ziemią byle by tylko wydobyć... bardziej chodziło mi o inteligentne wydobycie nawet głębokich złóż, połączone z utworzeniem przemysłu... licząc że często nie potrafimy wykorzystać bogactw, które mamy przed nosem np. liczne zbiorniki spiętrzające wodę... można wykorzystać do wytworzenia energii... Poza tym jestem 100%przekonany że uczelnie z łatwością poradziły by sobie w rozwiązaniu problemu głębokiego wydobycia, nieniszczącego i niezagrażającego środowisku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightmareTheWorld
+5 / 13

@AVictor Uczelnie są w większości zadłużone. Ja obecnie studiuje na 2 różnych. Wyrzuca się dobrych wykładowców pod byle jakim pretekstem, żeby na ich miejsce zatrudnić doktorantów którym nie trzeba płacić aż tyle. Zdarzają się tacy co mają wiedzę ale w zasadzie to są wyjątki, większość po prostu czyta podręcznik na zajęciach.
Co co spiętrzania wody, mamy dość niewielki spadek na obszarze większości kraju, co sprawia, że nie wszędzie można wybudować elektrownie. To są też duże koszty początkowe, a w budżecie dziura. Jeśli chodzi o elektrownie to powinniśmy postawić kilka atomowych (to nie są czasy Czarnobyla, technologia poszła do przodu, a u nas nie ma trzęsień ziemi, tornad, tsunami czy innych kataklizmów które mogłyby coś uszkodzić. Swoją droga nie wiem czy wiesz, że mamy też złoża uranu. W czasach istnienia ZSRR był nawet wydobywany. Stara kopalnia istnieje do dziś, ale chyba wejście jest zapieczętowane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mara900
+2 / 10

Nie opłaca się? To odpowiedz mi drogi kolego, dlaczego tak rezolutny i liczący każdy grosz kraj jakim są Niemcy chce na śląsku budować nowe kopalnie? Dlaczego Czesi wykupili koncesję na wydobycie węgla w rejonie Śląska Cieszyńskiego i Jastrzębia Zdroju? Nie zastanawia Cię to, że tylko u nas się nie opłaca???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+9 / 13

@NightmareTheWorld co do elektrowni wodnych jestem w trakcie pisania jednego artykułu, fakt spadki mamy nieduże, duże koszty początkowe ale jest co najmniej kilkanaście już istniejących zbiorników posiadających odpowiedni spadek i przepustowość do pokrycia zapotrzebowania średniej wielkości miasta 20-40tys. Koszt adaptacji ich na elektrownię wodną jest stosunkowo nieduży i dość szybko się zwróci... Co do doktorantów to część z nich ma bardzo ciekawe tematy pracy... niestety często wykorzystywane przez obce państwa (np. stypendia do USA na rok przy zaawansowaniu pracy 80% w celu dokończenia badań...)... Z elektrowniami atomowymi zgadzam się... Polska to idealne miejsce na nie... nie wiem czemu tyle protestów zwłaszcza, że istnieje już działający reaktor atomowy pod Warszawą (do celów naukowych)...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 9:26

S sikor17
+1 / 3

@AVictor Te złoża na prawdę są na obecną chwilę nierentowne do wydobycia, oczywiście za 50 lat sytuacja może ulec zmianie. Chyba, że na siłę będziemy budową tą infrastrukturę i płacić 10 zł zamiast 5 zł, bo to wydobywane w Polsce. Na serio uważasz, że nasza władza chce mieć tyle problemów? Przecież gdybyśmy mieli tylko taką możliwość, to na pewno byśmy to wykorzystali - kto by nie pokochał rządu, który dzięki opłatom koncesyjnym i sprzedaży surowców zamiast dziury ma nadmiar w budżecie i może rozdawać komu chce? W sprawie kopalń sprawa jest całkiem prosta - kopalnie prywatne przynoszą zyski, bo pracodawca nie musi płacić górnikom 13-stek, Barbórki, itp. Tak jak w kopalni Silesia (chyba) przejętą przez Czechów - praca 24h/d, nowy sprzęt, premie gdy kopalnia przynosi zyski. Ale czy nasi górnicy, a szczególnie związkowcy zgodzą się na ograniczenie przywilejów lub prywatyzację...
I kwestia energetyki - akurat też miałem przedmiot o Alternatywnych źródłach energii i niestety u nas najbardziej po prostu opłaca się spalanie biomasy. Z energetyki wodnej dużo nie otrzymamy, a koszty budowy takiej elektrowni nie są małe - dodatkowo weźmy pod uwagę iż zasoby wodne w Polsce są porównywalne do Egiptu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~selawi
+4 / 12

sprawdź na yt - Polska Kuwejtem Europy. -

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pogromca_polactwa
+4 / 10

Nie wiedziałem że yt to kanał naukowy :D ucz mnie internecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-3 / 11

Wydobycie wegla w Polsce jako udzilalowiec w produkcji swiatowej jest marny ale faktycznie jest sie czym jarac (68 400tysiecy ton w Polsce na 2013 do prawie 3 miliardow na swiecie).Mamy raptem 0,7% swiatowych zasobow wegla. Swiatowe rezerwy to 948 miliardow ton. a Wy sie 55miliardami(zloza, a nie zloza ktore mozna wydobywac) podniecacie. W Elektrowni Bełchatów SA spala się rocznie 34,4-35,8 mln ton węgla. Liczby dla zwyklych ludzi robia wrazenie, ale jak sie odniesie je do realiow przemyslowych, to juz tak nie urywaja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 8:34

O oDaVo
-1 / 3

@Xar Porównujesz wydobycie w Polsce, do wydobycia w skali światowej, gdzie przed sobą mamy kraje, które przewyższają nas o wiele pod względem gospodarczym i powierzchni :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~To_chyba_widać
+2 / 2

Nie ma się co jarać ile to my produkujemy, bo tak naprawdę to produkujemy gorsze. Ten przekaz jest chyba jasny i stoi w jawnej opozycji do bzdetów w tym manipulatorze, oj przepraszam, demotywatorze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

ODaVo,jakby tak patrzec to San Marino powinno byc potentatem we wszystkim, tak jak Watykan - oba sa takie male, ze inne parafrazujac " przewyższają je o wiele pod względem gospodarczym i powierzchni". Ale tak to nie dziala - nie mowisz, ze zolw sokol jest silniejszy od slonia,bo slon jest wiekszy, tylko porownujesz tak jak jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamill500
-2 / 2

@Xar W moim podręczniku pisało, że Polska ma 60% światowych zasobów Węgla Brunatnego i jakieś 40% światowych zasobów węgla kamiennego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Moglak
+3 / 11

Mogla by byc,jak by gornicy nie przechodzili na emerytury po15 latach,nie mieli 13 i 14 i 15, jak by pracowali 8 godzin nie 6, jak by nie zarabiali po 8 tysiwcy i mozna wiele wymieniac jeszcz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hail5
+5 / 11

Po 25 latach. A co chciałbyś aby górnicy pracowali do 67 roku życia? Jaki człowiek by to wytrzymał? Zarabia 8 tysięcy? Mit . Górnik zarabia połowę z tego. Zwykły co kopie na dole zarabia ok 3,5 tys. A to oni mają najciężej i jest ich najwięcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slony12
-1 / 5

sprawiedliwie bybylo gdyby kazdy kto przechodzi na emeryture duzo wczesniej niz reszta obywateli to powinien otrzymywac nizsza emeryture . patologia jest to ze ludzie przechodza na emeryture po 25latach pracy i otrzymuja podobna dmeryture do swojej pensji bez dodatkow i pobiera ja przecietnie ponad 30 lat . tylko debil mysli zd to jest wporzadku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pypyty
0 / 0

@slony12 W aktualnym systemie emerytalnym wyplacana emerytura zalezy od wysokosci zabranych skladek, co prawda nie jest to zaleznosc proporcjonaln ale pewna zaleznosc jest zachowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 21:45

M matus828
0 / 0

Hmmm a pracujesz 1km pod ziemią na chodniku o wysokości 1,20m, gdzie panuje temp. Ok 30˚c i w każdej chwili może ci się zawalić parę tys. Ton ziemi czy skał które masz nad głową ? A ponadto w każdej chwili możesz wyparowac lub doznać ciężkich popażeń w wyniku wybuchu metanu. A 6 h podziemia i jeszcze jakieś 3 lub 4 h odprawy. Kolega hali5 na absolutną rację, przeciętny dołowy zarabia 3-3,5k

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Soul_shade
+3 / 3

Górnicy, ci prawdziwi górnicy - powinni mieć to co mają, godne zarobki, przywileje, krótszy czas pracy. To ok. Ale spora część to "górnicy", którzy wcale nie schodzą na dół tylko sobie siedzą w biurze. Za co oni mają na emerytury iść wcześniej, mieć wolne? I właśnie ci w biurach zawyżają również pensje. Zarządy są zbyt mocno opłacane, między innyim dlatego kopalnie są nierentowne. Nie zarobki samych górników, tylko tych nimi zarządzających.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

Shade,to czemu gornicy nie protestuja przeciwko takiemu ukladowi? Skoro tak im zalezy na miejscach pracy i w ogole to powinni o nie walczyc, rowniez wtedy gdy nie groza im utrata przywilejow.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Mickal
+6 / 6

Poczytaj sobie o stopniu geotermicznym - dlatego w Polsce nie opłaca się tak głębokie wydobycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kamill500
-2 / 2

A co z produktem krajowym brutto? Czy ktokolwiek uwzględnił, że to to świadczy o zamożności państwa? PKB pozwala wyemitować pieniądz z pokryciem, bez tego nawet wwożenie euro do polski przyniesie zerowy wzrost PSN. Co się stanie z tym pokryciem jak surowiec się skończy? Tym szybciej wydobywasz, tym szybciej się skończy, pokrycie spadnie i dojdzie do wzrostu cen produktów w kraju. Taka sieć Biedronka to znacznie szybszy wzrost zamożności kraju niż wyczerpywalne surowce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightmareTheWorld
+38 / 50

"Skrupulatnie ukrywany przed narodem"? Już wiem, że dalej nie ma co czytać. W każdym szkolnym atlasie masz dokładne mapy wszystkich złóż często z ich wielkością. Pamiętam jak mama mi kupiła taki atlas http://ecsmedia.pl/c/gimnazjalny-atlas-geograficzny-m-iext22139510.jpg
jeszcze w podstawówce, bo babka od przyrody chciała żebyśmy z niego korzystali, a później i tak nam się w gimnazjum przyda. No i w gimnazjum też obowiązywał. Z tego co pamiętam na końcu są mapy wszystkich złóż, chyba nawet więcej niż na tym democie. Jak ktoś nie chciał przez całą szkołę oglądać atlasu, a jakimś cudem trafił na geografie w liceum to też miał najprawdopodobniej wspomniane o istnieniu np. złóż ropy w Polsce. Jak był na rozszerzonej to słyszał o tym ile jest wydobywanego srebra itp. Moje liceum uchodziło za jedno z gorszych w mieście, a jednak o tym było. Więc nie tłumaczcie swojego lenistwa "manipulacją czy ukrywaniem czegoś przez władze".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 14:57

avatar ~Ghery
+14 / 16

Cśśśśś, to teoria spiskowa, "wungiel przyd nami chowajo", nie wychylaj się z rozsądkiem, to nie miejsce. Największe złoża, jakie mamy w Polsce, to gaz głupkowy, tylko wydobywać nie trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+5 / 9

@NightmareTheWorld Dodac tez trzeba, ze te miliony ton to sie nei wydobedzie w magiczny sposob w caigu dnia, roku czy dekady.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pogromca_polactwa
+5 / 9

@NightmareTheWorld Dodam że te informacje były w atlasach, w czasach kiedy szkoła miał osiem klas. Miałem ten zaszczyt że z tych atlasów, można się było dowiedzieć, że Polska, w jakimkolwiek rankingu gospodarczym, wydobywczym itp. itd, zawsze była w pierwszej dziesiątce, rzecz jasna tuż za ZSRR i NRD.
Dodać należy że przebijaliśmy USA w dziedzinie budownictwa... To nie są prawdy znane od dzisiaj.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Swimfun
-1 / 1

@NightmareTheWorld Zdawałem geografie na maturze i w czasie nauki w liceum owszem słyszałem że posiadamy jakieś złoża ropy naftowej i innych surowców ale W ILOŚCIACH NIE WYSTARCZAJĄCYCH NA WYDOBYCIE (poza węglem) nie wiem czy podawanie takich informacji wynikało z podstawy programowej przyjętej przez rząd czy z niewiedzy mojego nauczyciela...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Innkeeper
+5 / 5

@NightmareTheWorld Nowy w internecie? Spoko, weź sobie coś do picia z lodówki. Na stole w kuchni są przekąski Polecam koreczki śledziowe. Sam robiłem. Popcorn wchodzi tylko podczas największego sz*tstormu.
Od dawna na demotywatorach są posty z "ukrywanymi informacjami", które można przeczytać w podręczniku, czy gazetach. Większość autorów tych obrazków nie czyta podręczników. Ani gazet. o ciekawe wielu komentujących, mimo, że łatwo to można sprawdzić, łapie haczyk.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 4

@rafalinformatyk cytujac tepa strzalo nie widzisz manipulacji, podaje sie jakby Polska mogla zarobic wydobywajac,ale NIE MOZE wydobywac albo koszt wydobycia bylby wiekszy niz zysk. Jak nie wierzysz, to mam dla Ciebie informacje - gleboko w Ziemi(w tej strefie, ktora jest juz plynna) prawdopodobnie jest wielka ilosc olbrzymich diamentow - chytaj lopate i kop, zobaczymy czy ich wydobycie jest oplacalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NightmareTheWorld
0 / 2

@rafalinformatyk Manipulacja jak najbardziej jest. Demot jest manipulacją, albo został stworzony przez laika. Wyolbrzymiono pewne fakty. Np. jak wydobywasz 1 kg a w nim masz 1-2g rudy, a reszta to zanieczyszczenia to się nie opłaca. Na pewno w niektórych miejscach opłacałoby się wydobycie, ale liczby podane w democie są przekłamane. @Swimfun raczej z braków wiedzy nauczyciela. U mnie był taki od historii i wosu, kolega zdawał rozszerzoną historie, ja i inni rozszerzony wos, poprawialiśmy nauczyciela na lekcjach. Ale do atlasu nikt dostępu nie broni. Często masz w takowych podane szacunkowe ilości złóż i można później podrążyć temat jak się chce. @kamil898989 Zawiodę cię. Od jakiegoś roku nie mam kabla do telewizora, od kilku lat tv oglądam tylko jak wpadne do ojca i akurat on coś ogląda (czasem jest to tvn to wytykam mu manipulacje prowadzącego, za co się na mnie zwykle obraża). Jakbyś miał konto i częściej patrzył w komentarze, wiedziałbyś, że krytykuje obecną władze, bronie ludzi z marszu 11.11 itd. Jeśli chodzi o czytywanie wiadomości to jeśli już to robię to zwykle czytam niezależną, albo jakieś prawicowe blogi. Problem polega na tym, że propaganda oraz głupota zawsze nią będzie bez względu na opcje polityczną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafalinformatyk
-4 / 4

@NightmareTheWorld @Xar Dla POwców się nic nie opłaca zawsze, nie udawajcie inteligentów, inteligent kombinuje jak to zdobyć, a nie pier* że coś jest nie osiągalne, PO jest antypolskie i dziła na niekorzyść państwa i obywateli, więc dlatego nic nie można zrobić. Tacy jak WY zawsze stosują demagogię żeby tylko udpić wszystko co się da i przy okazji udawać "mądrych i oświeconych".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~VicoLaw
+13 / 15

Po pierwsze: Słabo Ci na szczęście idzie wciskanie ludziom tego howna z rodziny spisko-"pewnie o tym nie wiecie".
Po drugie: Złoża są w większości płytkie i pierwszy raz widzę u ciebie taki przelicznik wartości (pododawałeś zera).
Po trzecie: W większości są zwyczajnie niedostępne przez miasta albo zwyczajnie ich położenie poziome sprawie, że zwyczajnie nie opłaca się ich wydobywać.
Po czwarte: Oznaczenie "Gaz/ Ropa naftowa" w przypadku oznacza głównie howno warty GAZ.
Po piąte: Nie powinieneś być o tej porze w swoim Radomskim gimnazjum? :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
+3 / 3

Państwo jest bogate bogactwem swych obywateli, a nie jego grabieniem. Co mi z tego przyjdzie, że państwo będzie te złoża eksploatować. Miedź w Polsce jest obłożona cłem, przez co jest droższa niż za granicą - pewnie w celu ochrony najbogatszej firmy w kraju. Węgiel też mamy droższy. Jeśli rząd rozpocząłby eksploatację gazu i ropy, mielibyśmy ceny norweskie. Państwo byłoby bogate, a ludzie już niekoniecznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 4

Z tym, ze clo na surowce naturalne to jak najbardziej logiczna sprawa. W koncu placa wlascicielowi za wydobycie, podobnie jak placi sie za wypas bydla czy scinanie drzew.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pogromca_polactwa
+3 / 3

Rudy, czy to rozumiesz co to znaczy pojęcie nieopłacalne wydobycie? to znaczy że koszty wydobycia przekraczają zysk. Może za kilanaście lat, 20, 30, kiedy technologia na to pozwoli. Na dnie oceanów, pod dnem oceanów, pod lodami Antarktydy także są bogactwa, złoża, ale nikt nie podejmuje się wydobycia czegokolwiek, bo wie, że wydobycie przekroczy koszty. Logiczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pypyty
0 / 0

@Xar Cło to nie jest cena jaka płacisz za wydobycie, to po prostu dodatkowy podatek żebyś musiał kupować coś po wyzszej cenie niz z innych żródeł. Za wydobycie placisz cenę, tak jak za bydło placisz konkretną cenę a oprocz tej ceny, tego kosztu masz narzucony podatek, ktory idzie do państwa - nie do spółki, która sprzedaje dany towar ale do państwa. Państwo naklada clo zebys kupował od niego, bo lepszy wegiel lub tanszy mozesz miec z innych zrodeł - mowiac najprosciej clo jest po to zeby po pierwsze obywatel kupowal drozej niz jest to mozliwe a wiec zeby zostało mu mniej pieniedzy, po drugie zeby panstwo mialo wiecej pieniedzy - przyrownywanie cła do płacy za wydobycie jest chore, choc rzeczywiscie nierozwiazalnie sie z nim łączy to są to jednak dwie rozne rzeczy. Skoro państwo polskie nie potrafi wydobywać węgla po takich kosztach jak Chinczycy, ktorzy przez pol swiata musza przetransportowac wegiel to nie powinno tego robic i skupić sie na tym, co wychodzi Polsce najlepiej - nawet jakby to byla produkcja jabłek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 23:55

avatar ~Innkeeper
+1 / 1

Pierwsze słyszę, zęby towar nie opuszczający granicy państwa był oclony. Wg. internetowego SJP: Cło - "opłata pobierana od towarów przy przekroczeniu granicy celnej"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pypyty
+1 / 1

@Inkeeper Masz racje, chodzi o to, ze niby cło na wegiel z Rosji i Ukrainy jest niesprawieliwie niskie i przez to sei nie oplaca w Polsce go wydobywac. A ja mowie skoro taniej brac wegiel z Ukrainy to czemu nie, czemu panstwo zabiera obywatelom kolejne pieniadze, w Polsce podatki sa na takim samym poziomie jak w krajach zachodniej Europy, jednak w Polsce uslugi dostarczane przez panstwo sa niskiej jakosci a ile w ogole sa dostarczane a panstwo zabiera od ludzi kolejne pieniadze i karze im placic kolejny podatek lub sponsorowac gornictwo (ktore jest panstwowe ) czyli tak czy siak placic na panstwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Glaurung_Uluroki
0 / 0

@Innkeeper - cło powoduje, że towar wwożony jest droższy, przez co miejscowy monopolista może od razu podnieść cenę o cło, bo taniej nikt nie kupi. Cło to wsparcie producenta kosztem konsumenta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gameover12
+4 / 4

Witam,
a o złożach uranu to zapomnieliśmy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HarryLepper
+1 / 1

Cały zapas uranu pewien jegomość sprzedał Czeczenom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Innkeeper
0 / 0

@HarryLepper A co chciałeś z nim zrobić? Wsadzić do akwarium i używać jako lampki nocnej? Nie podlecam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Io_vivat
+2 / 2

Wszyscy piszą o "inteligentnym wydobyciu", ale co to w ogóle znaczy? Polska to jest kraj gęsto zaludniony, nie ma u nas jakichś odludnych terenów, jak w USA czy Kanadzie, gdzie można prowadzić wydobycie. Po prostu trzeba na razie wykorzystywać lepiej to co mamy dostępne teraz i zmienić podejście władz do tej sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Gimbusiarnia
+14 / 16

Klasyczne nie znam się to się wypowiem.

"Niewyobrażalnie" wielkie złoża wszystkiego. O wartości mnóstwo pieniążków. Komuniści byliby dumni z autora, przeminął jego czas a przecież mógł być tak cudownym autorem artykułów za czasu propagandy sukcesu i Polski - Gospodarczej Potęgi.
Akurat ja kończyłem ekonomię a Geografia Przemysłowa był jednym z moich kierunków (nudnym). To było dawno ale "bullshit detected" od razu. Trudno, sięgnąłem do źródeł i odświeżyłem sobie zakurzoną wiedzę. Autor tego pamfleciku po prostu kłamie a wy łykacie to jak gąsior kluski, bo hurraa! ma właściwą opcję polityczną. Ludzie, czy wy tak czytacie i wrzucacie na Demoty każdą bzdurę tylko pod jednym warunkiem, że się polityka wam zgadza?

Żeby nie było że jestem z tych co to „wiem ale nie powiem” oraz „każdy może sobie wuguglać” to konkrety:

1. Zasoby węgla kamiennego. Całkowite zasoby węgla BILANSOWE GEOLOGICZNE (podkreślam ten fakt) to 48 mld ton. Złoża PRZEMYSŁOWE to już tylko 4 mld. Całkowite złoża bilansowe na Lubelszczyźnie to już tylko nieco ponad 9 mld ton. Skąd autor wziął magiczne 40 mld ton na Lubelszczyźnie? Ch.. wie. Na marginesie Lubelskie Zagłębie Wydobywcze jest drugie w kraju pod względem wydobycia węgla.

2. Zasoby niklu. Sa tak ubogie, że eksploatacji zaniechano już w 1983 (a nie za sprzedajnej Platformy, o la boga!), nawet komuniści, mimo że rabunkowo wykorzystywali surowce naturalne bez patrzenia na wynik ekonomiczny sobie odpuścili.

3. Złoża molibdenowo-wolframowo-miedziowych. Skąd autor wziął 726 mln ton? Nie wiadomo bo oczywiście wygodnie było nie podać źródeł. Złoża pod Myszkowem zbadano w 1993 roku. Całkowite złoża bilansowe oceniono na 550 mln.

4. 350 ton złota. Sa to zasoby prognostyczne i perspektywiczne oceniane na bazie analiz częstotliwości występowania (głownie zanieczyszczeń) a nie zbadane zasoby bilansowe. Tym którym się czytając te bzdury zaświeciły oczy i udzieliła gorączko złota, spróbuje uświadomić jak wyglądają złoża złota w Polsce. Jedyna kopalnia złota rodzimego w Polsce była kopalnia w Złotym Stoku. Jej zasoby bilansowe w 1954 oceniano na 2000kg (tak, kilogramów!). Do 1960 wydobyto ok. 25% złóż i kopalnie zamknięto jako nieopłacalną. Wiecie ile tam było złota? 2g złota na tonę rudy. Zapraszam z łopatką i sitkiem, wydobywajcie na zdrowie. Obecnie główne wydobycie główne źródła uzysku złota w Polsce to „przy okazji” odzyskując złoto w drodze przerobu innych rud. Całkowite wydobycie w 2013 roku ta droga wyniosło niecałe 1,5 tony.

5. O gazie ziemnym nawet nie będę pisał. Niestety od 2012 roku firmy, które dostały koncesje na próbne systematycznie się z nich wycofują. W maju wycofał się Conoco, ostatnia prywatna firma, która tą koncesje posiadała. Trudno sobie wyobrazić, że wszystkie te firmy, amerykańskie, włoskie, holenderskie czy norweskie wycofały się bo postanowiły NIE ZAROBIĆ na przebogatych i przewspaniałych polskich złożach.

6. I na koniec najlepsze. Jakie u jasnej Amielki zasoby metali w Suwałkach??? Informację o rzekomym odkryciu metali ziem rzadkich odwiertem w okolicach Szyman podano 1 kwietnia 2012 jako informację PRIMA APRILISOWĄ. Jak widać niektórzy ją kupili.

Jeszcze ogólna uwaga na temat wyceny wartości złóż. To, że w ziemi teoretycznie znajduje się towaru za miliardy nie oznacza zupełnie nic. Żeby bowiem te miliardy pozyskać, trzeba też miliardy wsadzić. Czasami rodzaj złóż i trudności związane z pozyskaniem surowca i jego przetworzeniem są tak wysokie, że powodują nieekonomiczność wydobycia lub wręcz te wydobycie uniemożliwiają, powodując że zasoby występują jedynie niestety na papierze. Na co nam bowiem złoto za miliard skoro trzeba by 2 miliardów aby je wydobyć? Na co nam gaz za biliard jak nie wiadomo jak go z ziemi wyjąc? Spójrzcie sobie na USA (chyba , że ich tez posadzacie o posiadanie sprzedajnej władzy). Kraj o naprawdę wielkich zasobach naturalnych, w tym energetycznych. Złoża gazu łupkowego były rozpoznane w USA od lat ale nikt tego nie wydobywał, BO SIĘ NIE OPŁACAŁO. Pow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Innkeeper
+2 / 2

"Ludzie, czy wy tak czytacie i wrzucacie na Demoty każdą bzdurę tylko pod jednym warunkiem, że się polityka wam zgadza?" Jeszcze nie zauważyłeś, że tak?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rozbawionaa
+9 / 11

HAHAHA ZABAWNE. Tak kłamliwego demota, ani w ogóle jakiejkolwiek grafiki w internecie już dawno nie widziałam...
Od kiedy Polska położona jest na 4 płytach tektonicznych? Litości! Autor nie umie nawet prostego obrazka zinterpretować poprawnie. Dużo ropy? Mały malusieńkie złoża, które można wydobyć i o tym poinformuje cię każdy najprostszy atlas, nawet dla siedmiolatków. Reszty już nawet nie skomentuję, bo to wszystko to jakiś koszmarny żart niedouczonego człowieczka o maciupkiej ekonomiczno-geograficznej wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Aru90
0 / 6

I co z tego? Dopóki nasz naród się nie ogarnie, nie ma nadziei na poprawę naszego życia. Na ten moment zapowiada się, że skończymy jak Afrykanie gdy biali tam się rozgościli. Afryka. Tyle surowców i bogactw naturalnych, a bieda i dzicz. Co im po surowcach skoro inne kraje na nich łapy położyły, albo politycy ichni są marionetkami innych państw?

Śmiesznym jest to, że Polska mogła by być takim Kuwejtem Europy i nasi kochani, chciwi politycy byliby znacznie bogatsi jak by ten kraj się rozwinął pod tym kątem niż teraz opłacani przez lobbystów i inne grupy zainteresowane tym by broń Boże, Polska nie stała się silnym ekonomicznie państwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J JaroWars
+3 / 3

A teraz się uspokój, zmień majtki, przeczytaj, jak koledzy powyżej zdemaskowali kłamcę, a dopiero potem wróż nam Afrykę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qrvishon
+1 / 1

Gdyby nie związki zawodowe i pazerni prezesi spółek państwowych to kopalnie miałyby się dobrze, ale ponieważ większość kopani jest państwowa to kwitnie tak korupcja i niegospodarność przez co wydobycie jest nieopłacalne. Jedyny ratunek to sprzedać to w prywatne ręce i ktoś zrobi tam wreszcie porządek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Innkeeper
+1 / 1

@bp2345 Niemcy wybudują nam nowoczesne, rentowne kopalnie, zatrudnią ludzi (miejscowych, bo taniej i nie trzeba wozić), podpiszą kontrakty an dostawę sprzętu z miejscowymi firmami i jeszcze nam zapłacą przy wywozie surowców z Polski. Faktycznie dno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loikii
-2 / 4

Tylko ludzie spoza obecnego układu są w stanie zrobić to co należy.

KORWiN, RN, KNP i Kukiz. Reszta wszystkich won.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Suwalcxak
+1 / 1

Od Suwałk to wara! Mamy w okolicy piękne jeziora i chcemy żeby tak pozostało! A pieniądze z tego i tak przejadła by władza więc wypchajcie się tą swoją mamoną co już macie i zostawcie Suwalszczyznę w spokoju!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~NaWydatki
0 / 0

Masakra... przez ten kredyt w CHF wszedzie widze logo Raiffeisena :/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~polsak
-1 / 5

Bzdura jakich mało, śmiem podejrzewać, że Kukiz to wymyślił

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Innkeeper
+1 / 1

Odejmij sobie koszty wydobycia dzieciaku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Animeeka
+1 / 3

Inni maja o wiele wiecej... No ale nawet jesli mielibysmy zloz w cholere, to i tak bysmy dupy nie ruszyli tylko czekali na 'zagranicznych inwestorow', a polaczki by kwiczaly ze szczescia, ze Polska sie rozwija i otwiera na swiat, odsprzedajac zloza naturalne za granice haha :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jarazy2
0 / 2

tylko żeby Obama tego nie czytał bo zaraz przyjedzie demokracje wprowadzać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HarryLepper
-2 / 2

Á propos węgla na Lubelszczyźnie - ich zasoby też już powoli się kurczą, Ukraińcy go nam podkradają poprzez chodniki wiele km na zachód (dane z pierwszej ręki).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~miki1223
+1 / 1

Dane węgla i gazu ziemnego są jakieś dziwne - Państwowa Służba Geologiczna i dane BP stwierdzają co innego. Wielokrotnie mniejsze niż to co w democie... pewnie to fake :).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Zbigniewo
+2 / 2

Co za młot ... Co z tego, że są złoża ? Jak masz złoża które są mega głęboko to nie opłaca ich się z reguły wydobywać. dramat, ze coś takiego się w ogóle pojawia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar alewis8
+4 / 4

Może pójdziemy dalej, poza naszą planetę? Spożytkowanie antymaterii daje całkiem sporo energii. Większy wybuch na Słońcu wyrzuca jej nawet 2 kilogramy. Całkiem sporo, po bieżącym "przeliczniku" wartości jest to warte dużo więcej niż wszystkie pieniądze na całym świecie. Jak już ogarniemy antymaterię i staniemy się cywilizacją Type I to możemy zbudować sferę Dysona na naszej orbicie wokół Słońca. Ta megastruktura absorbuje całą energię z promieniowania naszej gwiazdy i przekazuje ją nam do spożytkowania. Sporo tej energii tam jest, rocznie to tak z kwardylion razy tyle co obecnie zużywamy na całym świecie. Wystarczy by awansować do cywilizacji Type II. Ale to nie wszystko, jest jeszcze przecież Type III czyli cywilizacja galaktyczna - żeby tam dotrzeć musimy wybudować takie sfery Dysona na każdej z ponad 100 miliardów gwiazd w naszej galaktyce.

Widzisz absurd tego komentarza? Przedstawiona informacja jest jak najbardziej prawdziwa, ale czy realna do osiągnięcia w jakimś rozsądnym czasie? Podobnie rzecz ma się z tymi złożami co tu są przedstawione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Czcibor512
+7 / 7

@alewis8 Słońce produkuje na sekundę 3.846×10^26 watów. Kilowatogodzina kosztuje jakieś 60 groszy (z VAT i akcyzą ;) ). Każdy kto umie liczyć odkryje, że przez nieudolne i sprzedajne rządy tracimy w ciągu każdej sekundy 6,41*10^25 zł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~damian80
+2 / 2

Taaa to dlatego pewnie że wydobycie w czechach czy w rosji i transport jest zdecydowanie tańsze niż wydobycie u nas. co mam byc patriotą i ogrzewać dom za 3 razy większa stawkę by korzystać z naszych zloż? czy może przepłacać za prad?
chyba autor siedzi w kieszeni górników, ja bym już dawno wszystkie kopalnie pozamykał w cholere bo dopłaty WSZYSTKICH każdego podatnika by ratować kulejące kopalnie mnie nie bawią

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

A niektorzy debile(tacy jak np. pis) chca zmuszac instytucje publiczne takie jak zadluzone w cholere szpitale by wlasnie tym polskim palily.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Ummon_
+6 / 6

W KAŻDYM kraju na świecie teoretycznie są warunki do zbudowania elektrowni geotermalnej. Dosłownie w każdym (wypowiada się student czwartego roku Akademii Górniczo-Hutniczej na kierunku odnawialne źródła energii). Problem w tym jak głęboko trzeba wiercić. Przecież istnieje granica opłacalności. Po drugie Polska nie leży w miejscu styku żadnych płyt tektonicznych, a już na pewno nie czterech. Co za brednie. Sądząc po tym fragmencie spodziewam się, że reszta tekstu jest równie rzetelna i zgodna z rzeczywistością. Rozumiem dobre chęci autora, ale nie można publikować takich głupot i mieszać ludziom w głowach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 2

Ale wlasnie o to chodzi - zeby masy zobaczymy ten tekst i zeby im zapadlo w pamiec,bo malo kto komentarze czyta. Klamstwo i glowna = swietny sposob manipulacji tymi, ktorzy wierza, ze cos jest prawda,"bo w internecie pisali!"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sadzio132
+1 / 1

Wiesz, to czasami chodzi o to, że te złoża są głęboko i ich wydobycie byłoby zbyt drogie żeby przynieść zyski. Tak jest na przykład z rudami żelaza w Suwałkach, taniej jest sprowadzić żelazo ze Skandynawii niż wydobywać nasze. Od tych wszystkich podanych kwot należy, więc odjąć koszty wydobycia i wziąć też pod uwagę jak na przykład środowisko naturalne ucierpi (na przykład wydobycie gazu łupkowego jest bardzo szkodliwe dla środowiska i to tak, że dewastuje je praktycznie zupełnie).
A tak jeszcze na marginesie, mam wrażenie, że jakby Polska była na granicy choćby dwóch płyt tektonicznych to mielibyśmy trochę więcej trzęsień ziemi na przykład albo mielibyśmy jakiś wulkan (patrz na przykład Islandia, która jest w tak zwanej strefie ryftu, czyli na granicy dwóch płyt, które się rozchodzą). Polska jeśli już się znajduje na granicy czegoś to chodzi raczej o platformy a nie o płyty (nie, to nie jest to samo). A tak jeszcze wracając do surowców, ropa z Rosji jest najtańsza na świecie obecnie (tańsza nawet niż ta z Arabii Saudyjskiej). Do tego złoża ropy po Bałtykiem nie mają szans być większe niż złoża w Rosji (żeby wymyślić taką głupotę to trzeba mieć wyobraźnię nieziemską, polecam pisać książki z taką wyobraźnią) Po za tym na pewno złoża w Polsce są ukrywane przed narodem, co autor genialnie udowadnia zamieszczając w democie między innymi mapkę ze strony wydawnictwa edukacyjnego (wiking.edu.pl, czy jakoś tak, chodzi mi o tą na samej górze), z której ja korzystałem w liceum, bo polecił mi to, uwaga, nauczyciel geografii. Stek bzdur. Jakby co nie jestem prorządowy (bo zaraz ktoś mnie zacznie od POwców wyzywać) tylko, do cholery, nie szukajmy błędów rządu aż tak na siłę. No bez jaj, że się tak wyrażę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2015 o 21:05

avatar ~qwfgvxcbx
+5 / 5

Haha... ten artykuł wrzucił niedawno znajomy geolog na face. Wszyscy cisnęli z niego bekę. Dużo lajków zebrał mój komentarz "po przeczytaniu pierwszych zdań myślałem, że to ASZdziennik". Teraz to trafia na demoty i wszyscy idioci łykają to z radością. Kolejny przykład na to, że "niezależne" media jeszcze bardziej manipulują faktami niż "reżimowe", tylko w drugą stronę. Polak z zasady antysystemowiec. No... na szczęście nie każdy. Co za żenada...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sajgonek27
-2 / 2

Jeszcze zapomniałeś o kopalni barytu na Dolnym Śląsku w Boguszowie-Gorcach. Kopalnia zamknięta aby sprowadzać baryt z Czech. Kopalnia barytu jak i kopalnie węgla w Wałbrzychu zostały zamknięte przez Solidarność - sprzedawcy Polski, sługusy bolszewików i SS unii europejskiej, kolebka PO, PIS, SLD,PSL i wszystkich partii, które powstały od czasu zmiany ustroju w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Pegasuse21
+2 / 2

Z tego co się orientuję, a wiem dość dobrze na temat energetyki (takie studia), to nie ma co pokładać nadziei w energii geotermalnej. Jest to zbyt nieopłacalne, nawet widziałem kiedyś jakiś polityk, który pchał się do koryta w swoim programie miał korzystanie z tego źródła. Syf totalny. Źródła geotermalne znajdują się na około 1 km p.p.z. woda, a raczej para wodna jest słona, przez co potrzeba by było do wydobycia rur, co najmniej z tytanu czy platyny, aby nie korodowały co 2 miesiące. W dodatku złoża nie są na tyle gorące aby para z nich mogła napędzać jakiekolwiek turbiny, trzeba by było dodatkowo je podgrzewać.Więc żaden interes z takimi rzeczami. Co do innych złóż gazu czy ropy, to głębokości są z byt duże, a technologia potrzebna do ich wydobycia jest zbyt droga (obecnie-może w najbliższych latach coś się zmieni) i tych źródeł nie ma tyle by opłacalne było wydobycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Januszeglupie
+3 / 3

Janusze biznesu kur*a. Wiecie, ze koszt eksploatacji tych zloz jest wiekszy niz zysk ze sprzedazy? Ale placzcie jak to jest zle, teraz nawet glebokosc zloz to wina PO...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~geografpolski
+2 / 2

Pokaz mi ten styk plyt tektonicznych ktory jest daleko, polska leży na środku płyty tektonicznej, jeśli nie wierzysz to pamiętaj, że na styku płyt zawsze jest trzęsienie ziemi, ja o żadnym w Polsce nie słyszalem po za tymi w pobliżu kopalnii. Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wojo29kr
+1 / 1

stek bzdur i głupot... szkoda czytać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Laserda
-2 / 2

Czasem o swoim bogactwie nie warto głośno mówić bo jeżeli Polsza to takie eldorado to niedługo może tu być wielka kopalniana pustynia BARANY!!! Krzyczmy: mamy ropę, gaz i w chu... pierwiastków a zaraz znajdą się "przyjaciele" z za granicy, którzy pod pretekstem pokoju zniszczą cały kraj. Myślcie BARANY!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Goscik
+2 / 2

Najbogatszy kraj świata? Rosja to co? Irak to co? Niezłe żarty sobie stroisz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~G6
+3 / 3

Jeszcze gdyby autor podał głębokości na jakich znajdują się te surowce i mozliwość ich wydobyci i jej opłacalność to może by to coś wyjaśniło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Rolnikzz
+1 / 1

Jeśli kolega wycenia 350 t złota na 14 mld USD, to jest sowicie niedoinformowany.. Polska posiada 102 t złota w rezerwach wycenianą przy obecnym kursie na 119 mld USD. Zatem nawet odejmując koszt przetopienia na sztabki etc.. 14mld to mocne niedoszacowanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Yeod77
+3 / 3

Wyżyny ignorancji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~asdsda
0 / 0

mapa nie aktualna w Wieliczce już soli się nie wydobywa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wow00
-1 / 1

jeżeli tak rzeczywiście jest to o ja pi****le :|

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~prawdziwy99999
0 / 0

Tylko że polska to taki kraj że dopuki Ruscy trzymają nas twardą reką od wschodu a niemcy z unią od zachodu i możemy tylko siedzieć cicho

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Hieronimus
0 / 0

No tak. A jak myślicie, dlaczego zginął prezydent RP Lech Kaczyński? Dlaczego zginął kiedyś Gen. Sikorski? Oni stali im w drodze. Co będzie z następnym, mądrym, lojalnym i sprawiedliwym przywódcą? Jak zginie on?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem