@sttk sama konstrukcja obchodziła swoje siedemdziesięciolecie kilkanaście lat temu jakoś, w sumie niewiele się zmieniło, wszystko w nich jest proste, resorowane wózki zapewniają niewiele lepszy komfort jak w towarowym, poza tym zwykłe pudło, w środku prosty grzejnik, oświetlenie i zamontowane do tego silniki plus akumulatory. co można modernizować w takim składzie? lepszy akumulator założyć, sprawniejsze i oszczędniejsze silniki, wydajniejszy grzejnik i lepszą świetlówkę, więcej pomysłów nie mam. swoją drogą pociągi przed wojną kursowały szybciej i bardziej niezawodnie/punktualnie niż dziś.
@yankeers stać jak na pedo lino za setki milionów ale samo założenie kilkunastu spółek P (Kupa) P świetnie to uniemożliwia .... A tak od 20 lat jak pamiętam Wakacje i w uj ludzi upchniętych pod korek byle się jechało jak po 4 godzinach się usiadło to luxus ...
EN57 wyprodukowano ~1 400 sztuk , nie wiadomo ile jest ich obecnie na stanie PKP PR i lokalnych przewożników .
Nowoczesnych EZT ( Elf , Impuls , Flirt ,Acatus,14WE , 19WE/20WE ip. ) jest ~200 sztuk , wliczając Pendolino i Flirty zamówione dla IC będzie ich z 240 sztuk nowoczesnych EZT .
Do tego część EN57 przeszła modernizacje - ~230 sztuk zostało zmodernizowane ( różne wersje ) , kolejne 75 sztuk jest w trakcie modernizacji albo niedługo ją przejdzie .
Ten Elektryczny Zespół Trakcyjny nie należy do PKP!!! Jedyną spółką oferującą przewozy pasażerskie należącą do grupy PKP jest PKP InterCity. A, zresztą zobaczcie sobie jak wyglądają pociągi w Niemczech. Też nie jest tak idealnie, na ekonomicznych składach też jeździ stary tabor. W Polsce jeśli zapłacisz więcej to pojedziesz też 100% lepiej (i nie chodzi mi tylko o Pendolino) ale o zwykł pociąg EIC.
Chyba dawno pociągiem nie jechałeś, a masa kretynów klika mocne - PKP może z punktualnością nie jest najlepsze ale tabor w 90% ma nowy lub w miarę nowy - pisze na podstawie własnych doświadczeń. więc jeżeli u ciebie takie jeżdżą tzn że mieszkasz w jakiejś zabitej dechami dziurze
PKP Cargo :) , PKP IC , PKP PR czy niepowiązane z PKP regionalne koleje jak Koleje Śląskie czy Małopolskie itp .
PKP C EZT w ogóle nie ma , PKP IC ma ich może 20 ( licząc Pendolino , bez nich na razie nie ma żadnych EZT ) , w przypadku wagonów jest lepiej ale nie 90% tylko znacznie mniej - powiedział bym 30-40% lub trochę więcej .
PKP PR to w większości EN57 + ich odmiany i modenrizacje , do tego trochę wagonów i nowszych EZT .
Najlepiej wygląda sytuacja w przypadku regionalnych przewożników , tutaj często większość taboru jest nowa lub kilkuletnia , tyle że ci nie mają po kilka set EZT czy wagonów jak PKP IC / PKP PR .
Te pociagi jezdzily od lat 1960-tych. Zapytałem kiedys maszyniste jednego z nich o date produkcji wehikułu: 1972. Tak, 43 lata.
@sttk sama konstrukcja obchodziła swoje siedemdziesięciolecie kilkanaście lat temu jakoś, w sumie niewiele się zmieniło, wszystko w nich jest proste, resorowane wózki zapewniają niewiele lepszy komfort jak w towarowym, poza tym zwykłe pudło, w środku prosty grzejnik, oświetlenie i zamontowane do tego silniki plus akumulatory. co można modernizować w takim składzie? lepszy akumulator założyć, sprawniejsze i oszczędniejsze silniki, wydajniejszy grzejnik i lepszą świetlówkę, więcej pomysłów nie mam. swoją drogą pociągi przed wojną kursowały szybciej i bardziej niezawodnie/punktualnie niż dziś.
@yankeers stać jak na pedo lino za setki milionów ale samo założenie kilkunastu spółek P (Kupa) P świetnie to uniemożliwia .... A tak od 20 lat jak pamiętam Wakacje i w uj ludzi upchniętych pod korek byle się jechało jak po 4 godzinach się usiadło to luxus ...
jest postęp! pomalowali :)
nie. autor zdjecia zrobil kopie b/w
No co ty? ...
Tja a Impulsy Newagu i Elfy Pesy tak dla zmyłki pomykają co ?
76 elfów, 77 impulsów, do tego dodaj 14WE i tych jaskółek robi się całkiem sporo... no ale do propagandy to pasować nie będzie
@kazek29 weź wyjdź dobra?? na siłę szukasz co jest jeszcze nie tak z Polską? na pewno naród jest nie tak
a ja tesknie za tymi pociagami, maja swoj klimat, ten stukot na torach... a nie pendolino sredolino...
dzięki środkom unijnym zyskały nowe barwy
Świat nabrał barw :)
,,Pomaluje twój świat na żółto i na niebiesko ... ''
to nie PKP -_-
Fake, teraz są przemalowane na czerwono-szary, żółto-niebieskie były wcześniej.
Nie jest tak źle .
EN57 wyprodukowano ~1 400 sztuk , nie wiadomo ile jest ich obecnie na stanie PKP PR i lokalnych przewożników .
Nowoczesnych EZT ( Elf , Impuls , Flirt ,Acatus,14WE , 19WE/20WE ip. ) jest ~200 sztuk , wliczając Pendolino i Flirty zamówione dla IC będzie ich z 240 sztuk nowoczesnych EZT .
Do tego część EN57 przeszła modernizacje - ~230 sztuk zostało zmodernizowane ( różne wersje ) , kolejne 75 sztuk jest w trakcie modernizacji albo niedługo ją przejdzie .
Jakbyście zestawili z pierwszym w Polsce elektrycznym składem z 37 roku to też by się niewiele różniły.
Ehhh ... wystarczyło w fotografii nałożyć filtr usuwając kolory ...i już jazgot.
Ten Elektryczny Zespół Trakcyjny nie należy do PKP!!! Jedyną spółką oferującą przewozy pasażerskie należącą do grupy PKP jest PKP InterCity. A, zresztą zobaczcie sobie jak wyglądają pociągi w Niemczech. Też nie jest tak idealnie, na ekonomicznych składach też jeździ stary tabor. W Polsce jeśli zapłacisz więcej to pojedziesz też 100% lepiej (i nie chodzi mi tylko o Pendolino) ale o zwykł pociąg EIC.
Wpierw praca i godne wypłaty niech będą. Co z tego że nowoczesne pociągi będziemy mieli jak nie będzie stać by nimi podróżować...?
Chyba dawno pociągiem nie jechałeś, a masa kretynów klika mocne - PKP może z punktualnością nie jest najlepsze ale tabor w 90% ma nowy lub w miarę nowy - pisze na podstawie własnych doświadczeń. więc jeżeli u ciebie takie jeżdżą tzn że mieszkasz w jakiejś zabitej dechami dziurze
Zacznijmy od tego która spółka PKP.
PKP Cargo :) , PKP IC , PKP PR czy niepowiązane z PKP regionalne koleje jak Koleje Śląskie czy Małopolskie itp .
PKP C EZT w ogóle nie ma , PKP IC ma ich może 20 ( licząc Pendolino , bez nich na razie nie ma żadnych EZT ) , w przypadku wagonów jest lepiej ale nie 90% tylko znacznie mniej - powiedział bym 30-40% lub trochę więcej .
PKP PR to w większości EN57 + ich odmiany i modenrizacje , do tego trochę wagonów i nowszych EZT .
Najlepiej wygląda sytuacja w przypadku regionalnych przewożników , tutaj często większość taboru jest nowa lub kilkuletnia , tyle że ci nie mają po kilka set EZT czy wagonów jak PKP IC / PKP PR .