Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
od ~mieszkaniec_bloku
+
982 1087
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Zibioff
+29 / 37

Nabrał kredytów na zachodzie, które zostały przejedzone. Tak samo robi i Tusk na a i również PIS czyli zadłuża państwo a konkretnie nie państwo - tylko obywateli. Gdyby nie komuna w Polsce tylko wolny rynek jak np. w Niemczech po IIWŚ i reforma Erharda to bylibyśmy dzisiaj potęgą a nie marzyłbyś o "chruszowkach" - bo tak te bloki się w Rosji nazywa. Gdyby choć utrzymanie reformy Wilczka w niezmienionej formie w 1989 r. wprowadzenie zakazu uchwalania budżetu z deficytem, co proponował Korwin w parlamencie w chyba 1992 r. Komuna to było zło w każdej dziedzinie od gospodarki po papier toaletowy. Współczesna komuna, neomarkizm i tzw. lewactwo to również upadek i gnój ostatni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~4rt56
+11 / 15

@Zibioff Jednak nie należy rzucać błotem w Gierka. To jedyny komunista, który kochał Polskę w przeciwieństwie do reszty szumowin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+7 / 15

@~4rt56 , Oni wszyscy kochali Polskę Ludową bez wyjątku...Tak ją kochają, że do tej pory już w trzecim pokoleniu mamy PRL.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+8 / 12

@rzviro - nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz....Mylisz ustawę o swobodzie gospodarczej z tzw. prywatyzacją, która była uwłaszczeniem komunistów i nie miała niczego wspólnego z prawdziwą prywatyzacją. Masz jednak słuszność, że ustawa Wilczka weszła nie dla dobra obywateli ale dla dobra nomenklatury PRL. Jak się okazało, że nomenklatura przegrywa konkurencję z obywatelami, którzy nagle zaczęli bogacić się w tempie najwyższym na świecie - to pojawił się super szkodnik czyli Balcerowicz, reformę uwalono i wszystko wróciło do normy. Zakłady były "upieprzane" w inny sposób - a mianowicie ustawioną prywatyzacją i robili to nie wolnorynkowcy - tylko starzy komuniści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+4 / 8

@kAzek29 a za Tuska stadionów, aquaparków, dróg, skwerków itp....Niemcy Zachodnie zaś nie miały Gierka i w czasie jak u nas budowano rozwalające się bloki oni budowali mercedesy ponieważ nie było u nich komuny tylko wprowadzono wolnorynkowe reformy Erharda. @rzviro - zbrojeniówka najlepiej miała się w ZSRR i ma się świetnie z Korei Północnej. Masz jednak słuszność, że obecnie powinniśmy budować własny przemysł zbrojeniowy zamiast kupować za miliardy amerykański szajs. No ale to właśnie koledzy Gierka jak Miller czy członkowie postpeerelowskiej układowej Unii Wolności - okradają naród od lat. Komuna to był czas szarości i biedy i Gierek za kredyty kupił zachodnich towarów i rzucił do sklepów i lud oszalał. Nic nie zbudował za te pieniądze - dlatego już w 1981 r. były masowe protesty Solidarności, bieda i drożyzna w sklepach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rzviro
-1 / 1

@Zibioff nasza zbrojeniówka robiła głównie dla nas. Północna - okręty (m.in. desantowe i ścigacze), Bumar - czołgi, Łucznik - broń lekka, Świdnik, Mielec - śmigłowce i in. Z tego sprzętu w tamtych czasach do ruskich już niewiele szło

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kacper173173
-4 / 4

@Zibioff Oni wtedy budowali Mercedesy, bo mieli domy. My nie mielismy domow, wiec od tego trzeba bylo zaczac. Proste?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Paszeko
0 / 0

@Zibioff Niemcy i kraje zachodnie skorzystały na planie Marshalla a Polska została z ręką w nocniku. Lepiej z mądrym zgubić jak z głupim znaleźć a parafrazując to porzekadło, lepiej z bogatym i mającym dobre pomysły robić interesy niż z pazernymi złodziejami i nieudacznikami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Panzimowegolasu
0 / 0

@~4rt56 najwięcej w strukturach partyjnych dla Polski robili pojedyńczo się trafiający szeregowi urzędnicy średniego szczebla, którzy po prostu ubrali maskę i się starali dla Ojczyzny zamataczyć chociaż skrawek komunistycznego ciasta, więc nie generalizuj wszystkiego do jednej osoby ,bo to nieuprawnione i krzywdzące działanie. Jak chcesz wychwalać to już wiecej dla Polski zrobił Gomułka, który zaczął wyrzucać agentów radzieckich z Polski pod pretekstem pochodzenia żydowskiego, a nie jakiś zasrany Gierek, który sam nie wiedział co czyni, bo nigdy samodzielnie decyzji nie podjął,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+1 / 3

@Paszeko Polska nie mogła skorzystać na planie marshalla ponieważ Stalin był przeciwko. Nie ma co się dziwić Stalinowi - w jego interesie nie było aby Polska rozwijała się gospodarczo....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar anarchoman
+1 / 1

@Zibioff Tak jak już kiedyś pisałem, myślenie, że USA dawało pieniądze za nic to myślenie naiwniaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+2 / 2

@anarchoman - oczywiście :). Nie po to CIA dawało kasę na obalenie komuny i obranie papieża, żeby miało im się to nie opłacać :).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
-2 / 2

Paszeko Trochę mijasz się z prawda bo gospodarka Niemiec międzywojennych stała dużo lepiej niż Polski w tym okresie.Polska gospodarka była zależna od Niemieckiej. Przykładem jest rok 1928 kiedy Niemcy nałożyły na Polskie ograniczenia handlowe to gospodarka oraz finanse Polski załamały się, W latach 30 niemiecki robotnik zarabiał lepiej niż obecnie przeciętny Polak. Tak naprawdę mamy podobne zarobki do lat 30, tyle samo mozemy kupić produktów, więc pensje w Polsce nie zmieniły się przez 90 lat. Wracając do Młodej Polski to raczej była biednym krajem i bardzo zadłużonym. Warto czytać dobre opracowania historyczne a nie pobożne życzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 marca 2016 o 23:02

avatar ~kk
+3 / 5

Hahaha Tak, to dzięki komunistom nasi rodzice i dziadkowie mieli co jeść. A przepraszam, szczaw i mirabelki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mrajska
-4 / 6

Może i z dziadkami, ale w dworku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+4 / 12

Rząd Tuska na propagandę, przeznaczał każdego roku ponad 200 mln zł. Kreował historie Polski na nowo i po swojemu, dlatego wiele komentarzy nie ma pokrycia z prawda. Komuniści zastali Polskę zniszczoną ponad 80% i ją odbudowali. Zastali Polska zadłużoną i spłacili długi przed wojny. W latach 1959-66 zbudowano 1000 szkół, każdego roku budowano ok 300 tys mieszkań. A Tusk zastał Polskę odbudowana a zostawił sprzedaną! Sprzedano ok 10 tys szkół. Teraz buduje się poniżej 100 tys mieszkań. I największe kłamstwo ekipy Tuska to dług komunistów i Tuska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
+2 / 6

Każdy pamięta jak straszono za Tuska długiem komunistów, że kraj zbankrutował a to było ok 40 mld $ czyli 10% PKB. A teraz jest ponad 3 bln zł i dawno temu przekroczył 50%. Za Gierka zbudowano ok 600 fabryk i elektrowni, które Tusk sprzedał za kilkaset mld zł. A co Tusk wybudował? Co my po Tusku sprzedamy? Na co zadłużył Polskę i Polaków? Komuniści zaciągnęli dług i ten dług spłacali taka jest prawda o długu PRLu ale dług Tuska jest długiem Polaków bo Tusk zaciągnął go w imieniu obywateli i to my Polacy go spłacamy w różnych podatkach. Każdy Polak ma dług pow 200 tys zł, czy dorosły czy dziecko. Na logikę, przeciętna Polska rodzina 4 osobowa, która ma mieszkanie za 300 tys, samochód za 20 tys zł, własny dług i brak oszczędności jest obciążona przez rząd długiem w sumie ok 1 mln zł. Tak, każdy Polak ma dług, który będzie musiał spłacić.
http://www.tokfm.pl/blogi/politikomiks/2014/09/pojedynek_na_dlugi__tusk_vs_gierek/1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 marca 2016 o 8:48

avatar KapitanKorsarzPirat
+6 / 10

Mimo, że komuna to zło to takich ludzi jak Gierek, Gorbaczow czy Tito nie można wrzucać do jednego worka z resztą czerwonych ścierw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Vato
-1 / 5

gdyby nie włoska licencja fiata 126p, to polacy do dzisiaj by jeździli rowerami... :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
-1 / 1

@Vato Włosi na początku komuny byli zakontraktowani na budowę fabryki i klepanie Fiatów 1100, niestety musieliśmy skorzystać z prezentu od braci Rosjan i na samochody poczekaliśmy jeszcze 20 lat. Gomułka mówił później, że chłop rowerem ma jeździć i starczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
0 / 0

@Vato Panie kolego Polacy po wojnie produkowali kilka modeli samochodów np:Warszawa,Mikrus, Tarpan, Polonez -Polskie konstrukcje. Produkowano jeszcze Zastawę 1100, Fiaty 125p 126p 127p. Produkowano jeszcze - Lublin, Nysa, Żuk, Star, Jelcz, Autosan itp. Co ciekaw, że za komuny produkowano więcej samochodów niż obecnie. Teraz w Polsce jedynie montuje sie samochody a nie produkuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~JKNZ
+7 / 9

Taa gdyby nie komuna co niektórzy dalej by mieli dziadków a nie szukali ich ciał po lesie !!!!!!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gości
0 / 0

Dziękuje, od razu poczułem się lepiej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Chii_chan
0 / 0

Gdyby nie Gierek to moglibyśmy teraz nie siedzieć w d... zachodnich banków za odsetki od kredytów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
0 / 0

Kredyty to my spłaciliśmy już za rządów świętego Donalda, teraz siedzimy za to że komuna źle upadła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~GolułkaISpółka
0 / 0

A co wolałeś gołmułkowską biedę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dwaemu
0 / 0

@cinek40 Taa, kredyty Gierka spłaciliśmy... zaciągając nowe, jeszcze większe kredyty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar cinek40
0 / 0

@dwaemu: Akurat zostały spłacone z naszej kasy, a to że poprzednia władza zafundowała nam jesień średniowiecza w budżecie to inna kryminalna sprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dwaemu
0 / 0

@cinek40 Jasne. Zostały spłacone z "naszej kasy" - tej samej, którą aby zapełnić trzeba nam się było zadłużyć gdzie indziej tudzież nadrukować tony obligacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Entex
+3 / 3

Zarabiam ponad średnią krajową i mieszkam z Matką bo... Ona mało zarabia. Niestety jestem w sytuacji, gdzie to ja muszę utrzymywać rodzica.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziemowitek
0 / 0

Gierek? To ten to co nabral kredytow, czesc kasy przeputal, a calosci za swojego zycia nigdy nie splacil? WOW! Autor demota to geniusz ekonomii, tak ciezko dzisiaj wziac kredyt i przerznac raty?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar anarchoman
0 / 0

@ziemowitek Lepiej zadłużyć się i zbudować coś potrzebnego w tamtym czasie, niż żyć w stagnacji. Tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziemowitek
0 / 0

@anarchoman, tak, zgadzam sie, GDYBY tak bylo w rzeczywistosci. Ale Gierek przepuscil te kase, bo przeciez partyjni koledzy "chcieli sprobowac swoich sil w biznesie". Budowano, jak to za komuny bez ladu i skladu. Dobrze, ze i tak nie zniszczono naszego rolnictwa monokultura kukurydzy bo takie plany tez byly. W tamtych czasach nie liczyl sie rachunek ekonomiczny, potrzeby ludzi, ale IDEOLOGIA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar anarchoman
0 / 0

@ziemowitek Może i przepuścił, ale ważne jest to, że efekty brania kredytów były widoczne, a nie jak dzisiaj ogromne zadłużenie a efektów nie widać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 marca 2016 o 23:12

Z ziemowitek
0 / 0

@anarchoman, bez przesady, jesli chodzi Ci o namacalnosc, to prosze uprzejmie -- autostrady, stadiony, pendolino, itd. W obu przypadkach -- gigantomania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Arturo_80
-3 / 5

Gowno prawda! Kazdy mial prace a rodzice kazdemu wplacali na ksiazeczke mieszkaniowa dzieki ktorej mlode malrzenstwa mialy swoje "M". Teraz choc bys sie zesral jak masz kijowa wyplate to mieszkasz ze strymi!!
Inzynier pracujacy w energetyce w dziale planowania moze najwyzej kupic sobie kawalerke w mieszkaniu z tamtych lat i di tego jest upier**ny kredytami do emeryttury!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ziemowitek
+2 / 2

@Arturo_80, oczywiscie, ze kazdy mial prace (jesli odliczyc tych, ktorzy jej nie mieli). Swoja droga jak super bylo w starozytnym Rzymie, tez kazdy mial prace. W koncu co to za roznica -- niewolnik czy robol, albo dyrektor z czerwonego nadania. Praca to praca? A mlode malzenstwa to dzieki wplatom mialy ksiazeczki, a nie mieszkania, tzw. "glod mieszkaniowy" nie narodzil sie w 89. Przez caly PRL budownictwo mimo minimalizmu nie wyrabialo sie kompletnie -- Gomulka nawet wpadl, zeby budowac tzw. ciemne kuchnie, zeby bylo szybciej, bo przeciez to ludziom styknie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tajniak4
0 / 0

Zniszczenia jakich dokonał Gierek ciągną się za nami jeszcze prawie pół wieku później. Ironia losu, że ze wszystkich komunistycznych pachołków Moskwy, temu jednemu zawsze wszystko uchodzi na sucho, chociaż jego polityka była chyba najbardziej dla Polski destruktywna. Za wszystko co zawinił Gierek winę zwala się na Jaruzelskiego, który usiłował pozbierać do kupy totalnie zbankrutowaną ruinę, którą Gierek po sobie zostawił. Gdyby nie Gierek, nigdy nie byłoby stanu wojennego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Krzysiek58l
+2 / 2

Szczerze mówiąc przerażają mnie niektóre komentarze. Głównie te wychwalające czasy komuny. Rosjanie pod koniec wojny, przy "wyzwalaniu" Polski grabili i niszczyli co się dało. Później wprowadzili swoje rządy, a prawowity rząd na uchodźstwie w Londynie, został zmieszany z błotem. Sojusznicy nam nie pomogli, bo potrzebowali armii czerwonej w ofensywie na Japonię (głównie USA), poza tym bali się Stalina jak ognia i po części mieli rację, bo był to człowiek niezrównoważony. Sowieci dobili nas "korzystnymi umowami", gdzie np. węgiel wydobywany na Śląsku, kupowali po 1$ za tonę. Jeden dolar za tonę! Przykładów można mnożyć, ale prawda jest taka, że czasy PRL były straszne i być może, gdyby nie Stalin, skorzystalibyśmy z Planu Marshalla i dzisiaj nie bylibyśmy biedniejszym narodem od Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii. Naprawdę zatrważające są niektóre wypowiedzi wychwalające komunę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szymex2012
+1 / 1

Może i Polskę rozbudował, ale przypominam że wszystko to jest za pieniądze pożyczone od zachodu, a dług ten skończyliśmy spłacać dopiero w 2012 roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pluszczek
+1 / 1

PRL=UE=ZSRR =3RP+4RP, teraz jest kontynuacja PRL, Bareja miałby morze tematów do robienia swoich genialnych filmów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~nocecałe
0 / 0

To że byli komuniści itp to pół biedy, to że teraz Unia nas okrada to też, najgorsze to że naród tak otępiały i chciwy że nie potrafi sam zebrać się w siłę i zrobić z tym porządek tylko narzeka jęczy ale dalej tkwi jak słup soli i czeka a czas upływa,zamiast dla wspólnego dobra zrobić sobie lepiej to każdy uj na swój strój.Mentalność w kraju chyba taka jak przed rozbiorami przyjdzie inny może lepiej zarządzi tym skoro sami nie potrafimy jakoś przez 123 lata rozbiorów było dobrze ktoś tam się zbuntował bo mu coś sie nie podobało ale ogół był zadowolony ,jeżeli by sie nie podobało całemu narodowi to w 5 lat byśmy odzyskali niepodległość

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B basedzulu
0 / 0

Czeladź ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A azbestnadachu
0 / 0

Chyba na głowę upadłeś. Dopiero niedawno spłaciliśmy długi za ekscesy Gierka. A za pomysy Tuska płacić będą nasze wnuki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A azbestnadachu
0 / 0

@ddarek a już nie wspomnisz o tym, że problemy przedwojennej Polski wynikały z ponad 100 lat eksploatacji przez zaborców? Że przedwojenna Polska została sklejona z 3 różnych części i musiano poradzić sobie z całą masą problemów z tego wynikających?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ddarek
0 / 0

@azbestnadachu To sam widzisz, że skoro została sklejona z ... to nie mogło być super. Było ciężko, więc z skąd te teorie o dobrobycie w komentarzach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wasdaw
0 / 0

ale mieszkam z dziadkami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Baba13
0 / 0

Gdyby nie Gierek i jego poprzednicy żylibyśmy jak ludzie. Gdyby nie Wałęsa, Kwaśniewski, Komorowski młodzi ludzie wiedzieliby kim byli Gierek i jego poprzednicy i jak bardzo oni wszyscy upodlili naród i jego wspaniałą historię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PerfectBeast
-1 / 1

Problem polakow lezy juz w samym zarodku Polak mowi: ucz sie zeby ZNALESC PRACE lub ucze sie zeby mnie ZATRUDNILI. Nie mam tatuazy zeby WZIELI mnie do pracy. Urodzeni niewolnicy. Dlaczego ludzie sa tak glupi ze chca na kogos pracowac Nie umieja sami byc pracodawca czyli zalozyc firme i byc szefem chocby dla samego siebie. Oni musza miec kogos nad soba zeby nimi dyrygował :D Porazka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2016 o 3:08

avatar ~nocecałe
0 / 0

@PerfectBeast Tu masz racje Polak zawsze woli mieć pretensje do kogoś innego do pracodawcy rządu ale nie do samego siebie, takie sieroty że bez ubezpieczenia i ZUSu to łba nie wychyli z domu bo umrze. Polacy nie chcą brać odpowiedzialności za swoje czyny tylko wolą winić kogoś temat rzeka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~cosieq
0 / 0

Czeladź - Bloki :p

Odpowiedz Komentuj obrazkiem