Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Zibioff
+30 / 42

Za rządów PIS 2005-2007 tylko dzięki ś.p. Zycie Gilowskiej czyli zwolenniczce obniżania podatków i reform wolnorynkowych gospodarka ruszyła ( teraz PIS robi dokładnie odwrotnie ) natomiast zadłużenie państwa za za PIS wzrastało tak samo jak zarządów poprzednich i późniejszych http://static1.money.pl/i/a/204/91596.gif
Obecnie zaś wzrasta jeszcze szybciej niż za PO-PSL. Jeśli zaś wierzysz w kryształowych ludzi z PIS to gratuluję naiwności. Spółki państwowe zawsze będą gorzej zarządzane od prywatnych - ponieważ w przypadku bankructwa zarząd państwowy nie traci własnych pieniędzy i nie ryzykuje własnym majątkiem podczas gdy prywatny za złe decyzje płaci z własnej kieszeni a często bankrutuje. Państwowego zaś przenoszą do nowej spółki państwowej gdzie zajmuje się głównie braniem pensji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Busia1
+3 / 25

Zapomniałeś dodać, że za PO Polska zadłużała się 600 milionów zł DZIENNIE. Oni wiedzieli, że PiS przejmie władze i robili wszystko, aby im utrudnić rządzenie. To jak PO zadłużyło Polskę to długi naszą gospodarkę będą nękać przez kolejne 50 lat. Same odsetki od tych długów będą nas zjadać żywcem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kacper173173
+5 / 17

@Zibioff Akurat rok 2016 ciezko nazwac rokiem budzetowym PiSu, bo PO mialo wiekszy wplyw tak naprawde. Dopiero 17-18 beda bardziej samodzielne. Oczywiscie, nie chce PiSu u wladzy, ale z dwojga zlego mniej moim zdaniem napsuje PiS, choc nie uznaje wybierania mniejszego zla.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+12 / 16

@~Busia1 , sugerujesz więc, że PO zadłużyła Polskę bo władzę miał przejąć PIS a PIS teraz zadłuża Polskę bo przewidują, że po nich będzie PO? Bardzo możliwe...:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+7 / 11

@Glaurung_Uluroki, wcale nie musimy tego przyjmować, bo to jest fakt. W kwestiach podnoszenia podatków, PO i PIS głosują tak samo. W głosowaniu o podniesieniu kwoty wolnej od podatku w poprzednim parlamencie PIS wstrzymał się od głosu i projekt nie przeszedł ponieważ zgłosił go Ruch Palikota. Nie przeszedł mimo, że PIS miał ( i ma ) to w swoim programie. Nie chce mi się teraz szukać ale takich głosowań było więcej. Czym różni się gospodarczo PIS od PO to nagrał o tym materiał w 2014 r. Konrad Daniel https://www.youtube.com/watch?v=MpRdNp5KngE Od tamtej pory nic się nie zmieniło poza tym, że PIS jest u władzy i niestety realizuje te postulaty. Różnica między PIS i PO jest jedynie taka, że zdaje się, iż ci drudzy są faktycznie propolscy a nie proniemieccy jak PO i starają się prowadzić niezależną politykę zagraniczną. Witold Gadowski ( albo Wipler...) bardzo trafnie moim zdaniem podsumował PIS mówiąc, że to taki taran, który ma oczyścić rzeczywistość z postpeerelowskich urzędników i przygotować "pole" do budowy prawdziwego państwa.Niestety większość ludzi zwyczajnie nie rozumie zależności między "państwo da" a "państwo zabierze" i widzą tylko "państwo da". Pomijając socjalistów, którzy to rozumieją ale dla nich logika nie ma żadnej wartości i jakakolwiek próba wyjaśnienia im tych zależności kończy się zwykle stwierdzeniem, że "państwo ma się opiekować biednymi ludźmi" i tyle z tłumaczenia. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~takitam800
-3 / 5

Gimbaza nie rozumie że LOT lata do różnych dziur nawet jak połączenie jest nierentowne. Tak samo z PKS'em i Polskim Busem. Dlaczego Polski Bus ma nowiuśke autobusy i tańsze bilety podczas gdy PKS ledwie zipie i trzeba dopłacać? A no bo PKS jedzie do każdej dziury nawet jak jest 1 pasażer bądź wcale. Pojedź sobie w niedzielę wieczorem z Piotrkowa do Pabianic PKS'em, spytaj kierowcy ile paliwa autobus zeżarł a potem spójrz na cenę na bilecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar t1ger
-5 / 5

@Zibioff - Jak się tu nie zgodzić. Teraz PiS na początku coś próbował udawać tamte lata. I wyszło jak zawsze. Błędem jest to, że do polityki dopuszcza się dziadków. A jeszcze większym - że nie udostępniono wszystkich teczek w IPN do wglądu publicznego. Moim zdaniem polityk niema prawa do prywatności przed obywatelem. Sam się decyduje reprezentować mnie i resztę narodu, więc chcę wiedzieć kogo wybieram. Wszystkie plusy i minusy. EDIT: @takitam800 - więc nich tam nie lata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 kwietnia 2016 o 9:32

L Lomion
-1 / 1

@Busia1: Tak to jest jak się zabiera za ekonomię z mocnym postanowieniem udowodnienia jakiejś tezy politycznej. Zysk LOTu za czasów PiS był sztuczny i wynikał z wyprzedaży majątku, np. ze sprzedaży samolotów i ich późniejszego wyleasingowania. Nie ma się co temu dziwić, to normalne działanie podejmowane gdy spółce kończy się kapitał (teraz przechodzą przez to spółki górnicze, które wyprzedają nieruchomości), natomiast z poprawą efektywności nie ma to nic wspólnego. Spółki państwowe są nieefektywne i warto przestać obrażać się na cały świat że tak właśnie jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BluesTata
+4 / 16

"Byli pracownicy Lotu założyli spółkę", tak na pewno to byli: pakowacz bagaży, kierowca cysterny i bileterka:D. A tak na poważnie, dyrektorzy LOTU, co najpierw wydoili z LOTu ile się da, weszli w układy, za tą kasę i dzięki tym układom zdobytym w LOT założyli EnterAir i brylują, jacy to oni nie wspaniali. LOT poszedł na dno za nie trafione inwestycje i niegospodarność za czasów kiedy ci panowie byli na stołkach! Rozdawali najpierw państwowe, aby swojego nie musieć i spijać już tylko śmietankę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+1 / 1

@BluesTata "Młody zapamiętaj. Jest niepisana zasada. U siebie rób jak u siebie, a u obcego, na odpier**"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lomion
+2 / 2

@BluesTata Handlowiec, Inżynier mechanik, pilot i doradca zarządu ds. finansów. Jeśli upierasz się przy twierdzeniu że czterech ludzi może położyć kondycję finansową spółki wielkości LOTu, to jedynie udowadniasz jak słaby i nieskuteczny jest nadzór właścicielski w państwowych spółkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Xmen1
+4 / 12

Porównanie bez sensu - LOT obsługuje regularne linie lotnicze. Latają według rozkładu, nawet jak nie mają pasażerów. To nie przykład LOT-u, ale innej linii lotniczej - puste samoloty z lotniska w Radomiu. A EnterAir wyłącznie wynajmuje samoloty na loty czarterowe. Więc latają, gdy ktoś zamówi lot i za niego zapłaci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar MauraVe
+1 / 1

Dokładnie! I mają tak ustawione godziny lotu, że klienci w hotelach siedzą przez pół dnia na walizkach, bo doba hotelowa kończy się o np. o 12, a wylot jest o 1 w nocy. Nigdy więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar tytusz
+8 / 18

Przecież to oczywiste, że zarządzanie w sektorze prywatnym jest dużo skuteczniejsze, niż w państwowym? To tylko jeden z tysięcy dowodów na ten truizm. Problemem są tzw. "patrioci" którzy każdą prywatyzację nazywają "skandaliczną wyprzedażą" i "złodziejstwem i którzy żądają, by jak najwięcej dziedzin naszego życia, jako "strategicznych", nadal było w źle zarządzających rękach państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+6 / 16

@tytusz Prywatyzacje są najczęściej skandaliczne i złodziejstwem nie ze względu na samo sprzedawanie majątku państwowego, ale ze względu na sposób, w jaki jest to robione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+3 / 3

@tytusz @kondon Ciekawa wymiana myśli w sytuacji, kiedy obaj macie rację :).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zigi12345
+1 / 1

brak odpowiedzialności, to i zarządzanie słabe...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~werty122
0 / 0

ciii....nie wolno tego pisać. Jeden z komentujących napisał, że Pis tylko rozlicza, zatem PISowi nie wolno z tym robić porządku, bo znów będzie skandal. HGW już psioczy, że ją atakuje tam w Warszawie CBA, skandal po prostu i akcja polityczna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~The__Atheist
-1 / 5

Jak rozliczają widzieliśmy już w paru stadninach. Słyszałeś, że przez to możemy stracić imprezę rangi światowej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+4 / 4

@~The__Atheist , stadniny jak najszybciej powinny być sprywatyzowane. Od 2012 polski podatnik dołożył do stadnin 12 mln złotych. Ja na tych koniach nie jeżdżę i ich nie kupuję a jeśli polski podatnik ma utrzymywać stadniny, żeby Rolling Stonesi i szejkowie arabscy mieli gdzie kupować konie to mnie taki biznes nie interesuje. Nie jest prestiżem powadzenie niedochodowych przedsięwzięć dla zagranicznych kupców tylko zwyczajną głupotą! Nagle cała Polska to koniarze...Większość to konia widziała na polu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
0 / 2

Rząd nie jest w stanie sprawnie zarządzać spółką. To jest zwyczajnie niemożliwe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+3 / 3

Porównywać czarterowców z firmą, która realizuje regularne przeloty na określonych (i dalekich) trasach to jak porównywać taksówki z MPK. Gdyby EnterAir wprowadził siatkę lotów i musiał wysyłać samoloty w połowie puste, bo akurat tak się złożyło, że pasażerowie na dany lot rozkładowy nie dopisali, to szybko by im rurka (Pitota) zmiękła...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
-1 / 3

@jonaszewski To znaczy, że jeśli niedochodowy LOT wymaga dotacji od podatnika i mimo tego, wciąż przynosi straty, to mamy go dalej utrzymywać, ponieważ realizuje loty planowe? Wizz Air też realizuje i nikt do nich nie dopłaca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asiooola
+2 / 2

@Zibioff
WizAir, Ryanair to jest jeszcze inny model działalności - oni latają na najbardziej popularnych krótkich trasach i często tylko w określonych miesiącach. Zobacz sobie, gdzie możesz najdalej dolecieć z Polski Wizair-em a gdzie LOTem. O warunkach tej podróży już nie wspomnę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
0 / 0

@Zibioff Nie wiem, czy "mamy" go utrzymywać. To dyskusja o tym, czy zależy nam na posiadaniu narodowego przewoźnika, czy raczej sprzedamy go Niemcom, jak prawie wszystko w tym kraju. Zwracam po prostu uwagę na fakt, że czynienie porównań pomiędzy różnymi modelami działalności jest bez sensu. To jak Poczta Polska i InPost: jedno traci, drugie zarabia, ale każdy by chciał, żeby na jego pipidówę docierały listy; tyle że firmie prywatnej się to nie opłaca, więc sorry, chcesz list, to się przeprowadź. Z LOT-em jest tak samo: albo duma z własnego przewoźnika, albo tanie latanie Lufthansą i Ryanairem. W obecnych warunkach rynkowych tak mała spółka jak LOT nie ma szans zachować i rentowności, i niezależności. Tak jak napisałem: to kwestia pojmowania patriotyzmu i dumy, nie pieniędzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
0 / 0

@jonaszewski Chińczycy przymierzają się do kupna LOT. Mi kompletnie nie zależy na niedochodowym przewoźniku dlatego, że jest "narodowy". To nie Orzeł Biały, tylko zwykła firma, który przynosi kosmiczne straty. Jeśli coś przynosi straty to się to albo restrukturyzuje albo zamyka albo sprzedaje najlepiej na licytacji za najwyższą cenę. Fakt posiadania "przewoźnika narodowego" i jednocześnie wybieranie przez większość Polaków, którzy tego przewoźnika dotują linii typu Ryanair i Wizz jest moim zdaniem kompletnie bez sensu. LOT to paśnik tak samo jak kopalnie. Trzeba to jak najszybciej sprywatyzować i od razu prywatny właściciel zrobi magię i okaże się, że węgiel w Polsce stanieje i, że się opłaca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
0 / 0

@Zibioff Nie sądzę. Tzn. oczywiście można sprywatyzować, mimo "patriotycznego" larum "ło-boże-srebra-rodowe-znowu-wyprzedajom!", natomiast nie widzę żadnej możliwości, by LOT stał się firmą dochodową. Są trzy drogi po prywatyzacji: 1. zostanie włączony do jakiegoś China Air jako jedna z marek, bez jakiejkolwiek odrębności; 2. zostanie zlikwidowany jako zbędna konkurencja (w tym celu często wykupuje się konkurentów - aby ich zlikwidować), a majątek LOT-u zostanie wyprzedany; 3. zostanie całkowicie wchłonięty (budynki, samoloty, pilotów i stewardessy pomaluje się na kolor chińskiej flagi i cześć). Rentowności w obecnym modelu nie uzyska nigdy, bo na konkurowanie na swojej półce jest za mało prestiżowy, a wejście do sektora budżetowego jest trudne ze względu na silną konkurencję dwóch hegemonów rynku. Kupno dreamlinerów było krokiem w dobrą stronę, ale aby się powiodło, trzeba by zastąpić jednym typem samolotów całą flotę i pozbyć się wszelkich obciążeń majątkowych. Czyli albo solidne dofinansowanie i dobry menedżer, albo faktyczna wyprzedaż i pogodzenie się, że nie będzie już LOT. Tertium (kroplówka finansowa ad calendas Graecas) non datur.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~pelopolo
-1 / 1

A PiS chce jeszecze wiecej firm pod kontrole panstwa. Od kiedy urzednik panstwowy jest dobry Manager?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
-1 / 1

Od kiedy rządzą partie czyli od 1918 r. z przerwą na partię nazistowską, która też miała "najlepszych zarządzających" takich, że szewcy z Berlina zarządzali wieluset-hektarowymi posiadłościami ziemskimi i pomimo wykorzystywania darmowej siły roboczej w postaci zaganianych na pola polaków wydajność im spadła o 80% bo nie mieli o tym zielonego pojęcia. No ale te gospodarstwa były już państwowe i należały do Rzeszy!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~przeciwnikentera
+3 / 3

Co za bzdura, EnterAir został założony nie z ludzi po locie, tylko tych co rozkradli pieniądze po eurolocie. W enterze traktują pracownika jak śmiecia! Przeciwko kierowniczce załóg, toczy się kilka spraw w sądzie o mobing. Enter ma stare samoloty, które potrafią w trakcie lotu się popsuć, oszczędzają na wszytkich łącznie z bezpieczeństwem pasażerów. A co do jego latania, mają je tylko w sezonie, bo od grudnia do końca marca nikt ich nie chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ło
+1 / 1

Tak owszem dorobili się na transporcie wycieczek z izraela . Możecie sobie sprawdzić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wozaj
+1 / 1

Raczej wykaszanie kasy przez znajomych królika i służby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-5 / 5

Ech te sukcesy prywatnych polskich koncernów produkujących samochody czy elektronika, pięknie prywata zagospodarowała poPRLowski przemysł po 1989 roku...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
+1 / 5

@zaymoon znowu ból 4 liter, ponieważ prywatni lepiej zarządzają od państwowych? No cóż, komuna mój drogi komunisto upadła i już nie wróci... ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-1 / 5

@dbgoku
Tak "świetnie" zarządzają że po 1989 roku >90% dużych polskich firm pod zarządem prywaciarzy poprostu upadła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dbgoku
-1 / 3

@zaymoon oczywiście, za PRLu byłaby trzymana i o to w tym wszystkim chodzi, nierentowne zakłady (wszystkie państwowe) nie mają prawa bytu, po co trzymać coś, co przynosi straty?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zibioff
+2 / 4

@zaymoon Po 1989 r. komuniści we własnej osobie rozkradli majątki państwowe sprzedając je sobie za złotówkę i nazywając to "prywatyzacją" - resztę zaś sprzedali za parę dolarów łapówek na zewnątrz. Poza tym komuna upadła z hukiem ponieważ ustrój jest tak durny i niewydolny, że rozwali każdą gospodarkę, że może nawet papieru toaletowego brakować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glazer380
+1 / 1

ja tylko chciałbym dodać że gdy LOT dostał pomoc publiczna komisja tfu! europejska dala warunek (kasę można dać ale LOT nie może rozwijać nowych połączeń przez jakiś tam okres czasu, zlikwidowanie połączeń zagranicznych z chyba wszystkich lotnisk poza Warszawą ). co było super wiadomością innych linii zwłaszcza dla lufthansy. która chciała otworzyć połączenia z nowego lotniska w Berlinie co miało być alternatywą zamiast Okęcia zwłaszcza dla ludzi z zachodnich województw polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~dgzed
+1 / 1

@glazer380 żartujesz ale sku*** to ja dziękuję za taką pomoc, ci unijni skurczysyni powinni dostać po mordach!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaa303
+2 / 2

nie ma to jak internetowe rewelacje. proponuję autorowi najpierw zdobyć jakąś wiedzę a potem publikować.

- przychody LOT 2014: 3,2 MLD zł (vs "enter kosi z rynku 757 mln" 2015, 731 mln zł w 2014),
- EBITDA LOT 2014: 291 mln zł, (vs Enter 76 mln zł 2015, 43 mln zł 2014 - a propos "LOT ledwo zipie").
- pomoc publiczna dla LOT to 527 mln zł a nie 1,5 mld zł jak chce autor (zresztą 527 mln zł jest w źródle podanym przez autora - czyżby "pomyłka" przy kopiowaniu?)
- Enter "kupują nowe Boeingi" - owszem, mowa o 189-miejscowych B737, ale LOT także czeka na dostawę dwu kolejnych nowcyh 252-miejscowych B787.

dane LOT:
http://www.msp.gov.pl/pl/przeksztalcenia/profile-spolek/r2685,Polskie-Linie-Lotnicze-LOT-SA.html, https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-restrukturyzacji-pll-lot.html, http://www.pasazer.com/news/28031/siodmy,dreamliner,dla,lot,u,pod,koniec,2016,r.html

dane Enter:
http://ir.enterair.pl/wp-content/uploads/2015/06/Enter-Air-publikuje-wyniki-za-2015-r.-komunikat-prasowy.pdf

pozdrawiam

ps
czy demotywatory.pl publikują dowolny badziew?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kasardas
0 / 2

ja latałem enterAiR i jestem bardzo zadowolony, i tanio

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Ventogon
0 / 0

Myślałem, że to oczywiste, że wszystko co zostaje upaństwowione, w krótkim czasie w gówno się obraca. Cieszy mnie jednak fakt, że coraz więcej ludzi to dostrzega i śmieje się z ludzi. którzy protestują przeciwko prywatyzacji kopalń itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem