ostatnie równanie jest nie do rozwiazania. nie wiadomo jaką liczbę reprezentuje kwiatek niebieski z czrerema płatkami. w równaniach wcześniejszych sumowane sa ewidentnie kwiatki z pięcioma płatkami a nie płatki kwiatków.
@mrdallas, dwadzieścia sześć wyjdzie Ci wtedy, jeśli będziesz rozwiązywał zadanie zanim je dobrze przeczytasz. Bo wtedy nie zauważysz, że w ostatniej linii masz, po pierwsze mnożenie za dodawaniem, a nie dwa dodawania, po drugie linia ta zaczyna się od jednego żółtego kwiatu, a nie od dwóch, po trzecie niebieski kwiat w tejże linii jest inny niż niebieskie kwiaty z poprzednich — ma tylko cztery płatki, jest więc o 1/5 uboższy niż niebieskie kwiaty z pięcioma płatami. Też wziąłem się za rozwiązanie zanim dobrze przeczytałem i też mi źle wyszło. Prawdziwy wynik to OSIEMDZIESIĄT JEDEN.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 czerwca 2016 o 12:14
@Rhz, moment, a dlaczego sumować mamy płatki na niebieskich kwiatkach? A łodyżka i listek to żadnej wartości nie mają? Zadanie ma sens tylko wtedy gdy uznać że niebieski kwiatek to niebieski kwiatek, rozważania czy wartość jest przypisana do płatków czy do listków prowadzi donikąd.
@franciszekkimono masz rację. Wszyscy zakładają że skoro 5płatków = 5 to 4płatki to =4. Bzdura. A może kolejna linia by pokazywałą że o jeden płatek mniej to dzielić tgrzeba przez 5: np 5pł = 5, 4= 5/5 =1, 3płatki to 5/5/5=1/5 itd...
A może strata kolejnego płatka daję liczbę o 2 mniejszą? Bo czemu nie?
taki tylko przykład
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 czerwca 2016 o 17:54
Pierwszy napisałeś prawdę i już cię uciszyli. Uroki demokracji, tłum zawsze ma rację. Oczywiście 81 to prawidłowa odpowiedź. Ostatni rząd to 1+(20x4)=81. Żółty kwiatek jest pojedynczy, a niebieski kwiatek ma 4 nie 5 płatków.
A tak teraz zauważyłem, że między tymi dwoma żółtymi kwiatami nie ma znaku, a wiadomo że jeżeli jest zapis xx, to oznacza on to samo co x*x, czyli 5-x*x=2, gdzie x=żółty kwiat, czyli żółty kwiat ~1.73205080757, co oznacza, że ostatnie równanie to: 1.73205080757+20*x=? .
Takim cudem, jakim tobie wyszło 102. Nie szkodzi, ze byleś blisko - pomyliłeś się tak samo, jak inni co stawia cie na tej samej półce, z tymi, którzy podali wynik np 26 czy 81
Wiesz dlaczego 81? Bo mnożysz przez 4, a nie przez 5. Niebieskie kwiaty mają po 5 płatków, ale w ostatnim równaniu mają 4. Czerwony kwiat to zawsze 20, więc 20x4=80. A żółty kwiat jest tylko jeden, więc dodajemy 1 i mamy 81.
@Wanderer88 @lolek123123123 dokładnie. Jest za dużo niejasności względem obrazku, w zależności jakie przyjąć założenia będzie inny wynik, najważniejsze to jednak wyliczyć poprawnie na podstawie przyjętych założeń. Jeśli jednak liczba płatków ma znaczenie to wtedy wynik to 81. Jeśli nie ma to 101. Najlepiej by było gdyby autor się wypowiedział czy te płatki znaczenie mają czy nie.
Ilość PŁATKÓW kwiatka niebieskiego w ostatnim równaniu! Tylko jedna osoba udzieliła odpowiedzi 81. Biorąc pod uwagę te płatki to tylko ta odpowiedź jest prawidłowa. Ale... w matematyce liczy się symbolika. Więc teoretycznie, liczy się fakt przedstawienia niebieskiego kwiatka a nie czy jest on 5-płatkowy, 4-płatowy, prosty czy nie podlany. Więc wtedy 101. Nikomu nie dogodzisz... Ja uznaję obie odpowiedzi za prawidłowe.
@Rhz Pojedynczy żółty kwiat w zasadzie jest osobnym symbolem niż podwójny żółty kwiat (bo podwójny został przestawiony jako 1 obrazek. To tak jakby powiedzieć, że 11 = 1 + 1) i można mu przypisać inną wartość, tak samo jak niebieski kwiat z 5 liśćmi to inny symbol niż ten z 4. A symbol z 4 płatkami jest nie przypisany. Uznanie, że 4-ro listy kwiat to 4 to tak jakby na podstawie liczby 3 uznać, że dwójka wygląda jak małe odwrócone "c" (bo górny ogonek trójki został usunięty)
@Rhz No wlasnie nie, glupio do tego podchodzisz. Zakladajac, ze podwojny kwiat = 2x wiecej niz pojedynczy to i tak mamy taki problem, ze w pojedynczym z 4 płatkami składa się z:
-1 łodyga
-1 liść na łodydze
-4 płatki
-centrum kwiatka
A ten z 5 płatkami różni się ilością płatków... w ten sposób nie jesteśmy w stanie stwierdzić jaką wagę w całości kwiatka ma liść, centrum i łodyga więc nie wiemy o ile różni się 4-płatkowy od 5-płatkowego.
Amomimowy, moim zdaniem Twoje rozumowanie ma swoje racje jak i w niektórych jej częściach brak racji. Prawdą jest, że należałoby teoretycznie odróżniać symbole, które nie są takie same. Jednak dywagowanie nad tym, że dwa kwiatki do co innego niż 2x jeden kwiatek może być równie słuszne jak i nie słuszne. Bo złym przykładem, jaki podałeś, jest błędne dochodzenie do wniosku, że niby 11 byłoby tym samym co 1+1. Cyfry i liczby pierwotnie spełniały funkcje symboli ilości, jednak szybko tę funkcję utraciły. To już nie są symbole ilości a po prostu, ilość a Twój przykład właśnie to pokazuje. Bo symbolicznie 3 piwa możesz narysować jako 3 kufle piwa. A gdyby cyfry mogły stanowić symbol to podstawiając pod każdy z nich 1 słusznie zauważyłeś, że 111 to nie to samo co 1+1+1. Tak więc biorąc pod uwagę, że kwiat może być symbolem to, jak każdy z nas zna zasady matematyki, dwa kwiatki obok siebie MOGĄ oznaczać 2 kwiatki. I to jest najlogiczniejsze założenie, bo MOGĄ, równie dobrze może to być kwiatek razy kwiatek.
Z matematycznego punktu widzenia w tym zadaniu jest za mało danych, by można je było rozwiązać. Te 2 żółte kwiatki mogą być wielokrotnością jednego, ale równie dobrze może to być inna niewiadoma. Tak samo sprawa wygląda z niebieskim kwiatkiem. Jeśli niebieski z pięcioma płatkami = 5, to ten z czterema nie musi równać się cztery. Nie jest określona ani ilość niewiadomych w zadaniu, ani ich zależności. To zadanie nie ma rozwiązania, jest tylko testem na spostrzegawczość. Ostatnią linijkę można sprowadzić do a + 20 x b = c. Tyle.
@KamQiX Z matematycznego punktu widzenia zadanie jest nie do rozwiązania, bo są w ostatnim równaniu 3 niewiadome. (Nie ma potwierdzenia na to, że 2 żółte kwiaty mają wartość 2 razy większą od 1 żółtego kwiatu - było by to niczym innym jak założeniem, że zawsze m = 2n; v=1/2w)
Jak patrzę na ten rozrzut wyników, to aż się dziwię. Zwłaszcza że prawdopodobnie wszyscy odpowiadający już po podstawówce. Niejeden pewnie i po maturze.
Nie wiem czy jesteście świadomi, ale to zadanie jest nierozwiązywalne. Nie wiemy i nie jesteśmy w stanie określić jaką liczbę symbolizuje niebieski kwiatek o czterech płatkach. W sumie sam tego od razu nie zauważyłem, dlatego takie zadania robi się na literach, a nie na rysunkach, do tego tak złożonych.
Nie da się rozwiązać tego logicznie, niebieski kwiatek na dole ma 4 płatki i jest po prostu nowym symbolem, nie można zakładać, że po urwaniu jednego płatka kwiatek traci 1/5 wartości, byłoby to duże uproszczenie...
101 wg normalnej logiki 81 w logiki autora. Trochę to pokrętne - bo tylko w niebieskim kwiatku liczba odpowiada liczbie płatków - w innych już nie więc logicznie jest pomnożyć przez 5.
Ani razu dobrego wyniku lol 20+ 20+20=60..... 20+5+5=30..... 5-2 (tam są dwa kwiatki po 1) = 3..... 1+20x4(jeżeli złożymy ze płatki były specjalnie) = 81
Czy czerwony kwiat ma 20 płatków? czy żółty ma 1? w takim razie ilość płatków niebieskiego jest bez znaczenia, bo jest on tylko symbolem. Daliście się urobić...
Dla mnie to nadal jest x - 20*y, bo rysując połowę np. Cyfry 8, to nadal będzie połowa cyfry 8 i tyle, a nie 4. //zaznaczam - połowa cyfry, a nie liczby
Opis że dziś sprawdzamy mózg a nie wzrok to albo dodatkowa zmyłka albo głupota wstawiającego. To typowe zadanie polegające bardziej na spostrzegawczości.
nie chce się czepiać, ale...[opcja 1] jeśli żółty kwiatek (z 8ma płatkami) jest równy liczbie 1. To czemu zakładacie że niebieski kwiatek (z 4ma płatkami) jest równy liczbie 4? Równie dobrze można przyjąć że jest to 69 [opcja 2] czemu zakładamy że jeden żółty kwiatek jest to 1 (a może jest to np 43), a dwa żółte kwiatki to 2, skoro można też przyjąć że są to dwie różne cyfry? doszukaj się drugiego dna i znajdź odpowiedz :D
Niby 81, ale właściwie można tylko założyć, że cztery płatki niebieskiego kwiatka = 4, ale nie wiadomo, ponieważ nie ma równania z tym kwiatkiem i jest on niewiadomą :) Ale znając internet ma on 4 ;)
Wy debile, zadanie zostao dawno rozwiązane, a wy dalej musicie spamić złymi odpowiedziami... PRAWIDŁOWA ODPOWIEDŹ TO 81 A JAK NIE WIECIE CZEMU TO POCZYTAJCIE SOBIE PIERWSZE KOMENTARZE.
Zagadka głupio-mądra.
Czerwony kwiatek = 20
niebieski kwiatek z pięcioma płatkami=5
między żółtymi kwiatkami nie ma znaku(zakładamy mnożenie) czyli jeden żółty kwiatek=√2
kwiatek z czterema płatkami nie ma podanej wartości czyli niech będzie= x
Rozwiązanie zagadki to 20x+√2
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 czerwca 2016 o 19:58
Brak danych, zadanie nie może zostać rozwiązane. To że jako symbol dwójki są dwa żółte kwiatki nie oznacza, że jeden żółty to to jedynka. Tak samo nie znaczy, że niebieski z pięcioma płatkami to pięć, a niebieski z czterema to cztery.
Brak Danych lub 81. Ostatniego kwiatka na dole nigdzie indziej nie ma on ma 4 płatki a nie 5 więc jest to inny kwiat, którego wartości nie znamy. jedno równanie ma 2 niewiadome więc jest nierozwiązywalne. Chyba, ze dla tego kwiata liczba płatków to liczba jakiej jest przyporządkowany w takim razie 81.
Nie trzeba liczyć płatków, bo nawet widać ze się nie zgadzają z wynikami ( czerwony musiałby mieć ich 20 a na moje oko ma mniej). Dobrze zrobiłeś/aś :)
26
Za moich czasów to było zadanie przedszkolne. Za waszych czasów to niebawem będzie zadanie maturalne.
ostatnie równanie jest nie do rozwiazania. nie wiadomo jaką liczbę reprezentuje kwiatek niebieski z czrerema płatkami. w równaniach wcześniejszych sumowane sa ewidentnie kwiatki z pięcioma płatkami a nie płatki kwiatków.
@franciszekkimono można założyć, że 4 skoro dla pięciopłatkowych wartość była 5. Tylko to gdybanie.
@mrdallas, dwadzieścia sześć wyjdzie Ci wtedy, jeśli będziesz rozwiązywał zadanie zanim je dobrze przeczytasz. Bo wtedy nie zauważysz, że w ostatniej linii masz, po pierwsze mnożenie za dodawaniem, a nie dwa dodawania, po drugie linia ta zaczyna się od jednego żółtego kwiatu, a nie od dwóch, po trzecie niebieski kwiat w tejże linii jest inny niż niebieskie kwiaty z poprzednich — ma tylko cztery płatki, jest więc o 1/5 uboższy niż niebieskie kwiaty z pięcioma płatami. Też wziąłem się za rozwiązanie zanim dobrze przeczytałem i też mi źle wyszło. Prawdziwy wynik to OSIEMDZIESIĄT JEDEN.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2016 o 12:14
przepraszam, ja tylko dodam odpowiedź do demota: tak.
@Rhz, moment, a dlaczego sumować mamy płatki na niebieskich kwiatkach? A łodyżka i listek to żadnej wartości nie mają? Zadanie ma sens tylko wtedy gdy uznać że niebieski kwiatek to niebieski kwiatek, rozważania czy wartość jest przypisana do płatków czy do listków prowadzi donikąd.
Ponieważ @Lomionie, skoro występują różnice, to interesują nas tylko te różnice. W końcu, identyczność niczego nie zmienia.
@franciszekkimono masz rację. Wszyscy zakładają że skoro 5płatków = 5 to 4płatki to =4. Bzdura. A może kolejna linia by pokazywałą że o jeden płatek mniej to dzielić tgrzeba przez 5: np 5pł = 5, 4= 5/5 =1, 3płatki to 5/5/5=1/5 itd...
A może strata kolejnego płatka daję liczbę o 2 mniejszą? Bo czemu nie?
taki tylko przykład
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2016 o 17:54
102
Homoseksualizm to choroba umysłowa.
81
Pierwszy napisałeś prawdę i już cię uciszyli. Uroki demokracji, tłum zawsze ma rację. Oczywiście 81 to prawidłowa odpowiedź. Ostatni rząd to 1+(20x4)=81. Żółty kwiatek jest pojedynczy, a niebieski kwiatek ma 4 nie 5 płatków.
Ale nie jest napisane, że ten z 4 płatkami reprezentuje liczbę 4.
@Daaa22 A jest napisane, że pojedynczy żółty kwiat to 1/2 2 żółtych kwiatów?
Tak, jeden żółty kwiat to połowa z dwóch żółtych kwiatów. Tak jak jedna złotówka to połowa dwóch złotych.
A tak teraz zauważyłem, że między tymi dwoma żółtymi kwiatami nie ma znaku, a wiadomo że jeżeli jest zapis xx, to oznacza on to samo co x*x, czyli 5-x*x=2, gdzie x=żółty kwiat, czyli żółty kwiat ~1.73205080757, co oznacza, że ostatnie równanie to: 1.73205080757+20*x=? .
myślałem że 102, ale fakt maszrum ma rację xd zastanawia mnie jakim cudem w tak prostym zadaniu ludziom moze wyjsc 26, 81 albo 30 xd
bo to jest 81.
Takim cudem, jakim tobie wyszło 102. Nie szkodzi, ze byleś blisko - pomyliłeś się tak samo, jak inni co stawia cie na tej samej półce, z tymi, którzy podali wynik np 26 czy 81
Wiesz dlaczego 81? Bo mnożysz przez 4, a nie przez 5. Niebieskie kwiaty mają po 5 płatków, ale w ostatnim równaniu mają 4. Czerwony kwiat to zawsze 20, więc 20x4=80. A żółty kwiat jest tylko jeden, więc dodajemy 1 i mamy 81.
mi wyszło 21 bo nie zauważyłam jednego kwiatka i znaku mnożenia :/ tak to jest jak robi się coś na szybko. jak zaczęłam liczyć drugi raz to wyszło 101
1+20 x 5 = 101 nie wiem skąd Ci się wzięło 4 jak 30 - 20 = 10/2 = 5
Napewno nie 81 odpowiedź to 101 albo niewiadoma. Kto wam powiedział że niebieski kwiat czterolistny to 4 ?
101
Bez kozery powiem pińcet. Pińcet Plus.
Czerwony kwiat to 20. Niebieski to 5.Podwójny żółty to 2, pojedynczy 1. A więc 1+20*5=101 (Mnożenie zawsze przed dodawaniem!)
podwójny żółty może też być 8 :)
@Rikimizu
To niebieski (20) - podwójny żółty (8) nie da Ci trzech :v
Chyba, że ominęło mnie coś w edukacji
@grzes2pl A co z niebieskim? Na dole ma 4 płatki a pozostałe mają po 5 płatków. Z tego wynika że na dole mamy: 1 + 20 * 4 = 81
@Wanderer88 @lolek123123123 dokładnie. Jest za dużo niejasności względem obrazku, w zależności jakie przyjąć założenia będzie inny wynik, najważniejsze to jednak wyliczyć poprawnie na podstawie przyjętych założeń. Jeśli jednak liczba płatków ma znaczenie to wtedy wynik to 81. Jeśli nie ma to 101. Najlepiej by było gdyby autor się wypowiedział czy te płatki znaczenie mają czy nie.
101. takimi zagadka mi można ćwiczyć 1cm2 mózgu ale jak komuś wychodzi 26 albo 50 to powodzenia .......
Zwracam honor ;-) Masz +10 do spostrzegawczości hehe
26
27
27
102 inaczej nie wyjdzie
faktycznie 101, tam sa dwa kwiatki. Przepraszam internauci, zawiodlem!!!
@Heriven no zawiodłeś. Spójrz na niebieski kwiatek na dole, ma 4 listki, a nie 5...
102
27
26
101
Bo zamiast x ludzie robią + i wychodzi 26
Właśnie tak :C chyba jednak jest to ćwiczenie na wzrok XD ja też się zagalopowałam i myślę sb, no jak oni wytrzasnęli 101?
101
110
102
101
Ilość PŁATKÓW kwiatka niebieskiego w ostatnim równaniu! Tylko jedna osoba udzieliła odpowiedzi 81. Biorąc pod uwagę te płatki to tylko ta odpowiedź jest prawidłowa. Ale... w matematyce liczy się symbolika. Więc teoretycznie, liczy się fakt przedstawienia niebieskiego kwiatka a nie czy jest on 5-płatkowy, 4-płatowy, prosty czy nie podlany. Więc wtedy 101. Nikomu nie dogodzisz... Ja uznaję obie odpowiedzi za prawidłowe.
@radec_r Symbolem nie jest niebieski kwiatek, a jego płatki. Każdy płatek symbolizuje "1".
dzięki, a ja się zastanawiałam jakim sposobem 81.
@radec_r Nie znamy wartości gałązki i liścia kwiatka względem jego reszty...
@kacper173173 jak to nie znamy? W przypadku niebieskiego wiemy, że czterolistny jest o 1/5 mniejszy od pięciolistnego.
@Rhz Pojedynczy żółty kwiat w zasadzie jest osobnym symbolem niż podwójny żółty kwiat (bo podwójny został przestawiony jako 1 obrazek. To tak jakby powiedzieć, że 11 = 1 + 1) i można mu przypisać inną wartość, tak samo jak niebieski kwiat z 5 liśćmi to inny symbol niż ten z 4. A symbol z 4 płatkami jest nie przypisany. Uznanie, że 4-ro listy kwiat to 4 to tak jakby na podstawie liczby 3 uznać, że dwójka wygląda jak małe odwrócone "c" (bo górny ogonek trójki został usunięty)
@Rhz No wlasnie nie, glupio do tego podchodzisz. Zakladajac, ze podwojny kwiat = 2x wiecej niz pojedynczy to i tak mamy taki problem, ze w pojedynczym z 4 płatkami składa się z:
-1 łodyga
-1 liść na łodydze
-4 płatki
-centrum kwiatka
A ten z 5 płatkami różni się ilością płatków... w ten sposób nie jesteśmy w stanie stwierdzić jaką wagę w całości kwiatka ma liść, centrum i łodyga więc nie wiemy o ile różni się 4-płatkowy od 5-płatkowego.
Kacprze, do czego potrzebna jest Ci waga kwiatu w tym zadaniu?
Amomimowy, moim zdaniem Twoje rozumowanie ma swoje racje jak i w niektórych jej częściach brak racji. Prawdą jest, że należałoby teoretycznie odróżniać symbole, które nie są takie same. Jednak dywagowanie nad tym, że dwa kwiatki do co innego niż 2x jeden kwiatek może być równie słuszne jak i nie słuszne. Bo złym przykładem, jaki podałeś, jest błędne dochodzenie do wniosku, że niby 11 byłoby tym samym co 1+1. Cyfry i liczby pierwotnie spełniały funkcje symboli ilości, jednak szybko tę funkcję utraciły. To już nie są symbole ilości a po prostu, ilość a Twój przykład właśnie to pokazuje. Bo symbolicznie 3 piwa możesz narysować jako 3 kufle piwa. A gdyby cyfry mogły stanowić symbol to podstawiając pod każdy z nich 1 słusznie zauważyłeś, że 111 to nie to samo co 1+1+1. Tak więc biorąc pod uwagę, że kwiat może być symbolem to, jak każdy z nas zna zasady matematyki, dwa kwiatki obok siebie MOGĄ oznaczać 2 kwiatki. I to jest najlogiczniejsze założenie, bo MOGĄ, równie dobrze może to być kwiatek razy kwiatek.
@radec_r W zasadzie to masz rację
101
W sumie to jest łatwe zadanie.
105 lub 110 w zależności czy ma znaczenie to że na jednym obrazku jest 2 żółte kwiatki a na drugim jeden.
Z matematycznego punktu widzenia w tym zadaniu jest za mało danych, by można je było rozwiązać. Te 2 żółte kwiatki mogą być wielokrotnością jednego, ale równie dobrze może to być inna niewiadoma. Tak samo sprawa wygląda z niebieskim kwiatkiem. Jeśli niebieski z pięcioma płatkami = 5, to ten z czterema nie musi równać się cztery. Nie jest określona ani ilość niewiadomych w zadaniu, ani ich zależności. To zadanie nie ma rozwiązania, jest tylko testem na spostrzegawczość. Ostatnią linijkę można sprowadzić do a + 20 x b = c. Tyle.
Z matematycznego punktu widzenia prawidłowa odpowiedź to 101. Z punktu widzenia spostrzegawczości to 81. Tak czy inaczej obie odpowiedzi są poprawne.
@KamQiX Z matematycznego punktu widzenia zadanie jest nie do rozwiązania, bo są w ostatnim równaniu 3 niewiadome. (Nie ma potwierdzenia na to, że 2 żółte kwiaty mają wartość 2 razy większą od 1 żółtego kwiatu - było by to niczym innym jak założeniem, że zawsze m = 2n; v=1/2w)
Jak patrzę na ten rozrzut wyników, to aż się dziwię. Zwłaszcza że prawdopodobnie wszyscy odpowiadający już po podstawówce. Niejeden pewnie i po maturze.
26 pewnie takim, że nie zauważyli w ostatnim rownaniu iloczynu. Dodajac wszysyko wychodzi 26, a poprawny wynik to tak jak koledzy pisali 101
81
105 liczyć nie umiecie ?
Najpierw mnożenie potem dodawanie... Naucz się liczyć baranie.
8+20*4 = 88
105
Czy wy codziennie musicie dodawać jakieś durne zagadki dla małych dzieci ?
101
Potrafię, żadna filozofia.
26
101 nie widzialem ze na koncu jest * a nie +
110
101, najpierw mnożymy, potem dodajemy
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2016 o 10:40
81 oczywiście.
Nie wiem czy jesteście świadomi, ale to zadanie jest nierozwiązywalne. Nie wiemy i nie jesteśmy w stanie określić jaką liczbę symbolizuje niebieski kwiatek o czterech płatkach. W sumie sam tego od razu nie zauważyłem, dlatego takie zadania robi się na literach, a nie na rysunkach, do tego tak złożonych.
Nie da się rozwiązać tego logicznie, niebieski kwiatek na dole ma 4 płatki i jest po prostu nowym symbolem, nie można zakładać, że po urwaniu jednego płatka kwiatek traci 1/5 wartości, byłoby to duże uproszczenie...
Jak nie można? 4/5 to cztery piąte, nie inaczej.
81
czerw
105
101 wg normalnej logiki 81 w logiki autora. Trochę to pokrętne - bo tylko w niebieskim kwiatku liczba odpowiada liczbie płatków - w innych już nie więc logicznie jest pomnożyć przez 5.
czerwony kwiatek= 20
niebieski5
żółty 1
wynik 101
101
110
lol 20+ 20+20=60 ......20+5+5=30..... 5-2 (tam są dwa kwiatki po 1) = 3...... 1+20x5 =1+100(najpierw mnożenie) = 101
Ani razu dobrego wyniku lol 20+ 20+20=60..... 20+5+5=30..... 5-2 (tam są dwa kwiatki po 1) = 3..... 1+20x4(jeżeli złożymy ze płatki były specjalnie) = 81
Tak
Prawidłowa odpowiedź to 81. Ten kwiatek na dole ma 4 płatki, a nie 5 jak wyżej więc symbolizuje liczbę 4. A więc 1 + 20 x 4 = 81. Można się rozejść.
To jest humanistyczne zadanie. Domyśl sie co autor mial na mysli.
101. Czerwony za 20, niebieski za 5, żółty za 1.
W ostatnim działaniu 1 + 20 x 5 = 101.
1 + 20 x 5 = 105
najpierw mnożenie potem dodawanie
110barany
84
101
3*czerwony kwiatek = 60 czyli jeden czerwony kwiatek = 20, 20 - 2 * niebieski kwiatek = 30 czyli niebieski = 5, niebieski - 2 * zolty kwiatek = 3 czyli zolty = 1 i dalej po podstawieniu 2 * (20 *5) = 101 :)
105
41
Ktoś mi powie co reprezentuje żółty(e) kwiatek w 3 równaniu ?
Połowę z dwóch żółtych kwiatków z działania drugiego.
Zadanie niewykonalne, ponieważ nie wiadomo jaką liczbę reprezentuje niebieski kwiatek z 4 płatkami.
Jest to dokładne 4/5 pięcio-płatowego kwiatu niebieskiego, @Marcio0015.
@rhz nie policzyłeś łodygi ;¬;
@Marcio0015 dokładnie masz racje. Nie można ustawić sobie że to jest 4 bo 4/5 liczby 5. łodyga i liść są całe więc to nie musi byc 4
Czy czerwony kwiat ma 20 płatków? czy żółty ma 1? w takim razie ilość płatków niebieskiego jest bez znaczenia, bo jest on tylko symbolem. Daliście się urobić...
Dla mnie to nadal jest x - 20*y, bo rysując połowę np. Cyfry 8, to nadal będzie połowa cyfry 8 i tyle, a nie 4. //zaznaczam - połowa cyfry, a nie liczby
1+20*4 = 81
Jeżeli wychodzi wam inaczej, lepiej wróćcie do szkoły podstawowej.
Kto ci dał prawo zrobić z czterolistnego niebieskiego kwiatka cyfre 4 ?
Kwiat się zmienił więc może sie kryć pod nim każde cyfra/liczba
Najbardziej prawidłowy wynik to: Bukiet z czerwonego, niebieskiego i żłótego kwiatka XD
Co za deb*le, 81 i tyle!
102
1265,78
Wynik to 81.
81 :)
mi wyszło 81, ale nie jestem matematycznym geniuszem... ja to widzę tak
20+20+20=60
20+5+5=30
5-2=3
1+20x4=81
PS zakładam, że te czerwone kwiatki są identyczne :)
3x=60 , x+2y=30 y-2q=3, q+(xy)=?
trzy równania, trzy niewiadome , nie powinno być problemu :)
105 albo 84
81: w ostatnim jest jeden żółty kwiatek, a niebieski ma 4 a nie 5 płatków, czyli 1+20x4=1+80=81
105
101 zgadza się - kolejność działań
28
2+(20×5)=2+100=102
izi 101
101
101 :>
101
27
czerwony kwiat to 60 /3 = 20
niebieski to (30-20)/2=5
żółty to 5-3=2
20+5+2=27
ale są dwa żółte kwiatki więc ostatnie równanie: 5-1-1=3 . tak więc 20+5+1=26
82
Opis że dziś sprawdzamy mózg a nie wzrok to albo dodatkowa zmyłka albo głupota wstawiającego. To typowe zadanie polegające bardziej na spostrzegawczości.
26
Okoń ?
27 debile
27 a widzisz tam znak dodawania czy mnożenie debilu
27
101...
102
101 oczywiście :)
nie chce się czepiać, ale...[opcja 1] jeśli żółty kwiatek (z 8ma płatkami) jest równy liczbie 1. To czemu zakładacie że niebieski kwiatek (z 4ma płatkami) jest równy liczbie 4? Równie dobrze można przyjąć że jest to 69 [opcja 2] czemu zakładamy że jeden żółty kwiatek jest to 1 (a może jest to np 43), a dwa żółte kwiatki to 2, skoro można też przyjąć że są to dwie różne cyfry? doszukaj się drugiego dna i znajdź odpowiedz :D
110
26
101
Niebieski kwiatek z pięcioma płatkami = 5
Niebieski kwiatek z czterema płatkami = 4
Dwa żółte kwiatki = 2
Żółty kwiatek = 1
Czerw
26
27
82
105
Niby 81, ale właściwie można tylko założyć, że cztery płatki niebieskiego kwiatka = 4, ale nie wiadomo, ponieważ nie ma równania z tym kwiatkiem i jest on niewiadomą :) Ale znając internet ma on 4 ;)
26 xD
mi wyszlo 26
czerwony kwiat 20 niebieski 5 1 zolty 1 2 zolte 2 3x czerw
101
dla mistrzów:
20+20+20 = 60
20+5+5=30
5-x=2
x=3
2+20*5=x
x=? :)
okoń
Wy debile, zadanie zostao dawno rozwiązane, a wy dalej musicie spamić złymi odpowiedziami... PRAWIDŁOWA ODPOWIEDŹ TO 81 A JAK NIE WIECIE CZEMU TO POCZYTAJCIE SOBIE PIERWSZE KOMENTARZE.
101
Zagadka głupio-mądra.
Czerwony kwiatek = 20
niebieski kwiatek z pięcioma płatkami=5
między żółtymi kwiatkami nie ma znaku(zakładamy mnożenie) czyli jeden żółty kwiatek=√2
kwiatek z czterema płatkami nie ma podanej wartości czyli niech będzie= x
Rozwiązanie zagadki to 20x+√2
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2016 o 19:58
Nie. Jako że 4-płatkowy niebieski kwiat nie ma przypisanej do siebie liczby. Możemy jedynie gdybać, że to 4.
Wam paru kwiatków starcza, by was skłócić, a co dopiero polityki...
czerwony + czerwony + czerw
Rudy 102:P
Rzygam tego typu zagadkami, zwłaszcza tutaj.
czerwony: 20
3 * x = 60 czyli x = 20
niebieski: 5
20 + 2x = 30 czyli x = 5
żółty: 1
5 - 2x = 3 czyli x = 1
znak zapytania: 26
1 + 20 + 5 = 26
chyba że coś przeoczyłem
A ki diabeł, nie zauważyłem mnożenia, znaczy 1 + 20 * 5 czyli 1 + 100 czyli 101
101.
a) 20 + 20 + 20 = 60
b) 20 + 5 + 5 = 30
c) 5 - 2 = 3
d) 1 + 20 x 5 = 1 + 100 = 101
Brak danych, zadanie nie może zostać rozwiązane. To że jako symbol dwójki są dwa żółte kwiatki nie oznacza, że jeden żółty to to jedynka. Tak samo nie znaczy, że niebieski z pięcioma płatkami to pięć, a niebieski z czterema to cztery.
25 bo czerwony kwiatek to 20, niebieski to 5 a żółty to 1. w tym trzecim od niebieskiego odejmujemy dwa żółte.
Brak Danych lub 81. Ostatniego kwiatka na dole nigdzie indziej nie ma on ma 4 płatki a nie 5 więc jest to inny kwiat, którego wartości nie znamy. jedno równanie ma 2 niewiadome więc jest nierozwiązywalne. Chyba, ze dla tego kwiata liczba płatków to liczba jakiej jest przyporządkowany w takim razie 81.
Mi wyszło 22... i uznałem że jeżeli kwiatek z pięcioma niebieskimi płatkami ma wartość 20 to z czterema musi mieć 16
Zastanawia mnie jakim cudem wyszło ci, że kwiatek z pięcioma niebieski płatkami to 20.
102 :D
101
60/3 = 20 wartość czerwonego kwiatka
(30 - 20)/2 = 5 wartość niebieskiego kwiatka
5 - 3 = 2 wartość żółtego kwiatka
żółty (2) + (czerwony (20) X niebieski (5)) = żółty (2) +100 = 102
wynik to 102, mnożenie przed dodawaniem
lol trzeba policzyc platki? a ja podstawialem za czerwone x za niebieskie y za zolte z pozdro bez tresci zadania
Nie trzeba liczyć płatków, bo nawet widać ze się nie zgadzają z wynikami ( czerwony musiałby mieć ich 20 a na moje oko ma mniej). Dobrze zrobiłeś/aś :)
1x 20x 5 =100
101
101 - banał :D
6