Jeździłam parę lat w Niemczech i jeszcze dłużej w Anglii, i w obu dziękuje się awaryjnymi (i jeśli chodzi o UK, to za kierownicą ludzie różnej nacji, nie tylko biały, "czyli pewnie Polak"...)
Chociaż jesteśmy przyzwyczajeni do używania świateł awaryjnych jako podziękowanie na drodze, to za takie ich użycie grozi nam mandat karny - uczyli mnie tego już na kursie. Jeżeli chcemy podziękować uczestnikowi ruchu drogowego bez ryzyka niepotrzebnej opłaty, lepiej użyć na przemian kierunkowskazów w kombinacji lewy-prawy-lewy-prawy. Mało wygodne w użyciu, ale nie naruszamy w ten sposób żadnych przepisów.
@dandare20 --- Jak to nie naruszamy przepisów? Kierunkowskazy służą do wskazania zamiaru skrętu, więc użycie ich do podziękowania jest również niezgodne z przeznaczeniem tych świateł.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 października 2016 o 16:52
@JanuszTorun --- Kolego, a który przepis naruszamy, stosując migacze? Czy włączenie migacza oznacza, że muszę skręcić, czy też zamiar dokonania manewru? Jak nie skręcę na włączonym kierunkowskazie i wyjedziesz mi z podporządkowanej, to czyja będzie wina? Twoja! Zanim coś napiszecie, to proszę sprawdźcie w kodeksie, albo chociaż zapytajcie instruktora.
@dandare20 --- Czy Ty w ogóle masz prawo jazdy?? Uważasz, że możesz sobie migać kierunkowskazami dowolnie, kiedy tylko masz na to ochotę, bo przecież nie musisz wykonać tego, co sygnalizujesz?? To na cholerę w samochodzie są kierunkowskazy, jeżeli ich włączenie niczego nie oznacza? Chyba tylko po to, aby je stosować do podziękowania. A ja przez tyle lat włączałem je przed skrętem lub przed zmianą pasa ruchu (co przez moment też jest jakimś skrętem). No patrz, dobrze, że wyprowadziłeś mnie z błędu. --- Jeżeli zasygnalizujesz zamiar skrętu, a ktoś w wyniku tego wyjedzie Ci z podporządkowanej, to Policja stwierdzi jego winę. Ale czy Ty byłbyś naprawdę niewinny? Nie. Ponieważ on zrobił to na podstawie informacji od Ciebie. A te informacje jednak do czegoś służą. I to nie do rozrywki.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 października 2016 o 9:41
@JanuszTorun --- Zarzuciłeś mi, że naruszam przepisy - nie odpowiedziałeś na pytanie, jakie to przepisy i zamiast tego jakieś hejty. Nie kontynuuję dyskusji, bo szkoda zachodu na takich "drajwerów". Przeczytaj sam co napisałeś na trzeźwo i najlepiej za tydzień, to dzisiaj typowe - brak ciągłości dyskusji, najlepiej sobie pocwaniakować. Życzę miłego mrugania pomarańczowymi.
@dandare20 --- Gdzie Ty widzisz jakieś "hejty"? Może przeczytaj mój komentarz na trzeźwo. --- Mnie też już się nie chce. Ale jeszcze "dwa słowa", skoro zarzucasz mi, że nie odpowiedziałem na Twoje pytanie. Oczekujesz wskazania konkretnego paragrafu, który opisuje używanie poszczególnych świateł? Ty też nie wskazałeś, jaki przepis zostaje naruszony przez użycie świateł awaryjnych. Otóż w jednym i drugim przypadku jest to ten sam przepis. Przepis, który określa, do czego są przeznaczone poszczególne światła. Użycie świateł niezgodnie z ich przeznaczeniem jest naruszeniem kodeksu. I to tak samo w przypadku świateł awaryjnych, jak i kierunkowskazów. Nie będę Tobie teraz szukał konkretnych paragrafów, bo mam już dość. Nie mam czasu ani chęci. Tym bardziej, że Ty przecież i tak wiesz wszystko najlepiej. Życzę miłego migania pomarańczowymi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 października 2016 o 12:53
@Kaizenpol buractwo to nie podziękować w ogóle. Chyba każdy się domyśli, że jeśli cię przepuścił to nie sygnalizujesz jednym mignięciem awarii swojego auta akurat. Poza tym kierunkowskaz też służy do sygnalizowania manewru którego akurat wykonywał nie będziesz więc o po co obrażasz innych. Ja dziekuję awaryjnymi i z góry Cię za to przepraszam.
@gruszki
Jak nagra mi się to na kamerkę, to wyślę na policję. I z góry Cię za to nie przepraszam. Buractwo na drodze trzeba zwalczać a jak buractwo polega na łamaniu prawa, to nie jest to trudne :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
21 października 2016 o 12:59
@Kaizenpol nagraj siebie jak dziękujesz sygnalizując skręt w lewo i prawo idioto bo sam wprowadzasz w błąd kierowców. Nie przepuszczaj nikogo buraku. Jeśli donosisz za to, że ktoś ci podziękował to znaczy, że jesteś typowym aspołecznym baranem który kompleksy powstałe przez poniżanie w podstawówce wyładowuje poprzez złość na wszystkich ludzi. Byłby z ciebie dobry SBek albo czekista. A może to wartości z domu? Jesteś bardziej do mamy czy do taty podobny? Oczywiście bez urazy dla tych co cię tak wychowali, z pewnością chcieli dobrze.
Jestem przeciwnikiem tej metody uważam że "wpuszczanie" powinno być normą czymś oczywistym niewymagającym podziękowania. Owszem w skrajnych przypadkach zamrugam :)
@tomatoos Popieram. Do tego wiele samochodów ma awaryjne w niezbyt dogodnym miejscu, a szukanie ich na siłę w trakcie manewru i to jeszcze w korku jest niepotrzebnym odrywaniem uwagi od drogi. Już lepiej mrugnąć kierunkami.
Często widzę że ludzie po włączeniu awaryjnych gubią się. Można zobaczyć chaotyczne ruchy rękami czy też skręty kierownicą. Wystarczy chwila nieuwagi i można komuś wtedy wjechać "w dupę" co oczywiście zależy od danej sytuacji. Zachęcam do obserwacji otoczenia można się naprawdę zdziwić. Nie namawiam do bycia chamem ale jako że żyjemy w cywilizowanym społeczeństwie nie powinniśmy ciągle i wszędzie mrugać. Wiadomo czasami wypada na równi z gestem otwartej ręki :) Mogę jeszcze dodać że przeważnie wpuszczam ludzi, zrobię odstęp czy oczywiście zatrzymam się przed pasami. To powinno być normą póki co mam nadzieję że kiedyś tak będzie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 października 2016 o 23:47
Teraz mam dumkę kto posłucha wieloletniego zawodowego kierowcy?
Awaryjki na autostradzie oznaczają niebezpieczeństwo, awarię ostre hamowanie.
Awaryjki przed konkretnym pojazdem to "przepraszam".
Kierunkowskaz szybko naprzemiennie to "dziękuję" i jak długo jeżdżę (od '84-go) nie było inaczej!
Wprowadzacie jakieś ściągnięte z kosmosu zwyczaje tak jak na CB do którego się dorwaliście!
Przytrzymaj jeden z drugim awaryjne na autostradzie w Niemczech to cały pas za wami pierdyknie po hantlach a jak to zauważy polizei to wyrazy współczucia!
Wolałbym, aby ludzie zamiast dziękować za wpuszczenie dawali kierunkowskazem znak, że opuszczają rondo. Niestety bardzo wielu tego nie robi przez co sami bezmyślnie powiększają korki i sami w nich stoją zamiast starać się upłynniać jazdę.
Awaryjnymi to się dziękuje chyba na wsi.
faktycznie kraków to wiocha
ot i kultura ... porady jak ładnie podziękować udzielają fachowcy którzy swoje wywody popierają wulgarnymi epitetami i wycieczkami osobistymi.
Pewnie tak samo dziękują na drogach korzystając ze swoich rad.
W Europie miganie oznacza zaczynający się korek na autostradzie.., i awarię auta
Jeździłam parę lat w Niemczech i jeszcze dłużej w Anglii, i w obu dziękuje się awaryjnymi (i jeśli chodzi o UK, to za kierownicą ludzie różnej nacji, nie tylko biały, "czyli pewnie Polak"...)
chyba że to radiowóz drogówki :D i za podziękowanie będzie mandacik :D
co za różnica jak, ważne że podziekował
Chociaż jesteśmy przyzwyczajeni do używania świateł awaryjnych jako podziękowanie na drodze, to za takie ich użycie grozi nam mandat karny - uczyli mnie tego już na kursie. Jeżeli chcemy podziękować uczestnikowi ruchu drogowego bez ryzyka niepotrzebnej opłaty, lepiej użyć na przemian kierunkowskazów w kombinacji lewy-prawy-lewy-prawy. Mało wygodne w użyciu, ale nie naruszamy w ten sposób żadnych przepisów.
@dandare20 --- Jak to nie naruszamy przepisów? Kierunkowskazy służą do wskazania zamiaru skrętu, więc użycie ich do podziękowania jest również niezgodne z przeznaczeniem tych świateł.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2016 o 16:52
@JanuszTorun --- Kolego, a który przepis naruszamy, stosując migacze? Czy włączenie migacza oznacza, że muszę skręcić, czy też zamiar dokonania manewru? Jak nie skręcę na włączonym kierunkowskazie i wyjedziesz mi z podporządkowanej, to czyja będzie wina? Twoja! Zanim coś napiszecie, to proszę sprawdźcie w kodeksie, albo chociaż zapytajcie instruktora.
@dandare20 --- Czy Ty w ogóle masz prawo jazdy?? Uważasz, że możesz sobie migać kierunkowskazami dowolnie, kiedy tylko masz na to ochotę, bo przecież nie musisz wykonać tego, co sygnalizujesz?? To na cholerę w samochodzie są kierunkowskazy, jeżeli ich włączenie niczego nie oznacza? Chyba tylko po to, aby je stosować do podziękowania. A ja przez tyle lat włączałem je przed skrętem lub przed zmianą pasa ruchu (co przez moment też jest jakimś skrętem). No patrz, dobrze, że wyprowadziłeś mnie z błędu. --- Jeżeli zasygnalizujesz zamiar skrętu, a ktoś w wyniku tego wyjedzie Ci z podporządkowanej, to Policja stwierdzi jego winę. Ale czy Ty byłbyś naprawdę niewinny? Nie. Ponieważ on zrobił to na podstawie informacji od Ciebie. A te informacje jednak do czegoś służą. I to nie do rozrywki.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2016 o 9:41
@JanuszTorun --- Zarzuciłeś mi, że naruszam przepisy - nie odpowiedziałeś na pytanie, jakie to przepisy i zamiast tego jakieś hejty. Nie kontynuuję dyskusji, bo szkoda zachodu na takich "drajwerów". Przeczytaj sam co napisałeś na trzeźwo i najlepiej za tydzień, to dzisiaj typowe - brak ciągłości dyskusji, najlepiej sobie pocwaniakować. Życzę miłego mrugania pomarańczowymi.
@dandare20 --- Gdzie Ty widzisz jakieś "hejty"? Może przeczytaj mój komentarz na trzeźwo. --- Mnie też już się nie chce. Ale jeszcze "dwa słowa", skoro zarzucasz mi, że nie odpowiedziałem na Twoje pytanie. Oczekujesz wskazania konkretnego paragrafu, który opisuje używanie poszczególnych świateł? Ty też nie wskazałeś, jaki przepis zostaje naruszony przez użycie świateł awaryjnych. Otóż w jednym i drugim przypadku jest to ten sam przepis. Przepis, który określa, do czego są przeznaczone poszczególne światła. Użycie świateł niezgodnie z ich przeznaczeniem jest naruszeniem kodeksu. I to tak samo w przypadku świateł awaryjnych, jak i kierunkowskazów. Nie będę Tobie teraz szukał konkretnych paragrafów, bo mam już dość. Nie mam czasu ani chęci. Tym bardziej, że Ty przecież i tak wiesz wszystko najlepiej. Życzę miłego migania pomarańczowymi.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 października 2016 o 12:53
Dziękuje się kierunkowskazami a jak widać przez auto, to normalnie rączką przez tylną szybę. Awaryjne to buractwo, bo oznacza zagrożenie na drodze.
@Kaizenpol buractwo to nie podziękować w ogóle. Chyba każdy się domyśli, że jeśli cię przepuścił to nie sygnalizujesz jednym mignięciem awarii swojego auta akurat. Poza tym kierunkowskaz też służy do sygnalizowania manewru którego akurat wykonywał nie będziesz więc o po co obrażasz innych. Ja dziekuję awaryjnymi i z góry Cię za to przepraszam.
@gruszki
Jak nagra mi się to na kamerkę, to wyślę na policję. I z góry Cię za to nie przepraszam. Buractwo na drodze trzeba zwalczać a jak buractwo polega na łamaniu prawa, to nie jest to trudne :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 października 2016 o 12:59
@Kaizenpol nagraj siebie jak dziękujesz sygnalizując skręt w lewo i prawo idioto bo sam wprowadzasz w błąd kierowców. Nie przepuszczaj nikogo buraku. Jeśli donosisz za to, że ktoś ci podziękował to znaczy, że jesteś typowym aspołecznym baranem który kompleksy powstałe przez poniżanie w podstawówce wyładowuje poprzez złość na wszystkich ludzi. Byłby z ciebie dobry SBek albo czekista. A może to wartości z domu? Jesteś bardziej do mamy czy do taty podobny? Oczywiście bez urazy dla tych co cię tak wychowali, z pewnością chcieli dobrze.
A ja dziękuję - podnosząc rękę. W dzień każdy kierowca to zauważy i wydaje mi się, że to miły gest, niesprzeczny z zasadami kodeksu drogowego.
Jestem przeciwnikiem tej metody uważam że "wpuszczanie" powinno być normą czymś oczywistym niewymagającym podziękowania. Owszem w skrajnych przypadkach zamrugam :)
@tomatoos Popieram. Do tego wiele samochodów ma awaryjne w niezbyt dogodnym miejscu, a szukanie ich na siłę w trakcie manewru i to jeszcze w korku jest niepotrzebnym odrywaniem uwagi od drogi. Już lepiej mrugnąć kierunkami.
Często widzę że ludzie po włączeniu awaryjnych gubią się. Można zobaczyć chaotyczne ruchy rękami czy też skręty kierownicą. Wystarczy chwila nieuwagi i można komuś wtedy wjechać "w dupę" co oczywiście zależy od danej sytuacji. Zachęcam do obserwacji otoczenia można się naprawdę zdziwić. Nie namawiam do bycia chamem ale jako że żyjemy w cywilizowanym społeczeństwie nie powinniśmy ciągle i wszędzie mrugać. Wiadomo czasami wypada na równi z gestem otwartej ręki :) Mogę jeszcze dodać że przeważnie wpuszczam ludzi, zrobię odstęp czy oczywiście zatrzymam się przed pasami. To powinno być normą póki co mam nadzieję że kiedyś tak będzie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2016 o 23:47
kolejny "szeryf drogowy"....
Nie dotyczy kierowców BMW, którzy nie mają kierunkowskazów i mózgu
Użycie świateł awaryjnych w czasie jazdy jest niedozwolone, więc policja może za to wlepić mandat, czyli to niekoniecznie nic nie kosztuje.
A od kiedy to świateł awaryjnych używa się w celach grzecznościowych?
Za nieuzasadnione urzycie swiatel awaryjnych jest mandat 50zl i owszem kultura moze kosztować
sam dziękuję, ale mam w dupie czy ktoś robi to samo
Teraz mam dumkę kto posłucha wieloletniego zawodowego kierowcy?
Awaryjki na autostradzie oznaczają niebezpieczeństwo, awarię ostre hamowanie.
Awaryjki przed konkretnym pojazdem to "przepraszam".
Kierunkowskaz szybko naprzemiennie to "dziękuję" i jak długo jeżdżę (od '84-go) nie było inaczej!
Wprowadzacie jakieś ściągnięte z kosmosu zwyczaje tak jak na CB do którego się dorwaliście!
Przytrzymaj jeden z drugim awaryjne na autostradzie w Niemczech to cały pas za wami pierdyknie po hantlach a jak to zauważy polizei to wyrazy współczucia!
Już wole zainwestować w ekranik na tylniej szybie
A nie mozna podnieść reki do góry ? przeciez i tak widać to przez tylną szybę.
Połowa zachodu tak robi
radzę nie policja jest za to wstanie wlepić niezły mandat
Wolałbym, aby ludzie zamiast dziękować za wpuszczenie dawali kierunkowskazem znak, że opuszczają rondo. Niestety bardzo wielu tego nie robi przez co sami bezmyślnie powiększają korki i sami w nich stoją zamiast starać się upłynniać jazdę.
http://antymoto.com/komunikacja-na-drodze-jezyk-kierowcow/
tyle w temacie