Opony samolotów nie mogą pęknąć przy lądowaniu
pony na kołach w samolocie mogą wytrzymać obciążenie 38 ton. Można na nich przeprowadzić ponad 500 lądowań przy prędkości 280 km/h po czym należy je wymienić. Ciśnienie wewnątrz nich jest około sześć razy większe niż ciśnienie w oponach samochodowych. Wymienia się je przy użyciu podnośnika podobnie jak w aucie
Pokładowe maski tlenowe są przystosowane do pracy tylko przez 15 minut
Gdy spada ciśnienie w kabinie, każdy pasażer musi założyć maskę tlenową. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że mogą one być używane przez maksymalnie 15 minut. Jest to czas potrzebny na sprowadzenie samolotu do wysokości, w której pasażerowie mogą z powrotem normalnie oddychać bez masek
Zabronione jest palenie w samolocie. Więc dlaczego jest popielniczka w toalecie?
Palenie na pokładzie samolotu jest surowo zabronione, ale w każdej toalecie jest popielniczka. Czemu?
Ci, którzy ustalają zasady podróży lotniczych podejrzewali, że niektórzy pasażerowie mogą nadal próbować potajemnie palić. Aby upewnić się, że niedopałki papierosów nie będą wyrzucane do toalety, a tym samym tworzyć ryzyka pożaru, zainstalowali popielniczki w toaletach.
Nie znaczy, że warto próbować ich używać. Wszystkie toalety są wyposażone w czujniki dymu, a każdy pasażer, który łamie zasady będzie ryzykować zarówno otrzymaniem grzywny jak i zakazem ponownego korzystania z usług danej linii lotniczej
Dlaczego samoloty zostawiają białe ślady na niebie?
Te białe linie są po prostu wynikiem kondensacji. Podczas lotu silniki samolotu uwalniają parę wodną, która rozprasza się w zimnej atmosferze. Rezultatem jest widoczny z ziemi biały ślad. Działa to na dokładnie tej samej zasadzie, jak gdy puszczamy parę z ust w zimie
Co robi ta dziura między szybami?
Okno w samolocie w rzeczywistości składa się z trzech różnych płyt akrylowych. Ze względu na różnicę temperatur na różnych wysokościach, płyty muszą być w stanie wytrzymać duże napory ciśnieniem. Mały otwór pomiędzy środkową i zewnętrzną warstwą umożliwia regulację ciśnienia między szybami, co zapobiega jej roztrzaskaniu. Chroni również okno przed zamarznięciem i zaparowaniem
bezmyślne ctrl+c, ctrl+v... w dodatku niedokładnie...
Nie zgadzam się co do braku smaku i że nie jest to wina linii lotniczej. Czemu moje własne posiłki są smaczne, a te lotowskie nie? Jak lecimy ze szwagrem na Majorkę czy do Hurgady, to nasza kiełbasa, jajka czy ogóreczki smakują tak samo dobrze jak na ziemi.
@Voitcus Właśnie przypomniały mi się wycieczki szkolne, gdzie każdy miał swoją wałówkę i zawsze był ktoś, kto miał bułkę z jajkiem i cały bus potem śmierdział.
Czyli siedząc z tyłu są większe szanse na przeżycie, ale nie da się stwierdzić, na których miejscach są większe szanse na przeżycie. Ok.
Bzdury ! Przed wrzucanie takich teorii proponowałbym doczytać co nieco. Silnik wytwarza parę wodną ? A może drobiny ze spalin tworzą tzw. jądra kondensacji, co ?
No jasne, przecież rozpylają ogłupiacze. Zwolennicy "teorii" spiskowych doskonale to potwierdzają :D
Niby taki lotny lotnik a na chemię mu się nie chciało chodzić.
Nigdy nie leciałam samolotem, dlatego ciekawi mnie parę rzeczy odnośnie latania. Może ktoś, kto się zna mógłby mi odpowiedzieć na parę pytań.
1. Od czego zależy czy komuś zatyka uszy podczas lotu? Ostatnio słyszałam od jednej osoby, że w ogóle nie odczuwała żadnego zatykania uszu. A mi to nawet zatykało jak wjeżdżałam windą na Pałac Kultury, więc nie wyobrażam sobie co by było w samolocie.
2. Samolot leci z dużą prędkością. Jak więc taka prędkość jest odczuwana przez pasażerów?
3. Czy nad wielkimi miastami (typu Nowy Jork) ciągle widać na niebie samoloty? Na flightraddar24 przy takich miastach są wielkie skupiska samolotów, więc mnie to zastanawia czy ciągle słychać nad nimi huk samolotów?
4. Czy jak wylatuje się z Polski to piloci i obsługa są Polakami a jak wracamy do Polski przykładowo z Francji to są to zazwyczaj Francuzi, czy to w ogóle nie zależy od tego?
@butterfly922 Ad. 4 Latałem ostatnio sporo RyanAir (tanie linie lotnicze z Irlandii) i generalnie jest tam chyba tak, że samolot leci (nazwy przypadkowe) np. rano z Warszawy do Wrocławia, wieczorem z Wrocławia do Barcelony, rano z Barcelony do Mediolanu, wieczorem z Mediolanu do Warszawy. W RA obsługa pasażerów (tzw. stewardzi) jest często mieszana, może być Polak, Hiszpan, Włoch (kraje które odwiedzimy) i np. Anglik. Piloci są różni, kiedyś trafiłem na Polaka, ale mają raczej angielskojęzyczne (może irlandzkie) nazwiska. Z tego powodu nawet w locie krajowym z Polski do Polski można trafić na cudzoziemskie stewardessy, to zależy, dokąd samolot leci następnym kursem. Nigdy nie spotkałem samych Polaków.
Tu jest fajny tekst apropo samolotów
Ti jest fajny tekst apropo samolotów: http://www.dobreprogramy.pl/walgav/WiFi-Calling-podczas-lotu,77926.html