Czy karetki i strażacy nie mają czasem zamontownych kamer? Na to powinna być ustawa. Jest nagranie z wozu albo karetki zabranie prawka i ponowny egzamin. Może wtedy by się nauczyli.
@Kamikadze10001 powiem to jako ratownik medyczny, zabrać na rok, a potem egzamin. Ponowne wykroczenie tego typu to dożywotnio. Jednak trzeba dawać ludziom szanse, ale nie za dużo.
@18052608 @Kamikadze10001 @KappaHD Nieskuteczna metoda, jeżeli się nie mylę, to żeby policja człowieka w kraju naszym pięknym, wielkim i sympatycznym, to musi mieć on pecha. Dlatego, zamiast zabierania prawa jazdy sugeruję areszt, zależnie od ciężaru wykroczenia, 10, 20, 30 dni, z części mandatów można by zrezygnować na rzecz właśnie aresztu. Takie numery wywijają chami. A cham tylko siłę rozumie. Zabranie plastiku i pogrożenie paluszkiem nie robi na takich ludziach wrażenia. A w areszcie mieliby dużo wolnego czasu na przemyślenia, szczególnie nad korzyściami płynącymi z przestrzegania norm i zasad współżycia społecznego.
@Kamikadze10001 Cham szybko rozumie siłę, szczególnie tą pokazową, więc miejsc jest dosyć, a areszt od 10 do 30 dni nie trwa tyle, by się specjalnie odbiło na kimkolwiek.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 stycznia 2017 o 13:14
Powinni zrobić jak amerykańscy strażacy. Oni wybijają szyby żeby dostać się do hydrantu tu auta powinny wylądować w rowie, przez tych debili ktoś mógł R.I.P.
@arrturro78 zgadzam się. Powinno być prawo pozwalające w takiej sytuacji zepchnie auta do rowu. Oczywiście w razie możliwości tylko tyle żeby karetka czy straż mogły przejechać, ale oczywiście jeżeli nie da się przejechać to całkowicie go zrzucić.
Jaki "korytarz ratunkowy"? Toż to pobocze. Poczytajcie, do czego pobocze służy. Z tego filmu nie można wywnioskować przyczyny, z jakiej ten samochód zajmował pobocze.
@krait glupoty gadasz. u nas nie ma korytarza ratunkowego. jest za to pobocze lub pas awaryjny, na ktorym zgodnie z ustawa moze znajdowac sie kazdy, kto ulegl awarii i miec wywalone na wszystkich do okola. wina jest po stronie ustawy.
@marekjajos apele policji i innych służb ratunkowych to dla ciebie za mało? Na szczęście w przeciwieństwie do ciebie sporo osób potrafi samodzielnie myśleć https://www.youtube.com/watch?v=SA83SgIuOTQ
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 grudnia 2016 o 15:52
@krait Wciąż nie rozumiesz. Takie sytuacje nie miałyby miejsca (przynajmniej częściowo) gdyby ustawowo wprowadzono kary. Tymczasem, jeżeli uważam, że coś się stało z moim samochodem i zjadę sobie na pas awaryjny, to c***a mi mogą zrobić, bo nie utrudniam niczego z "własnej winy". O to chodzi.
@Kryyniunn Jak to nie można wywnioskować przyczyny blokowania pobocza? Przecież nie ma za nim trójkąta ani świateł awaryjnych włączonych. Nie ma też świateł niebieskich. Nie zepsuł się, tylko cwaniaczek chce ominąć korek. Mam nadzieję, że policja dowali mu taki mandat że się zesra. A najlepiej gdyby podali go do sądu za utrudnianie akcji ratunkowej. Taki śmieć nie zasługuje ani na drugą szansę ani na jakiekolwiek łagodniejsze traktowanie. Dla niego tylko się liczy on sam a ktoś potrzebujący pomocy karetki niech zdycha bo jemu się spieszy.
@Wodniq moje założenie było błędne. Łudziłem się że ludzie wiedzą co to jest korytarz ratunkowy i wiedzą co to jest pas awaryjny. Mam tylko nadzieję że piszą tutaj tylko osoby bez prawka.
@Krait
Przestań cwaniakować z głupimi tekstami o prawku, bo to Ty się nie popisałeś znajomością zasad tworzenia korytarza ratunkowego. Idź i się doedukuj. Pas awaryjny NIE MOŻE być korytarzem ratunkowym, i na tym filmiku jest pokazane nieprawidłowe zachowanie prawie wszystkich kierowców. Korytarz ratunkowy MUSI powstać pośrodku, pomiędzy samochodami. Są nawet zasady na którą stronę powinni zjechać kierowcy z poszczególnych pasów, jeśli mamy do czynienia z jezdnią 3-4 pasową. Jest tak właśnie dlatego, że na pasie awaryjnym zawsze może stać zepsuty samochód (szczególnie w lecie, kiedy łatwo zagotować wodę stojąc w upale w korku) a wtedy zablokuje przejazd samochodu uprzywilejowanego.
A powiedz, prawko masz już kupione? u nas nie ma żadnego 'korytarza ratunkowego" tylko pas awaryjny. A różnica jest znacząca, bo na pasie awaryjnym może być każdy pojazd który ma awarię i nawet może ci się to nie podobać ale to auto może się wykręcić kołami do góry i ma w nosie cokolwiek się dzieje.
Ciekawe.. kolejny wielki problem z którym Polacy nie mogą sobie poradzić. A w Niemczech, w Austrii na wiaduktach wiszą plansze pokazujące jak zrobić "ratungsgasse" w razie konieczności. No cóż, my zawsze mamy jakieś "ważniejsze" sprawy do uporządkowania.
Ludzie zastanówcie się sami. Korytarz ratunkowy jest pomiędzy samochodami. Straż jedzie na pasie awaryjnym. Ci co zjechali na pas awaryjny postąpili prawidłowo ponieważ usłyszeli sygnał i zjechali. Oni właśnie zrobili "korytarz ratunkowy". Prawko powinni stracić wszyscy, którzy zmusili straż i karetkę do jazdy po pasie awaryjnym.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 stycznia 2017 o 13:04
Nie ma przepisu, który nakazywałby kierującemu zjechanie na bok. Kierujący ma umożliwić przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu, nie jest nawet powiedziane, że nie wolno przyspieszyć. Pamiętam sytuację, kiedy fotoradar zrobił zdjęcie, bo kobieta przejechała na czerwonym świetle, właśnie po to, żeby umożliwić karetce przejazd i uwzględniono jej odwołanie. Uważam, że 1. straż musi mieć prawo do przesunięcia czyjegoś samochodu w celu ratowania życia (skoro mają prawo pociąć mój samochód, żeby mnie uratować, to dlaczego nie mają mieć prawa pociąć Twojego?) 2. karetki/straż powinny być wyposażone w wideorejestratory, a nagrania przesyłane do policji 3. powinien być mandat dla blokującego pas awaryjny co najmniej za utrudnianie akcji służbom ratowniczym, za złamanie znaku P-2 "linia pojedyncza ciągła" oraz za wyprzedzanie pojazdu z prawej strony poza terenem zabudowanym alternatywnie, jeśli stoi, za niewłaściwe oznakowanie uszkodzonego pojazdu (brak świateł awaryjnych, trójkąta)
@Voitcus Owszem nie ma odpowiedniego przepisu. Zauważ jednak coś innego. Wiele osób, które podróżuje po innych krajach są do tego przyzwyczajeni. Słyszą sygnał to zjeżdżają. Czy to coś złego? No nie ale mogą się z tym wiązać takie problemy jak powrót na swój pas. O ile samochody osobowe takiego problemu nie mają to ciężarówki z przyczepą już jak najbardziej. Dlatego też uważam, że nie powinno się obwiniać tych ludzi za to, że zablokowali pas awaryjny. Co więcej. Uważam, że powinny zostać wprowadzone takie zasady jak np. w DE. Jeśli komuś zepsuje się samochód to zjeżdża na pasa awaryjny, który do tego służy. Gdy tworzy się korytarz to pozostali też zjeżdżają na pas awaryjny i nie ma problemu. Znów jeśli przyjmiemy, że pas awaryjny służy również do poruszania się pojazdów uprzywilejowanych to w takim przypadku nie mogą na nim stać unieruchomione pojazdy.
Przecież auta powinny zjechać na pobocze by utworzyć tzw. korytarz by policja, karetka, straż na sygnale mogły przejechać. a nie jak na filmiku zasuwają po "pasie awaryjnym" na którym można napotkać auto uszkodzone i prawidłowo czekające na pomoc na tymże pasie.
@Kryniunn A widać tam trójkąt i włączone światła awaryjne? Ja jakoś tego nie widzę tam a to jest OBOWIĄZEK jak się autko zepsuje i jest na pasie awaryjnym. Pokaż mi geniuszu w 4-7 sekundzie filmu GDZIE jest trójkąt za tym ciemnym samochodem osobowym? Gość po prostu jest bezczelny i skraca sobie drogę w korku. Nie ma też świateł niebieskich świadczących o uprzywilejowaniu.
Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego ten kierowca widocznie stoi, bo przecież mógłby jechać ile się da, później może by znalazł jakiś kawałek miejsca, by zjechać... tylko po co on stoi? Nie wiadomo, może tyle co mu się coś zepsuło i jakoś zjechał, może nie miał świateł, może nie zdążył wyjść, żeby postawić trójkąt, ale zastanawia mnie, dlaczego on nadal stoi, skoro podobno auto ma sprawne. Jakby ktoś chciał ominąć korek, to raczej by jechał do przodu, a nie stał razem z korkiem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 stycznia 2017 o 22:44
Czy karetki i strażacy nie mają czasem zamontownych kamer? Na to powinna być ustawa. Jest nagranie z wozu albo karetki zabranie prawka i ponowny egzamin. Może wtedy by się nauczyli.
@18052608 jaki powtórny egzamin? zaprać prawko dożywotnio.
@Kamikadze10001 powiem to jako ratownik medyczny, zabrać na rok, a potem egzamin. Ponowne wykroczenie tego typu to dożywotnio. Jednak trzeba dawać ludziom szanse, ale nie za dużo.
@18052608 @Kamikadze10001 @KappaHD Nieskuteczna metoda, jeżeli się nie mylę, to żeby policja człowieka w kraju naszym pięknym, wielkim i sympatycznym, to musi mieć on pecha. Dlatego, zamiast zabierania prawa jazdy sugeruję areszt, zależnie od ciężaru wykroczenia, 10, 20, 30 dni, z części mandatów można by zrezygnować na rzecz właśnie aresztu. Takie numery wywijają chami. A cham tylko siłę rozumie. Zabranie plastiku i pogrożenie paluszkiem nie robi na takich ludziach wrażenia. A w areszcie mieliby dużo wolnego czasu na przemyślenia, szczególnie nad korzyściami płynącymi z przestrzegania norm i zasad współżycia społecznego.
@J_R w sumie bezwzględna odsiadka mogła by być skuteczna, tylko jest drobny problem, jest za mało miejsc w więzieniach :P
PS Ciekawe kto to minusuje :P
@Kamikadze10001 Cham szybko rozumie siłę, szczególnie tą pokazową, więc miejsc jest dosyć, a areszt od 10 do 30 dni nie trwa tyle, by się specjalnie odbiło na kimkolwiek.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 stycznia 2017 o 13:14
Powinni zrobić jak amerykańscy strażacy. Oni wybijają szyby żeby dostać się do hydrantu tu auta powinny wylądować w rowie, przez tych debili ktoś mógł R.I.P.
@arrturro78 zgadzam się. Powinno być prawo pozwalające w takiej sytuacji zepchnie auta do rowu. Oczywiście w razie możliwości tylko tyle żeby karetka czy straż mogły przejechać, ale oczywiście jeżeli nie da się przejechać to całkowicie go zrzucić.
@arrturro78 Też jestem zdania, że powinni taranować. Nie rozpędem, ale delikatnie przepchnąć. Wszelkie szkody pokrywane by były z OC "blokującego".
Jaki "korytarz ratunkowy"? Toż to pobocze. Poczytajcie, do czego pobocze służy. Z tego filmu nie można wywnioskować przyczyny, z jakiej ten samochód zajmował pobocze.
@Kryniunn mam nadzieję zabiorą ci prawo jazdy. Najlepiej dożywotnio bo widać nie nadajesz się na kierowcę. Kierowca musi myśleć.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2016 o 10:26
@krait glupoty gadasz. u nas nie ma korytarza ratunkowego. jest za to pobocze lub pas awaryjny, na ktorym zgodnie z ustawa moze znajdowac sie kazdy, kto ulegl awarii i miec wywalone na wszystkich do okola. wina jest po stronie ustawy.
@marekjajos apele policji i innych służb ratunkowych to dla ciebie za mało? Na szczęście w przeciwieństwie do ciebie sporo osób potrafi samodzielnie myśleć https://www.youtube.com/watch?v=SA83SgIuOTQ
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 grudnia 2016 o 15:52
@krait Wciąż nie rozumiesz. Takie sytuacje nie miałyby miejsca (przynajmniej częściowo) gdyby ustawowo wprowadzono kary. Tymczasem, jeżeli uważam, że coś się stało z moim samochodem i zjadę sobie na pas awaryjny, to c***a mi mogą zrobić, bo nie utrudniam niczego z "własnej winy". O to chodzi.
@marekjajos no właśnie... tracić prawo jazdy tylko dlatego że Ci się auto zepsuło?
@Kryyniunn Jak to nie można wywnioskować przyczyny blokowania pobocza? Przecież nie ma za nim trójkąta ani świateł awaryjnych włączonych. Nie ma też świateł niebieskich. Nie zepsuł się, tylko cwaniaczek chce ominąć korek. Mam nadzieję, że policja dowali mu taki mandat że się zesra. A najlepiej gdyby podali go do sądu za utrudnianie akcji ratunkowej. Taki śmieć nie zasługuje ani na drugą szansę ani na jakiekolwiek łagodniejsze traktowanie. Dla niego tylko się liczy on sam a ktoś potrzebujący pomocy karetki niech zdycha bo jemu się spieszy.
@Wodniq moje założenie było błędne. Łudziłem się że ludzie wiedzą co to jest korytarz ratunkowy i wiedzą co to jest pas awaryjny. Mam tylko nadzieję że piszą tutaj tylko osoby bez prawka.
@Krait
Przestań cwaniakować z głupimi tekstami o prawku, bo to Ty się nie popisałeś znajomością zasad tworzenia korytarza ratunkowego. Idź i się doedukuj. Pas awaryjny NIE MOŻE być korytarzem ratunkowym, i na tym filmiku jest pokazane nieprawidłowe zachowanie prawie wszystkich kierowców. Korytarz ratunkowy MUSI powstać pośrodku, pomiędzy samochodami. Są nawet zasady na którą stronę powinni zjechać kierowcy z poszczególnych pasów, jeśli mamy do czynienia z jezdnią 3-4 pasową. Jest tak właśnie dlatego, że na pasie awaryjnym zawsze może stać zepsuty samochód (szczególnie w lecie, kiedy łatwo zagotować wodę stojąc w upale w korku) a wtedy zablokuje przejazd samochodu uprzywilejowanego.
A powiedz, prawko masz już kupione? u nas nie ma żadnego 'korytarza ratunkowego" tylko pas awaryjny. A różnica jest znacząca, bo na pasie awaryjnym może być każdy pojazd który ma awarię i nawet może ci się to nie podobać ale to auto może się wykręcić kołami do góry i ma w nosie cokolwiek się dzieje.
Na pas awaryjny możesz wjechać jedynie jak masz awarię, a nie żeby sobie ominąć korek.
Ciekawe.. kolejny wielki problem z którym Polacy nie mogą sobie poradzić. A w Niemczech, w Austrii na wiaduktach wiszą plansze pokazujące jak zrobić "ratungsgasse" w razie konieczności. No cóż, my zawsze mamy jakieś "ważniejsze" sprawy do uporządkowania.
Ludzie zastanówcie się sami. Korytarz ratunkowy jest pomiędzy samochodami. Straż jedzie na pasie awaryjnym. Ci co zjechali na pas awaryjny postąpili prawidłowo ponieważ usłyszeli sygnał i zjechali. Oni właśnie zrobili "korytarz ratunkowy". Prawko powinni stracić wszyscy, którzy zmusili straż i karetkę do jazdy po pasie awaryjnym.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2017 o 13:04
Nie ma przepisu, który nakazywałby kierującemu zjechanie na bok. Kierujący ma umożliwić przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu, nie jest nawet powiedziane, że nie wolno przyspieszyć. Pamiętam sytuację, kiedy fotoradar zrobił zdjęcie, bo kobieta przejechała na czerwonym świetle, właśnie po to, żeby umożliwić karetce przejazd i uwzględniono jej odwołanie. Uważam, że 1. straż musi mieć prawo do przesunięcia czyjegoś samochodu w celu ratowania życia (skoro mają prawo pociąć mój samochód, żeby mnie uratować, to dlaczego nie mają mieć prawa pociąć Twojego?) 2. karetki/straż powinny być wyposażone w wideorejestratory, a nagrania przesyłane do policji 3. powinien być mandat dla blokującego pas awaryjny co najmniej za utrudnianie akcji służbom ratowniczym, za złamanie znaku P-2 "linia pojedyncza ciągła" oraz za wyprzedzanie pojazdu z prawej strony poza terenem zabudowanym alternatywnie, jeśli stoi, za niewłaściwe oznakowanie uszkodzonego pojazdu (brak świateł awaryjnych, trójkąta)
@Voitcus Owszem nie ma odpowiedniego przepisu. Zauważ jednak coś innego. Wiele osób, które podróżuje po innych krajach są do tego przyzwyczajeni. Słyszą sygnał to zjeżdżają. Czy to coś złego? No nie ale mogą się z tym wiązać takie problemy jak powrót na swój pas. O ile samochody osobowe takiego problemu nie mają to ciężarówki z przyczepą już jak najbardziej. Dlatego też uważam, że nie powinno się obwiniać tych ludzi za to, że zablokowali pas awaryjny. Co więcej. Uważam, że powinny zostać wprowadzone takie zasady jak np. w DE. Jeśli komuś zepsuje się samochód to zjeżdża na pasa awaryjny, który do tego służy. Gdy tworzy się korytarz to pozostali też zjeżdżają na pas awaryjny i nie ma problemu. Znów jeśli przyjmiemy, że pas awaryjny służy również do poruszania się pojazdów uprzywilejowanych to w takim przypadku nie mogą na nim stać unieruchomione pojazdy.
@lasek0110 @arrturro78 @18052608 @Krait
Korytarz ratunkowy jest (w tym przypadku) na środku drogi. Samochody powinny zjechać odpowiednio do prawej lub lewej strony zostawiając oś drogi wolną. Pas awaryjny to pas na którym staje się gdy masz awarię, ale żeby naprawiać tylko po to żeby opuścić samochód i stanąć poza barierkamii dopiero wtedy wezwać pomoc.
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/9083834,po-wypadku-na-a4-policja-autostradowa-apeluje-do-kierowcow-robcie-korytarz-ratunkowy,id,t.html
https://www.youtube.com/watch?v=KKEcEu17_tc
https://www.youtube.com/watch?v=WLB75zZe4lY
http://noizz.pl/spoleczenstwo/korytarz-ratunkowy-moze-uratowac-zycie-dowiedz-sie-czym-jest-i-zacznij-go-stosowac/shf48ez
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 stycznia 2017 o 13:17
To dlaczego przy takim pasie nie ma tabliczki z napisem ,,tylko dla pojazdów służb ratunkowych"?
@mlodysendek A po co ma być taka tabliczka? Pas jest oddzielony linią ciągła, a ten znak zakazuje przekraczania tej linii i najeżdżania na nią.
Takich ciuli to karma dosięgnie, a będzie ona sroga...
Pas ratunkowy to marnotrastwo przestrzeni i pieniędzy.
Przecież auta powinny zjechać na pobocze by utworzyć tzw. korytarz by policja, karetka, straż na sygnale mogły przejechać. a nie jak na filmiku zasuwają po "pasie awaryjnym" na którym można napotkać auto uszkodzone i prawidłowo czekające na pomoc na tymże pasie.
@Kryniunn A widać tam trójkąt i włączone światła awaryjne? Ja jakoś tego nie widzę tam a to jest OBOWIĄZEK jak się autko zepsuje i jest na pasie awaryjnym. Pokaż mi geniuszu w 4-7 sekundzie filmu GDZIE jest trójkąt za tym ciemnym samochodem osobowym? Gość po prostu jest bezczelny i skraca sobie drogę w korku. Nie ma też świateł niebieskich świadczących o uprzywilejowaniu.
To był szeryf.
Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego ten kierowca widocznie stoi, bo przecież mógłby jechać ile się da, później może by znalazł jakiś kawałek miejsca, by zjechać... tylko po co on stoi? Nie wiadomo, może tyle co mu się coś zepsuło i jakoś zjechał, może nie miał świateł, może nie zdążył wyjść, żeby postawić trójkąt, ale zastanawia mnie, dlaczego on nadal stoi, skoro podobno auto ma sprawne. Jakby ktoś chciał ominąć korek, to raczej by jechał do przodu, a nie stał razem z korkiem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 stycznia 2017 o 22:44