Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
838 949
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E eemr
+27 / 51

Celne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar film100
-2 / 34

Thatcher mówiła o ludziach, a nie o kraju. Anglia-Wielka Brytania zawsze była bardzo ważnym graczem i zawsze byli z tego dumni i nawet by im przez myśl nie przeszło, że jest inaczej.
A co powiesz o USA, którzy uważają się za pępek świat?
Co to za mania niższości? Może nie wszyscy powiedzą ci to wprost, jak Amerykanie, ale wiele nacji czuje się ważnymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2017 o 19:44

G grzesik_w
+18 / 28

@film100 proponuję jeszcze raz przeczytać to, to jest napisane w democie. Tam nie ma nic o tym, czy jest się dumnym z wielkości swojego kraju, tylko czy się trąbi na prawo i lewo o swojej wielkości próbując zaklinać rzeczywistość. Anglicy czy Amerykanie nie muszą sobie niczego udowadniać. Natomiast Szydło musi innych nieustannie przekonywać o pozycji rządu Polski - który na ostatnim szczycie UE nie potrafił przekonać żadnego państwa do poparcia swoich postulatów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grzesik_w
+2 / 8

@edzsledz Pani Tatcher nie bez przyczyny użyła formy bezosobowej "bycie ważnym" a nie nie formy "bycie ważną osobą" "bycie ważnym człowiekiem" itp. Może więc chodzić o ważną osobę, ale też o ważny rząd, kraj, znak drogowy, punkt komunikacyjny. W zakresie "bycia ważnym" nigdzie nie ma oni słowa o osobie - dlatego ten cytat jest taki uniwersalny. To, że "ktoś/coś ważne" jest porównane do osoby (damy) nie oznacza, że sam przedmiot porównania jest osobą. Jeśli zaś chodzi o nadanie "nieosobom" cech ludzkich (mówienie o swojej ważności), to rząd też może mówić o swojej ważności - np. z wykorzystaniem swojego rzecznika, ustami reprezentującego go premiera itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2017 o 13:14

avatar film100
-3 / 7

@grzesik_w Czytanie ze zrozumieniem nie jest trudne. W wypowiedzi Thatcher jest i "dama" i "jesteś" - porównała ważną osobę do damy (osoba). Dobrze, że chociaż jest jedna osoba, która potrafi logicznie myśleć i czytać ze zrozumieniem @edzsledz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2017 o 20:22

G grzesik_w
+3 / 7

@film100 Jeszcze raz: napisz proszę, gdzie dokładnie jest napisane, że dama stanowi porównanie dla ważnej OSOBY, jak sugerujesz? Nie ma nic o osobie - jest o byciu ważnym. A ważne mogą być osoby, rządy, kraje itp. - nie tylko osoby.
To że porównaniem jest dama nie znaczy, że elementem porównywanym jest osoba. Jeśli napiszesz, że ładna filiżanka jest jak dama to nie będzie to oznaczać, że filiżanka jest osobą, prawda?
Co do sformułowania "jesteś" - ono nie musi być użyte tylko w stosunku do osoby. Można przecież powiedzieć "rządzie: jesteś zły, zmień się", albo Polsko, jesteś doświadczona wieloma wojnami".
Dziękuję - tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M maajes233
-2 / 8

@film100 Tak to jest w Polsce, zawistny narod. Podczas 2 wojny swiatowej i pozniejszych latach, ludzi mowiacych podobnie jak premier Szydło zostalo nazwanych zdrajcami i wielu z nich zginęło. Dzis ludzie mowia o nich jako o bohaterch. Historia sie powtarza i ***** jak autor demota czy goscie co wysmiewaja słowa premier, mogę tylko porownac do SBeków. Rzygać sie chce jak na to patrze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2017 o 19:47

A Ashardon
+15 / 17

Nie ma czegoś takiego, jak DARMOWE mleko. Za wszystko płacą podatnicy. Zrozumcie wreszcie, że pieniądze nie rosną na drzewach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+6 / 6

~ban__ Czy do bycia ludzkim potrzebujesz urzędników, którzy większość tego Twojego "człowieczeństwa" rozkradną i zmarnują?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ban__
-5 / 5

Skąd to pytanie @kondon. Urzędnicy powinni być nie mniej uczciwi niż każdy inny człowiek. A Ty, rzucisz pierwszy kamień? Uczciwie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+1 / 1

Powinni, ale często nie są, po co im dawać na to szansę? Po co im w ogóle za to płacić? Możesz to wszystko zrobić sam bez ich "pomocy", będziesz dokładnie wiedział komu pomagasz i czego on potrzebuje. Jednak kiedy jesteśmy odgórnie zmuszani mało kto zrobi coś więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+2 / 2

@~ban__ Argument "nie ma nic za darmo, bo za wszystko płacą podatnicy" nie jest infantylny, tylko logiczny. A wy, socjaliści, jesteście z logiką na bakier.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ban__
-2 / 2

@Ashardon. Bahrajn, emirat Ras Al Khaimah, Monako, Andora, Guernsey - raje bezopdatkowe. Resztą świata rządzą socjaliści. Niezła teoria.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
0 / 0

@~ban__ Dlatego reszta świata zaczyna wyglądać tak, a nie inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KaenV
+4 / 4

@michkrak Słowa czasem również mogą być czynem ale masz rację, że czyn jest ważniejszy. Twój czyn to właśnie słowa w tym przypadku - bardzo głupie.
1 skupiasz się na osobie, a nie na twierdzeniu,
2 dołączasz do tego uwagi o rodzinie i tym, co ta rodzina rzekomo robiła lub nie.
Gdzie tu jest jakakolwiek logika?
Istotą rzeczy jest to czy to zdanie głosi prawdę czy też nie, niezależnie od tego kto, gdzie i kiedy je wypowiedział. I ja uważam, że jak najbardziej, a odnosi się to do każdego aspektu. Ktoś pracowity, inteligentny, dżentelmen,mistrz w swoich fachu czy cokolwiek innego. Każdy, kto posiada jakąś pozytywną cechę, nie musi mówić, że ją ma, jeśli faktycznie ją ma, bo będzie to po prostu zauważalne. A ci, którzy nie dostrzegą, to czy tak naprawdę istotne jest co myślą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+6 / 6

@michkrak Margaret Thatcher i Mark Thatcher to dwie różne osoby. Są powiązane więzami rodzinnymi, ale jednak są to dwie niezależnie postępujące i myślące istoty z osobnymi mózgami. Każdego ocenia się po jego własnych czynach, nie po czynach innych, nawet spokrewnionych, osób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michkrak
-3 / 3

@solarize - masz rację, również po takich jak wychowanie własnego dziecka:-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michkrak
-1 / 1

@KaenV - bowiem jest wyraźne odniesienie do premier Thatcher... gdybyś nie zauważył.
I nie rzekomo a faktycznie!
Słowa, słowa, słowa - i jakoś niczego nie wpoiła dziecku;-) - jeśli trudno zrozumieć Ci jedno moje wcześniejsze zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar JanMariaWyborow
+3 / 7

Pani Thatcher cięła świadczenia socjalne i pomagała przedsiębiorcom, a nawet międzynarodowym korporacjom, czyli, wg narracji PiSu, była lewaczką - to dyskwalifikuje ją jako autorytet.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mareczek00713
0 / 4

Tak po prawdzie to Thatcher "cięła" podatki które SAMA WPROWADZIŁA a i to nie wszystkie - jakby zrobić bilans jej zmian podatkowych to na wyjściu i tak były wyższe niż gdy zaczynała rządy więc skoro cięła świadczenia socjalne jednocześnie zwiększając podatki... to gdzie podziały się pięniądze? UK jakiegoś super skoku we wzroście gospodarczym za niej nie doświadczyła i mało tego - wzrósł odsetek rodzin żyjących w biedzie... Czy była lewaczką ciężko stwierdzić, bardziej centrum, ale autorytet z niej jak z kozich kiszek scyzoryk...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
+2 / 2

@JanMariaWyborow Jak można być "lewakiem" tnąc świadczenia socjalne? Czy aby socjal, niższy wiek emerytalny i dodatkowe podatki, to nie jest lewica? Czy to aby nie jest program wyborczy PiS? Tak btw. to pani Thatcher trochę socjalu ucięła, ale za to wprowadziła program opieki nad starszymi osobami tzw. "Eldery Rest Facilitation Care", którego w UK brakowało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Reghevet
+8 / 8

Polska mistrzem Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ryba66
+2 / 6

Margaret Hilda Thatcher, baronessa Thatcher - Jedna z czołowych eurosceptyczek, zwolenniczka ograniczonej integracji europejskiej. Jej przeciwnicy uważają ją za osobę egoistyczną i nie cofającą się przed autorytaryzmem. Margaret Thatcher była znana ze swojej sympatii do Polski. Według jej biografa Charlesa Moore’a darzyła Polskę szczególnym uczuciem. Świadczyć o tym miało czynne poparcie dla Polski w czasach PRL-u (Poparcie dla „Solidarności”, przekonywanie Jaruzelskiego do zalegalizowania związku, wysłanie bohatera wojennego Airey'a Neave'a na uroczystości upamiętnienia zbrodni katyńskiej).
źródło - wikipedia

Ta Pani jest po naszej stronie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2017 o 9:28

K KaenV
0 / 0

@ryba66 Słynne "ad wikipediam" :D Pani Thatcher niewątpliwie była jasną plamą na czarnym suknie świata ale bez przesady, do ideału jej daleko. Tak jak i do tego, by powiedzieć, że jej sympatia do Polski była bardzo silna. Chyba raczej pewien sentyment i nic poza tym. Ale nie ma się co dziwić, była premierem UK, więc działała wedle własnych poglądów na korzyść UK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KaenV
0 / 0

@kontrowersyjny Owszem ale chwilowo nie są u władzy. Robią tak również zwykli "Kowalscy". Wydaje mi się, że to wciąż wynika z kompleksu Polaka, który musi dowodzić na siłę, że jesteśmy lepsi w czymś tam, nawet gdy nie jesteśmy.
Acz nie bardzo zrozumiałem to co napisałeś w drugiej linijce i jak to się ma do samego założenia, że jeśli posiada się pozytywną cechę czy np umiejętność, to nie trzeba o tym gadać, bo to po prostu widać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dociekliwy
-3 / 5

"Jesteśmy [Wielka Brytania] najlepszym krajem Europy. (…) W ciągu mojego życia sprawcami wszystkich problemów były kontynentalne kraje Europy, a ich rozwiązywaniem zajmowały się anglojęzyczne państwa świata." Margaret Thatcher w roku 1999 w wywiadzie dla BBC.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KaenV
+4 / 6

@dociekliwy 2 "ale".Niezależnie czy to cytat prawdziwy czy też nie to raz, że to nie to samo, co "jesteśmy ważni" gdy jest się nieistotnym zadupiem, dwa.. stwierdziła fakt. UK sama z siebie żadnych wielkich problemów w tym okresie nie powodowała tylko je rozwiązywała, czasem lepiej czasem gorzej ale jednak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dociekliwy
-1 / 3

@KaenV 1)Konflikt adeński 2)Powstanie malajskie 3)Powstanie w Brunei 4)Wojna o Falklandy 5)I Wojna w Zatoce Perskiej 6)Konflikt w Irlandii Północnej 7)II Wojna w Zatoce Perskiej I to wszystko za życia lady Thatcher, wcześniejszych grzeszków Wielkiej Brytanii nie będę tutaj przytaczał. No ale faktycznie, Wielka Brytania święta, a Europa kontynentalna jest źródłem wszelkiego zła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Smiesz1
0 / 6

A w ktorym roku Polska niby co znaczyła? 1410 i moze ewntulanie 1683 - w ktoryms jeszcze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marudywon
0 / 6

@Smiesz1 Do szkoły na lekcję historii

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Hornecik
+6 / 6

Prezes się wku*wi i wyrzuci Unię z Europy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Qrvishon
+10 / 12

Kobieta która uwolniła Wielką Brytanię od komunizmu, która zrobiła ze swojego kraju jeden z najbogatszych w UE i na świecie, na przeciwko kobiety która nie umie odpowiedzieć na jakiekolwiek pytanie bez zgody prezesa i wprowadza polskę w coraz większy socjalizm, z którym walczyliśmy ponad 40lat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar darek1423
0 / 2

@Qrvishon Niestety socjalizm(komunizm) wciąż żyje w świadomości wielu Polaków, a teraz dodatkowo wraca z przytupem. Wielu starszych osób z sentymentem wspomina Giermka czy komunę. To jest naprawdę smutne. Te osoby prawdopodobnie nie zmienią zdania. Wątpię aby przed następnymi wyborami porażka obecnego rządu była wystarczająco spektakularna aby ludzie faktycznie wybrali coś nowego i przejrzeli na oczy.

@marudywon UE już stała się niewydolnym molochem ,który stanowi balans dla członków. Sam wolny przepływ towarów i osób między krajami jest jak najbardziej pożądany. To zwiększa handel i przyśpiesza wymianę handlową co ma jedynie pozytywny wpływ. Jednak przy kosztach, regulacjach internowaniu w sprawy wewnętrzne to już wydaje się mało atrakcyjne.:( O wiele lepiej sprawdziłyby się po prostu umowy między państwami umożliwiające lepszą i szybszą wymianę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar eSoseN
0 / 2

@darek1423 Na ostatnie wybory nie poszło wiele wykształconych i myślących osób, bo przecież było stabilnie i gospodarczo do przodu. Przy całym tym wstydzie, który obecnie musimy znosić, jestem pewny, że ci ludzie nie wygrają kolejnych wyborów i za cały ten cyrk z powrotem Polski do PRLu oraz z niejednokrotnym łamaniem prawa, trafią przed Trybunał Stanu. Poszedłbym nawet o zakład, że jedna z partii bądź ruchów, postawi to sobie za postulat wyborczy. Amen.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar darek1423
+1 / 3

@eSoseN O ile narrację będzie można łatwo zmienić nowemu rządowi to naprawienie skutków "dobrej zmiany"(socjal) będzie o wiele trudniejsze. Co z tego ,że zmieni się narrację jeśli pozostanie model państwa socjalistycznego i nie wprowadzi się żadnych konstruktywnych zmian? O tym mówiłem ,z nie o kolejnej kadencji PiS-u. Ludzie prawdopodobnie wybiorą to co uznają za "mniejsze zło" ,a nie szansę na faktyczną zmianę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marudywon
+2 / 4

Znam inne cytaty tej pani „Unia Europejska to narzędzie niemieckiej hegemonii w Europie” lub "Unia Euro­pej­ska jest ska­zana na niepo­wodze­nie, gdyż jest czymś sza­lonym, uto­pij­nym pro­jek­tem, pom­ni­kiem pychy le­wico­wych in­te­lek­tualistów." Margaret Thatcher

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 2

jestem glupi. jestem najglupszy w szkole i w pracy. jestem najglupszy w domu. z moich znajomyvh to ja jestem najtępszy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rudawiolka
+3 / 3

A slonce jest wielka dynia Pani Szydlo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A atx123
+2 / 2

Pozdrawiam twórcę demota (bez ironii) bardzo inteligentny człowiek. Tu nawet nie chodzi o poglądy partyjne tylko o niektóre kwestie jakie nasze rządy robią. "CZYNY, NIE SŁOWA" przede wszystkim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sheaker
+2 / 4

Nigdy nie zapomnę barana który pokazał zdjęcia Szydło oraz Merkel w niemal identycznych strojach i dopisał tekst: "Czyżbyśmy doczekali się własnej Żelaznej Damy?" myląc Merkel właśnie z Thatcher

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mambolinski
+4 / 4

bawimy się jak damy, jak nie damy to też się bawimy. a poważnie to powiedzenie Małgorzaty jest przenosnią, powiedzeniem uniwersalnym. tak, dame można rozpoznać, zachowanie, ubranie i takie tam,nie zwykła doopodajka żeby błyszczeć w gronie znajomych. trzeba mieć klasę, a nie mówić że ja się ma. w postępowaniu PiSu słowo glupieje, bo nie znam myśli przewodniej-ale "liderowanie"słowem nie wystarczy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zx
0 / 0

zx

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~zx
-4 / 4

dobrze niech wygra PO to ciapatych z siekierami będziemy chować jak u niemców

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xanawi
-1 / 3

ale co ty mnie tu z taczer wylatujesz, przecie nawet brytyjczycy jej nie lubili

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~affav
0 / 2

Żadnej nie lubię, więc mam w dupie ich zdania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
0 / 2

Typowy arogant :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaczorex
0 / 0

Jesteśmy poważnym ugrupowaniem. Ta partia jest poważna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem