@agronomista W zasadzie ma, ponieważ marka Star była powszechnie uważana w Niemczech jako marka niemiecka... Znowu gdyby na serio nie miała, to Orlen by nie musiał zmieniać nazwy :/ .
@rafik54321 znaczenie jak widać ma przywiązanie do marki i jej popularność. Tak jak w Polsce ludzie przywiązani są do marki Pudliszki, mimo iż kapitał jest zagraniczny.
@agronomista Znaczenie ma jak widać i marka i właściciel marki, bo w Polsce większość ludzi uważa, że Pudliszki należą do Polaków, tak samo jak niemcy wiedzieli, że Orlen jest polski, a uważali, że Star jest niemiecki.
@agronomista, zmieniła się etykieta, jednak na taką, która kojarzy się jako niemiecka. Kiedy kapitał/koncern zagraniczny wykupuje firmę, celowo zostawia markę, jak te przykładowe Pudliszki, bo wtedy konsument nie widzi, że nie jest to już produkt krajowy i jaką część rynku zagarnął dany koncern - w tym momencie przypominają mi się kreskówki stare kreskówki i firma Acme. Pierwotnie pewnie chodziło o niereklamowanie żadnej firmy, ale teraz, po kilkudziesięciu latach nabrało to nowego wyrazu. Narodowość kapitału ma znaczenie, ponieważ zyski z niego idą do jego właściciela. Jeśli kapitał jest zagraniczny to i zyski wyjeżdżają za granicę, zamiast kumulować się w kraju. Do tego dochodzi kwestia tego, gdzie są płacone podatki - czasem jest to kwestia, gdzie nie są płacone. Amerykanie wolą amerykańskie, Francuzi francuskie, Niemcy niemieckie, tylko my powinniśmy być tacy kosmopolityczni i nie preferować własnego :/
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2017 o 19:46
Coooo ? kto i kiedy tak powiedział ? że ,,kapitał nie ma narodowości" ... kapitał zawsze ma narodowość bo to pieniądze które płyną a to tu a to tam zależy na co się firma zdecyduje, a akurat w tym przypadku chodziło o nazwę bo podobno Niemcy wiedzieli że Orlen jest Polski i dlatego nie kupowali gdy nazwa się zmieniał to zaczęli kupować bo myśleli że marka nie polska czy coś takiego...
Ten demot jest niezgodny z prawdą!
a) Orlen pod swoją marką chciał wejść na rynek stacji PREMIUM gdzie okazało się że Niemcy nie znają marki Orlen... tym bardziej jako premium
b) Orlen zrezygnował ze stacji PREMIUM i przeszedł na tania markę Star którą wykupił wchodząc na rynek niemiecki...
Ot cala prawda...
* stacje Premium maja droższe paliwo, ale bardziej pomocną obsługę (tankowanie, mycie szyb itp... ), sklepiki kawiarnie myjnie...
@testttttt żeby narodowość nie miała znaczenia, musiałoby jej wcale nie być. Dowód jest wręcz aż bezczelny. Niemiec myśli że stacja jest polska - nie przyjeżdża. Myśli że jest niemiecka - przyjeżdża. Reszta jest nieistotna. Narodowość się liczy. Zupełnie inną kwestią jest to, czy faktycznie kapitał jest tego czy tamtego narodu. Jednak ukrywanie narodowości to już manipulacja, a manipuluje się tylko istotnymi faktami, które mogą coś zmienić.
Niemcy zostali oszukani. Znając markę Star jako niemiecką. Gdyby Polacy tak jak niemcy zwracali uwagę na to skąd pochodzi produkt nawet jezeli jest drozszy to było by w kraju o wiele bogaciej.
Fortel Orlenu wykorzystuje wpajane od pokoleń niemieckiej tożsamości narodowej i wspierania SAMYCH SIEBIE. Bez tego nie byli by taką potęgą
I w sumie udowadnia to, że nie ma. Bo przecież kapitał się nie zmienił, a tylko zmieniła się etykieta.
@agronomista W zasadzie ma, ponieważ marka Star była powszechnie uważana w Niemczech jako marka niemiecka... Znowu gdyby na serio nie miała, to Orlen by nie musiał zmieniać nazwy :/ .
@rafik54321 znaczenie jak widać ma przywiązanie do marki i jej popularność. Tak jak w Polsce ludzie przywiązani są do marki Pudliszki, mimo iż kapitał jest zagraniczny.
@agronomista Znaczenie ma jak widać i marka i właściciel marki, bo w Polsce większość ludzi uważa, że Pudliszki należą do Polaków, tak samo jak niemcy wiedzieli, że Orlen jest polski, a uważali, że Star jest niemiecki.
@agronomista, zmieniła się etykieta, jednak na taką, która kojarzy się jako niemiecka. Kiedy kapitał/koncern zagraniczny wykupuje firmę, celowo zostawia markę, jak te przykładowe Pudliszki, bo wtedy konsument nie widzi, że nie jest to już produkt krajowy i jaką część rynku zagarnął dany koncern - w tym momencie przypominają mi się kreskówki stare kreskówki i firma Acme. Pierwotnie pewnie chodziło o niereklamowanie żadnej firmy, ale teraz, po kilkudziesięciu latach nabrało to nowego wyrazu. Narodowość kapitału ma znaczenie, ponieważ zyski z niego idą do jego właściciela. Jeśli kapitał jest zagraniczny to i zyski wyjeżdżają za granicę, zamiast kumulować się w kraju. Do tego dochodzi kwestia tego, gdzie są płacone podatki - czasem jest to kwestia, gdzie nie są płacone. Amerykanie wolą amerykańskie, Francuzi francuskie, Niemcy niemieckie, tylko my powinniśmy być tacy kosmopolityczni i nie preferować własnego :/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2017 o 19:46
Coooo ? kto i kiedy tak powiedział ? że ,,kapitał nie ma narodowości" ... kapitał zawsze ma narodowość bo to pieniądze które płyną a to tu a to tam zależy na co się firma zdecyduje, a akurat w tym przypadku chodziło o nazwę bo podobno Niemcy wiedzieli że Orlen jest Polski i dlatego nie kupowali gdy nazwa się zmieniał to zaczęli kupować bo myśleli że marka nie polska czy coś takiego...
Ten demot jest niezgodny z prawdą!
a) Orlen pod swoją marką chciał wejść na rynek stacji PREMIUM gdzie okazało się że Niemcy nie znają marki Orlen... tym bardziej jako premium
b) Orlen zrezygnował ze stacji PREMIUM i przeszedł na tania markę Star którą wykupił wchodząc na rynek niemiecki...
Ot cala prawda...
* stacje Premium maja droższe paliwo, ale bardziej pomocną obsługę (tankowanie, mycie szyb itp... ), sklepiki kawiarnie myjnie...
@testttttt żeby narodowość nie miała znaczenia, musiałoby jej wcale nie być. Dowód jest wręcz aż bezczelny. Niemiec myśli że stacja jest polska - nie przyjeżdża. Myśli że jest niemiecka - przyjeżdża. Reszta jest nieistotna. Narodowość się liczy. Zupełnie inną kwestią jest to, czy faktycznie kapitał jest tego czy tamtego narodu. Jednak ukrywanie narodowości to już manipulacja, a manipuluje się tylko istotnymi faktami, które mogą coś zmienić.
To tylko dowód na ksenofobiczne nastawienie niemców...
Polska marka Orlen była dobra do bojkotowania, ale zmiana nazwy wystarczyła...
Niemcy zostali oszukani. Znając markę Star jako niemiecką. Gdyby Polacy tak jak niemcy zwracali uwagę na to skąd pochodzi produkt nawet jezeli jest drozszy to było by w kraju o wiele bogaciej.
Fortel Orlenu wykorzystuje wpajane od pokoleń niemieckiej tożsamości narodowej i wspierania SAMYCH SIEBIE. Bez tego nie byli by taką potęgą
Kapitał ma narodowość, a nawet więcej, kapitał ma poglądy.
Też bym nie kupił szczonego paliwa od polaczka. Lol czemu się dziwić ? Że Niemiec woli jakość niż gówno ?
Orlen jest anty polski , już nikt nie pamięta afery ORLENU od 2004 nigdy tam nie kupuje
nie zmienol nazwy tylko wykupil upadajaca niemiecka firme i zachowal logo
tak samo jak od dawna biedronka NIE JEST POLSKA!! a marka zostala..
to dowod na to ze nie kapital ma narodowosc tylko klienci
100 euro za litr ropy. FIUUUUU mają rozmach sku....ny. Nie dziwię się że słabe przychody.