A powód banalnie prosty, sekundniki upłynnią ruch i w pewnym stopniu spowodują odkorkowanie się niektórych skrzyżowań.
A to pokrzyżuje plany ograniczenia ruchu w centrum miasta.
@atheist a może po prostu kasa się przestanie zgadzać? Bo ludzie przestaną jeździć na czerwonym :D ... No i to co powiedziałeś o ograniczeniach.
@rasizm45 serio? Najprostszy układ czasowy na NE555 (taki układ scalony) kosztuje może z 3zł. Lampy i tak się wymienia co jakiś czas. Na każdym skrzyżowaniu to faktycznie droga zabawa, ale na tych kluczowych wg mnie to powinien być standard. Duże korzyści z małych kosztów. Znowu znajduje się kasa na takie durnoty jak np stawianie pierdyliarda znaków drogowych? Zamiast po prostu wprowadzić zapis że auto na rondzie zawsze ma pierwszeństwo i czapka. Po co tam te znaki "ustąp pierwszeństwa"? Jak to praktycznie na każdym rondzie jest...
@rasizm45 yyy, serio myślisz że więcej niż jedną dwie noce by im to zajęło? Program można napisać wcześniej, na miejscu go tylko wgrać. I stwierdzam że jest to tak skomplikowane że ogarnięty student informatyki czy polibudy by ogarnął to w tydzień :) .
@rafik54321
Każdy sterownik świateł ma regulowany zegar czasu świecenia świateł. OD wielu lat nie stosuje się już systemu elektromagnetycznego, ale elektroniczny na CPU. To żaden problem wpiąć do procesora jedno zewnętrzne złącze z 2 kolorowym sekundnikiem i przeprogramować centralkę by wyświetlała sekundy każdego światła. Czy to trzeba od razu na wszystkich światłach instalować. Może najpierw na próbę na tych najważniejszych, a potem na tych mniej ważnych. Każdą rzecz można robić etapami.
@Davax A korki jak były tak są. Ten system ma przede wszystkim ułatwić ludziom start na zielonym i nie wjeżdżanie na czerwonym na środek skrzyżowań jak wiadomo, że nie zdążą. Może dzięki temu mniej będzie wypadków, ale także i niepotrzebnych blokowań pasów ruchu. Inteligentne systemy powinny nie tylko regulować długość świecenia, ale także informować ludzi o tym kiedy i jakie będzie światło. Czasami i stoi się na światłach i nie wiadomo kiedy będzie. Kierowcy się denerwują, a po co to?
@dncx dzięki temu korki się zmniejszyły mimo ciągle rosnącej ilości pojazdów, a liczników nie da się wprowadzić bo system sam nie wie ile jeszcze będzie świecił - to przez ograniczoną liczbę czujników wbudowanych w jezdnie.
sekundniki mają sens tylko w przypadku świateł o stałej sekwencji .... czy to tak trudno zrozumieć. W przypadku inteligentnej sygnalizacji, czas zapalenia danego światłą jest regulowany w trybie zmiennym i komputer może zmieniać światła bez wyprzedzenia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 czerwca 2017 o 12:42
@lasek0110 - w Szczecinie nie masz inteligentnej sygalizacji tylko adapcyjna. Jest po prostu zmiana sekwencji w zależności od pory dnia. a to nie to samo.
@www50 - zmiana świateł może nastąpić w ciągu około 1-5 sekund. a tą rolę spełnia światło żółte. Przy zerwoym ruchu ulegaą też skróceniu sekwencje światł żółtych.
Gwoli ścisłości. Warszawa posiada system inteligentnego sterowania ruchem, polegający na tym, że komputer, mierzący za pomocą czujników natężenie ruchu na skrzyżowaniu sam dopasowuje na bieżąco, które światła działają dłużej, a które krócej. Gdyby zastosować sekundniki, dochodziło by do sytuacji, że pokazywałyby one przykładowo wartości 20s, 40s, 10s w przeciągu jednej zmiany świateł (w tej kolejności). Było by to po prostu mylące i niebezpieczne dla kierowców.
@rybka_w_akwarium Też słyszałam to tłumaczenie. Światła się dostosowują, więc raz czekałoby się 30 sekund, a raz minutę. Ale wg mnie sekundniki uspokajają niecierpliwych. Byłam w kilku miastach, gdzie są i dobrze się jeździło. Zwłaszcza dojeżdżając do świateł - wiedziałam, czy zdążę śmignąć, czy trzeba hamować.
Hahaha, inteligentnego...To tak jak w Poznaniu. Jak tylko go wprowadzili, nie można przez Poznań przejechać bez korków. Szczerze mówiąc wolałabym, żeby przeznaczyli tę kasę na sekundniki.
Jestem przeciw. Ja tam wolę nie wiedzieć ile mam czekać niż jak pisze, że zostało 200 sekund. Sam liczyłem i czasem trzeba czekać 3/4 minuty. Co do trudności i kosztów to jest to tanie i proste. Sam bym to zrobił w kilka godzin. Nie trzeba poza zegarem nic ustalać, czas trwania świateł pozostanie taki sam .Same symulacje czasu są trudne i długotrwałe, ale liczenie czasu to banał. A czemu oni tego nie chcą? Teraz mogą mówić, że jest wszystko jak powinno, że dłużej niż dwie minuty nie trzeba czekać, że wszyscy zdążą, a tak by sie nie mogli wyprzeć
A to nie używanie apki DhiveInWahsaw?
Ustawiam punkt docelowy i mnie prowadzi przez każdą ulicę. Przykładowy komunikat: "jedź w phędkością 46,3 km/h aż do świateł a potem w lewo"
Nie czekam na żadnych światłach!
Oczywiście, że to nie podoba się ZDM'owi...
A powód banalnie prosty, sekundniki upłynnią ruch i w pewnym stopniu spowodują odkorkowanie się niektórych skrzyżowań.
A to pokrzyżuje plany ograniczenia ruchu w centrum miasta.
@atheist a może po prostu kasa się przestanie zgadzać? Bo ludzie przestaną jeździć na czerwonym :D ... No i to co powiedziałeś o ograniczeniach.
@rasizm45 serio? Najprostszy układ czasowy na NE555 (taki układ scalony) kosztuje może z 3zł. Lampy i tak się wymienia co jakiś czas. Na każdym skrzyżowaniu to faktycznie droga zabawa, ale na tych kluczowych wg mnie to powinien być standard. Duże korzyści z małych kosztów. Znowu znajduje się kasa na takie durnoty jak np stawianie pierdyliarda znaków drogowych? Zamiast po prostu wprowadzić zapis że auto na rondzie zawsze ma pierwszeństwo i czapka. Po co tam te znaki "ustąp pierwszeństwa"? Jak to praktycznie na każdym rondzie jest...
@rafik54321 - no już nie chciałem tak wprost pisać :D
Ale, jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze
@rasizm45 yyy, serio myślisz że więcej niż jedną dwie noce by im to zajęło? Program można napisać wcześniej, na miejscu go tylko wgrać. I stwierdzam że jest to tak skomplikowane że ogarnięty student informatyki czy polibudy by ogarnął to w tydzień :) .
@rafik54321
Każdy sterownik świateł ma regulowany zegar czasu świecenia świateł. OD wielu lat nie stosuje się już systemu elektromagnetycznego, ale elektroniczny na CPU. To żaden problem wpiąć do procesora jedno zewnętrzne złącze z 2 kolorowym sekundnikiem i przeprogramować centralkę by wyświetlała sekundy każdego światła. Czy to trzeba od razu na wszystkich światłach instalować. Może najpierw na próbę na tych najważniejszych, a potem na tych mniej ważnych. Każdą rzecz można robić etapami.
W Warszawie jest inteligentny system świateł który dostosowuje długość świateł do natężenia ruchu.
@Davax A korki jak były tak są. Ten system ma przede wszystkim ułatwić ludziom start na zielonym i nie wjeżdżanie na czerwonym na środek skrzyżowań jak wiadomo, że nie zdążą. Może dzięki temu mniej będzie wypadków, ale także i niepotrzebnych blokowań pasów ruchu. Inteligentne systemy powinny nie tylko regulować długość świecenia, ale także informować ludzi o tym kiedy i jakie będzie światło. Czasami i stoi się na światłach i nie wiadomo kiedy będzie. Kierowcy się denerwują, a po co to?
@dncx dzięki temu korki się zmniejszyły mimo ciągle rosnącej ilości pojazdów, a liczników nie da się wprowadzić bo system sam nie wie ile jeszcze będzie świecił - to przez ograniczoną liczbę czujników wbudowanych w jezdnie.
gupie gorole :)
sekundniki mają sens tylko w przypadku świateł o stałej sekwencji .... czy to tak trudno zrozumieć. W przypadku inteligentnej sygnalizacji, czas zapalenia danego światłą jest regulowany w trybie zmiennym i komputer może zmieniać światła bez wyprzedzenia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 czerwca 2017 o 12:42
@lasek0110 - w Szczecinie nie masz inteligentnej sygalizacji tylko adapcyjna. Jest po prostu zmiana sekwencji w zależności od pory dnia. a to nie to samo.
@www50 - zmiana świateł może nastąpić w ciągu około 1-5 sekund. a tą rolę spełnia światło żółte. Przy zerwoym ruchu ulegaą też skróceniu sekwencje światł żółtych.
Gwoli ścisłości. Warszawa posiada system inteligentnego sterowania ruchem, polegający na tym, że komputer, mierzący za pomocą czujników natężenie ruchu na skrzyżowaniu sam dopasowuje na bieżąco, które światła działają dłużej, a które krócej. Gdyby zastosować sekundniki, dochodziło by do sytuacji, że pokazywałyby one przykładowo wartości 20s, 40s, 10s w przeciągu jednej zmiany świateł (w tej kolejności). Było by to po prostu mylące i niebezpieczne dla kierowców.
@rybka_w_akwarium Też słyszałam to tłumaczenie. Światła się dostosowują, więc raz czekałoby się 30 sekund, a raz minutę. Ale wg mnie sekundniki uspokajają niecierpliwych. Byłam w kilku miastach, gdzie są i dobrze się jeździło. Zwłaszcza dojeżdżając do świateł - wiedziałam, czy zdążę śmignąć, czy trzeba hamować.
Hahaha, inteligentnego...To tak jak w Poznaniu. Jak tylko go wprowadzili, nie można przez Poznań przejechać bez korków. Szczerze mówiąc wolałabym, żeby przeznaczyli tę kasę na sekundniki.
Jestem przeciw. Ja tam wolę nie wiedzieć ile mam czekać niż jak pisze, że zostało 200 sekund. Sam liczyłem i czasem trzeba czekać 3/4 minuty. Co do trudności i kosztów to jest to tanie i proste. Sam bym to zrobił w kilka godzin. Nie trzeba poza zegarem nic ustalać, czas trwania świateł pozostanie taki sam .Same symulacje czasu są trudne i długotrwałe, ale liczenie czasu to banał. A czemu oni tego nie chcą? Teraz mogą mówić, że jest wszystko jak powinno, że dłużej niż dwie minuty nie trzeba czekać, że wszyscy zdążą, a tak by sie nie mogli wyprzeć
A to nie używanie apki DhiveInWahsaw?
Ustawiam punkt docelowy i mnie prowadzi przez każdą ulicę. Przykładowy komunikat: "jedź w phędkością 46,3 km/h aż do świateł a potem w lewo"
Nie czekam na żadnych światłach!
Moze chodzi o rozwiazania adaptacyjne, ktore dostosowuja sie do ruchu i dlugosc swiatel jest wtedy zmienna?