@Bubu2016 @lasek0110: Składy nie do końca są takie same. Po 2009 dostały nowe oznaczenia EVN a w tak zwanym międzyczasie część jednostek sprofanowano poprzez modernizacje.
@1986Andy Sprofanowano? Ja tam na ten remont nie narzekam, nie sypią się tak, przejść wygodniej, więcej miejsca przy drzwiach przez co się tak nie tłoczą. W przeciwieństwie do zakupu Impulsów tutaj ktoś pomyślał i zrobił to z głową.
@Elathir: Z tym sypaniem się to kwestia względna. Przy uczciwej eksploatacji taboru, gdzie nie kantuje się na konserwacji i okresowych procedurach naprawczych i pomijając wandalizm wiek i zaawansowanie techniczne taboru nie ma znaczenia na stan techniczny danego pojazdu. Obecnie w praktycznie każdym przedsiębiorstwie komunikacji, które poddały się wpływom dotacji unijnych, prowadzi się idiotyczną politykę taborową gdzie na siłę unowocześnia się flotę poprzez zakup nowych pojazdów, na które bez dotacji i kredytów przedsiębiorstw nie było by normalnie stać, ewentualnie używanych lub modernizację starych. Często jedynym kryterium decydującym o losie pojazdu jest jego wiek i w związku z tym dąży się do posiadania możliwie jak najmłodszej floty, nie patrząc na stan techniczny i ekonomię eksploatacji - nie zawsze nowy tabor jest ekonomiczniejszy od starego. Modernizacje natomiast wprowadzają nowoczesne rozwiązania, które w eksploatacji okazują się bardziej zawodne od starych - np. zamiast elektromechanicznych styczników w EN57 stosuje się elektroniczne, które nie dorównują wytrzymałością elektryczną stycznikom. Powodowało to częste awarie zmodernizowanych składów.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 sierpnia 2017 o 14:46
@lasek0110 nie trzeba szukać w innych krajach, przykładem może być choćby Warszawa. Pociągi miejskie od regionalnych/podmiejskich różnią się szerokością przejść, układem foteli, ilością drzwi itd. W skrócie są optymalizowane pod krótkie, góra kilkunastominutowe podróże z dużą liczbą stacji i dużym przepływem osób. Impulsy ewidentnie nie są, są to pociągi pod dłuższe, kilku-dziesięciominutowe podróże, z średnią liczbą przystanków. Gdyby PKM była zelektryfikowana nadałby się tam, idealny pociąg na trasę do Kościerzyny/Kartuz. Zamiast impulsów powinni kupić dostosowane Elfy jak Warszawa.
Bardziej się postaraj, to jest Gdańsk. :-P
CSI Demotywatory.
jeden komentarz i po sprawie.
@karlsson49: Albo NCIS Demoywatroy :)
I w dodatku jakieś przedpotopowe zdjęcie...
Składy tak, ale tory odremontowali :)
@Bubu2016 @lasek0110: Składy nie do końca są takie same. Po 2009 dostały nowe oznaczenia EVN a w tak zwanym międzyczasie część jednostek sprofanowano poprzez modernizacje.
@1986Andy Sprofanowano? Ja tam na ten remont nie narzekam, nie sypią się tak, przejść wygodniej, więcej miejsca przy drzwiach przez co się tak nie tłoczą. W przeciwieństwie do zakupu Impulsów tutaj ktoś pomyślał i zrobił to z głową.
@Elathir: Z tym sypaniem się to kwestia względna. Przy uczciwej eksploatacji taboru, gdzie nie kantuje się na konserwacji i okresowych procedurach naprawczych i pomijając wandalizm wiek i zaawansowanie techniczne taboru nie ma znaczenia na stan techniczny danego pojazdu. Obecnie w praktycznie każdym przedsiębiorstwie komunikacji, które poddały się wpływom dotacji unijnych, prowadzi się idiotyczną politykę taborową gdzie na siłę unowocześnia się flotę poprzez zakup nowych pojazdów, na które bez dotacji i kredytów przedsiębiorstw nie było by normalnie stać, ewentualnie używanych lub modernizację starych. Często jedynym kryterium decydującym o losie pojazdu jest jego wiek i w związku z tym dąży się do posiadania możliwie jak najmłodszej floty, nie patrząc na stan techniczny i ekonomię eksploatacji - nie zawsze nowy tabor jest ekonomiczniejszy od starego. Modernizacje natomiast wprowadzają nowoczesne rozwiązania, które w eksploatacji okazują się bardziej zawodne od starych - np. zamiast elektromechanicznych styczników w EN57 stosuje się elektroniczne, które nie dorównują wytrzymałością elektryczną stycznikom. Powodowało to częste awarie zmodernizowanych składów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2017 o 14:46
@lasek0110 chodziło mi o to, że zamiast impulsów można było kupić nowe pociągi miejskie zamiast regionalnych impulsów.
@lasek0110 nie trzeba szukać w innych krajach, przykładem może być choćby Warszawa. Pociągi miejskie od regionalnych/podmiejskich różnią się szerokością przejść, układem foteli, ilością drzwi itd. W skrócie są optymalizowane pod krótkie, góra kilkunastominutowe podróże z dużą liczbą stacji i dużym przepływem osób. Impulsy ewidentnie nie są, są to pociągi pod dłuższe, kilku-dziesięciominutowe podróże, z średnią liczbą przystanków. Gdyby PKM była zelektryfikowana nadałby się tam, idealny pociąg na trasę do Kościerzyny/Kartuz. Zamiast impulsów powinni kupić dostosowane Elfy jak Warszawa.