Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1342 1476
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Deve
+22 / 42

@xyper Co ty gościu pieprzysz. Zajrzyj sobie do kalendarza Słowian i wydedukuj co dalej. Wszystkie "katolickie" święta jakie mamy to przerobione na ich wygodę, święta pogańskie. Czego nie mogli wyplenić, to przyjęli i pozmieniani. Dlatego też "halloween" czy "wszystkich świętych" To do cholery jedno i to samo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2017 o 13:34

avatar miksus
+2 / 10

@xyper Nawet dodam, że kościół obchodził wszystkich świętych 13 maja lub 28 czerwca. W IX zostało przeniesione na 1 listopada żeby konkurowało z pogańskimi świętami, które odbywały się w tym czasie. Więc zamiast pieprzyć obchodź sobie to wymyślone przez kościół święto w maju a nie na złość w listopadzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wic1
+1 / 5

Dla odmiany powiem, że mnie to osobiście ni ziębi, ni grzeje... i jak kto robi to jego brocha. Niemniej każdy kraj ma swoje tradycje... fakt, nie wszystkie święta są "wesołe" a zaduszki się obchodzi w Polsce raczej w stonowanej atmosferze. W meksyku robią kościotrupy i idą do kościoła a w stanach odpierdzielają się w debilne ciuszki.... ich sprawa!

Co nie zmienia że jednak Polska tradycja (może nie balangowa ale na swój sposób piękna) jest taka, że się nie obchodzi halloween a zaduszki. Dlatego ja obchodzę zaduszki... jak se chcecie tak róbcie.

PS: Czasem mam wrażenie, że Polską tradycją jest zapożyczanie tradycji z innych krajów i olewanie własnych. Nie wiem, może jakieś społeczne kompleksy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Egghead
0 / 0

@xyper
Prawdziwi patrioci czczą Trygława i Światowida, a nie jakichś importowancyh watykańskich świętych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mardro2710
+8 / 68

A g*wno tam irlandzkie. W obecnej formie jest to czysty przeszczep komercji z Ameryki.
Najbardziej wkurza mnie to, że są krzyki typu "dzieciom nie pozwalacie na zebranie paru cukierków" - natomiast nikt nie zauważa, że naszych rodzimych KOLĘDNIKÓW już praktycznie nie ma.
Mamy wystarczająco dużo własnych polskich tradycji, o których zlasowane reklamami mózgi Dżesik i Brajanków już nie pamiętają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2017 o 11:48

S sedapa
+11 / 35

@mardro2710 Tylko że kolędować nie ma komu. Za wyjątkiem księdza (po koperty), przez cały rok nie pamięta o parafianach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
-4 / 18

@mardro2710 "...Najbardziej wkurza mnie to, że są krzyki typu "dzieciom nie pozwalacie na zebranie paru cukierków"..."
Mnie też wkurza. Cukierki to przede wszystkim cukier. Puste kalorie. A później te dzieci są grube...
;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+5 / 7

@Taymishi Zanim zaczniesz komentować, zwróć proszę uwagę na ";-)" na końcu mojej wypowiedzi i nie spinaj tak czterech liter.
;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Taymishi
-2 / 6

@mardro2710
@RomekC Oczywiście, bo każdy musi rozumieć co autor miał na myśli pisząc randomową minkę :DD
Wychowany przez kobiety? Na zasadzie "domyśl się"? Merytorycznie napisałeś bzdurę, więc ją naprostowałem. Wystarczająco dużo dietetycznych mózgów krzyczących że gluten zabija, a tylko białko roślinne może zbawić świat, chodzi po tym świecie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+6 / 8

@Taymishi Wywołujesz mnie do tablicy. Do dzieła.

"Słodycz pustą kalorią? Przede mną leży nutella. Co może być słodsze od czekoladowego kremu? I widze w jej składzie WSZYSTKIE makroskładniki czyli zarowno bialko jak i wegle. A takze tluszcze.
Wiec prosze wytlumacz mi jak słodycze mogą byc pustymi kaloriami?..."
Wypowiadasz się na temat na który nie masz pojęcia. Otóż "pusta kalorie" to "składniki pożywienia, które powodują krótkoterminowy przyrost energii, nie prowadząc do jej efektywnego spalania w procesie przemiany materii. Puste kalorie występują m.in. w produktach zawierających sacharozę (np. słodycze), a także w alkoholu." (https://pl.wikipedia.org/wiki/Puste_kalorie) Czyli ilość makroskładników nie ma nic do rzeczy. A jeśli już to nutella ma węglowodanów 57,3%, tłuszczu 31,5% a białka 6%. Trochę mało białka? Nie?

"Wychowany przez kobiety?...”
Kto? Ja? Znasz mnie osobiście?

"Wystarczająco dużo dietetycznych mózgów krzyczących że gluten zabija..."
Nie rozumiem za bardzo. Pisałem coś o glutenie? Czy spotykasz takich dietetycznych mózgów i projektujesz ich poglądy na wszystkich?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+5 / 7

@Taymishi "Zacznijmy od tego, że definicji "pustej kalorii" jest dużo..."
Podaj lepszą definicję.

"...inna sprawa że cukry nijak maja sie do tycia. Tyje sie od nadwyzki kalorycznej, obojetnie jakiego jedzenia...
Zdecyduj się. Jeśli spożywam nadwyżkę kaloryczną w postaci cukrów to jednak cukry mają się jakoś do tycia. Poza tym, o wiele łatwiej dostarczyć organizmowi tę nadwyżkę w postaci cukrów, właściwie węglowodanów, niż tłuszczu czy białka. Przykład. Jestem w sanie zjeść naraz dużą porcję słodyczy dostarczając 1000 kcal. Za godzinę mam pusty żołądek i mogę ponownie coś zjeść. Gdy zjem białko w postaci mięsa lub tłuszcza w postaci smalcu także w ilości 1000 kcal to przez kilka godzin mam uczucie sytości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sedapa
+4 / 6

@Tomekkruk bardzo merytoryczna wypowiedz. Dziękuje za cenny wkład w tą dyskusję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+22 / 36

Ale o co w tym wszystkim chodzi?! Skoro nie chcę obchodzić tego święta, to ch*j komu do tego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G greggor
-4 / 16

@Ashardon Zmienisz zdanie, jak ci banda smarkaczy wysmaruje drzwi, bo nie obchodzisz tego święta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~HGW_
+3 / 5

@greggor Niech spróbują. Mam monitoring i to nie taki z atrapą kamery. Jakiekolwiek niechciane przeze mnie zachowanie może skutkować bardzo przykrymi konsekwencjami dla matołka. Nie otwieram nieproszonym gościom i nie życzę sobie akwizytorów, roznosicieli reklam, kolędników, helołynowców i innych buców tego typu. Dla natrętnych mam bardzo nieprzyjemne spotkanie z policją i nagranie ich "działalności". Tak, że wysmarowanie mi drzwi będzie skutkować dość szybkim zlokalizowaniem takiego półgłówka. Zapewniam, że już nigdy nie wysmaruje nikomu drzwi. Pojeb, który nasmarował mi na ścianie tagi z płaczem sfinansował mi czyszczenie elewacji. Mógłby za to kupić sobie na przykład bardzo wypasionego laptopa. Wolał wyczyścić CAŁĄ ścianę. Powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+1 / 5

@Ashardon popieram... chce ktoś to niech obchodzi nie chce to nie chce... tylko niech dzieciaki nie demolują tych mieszkań w których nie obchodzą tego święta (bo to nie nasza tradycja). Sam nie obchodzę z jednego powodu... za bardzo kojarzy mi się z amerykanami.. może nie byłem w USA ale często spotykałem przedstawicieli tego kraju w innych zagranicznych państwach... i często większych debili ze świecą szukać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dichlordiphenyltrichlorethan
+2 / 4


Sąsiad z klatki dziś miał wprowadzkę i zapomniał się przygotować na te "zabawneświęto". Oczywiście usyfiono wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 października 2018 o 22:24

avatar ~JA___________________
+3 / 3

Dichlordiphenyltrichlorethan Najpierw wytrzeć podłogę gówniarzem, a potem kopniak w bebech i spust ze schodów. To bardzo ładnie wychowuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkuplzn
+1 / 1

Święto albo psikus.
Np. gówno na klamce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sedapa
+30 / 40

@tadek77 a znasz święto chrześcijańskie, katolickie które nie ma genezy w czasach pogańskich? Pomimo tego że pilnie studiowałem historię religii to znam tylko takie jedno. Wszystkie inne to naleciałości pogańskie.
To jest dopiero manipulacja a ty nieuk lub ignorant.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2017 o 11:53

avatar ~Rado123s
-2 / 16

@tadek77 Dokładnie tak, jednak istnieją jeszcze myślący ludzie :). Poza tym celtyckie obrzędy nie są jedynym pierwowzorem tego "niby" święta Halloween, podawane są również rzymskie Feralia, więc może zaraz jakiś cymbał napisze, że tak w ogóle to ono pochodzi z Watykanu. :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jan9515
-4 / 14

sedepa - choćby Święta Wielkanocna, no chyba ze poganie obchodzili zmartwychwstanie Jezusa. Oczywiści jak ktoś bardzo che to na siłę jakieś podobieństwa znajdzie.
A tak w ogóle dziwne, że ateiści tak często obchodzą święta szczególne Boże Narodzenie. Dla mnie to zwykła hipokryzja z ich strony, obchodzić coś w co się nie wierzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Drau
+9 / 15

@Jan9515 widzę, że szukanie wiedzy boli : "Wielkanoc była „pierwotnie świętem wiosny na cześć teutońskiej bogini światła i wiosny, znanej w języku Anglosasów jako Eastre” lub Eostre". I tak jest z praktycznie każdym świętem katolickim. Wystarczy poczytać - to nie boli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar amarantowe
+9 / 11

@Drau Dokładnie. Z tego co się orientuję, jajka i zajączki to typowo jej symbole, bogini wiosny. Tak naprawdę w tych niby chrześcijańskich, tradycyjnych świętach ciągle więcej jest dawnych pogańskich symboli niż dołożonych później przez Kościół symboli religijnych. Kościół za wszelką cenę próbował wyplenić inne wierzenia (swoją drogą, naprawdę wielkie dzięki za zaprzepaszczenie takiej ilości wiedzy o innych kulturach), jednak niektóre z nich były tak silne, że po prostu dołożył do nich religijną otoczkę i pozwolił świętować w bardzo zbliżonej do pierwotnej formie. A de facto jak spojrzeć na Halloween z punktu widzenia historii, to przeniesione z maja na listopad w bodaj XII wieku Wszystkich Świętych koliduje z Halloween, a nie na odwrót :P. "Nasza" tradycja i kultura aż kipi od pogańskich naleciałości i związanych z tym nieścisłości, jak świętowanie Bożego Narodzenia w grudniu, które powinno być obchodzone w bodajże marcu, z przywleczonym stosunkowo niedawno z Niemiec zwyczajem ubierania choinki. Czemu nikt nie ma z tym problemu? Bo uczepienie się takich rzeczy wymaga jakiejkolwiek wiedzy, której nie trzeba mieć by wojować z Halloween.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+4 / 4

@tadek77
przesilenie zimowe rowniez pochodzi z czasow poganskich, a dzisiaj czcisz je jako boze narodzenie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+3 / 5

@tadek77 Jezus urodził się w grudniu pod choinką, malował jajka na Wielkanoc, a w listopadzie chodził na groby bliskich. A jego matka była Polką, i mieszkała koło Częstochowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+1 / 1

@amarantowe.wikipedia podaje marzec/kwiecień lub wrzesień październik.. na narodziny Jezusa... znalazłem coś co w sumie po dokładnym przeczytaniu skłania mnie ku drugiej wersji.. .że jednak wrzesień/październik był miesiącem narodzin Jezusa. http://eliasz.dekalog.pl/mirror/wiarapos/bn.htm

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Drau
0 / 0

@Tomekkruk Ok. To teraz robimy tak. Idziesz nauczyć się czytać ze zrozumieniem, a potem wracasz i jeszcze raz czytasz mój komentarz^^

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Drau
0 / 0

@Tomekkruk Dobra jesteś troszkę oporny więc pomogę - ale to pierwszy i ostatni raz :) : "Wielkanoc była „pierwotnie świętem wiosny na cześć teutońskiej bogini światła i wiosny, znanej w języku Anglosasów jako Eastre” lub Eostre" Podkreślę bardziej - "Wielkanoc była „pierwotnie świętem wiosny na cześć teutońskiej bogini(...)" No i najważniejsze podkreślmy raz jeszcze: "BYŁA PIERWOTNIE". Nigdzie nie napisałam, że się nie zgadzam z Twoim twierdzeniem. Ty zwyczajnie nie zrozumiałeś co napisałam. Tak po prawdzie sparafrazowałeś moje słowa, dodając odrobinę od siebie. Bardzo dziękuję za szersze wytłumaczenie - natomiast wciąż zalecam naukę czytania ze zrozumieniem, zanim po raz kolejny oplujesz kogoś, kto tak na prawdę się z Tobą zgadza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Herben
-1 / 11

Proszę poczytać o historii Halloween na wikipedii :

"Sądzi się, iż właśnie z potrzeby odstraszania złych duchów wywodzi się zwyczaj przebierania się w ów dzień w dziwaczne stroje i zakładania masek. Symbolem święta Halloween były noszone przez druidów czarne stroje oraz duże rzepy, ponacinane na podobieństwo demonów."

Czy to wygląda komuś na święto chrześcijańskie? Bo mi to wygląda na święto co najmniej pogańskie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sedapa
+10 / 14

zwyczaj ten z czasów pogańskich przetrwał w Irlandii która była (jest) katolicka i przeniosła się za sprawą imigrantów do USA skąd migrował ten zwyczaj min. z powrotem do Europy.
Może należy dokładniej omawiać zamiast wycinkowo?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sedapa
+11 / 17

a znasz święto chrześcijańskie, katolickie które nie ma genezy w czasach pogańskich? Pomimo tego że pilnie studiowałem historię religii to znam tylko takie jedno. Wszystkie inne to naleciałości pogańskie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O obcy78
-4 / 6

@sedapa łatwiej było chrystianizować modyfikując niektóre pogańskie święta.
Co nie znaczy , że przebieranie sie za diabły, demony, wampiry, to jest coś dobrego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
0 / 12

Dziecko przebierające się za wampira jest złe, ale jak przebierze się za aniołka lub innego świętego, to już jest wszystko w porządku. Ważne, żeby nie odciągać od kościoła. (Widziałem filmiki z "chrześcijańskich imprez hallowenowych". Masa dzieciaków przebranych jak wyżej plus ksiądz i parę osób dorosłych jako prowadzący.) Tak się walczy o "wyborców" ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~frankenchrist
+4 / 4

Irlandia jest obecnie jednym z najbardziej religijnych krajów.......
ku**a ten mem ma ze 20 lat!!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xyper
0 / 16

Halloween i allsouls Day (wszystkich swietych) to nigdy nie było to samo. Co do świąt to nie dociera że w KK nie ma świat pogańskich, są święta katolickie które zostały celowo nakładane na święta pogańskie. zrobiono to by bez miecza i spokojnie wprowadzić obyczaje chrześcijańskie dla pogan. po za tym trzeba być intelektualnie nieogarem żeby dzień kultu śmierci porównywać do dnia wspomnienia świętych którzy zmarli.
Na koniec cytat: Anton LeVay, the founder of the Church of Satan, says about Halloween: “I’m glad that Christian parents let their children worship the devil at least one night out of the year.” I dla mnie po temacie, chcesz celebrowac święto demoniczne - twoja sprawa ale nie wygaduj że to kur.... festyn ziemi Podlaskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Indalo
+1 / 1

@xyper All Souls Day to nie All Saints Day, pomyliłeś/aś dwa dni następujące po sobie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 2

@xyper
"Co do świąt to nie dociera że w KK nie ma świat pogańskich, są święta katolickie które zostały celowo nakładane na święta pogańskie. zrobiono to by bez miecza i spokojnie wprowadzić obyczaje chrześcijańskie dla pogan"
owszem jak najbardziej, tylko ze zmieniano nazwe swieta a nie koniecznie forme swietowania. przykladem tego moze byc chociazby slowianski smingus dyngus ktory ma sie nijak do smierci i zmartwychwstania chrystusa, a stal sie nieodlacznym elementem swiat wielkanocnych

"po za tym trzeba być intelektualnie nieogarem żeby dzień kultu śmierci porównywać do dnia wspomnienia świętych którzy zmarli."
wigilia wszystkich swietych nigdy nie byla dniem kultu smierci, zawsze byla dniem kultu zmarlych. o ile dobrze pamietam, to w czasach poganskich wierzono ze 2 razy w roku granica miedzy swiatami jest cienka i zmarli moga ja przekroczyc. i o ile dobrze pamietam, to jednego dnia przekraczaly ja dobrzy ludzie a drugiego dnia potwory i zloczyncy. te noce o ktorych mowa to noc walpurgii i wigilia wszystkich swietych.

"Na koniec cytat: Anton LeVay, the founder of the Church of Satan, says about Halloween: “I’m glad that Christian parents let their children worship the devil at least one night out of the year.” "

wszystko pieknie ladnie, ale mam wrazenie ze ten tekst jest przypisywane laveyowi i jest wykorzystywany do straszenia wierzacych rodzicow przed haloween.
kazdy kto odrobinke zna temat satanizmu, wie ze satanizm lavaya nie byl religia teistyczna ktorej zalozeniem byl czlowiek jako istota najwyzsza. kult diabla/szatana czy jak kolwiek go nazwiesz jest zaprzeczeniem laweyowskiego satanizmu. stad mi on srednio pasuje do jego ideologii.




Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DavPolak
-4 / 4

Zanim zaczniesz pisać o pis to wyskocz z 1% vat i oddaj życie tym dzieciom spadającym z okien, Lepperowi i innym, a tym co powariowali od biedy i co zostali wyrzuceni z domów oddaj rozum i domy. Szkoda, że nie widzisz tych chojraków co szaleli i w p...de dostali, jak im się rozumowanie zmienia o 180st.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Kasia111624
+3 / 13

Ktoś tu ma nieaktualne dane. Irlandia, niestety, stała się krajem misyjnym, czyli takim, gdzie wiarę trzeba szerzyć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pakallowicz
+2 / 2

@Kasia111624 Zgadzam sie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+1 / 5

@Kasia111624 Dokładnie - stało się to po słynnym Raporcie Ryana w którym sędzia Sądu Najwyższego podsumował kościelną pedofilię

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~JOnESAzjA
-1 / 1

Co wiedziała, dobrze powiedziała..... Szacun.....Ps. To nie są kropki "nienawiści"... Pzdr

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pakallowicz
+6 / 10

Od czterech lat zyje w Irlandi i z cala pewnoscia sie nie zgadzam. Irlandia byla krajem katolickim z jakies 30 lat temu zanim stalo sie to multikulti.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~akapior
+5 / 7

Jak Irlandia jest katolicka, to ja jestem Benedykt XVII. Tam już nawet śluby homosiów wprowadzili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~sasiadsasiada
+1 / 3

Irlandia katolicka od kiedy kraj katolicki zalegalizowal by zwiazki jednoplciowe oraz pozwolenie na adoptowanie dzieci w zwiazkach jednoplciowych wes sie kumr.wa doedykuj troche a nie piszesz co w gazecie wyczytales.... No kkatolicko w c.hu,oj Sodoma i Gomora

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~wszedzieidioci
0 / 2

Niech autor tego demota wskaże sklep gdzie da sie kupić kij bejzbolowy. W Polsce od dawna już nie ma takiej możliwości !!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

Można kupić w Polsce bez najmniejszego problemu. Choćby na allegro - każdy rozmiar i rodzaj od treningowych po profesjonalne, od juniorskich krótszych po profesjonalne "full size". Drewniane, aluminiowe... wybór jest ogromny.
W stacjonarnych sklepach też się da - choćby w decathlonie.
Sam nie mam kija i raczej nie potrzebuję. Po prostu z ciekawości po przeczytaniu Twojego wpisu sprawdziłem w google ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rhz
0 / 8

Oj, admin, admin, tak zakręcony stek bzdur napisałeś, że ręce opadają. Błąd na błędzie, manipulacja na manipulacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gghjjj
0 / 0

@Rhz lewacki admin na postronku Sorosa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Nick_o_las
-4 / 4

Tępa dzido. Halloween pocjodzi z terenów UK ale z czasów gdy żyli druidzi, ktorzy parsli się magią. A wlasnie od czczenia poprzez ubiór i straszenie szatan ma łatwiejszy dostęp do.dusz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

Zakładam, że jesteś Katolikiem/Katoliczką. Czy zwrot "Tępa dzido" przystoi wierzącemu?

* Jeśli przyjąłem błędne założenie przepraszam, skasuję wypowiedź.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dzi4d3k
+1 / 1

...ale ja nie chce tego obchodzić:(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~w214
-1 / 1

Ta jasne -
to wpisz sobie w google Matteo da Agnone

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Jahith_
-1 / 1

"Halloween" nie ma nic wspólnego z "All Hallows' Eve". Jest to skomercjalizowane korporacyjne święto mające na celu globalną kolonizacje, wyparcie rdzennych kultur i zastąpienie ich bezmózgim konsumpcjonizmem. Precz z Halloween. Precz z Walentynkami. Precz z prezentami pod choinką i Holenderskim czerwonym dziadem w białej brodzie! Precz ze wszystkimi korporacyjnymi świętami! Mamy własny język własne święta własną kulturę. Może nie najlepszą. Może nie najwspanialszą. Zacofaną i zaściankową ale Własną!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kaowuael
-2 / 4

A 4 lipca też obchodzicie ?
nie miejsce na demotach na takie skargi..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+1 / 5

Kościołowi nie podoba się Halloween, ponieważ wypiera ono Zaduszki. Nad Zaduszkami kościół ma kontrolę, natomiast nad Halloween nie. Ot i cała tajemnica. Satanistyczny rodowód Halloween jest oczywiście wierutną bzdurą, nie mnie jednak obchodzenie Halloween w Polsce jest przejawem bezmyślnego kopiowania kultury masowej USA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katarina9876
0 / 0

Pragnę przypomnieć, że halloween to kopiowanie słowiańskich dziadów. Także kto od kogo kopiuje? Dynie to zamiennik drewnianych masek które rozstawiano w koło miejsca obrządku. Maski to zamiennik masek z rzepy czy buraków które symbolizowały dusze zmarłych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Indalo
+4 / 4

"Irlandia jednym najbardziej katolickich krajów Europy" :) Oj, chyba ktoś tam nie był... albo naczytął się statystyk z lat 80-90...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dichlordiphenyltrichlorethan
+1 / 1

Abstrahując od kwestii religijnych, co to ma być że jakiś rozpieszczony przez "madkę" gówniarz dobija mi się do domu, domagając się słodyczy, "bo tak", albo mi coś pod domem rozpie**li. Co to, jakieś jego prawo, czy co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 2

@Dichlordiphenyltrichlorethan Gdyby kolędnik dobijał Ci się do domu, to miałby do tego prawo czy nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dichlordiphenyltrichlorethan
0 / 2

@RomekC Kolędnicy przynajmniej zaśpiewają piosenkę i przedstawią jakąś scenkę. A nie wlezą w buciorach i od razu jak jakiś dres "komórka albo wpier**l" tylko, że w dziecięcej wersji. A jak odmówisz kolędnikom, ba, nawet jehowym, to pójdą dalej - tak po prostu nie odwalając jakiegoś syfu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

Wyobraź sobie @Dichlordiphenyltrichlorethan, że wczoraj dzwoniły do mojego mieszkania dzieciaki na Halloween. Żona im nie otworzyła. Poszły grzecznie do sąsiadów, nic nie rozpie**ły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dichlordiphenyltrichlorethan
0 / 0

@RomekC No i chwała im, ale takie gorzej wychowane trzymają się zasady wpisanej w tę imprez czyli "cukierek albo psikus". Czyli jak trafisz. O dziwo, tak nie lubiani, nic nie żądają i jeszcze NIGDY nic nie odwalili.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 listopada 2018 o 2:19

R rewl
-3 / 3

Wszystkich świętych to też pogańskie święto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ja
0 / 2

Nie chodzi o szatana, ale o tradycję Polską, zadumę i wspomnienia zmarłych a nie o zabawę, która kojarzy się ze świętem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H HenryKipper
-1 / 1

pare memow wyzej ktos napsial:
"Co tam takie Halloween, dzieci znbieraja cukierki.
no to moze jedzmy tez indyka na Swieto Dziekczynienia
swietujmy hucznie zakonczenie rAMADANU
Zer nie wspomne o swiecie Hanuka (czy jak sie to tam pisze)

No jak tradycja pochodzi z Irlandii no to faktycznie, zaden problem. to znacznie lepiej niz z hAmeryki. Jakie korzenie ma to "swieto" irlandzkie to juz pewnie autor wpisu nie wie, bo to za duzo czytania I szukania. A co do katolickosci I chrzerscijanskosci Irlandii...no widac autor zna to chyba tylko z kolejnych mitow I opowiastek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~gjklk
0 / 0

ale wy macie problemy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xyper
-2 / 2

jaki to logiczny związek ma to co piszesz ? La vey powiedział że bardzo go to cieszy ze tylu ludzi w tym uczestniczy i to święto jest najważniejszym dniem w ich Religii- to fakt 1, fakt 2 sprawdź statystyki zaginięć w USA. a po 3 jest dochodzi tu o pewien fakt a w zasadzie znak, widzisz stoisz dzieci, urządzasz im imprezy, zabawy, kupujesz stroje, robisz przebieranki, to wszystko takie małe lub większe znaki i czyny które celebruja ten jeden konkretny dzień.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zorroQ75
+3 / 3

mamy swoją tradycję nie musimy zapożyczać od innych... Adam Mickiewicz pięknie to opisał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
+1 / 1

Mnie w Halloween wkurza to, ze po raz kolejny musialem przeleciez z 2 pietra na parter, by otworzyc drzwi i zastac nikogo ;-) Tak szybko napie***ja te dziecka. Dom mam taki, a nie inny i zanim zejde, minie troche czasu. Miche z cukeirkami mam przygotowana, moje dziecko wlasnie lata po ulicach z innymi.
Mieszkam w UK - dla jasnosci - i robie to zgodnie z zasada "wlazles kruku miedzy wrony, musisz krakac, jak i one"... niemniej jutro zapalimy tez i swieczke(i), a dziecko bedzie mialo kolejny, coroczny wyklad o polskim swięcie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar auto1
0 / 8

Róbcie sobie co chcecie, ale wg. mnie imitowanie czegoś zupełnie obcego bo tak pokazali w filmie to jest wręcz jakieś podludzkie zachowanie... równie dobrze można świętować chiński nowy rok - tyle samo ma to z nami wspólnego. Jakieś pogańskie święto słowian to bym rozumiał, ale kserowanie zachowań z filmów to porażka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~HGW_
+1 / 1

@Symulakr Black Friday to jakieś święto?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Malczo
+1 / 1

Ta. Irlandia katolicka, która zalegalizowała aborcję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F frankiebs
+2 / 4

Co za bełkot. Jak nie masz nic do powiedzenia to nic nie pisz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kzaurus
+1 / 3

A ja uważam, że Halloween jest głupie ale nie dlatego, że jest ,,satanistycznym pogańskim zwyczajem''. Sama idea Halloween jest dla mnie głupia. Przebieranie się w jakieś potwory albo oglądanie horrorów to kretynizm. Jeśli kogoś to bawi to albo jest dzieckiem albo jest niepełnosprawny umysłowo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ragefox
0 / 2

Tak. To irlandzkie święto. Nie polskie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szyba20
+1 / 1

Zapomniałeś dodać, że wracasz do domu, zbudowanego przez Ukraińca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Multitvar099
+2 / 2

Pierwotnie święto zmarłych chrześcijanie obchodzili święto zmarłych podczas wiosny, gdzieś w marcu/kwietniu, a przenieśli je właśnie w ten okres by kolidował z pogańskim świętem zmarłym, które nie wyglądało tak jak dzisiejsze halloween i w ogóle nie nazywano tego halloween. A tak po za tym to nie lubię przyłażących do mnie co chwilę dzieciaków i dzwoniących mi do domu. W tym roku nikt do mnie nie przyszedł (na szczęście xd), ale tak 5-10 lat temu to kilkanaście grupek zachodziło. Teraz w mojej mieścinie(ok. 10 tys. mieszkańców) nikt już chyba nie chodzi po domach po cukierki. Podobnie jest z szopkami na boże narodzenie, coraz mniej ich jest(co też mnie cieszy).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katarina9876
+1 / 1

pierwotnie święto zmarłych było obchodzone nawet sześć razy w roku a dni w które wypadało były zależne od faz księżyca

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~ll
+2 / 2

mniejsza z satanizmem - my po prostu lubimy małpować Bezkrytycznie zresztą. Nie bez przyczyny Słowacki pisał, że Polska jest papugą Europy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LubieTrawe
-1 / 3

Chcesz zebrać cukierki to wypier#alaj do USA, popie*dolency na siłę wciskaja nam zje#aną mode, rośnie nam pokolenie debili wpatrzonych we wszystko co ich nie dotyczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkuplzn
+1 / 1

A co z Dziadami?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A anulek666
0 / 2

halołin sralołin. mamy swoje ostatki po cholere jeszcze to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H Happymaniack
0 / 2

Ah ten ból dupy obu stron xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~rv4v3v3
+1 / 1

tak? to teraz autorze demota skoroś taki mądry posprzątaj po halloween u ludzi którzy tego nie obchodzą a zostali obdarowani przez dzieciaki wysmarowanymi ketchupem drzwiami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zubenelgubenupi
0 / 0

Halloween jest obyczajem celtyckim a my nie jesteśmy Celtami. Małpowanie cudzych zwyczajów jest żenującym przejawem kompleksu niższości. Nie ma to nic wspólnego z jakimiś katolickimi zakazami, To jest po prostu zwyczajne buractwo i tyle. To samo co Brajanki i Dżesiki napakowanych dresów i ich wysztafirowanych tirówek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem